Miten luottamus takaisin?

Madame Murskain

Haluaisin kuulla teiltä, jotka ovat antaneet puolisolle uskottomuuden anteeksi ja jatkaneet suhdettanne, miten olette saaneet palautettua luottamuksen pettäneeseen puolisoon? Tuntuu lähes tulkoot mahdottomalta tehtävältä.. Ja kiitos, vain asiallisia kommentteja, en kaipaa nyt yhtään ivallista kommenttia siitä, miksi olen niin tyhmä ja jäin suhteeseen.

204

8771

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoWay!

      Ei mitenkään!
      Kun luottamus on rikottu pettämisellä, sitä ei voi enää ennalleen palauttaa.
      En jaksa uskoa muuta, vaikka jotkut jäävät vanhaan liittoon roikkumaan toivoen parannusta, kun eivät muuta uskalla. Näin itsekin toimin ja tuhlasin monta hyvää vuotta ainosta elämästäni petturin takia.

      • rikki mikä rikki ei

        Kyllä sellainen pettäjä on paras laittaa kiertoon , kun pettää kerran pettää toisenkin kerran.En tunne ketään johon tämä ei kävisi.Koko ajan se kuitenkin pyörii mielessä, vaikka kuinka yrittäis .Kun tiputat posliini kannun maahan siitä ei saa entistä vaikka kuika haluais.Siinä on kuvaus pettämisestä.Unohda koko ihminen, ei ole vertaisesi.Luota
        vanhemman kokemukseen.


      • foobarx

        Höpö höpö, mietis tilannetta jossa 'petetty' ei ole koskaan saanut tietää pettämisestä. Onnellisina elävät he... keneltä se on pois jos evoluution pakottamana haluaa vieraissa käydä?


      • kerran pettänyt
        rikki mikä rikki ei kirjoitti:

        Kyllä sellainen pettäjä on paras laittaa kiertoon , kun pettää kerran pettää toisenkin kerran.En tunne ketään johon tämä ei kävisi.Koko ajan se kuitenkin pyörii mielessä, vaikka kuinka yrittäis .Kun tiputat posliini kannun maahan siitä ei saa entistä vaikka kuika haluais.Siinä on kuvaus pettämisestä.Unohda koko ihminen, ei ole vertaisesi.Luota
        vanhemman kokemukseen.

        Vaikeaa ehkä, mutta edellyttää, että pettänyt aidosti katuu ja ymmärtää tehneensä väärin ja haluaa muutua ja kasvaa ihmisenä. Eli tahto lopettaa pettäminen on perusedellytys. Sitten ymmärrys sinua kohtaan, että tulet aina jonkin verran epäilemään häntä, ja halu tukea sinua prosessissa. Esim. hänen pitää antaa sinulle salasanat puhelimeensa ja facebookiin yms, kaikkialle. Vaikkapa yhdessä asennatte jonkun vakoiluohjelman hänen kännyynsä, jos se tuntuu sinsta ehdottoman tarpeelliselta. Kuulostaa rajulta, mutta voi olla atrpeen ainakin alussa, kunnes luottamus palautuu. Sinun pitää saada nähdä ja uskoa, että hän on tosissaan ja oikeasti haluaa parantaa tapansa.

        Krooninen pettäjä valitettavasti pettää uudelleen ja uudelleen. Jos on tuttonut veittämään kaksoiselämää ja valehtelemaan, siihen turtuu ja oppii hyväksi siinä. Omatuntokaan ei enää kolkuta pitkään, johtuu varmaan ihmisen omista henkisistä mekanismeista, että hän jotenkin edes alitajuisesti joutuu perustelemaan tekemänsä asiat itselleen ja hyväksymään ne, jottei sisäinen ristiriita olisi mahdoton. Sen sijaan kerran tapahtunut, ainutkertainen pettäminen on vielä anteeksiannettavissa, kun ihminen itse haluaa muuttua, ja luultavasti se ei toistukaan enää.


    • Raskaasti petetty

      Ei mitenkään. Ei aitoa luottamusta saa ikinä takaisin, se on aivan mahdoton juttu. Tottakai asian kanssa voi elää, en sitten tiedä kuinka kauan niin, että oma henkinen tasapaino säilyy. Paras ystäväni petti minun luottamuksen ihan täydellisesti. olen antanut niin sanotusti anteeksi, ja pystyn hänen kanssa ihan diibadaabaa juttelemaan, mutta että asuisin tai olisin enemmänkin tekemississä hänen kanssaan, niin ihan täysin mahdoton juttu. Puhumattakaan, jos se olisi oma puoliso, jonka pitäisi olla maailman läheisin ihminen, niin ei tulisi kuuloonkaan. Mitä läheisempi ihminen sitä vaikeampi, suorastaan mahdottomampi yhtälö. Minua ei ole kukaan muu pettänyt kuin yksi ihminen ja se oli paras ystävä. Tuntuu ihan käsittämättömältä, niin epätodelliselta kuin olla ja voi. En pysty olemaan enään hänen kanssa edes kaveri, tuntisin, että sen lisäksi että pettäisin itseäni niin että eläisin valheessa. on asioita, joita vaan ei pysty korjaamaan. anteeksi voi antaa ja kannattaakin antaa ihan jo oman itsensä takia.

    • Valitettastionnäin

      Valitettavasti se luottamus ei palaa koskaan. Anteeksi voi antaa, mutta ei sitä voi unohtaa, eikä pidäkään, jos itseä kohdellaan kuin kynnysmattoa.
      Alusa on kaikki aloitettava, se oma elämä, ilman valheita - sillä niitä tulee lisää ja lisää. Valitettavasti. Valinta on sinun: oma elämä vai pettäjän sätkynukkena eläminen. Valitettavasti. Jotain perusteellista on tuhottu, pohjarakenteet pettäneet, mätä mikä mätä, ei sille voi rakentaa. Ei voi.

      • valpurikm

        Miehelläni oli vuosia kestänyt ns. henkinen suhde. Se oli kestänyt kaksi vuotta, kun sattumalta näin naisen lähettämiä viestejä mieheni puhelimessa. Mies lupasi lopettaa jutun ja lopettikin siihen saakka, kunnes parin kuukauden päästä nainen otti yhteyttä. Kun taas sain asian selville, mies lopetti jutun pariksi kuukaudeksi. Tällaista jatkui puolitoista vuotta. Kävimme myös terapeutilla, joka helpotti minun elämää. Nyt viimeisestä kärystä on puoli vuotta ja elämä hymyilee viimein. En varmaan pysty täysiin luottamaan mieheen enää koskaan, mutta en ole varma onko se tarpeenkaan. Kun ajattelen aikaa, kun en tiennyt suhteesta, niin pidin miestä itsestäänselvyytenä olimmehan olleet yhdessä yli 20 vuotta, luulin tuntevani hänet. Suhteemme on nyt erilainen, mutta ei missään nimessä huonompi. Voisin jopa sanoa, että parempi kuin koskaan. Luulen, että tämä kriisi opetti meille molemmille paljon. Varpaillani olen vieläkin, mutta jatkuva paha mieli ja "kyttäyspakko" ovat toivottavasti taakse jäänyttä elämää. Pitkässä parisuhteessa tulee pakostakin joskus ongelmia, pitää laittaa suhteen hyvät ja huonot puolet vastakkain ja miettiä kannattaako suhteen eteen taistella vai onko parempi luovuttaa.


      • oma valinta
        valpurikm kirjoitti:

        Miehelläni oli vuosia kestänyt ns. henkinen suhde. Se oli kestänyt kaksi vuotta, kun sattumalta näin naisen lähettämiä viestejä mieheni puhelimessa. Mies lupasi lopettaa jutun ja lopettikin siihen saakka, kunnes parin kuukauden päästä nainen otti yhteyttä. Kun taas sain asian selville, mies lopetti jutun pariksi kuukaudeksi. Tällaista jatkui puolitoista vuotta. Kävimme myös terapeutilla, joka helpotti minun elämää. Nyt viimeisestä kärystä on puoli vuotta ja elämä hymyilee viimein. En varmaan pysty täysiin luottamaan mieheen enää koskaan, mutta en ole varma onko se tarpeenkaan. Kun ajattelen aikaa, kun en tiennyt suhteesta, niin pidin miestä itsestäänselvyytenä olimmehan olleet yhdessä yli 20 vuotta, luulin tuntevani hänet. Suhteemme on nyt erilainen, mutta ei missään nimessä huonompi. Voisin jopa sanoa, että parempi kuin koskaan. Luulen, että tämä kriisi opetti meille molemmille paljon. Varpaillani olen vieläkin, mutta jatkuva paha mieli ja "kyttäyspakko" ovat toivottavasti taakse jäänyttä elämää. Pitkässä parisuhteessa tulee pakostakin joskus ongelmia, pitää laittaa suhteen hyvät ja huonot puolet vastakkain ja miettiä kannattaako suhteen eteen taistella vai onko parempi luovuttaa.

        Ai, onko täysi luottamus suhteessa tarpeen?
        Minusta ehdottomasti on! En voisi jäädä tuollaiseen tilanteeseen. En, vaikka olisi miten pitkä ja ruusuinen yhteinen historia..


      • faktat kehiin
        valpurikm kirjoitti:

        Miehelläni oli vuosia kestänyt ns. henkinen suhde. Se oli kestänyt kaksi vuotta, kun sattumalta näin naisen lähettämiä viestejä mieheni puhelimessa. Mies lupasi lopettaa jutun ja lopettikin siihen saakka, kunnes parin kuukauden päästä nainen otti yhteyttä. Kun taas sain asian selville, mies lopetti jutun pariksi kuukaudeksi. Tällaista jatkui puolitoista vuotta. Kävimme myös terapeutilla, joka helpotti minun elämää. Nyt viimeisestä kärystä on puoli vuotta ja elämä hymyilee viimein. En varmaan pysty täysiin luottamaan mieheen enää koskaan, mutta en ole varma onko se tarpeenkaan. Kun ajattelen aikaa, kun en tiennyt suhteesta, niin pidin miestä itsestäänselvyytenä olimmehan olleet yhdessä yli 20 vuotta, luulin tuntevani hänet. Suhteemme on nyt erilainen, mutta ei missään nimessä huonompi. Voisin jopa sanoa, että parempi kuin koskaan. Luulen, että tämä kriisi opetti meille molemmille paljon. Varpaillani olen vieläkin, mutta jatkuva paha mieli ja "kyttäyspakko" ovat toivottavasti taakse jäänyttä elämää. Pitkässä parisuhteessa tulee pakostakin joskus ongelmia, pitää laittaa suhteen hyvät ja huonot puolet vastakkain ja miettiä kannattaako suhteen eteen taistella vai onko parempi luovuttaa.

        Kokemuksesta voin sanoa, että tuskin suhde on pelkästään"henkinen". Todellisuus tuskin on niin "viaton" kuin miehesi väittää. Epäilen myös, että jos miehesi on aloittanut suhteen ja jatkanut sitä toistuvasti käryistä huolimatta, hän todennäköisesti jatkaa sitä tai jotain muuta viritystä uudestaan. Valitettavaa, mutta todennäköistä.


      • sinisilmäistä?
        valpurikm kirjoitti:

        Miehelläni oli vuosia kestänyt ns. henkinen suhde. Se oli kestänyt kaksi vuotta, kun sattumalta näin naisen lähettämiä viestejä mieheni puhelimessa. Mies lupasi lopettaa jutun ja lopettikin siihen saakka, kunnes parin kuukauden päästä nainen otti yhteyttä. Kun taas sain asian selville, mies lopetti jutun pariksi kuukaudeksi. Tällaista jatkui puolitoista vuotta. Kävimme myös terapeutilla, joka helpotti minun elämää. Nyt viimeisestä kärystä on puoli vuotta ja elämä hymyilee viimein. En varmaan pysty täysiin luottamaan mieheen enää koskaan, mutta en ole varma onko se tarpeenkaan. Kun ajattelen aikaa, kun en tiennyt suhteesta, niin pidin miestä itsestäänselvyytenä olimmehan olleet yhdessä yli 20 vuotta, luulin tuntevani hänet. Suhteemme on nyt erilainen, mutta ei missään nimessä huonompi. Voisin jopa sanoa, että parempi kuin koskaan. Luulen, että tämä kriisi opetti meille molemmille paljon. Varpaillani olen vieläkin, mutta jatkuva paha mieli ja "kyttäyspakko" ovat toivottavasti taakse jäänyttä elämää. Pitkässä parisuhteessa tulee pakostakin joskus ongelmia, pitää laittaa suhteen hyvät ja huonot puolet vastakkain ja miettiä kannattaako suhteen eteen taistella vai onko parempi luovuttaa.

        Vainko henkistä yhteyttä oli heidän suhde? Anteeksi vaan, mutta olet kyllä tosi hölmö jos tuohon uskot. Kukaan mies ei pidä suhdetta yllä vieraaseen naiseen ilman seksiä. Eikä hän edes lopettanut yhteydenpitoa naiseen vaikka sä sait tietää ja noin kävi useasti.

        Miten ilman luottamusta voi parisuhteessa oikeasti elää? Oletko sä oikeasti onnellinen? Parisuhteen perusedellytys on mun mielestä luottamus ja puolison kunnioitus. Miten tuo näkyy teidän liitossanne?

        Sä jopa puolustelet miestäsi kun sanot, että pidit häntä itsestäänselvyytenä. Ei kuule ole sun vika jos mies vieraissa vilistää. Se on hänen oma valintansa paeta omaa pahaa oloaan.


      • Even a friend
        sinisilmäistä? kirjoitti:

        Vainko henkistä yhteyttä oli heidän suhde? Anteeksi vaan, mutta olet kyllä tosi hölmö jos tuohon uskot. Kukaan mies ei pidä suhdetta yllä vieraaseen naiseen ilman seksiä. Eikä hän edes lopettanut yhteydenpitoa naiseen vaikka sä sait tietää ja noin kävi useasti.

        Miten ilman luottamusta voi parisuhteessa oikeasti elää? Oletko sä oikeasti onnellinen? Parisuhteen perusedellytys on mun mielestä luottamus ja puolison kunnioitus. Miten tuo näkyy teidän liitossanne?

        Sä jopa puolustelet miestäsi kun sanot, että pidit häntä itsestäänselvyytenä. Ei kuule ole sun vika jos mies vieraissa vilistää. Se on hänen oma valintansa paeta omaa pahaa oloaan.

        Kyllä mieskin voi tarvita ystävää, ja siten pitää yllä vain henkistä suhdetta naiseen.

        Minulla on reilut kaksi vuotta ollut ystävyyssuhde mieheen, jota en ole tavannut enkä aio koskaan tavata. Hän tietään, ettemme tule tapaamaan, vaikka minä sinkku olenkin. Kirjoittelemme viikoittain, toisinaan jopa päivittäin kaikenlaisista asioista elämässä. Myös siitä, miten hänen vaimonsa pitää häntä kynnysmattona ja jättää hänen henkisesti ja seksuaalisesti aivan yksin. Tiedän myös, että mies on pettänyt vaimoaan montakin kertaa ystävyytemme aikana. Ystävyytemme on hänelle tärkeä henkireikä, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa. Aika usein olen tuonut hänelle esiin naisnäkökulmaa asioihin. Kannustan myös selvittämään asioita vaimonsa kanssa ja ottamaan vastuuta elämästään.

        En kertoisi vaimolle pettämisistä, jos siihen edes olisi mahdollisuus. Ei ole minun asiani.


      • sinisilmäistä?
        Even a friend kirjoitti:

        Kyllä mieskin voi tarvita ystävää, ja siten pitää yllä vain henkistä suhdetta naiseen.

        Minulla on reilut kaksi vuotta ollut ystävyyssuhde mieheen, jota en ole tavannut enkä aio koskaan tavata. Hän tietään, ettemme tule tapaamaan, vaikka minä sinkku olenkin. Kirjoittelemme viikoittain, toisinaan jopa päivittäin kaikenlaisista asioista elämässä. Myös siitä, miten hänen vaimonsa pitää häntä kynnysmattona ja jättää hänen henkisesti ja seksuaalisesti aivan yksin. Tiedän myös, että mies on pettänyt vaimoaan montakin kertaa ystävyytemme aikana. Ystävyytemme on hänelle tärkeä henkireikä, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa. Aika usein olen tuonut hänelle esiin naisnäkökulmaa asioihin. Kannustan myös selvittämään asioita vaimonsa kanssa ja ottamaan vastuuta elämästään.

        En kertoisi vaimolle pettämisistä, jos siihen edes olisi mahdollisuus. Ei ole minun asiani.

        Tottakai mieskin tarvitsee ystävää. Mutta ystäviä ei piilotetta puolisolta. Eikö vaan? Sinuna varauksella suhtautuisin sun ystävän juttuihin huonosta avioliitosta ja että vaimo sitä ja tätä. Onko sulle tullut mieleen, että miehen oma käytös saa aikaan oletetun huonon tilanteen parisuhteessa?

        Ymmärrät kai, ettei mikään tilanne parisuhteessa oikeuta pettämään? Ja onhan tuokin pettämistä, että vaimon selän takana vaihdatte syvällisiä viestejä. Älä usko kaikkea, mitä mies kertoo.


      • valpurikm
        sinisilmäistä? kirjoitti:

        Vainko henkistä yhteyttä oli heidän suhde? Anteeksi vaan, mutta olet kyllä tosi hölmö jos tuohon uskot. Kukaan mies ei pidä suhdetta yllä vieraaseen naiseen ilman seksiä. Eikä hän edes lopettanut yhteydenpitoa naiseen vaikka sä sait tietää ja noin kävi useasti.

        Miten ilman luottamusta voi parisuhteessa oikeasti elää? Oletko sä oikeasti onnellinen? Parisuhteen perusedellytys on mun mielestä luottamus ja puolison kunnioitus. Miten tuo näkyy teidän liitossanne?

        Sä jopa puolustelet miestäsi kun sanot, että pidit häntä itsestäänselvyytenä. Ei kuule ole sun vika jos mies vieraissa vilistää. Se on hänen oma valintansa paeta omaa pahaa oloaan.

        Opin tuntemaan tämän naisen, puhuimme puhelimessa monta kertaa ja otin yhteyttä myös naisen aviomieheen. Lisäksi monen sadan kilometrin välimatka tuo haasteensa tapaamisiin. Olisin ehkä huomannut, jos mieheni olisi ollut poissa. Myös minulla oli nuorena sinkkuna henkinen suhde naimisissa olevaan mieheen, joka salattiin vaimolta. Suhteita on monenlaisia. Toki miehenikin suhde olisi voinut muuttua fyysiseksi, sitä en epäile. Nyt olen onnellinen, huomisesta en tiedä, mutta en aio murehtia sitä etukäteen. Terapeuttikin sanoi, että kriisi on uusi mahdollisuus. Minä olen keskittynyt itseeni, aloin liikkumaan ja tänä syksynä muuttuvat myös työkuviot. Kun uusia myönteisiä asioita tapahtuu, niin murheet jäävät taustalle ja vähitellen menettävät merkityksensä. Jatko vaatii paitsi molemmilta tahtoa, niin myös kykyä selvitä vastoinkäymisistä. En missään nimessä puolustele miestäni, mutta kyllä parisuhde on kahden kauppa. Hyvä ystäväni sanoi minulle, että nyt on myös itsetutkiskelun paikka.


      • trust50
        sinisilmäistä? kirjoitti:

        Vainko henkistä yhteyttä oli heidän suhde? Anteeksi vaan, mutta olet kyllä tosi hölmö jos tuohon uskot. Kukaan mies ei pidä suhdetta yllä vieraaseen naiseen ilman seksiä. Eikä hän edes lopettanut yhteydenpitoa naiseen vaikka sä sait tietää ja noin kävi useasti.

        Miten ilman luottamusta voi parisuhteessa oikeasti elää? Oletko sä oikeasti onnellinen? Parisuhteen perusedellytys on mun mielestä luottamus ja puolison kunnioitus. Miten tuo näkyy teidän liitossanne?

        Sä jopa puolustelet miestäsi kun sanot, että pidit häntä itsestäänselvyytenä. Ei kuule ole sun vika jos mies vieraissa vilistää. Se on hänen oma valintansa paeta omaa pahaa oloaan.

        Kyllä mieskin voi pitää vain henkistä suhdetta naiseen. Aivan samoin kuin nainen mieheen. Ihan varmaa tietoa tämä. Eri asia on, onko henkinen suhde seksuaalisesti virittynyt, vai ei. Joskus on, joskus, yleensä jotain siltä väliltä.


      • trust50
        trust50 kirjoitti:

        Kyllä mieskin voi pitää vain henkistä suhdetta naiseen. Aivan samoin kuin nainen mieheen. Ihan varmaa tietoa tämä. Eri asia on, onko henkinen suhde seksuaalisesti virittynyt, vai ei. Joskus on, joskus, yleensä jotain siltä väliltä.

        ... joskus EI...


