Kevennys (neuvoja)

hevosetonsejuttu

Tarvitsen neuvoja kevennykseen, (oon alottelija).
Mun pitäis oppii se mut ky yritän nii se menee pieleen..
Neuvoja?

11

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma tapani opetettu

hevosen ulkopuolen etujalkaa seuraamalla saat oikean kevennyksen. kun hevosen ulkopuolen etujalka on edessä niin silloin olet noussut ylös kevyeeseen istuntaan. kevyt istunta toteutuu parhaiten kun nostat lantiota hieman eteen.

• kevennys

Katso paljon kun muut keventää ja ratsasta ravia niin paljon kuin voit niin kyllä se sieltä tulee. Voit myös opetella laskemaan ponin/hevosen askelia yks kaks yks kaks tyyliin kun ratsastat itse ja muiden ratsastaessa ja kun olet oppinut laskemaan niin koitat vaan keventää sen tahtiin.

Mitä enemmän keventää sitä nopeammin sen oppii.

• rytmikäs

kokeile keventäessä sitä ettet nouse niin korkealle vaan nouset vain pari senttiä ylös satulasta niin että paino on jalustimilla ja sitten laskeudut. Rytmi voi mennä pieleen myös silloin jos nouset liian korkealle etkä ehdi seuraavaan nousuun ajoissa. Voit pitää hieman tukea vaikka harjasta jos tarvitset. Keventäminen on helppoa kun istut oikeaan aikaan alas niin seuraava askel tavallaan kuin pompautta ylös niin että pääset helposti ylös. Kaikki on kiinni kyvystä laskea rytmiä :)

• kiitos neuvoista! :)

• Pidä vähän tukea harjasta ja "kuuntele" hevosen liikkeitä. Nouse ihan kevyesti ylös, ja pian se on jo automatisoitunu. Voi kuulostaa hankalalle, mutta ennen pitkää huomaa ettei tarvi ees ajatella keventämistä.

• malital

Eli aina, kun hevosen sisä-etujalka menee maahan ni ylös. Otat sen vaikka ykköseks ja lasket just yks kaks yks kaks.. Jos tiput kärryiltä ni vilaset vaa missä se jalka vetää. Ja sitte katot et jalkkarit on oikee pituset seki helpottaa aika paljo

• kröhmm

Se on kyllä kun hevosen sisä-etujalka on maassa niin ratsastaja on SATULASSA eise ratsastaja nouse. Näin minulle on opetettu ja hyvin toiminut✋

• mörrinkäinen

Kröhmm, älä sitten suosittele kyseistä opettajaa kenellekään. Silloin istutaan kun ulkojalka on maassa. Rytmiähän se ei häiritse kummalle jalalle istuu, eli siltä osin tosiaan toimii niinkin päin, mutta enpä ole koskaan nähnyt yhdenkään kokeneen ja osaavan ratsastajan istuvan sisäjalalle. Ja jos menee kouluradalle ja keventää sisäjalalle, tuomarit huomauttavat asiasta heti.

• sanoinpahanvain

Meille on aina opetettu nousemaan silloin kun ulkoetujalka on ylhäällä :)

• eläinrakasssss

Kun hevosen seinän puolinen jalka on edessä, niin silloin olet ylhäällä ja voit koittaa tunnustella sen ravin liikkeitä ja yrittää mennä niitten mukaan tahdissa :)

• Tallityttö

Itse olen oppinut keventämään siten, että aina kun menen ylös alas ylös alas... niin mietin yks kaks yks kaks. Ja se on toiminut. Yritä pitää itsesi rentona, mutta pohkeet kunnolla hevosessa kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2860
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe