Kevennys (neuvoja)

hevosetonsejuttu

Tarvitsen neuvoja kevennykseen, (oon alottelija).
Mun pitäis oppii se mut ky yritän nii se menee pieleen..
Neuvoja?

11

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma tapani opetettu

hevosen ulkopuolen etujalkaa seuraamalla saat oikean kevennyksen. kun hevosen ulkopuolen etujalka on edessä niin silloin olet noussut ylös kevyeeseen istuntaan. kevyt istunta toteutuu parhaiten kun nostat lantiota hieman eteen.

• kevennys

Katso paljon kun muut keventää ja ratsasta ravia niin paljon kuin voit niin kyllä se sieltä tulee. Voit myös opetella laskemaan ponin/hevosen askelia yks kaks yks kaks tyyliin kun ratsastat itse ja muiden ratsastaessa ja kun olet oppinut laskemaan niin koitat vaan keventää sen tahtiin.

Mitä enemmän keventää sitä nopeammin sen oppii.

• rytmikäs

kokeile keventäessä sitä ettet nouse niin korkealle vaan nouset vain pari senttiä ylös satulasta niin että paino on jalustimilla ja sitten laskeudut. Rytmi voi mennä pieleen myös silloin jos nouset liian korkealle etkä ehdi seuraavaan nousuun ajoissa. Voit pitää hieman tukea vaikka harjasta jos tarvitset. Keventäminen on helppoa kun istut oikeaan aikaan alas niin seuraava askel tavallaan kuin pompautta ylös niin että pääset helposti ylös. Kaikki on kiinni kyvystä laskea rytmiä :)

• kiitos neuvoista! :)

• Pidä vähän tukea harjasta ja "kuuntele" hevosen liikkeitä. Nouse ihan kevyesti ylös, ja pian se on jo automatisoitunu. Voi kuulostaa hankalalle, mutta ennen pitkää huomaa ettei tarvi ees ajatella keventämistä.

• malital

Eli aina, kun hevosen sisä-etujalka menee maahan ni ylös. Otat sen vaikka ykköseks ja lasket just yks kaks yks kaks.. Jos tiput kärryiltä ni vilaset vaa missä se jalka vetää. Ja sitte katot et jalkkarit on oikee pituset seki helpottaa aika paljo

• kröhmm

Se on kyllä kun hevosen sisä-etujalka on maassa niin ratsastaja on SATULASSA eise ratsastaja nouse. Näin minulle on opetettu ja hyvin toiminut✋

• mörrinkäinen

Kröhmm, älä sitten suosittele kyseistä opettajaa kenellekään. Silloin istutaan kun ulkojalka on maassa. Rytmiähän se ei häiritse kummalle jalalle istuu, eli siltä osin tosiaan toimii niinkin päin, mutta enpä ole koskaan nähnyt yhdenkään kokeneen ja osaavan ratsastajan istuvan sisäjalalle. Ja jos menee kouluradalle ja keventää sisäjalalle, tuomarit huomauttavat asiasta heti.

• sanoinpahanvain

Meille on aina opetettu nousemaan silloin kun ulkoetujalka on ylhäällä :)

• eläinrakasssss

Kun hevosen seinän puolinen jalka on edessä, niin silloin olet ylhäällä ja voit koittaa tunnustella sen ravin liikkeitä ja yrittää mennä niitten mukaan tahdissa :)

• Tallityttö

Itse olen oppinut keventämään siten, että aina kun menen ylös alas ylös alas... niin mietin yks kaks yks kaks. Ja se on toiminut. Yritä pitää itsesi rentona, mutta pohkeet kunnolla hevosessa kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1288
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1047
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      913
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      797
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      613
    Aihe