      • aisankannattaja 2
        valpurikm kirjoitti:

        Miehelläni oli vuosia kestänyt ns. henkinen suhde. Se oli kestänyt kaksi vuotta, kun sattumalta näin naisen lähettämiä viestejä mieheni puhelimessa. Mies lupasi lopettaa jutun ja lopettikin siihen saakka, kunnes parin kuukauden päästä nainen otti yhteyttä. Kun taas sain asian selville, mies lopetti jutun pariksi kuukaudeksi. Tällaista jatkui puolitoista vuotta. Kävimme myös terapeutilla, joka helpotti minun elämää. Nyt viimeisestä kärystä on puoli vuotta ja elämä hymyilee viimein. En varmaan pysty täysiin luottamaan mieheen enää koskaan, mutta en ole varma onko se tarpeenkaan. Kun ajattelen aikaa, kun en tiennyt suhteesta, niin pidin miestä itsestäänselvyytenä olimmehan olleet yhdessä yli 20 vuotta, luulin tuntevani hänet. Suhteemme on nyt erilainen, mutta ei missään nimessä huonompi. Voisin jopa sanoa, että parempi kuin koskaan. Luulen, että tämä kriisi opetti meille molemmille paljon. Varpaillani olen vieläkin, mutta jatkuva paha mieli ja "kyttäyspakko" ovat toivottavasti taakse jäänyttä elämää. Pitkässä parisuhteessa tulee pakostakin joskus ongelmia, pitää laittaa suhteen hyvät ja huonot puolet vastakkain ja miettiä kannattaako suhteen eteen taistella vai onko parempi luovuttaa.

        Toi "herätyksen jälkeinen aika" on kivaa kyllä. Mutta ajan myötä se tasoittui myös minun kohdallani. Katkeruus pysyy mutta se pitää piilottaa jos haluaa rakentaa satulinnaa.


      • näin se elämä etenee

        Totta, luottamusta ei pysty palauttamaan.

        Pettäjät pettävät aina, se täytyy joko hyväksyä (olevansa aina vain vähiten rakas)
        tai
        vaihtaa puolisoa (niinkuin toinenkin tekee koko ajan).


      • Sivullisena
        oma valinta kirjoitti:

        Ai, onko täysi luottamus suhteessa tarpeen?
        Minusta ehdottomasti on! En voisi jäädä tuollaiseen tilanteeseen. En, vaikka olisi miten pitkä ja ruusuinen yhteinen historia..

        Kaatuuko maailmasi, jos kumppanisi johon luotat, yllättäen pettääkin sinut? Elämä ei aina ole niin mustavalkoista. On tärkeitä ja arvokkaita yhteisiä tapahtumia, joita ei halua menettää erehdyksen tai ajattelemattomuuden takia. Voi tehdä erilaisia ratkaisuja jos katsoo suhteen tärkeäksi tulevaisuuden kannalta. Jos kykenee antamaan anteeksi, tai ainakin yrittää antaa anteeksi. Harvoin kykenee unohtamaan.
        Kuka voi lopulta luottaa täysin keneenkään? Huomenna se voit olla sinä jota petetään. Ihannetilanne ja jokaisen toive onkin täysi luottamus jolle on hyvä lähteä perustamaan elämäänsä. Elämä tuo vaan eteen sitäkin mitä emme usein odota.
        Siksi - jokaisen olisi hyvä ajatella että yksikään ei ole itsestäänselvyys siinä rinnalla pysymään, huomenna voi kaikki olla jo toisin.


      • Anonyymi
        sinisilmäistä? kirjoitti:

        Vainko henkistä yhteyttä oli heidän suhde? Anteeksi vaan, mutta olet kyllä tosi hölmö jos tuohon uskot. Kukaan mies ei pidä suhdetta yllä vieraaseen naiseen ilman seksiä. Eikä hän edes lopettanut yhteydenpitoa naiseen vaikka sä sait tietää ja noin kävi useasti.

        Miten ilman luottamusta voi parisuhteessa oikeasti elää? Oletko sä oikeasti onnellinen? Parisuhteen perusedellytys on mun mielestä luottamus ja puolison kunnioitus. Miten tuo näkyy teidän liitossanne?

        Sä jopa puolustelet miestäsi kun sanot, että pidit häntä itsestäänselvyytenä. Ei kuule ole sun vika jos mies vieraissa vilistää. Se on hänen oma valintansa paeta omaa pahaa oloaan.

        Kyllä miehet pettää. Ne voi sanoa menevänsä ystävän luo,vaikka oikeasti menee naisia panee. Miksi uskotte niiden valheita.


    • petettyn

      Ei mitenkään. Voit hetkeksi unohtaa mutta se palaa mieleesi sängyssä seksin aikana, riidellessä jne. Se ei häviä ikinä.

    • paljon kaunista

      Toivoen että te kaikki, jotka rakastatte toisianne kykenette kävelemään oman pikkusieluisuutenne yli. Ei elämä ole helppoa. Parisuhteessa on vastoinkäymisiä ja kylmiä kausia. Vasta vastoinkäymisten jälkeen osaa aidosti arvostaa puolisoaan ja rakastaa oikeasti.

      On väärin, jollei kumpikin ota opiksensa. On väärin, jos ajattelet jatkavasi omaa petollisuuttasi salassa. Sinulla on kaikki mitä tarvitset ja enemmänkin. Se näkeminen ei ole aina helppoa. Sen näkeminen särkee sinut lopullisesti jos näet sen viimeisen viivan kohdalla yksin, toisen nähdessä sitä samaa ja tylsää.

      • Rypenyt

        Ei pysty enää koskaan luottamaan. Paljon särkyi enkä vaan pysty enää uskomaan miehen rakkauden tunnustuksiin tai mihinkään muuhunkaan.
        Eikä mies ole kyllä tehnyt mitään sen eteen että luottamus palautuisi, päinvastoin.
        Olemme olleet paljon erossa ja täytyy sanoa että viimeksi kun harrastimme seksiä, teki mieli melkein purra miehen xxxx poikki. Niin paljon ällötti kun mietin missä on vehjettään uittanut.
        Tajusin ettei paluuta enää ole ja mies on itse pelanut asiat tähän pisteeseen. Selvästi on uutta kiikarissa mutta rohkeus lopettaa meidän suhde puuttuu. Senkin minä joudun tekemään toisen luuseriuden takia! Olis edes sen hoitanut kunnolla mutta ei! Niin luuseri mies kuin vaan olla ja voi!


    • CrazyInLove

      Kyllä se luottamus palaa vähitellen,elämä jatkuu.Ihmiset tekevät virheitä ja oppivat niistä.Mun ja miehen suhde on nyt parempi kuin koskaan ja saimme vielä upean yllätyksen "vanhoille päiville"...no ei nyt niin vanhoja kuitenkaan olla,talvella syntyy kaksoset :-) Elä ja anna toisten elää.Rakkaus on tekoja,en voi puhua kuin omasta puolestani,mut uskottomuus(molemmilla oli vipinää)on taaksejäänyttä.Kai sekin piti kokea pitkässä parisuhteessa.Nyt meidän väliin ei kukaan enää mahdu.Siinä rotkon reunalla,kun seisoo ja miettii,niin aika moni tajuaa mitä on menettämässä ja hetken hulluus ja kiihko ei ole sen arvoista.Eiköhän ne parisuhteen ongelmat ole kaikilla,pitää vaan olla tahtoa korjata ne!Unohda pahat asiat ja keskity perheeseen,oli siinä lapsia tai ei.Iloa,valoa ja voimaa-te selviätte ja ootte vahvempia kuin koskaan! Tsemppiä :-)

      • 2+2=4

        Hienoa kuulla, että teillä kääntynyt upeampaan suuntaan. Muistakaa toisianne myös silloin kuin kaksoset ovat syntyneet, nimittäin se ei tule olemaan helppo keissi, mutta uskon, että selviätte. Toivottovasti.


      • 17+17
        2+2=4 kirjoitti:

        Hienoa kuulla, että teillä kääntynyt upeampaan suuntaan. Muistakaa toisianne myös silloin kuin kaksoset ovat syntyneet, nimittäin se ei tule olemaan helppo keissi, mutta uskon, että selviätte. Toivottovasti.

        Mietin pitkään, miten vastaisin tähän.

        Helppoa uskottomuudesta selviäminen ei ole, mutta jos rakkaus ei kuole pahimmassakaan vastoinkäymisessä, ei oikeastaan ole muuta mahdollisuutta kuin yrittää korjata se, mikä korjattavissa on.

        Me korjasimme ja nyt yli 20 vuoden jälkeen meillä on ihanat kolme lasta.

        Virheitä tekee jokainen ihminen. Myös se uusi tulee virheitä tekemään.
        Itse mietin asian näin. Minä en enää koskaan petä, koska tiedän nyt, kuinka pahaa tein sielunkumppanilleni ja eritoten itselleni. En koskaan halua enää kokea sitä. Siksi olen nyt luotettava.

        Meillä kävi harvinainen sattuma, että petimme molemmat noin vuoden sisällä ja tapaukset tulivat ilmi lähellä toisiaan. Ne tulivat ilmi siksi, ettemme kestäneet sitä henkistä painolastia. Ehkä siksi pystyimme antamaan anteeksi koska olimme molemmat hairahtuneet. En tiedä, olisiko siitä tullut mitään, jos vain toinen olisi pettänyt. Ehkä silloinkin. Pettäjä osapuoli vain jää silloin ikäänkuin ikuiseen korvausvelvollisuuteen joko toisen mielestä tai siksi että hänelle itsellään on niin kova syyllisyys.

        Kovia aikoja ne olivat. Viinaa kului. Toipuminen oli yhtä helvettiä, mutta meillä se kannatti!

        Jos suhde ei ole kestänyt pitkään, niin itse jättäisin sen suhteen.
        Esim. alle 2-v suhde, niin kenkää vaan.

        Riippuu tietysti niin paljon tunteista ja koko homman onnistuminen on täysin yksilöllistä.

        Eipä silti, mikään ei ole ikuista. Sen on tässä elämässä oppinut ymmärtämään. Mutta me sitä vain ollaan yhdessä. Ollaan oltu kohta 30 vuotta! Enkä voisi kuvitellakaan olevani jonkun toisen kanssa.

        Tsemppiä ja moi!


      • HHUHUH
        17+17 kirjoitti:

        Mietin pitkään, miten vastaisin tähän.

        Helppoa uskottomuudesta selviäminen ei ole, mutta jos rakkaus ei kuole pahimmassakaan vastoinkäymisessä, ei oikeastaan ole muuta mahdollisuutta kuin yrittää korjata se, mikä korjattavissa on.

        Me korjasimme ja nyt yli 20 vuoden jälkeen meillä on ihanat kolme lasta.

        Virheitä tekee jokainen ihminen. Myös se uusi tulee virheitä tekemään.
        Itse mietin asian näin. Minä en enää koskaan petä, koska tiedän nyt, kuinka pahaa tein sielunkumppanilleni ja eritoten itselleni. En koskaan halua enää kokea sitä. Siksi olen nyt luotettava.

        Meillä kävi harvinainen sattuma, että petimme molemmat noin vuoden sisällä ja tapaukset tulivat ilmi lähellä toisiaan. Ne tulivat ilmi siksi, ettemme kestäneet sitä henkistä painolastia. Ehkä siksi pystyimme antamaan anteeksi koska olimme molemmat hairahtuneet. En tiedä, olisiko siitä tullut mitään, jos vain toinen olisi pettänyt. Ehkä silloinkin. Pettäjä osapuoli vain jää silloin ikäänkuin ikuiseen korvausvelvollisuuteen joko toisen mielestä tai siksi että hänelle itsellään on niin kova syyllisyys.

        Kovia aikoja ne olivat. Viinaa kului. Toipuminen oli yhtä helvettiä, mutta meillä se kannatti!

        Jos suhde ei ole kestänyt pitkään, niin itse jättäisin sen suhteen.
        Esim. alle 2-v suhde, niin kenkää vaan.

        Riippuu tietysti niin paljon tunteista ja koko homman onnistuminen on täysin yksilöllistä.

        Eipä silti, mikään ei ole ikuista. Sen on tässä elämässä oppinut ymmärtämään. Mutta me sitä vain ollaan yhdessä. Ollaan oltu kohta 30 vuotta! Enkä voisi kuvitellakaan olevani jonkun toisen kanssa.

        Tsemppiä ja moi!

        Niin no, "kyllä kannatto" Kyllä teidän tapauksessanne on vakka kantensa löytänyt. Kaksi samanlaista


      • No just
        HHUHUH kirjoitti:

        Niin no, "kyllä kannatto" Kyllä teidän tapauksessanne on vakka kantensa löytänyt. Kaksi samanlaista

        just.

        Oliko tuo ihan pakko sanoa?
        Saatko tyydytystä siitä, että tuotat toisille pahaa oloa?

        Miksiköhän vastasin. Tiesinhän minä, että joku sinunkaltaisesi ilkeä, niljakas, ali-ihminen pelmahtaa paikalle ja yrittää loukata.

        Ei varmaan ole helppoa olla sinä. Säälin myös puolisoasi.

        Kaikkea huonoa sinulle! ;)


      • voi hyvänen aika
        No just kirjoitti:

        just.

        Oliko tuo ihan pakko sanoa?
        Saatko tyydytystä siitä, että tuotat toisille pahaa oloa?

        Miksiköhän vastasin. Tiesinhän minä, että joku sinunkaltaisesi ilkeä, niljakas, ali-ihminen pelmahtaa paikalle ja yrittää loukata.

        Ei varmaan ole helppoa olla sinä. Säälin myös puolisoasi.

        Kaikkea huonoa sinulle! ;)

        Onhan tuo aika naurettavaa, että kävi harvinainen sattuma, että molemmat petti, että tapaukset tuli ilmi lähellä toisiaan. Siinä on oikeasti vakka kantensa valinnut ihan sanonnan varsinaisessa merkityksessä. Älä sä ilkeäksi ketään hauku joka sanoo rehellisen mielipiteensä asiasta.


    • häpeä on suuri!

      Riippuu varmasti ihan hirveästi sekä ihmisestä että tilanteesta. Itse elin pitkään tietämättäni valheessa, jonka paljastuttua yritin vielä antaa anteeksi, mutta en lopulta kuitenkaan pystynyt.

      Mies jäi ensin kiinni puolen vuoden suhteesta. Halusi miettimisaikaa, kun ei halunnut erota, mutta ei myöskään lopettaa suhdetta toiseen naiseen. Selitteli kaikenlaista epämääräistä. Lopulta lupasi lopettaa suhteen, mutta jossain vaiheessa jäi taas kiinni yhteydenpidosta. Yritti selittää, että vain silloin tällöin soittelevat enää. Minä halusin uskoa, koska halusin säilyttää liittoni ja perheeni.

      Sitten lopulta näin viestin, jonka sisältö paljasti heidän välisensä tunteet ja jopa suunnittelivat yhteistä kotia. Ihan järkyttävää tajuta, että kaikki tämä oli tapahtunut vuosia silmieni alla, enkä ollut sitä halunnut nähdä!

      Tällä hetkellä mies tekee muuttoa pois ja avioero on vireillä. En edes yritä eritellä tunteitani, jotka kulkevat surusta ja kuvotuksesta haikeaan kaipaukseen. Paras ystäväni sanoo, että kaipaan sitä mitä meillä oli, mitä ei enää ole vuosiin ollut. Näin se kai on, mutta pahinta on häpeä siitä, että minua voitiin noin käyttää hyväksi.

      • @saara

        olipa rehellinen kirjoitus, voimia, sinä selviät kun olet realisti


      • voimia sinulle toivo

        Voi miten pahalta tuntuu, että tämä sama tapahtuu aina vaan uusille ja uusille. Voimia sinulle. Pitkä ja hankala tie on edessäsi. Mitään hyvää sanottavaa siitä ei ole. Kuvotusta, kaipausta, vihaa ja masennusta on riittänyt.

        Paras ystäväsi ei ole oikeastaan oikeassa. On teillä ollut hyvääkin. Muutoin ette olisi olleet edes tänne asti yhdessä. Ei parisuhteessa ole vain hyviä kausia. Siihen mahtuu paljon pahojakin, mutta ne on mentävä läpi. Se jälkeen vasta voi ymmärtää mitä ihmisenä oleminen on.

        Anna miehesi kuitenkin mennä vapaasti. Kaikki estosi lisäisivät vain hänen tarmoaan päästä eroon entisestä. Älä moiti, älä syytä. Se on paras suoja häpeältä ja loukkaamiseltasi. Häpeä ei edes kuulu sinulle. Ei siitäkään huolimatta, että tuntisit niin.


      • trust50

        "Paras ystäväni sanoo, että kaipaan sitä mitä meillä oli, mitä ei enää ole vuosiin ollut"
        Viisaasti sanottu!

        "Minä halusin uskoa, koska halusin säilyttää liittoni ja perheeni."

        Kannattaako hävetä sitä, että halusi säilyttää liiton ja perheen? Ei kai siinä mitään pahaa ole?


      • Selviät kyllä

        Kirjoitit minun tarinani. Toinen nainen oli vieläpä paras ystäväni, joten petos oli kaksinkertainen.


    • Madame Murskain

      Valpurikm, haluaisitko vaihtaa ajatuksia kanssani yksityisesti, olen vastaavanlaisessa tilanteessa kuin sinä?

      • valpurikm

        Mielelläni Madame Murskain. Miten se onnistuisi?


      • Madame Murskain
        valpurikm kirjoitti:

        Mielelläni Madame Murskain. Miten se onnistuisi?

        Feikkiprofiili faceen tai jotain?


    • Mites tämä vastaus?
    • Rebellyelll

      Riippuu oliko kumppani kännissä.

      Jos täysjärkisenä on mennyt tollasta tekemään täysissä sielunvoimissaan niin eikun HYVÄSTIT hänelle.

      Ei kukaan tervejärkinen petä vahingossa selvinpäin.

      Tuoko välittämisen merkki
      ?

      • alko ei ole tekosyy

        sehän nyt on ihan yks vitun sama onko päissään vai ei jos menee pettämään ? Sen minkä päissään tekee voi myös tehdä selvinpäinkin.


      • trust50
        alko ei ole tekosyy kirjoitti:

        sehän nyt on ihan yks vitun sama onko päissään vai ei jos menee pettämään ? Sen minkä päissään tekee voi myös tehdä selvinpäinkin.

        "Sen minkä päissään tekee voi myös tehdä selvinpäinkin"

        Toisenlaista tietoa... Eli alkoholi lisää seksihaluja ja vähentää estoja (isosti nautittuna vähentää kyllä kykyjä...), joten monista tulee varsinaisia seksipetoja nautittuaan alkoholia. Alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Monet eivät sekstailisi selvinpäin. Humalassa kyllä. Näin myös parisuhteessa ollessaan, eikä vain vieraissa.

        Pidemmät salasuhteet taas "hoidetaan" lähestulkoon aina selvinpäin. Kuten seksi normiparisuhteessakin.


      • alko ei ole tekosyy
        trust50 kirjoitti:

        "Sen minkä päissään tekee voi myös tehdä selvinpäinkin"

        Toisenlaista tietoa... Eli alkoholi lisää seksihaluja ja vähentää estoja (isosti nautittuna vähentää kyllä kykyjä...), joten monista tulee varsinaisia seksipetoja nautittuaan alkoholia. Alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Monet eivät sekstailisi selvinpäin. Humalassa kyllä. Näin myös parisuhteessa ollessaan, eikä vain vieraissa.

        Pidemmät salasuhteet taas "hoidetaan" lähestulkoon aina selvinpäin. Kuten seksi normiparisuhteessakin.

        kyllähän se tietenkin lisää haluja koska vähentää estoja, mutta jos ei itsekontrollia ja kunnioitusta löydy puolisoaan kohtaan humalassa niin kannattaako tuommosen kanssa olla ?

        Maailman huonoin tekosyy tuo että "kun olin humalassa, en ajatellut"


      • niin on
        alko ei ole tekosyy kirjoitti:

        kyllähän se tietenkin lisää haluja koska vähentää estoja, mutta jos ei itsekontrollia ja kunnioitusta löydy puolisoaan kohtaan humalassa niin kannattaako tuommosen kanssa olla ?

        Maailman huonoin tekosyy tuo että "kun olin humalassa, en ajatellut"

        Samaa mieltä sun kanssa. Kännissä ei tee mitään mistä ei selvinpäin haaveilisi. Jotkut vaan eivät uskalla pettää ilman humalatilaa. Ja se halu pettämiseen on myös selvinpäin olemassa.

        Ihan turhaa mulle ainakin tulla selittämään, että olin kännissä ja siksi eksyin vieraaseen sänkyyn. Ei pettäminen ole koskaan vahinko. Vahingossa jäädään vain auton alle. Mutta niinhän taitaa moni pettäjä selittää että pikku vahinko kävi ja petetty sen uskoo ja ymmärtää. Sitten vakuutellaan, etten koskaan enää. Ja taas tulee se baarireissu jolloin ei tiedä mitä teki, kävi vahinko.

        Totta on, että alkoholi lisää seksihaluja ja vähentää estoja. Siltikään sen nauttiminen ei oikeuta pettämiseen. Tyhmyrit uskovat näin olevan. Ja että anteeksihan sen saa.


    • Raatokärpänen

      Kyllä kuopasta pääsee ylös. Itselläni se vei vuosia.
      Miehelläni oli ollut suhde jo pitkään. Käytös muuttui aivan kummalliseksi, ihmeellisä kiukkuja yms. En vain voinut kuvitellakaan, että hän pettäisi.
      Maailmaltani putosi pohja pois. Lapset olivat pieniä, työ haastavaa. Ensimmäiset puoli vuotta kuljin sumussa. En edes muista tuosta ajasta oikein mitään. Joitain yksittäisiä tyhjiä lupauksia vain.
      Tarinan jatkuessa toinen nainen tekaisi miehelleni lapsen. Minä täällä päässä kuvittelin liittomme jatkuvan. Meillä meni taas hyvin ja koetin niellä äärimmäisen pettymyksen ja häpeän. Eihän minun olisi kuulunut hävetä, mutta niin vain häpesin. Ja peittelin. Ja salasin.
      Toisaalla olikin koko tuon ajan toinen perhe.
      Lopulta me molemmat naikkoset olemme ilman tuota miestä. Vuosien jälkeenkin kaipaan häntä aina välillä. Tai ehkä tosiaan kaipaan sitä mitä meillä joskus oli. Ja ehjää perhettä lapsille.
      Miten tämän kertoisi lapsille niin, etten tuota heidän ainoaa isäänsä moittisi? Olen kertonut isän lähteneen, mutta rakastavan lapsiaan siellä jossakin. Kertonut lapsillani olevan veljen, jonka saavat isompana tavata, jos tahtovat. itse tuskin koskaan siihen kykenen.
      Raato on ihminen tuommoisen jälkeen ja kauan. En voi ymmärtää, miten kukaan voi rikkoa toisen noin pahasti. En ymmärrä toista naista, mutta vähiten entistä miestäni.
      Elämä alkaa hymyillä nyt, vuosien tuskan jälkeen.
      Positiivisella asenteella ja hemmetinmoisella sisulla, niillä pärjää. Vihastakin pääsee yli, kun aikaa kuluu.
      Voimia!

      • HHUHUH

        Raatokärpänen.. Siis et uskonut, kun mies muuttui? Tuohan on ehdottomasti nro 1, mikä paljastaa toisen naisen/miehen. Asia, jota pettäjät eivät pysty peittämään, mutta muuttuvat jutut, eleet, puheet, änkytykset ym. Kyllä sen puolison oppii tuntemaan jo muutamassa vuodessa ja kaikki siihen arkielämään tulevat pikkuiset vivahde-erot antavat selvän merkin, että jotain on tekeillä...


    • Meni jo

      Ei sitä luottamusta enää saa takaisin.

      Vai luulitko toisin?

      Epäilet uskottomuutta todennäköisesti 14 vuoden jälkeenkin...

    • Ei päästy niin pitkälle, että olisin saanut antaa anteeksi.

      Neuvoni on, että keskustelkaa ja selvittäkää asia "läpi, eli mitkä asiat johtivat pettämiseen, mikä oli syy/syyt ja sitten pyrkikää muuttamaan molemmat toimintaanne.

      Olen sitä mieltä, että molemmissa on syytä ja toiminta on korjattavissa!

    • melkein ex-mies

      Aikaa vaatii ja paljon. Myös anteeksiantoa ja terapiaa yhdessä. Niillä meillä on selvitty mutta eihän rikottua ruukkuakaan täysin ehjäksi saa, vaikka palat liimaa yhteen.
      Mutta kannattaa miettiä liiton hyvät ja huonot puolet eikä suin päin rynnätä eropapereita täyttämään. Meillä on nyt kaikki hyvin mutta työtä sen eteen on tehty paljon ja molemmat ovat olleet mukana korjaamassa tilannetta. Jokin syyhän siihen ensimmäiseen harha-askeleeseen on ollut, syy ei ole yksin jomman kumman. Ja nyt on yli 30v oltu yhdessä.

    • Moi
      Oon itte kokenut saman ja tiedän suunileen miltä susta juuri nyt tuntuu!
      On tosi hienoa jos olet voinut antaa anteeksi rakaallesi Se ei oo mikään pikku juttu kun toinen pettää . Sitä verrataan traumaattiseksi kokemukseksi. Itse yritin jatkaa suhdetta huonoin tuloksin aloin tuleen aika kontroloivaksi ja epäilys piili joka nurkan takana. Uskon että sun kannattais käydä jossakin puhumassa asiasta siitä voisi olla hyötyä pitemmän päälle. tsemppiä suhteesi

    • näkökulmaa

      Uskottomuus on suhteellista. Esim. yhdessä miljoona tuntia ja äärimmillään jopa minuutti vieraan kanssa kaataa koko paketin?...

      Ilmeisemmin kyse vain siitä, että toinen on itsestään selvä tapaus ja samalla omistavinaan sen toisen ihmisen...

      Parisuhde on ihmisen vaikein asia monella tasolla asiaa käännellen. "Petos" perustuu yleensä johonkin todelliseen ongelmaan ja hyväänkin suhteeseen jossa seikkailu iskee päälle yllättäin! No voi sekin tosin tapahtua jos tapahtumat kohtaa...

      Itse olen ollut aikoinaan se jonka kanssa "petetään" kumppania ja se kesti 6kk. "Pettäminen" ei aina ole sitä iänikuista seksiäkään vaan elämää, tanssia, retkiä jota ei oma "rakas" halua tehdä tai voi tehdä...

    • Tässä tulee !

      Jätä se sika !

    • #13

      Unohda koko juttu,kerran homma ojassa aina,homma ojassa.

    • Voisimme

      Harrastaa yhdessä lohtuseksiä ja keskustella tuosta kiusallisesta pulmastasi.

      • Petetyt brunetet

        Annatko mullekin lohtuseksiä oikein ajan kanssa ja kunnolla? Ja naisystävänikin on petetty ja tarvii myös lohtuseksiä! Jaksatko kahta lohduttaa? Olemme kumpikin aika mukavan näköisiä noin kolmekymppisiä ja kovassa puutteessa!!
        Siis tämä on tarkoitettu nimimerkille " Voisimme ". Miksei joku muukin pystyvä mies käy.


      • No kyl
        Petetyt brunetet kirjoitti:

        Annatko mullekin lohtuseksiä oikein ajan kanssa ja kunnolla? Ja naisystävänikin on petetty ja tarvii myös lohtuseksiä! Jaksatko kahta lohduttaa? Olemme kumpikin aika mukavan näköisiä noin kolmekymppisiä ja kovassa puutteessa!!
        Siis tämä on tarkoitettu nimimerkille " Voisimme ". Miksei joku muukin pystyvä mies käy.

        "Voisimme" pystyy uhrautumaan kahdenkin tarpeisiin, lohduttaminen geeneissä kuitenkin.


    • hersy

      Ei auta onko kännis,paska mikä paska ,joten kenkää vaan,ON NIITÄ REHELLISIÄKIN OLEMASSA.

    • Enemmän on jo taikaa

      Luottamus palautetaan tarkemmalla yksilöllisten tarpeitten erottelulla. Tavallinen riittävä vastuullisuus lisää itsetutkiskelun kautta luottamusta. Vastuullisuus on käsitys kokonaisuudesta, minkä viestintä tavoista voimme sopia yhdessä. Lisääntynyt luottamus tuo mukanaan iloa ja surua. Väheinenkin kiintymys perustuu luottamukseen.

    • Entäs tämä?
      • Surullista kyllä

        tässäkin sanoituksessa pahuus voittaa, mutta todellisuudessa Jeesus on jo voittanut, ja jokainen joka uskoon Herraan, ja vastustajia on paljon ja lähellä myös voi heitä olla, kuten Jeesuksen myös ihan omat maanmiehensä tahtoivat ristiinnaulittavan eikä kukaan profeetta ole arvostettu omassa kodissaan eikä kaupungissaan, sillä Jumalan sanat eivät koskaan voi raueta tyhjään, mutta ihmisen elämä ilman Jeesusta sitä varmuudella aina tekee. Jeesus on hyvä paimen, amen, halleluja!


    • hannu poju

      Heippa

      Kuule, ei mitenkään, joka kerran keksitään, sitä aina epäillään.
      Näin se vaan menee, ja molemmilta aikaa myöden hermot ja terveys.
      Jatkoja ja uusia tuulia.

    • Hyvä ymmärtää

      minkä vastauksen Jeesus on antanut Israelin ja juutalaisten kohdalla!

    • Rakkaus Jumalasta!

      Ei rakkaus ole ihmisestä itsestään, joten asiaa kannattaa kysyä Jumalalta ja Raamatussa kerrottu eikä pelkästään Juudan kohdalta vaan myös koko Israelin kohdalla jo edeltä kerrottua totuutta.

    • Ratkaisu Jumalalta

      ei ihmisiltä. Tietysti vain Jumalaan uskovat tätä voivat osaltaan ymmärtää sen verran kuin ymmärtävät että Jumala on rakkaus, muut rakastaa mammonaa ja jotain muuta, kuka mitäkin.

    • näin on

      Ei palaa ennalleen,se on yksi asia mikä on varma.

    • anpa97

      minulle valkeni viime helmikk, että miehelläni oli ollut n. 2 v. suhde toisella paikkakunnalla olevaan naiseen. Työmatkojen aikana kävi ittensä sen luona "helpottamassa". Maailmani kaatui, hain rauhoittavia, itkin 6 vkoa joka päivä. Puhuttiin. Rakasteltiin useammin kuin koskaan, olin todella herkillä kaikin puolin. Mies jaksoi lohduttaa ja avautui asiasta, ettei tajunnut, että se "jännitys", mikä veti sen naisen luo, aiheuttaisi minulle niin suuren surun. Nykyisin olen yrittänyt olla joka kääntessä muistamatta tapahtunutta, mutta todella vaikeaa, Mieheni kertoi aika yksityiskohtaisesti, vastaili mun kysymyksiin. Ja nyt ne mielikuvat tulevat elokuvana välillä tilanteissa, joissa he olivat. Tai jos mieheni valittaa jostain epäkohdasta, tulee kysyttyä, tekikö ** sitten niin? Pikkuhiljaa, todella hiljaa, alkaa ajatuksille tulla muutakin materiallia ja siksi uskon meidän selviävän tästä. Mutta eihän tulevaa voi tietää, aika näyttää- rakastan miestäni kuitenkin vielä, en niin paljon kuin ennen tietoa, mutta vahvasti silti. Olemme olleet yhdessä 17 v. Toivon sinulle todella paljon voimia ja jaksamista, normi arki ja puhuminen, hellyys auttavat.

      • Voi teitä naisia

        Uskomatonta!! Mikä teitä naisia pitää kiinni näissä pettureissa. Vielä melkein syytätte itseänne taphtuneesta.


      • tuliko mieleen
        Voi teitä naisia kirjoitti:

        Uskomatonta!! Mikä teitä naisia pitää kiinni näissä pettureissa. Vielä melkein syytätte itseänne taphtuneesta.

        Olisiko syvä rakkaus.


      • Joopa joo
        tuliko mieleen kirjoitti:

        Olisiko syvä rakkaus.

        Tosi syvä.


      • Näin se menee
        Voi teitä naisia kirjoitti:

        Uskomatonta!! Mikä teitä naisia pitää kiinni näissä pettureissa. Vielä melkein syytätte itseänne taphtuneesta.

        "voi teitä naisia". Niinpä ja voi voi. Aina jaksaa ajatella huomisesta parempaa. Nainen hoitaa lapset (pääsääntöisesti) ja yrittää antaa sen hyvän, lämpöisen, rakkaan kodin niille lapsille, josta ne lapset jaksaisivat ponnistaa elämässään eteenpäin. Rakkauttakin on vielä ja se usko ja toivo parempaan huomiseen, mutta se raja tulee vastaan. Nainen on kuitenkin henkisesti kestävämpi, saattaa elää montakin vuotta siinä paskassa ja pikkuhiljaa selvittää asioita päässään, aluksi hyvin vaikeaa ja lopuksi suuri ahaa-elämys, hoitaa asiat kuntoon, asuntoineen, tavarat kasaan ja menoksi ja tuomari hoitaa loput. Nainen lapsinensa selviää paremmin ja miesparka jää ruikuttamaan ja suhde/suhteet loppuu jostain kumman syystä kun seinään ja ruikutus alkaa... Mitä tekee nainen lapsinensa? Haistattaa äijälle pitkät ja jatkaa elämäänsä lapsinensa (ja ehkä uuden puolison) kanssa eteenpäin. Ex vetää viinaa ja hankkii kertakäyttönaisia..


    • Tietysti luottamus

      on todellista vain Jumalaa kohtaan todellisuudessa, vaikka ihmisillä sinänsä ihan jokaisella on omasta takaa myös kenties tahto olla luottamuksen arvoista, tai tästä asiasta en nyt osaa varmuudella sanoa, sillä voi olla myös ihmisiä jotka eivät tahdo alkuunkaan olla luottamuksen arvoisia vaan vain omaansa etsiä ja hyvinkin tärkeissä asemissa voivat olla ja antaa myös tukea toisille samanmielisille, sillä profeettoja on vainuttu ja Jeesus ristiinnaulittu ja apostoleja Jeesus kehotti käärmeen viisauteen ja kyyhkysen viattomuuteen ja samoin näemme lähihistoriasta ja nykyisyydestä etteivät edes tuomarit ihmisten oikeuslaitoksissa luota ihmisten saavan sitä totuudellista tuomiota ja hyvää tukea yhteiskunnalta, sillä maailmassa ei kaikki asiat toimi siten kuin Jumala tahtoo, ainakaan vielä, mutta Jeesuksen tullessa varmuudella tapahtuu Isän hyvä tahto jokaiselle. Näin uskon.

    • uskollisuus kunniaan

      Mies jäi kiinni pettämisestä. Puhumisen,itkujen ja lupausten jälkeen juuri kun aloin luottamaan hän petti taas.Ei kerran uskoton pysty koskaan olemaan uskollinen salaa sen vaan paremmin.Samaa harrastaa nykyisen naisystävänsä kohdalla.Kerrasta poikki vaan pettäjän kanssa

      • HHUHUH

        Et viittis vähän valistaa sitä nykyistä muijaa. Kun kerran melkein kaikki hakee seksiseuraa näiltä senssipalstoilta "tositarkoituksella", niin pistä vinkkiä sinne ja tänne nettiinm. Maksa jätkälle potut pottuina, siinä näkee tulevat, mihin paskaan näppejään ei kannata iskeä.. Tai keskustelunaiheeksi tälle palstalle. Ei nimiä mutta hyviä vihjeitä minkälaista herraa, rouvaa, neitiä kannattaa välttää ja vihjettä mistäpäin ko luuserit on.


    • Joka on synnitön

      heittäköön sen ensimmäisen kiven.

    • Tosiasia varmuudella

      ihmiset ovat valhettelijoita kaikki ja tästä syystä Jeesus opetti: "älkää tuomitko!"

      • Rakastan.

        Rakastan.


    • päivä kerrallaan

      Olen jatkanut suhdetta pettämisen jälkeen, mutta anteeksi olen antanut, mutta en unohtanut. Elän päivän kerrallaan. Luottamus ei palaa enää, mutta hyviäkin päiviä on. Jos meillä ei olisi yhteistä yritystä, en varmaankaan olisi tässä suhteessa. Mutta teen omia juttuja, kuten harrastuksia, matkoja. Käymme kyllä yhdessäkin matkoilla ja on meillä ihan kivaakin yhdessä. Silti kaihertaa se petos.

      Pettämistä on ollut useamman kerran ja mikään ei palaa entiselleen. En osaa sanoa olisiko helpompi elää, jos olisi vain yhden kerran petetty, tai vain yhden ihmisen kanssa. Mutta en jaksa alkaa elämään sellaista elämää että märehtisin toisen petosta kaiken päivää. Niin ei voi elää. En aio katkeroitua yhden ihmisen takia. Minulla on oma elämä, niin kauan kuin tuntuu että voin herätä aamulla yhteiseen päivään, on kaikki mallillaan. Kun mitta täyttyy, tietää että nyt se on loppu. Sitä en tiedä milloin se yhteisen elämän loppu tulee ja tuleeko se.

      Päivä kerrallaan. Kun asiat kypsyvät, tietää mitä pitää tehdä. Kaikkea ei kannata kerralla repiä. Tee päivästäsi mahdollisimman hyvä, vaikka siinä petollinen kumppani olisikin vierelläsi. Pettäminen on pettäjän ongelma, ei petetyn. Yhdessä oleminen ja eläminen ei ole mahdoton tehtävä. Pitää päättää kai itse miten haluaa jatkaa. Jos tuntuu mahdottomalta yhteiselo, silloin kannattaa erota.

      • Kohtalotoveri XX

        Valtavan hienosti käsitelty tilanne. Olen itse samanlaisessa tilanteessa: suhteen ulkopuoliset asiat pitävät meidät yhdessä, mutta elämä ei ole mitenkään rämpimistä. Uskoton mieheni on mitä parasta seuraa, meillä on yhteinen historia ja paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Ero muuttaisi elämästäni lukemattomia asioita, joita arvostan. Tällä hetkellä ajattelen, että yhdessä on parempi kuin yksin, joten olemme yhdessä. Joku voi sanoa tätä kulissiliitoksi, mutta minulle tämä on ihan oikeaa elämää oikean ihmisen kanssa.

        "Pettäminen on pettäjän ongelma, ei petetyn."

        En tee pettämisestä kynnyskysymystä, vaan teen päätökset omien kokemusteni/tunteideni pohjalta. Kiitos "päivä kerrallaan", ei mennyt hukkaan tämän palstan selailu.


    • Höpölöpö

      No onhan se vaikeaa uskoa, etteivät puolisoa muka muut kiinnosta, jos toinen on jo vakuuttavasti todistanut olettamuksen vääräksi. Suhdetta voi toki jatkaa kulissiliittona, mutta luottamuksen palauttaminen ei onnistu.

      • sydän verellä

        Kyllä luottamuksen palautuminen onnistuu, mutta se vaatii kovan työn molemmilta. Niin kovan työn, että nykyajan veltot ihmiset eivät siihen kykene, johtuen siitä, että aina pitää olla kivaa ja leijailla pilvissä.

        Todellisuudessa luottamuksen palutuminen ei ole mitään kulissiliittoa. Kulissiseurustelua voi sitten olla se, että ollaan olevinaan parisuhteessa, vaikka ei edes asuta toisen kanssa samassa taloudessa ja jaeta kaikkea sitä, mitä elämä eteen tuo. Kulissiseurustelun jälkeen itketään palstoilla, kun ei niitä rusinoita pullasta enää pystytäkään keräämään. Tavanomaista kulissiseurustelua on seurustella toisten puolisoiden kanssa eläen illuusiossa, että on parisuhteessa ihmisen kanssa, jolla on jo puoliso toisaalla.

        Vain sellaiset ihmiset, jotka ovat pettämisen jälkeen saaneet parisuhteensa toimimaan ja luottamuksen palautumaan tietävät, että se on kaukana kulissista. Se on sitä elämän harmoniaa ja syvää rakkautta, jossa toinen hyväksytään virheineen ja tuetaan rinnalla kohti yhteistä päämäärää yhteistä hyvää oloa. Se on sitä, että antaessaan ilman mitään vastavaatimuksia saa sellaista rakkautta, jota ei olisi löytänytkään ilman sitä kovaa työtä ja yritystä uskottomuuden jälkeen. Tämä rakkaus on ja pysyy ja kasvattaa pitkät juuret.

        Toiset meistä oppivat elämässä monia asioita ja kasvavat ihmisenä, toiset meistä taas hakkaavat päitään siihen ikuiseen betoniseinään.


    • pettämisen jälkeen on hullua jatkaa yhdessä. kyllä se nauttii ku saa käydä vieraissa ja oma akka ei jätä siitä huolimatta. ja pettäminen oli vissiinki vahinko niinkö yleensä! nainen on niin sanottu helppo ja säälittävä tapaus, tai toki mieskin jos ei jätä pettämisen jälkeen!

    • m33tre...

      Ei mitenkään. Naiseni jäi rysänpäältä kiinni jonka jälkeen hirveän itkun ja anelun jälkeen sai mut takaisin. Oltiin vielä muutama kk yhdessä mut luottamus meni täysin. En enään ollenkaan voinut luottaa häneen joten oli pakko laittaa poikki. Ei se luottamus vaan enään palaa. Kerrankun annat anteeksi on seuraava kerta taas helpompi pettää.

    • petturin kanssa -

      loppuelämä on yhtä h e l v e t t i ä, jos jatkaa yhteistä elämää esm, vaikka omaisuuden takia,



      alotukseen : =


      Pettäjään ei voi enää luottaa, jotain on menny pysyvästi rikki,
      mutta
      elämää voi jatkaa jos pystyy hyväksymään että toinen on petturi,
      ja elää rinnalla omaa elämää, mutta on syytä valvoa ettei se petturi enempää huijaa,
      siis puoliso joutuu aina olemaan hiukan varpaillaan,
      ei semmonekaa elämä ole lopulta elämisen arvoista yhdessä,
      luottamus pitää jotenki varmentaa jos aikoo jatkaa yhteiselämää petturin kanssa,

    • Nauti elämästä ;D

      Jos haluat jatkaa suhdetta kumppaniisi, voit ajatella, että hän on luonut teidän suhteeseen uuden säännön. Hän käy vieraissa, ja niin käyt sinäkin. Kerro tämä myös miehellesi, että näin tulee tapahtumaan ja toteuta suunnitelma. Kerro myös että hän on vastuussa tapahtuneesta ja että on yksin hänen syynsä jos nyt vaan sattuu käymään niin, että löydät reissuillasi häntä paremman kumppanin. Ajattele niitä kivoja iltoja yöelämässä, ristelyjä, ulkomaanmatkoja...kaikkialla kuumia kilpakosijoita. Reissulta palattuasi muistat kehua reissua ja tapaamiasi komistuksia. Lopuksi voit jättää miehen kuin nallin kalliolle jos sinua huvittaa. Sinulla on vapaus tehdä mitä huvittaa! Nautitaan jääkylmänä ;D

    • 181095

      Vaimoni petti lupauksensa - annoin anteeksi, mutten voi hyväksyä tekoa.
      Tapahtui 19 vuotta sitten ja mielessä kuin eilen, monet tv ohjelmat, lehtimainokset, musiikki jms muistuttavat ja tuovat asian mieleen - unissa usein
      Hylkääminen on rankka petos, hylkääminen on ikuinen kiusa

    • Mies, 38v

      Ei se pieksämällä parane. Se on helpoin ja viisain ratkaisu, että nostaa vaan kytkintä ja sanoo: "Good bye, forever!"

    • hikikassi...

      Parisuhteet sovitaan aina määräaikaiseksi.

    • Madame Murskain

      Avaaja-horo oikein laittanut yhteiskuvan tapauksesta - VITU GHORO.

    • nasukkeli

      Luottamus on kuin piikuus. Kun sen menettää ei se palaa koskaan. Ainakaan ehyeksi.

      • Kuvittelet

        Valehtelet enemmän kuin kukaan täällä. Miten uskaltaisit ilmaista asian toiselle kasvotusten, et mitenkään


      • Kuvittelet
        Kuvittelet kirjoitti:

        Valehtelet enemmän kuin kukaan täällä. Miten uskaltaisit ilmaista asian toiselle kasvotusten, et mitenkään

        Kerran pettäjä, aina huora - sukupuolesta riippumatta.


    • Mieluummin yksin

      Niin... ja raskaus on kanssa miehn mielestä oikeutettua aikaa pettämiseen...
      Uskokaa pois !

      Kerran pettäjä, aina pettäja. Onneksi olen lähtenyt jo tuosta paskasta suhteesta !

      Ikinä en anna anteeksi, muuta kun itselleni. Varjoonkaan ei voi luottaa, kyllä näyttää himot vievän.
      Teille naissinkut - uskotteklo te todella niitä miesten sääliä hakevia juttuja ? Arki kotona räkätautisten kiljuvien pienten lasten kanssa ei ole vaimolle herkkua - onko mielestänne mies oikeutettu syliin, kun hommat jaa kotona hoitamatta ?????????

      Pääsette vielä maistamaan omaa myrkkyänne...heh :)

      • syyssateita

        Taas yksi, jonka mielestä iloluonteiset naiset ovat käärme paratiisissa.

        Syytökset perhe-elämän ja lasten hoidon laiminlyönnistä pitänee kohdistaa aviomieheen ja isään.
        Naissinkku ei siitä ole vastuussa ja pettäjämiehet osaavat puhua vakuuttavasti. Sitenhän he vaimoilleenkin osaavat, toiset monta vuotta ja toiset vielä kärähtämisen jälkeenkin.

        Kaikille miehille ei kotilieden lämpö riitä, sääli että ne kaverit haluavat kuitenkin lisääntyä. No sekin on kai biologiassa säädelty juttu.

        Hukkaan heitettyä energiaa kohdistaa vihaansa kakkosiin. Tälle tunteelle löytyy kohdehenkilö pettäjästä.
        Ehkä se on helpompi vihata ulkopuolista kuin pettäjää. Ehkä sitä haluaa luoda itselleen vielä toivoa, ettei kaikki olisikaan sitä miltä näyttää. Eihän minun puolisoni voi paljastua ihan toiseksi, valheeksi.


    • Hukkamies

      Omakohtaisesti koettuna jäin suhteeseen, annoin aikaa, mutta ei sitä täydellistä luottamusta enää tullut. Lopulta tuli ero ja hyvä niin. Ei oltu oikeita toisillemme.

      Mutta paha on antaa sitä oikeaa vastausta, enkä kyllä edes yritä. Nuo sydämen jutut ovat yksilöllisiä, eikä niitä kukaan toinen tunne.
      Ei suhde ole mikään tästä näin ja nyt. Loukattuna on ne tunteet varmasti olemassa ja aika näyttää, onko vastoinkäyminen koettelemus vai tuleva irtaantuminen eroon.

      Näin jälkikäteen kun on jälkiviisaus imeltänyt suhteen, on tullut ymmärrettyä oma nuoruussuhde läheisriippuvuussuhteeksi. Sen tuo pettävä kumppani opetti, oman elämän olemassa olon.

    • Justihinsa näin

      Pettämistä ei anneta koskaan anteeksi!

    • mek

      Sehämn on myös siitä kiinni miksi on pettänyt eli vaikka toinen puolisoista ei sekstaile vaikka 3 kuukauteen mitenkään niin ei tartte ihmetellä että puoliso muualta hakee seksin jos kotona ei homma toimi puheesta huolimatta oli sitten pettäjä mies taikka nainen. Puhutaan mitää puhutaan mutta moni on parisuhteessa seksin takia ja se siitä.

      • lilli 56666

        Kyllä se on niin ettei luottamusta saa koskaan takasin,antaa olla ,jos haluaa jatkaa suhdetta ,siitä vaan.Itse jatkan suhdetta ukkooni,tehköön mitä vaan ,pettäköön niin paljon ku ehtii, Teen omat reissuni ja sillä sipuli,älköön kyselkö minulta mitään,ollaan yhdessä sillon ku huvittaa ja kummallekin sopii,se on tämä elämän vapaus.


    • Ei voi

      Kun aita on kerran ylitetty, ei voi!

      • 19+4=?

        Käykää vaan vieraissa niin kuin kerkeätte, tosi kiihoittavaa naida omaa muijaa liukkaille toisen miehen jälkeen ja itse käyn vieraisse aina kuin vain tilaisuus tulee, MAHTAVATTAVAT NAUTINNOT.


    • Rakasta itseäsi

      Jos haluaa jatkaa suhdetta uskottomuuden jälkeen. Täytyy pystyä unohtamaan ja antamaan anteeksi koko homman. Luottamaan itseensä ja omiin tunteisiin . MIssään nimessä ei kannata roikkua ja vertailla itseään siihen toiseen ihmiseen.Antaa olla ...siihen p...aan ei kannata sekaantua vaan jatkaa teidän yhteistä elämäänne. Jos se pätkii ja huomaat entiset oireet, niin silloin menoksi, mutta harkiten EI riidoissa. Saat vain itsellesi huonon fiiliksen, toiset eivät ole moksiskaan, päinvastoin kun näytät , että on yhdentekevää koko homma, , toista kaivelee, mistähän jää nyt paitsi ..:)

      • HHUHUH

        "Rakasta itseäsi".. Unohtaa? Ei kuule noita asioita unohda vain ehkä siinä tapauksessa että dementia iskee, mutta tuokaan tauti ei takaa sitä


    • petetty nainen

      Kyllä se on niin että mitenkään et enää suhdetta ennalleen saa. Luottaa ei pettäjään voi enää milloinkaan eikä mitenkään. Itse yritin noin kymmenen vuotta keksien erilaisia syitä miksi emme voi erota. Kunnes mies petti uudestaan ja silloin tajusin että jos liittoon jään, loppu elämäni on tätä. Yrittämistä ja uudestaan petetyksi tulemista. Erottiin ja nytten olen onnellinen sen ainaisen pahanmielen sijaan. Ja välitkin ex-mieheen on kunnossa. Anteeksi en voi koskaan antaa mutta asian kanssa pystyn elämään. Katkeraksi ei kannata tulla ihan oman itsensä vuoksi.

      • pidä kii tai irrota

        Minulla täysin toinen kokemus. Puolisen vuotta oli vaikeaa, johtuen eniten narsistisesti käyttäytyvästä kakkosesta, joka kiusasi myös petettyä, kun ei pettäjään enää kynnet purreet. Onneksi jaksoin, koska sitten helpotti. Nykyään nautimme elämästä täysillä ja katsomme eteenpäin, parisuhteestamme opimme jotain kullan arvoista.


      • rankkaa oli mutta
        pidä kii tai irrota kirjoitti:

        Minulla täysin toinen kokemus. Puolisen vuotta oli vaikeaa, johtuen eniten narsistisesti käyttäytyvästä kakkosesta, joka kiusasi myös petettyä, kun ei pettäjään enää kynnet purreet. Onneksi jaksoin, koska sitten helpotti. Nykyään nautimme elämästä täysillä ja katsomme eteenpäin, parisuhteestamme opimme jotain kullan arvoista.

        Sama kokemus, vaikeuksien kautta voittoon. Käytiin terapiassa ja puhuttiin ja puhuttiin. Nykyään suhteemme on lujempi ja olemme läheisempiä kuin koskaan ennen! Meitä kokemus vahvisti.


    • Mäkeen vaan!

      Kerran petturi, aina petturi!
      Ei koira karvoistaan mihinkään pääse!
      Ulkoruokintaan välittömästi! Olkoon sitten mies tai nainen.

    • Onnellinen vaimo

      Minun mieheni on aivan ihana. Hän ei ole ikinä pettänyt minua vaan asettanut aina minut etusijalle ,siksi hän teki lapsetkin toisella etten vaan rupsahtaisi.

    • 9 + 4

      En tiedä, onko puolisoni ollut uskoton, eikä tiedolla ole minulle merkitystä. Pitäköön hauskaa, jos tilaisuus tulee. Kivaa ei koskaan ole liikaa.

    • Jälleen onnellinen

      Itse voin omasta kokemuksestani sanoa ettei tuommoisen jälkeen kannata enää yrittää. En pystynyt luottamaan enää, ties kuinka monta kertaa ja monen kanssa oli käynyt vieraissa. Jätti yhtenä yönä tulematta kotiin ja seuraavana päivänä tunnusti, valehdeltuaan tovin. Luojan kiitos meillä ei ollut siinä vaiheessa vielä lapsia niin lähtö ei ollut vaikeaa.
      Jälkikäteen kun tilannetta ajattelen, onneksi lähdin. Vaihdoin maisemaa, aloitin uuden elämän. Löysin miehen, johon uskalsin jälleen luottaa. Olen onnellinen. Tee sinäkin samoin. Lähde, ennen kuin on liian myöhäistä. Löydät varmasti itsellesi paremman, rehellisen ja luotettavan miehen. Usko pois.

      • johabn

        Kannattaa jättää se pettäjä. Vaikeaa se on mutta kannattaa. Turhaa hukata vuosia.


      • Tyhjämieli
        johabn kirjoitti:

        Kannattaa jättää se pettäjä. Vaikeaa se on mutta kannattaa. Turhaa hukata vuosia.

        Koirat ainoita joihin voi luottaa...


      • ...
        Tyhjämieli kirjoitti:

        Koirat ainoita joihin voi luottaa...

        ja luottamuksen loputtua, ne voi viedä piikille....


    • kerran koettu

      Ei petetyksi tuleminen koskaan unohdu. Mutta sen kassa voi elää. Ja jatkaa elämää itsensä, puolisonsa ja rakkauden tähden. Mutta petetyn taytyy olla tosi vahva, ett kestää nöyryytyksen mutta jaksaa uskoa tulevaisuuteen ja pystyy punnitsemaan asiat. On muitakin kriisejä, joissa aina joku prosentti eroaa.vertti

    • Maailmanloppu

      Asiallinen neutraali eikä kovin mustasukkainen vaimo, joka ei liikoja kysele on paras. Tosin luottamus on takuuvarmasti mennyttä, mutta mikään maailmanloppu sen ei tarvitse olla.

    • 87878787

      Luottamus ei palautu koskaan ennalleen.Jos on kerran pettänyt.Ei kannate jatkaa.!!!!!!!!!!

    • iaffraidlove

      mä uskon vain itseeni . en enää hankiparsuhdetta sen taka. olin ennen sairas sadisti joka aivan varmasti piti huolen että pettäjäeukko kärsi jos jäi kiinni(mulla oli niitä kaksi)! niistä opin ettei pidä kerjätä ikävyyksiä vaan luottaa itseensä ja kattoo vähän tarkemmin jatkossa. myös oppinut huolehtimaan itsestäni. en ole aikoihin välittänyt onko sillä meiklla jokukoska en omista häntä. en ymmärrä miksi ottaasitä tunnetason oikkua itseensä jos ei voiomistaa ketään.
      pelkään rakkautta, myös jumalan. toivoisin parempaa ja opin vielä läksyni

    • Vaimo20vuotta

      Mies jäi kiinni pettämisestä 7 vuotta sit ja oli useamman vuoden pitännyt eri naisten kanssa "omaa mukavaa". Itse en olisi koskaan uskonnut miehestäni sellaista. Se sattui kovasti. Mutta jäin suhteeseen, koska useampi lapsi. Anteeksi annoin, mutta ei sitä voi unohtaa, välillä mietin, mitä oikeasti on, kun joku rakastaa, eihän rakkaus satuta koskaan, se on syvää luottamista. Nyt olen hämillään, ..,mutta en sanonut mitää, huomasin muutama viikko sit, mies kävi deitti sivustolla katsomassa eri naisten kuvia. ...Luuli minun nukkuvan. Vaikka ei se ollut yllätys, en mä ole tyhmä, jonkin aikaa kännyköissä ollut pääsykoodit. ---Voimia, ehkäpä elämä vain on tällaista tai jossakin joku luotettava odottaa.

      • Odottelehan vain

        Minunkin ukko käy salaa deittisivuistoilla ja sillä on hiton hyvä mahdollisuus haalia muijia sieltä täältä. Se luule etten tiedä, mutta minäpä tiedän.. Säälittää ne typykät, mitähän se satuilee niille, sen verran tiedän että pelkkää pi***a hakee, mutta toivottavasti ne typykät ei kuvittele suurempia.. Toisaalta nyt seurailen tässä hetken aikaa, mitä tuleman pitää ja sitten sanon että herra on hyvä ja käy. Ei ole ensimmäinen ukko, joka yrittää kusettaa, ja miten voinkin olla niin tyhmä että samansorttiseen sontaan lankean. No, "aapinen" on hyvin luettu ja ukon elkeet, puheet, valeet sun muu ketkuilut osaan jo lukea.


    • verbaali-iskuja

      Pettämistä ei koskaan pysty antamaan anteeksi eikä unohtamaan. Rinnakkainelo voi toimia, mutta jokapäiväinen veetuilu ja piikittely on arkea. Pakko vain nälviä ja heitellä herjoja, nimitellä patologiseksi valehtelijaksi jne. Ja mikä parasta nälviä muiden kuullen. Kyllä vittuilua pitää sanallisesti kestää kun muut on saaneet kärsiä teoistaan. Ei luottamusta saa koskaan takaisin. Onnea perhehelvettiin heh.

    • anteeksiantaja

      Monta kertaa pystyi antamaan anteeksi, mutta sitten huomasi että toinen pettää lisää. Ja homma loppuu siihen. Näin voi käydä monen ihmisen kanssa, jos väärän ottaa.

    • jaossaon

      Naiset antaa aina ja kenelle tahansa. Pillua jaetaan joka paikassa.

      • Pilluu

        Pillu on tehty jaettavaksi ei se siitä kulu!


    • tape'

      Ei palaa koskaan ennalleen,ero viisain ratkasu,puoliso kärsii vaikka jotain muuta uskottelisikin.

    • 2+16

      Vastaus kysymykseen: ei mitenkään.

      Luottamuksen ja neitsyyden voi menettää vain kerran. Kun kynnys pettämiseen on ensimmäisellä kerralla korkeampi niin jos pettää kerran niin satavarmasti pettää myös toisen kerran.

      Vaikka ratkaisu tuntuu kovalta ja varmasti vaatii rohkeutta niin lähde suhteesta. Moni on vastauksessaan sanonut että anteeksi voi antaa mutta ei unohtaa. Tämä on puoliksi totta eli ei voi unohtaa. Haluatko jatkaa suhteessa miettien näitä asioita päivittäin vai haluatko ottaa elämääsi uuden alun?

      • ihmeellinen elämä

        Halusin jatkaa suhteessa eteenpäin, johon ei kuulu enää anteeksi annetun asian vatvominen, ei toisen nälviminen ja ivailu pettämisen suhteen. Eihän siitä noin mitään tulekaan, ei edes kannata yrittää, jos luonteeltaan on sellainen, että päivittäin pitää miettiä ja sen lisäksi toista jatkuvasti muistuttaa virheestään. En minäkään unohda koskaan, mutta en myöskään halua rypeä enää itsesäälissä jonain petettynä uhrina. Näin omin silmin, miten pettäjää hävetti, suututti ja iljetti koko tilanne, ei tarvinnut enää lyödä lyötyä. Ylpeä olen siitä, että tein oman valtavirrasta eroavan ratkaisun ja ylpeä myös siitä, että en kostanut esim. pettämällä itse tai muutoinkaan, vaikka naispuolisilta kaakattajilta sain kovasti ohjeistusta siitä.

        Uuden alun elämäänsä voi myös ottaa muulla tavalla kuin eroamalla. Omalla kohdalla tie onneen kulki vanhan parisuhteen kautta, onneksi en eronnut.


    • Joillekin se varmaan onkin mahdoton tehtävä, ja silloin on ero edessä. Itselläni ei ole kokemusta FYYSISESTÄ USKOTTOMUUDESTA, ei nykyisessä eikä aiemmassa parisuhteessani; kummassakin suhteessa on raja vedetty tuohon ja se on pitänyt.

      Mieti ja selvitä, onko miehesi

      1)ajautunut uskottomuuteen vaikeassa elämäntilanteessa, paetakseen todellisuutta rakastumisen huumaan,

      2) krooninen naisten mies ja pettäjä, joka ei edes halutessaan kykene "parantamaan tapojaan",

      3) vilpittömästi RAKASTUNUT johonkuhun toiseen naiseen,
      vaikkei sitä sinulle millään kehtaisi myöntääkään.

      Jomman kumman kahdesta viimeksi mainitusta vaihtoehdosta toteutuessa, en itse jäisi suhteeseen. Sen sijaan ensimmäisen vaihtoehdon tapauksessa aika ja rehellinen keskustelu, ja UUDELLEEN SITOUTUMINEN JO OLEMASSA OLEVAAN PARISUHTEESEEN KUMMALTAKIN OSAPUOLELTA saattaa korjata tilanteen. Ulkopuolisia "tuomareita" tilanteeseen kannattaa sotkea mahdollisimman vähän, puolueetonta ammattiauttajaa lukuun ottamatta. Mutta keskusteltava teidän on, muustakin kuin pelkästä sinun anteeksiannostasi, esimerkiksi siitä, mikä johti miehesi luvattomille teille - hänen omasta mielestään. Ja sitten sinun on VAIN ITSE päätettävä, muiden painostuksesta välittämättä, että voitko antaa miehellesi anteeksi vai et, ja pystytkö vielä luottamaan häneen. Jos et voi antaa miehellesi anteeksi ja/tai koet, että keskinäinen luottamuksenne on lopullisesti mennyttä, teidän on parasta lyödä kantapäät yhteen, ja lähteä eri suuntiin.

      Kaikki "parannus" alkaa kuitenkin keskustelusta, jossa kumpikin ilmaisee itseään.
      (T. Sivusta nähnyt)

    • Luottamus ei palannut, tiedän että kun sen kerran tekee niin toinen kerta helpompi.. koska olen itse pettänyt aikanaan.

    • Sökö=sökö

      Pudonneen ja palasiksi särkyneen maljakon voi liimata kokoon.
      Se ei vain milloinkaan enää palaa entiselleen.
      Se on siinä.

    • No jo vain

      Naisetkin pettää, vaikka selityksissään vain halusivat vaihtelua. Mies kotona lasten kanssa ja vaimo jalat kohden Jehovaa apposellaan. Mies ja joskus useampikin jopa miehen ystävät puomilla erikseen tai yhdessä. Sehän ei ole pettämistä ainakaan naisten maailmassa, vaan luonnon jakama juttu. Onneksi kaverit kertoo miten kivaa oli sinunkin puolisoa nuolla ja sitten vielä ..kahviteltiin...Ja onneksi lapset on nukahtaneet, että jaksaa aamulla lähteä taas sinne vittu-duuniin, jossa esimies on kuin fellos kaislikossa touhutippa setelipinon päällä...
      Onneksi naiset ei petä.
      Se on elämää.

    • K2m

      Jos pettää kerran, pettää todennäköisesti tulevaisuudessakin

      Vanha klisee pitää valitettavasti paikkansa: kerran pettäjä, aina pettäjä. Tuoreen yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan kerran pettänyt toistaa temppunsa seuraavissa suhteissaan 3,5 kertaa todennäköisemmin kuin ihmiset, jotka eivät ole pettäneet.

      Denverin yliopiston tutkimuksessa pureuduttiin 484 naimattoman henkilön parisuhdekuvioihin. Osallistujat olivat 18-34-vuotiaita.

      Vuosittain järjestettävässä American Psychological Associationin tapaamisessa julkaistut tulokset eivät olleet armollisia myöskään petetyille: heillä oli muita suurempi todennäköisyys tulla petetyksi uudestaan.

      Vähintäänkin yhtä huolestuttavaa on se, kuinka henkinen ja fyysinen väkivalta seuraa suhteesta toiseen. Tutkimuksen mukaan väkivallan käyttäjä jatkaa toimiaan kolme kertaa muita todennäköisemmin ja siitä aiemmin kärsinyt joutuu sen uhriksi tulevaisuudessa jopa viisi kertaa muita todennäköisemmin.
      http://www.terve.fi/parisuhde/77451-jos-pettaa-kerran-pettaa-todennakoisesti-tulevaisuudessakin


      (En ole koskaan pettänyt ja jos kumppanini pettäisi minua - se olisi kerrasta poikki!)

      Mustavalkoisen selvät sävelet..

      • Joillekin asiat ovat mustavalkoisia. Mutta mitä enemmän IHMISTEN ELÄMÄNTARINOITA KUUNTELEE ja INHIMILLISTÄ KÄRSIMYSTÄ NEKEE, sitä selkeämmin ymmärtää, ettei elämä ole mustavalkoista.

        En ole pettänyt FYYSISESTI kahdessa pitkässä parisuhteessani, siksi en ole myöskään pettämisestä kiinni jäänyt - kuten ei aviomiehenikään. Kumpikin meistä sallii suusanallisen höpöttelyn vastakkaisen sukupuolen kanssa, ei sen enempää. En pillastu jos mieheni kertoo höpötelleensä vaikka myyjättärelle tai tarjoilijattarelle, höpötelkööt. Saahan sitä flirttailla!

        Ulkopuolisten olisi aina viisasta pidättäytyä arvioimasta toisten ihmisten parisuhteen tilaa. Esimerkiksi se, että pariskunnan osapuolet sallivat toisilleen pienet sananvaihdot, höpöttelyt ja hymyilyt kolmansien osapuolien kanssa, ei vielä tarkoita, että HE SALLISIVAT TOISILLEEN FYYSISEN USKOTTOMUUDEN. Jos puolituntemattomat kolmannet osapuolet käsittävät flirttailun joksikin enemmäksi kuin mitä se on, on se heidän häpeänsä.

        Ap. selvitelkööt rauhassa voiko enää luottaa mieheensä vai ei. Ratkaisua, joka olisi absoluuttisesti oikea ei ole olemassa.
        On olemassa vain ap:lle oikea ratkaisu. Jos ap:lla riittää voimia selvitellä miehensä kanssa tilannetta puhumalla, ja ennen kaikkea voimia katsoa yhdessä eteenpäin, hän jatkakoon miehensä rinnalla. Oletan, että mies on luvannut parantaa tapansa; vain aika näyttää, onko mies ollut uuden luottamuksen arvoinen vai ei. Ei ole kirkossa kuulutettua, että kerran pettämään haksahtanut pettää uudelleen, joskin se tutkimustenkin valossa varmaankin on todennäköistä.


    • meIoja

      Minkä sille voi jos ja kun mies haluaa seksiä moninkertaisesti naiseen verrattuna?

      Minusta pettäminen ei ole sen kummempaa kuin hierojalla käynti. Miksi miehen pitäisi olla koko ajan puutteessa ja näytellä että kaikki on hyvin?

      On kuin olisi koko ajan nälässä ja jos kotona saa vielä huonoa ruokaa, niin on oikeus käydä syömässä ulkona.

      Meidän seksielämämme parani valtavasti kun aloin ymmärtää, että en tule koskaan saamaan tarpeeksi seksiä kotona, joten aloin käymään milloin missäkin tyydyttämässä liikoja tarpeitani. Tämän ansiosta en enää laukea huulille eikä tarvitse hampaat irvessä ajatella mummoa arkussa viivästyttääkseni siemensyöksyä edes hetken. Nyt kumppaninikin saa orgasmin joka kerta ja minäkin nautin seksistä kun liiat paineet on purettu muualla.

      Suhteemme voi paremmin kuin koskaan. En tiedä, enkä haluakaan tietää tietääkö kumppanini mistä uusi iloinen minä olen oikein tullut ja uskon, että kumppaninikaan ei halua pilata kaikkea kyselemällä tyhmiä.

      Ei järvi soutamalla kulu, joten älä missään nimessä utele kumppanisi tekemisistä turhan tarkasti, niin pysytte onnellisina.

      https://www.youtube.com/watch?v=QyekMx50PvU&feature=player_embedded

      • Jaaha! No tällaista toimintaa ei kyllä voi suositella kaikille pariskunnille. Minä en kyllä välitä jakaa miestäni FYYSISESTI kenenkään kanssa, eikä MIEHENI minua!

        Mutta jos teillä tuollainen järjestely toimii, että käytte kumpikin fyysisesti vieraissa, niin se on teidän asianne.


      • Fyysinen uskollisuus

        "...pettäminen ei ole sen kummempaa kuin hierojalla käynti..."

        Mahdatkohan käydä thaityttöjen hierottavana? Ikävää, että parisuhteenne yksi tärkein elementti, seksielämä on noin kuihtunut: sinä haluat vaimoasi, mutta vaimosi ei useimmiten sinua. Säälistä joskus suostuu. Tai näin ainakin asian ilmaisit. Ehkäpä todellisuudessa naamioit kyllästymisesi vanhaan vaimoosi miehelle muka tyypilliseen kyltymättömään sekin tarpeeseen.

        Onhan niitä toki onnellisia pariskuntia, joissa kumpikin osapuoli on seksuaalielämän alueella aktiivinen - sellaisia, jotka elävät onnellisina yhdessä, fyysisesti toisilleen omistautuen!

        Teillä on siis kulissiavioliitto hyvä nimimerkki "Meloja"! Luoja minua armahtakoon koskaan päätymästä kulissiliittoon. Minusta parisuhde on parin suhde, ei mikään kolmio-, neliö- tai viisiösuhde. Tästä syystä en ole koskaan lähtenyt VARATUN miehen matkaan - enkä lähde vastakaan. En myöskään aio viritellä fyysistä suhdetta kehenkään kolmanteen osapuoleen, niin kauan kuin olen toisen kanssa.
        Miesten onanoinnin ja pornon katselun ymmärrän, mutten sitä, että joku ottaa LÄHELLEEN FYYSISESTI, ELÄVÄSSÄ ELÄMÄSSÄ KOLMANNEN OSAPUOLEN, JA JAKAA FYYSISESTI SEN KAIKEN SAMAN KUIN VAIMONSA KANSSA.

        Minusta henkilöt, jotka eivät kykene olemaan puolisolleen fyysisesti uskollisia eli jakavat kaiken kaikkien kanssa intiimeimpiä kontakteja myöten, eivät kuulu parisuhteeseen. Heidän pitäisi elää reilusti sinkkuina!


      • meIaa mekkoon vain
        Fyysinen uskollisuus kirjoitti:

        "...pettäminen ei ole sen kummempaa kuin hierojalla käynti..."

        Mahdatkohan käydä thaityttöjen hierottavana? Ikävää, että parisuhteenne yksi tärkein elementti, seksielämä on noin kuihtunut: sinä haluat vaimoasi, mutta vaimosi ei useimmiten sinua. Säälistä joskus suostuu. Tai näin ainakin asian ilmaisit. Ehkäpä todellisuudessa naamioit kyllästymisesi vanhaan vaimoosi miehelle muka tyypilliseen kyltymättömään sekin tarpeeseen.

        Onhan niitä toki onnellisia pariskuntia, joissa kumpikin osapuoli on seksuaalielämän alueella aktiivinen - sellaisia, jotka elävät onnellisina yhdessä, fyysisesti toisilleen omistautuen!

        Teillä on siis kulissiavioliitto hyvä nimimerkki "Meloja"! Luoja minua armahtakoon koskaan päätymästä kulissiliittoon. Minusta parisuhde on parin suhde, ei mikään kolmio-, neliö- tai viisiösuhde. Tästä syystä en ole koskaan lähtenyt VARATUN miehen matkaan - enkä lähde vastakaan. En myöskään aio viritellä fyysistä suhdetta kehenkään kolmanteen osapuoleen, niin kauan kuin olen toisen kanssa.
        Miesten onanoinnin ja pornon katselun ymmärrän, mutten sitä, että joku ottaa LÄHELLEEN FYYSISESTI, ELÄVÄSSÄ ELÄMÄSSÄ KOLMANNEN OSAPUOLEN, JA JAKAA FYYSISESTI SEN KAIKEN SAMAN KUIN VAIMONSA KANSSA.

        Minusta henkilöt, jotka eivät kykene olemaan puolisolleen fyysisesti uskollisia eli jakavat kaiken kaikkien kanssa intiimeimpiä kontakteja myöten, eivät kuulu parisuhteeseen. Heidän pitäisi elää reilusti sinkkuina!

        Tyypillinen naiskommentti. Valehtelet itsellesi, että miehellesi riittää pari vaivaista varvia viikossa ja kuvittelet että hän pysyy loputtomiin uskollisena vaikka mieli palaa halusta saada seksiä, seksiä ja vielä lisää seksiä.

        Pettämisessä on vielä se hyvä puoli, että siinä kokee ikään kuin ensirakastumisen uudelleen, koska täytyy olla salaista ja niin pois päin.

        Pettäminen on upeaa ja kotona menee loistavasti niin kauan kunnes jää kiinni. Ei siis kannata jäädä.

        Sinäkään tiukkapipo et kärsi yhtään miehesi salaisista seikkailuista kun et tiedä niistä.

        Pettämisen vakavuus on suunnattomasti yliarvostettua. Mitä enemmän seksiä, sitä paremmin ihminen voi.
        On jopa todistettu, että ihminen joka saa seksiä vähintään kolme kertaa viikossa näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta kuin sellainen joka saa vain kaksi kertaa viikossa.

        Tuo on helposti selitettävissä, puutteessa naama on norsunvitulla, eikä silloin näytetä nuorelta.
        Junnu Vainiokin lauloi, että sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta...


      • epäilyttää
        meIaa mekkoon vain kirjoitti:

        Tyypillinen naiskommentti. Valehtelet itsellesi, että miehellesi riittää pari vaivaista varvia viikossa ja kuvittelet että hän pysyy loputtomiin uskollisena vaikka mieli palaa halusta saada seksiä, seksiä ja vielä lisää seksiä.

        Pettämisessä on vielä se hyvä puoli, että siinä kokee ikään kuin ensirakastumisen uudelleen, koska täytyy olla salaista ja niin pois päin.

        Pettäminen on upeaa ja kotona menee loistavasti niin kauan kunnes jää kiinni. Ei siis kannata jäädä.

        Sinäkään tiukkapipo et kärsi yhtään miehesi salaisista seikkailuista kun et tiedä niistä.

        Pettämisen vakavuus on suunnattomasti yliarvostettua. Mitä enemmän seksiä, sitä paremmin ihminen voi.
        On jopa todistettu, että ihminen joka saa seksiä vähintään kolme kertaa viikossa näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta kuin sellainen joka saa vain kaksi kertaa viikossa.

        Tuo on helposti selitettävissä, puutteessa naama on norsunvitulla, eikä silloin näytetä nuorelta.
        Junnu Vainiokin lauloi, että sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta...

        Minkäslainen elämäntilanne niillä naisilla on, joiden kanssa petät vaimoasi? Miksi he harrastavat seksiä sinun kanssasi? Onko myös heillä puoliso? Mistä olet heidät löytänyt? Oletko heille rehellinen tilanteestasi?


    • Arto L

      Aloituksen kysymyksen asettelu on kuinka saada luottamus takaisin ? Mutta kysyisin onko se luottamus parisuhteen tärkein asia, vai riittääkö esim. toisen kunnioitus ?
      Kunnioitukseen voi työskennellä omassa mielessään, kun taas luottamus on tunnepitoisempi asia jota ei voi niin helposti työstää järki argumenteilla.

      Kykenisitkö katsomaan asiaa siten että puolisollesi kävi virhe, jota vertaisit punaisia pain autolla ajamiseen. Sellaista sattuu, muttei se maailmanloppu ole.

      • HHUHUH

        Kyllä se luottamus kuuluu parisuhteeseen kuin myös kaverisuhteeseen. Luottamus on iso asia. Onhan sinullakin luottoystävä/ystäviä? Eikö? Parisuhde on kuin firma, jota pitää hoitaa, olla rehellinen ja luottaa


      • Sumuinen

        Olen miettinyt ihan samaa. Jos luottamus on sitä, että tietää toisen haluavan minulle hyvää ja ettei hän koskaan tuota pettymystä, voiko elää parisuhteessa henkilön kanssa, johon ei luota.

        Kannattaako luottamusta tosiaan nostaa parisuhteen tärkeimmäksi asiaksi? Tuntuu siltä, että jos parisuhteessa elää kaksi itsenäistä, hyvällä itsetunnolla varustettua ihmistä, suhteen ei tarvitse loppua uskottomuuteen.

        Tässä keskustelussa toistuu usein, etten enää voisi luottaa ja siksi parempi lopettaa heti. Minusta suurempi ongelma on se, mitä parisuhteelle on tapahtunut ennen uskottomuutta ja uskottomuuden aikana. Jos pettäminen on satunnaista, sen vaikutukset ovat vähäisemmät, joten kannattaa kiinnittää huomiota syihin, jotka siihen johtivat. Jos kyseessä on pitkä sivusuhde, vaikutukset ovat paljon suuremmat: valheita on kertynyt paljon, uskottoman käyttäytyminen on muuttunut, sivusuhde on vaikuttanut seksielämään jne. Petetystä voi tuntua, että elämä on pitkään perustunut valheelle, ja siitä tunteesta on vaikea päästä yli, vaikka haluaisikin jatkaa parisuhdetta.


    • 2Peetu

      Ennen saa vahdittuja kourallisen kirppuja kun kiimaista pillua.

    • petettyX

      Vastuu on sillä pettäjällä. Pettäjä ei voi vierittää vastuuta petetylle. Joidenkin järki ei vaan riitä asioiden ymmärtämiseen.
      Petetylle voi aina jäädä epäilys pettäjää kohtaan koska luottamus on rikkoutunut. Rikkoutunutta luottamusta ei ole helppo palauttaa. Usein olisikin parempi ratkaisu "kerrasta poikki" kuin jäädä odottelemaan luottamuksen palautumista.
      Petetyltä ei voi odottaa automaattista anteeksiantamista jos pettäjä ei sitä edes ansaitse.

    • HHUHUH

      Omalla kohdallani olisi kerrasta poikki. Jos mies tai nainen pettää, se tekee sen aina. Peittely, salailu ja valehtelu tuo varmasti oman osansa näihin juttuihin mitä puolisoille satuillaan, mutta käry käy aina -ennemmin tai myöhemmin. Ja puoliso huomaan aina sen, että jotain on tekeillä. Voin kokemuksesta sanoa, että on mukava olla "ei se mitään tajua" ja pudottaa sitten se oma pommi. Siinä saa kummasti tyydytystä, kun puoliso (ex) jää monttu auki kun on omat "uutisensa" pamauttanut päin naamaa. Niin se "tyhmä" puoliso voittaa aina viimeikseksi tämänkin kisan.

    • puhukaa...

      Minulla mies ehdotti suuseksiä silmieni alla parhaalle ystävälleni. Tunsin olevani tilanteessa liikaa ja lähdin ulos ja mies perässä. Ei ollutkaan tosissaan.

      Nyt ystäväni viimeksi eilen kerjäsi miestäni käymään. Mies sanoi että minun täytyy ottaa asia hänen kanssa puheeksi ja toistaa se mitä mies tälle naiselle puhelimessa sanoi että ei varmasti sinne lähde.

      Luotan mieheeni vaikka sillä mielessä kävikin pettäminen. Ja itse asiassa seksin ehdottaminen on jo pettämistä.

      Mutta nythän näen ettei se kuitenkaan sitä aio tehdä, ja luottamus on tullut itsestään takaisin.

    • Kerran pettäjä, aina pettäjä ja vähintä mitä petetty voi tehdä on FYYSISESTI KOSTAA pettäjälle eli mennä itsekin vieraaseen sänkyyn. Näin ollaan ainakin "tasoissa", jos suhdetta on "pakko" jatkaa.

      Tosin tämä kannustaa polyamoriaan ja avoimiin suhteisiin, jotka on todellinen nou nou itselle.

      • Petetty mies

        Meillä vaimo petti 20.n vuoden avioliiton jälkeen ei niin perinteisellä kaavalla.Istuimme iltaa viettämässä kahdestaan tanssiravintolassa kuin aina olemme tehneet,vaimo kävi ihmisten kanssa juttelemassa kuin aina ja minä vartioin pöytäämme ja tavaroitamme,välillä istuimme kahdestaan ja joimme drinkkejä ja välillä vaimo kävi tupakalla jonkun kanssa jota tietenkin seurailin sivusilmällä että kaikki ok.Valomerkki tuli ja vaimo oli pöydässämme ja kerroin että vartioi tavaroitamme kun käyn miestenhuoneessa,kaikki oli ok ja mielestäni vaimo ei ollut mitenkään erityisen humalassa.Tulin takaisin ehkä minuutin kahden jälkeen ja pöydässämme oli vain tavarat,mutta ei vaimoa.En ollut tuosta niin huolissani,varmasti tupakalla.Odottelin ja odottelin kunnes tajusin että ravintola tyhjenee eikä vaimoa näy,no ei tässä mitään,varmasti meni sitten kotiin.No minä kotiin ja vaimoa ei näy missään.Minulla kaikki tavarat,ei voinut edes soittaa kun puhelin oli minulla.Huolestuin ja lähdin etsimään ulkoa,jos vaikka jotain sattunut,ei löytynyt mistään.Aamulla huomaan että sieltähän se tulee,kertoi heti että oli pettänyt,muttei muista kuin pätkiä sieltä täältä.Oli kuulema mennyt ulos odottamaan minua ja sama mies jonka kanssa oli ollut ravintolassa juttusilla oli pyytänyt mukaan ja oli vain mennyt kyytiin.Vaimo on sanonut ettei itsekään ymmärrä mitä tapahtui,eikä muista kuin että olivat miehen asunnolla ja mies pani häntä,sitten vaimo sammunut ja herännyt aamulla ja lähtenyt kiireesti.Epäili että jotain laitettu hänen juomaan.Sanoi kyllä että se mies oli herättänyt halua jo ravintolassa muttei suunnitellut mitään tällaista.Vaimo on siis kertonut ettei juurikaan muista mitään eikä voi itsekään käsittää miten voi jättää kaikki tavaransa ja hypätä jonkun mukaan.Voiko tällaista muka tapahtua??? Nyt on menty vuosi tuosta ja se kalvaa edelleen,mihinkään missä alkoholia tarjoillaan ei uskalla vaimoa päästää,aina pelko että taas tapahtuu jotain tällaista,kauhea kyttääminen kokoajan,epäilen kaikkea mahdollista mitä vaimo tekee vaikka onkin sanonut ettei ikinä petä minua enään ja se oli virhe ja hän on läksynsä saanut.Siis naiset,voiko tällaista jotenkin selittää,voiko nainen olla jotenkin niin sekaisin ettei välttämättä muista eikä pysty selittämään miksi näin on tapahtunut?Tässä on varmaankin ollut laukaisijana se että se mies oli ollut kiinnostava,muttei suunniteltua että jätetään oma mies tavaroiden kanssa ja mennään panemaan,jotenkin ajauduttu kuin unessa.Vai miten tällaisen voi selittää?


      • vihainen nainen
        Petetty mies kirjoitti:

        Meillä vaimo petti 20.n vuoden avioliiton jälkeen ei niin perinteisellä kaavalla.Istuimme iltaa viettämässä kahdestaan tanssiravintolassa kuin aina olemme tehneet,vaimo kävi ihmisten kanssa juttelemassa kuin aina ja minä vartioin pöytäämme ja tavaroitamme,välillä istuimme kahdestaan ja joimme drinkkejä ja välillä vaimo kävi tupakalla jonkun kanssa jota tietenkin seurailin sivusilmällä että kaikki ok.Valomerkki tuli ja vaimo oli pöydässämme ja kerroin että vartioi tavaroitamme kun käyn miestenhuoneessa,kaikki oli ok ja mielestäni vaimo ei ollut mitenkään erityisen humalassa.Tulin takaisin ehkä minuutin kahden jälkeen ja pöydässämme oli vain tavarat,mutta ei vaimoa.En ollut tuosta niin huolissani,varmasti tupakalla.Odottelin ja odottelin kunnes tajusin että ravintola tyhjenee eikä vaimoa näy,no ei tässä mitään,varmasti meni sitten kotiin.No minä kotiin ja vaimoa ei näy missään.Minulla kaikki tavarat,ei voinut edes soittaa kun puhelin oli minulla.Huolestuin ja lähdin etsimään ulkoa,jos vaikka jotain sattunut,ei löytynyt mistään.Aamulla huomaan että sieltähän se tulee,kertoi heti että oli pettänyt,muttei muista kuin pätkiä sieltä täältä.Oli kuulema mennyt ulos odottamaan minua ja sama mies jonka kanssa oli ollut ravintolassa juttusilla oli pyytänyt mukaan ja oli vain mennyt kyytiin.Vaimo on sanonut ettei itsekään ymmärrä mitä tapahtui,eikä muista kuin että olivat miehen asunnolla ja mies pani häntä,sitten vaimo sammunut ja herännyt aamulla ja lähtenyt kiireesti.Epäili että jotain laitettu hänen juomaan.Sanoi kyllä että se mies oli herättänyt halua jo ravintolassa muttei suunnitellut mitään tällaista.Vaimo on siis kertonut ettei juurikaan muista mitään eikä voi itsekään käsittää miten voi jättää kaikki tavaransa ja hypätä jonkun mukaan.Voiko tällaista muka tapahtua??? Nyt on menty vuosi tuosta ja se kalvaa edelleen,mihinkään missä alkoholia tarjoillaan ei uskalla vaimoa päästää,aina pelko että taas tapahtuu jotain tällaista,kauhea kyttääminen kokoajan,epäilen kaikkea mahdollista mitä vaimo tekee vaikka onkin sanonut ettei ikinä petä minua enään ja se oli virhe ja hän on läksynsä saanut.Siis naiset,voiko tällaista jotenkin selittää,voiko nainen olla jotenkin niin sekaisin ettei välttämättä muista eikä pysty selittämään miksi näin on tapahtunut?Tässä on varmaankin ollut laukaisijana se että se mies oli ollut kiinnostava,muttei suunniteltua että jätetään oma mies tavaroiden kanssa ja mennään panemaan,jotenkin ajauduttu kuin unessa.Vai miten tällaisen voi selittää?

        Siis tuossahan on tapahtunut rikos! Kaveri olisi pitänyt ilmoittaa poliisille. Järkyttävä tapaus!


      • paremmiskin piireiss
        vihainen nainen kirjoitti:

        Siis tuossahan on tapahtunut rikos! Kaveri olisi pitänyt ilmoittaa poliisille. Järkyttävä tapaus!

        Itse se nainen on kävellyt siitä tavaroitten luota miehen luo ja lähtenyt ihan itse kyytiin eikä sanonut eitä kun mies alkoi panna. Nainen on pettänyt miestään.


      • yrkhtml
        Petetty mies kirjoitti:

        Meillä vaimo petti 20.n vuoden avioliiton jälkeen ei niin perinteisellä kaavalla.Istuimme iltaa viettämässä kahdestaan tanssiravintolassa kuin aina olemme tehneet,vaimo kävi ihmisten kanssa juttelemassa kuin aina ja minä vartioin pöytäämme ja tavaroitamme,välillä istuimme kahdestaan ja joimme drinkkejä ja välillä vaimo kävi tupakalla jonkun kanssa jota tietenkin seurailin sivusilmällä että kaikki ok.Valomerkki tuli ja vaimo oli pöydässämme ja kerroin että vartioi tavaroitamme kun käyn miestenhuoneessa,kaikki oli ok ja mielestäni vaimo ei ollut mitenkään erityisen humalassa.Tulin takaisin ehkä minuutin kahden jälkeen ja pöydässämme oli vain tavarat,mutta ei vaimoa.En ollut tuosta niin huolissani,varmasti tupakalla.Odottelin ja odottelin kunnes tajusin että ravintola tyhjenee eikä vaimoa näy,no ei tässä mitään,varmasti meni sitten kotiin.No minä kotiin ja vaimoa ei näy missään.Minulla kaikki tavarat,ei voinut edes soittaa kun puhelin oli minulla.Huolestuin ja lähdin etsimään ulkoa,jos vaikka jotain sattunut,ei löytynyt mistään.Aamulla huomaan että sieltähän se tulee,kertoi heti että oli pettänyt,muttei muista kuin pätkiä sieltä täältä.Oli kuulema mennyt ulos odottamaan minua ja sama mies jonka kanssa oli ollut ravintolassa juttusilla oli pyytänyt mukaan ja oli vain mennyt kyytiin.Vaimo on sanonut ettei itsekään ymmärrä mitä tapahtui,eikä muista kuin että olivat miehen asunnolla ja mies pani häntä,sitten vaimo sammunut ja herännyt aamulla ja lähtenyt kiireesti.Epäili että jotain laitettu hänen juomaan.Sanoi kyllä että se mies oli herättänyt halua jo ravintolassa muttei suunnitellut mitään tällaista.Vaimo on siis kertonut ettei juurikaan muista mitään eikä voi itsekään käsittää miten voi jättää kaikki tavaransa ja hypätä jonkun mukaan.Voiko tällaista muka tapahtua??? Nyt on menty vuosi tuosta ja se kalvaa edelleen,mihinkään missä alkoholia tarjoillaan ei uskalla vaimoa päästää,aina pelko että taas tapahtuu jotain tällaista,kauhea kyttääminen kokoajan,epäilen kaikkea mahdollista mitä vaimo tekee vaikka onkin sanonut ettei ikinä petä minua enään ja se oli virhe ja hän on läksynsä saanut.Siis naiset,voiko tällaista jotenkin selittää,voiko nainen olla jotenkin niin sekaisin ettei välttämättä muista eikä pysty selittämään miksi näin on tapahtunut?Tässä on varmaankin ollut laukaisijana se että se mies oli ollut kiinnostava,muttei suunniteltua että jätetään oma mies tavaroiden kanssa ja mennään panemaan,jotenkin ajauduttu kuin unessa.Vai miten tällaisen voi selittää?

        Tuollainen on todella ilkeää. minä jättäisin siihen tuollaisen naisen. Tuo on selän kääntämistä, pettämistä, ilkeällä tavalla. En lukenut 100%koko.ketjua mutta tuo on anteeksi antamatonta. luottamuksesi kärsii sellaista tahtia tuollaisesta että jos itse jatkaisin tuollaisen jälkeen ikinä niin vaatisin suoraviivaisesti omistusta loppuelämän ja siitä ei tulisi mitään enkä vain hyväksyisi. Tuollainen toiminta on silkkaa vittuilua ja tahallista toimintaa toisen ihmisen turmelemiseen.


    • synkkä päivä

      Surullinen tosiasia on, ettei asia miestä vaihtamalla muutu. Ei miehiin voi luottaa. Ne on kaikki samanlaisia. Semmosta miestä ei ole olemassakaan, joka pysyisi sovituissa säännöissä. Kaikki epäluotettaviaketkuja joko suoraan tai verhotusti. Melkeinpä tiedetty häntäheikki on parempi, kuin nämä muka rehteinä esiintyvät luikurit. Eipähän tule yllätyksiä kun ei enää edes odota mitään. Elämäähän tämä vain on. Päivä kerrallaan kohti kuolemaa.

    • Ajatte

      Ilman muuta pystyy antaa anteeksi! Miksi heittää hyvä suhde pois jonkun merkitsettömän seksin asia takia..Hyvää suhdetta on vaikea saada mutta joskus voi olla hyvä käydä kummankin vieraissa,silloin huomaa miten hyvin asiat on kotona(siis näistä kummankin puhuttava yhdessä) Mielestäni ajatusmaailma on liian jäykkä että vain ja ainoastaan yhden kanssa saa olla ja jos jotain tapahtuu niin sit kaikki on poikki ...Meidän mielestä on ahdistava ajatella niin..

    • Just, just

      Riippuu siitä minkälaisesta pettämisestä on kysymys. Kuitenkaan en usko että
      se onnistuu silä jossakin suhteessanne on jo vikaa.

    • cho-

      Mieheni jäi kiinni pettämisestä suhteemme alkumetreillä. Siihen en ikinä selvyyttä saanut oliko tapahtunut seksiä, mutta halailua/yhdessä nukkumista/pusuttelua kyllä.

      Anteeksi antaminen oli vaikeaa ja luottamuksen palautuminen (suht normaalille tasolle) vei pari vuotta. Kyse oli kuitenkin ehkä enemmän siitä että miten mies sai palautettua luottamukseni häneen kuin toisin päin. Miehen kärähdettyä selvitimme asiat juurta jaksain ja mieskin oli tietoinen että luottamuksen palautumiseen menee kauan ja välttämättä se ei palaa ollenkaan.
      Monesti riidoissa tämä pettämis asia tuli ilmoille ja ainakin mies oli käärmeisään kun siitä piti aina puhua ja hänen syytöksiä kuunnella. Toisaalta taas mies ymmärsi että asia todennäköisesti tulee kummittelemaan suhteessamme pitkän aikaa ja että se asia on täysin hänen oma vikansa.

      Pettämisen jälkeen mies yritti parhaansa mukaan olla luotettava ja rehellinen kaikessa mitä teki, se auttoi paljon. Nykyään takana on reipas 5 vuotta ja voisin sanoa että luottamus on palautunut ennalleen. Kyseistä tapahtumaa emme enää "muistele", eikä riitojenkaan aikana pompahda ilmoille.
      Kaikilla ei käy yhtä hyvin, mutta minun onnekseni omalla kohdallani näin kävi ja voisi jopa sanoa sen kulahtaneen lauseen; pettäminen jopa vahvisti parisuhdettamme..

    • UnforgivenPJ

      Minä pistin pettäjän ulos elämästäni välittömästi ja olen anteeksiantamaton tässä asiassa eikä auta vaikka kuinka rukoili takasin päädyä. Luottamus parisuhteessa on erittäin tärkeä ja jos sitä ei ole ei suhteella ole tulevaisuutta.

    • selkärangaton

      Muutama nettisivu esim.väestöliiton sivuilla on pettäjälle ja petetylle jotka kannattaa lukea kumpikin.sitten voi mennä lääkäriin ja kertoa ahdistulsesta ja siten pääsee terapiaan.ensin on kummankin haluttava jatkaa ja halu on löydyttävä muuttaa elämää sama meno ei voi jatkua tai sitten on erottava.

    • selkärangaton

      Muutama nettisivu esim.väestöliiton sivuilla on pettäjälle ja petetylle jotka kannattaa lukea kumpikin.sitten voi mennä lääkäriin ja kertoa ahdistulsesta ja siten pääsee terapiaan.ensin on kummankin haluttava jatkaa ja halu on löydyttävä muuttaa elämää sama meno ei voi jatkua tai sitten on erottava.

    • hiihaahahahahaah

      Sukupuolielin.

      • ....................

        Mä elän unelmissa löydettyäni prinssin armaan.

        Mieheni jät
        ti minut kauniimman vuoksi.

        Minä elän unelmissa prinssi armaan.

        Hän ei olekaan prinssi armaani.

        Minun pitää koko ajan keksiä hänelle tekemistä, jotta hän olisi tyytyväinen.


        Prinssi armaani: EIHÄN MINULLA OLE MUUTA ; KUN SUT: VAIKKA EPÄNORMAALI OOT.


    • jätin lopullisesti

      Meni 20 vuotta kun petti toisen kerran, ja lopulta tunnusti, et on pettänyt vähän väliä,innostu vaan kun ikää tuli vaikka luulin et käy päinvastoin.

      Se siitä ja sen kestävyydestä.

    • Jättäjät itsekkäitä

      Hullujako te "kerrasta poikki" jättäjät olette? Puhun nyt miehen kannalta, mutta sama sopii kummallekin sukupuolelle.

      Jos asuu omakotitalossa, etenkin vanhassa sellaisessa, siinä on miehelle niin paljon töitä, että sitä ei kerrostaloasukki ymmärrä. Eikä vaimo, tai mies.

      Useimmiten hommat hoituvat, eikä mies tee numeroa ojankaivuusta, lumitöistä, katonkorjauksesta, maalauksesta, autojen huolloista, renkaiden vaihdoista, erilaisista remonteista joista on lista jotka pitäisi ehtiä jossain välissä tehdä ym. hommista joita vain kertyy koko ajan lisää.
      Vaimolla on omat työnsä ja hän saattaa uskoa tekevänsä "kaiken". Näistä mies useinkaan välttämättä edes tiedä, mutta hommat hoituvat sujuvasti molemmin puolin ja elämä lapsiperheessä sujuu mukavasti, vaikka välillä väsyy työtaakkaan joka on seinä jonka yli pitäisi päästä.
      Kaikesta kuitenkin selvitään yhdessä ja elämä jatkuu.

      Nyt itse asiaan. Jos ja kun jompi kumpi väsyy tämän epätasaisesti jakautuvan työtaakan alla eikä jaksa olla romanttinen ja seksielämä hiipuu ja samaan aikaan toisen tarpeet vain yltyvät.
      Kun tässä tilanteessa tapaa töissä tai muualla jonkun duracell-henkilön jonka pirteys tuntuu yliluonnolliselta omaan nuutuneeseen puolisoon verrattuna, niin on melkein ihme jos ei sorru harrastamaan seksiä hänen kanssaan.

      Tämä henkilö on kaunis/komea ja hänellä kostuvat paikat läpimäräksi jo hipaisusta tai jos on mies, niin hän jaksaa ja kestää mahdottomalta tuntuvan ajan ja pyytää vielä uusintoja, kuten nainenkin.

      Mikään ei ole niin autuas tunne kuin se, että on saanut yhdessä päivässä seksiä enemmän kuin kotona vuodessa ja millaista, tajunnan räjäyttävää ja orgasmikin tuntuu kestävän pienen ikuisuuden ja sen kourissa voi vain nauttia ja huutaa sydämensä kyllyydestä.

      Mikään terapia tai lääke ei ikinä voi tuottaa sellaista hyvää oloa mikä tälläisen jälkeen on. Jalat hädintuskin kantavat ja suu on korvissa kun sisällä kutina ja hyvänolon tunne jatkuu vielä kauan jälkeenpäin.

      Omalle puolisolle jokainen toivoo, tekee ja suo kaikkea hyvää mihin omat voimat riittävät, mutta tätä ihanuutta ei sitten millään. Tätä minä en ymmärrä. Jos se tekee puolisolle hyvää, niin sinä itsekkäästi kiellät sen?

      Ethän sinä kiellä häntä menemästä vessaankaan kun rakko on halkeamaisillaan tai vatsa löysällä. Jos kiellät, niin seuraukset ovat ikäviä.

      Jos et tiedä puolison käyvän purkamassa paineitaan, niin elämä sujuu täysin normaalisti, joten miksi sen pitäisi muuttua jos saat kuulla hänen käyvän "hoidossa" joka mahdollistaa normaalin elämän niin, että toinen ei ole halkeamaisillaan puutteesta?

      Tälläinen itsekäs jättämisellä uhkaaja ei useinkaan tajua, että millaisen työtaakan hän ottaa harteilleen jos ajaa hyvin toimineen "kodinkoneen" joka on kotona uskollisesti raatanut oman työnsä päälle itsensä uuvuksiin ihan kuten sinä itsekin.

      Harva eroava pari selviää erosta kastumatta. Lainat jäävät maksamatta, talous ja kotityöt jäävät täysin retuperälle ja moni joutuu kaupungin vuokraslummiin.

      Tässä pitäisi ajatella myös lapsia, että miltä heistä tuntuu lähteä mukavasta lapsuudenkodista jonnekin vieraaseen ghettoon ja luopua omasta huoneesta joka on ollut hänen linnansa vuosien ajan.
      Heidän elämästään tulee heIvettiä. Vielä jos joutuu kävelemään kouluun entisen kodin ohi ja näkee jonkun onnellisen lapsen sisustavan entistä huonettaan.

      Minä olen itse nähnyt ja kuullut lasten itsensä kertomana miten heidän elämänsä käytännössä päättyi kuin salaman iskemänä.
      Yhtä en osannut lohduttaa ja nyt hän on aikuisuuden kynnyksellä, mutta täysin hajalla ja työkyvytön. Opiskelusta ei tullut mitään, eikä siihen olisi yh:n taloudessa rahaakaan.

      Miettikää siis te jättäjät toisenkin kerran, että mihin vaihdatte elämänne. Uusia puolisoita kyllä löytyy, varmaan kymmenittäin, mutta onko heistä joku täydellinen? Ei todellakaan, vaan useimmiten vanhempi ja juopompi, jonkun toisen hylkäämä. Aniharva löytää parempaa koskaan, vaan on yhä uudelleen lähdettävä baariin johon on jo täysin kyllästynyt koska siellä on vain nuoria ja ne samat vanhat seksiä vonkaavat juopot.

      Seuraavan kerran kun hampaasi on kipeä, niin koita olla menemättä hammaslääkäriin, niin tiedät miltä seksin puute pahimmillaan tuntuu. Entä miltä tuntuisi, jos puolisosi kieltäisi sinua menemästä, koska sillä rahalla hän saisi jotain kivaa itselleen?

      • naapurin aidantakana

        Näin puhuu vain ihminen joka ei uskalla elää yksin ja väkisin vääntäisi puolisonsakkin kärsimään, kostoksiko.
        Et halua menettää omaisuudesta suurinta osaa vaikka oletkin maailmalla vihreää nurmea nuuskinut.

        Jättäjälläkin on oikeus hyvään elämään, jättäjä ei monestikkaan sorru uusiin parisuhteisiin. Hän nauttii elämästä yksin vaikka olisikkin tiukkaa taloudellisesti.
        Jättäjä on rohkea ajattelee kokopakkaa, toisin kuin pettäjä. Pettäjä ei arvosta perhettään eikä puolisoaan, on vain viettiensä orja. Turha sitä on sitten ruikuttaa kun on ensin rypenyt vieraissa lakanoissa.


      • onnellinen ex

        Voi jessus sentään!

        Saat toki pitää erikoiset näkemyksesi avioliitosta ja sen mukaan tuomasta pakkotyöstä, mutta äläpä nyt kuitenkaan yleistä eron vaikutuksia lapsiin. Ero ei ole yhtä kuin lasten pilattu elämä, vaikka monet lapset valitettavasti erosta kärsivätkin.

        Minulla on kaksi hyvin tasapainoista ja fiksua nuorta, joiden elämät on vankasti raiteillaan ja joiden elämästä olemme vanhempina yhteisesti ja tasapuolisesti ex:ni kanssa yhteishuoltajuudessa huolehtineet. Mitään erityisiä ongelmia heidän kanssaan ei ole eron aikana tai sen jälkeen neljän vuoden aikana ollut.

        Vähän aikaa sitten keskustelin nuorten kanssa hyvinkin syvällisesti erosta ja heidän kokemuksistaan siinä. Vaikka emme jurikaan riidelleet avioliittomme lopussakaan, he kertoivat kokeneensa eron helpotuksena, koska olivat kuitenkin kokeeet kodin ilmapiirin raskaana etenkin ilottomien vanhempiensa takia. Siis ilman riitojakin aistivat, etteivät välimme exn kanssa olleet ennallaan.

        Halusin vain siis oikaista, ettei avioero suinkaan automaattisesti tuhoa lasten elämää, vaikka monet avioliitossa pakonomaisesti kitkuttelevat tai muuten vain kaavamaisesti ajattelevat ihmiset sortuvatkin usien niin väittämään. Piste.


      • naapurista päivää
        naapurin aidantakana kirjoitti:

        Näin puhuu vain ihminen joka ei uskalla elää yksin ja väkisin vääntäisi puolisonsakkin kärsimään, kostoksiko.
        Et halua menettää omaisuudesta suurinta osaa vaikka oletkin maailmalla vihreää nurmea nuuskinut.

        Jättäjälläkin on oikeus hyvään elämään, jättäjä ei monestikkaan sorru uusiin parisuhteisiin. Hän nauttii elämästä yksin vaikka olisikkin tiukkaa taloudellisesti.
        Jättäjä on rohkea ajattelee kokopakkaa, toisin kuin pettäjä. Pettäjä ei arvosta perhettään eikä puolisoaan, on vain viettiensä orja. Turha sitä on sitten ruikuttaa kun on ensin rypenyt vieraissa lakanoissa.

        Jokainen katsoo tätäkin asiaa omasta näkökulmastaan ja rohkeutta on monenlaista.
        Ei uskalla elää yksin, kuinka niin? Monesti uskottomuudessa kärsineissä perheissä on jo pitkään eletty yksin vastaten arjen sujumisesta ja se arki kuitenkin on voinut olla hyvää, vaikka parisuhteen toinen osapuoli suorittaa riittejään kodin ulkopuolella.
        Rohkeutta on myös korjata parisuhdetta ja oli jättäjä tai ottaja, niin myös siten voi päätyä elämään hyvää elämää. Pitkässä parisuhteessa, jossa on lapsia ja uskottomuuskriisi sekä vanhemmilla vielä jotain tajua omasta vastuustaan esim. suhteessa lapsiinsa on hyvä löytää ratkaisu, joka vähiten vaurioittaa henkisesti.
        Ei aina kyse ole omaisuudesta. Voi olla kyse myös siitä, että ko. kriisi antoi mahdollisuuden kasvaa ihmisenä ja sitä huomaa nuuskutelleensa maailmalla tekonurmikkoa. Aika aikansa kutakin, mutta ei ole aidon siemenestä kasvatetun nurmikon voittanutta, vaikka se voi joskus säävaihteluiden vuoksi kuivuudesta kärsiä.


      • jättäjät itsekkäitä
        naapurin aidantakana kirjoitti:

        Näin puhuu vain ihminen joka ei uskalla elää yksin ja väkisin vääntäisi puolisonsakkin kärsimään, kostoksiko.
        Et halua menettää omaisuudesta suurinta osaa vaikka oletkin maailmalla vihreää nurmea nuuskinut.

        Jättäjälläkin on oikeus hyvään elämään, jättäjä ei monestikkaan sorru uusiin parisuhteisiin. Hän nauttii elämästä yksin vaikka olisikkin tiukkaa taloudellisesti.
        Jättäjä on rohkea ajattelee kokopakkaa, toisin kuin pettäjä. Pettäjä ei arvosta perhettään eikä puolisoaan, on vain viettiensä orja. Turha sitä on sitten ruikuttaa kun on ensin rypenyt vieraissa lakanoissa.

        Ei kyse ole mistään kostosta, ei todellakaan. En vain ymmärrä, että niin monelle naiselle tulee tarve "lähteä etsimään itseään" kun 40-vuotispäivä lähestyy.

        Minun tapauksessani ensimmäinen pettäjä oli vaimo. En tehnyt siitä numeroa enkä tivannut että missä olet luuhannut, vaan yritin ymmärtää miksi niin kävi.

        Elimme täysin normaalia lapsiperheen elämää ja ilmeisesti se oli liian tylsää vaikka poltin rahaa yrittäessäni pitää motivaatiota yllä. Matkustelimme ympäri maapalloa ja teimme kaikenlaista mitä nyt ihmiset ylipäätään harrastavat.

        Mikään ei kuitenkaan auttanut ja tulin jätetyksi. Onneksi lapsemme ei ollut enää kovin pieni ja sai elää normaalin lapsuuden. Hän ei tullut tietämään äidin seikkailuista, onneksi.

        Raha ei merkinnyt missään vaiheessa kummallekaan mitään. Emme olleet sieltä köyhimmästä päästä, emmekä ole vieläkään.

        Uudessa suhteessani lähtökohta on toinen. Puhuimme heti alussa fyysisistä tarpeista ja säännöistä joita ei tosin kirjattu minnekään ja silloin tuntui, että tarvetta ulkopuoliseen suhteeseen ei voi tulla. Tulipa kuitenkin, koska sairaus estää harrastamasta seksiä niin paljon kuin tarvitsisin. Ratkaisuni on tämä. En minä siitä ylpeä ole, mutta en osaa oikein hävetäkään koska en voi tarpeilleni mitään vaikka mitä tekisin. Käteen en ala vetämään, koska tarvitsen ihokosketusta.

        Naisilla on ihan samanlaisia tarpeita ja siinä tulee tyydytettyä kaksi hellyydenkipeää samalla kertaa. Kukaan ei tästä kärsi, päinvastoin pystyn parempaan suoritukseen oman kumppanini kanssa ja saan hänet nauttimaan oikeasta orgasmista kun en ole liian suuressa puutteessa ja laukea liian nopeasti.
        Suhteemme voi oikein hyvin, on voinut jo kauan. Olisi pitänyt käydä vieraissa jo avioliiton aikana, koska en tainnut olla kovinkaan hyvää seuraa vaimolleni joka ei ollut suopea moneen vuoteen ennen kuin läksi lopullisesti.

        En ymmärrä, että miksi ihmisen pitäisi elää ilman tai aivan liian vähällä seksillä, koska se on kauhea olotila.
        Naiset joita rakastelen nauttivat hekin suunnattomasti seksistä. He jotka sitä eniten kaipaavat, huomaavat kyllä toisensa.

        Tuo lapsi josta kerroin on perhetuttuni lapsi ja hänen vanhempansa erosivat rakentaessaan unelmiensa taloa. Tämä avioero oli totaalinen shokki ja heilläkin vieraisiin sortunut oli vaimo. Mies ei kestänyt sitä alkuunkaan vaan siitä alkoi koko heidän elämänsä kestävä heIvetti. Usko minua, et pysty edes kuvittelemaan miten hirveä ero voi olla.
        Tähän eroon oli syynä vaimon mahdoton seksinnälkä, eikä rakennuksen parissa yötä päivää raatava miesparka jaksanut sitä tyydyttää.
        Jos vaimo ei olisi jäänyt kiinni, niin asiat olisivat varmaankin nyt hyvin, mutta niin ei suotu tapahtuman, mikä on hirvittävän surullista lapsen kannalta.

        Moni nainen sanoo, että seksi ei ole tärkeää, mutta kuitenkin sitä harrastavat kaikki. Itseään ei kannattaisi pettää.


      • pari pientä juttua
        onnellinen ex kirjoitti:

        Voi jessus sentään!

        Saat toki pitää erikoiset näkemyksesi avioliitosta ja sen mukaan tuomasta pakkotyöstä, mutta äläpä nyt kuitenkaan yleistä eron vaikutuksia lapsiin. Ero ei ole yhtä kuin lasten pilattu elämä, vaikka monet lapset valitettavasti erosta kärsivätkin.

        Minulla on kaksi hyvin tasapainoista ja fiksua nuorta, joiden elämät on vankasti raiteillaan ja joiden elämästä olemme vanhempina yhteisesti ja tasapuolisesti ex:ni kanssa yhteishuoltajuudessa huolehtineet. Mitään erityisiä ongelmia heidän kanssaan ei ole eron aikana tai sen jälkeen neljän vuoden aikana ollut.

        Vähän aikaa sitten keskustelin nuorten kanssa hyvinkin syvällisesti erosta ja heidän kokemuksistaan siinä. Vaikka emme jurikaan riidelleet avioliittomme lopussakaan, he kertoivat kokeneensa eron helpotuksena, koska olivat kuitenkin kokeeet kodin ilmapiirin raskaana etenkin ilottomien vanhempiensa takia. Siis ilman riitojakin aistivat, etteivät välimme exn kanssa olleet ennallaan.

        Halusin vain siis oikaista, ettei avioero suinkaan automaattisesti tuhoa lasten elämää, vaikka monet avioliitossa pakonomaisesti kitkuttelevat tai muuten vain kaavamaisesti ajattelevat ihmiset sortuvatkin usien niin väittämään. Piste.

        Kuka on puhunut pakkotyöstä? Kodin hoitamisessa on toki jos jonkinlaista hommaa, mutta normaali ihminen ei siitä liiemmin rasitu varsinkaan jos toinenkin tekee edes osan, sen mikä hänelle luontevimmalta tuntuu.

        Sitä ihmettelen, että miksi se pakonomaisuus tulee lähes poikkeuksetta naiselle? Miehelle siitä tulee pakkopullaa sitten kun vaimo on ollut tarpeeksi kauan naama norsunvitulla ja jalat ristissä.

        Katoaako teiltä huumorintaju vai onko se joku hormonaalinen juttu että täytyy lähteä metsästämään uutta urosta kakkospesueen isäksi?

        Ei ero automaattisesti tuhoa lasten elämää, mutta jos ette tosiaan ole riidelleet lasten kuullen (he kuulevat kaiken vaikka toisin luulet) niin yksikään lapsi ei pidä kodin rikkoutumista hyvänä asiana.

        Tiedän sen itsestäni. Omat vanhempani riitelivät tämän tuosta, mutta myös sopivat ja näyttivät rakastavansa toisiaan. Ei koskaan käynyt edes mielessä, että koti voisi mennä alta noiden riitojen takia.

        Nyt kun on kerran riidelty, niin sama asia kaivetaan yhä uudelleen esille ja lopulta erotaan kun ei pystytä sopimaan. Tai ei halutakaan sopia, koska halutaan uusi suhde joka tietysti alussa on mahtavaa seksiä, kunnes taas ollaan samassa pisteessä.

        Tllääisessä kierrätyksessä lapset saavat uusia sisaruspuolia joita he yleensä vihaavat ja vierastavat uusia isoisiä ja äitejä.

        Asioita voi katsoa vaaleanpunaisten lasien läpi kuten useimmat perheen rikkoneet äidit tekevät, syyllistävät miehet mitä mielikuvituksemmisilla suoranaisilla valheilla juoppoudesta pedifiliaan, eivätkä välitä tuon taivaallista mitä lapsi kodilta haluaisi.

        Niin että kannattaisi miettiä, että mitä se pappi alttarilla sanoi ja mitä tuli luvattua? Joskus nämä unohtuvat naisilta jopa alle vuodessa. Kuvitteletteko te, että elämä on yhtä rakastumisen huumaa vai mikä piru teitä riivaa?


    • Naimisissa ollessa annoin anteeksi, mutta unohtaa en voinut. Luottamus ei koskaan palaa. Tässä elämäntilanteessa en enää antaisi uskottomuutta anteeksi. Jos on halu pomppia aidan toisella puolella voi sitä harrastaa sinkkuna.

      • Toisesta tuli vaimo

        Olen se miehen toinen nainen. Mies kertoi ihan alussa,että hän kaipaa ihon kosketusta. Ei niinkään seksiä. Vaimolta ei ollut liiennyt halausta,eikä mitään läheisyyttä vuosiin.
        Tottakai tuli myös seksi kuvaan mukaan. Mies kipuili kahden naisen loukussa. Vaimo tiesi minut. Vaimolla oli myös suhteita. Silti hän teki itsestään madonnan. Hän on se,jota petettiin. Lopputulos. Mies haki eron. Minusta tuli hänen toinen vaimonsa. Ensimmäinen vaimo ei koskaan sulattanut tätä kuviota. Kun mies nukkui pois,hän esiintyi muistotilaisuudessa leskenä,joka on menettänyt miehen.
        Me olimme yhdessä 20 vuotta. Mitkään kuviot ei ole helppoja.
        En tiedä,pitäisikö ollakaan!


      • vanhalle huoralle
        Toisesta tuli vaimo kirjoitti:

        Olen se miehen toinen nainen. Mies kertoi ihan alussa,että hän kaipaa ihon kosketusta. Ei niinkään seksiä. Vaimolta ei ollut liiennyt halausta,eikä mitään läheisyyttä vuosiin.
        Tottakai tuli myös seksi kuvaan mukaan. Mies kipuili kahden naisen loukussa. Vaimo tiesi minut. Vaimolla oli myös suhteita. Silti hän teki itsestään madonnan. Hän on se,jota petettiin. Lopputulos. Mies haki eron. Minusta tuli hänen toinen vaimonsa. Ensimmäinen vaimo ei koskaan sulattanut tätä kuviota. Kun mies nukkui pois,hän esiintyi muistotilaisuudessa leskenä,joka on menettänyt miehen.
        Me olimme yhdessä 20 vuotta. Mitkään kuviot ei ole helppoja.
        En tiedä,pitäisikö ollakaan!

        Se nainen oli juuri se jota petettiin, ja ainahan äijät haukkuu vaimojansa kun uutta petiinsä hakevat. En pysty kunnioittamaan sinua yhtään.


      • kuvotta tomonen--
        Toisesta tuli vaimo kirjoitti:

        Olen se miehen toinen nainen. Mies kertoi ihan alussa,että hän kaipaa ihon kosketusta. Ei niinkään seksiä. Vaimolta ei ollut liiennyt halausta,eikä mitään läheisyyttä vuosiin.
        Tottakai tuli myös seksi kuvaan mukaan. Mies kipuili kahden naisen loukussa. Vaimo tiesi minut. Vaimolla oli myös suhteita. Silti hän teki itsestään madonnan. Hän on se,jota petettiin. Lopputulos. Mies haki eron. Minusta tuli hänen toinen vaimonsa. Ensimmäinen vaimo ei koskaan sulattanut tätä kuviota. Kun mies nukkui pois,hän esiintyi muistotilaisuudessa leskenä,joka on menettänyt miehen.
        Me olimme yhdessä 20 vuotta. Mitkään kuviot ei ole helppoja.
        En tiedä,pitäisikö ollakaan!

        ihminen, olelet pahasti loukannu perhettä, valehtelet senki että oikea vaimo tiesi sun tykytyksestä hänen miehelleen, ei varmasti ole tienny, olisit edes rehellinen ja kertoisit vaimolle h u o r a a m i s e si,
        miehellä on voinu olla sinun lisäksesi muitali tyrkyllä olevia p i l l u n tarjoojia,
        ilmeisesti mies kuoliki johonki aivoperäiseen sairauteen sinun ja muiten h u o r i e n takia, toivottavasti jumala rankasee suaki h e l v e t i n tulella,
        inhoan sua vaikka en tunnekkaa olet hyi inhottavin ihminen mitä ikinä tiedän , valehtelijaki olet,


        toisesta tuli vaimo:= olet valehtelija haista p a s k a h u o r a


        HYII ,,, tommonen naikkonen ei ansaise muuta kuin koko yhteiskunnan halveksunnana,
        se oikea vaimo josta tuli leski oli todellaki se oikea vaimo,
        sinut saisi kivittää h u o r a n a ,


      • sori vaan
        kuvotta tomonen-- kirjoitti:

        ihminen, olelet pahasti loukannu perhettä, valehtelet senki että oikea vaimo tiesi sun tykytyksestä hänen miehelleen, ei varmasti ole tienny, olisit edes rehellinen ja kertoisit vaimolle h u o r a a m i s e si,
        miehellä on voinu olla sinun lisäksesi muitali tyrkyllä olevia p i l l u n tarjoojia,
        ilmeisesti mies kuoliki johonki aivoperäiseen sairauteen sinun ja muiten h u o r i e n takia, toivottavasti jumala rankasee suaki h e l v e t i n tulella,
        inhoan sua vaikka en tunnekkaa olet hyi inhottavin ihminen mitä ikinä tiedän , valehtelijaki olet,


        toisesta tuli vaimo:= olet valehtelija haista p a s k a h u o r a


        HYII ,,, tommonen naikkonen ei ansaise muuta kuin koko yhteiskunnan halveksunnana,
        se oikea vaimo josta tuli leski oli todellaki se oikea vaimo,
        sinut saisi kivittää h u o r a n a ,

        Sori, mutta sä oot ihan pimeä päästäsi.


    • eivoiunohtaa

      Petos voi olla fyysinen, henkinen, taloudellinen, yhteisöllinen, perhekeskeinen... kaikenlaisia petoksia on ja on erinlisia ihmisiä, joiden maailman hahmottaminen on erinlainen.
      Minulle jo pelkästään normaalin arjen yhteisen linjan valhe on petos. Minä en voi antaa anteeksi jos minulle valehdellaan epäreiluin perustein ja minulle yhteisten tärkeiden päätösten romuttaminen valheeseen turvautuen on petos.

    • pettäjä on syytön

      Ihan sama petääkö vai ei jos puoliso on mustis, samaa sontaa saa niskaan kuitenkin.
      Parempi pettää niin kestää syytökset paremmin. Syyttäjä pettää itse kuitenkin, kostaakseen varmuudenvuoksi.

    • TYÖPAIKKA ROMANSSI

      Ei pysty luottamaan .kun kerran menee vieraisiin niin se on geeneissä ettei ole kypsä parisuhteeseen hankalinta on ajatella montako äitipuolta tulee kumppanin lapsella on jo menossa ainakin kolmas isäpuoli niin lapsethan tässä kärsii.Että silleen kierätetään mieluumin ilman lapsia ja jätetään lapset sen aikuisen ihmisen luokse jolla on elämä asenne kohdallaan.

    • meIaa mekkoon

      Mitä väliä sillä on, että miten joku tyydyttää itsensä? Jos masturboi, niin onko se pettämistä?
      Entä ennen liittoa olleet suhteet? Useimmilla on paljon suhteita jotka tulevat ja menevät, eikä kukaan tee niistä numeroa.

      Jos on jano ja nälkä niin käydään nakkikioskilla jos ollaan kaukana kotoa tai jääkaappi on tyhjä. Moni vaimo ja mieskin ovat niitä tyhjiä jääkaappeja.

      Jos joku käy vähän vieraissa, niin ei hän siitä ihmisenä miksikään muutu. Et huomaa mitään, et ainakaan muutosta huonompaan jos toinen on saanut syödäkseen ja on tyytyväinen.
      Pettämisestä tulee ongelma vasta kun joku kertoo siitä. Ongelma on sen joka siitä vetää pultit.

      Pettäminen on paras tapa lääkitä riutuvaa avioliittoa. Kun seksiä ei enää kotona ole, niin vähintään toinen on kuin perseeseen ammuttu karhu, eikä kenelläkään ole hyvä olla.

      Etelän maissa asiaan osataan suhtautua luonnollisesti ja vieraissa kävijä on mies, niin vaimo usein huolehtii siitä että miehellä on puhtaat ja siistit vaatteet hänen mennessään tapaamaan rakastajatartaan. Likaiset ja risaiset alushousut olisivat suunnaton häpeä ja osoittaisi hänen olevan surkea vaimo.

      Rakasteleminen toisen kanssa ei ole keneltäkään pois jos oma puoliso ei halua rakastella. Päinvastoin siinä saa kolmaskin osapuoli sitä mitä meistä jokainen tarvitsee.

      Kannattaisi lopettaa turha teeskentely, kukaan ei pidä marttyyreistä. On itsekästä kieltää toiseltakin ilot jos ei itse niitä halua.

      • mee pois

        Hyi millainen sovinistisika olet. Sääliksi käy toisaalta kun et ymmärrä rakkauden ja uskollisuuden kauneutta.


      • meIaa mekkoon
        mee pois kirjoitti:

        Hyi millainen sovinistisika olet. Sääliksi käy toisaalta kun et ymmärrä rakkauden ja uskollisuuden kauneutta.

        Hyi millainen feministisika olet! Sääliksi käy miestäsi. (Jos sinulla nyt sellainen ylipäätään on. Uskallan epäillä.)

        Rakkauteen ja uskollisuuteen kuuluu myös toisesta ja toisen tarpeista huolehtiminen.

        Miten suhtautuisit siihen, että sairastuisit etkä kykenisi ollenkaan seksiin, jättäisitkö miehesi jos hän haluaisi käydä jossain tyydyttämässä tarpeitaan? Moni vannoo, että ilman muuta silloin saa mennä, eikä pahastu siitä.

        Miehen näkökulmasta nainen on varsin usein sen verran sairas, että ei pysty tyydyttämään edes neljäsosaa miehen luonnollisesta tarpeesta.

        Minusta se on suurinta rakkautta, että ei kahlita toista hellaan tai omaan nilkkaan. Kahlittu ahdistuu aina ja alkaa muistuttamaan eläintarhan edestakaisin ravaavia tai itseään keinuttavia säälittäviä luonnottomaan olotilaan yksikseen vangittuja eläimiä. Monesti vielä vastakkaisen sukupuolen edustaja on häkin aidan takana niin että eläinparka haistaa sen kiiman.
        Itsesääli on sairautta siinä kuin mustasukkaisuuskin.


    • Kerralla poikki

      Ei pettäjään voi enään luottaa.
      Ja luottamusta ei saa takaisin,koska pettäjä on aina pettäjä vaikka sitä katuisikin.
      Se on sama, kun tekee rikoksen on aina leima otsassa.

    • anpa97

      eniten ihmettelen näitä baarissa ukkomiehiä metästäviä naisia! Itse naisena, en koskisi "toisen omaan" Tämä mieheni ja sen naikkosen suhde kaatui siihen, että oli vaatimalla vaatinut viettämään keinolla millä hyvänsä itsensä kanssa myös viikonloppuja. Mieheni oli tehnyt alusta asti selväksi olenvansa naimisissa ja jatkavan avioliittoaan. Tiedän asian olevan myös totta, koska olen puhunut tämän naikkosen kanssa puhelimessa. Kehtas vielä kysellä minulta "mikä sulla on ongelmana?" minä annoin tuutin täydeltä, että tuollaiset huo..t! Laitoin sittemmin vinkkinä "mistä tiedän, ettei mies halua minusta vaimoa" Tämä naikkonen oli itse eronnut, oletin olevan kostoa muille, ressukka, ei tuolla tyylillä löydä oikeaa ihmistä koskaan, vaan on ikuinen imijä vaan

    • Vaimo puutteessa

      Kaikki miehet eivät vaan ole tuollasia kyvykkäitä, seksinnälkäisiä uroita. Omani olisi saanut seksiä kotonakin, mutta ei kyennyt siihen, kun oli pettämisen vuoksi niin huono omatunto. Kotiseksi muuttui kokoajan surkeammaksi ja harvemmaksi. Syytteli siitä väsymystä ja masennusta: "sinussa ei ole mitään vikaa" Annoin levätä, kun oli väsynyt, yritin piristää, kun oli kerran masentunut. Tyydytin itse itseni, yritin saada terapiaan tai lääkärille (jos vaikka testosteronit alhaalla). Kyllä hämmästyin mielettömästi, kun selvisi, että minä olin saanut hoidella ne kotihommat ja esiintyä vierellä erilaisissa tilaisuuksissa, mutta tyydytys tuli ihan muualta.

    • onnenmyyrä

      Luottamus ei palaa koskaan ja se uusi yritys on tuhoon tuomittu. Kun toinen pettää niin se syö henkisesti.
      Sellainen ihminen joka avioliitossa / avoliitossa / seurustellessa pettää ei kunnioita puolisoaan lainkaan on vain omien halujensa vietävissä.

      Olen kokenut samanlaisen pettämisen, eikä sitä voi edes anteeksi antaa. Kauan mietin ja kärsin kunnes keräsin rohkeuden ja hain eroa.
      Oli henkisesti helpompi ratkaisu, nyt olen onnellinen yksin enkä kaipaa mitään suhdetta, erosta on jo 14vuotta.

    • jos pettää kerran niin pettää aina,sillä silloin toinen ei ole tarpeeksi kiinnostava tai hyvä.ei enään koskaan ikinä.mutta jos itsestään on kiinni jos törppöilet niin oma moka

    • eepo

      en antaisi koskaan,mutta jos on alaikäisiä lapsia niin kannattaa yrittää.sillä lapset ei saa kärsiä.mut jos ei ole nii sit veks vaan ja uutta elämää eteenpäin

      • ArkkienkeIi Gabriel

        Historia on opettanut, että vaihtamalla saa vain suuremman rentun. Et sinä todellakaan ole menneiden vuosien aikana ainakaan nuorentunut ja kaunistunut.
        Kilojakin on tullut reippaasti lisää, kun vain tunnustat sen itsellesi. Sovita vaikka vanhoja housuja jos et usko.

        Usko kanssasisariasi, että sorrut aina samanlaisiin retkuihin, mutta paljon vanhempiin ja härskimpiin.
        Ikävä kyllä sekin on paras vaihtoehtosi jos lähdet lätkimään. Paljon todennäköisemmin törmäät auervaaroihin tai muuten vain lovia sänkynsä päätyyn vuoleviin irstaisiin pukkeihin.
        Heillä ovat parhaat puhelahjat ja he kertovat suurimmat valeet joihin sinä ummikkona lankeat oikopäätä.

        Äijä lisää sinut kalenteriinsa ja vuoden päästä saatat ehkä ihmetellä, että miten hänellä on niin paljon "töitä", viikonloppuja ja ulkomaanmatkoja, reissuja veljen huvilalle lappiin venettä nostamaan ym. ym.

        Hänen kotiinsa et ole päässyt vuoden aikana käymäänkään. Hänellä on siellä nimittäin vaimo.
        Toiset helpottavat valehtelu-urakkaansa kertomalla että ovat eroamassa. Sitä saat kyllä odottaa vuositolkulla, eikä mitään tapahdu. "Vaimo sairastaa" tms. ettei hän juuri nyt voi jättää eropapereita.

        Joku voi sanoa, että on virallisesti eronnut, mutta maistraatissa ei moisesta tiedetä. Numerotiedustelun mukaan samassa osoitteessa asuu saman sukunimen omaava nainen.

        Jos kaikesta huolimatta jaksat kiltisti odottaa, että milloin miehellä on aikaa tavata sinua, useimmiten vain yöllä, mies ei saa sinulta tarpeeksi seksiä kuten ei edellinenkään. Sinulle riittää kerta viikossa tai kahdessa ja olet tyytyväinen että uusi onni ei vonkaa enempää. Ei tietenkään, koska huomenna hän rakastelee jotakuta muuta.

        Tämä on niin ikivanha totuus, että sen pitäisi jokaisen tietää.

        Siitä vain jättämään jos kuvittelet muuttuneesi rakkauden ylipapittareksi. Sellaista nimittäin jokainen keski-ikäinen mies etsii.


    • Sinikka.

      "1 § Petos[1]

      Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

      Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa.

      Yritys on rangaistava."

      Ei tuossa kyllä puhuta kahden täysivaltaisen harjoittamasta turvaseksistä yhtään mitään. Eli suomeksi sanottuna turvaseksin harjoittaminen täysi-ikäisen ja taysipäisen kanssa on ihan näiden kahden hekilön oma asia.

      Onhan niitä avioliittoja joista toinen osapuoli on aseseksuaali tai kemikaalien
      esim. kofeiini, nikotiini, etanooli yms. ja toinen hetero. Toinen saa tyydytyksensä
      kemikaaleita ja ei tarvitse seksiä. Miten tämä hetero tyydyyttää itsensä jos ei jokun toisen kanssa. Eihän itsetyydytys heterolle ole tarpeeksi ja jos siitä maksaa seksipalveluiden tarjoajalle niin miten voi olla varma vastapuolen tunteista.

    • Kirsu28

      Hei!
      Oon just kokenut ihan saman, ellen jo moneen kertaan viiden vuoden sisään.
      Mieheni oli Kemijärvellä työkeikalla, korjaavat junaratoja ja hän kävi vieraissa.
      Aloimme uudestaan suhteeseen kesällä, 7kk.:n eron jälkeen.
      Hän päätti taas pettää uudestaan.
      Sain tietää viime perjantaina asiasta anoppilassa. Ämmä laittoi viestiä miehelleni ja mies ajatteli että ei jää kiinni näistä tempuistansa! Itse asiassa hän petti kahden ämmän kanssa minua.
      Yritin luottaa häneen ja ajattelin että hän pitää sanansa ja on uskollinen jatkossa kanssani. Mutta turhaan!!
      Olen Todella Raivona, Enkä anna Enään Ikinä sitä anteeksi!!!
      Se peli ei vetele enään grammaakaan!!
      mies muka halusi Taas kokeilla jotain elämäänsä..

    • Lady8

      Oot saanu ainakin riittävästi vastauksia. :-) En ees jaksanu lukea kaikkia, anteeksi. Haluan silti tilanteen molemmat puolet kokeneena kertoa oman vaatimattoman mielipiteeni. Pettäminen ei tule tyhjästä, sitä ei voi laittaa alkoholin tai minkään muun piikkiin. Olen pahoillani, housut eivät lähde pois itsestään.
      Jatko riippuu silti sekä sinusta että puolisostasi. Varmasti voitte pysyä yhdessä jos kummallakin on siihen halua. Kokemukseni kuitenkin on, että kun suhteen puute kerran paljastuu pettämisen muodossa, ei siitä ole paluuta ns. viattomuuden aikaan.
      Kaikkea hyvää sinulle!

    • joku vain

      Tuntuu mahdottomalta tehtävältä ja sitä se on.

    • onni90

      Emme olleet naimissa, mutta seurustelleet kuitenkin jo pitkään. Mies petti. Hän jäi aluksi kiinni puhelimeen tulleista viesteistä ja puheluista, jotka näin sattumalta. En saanut koskaan anteeksipyyntöä, vaan kasan valheita ja selityksiä. Mies petti uudelleen ja tällä kertaa näin tilanteen. Taas sama, selityksiä eikä mitään anteeksipyyntöä tai katuvaisuutta. Mies petti ja petti, ties monen naisen kanssa. Osan tapauksista näin omien silmien alla ja osan sain jälkikäteen selville. Jatkoimme kuitenkin suhdetta (turha syyllistää tai etsiä motiiveja. Jokaisella meillä on omat motiivinsa). Annoin anteeksi, mutten koskaan voinut luottaa häneen täysin enkä koskaan hyväksynyt sitä, miten loukkaava teko pettäminen oli. Lopulta hän tuli kerran luokseni ja sanoi: " Sinä olet liian hyvää ollaksesi totta. Kukaan ei ole koskaan ollut näin hyvä sydäminen minua kohtaan, antanut anteeksi, aloittanut kerta toisensa jälkeen uudelleen ja uudelleen. Kukaan ei ole koskaan rakastanut minua, kuten sinä. Tukenut ja kuunnellut. Minä olen tehnyt asioita. En voi katsoa itseäni enää peiliin, häpeä on valtava. On rakkautta päästää sinusta irti, sinä ansaitset paljon parempaa. Minä vain satuttaisin liikaa kerta toisensa jälkeen ja rikkoisin sinut lopulta. " Noihin sanoihin loppui meidän suhde. Mies katui jättämistään jo samalla viikolla, mutta minä jatkoin eteenpäin elämässäni. Puoli vuotta tuosta tapasin elämäni miehen, joka vei jalat alta ja jonka kanssa arki on ihan toisenlainen. On rakkautta, ei pettämistä. On luottamus ja kunnioitus. Olen kiitollinen entiselleni, että hän ymmärsi itse jatkaa elämässä eteenpäin, jotta minä sain tilausuuden tavata elämäni rakkauden. Sain vihdoinkin aidon onnen, en pettäjää. Luottamus on tärkeintä ja molemminpuolinen kunnioitus.

      • arvaiIija

        Aikansa kutakin. Kohta olet samassa tilanteessa koska sinä olet sinä ja mieskin osoittautuu kohta samanlaiseksi kuin entinenkin. Koskapa nainen ei olisi rakastunut renttuun? Aina siinä käy niin, turha tapella tuulimyllyjä vastaan.
        Ei mies turhaan petä, täytyy olla jokin syy ja se on luultavasti se, että seksi kanssasi väljähtyy eikä jaksa kiinnostaa kovin kauaa.


    • Ldlkysyymvrk

      Otsikkoon vastaen sanon että. Ei mitenkään.

    • hihkui

      Luottamus saadaan takaisin toimittajan yle ohjelman keskustelu ohjelman äänellä jatkaen lukuisia tarinoita miten luottamus saadaan takaisin. Minun kulmastani luottamus saadaan takaisin antamalla valtuuksia petetylle kaikista omista asioista siihen pisteeseen että yhteiset kiva elämä palautuu ja huono suomi mutta kyllä pettäminen on niin hermoja raastava asia ja tapahtuu koko maapallossa että sitä ei miellytä ketään puhua. mielenkiintoinen aihe mutta vaikea jos sellaiselta tuntuu itseltä että on petetty asiassa kuin asiassa. Oikeata seksiä jos on saanut pettäjä niin se ei ole kivaa ja jos haluaa pitkän seksisuhteen ja seurustelun korjata pettämisen jälkeen niin nähtyjen kokemuksien perusteella toden sanoen ovat turhan ahneita, tuomitsemiseen oikeutettuja, rangaistus petetyn tuottaman ilkeään elämään ja asioihin mitattuna. Ja anteeksiantamatonta.

    • espanjalainen nainen
    • siinä vastinetta

      pettäjä saapuu aamuyöstä kotiin ja huono omatunto tekee hulluksi, ja koko perhe joutuu pakenemaan yön selkään, kun tämä tonttu raivoaa särkien kaiken...

    • kaikissameissä

      Kukaan ei ole puhdas, mutta tekotapa ehkä erinlainen. Petos se on unissaankin.

    • näinhän se menee

      Kerran voi antaa anteeksi ja antaa uuden mahdollisuuden. Jos toisen kerran joutuu samaan tilanteeseen saman ihmisen kanssa, voi olla varma, että sitä se on loppuelämä pettäjän kanssa. Elämää epäilyksen, pettymyksen, uskon ja anteeksiannon oravanpyörässä eli sulaa hulluutta.

      Jos toisen tai useammin"erehtyy" sama henkilö, tulee hän "erehtymään" vastaisuudessakin. Paatunut tapaus, vaikka kenties hyvä selittelemään ja vakuuttelemaan. Parempi päästä sitten eroon moisesta, mitä pikemmin sen parempi.

    • Yksin elävillä,

      on hienoa ei olla kenellekään tilivelvollisia vaikka joka päivä olisi seksisuhteessa eri henkilön kassa HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

      • sitä on seksihulluus

        jooo, ja sinä sairastut lopulta idiodismiin,

        HURAAAAAA,

        niitä on laitokset pullollaan, käyppäs kattomassa,

        kauhistust varmasti, näky on kammottava,


        uskollisuus avioliitossa ON parasta mitä ihminen ikinä voi toivoa, se on suurta älykkyytä,


      • mätä avioliitto
        sitä on seksihulluus kirjoitti:

        jooo, ja sinä sairastut lopulta idiodismiin,

        HURAAAAAA,

        niitä on laitokset pullollaan, käyppäs kattomassa,

        kauhistust varmasti, näky on kammottava,


        uskollisuus avioliitossa ON parasta mitä ihminen ikinä voi toivoa, se on suurta älykkyytä,

        Yli puolet tuoreista avioliitoista päättyy eroon ja jäljelle jääneissäkin on pettämistä ja perheväkivaltaa.
        Avioliittoa ei enää ole instituutiona olemassa sellaisena mikä sen pitäisi olla, vaan se on poljettu kirjaimellisesti lokaan.
        Uskollisuudesta on turha edes puhua, kun kaikilla on ollut kymmenittäin suhteita ennen avioliittoa ja niitä muistellaan kaihoten kun sattuu känkkäränkkäpäivä.

        Seksihulluus on sentään mukavampaa kuin raivohulluus jota esiintyy avioliitoissa ennen ja etenkin jälkeen eron, kun aletaan mätkimään toisiaan käyttäen lapsia astaloina. Tapaamisia perutaan kaikenlaisilla tekosyillä, ei muka saatu parturia tms. muuta kakkasoopaa muulle päivälle jne.
        Turhaan minä enempää selitän, tiedät kyllä toimintatavat. Jos et vielä ole eronnut, niin tilastojen mukaan kohta olet ja opit sitten.


    • Luottamus

      Ei voi luottaa. Luottamus menee kerrasta. Muutenkaan jos joku muu kuin läheinen rikkoo luottamuksen tai käyttäytyy epäasiallisesti ei enää voi luottaa!
      Luottamus on ansaittava!

      • totta. Eräs ystäväni, jota luulin ystäväkseni, on tainnut pettää mun luottamuksen..
        olemme nyt samassa työpaikassa, kuten se eräs hullukin.....se, jot VIHAAN siellä eniten naisista....yks skitso Anu.......tää ystävä....on pienikokoinen, mutta se ei ole mua koskaan haitannut, päinvastoin ! olemme olleet samalla luokalla peruskou-lussa muutaman vuoden ja myöhemmin sitten olimme samalla luokalla ammatti- koulussa vuoden, jolloin meidän välit katkesi erään väärinkäsityksen takia..... ja nyt olemme taas ystäviä....toivottavasti.....se ei tunnu käsittävän, ettei se saisi olla sen skitso-Anun ystävä......syy: Skitso-Anu avasi sille muutama viikko sitten työ- paikkamme oven, mutta ei mulle, vaikka tulin ihan sen kaverin jälkeen, oli vain muutama metri eroa.....ja mä sentään avasin sille oven vain muutama viikko en- nen tuota......ihan hyvää hyvyyttäni, vaikken pidä siitä Anusta tippaakaan.....olisi se hullu nyt edes voinut pitää ovea auki, kuten hyviin tapoihin kuuluu ! mut ei pik -ku prinsessaa nyt sellaiset koske...........ei ollenkaan.............teeskentelee olevan- sa joku julkkis tai vastaava...........hullu se on, ei muuta ! suletulle osastolle se jou
        -taisi.......ja sen tehtäviin siellä kuuluu vessojen siivous. Ei mitään, siellä on mah -dottomasti pölyä ja muuta likaa, ja lattialla on usein liikaa vettä, jokuhan voi vaik -ka jopa liukastua.......mutta ei prinsessa sellaista nyt ajattele........ei sen pidä sen -tään siivota omia jälkiään, ei ollenkaan......jättää vaan siihen muita täysin ajatte- lematta..........piupaut vaan koko asialle......tollanen asenne ärsyttää kaikkia....... hullu mikä hullu !


    • kulluuko nuo

      suvunjatkamis välineet jos niitä joku toinenkin käyttää. Naija naputella sitä ennen avo- tai avioliittoa vaikka kenen kanssa eikä ole mitään väliä,sitten kun ollaan jonkilaisessa liitossa on impeys ja poikuus tullut takasin.Kyllä iminen on sitten kaksois morallinen.

    • hei
      ei koskaan kannata antaa anteeksi opettämistä !!! itse en ainakana ole antanut vielä, vaikka siitä on kukunut jo n. 14-vuotta, kun olin omasta mielestäni jossakin parisuhteessa yhen silloisen häpeällisen läskin kans, ja tapahtuipa sitten jotakin muutakin, nimittäin kyseinen läski yritti raiskata mut, kahdesti.....ei onneksi onnis
      -tunut vonkaamisellaan........ja niinpä se läski petti.......eiiä edes viitsinyt kertoa mulle mitään.........niin miesten tapaista, ja muidenkin pettäjien.......se on ollut mo
      -nen muijan kans yhes, ja joku, jolla oli jopa lapsiakin.......olen nähnyt sen, vaik-
      ka se on muuttunut hirveesti, ei oo enää niin läski......mut jos joku on koskaan nähnyt sen profiilin tai kirjoitellut sille, se on ollut joku marko_ jotakin.....täällä..... niin ei siihen pettäjään kannata pitää mitään yhteyttä......se sano kerran, et se on syntynyt kaksosten merkeissä kesäkuussa -77. Sellanen blondi............ei mikään laiheliini.........se jätti muhun ikuiset arvet !!!!!

    • tapauksia nähnyt

      Yksinkertaisesti pettäjään ei voi enää luottaa. Jos luottamus on mennyt,niin se on mennyt lopuksi ikää. Mihin tämä pettäjä siitä muuttuu? Pettäjä on aina pettäjä,vaikka voissa paistaisi.

    • Kumma kyllä

      Kait siihen jokin syy oli että miehesi petti?
      Onko pettäminen vain fyysisellä tasolla ja sängyssä?
      Sinä sanoit että olit uskollinen, mutta miehesi on täytynyt olla pettynyt sinuun jollakin lailla aika rankasti.
      Olet itse pettänyt miehesi esim. odotukset? Oletko pettänyt hänet siinä mitä sinun olisi tullut vaimona olla? Petitkö hänet siinä että aloit pitää häntä itsestäänselvyytenä? Missä asioissa hän pettyi sinuun? Etkö antanut miehellesi sitä arvoa ja huomiota jonka hän olisi ansainnut?
      20 vuotta liitossa naisen kanssa joka ei huomioi joka pitää miestään itsestään selvyytenä, on itsekäs ja keskittyy enemmän esim. kavereihin ja ryyppyiltoihin ja omii juttuihin enemmän kuin mieheensa/perheeseensä, on pitkä aika kenelle tahansa miehelle odotella kuivassa ja nuivassa liitossa. Tällainen nainen on ollut ITSE PETTÄJÄ jo ennen kuin mies löytää itsensä vieraasta sängystä. Sori vaan, aina syytellään sitä joka "pettää sängyssä" mutta usein se onkin vain äärimmilleen yksinäisyyteen ja jalkamattona kohdellun miehen hätähuuto, ja tietoinen päätös siitä että omalta kohdalta liitto on ollut ohitse jo kauan sitten. Vasta tässä vaiheessa nainen herää horroksestaan, näkemättä omaa osuuttaan siitä mihin mies on ajautunut ja syyttää miestään yksipuolisesti kamalaksi "pettäjäksi"

      • Tämän nähnyt

        Kumma kyllä - ihmeellinen on ajatusmaailmasi. Jos on tyytymätön parisuhteessa, sitä korjataan kertomalla ja keskustelemalla. Ehkä terapiassa. Vain typerä luuseri lähtee korjaamaan liittoa pettämällä. Ja jos tarkoitus on parantaa pettämällä omaa oloa, kannattaa erota.
        Miksi se on niin vaikea ymmärtää ja toteuttaa : onneton parisuhde, jota ei voi korjata = ero ennen toisiin sänkyihin menoa. Se tässä aina mättää, nämä pettäjät ovat pelokkaita kohtaamaan ongelmia ja mielummin parantavat omaa oloa pettämisen kautta.
        Ja lopulta soppa on valmis, kun paljastuu. Sitten itketään, ettei halua eroa, rakastaa ja kaikkea mahdollista, ettei petetty puoliso jätä. Miksi se silloinkaan ei tunnu pettäjästä hienolta, silloinhan hän pääsisi helposti petetystä eroon. Mutta ei, silloin sitä sitten kadutaan. Tai ainakin näytetään katuvaa.
        Ja jos ero tulee, vingutaan hetken päästä takaisin.
        Käsittämätöntä.


      • nainen olen

        Oho! Sä uskalsit sohaista ampiaispesää. Kun nainen pettää, selitykset on juuri nuo, mitä kirjoitit. Ja muut tukee häntä että niin sen täytyy olla, omassa miehessä vika että ajautui pettämään. Mutta kun mies pettää, niin syy on vain miehessä, mies on sika eikä vaimossa mitään vikaa.

        Ihan samoista syistä miehetkin ajautuu petoksen tielle kuin naiset. On heilläkin aivot ajatella. Ei pelkästään alapää ohjaa heidän toimiaan. Joku sanoo, että ensin ero ja sitten vasta vieraaseen sänkyyn. Niinhän se moraalisesti menisi oikein mutta ei vaan mene todellisessa elämässä.

        Menkää oikeasti petetyt itseenne, myös naiset. Mua petettiin ja oli kova itsetutkiskelun paikka. Mä olin se kylmä ja täydellinen enkä yhtään ihmettele, että mies löysi lämpimän naisen itselleen. Ja kyllä asioista puhuttiin ennen miehen vieraissa käymistä mutta enhän mä ottanut onkeeni. Koska olin itsekäs.

        Tietenkin mies teki väärin mua kohtaan, mutta en ole hänelle siitä katkera. Oikeastaan sain mitä tilasin. Ja nyt tiedän, miten välttää karikot tai miten niistä selvitä parisuhteessa.


    • Anonyymi

      En luota enää yhtään miehiin. Joskus satunnaisesti yhen yön hoitoja pidän. Helpompaa elää itekseen.

    • Anonyymi

      Ei kai se luottamus milloinkaan täysin palaudu. Toisaalta asioita voi myös laittaa johonkin perspektiiviin. Ei kai kukaan ole täydellinen ja jokainen voi joskus hairahtaa. Itse koen oman vaimoni riittävän uskolliseksi, koska on jäänyt kiinni toisten kanssa makaamisesta vain pari kertaa kahdenkymmenen vuoden suhteen aikana. Pari edellistä naistani oli sellaisia jakorasioita että tuo olisi tapahtunut joka kuukausi. Jotta riippuu mihin vertaa.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe