Olenko tosikko?

aada

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa vasta vähän aikaa. Hänellä on sellainen minua ärsyttävä tapa, että hän saattaa jonkun asian yhteydessä sanoa jotain pettämiseen tai siiheen liittyvää, täysin huumorimielessä kylläkin.

Esim. kerran puhuimme leikkimielisesti, että kun meillä on joskus tulevaisuudessa rahaa niin ostetaan tosi iso omakotitalo. Poikaystäväni sanoi siihen, että "sitten palkataan meille joku nätti virolainen 15-vuotias siivoajatyttö". Tai kerran hän sanoi jonkun asian yhteydessä että "joo ei saa pettää tai jos pettää niin ei ainakaan saa jäädä kiinni". Tai että "miksei Suomessa voisi miehellä olla monta vaimoa".

Hän sanoo nämä kaikki aina huumorilla, mutta minä en todellakaan ota niitä huumorilla. Sain edellisessä suhteessani pelätä poikaystävän pettämistä (eikä pelkoni ollut mitään kuviteltua, pettämistä ei kuitenkaan koskaan tapahtunut), joten minulle on jäänyt tietynlaisia pelkoja ja epäilyjä. Nykyinen poikaystäväni ei kylläkään ole sellaista tyyppiä, että oikeasti pettäisi vaikka puhuukin tuollaisia. Hän muistaa aina sanoa kuinka paljon rakastaa minua ja kehuu kaikin puolin jne. mutta miksi sitten tuollaiset puheet...

Olen sanonut poikaystävälleni, että hänen puheensa loukkaavat minua todella paljon ja hän on joka kerta pyytänyt anteeksi tarkoittaen sitä todella. Sanoo myös, ettei ikinä halua menettää minua varsinkaan minkäänlaisen typerän jutun takia jne. Mutta silti hän aina välillä puhuu tuollaisia juttuja, vaikka olen monta kertaa sanonut että tuollaiset puheet loukkaavat.

Eli olenko vain tosikko? Vai onko minulla huono itsetunto vai..? Yhdessä vaiheessa saatoin sanoa samalla mitalla takaisin ja otin huumorilla, mutta en jaksa loputtomiin kuunnella tuollaisia puheita. Alan aika herkästi kuvittelemaan kaikenlaista vaikka puheet ovatkin vain puheita...

Asiallisia kommentteja...

12

1865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taina

Kaikilla ihmisillä on jotain ärsyttäviä piirteitä. Toisilla vaan sellaisia, jotka eivät itseä ärsytä tai jotka on helppoa sietää vaikka ärsyttäisikin. Joillain se ärsyttävä piirre on huumorintaju, esim. exälläni, joka kehuskeli minua sanomalla, ettei päästä minua ulos kaupungille kuin burkhaan pukeutuneena. Minulle tämä äijäily kävi (yhdessä monien muiden juttujen kanssa) aikaa myöden liian raskaaksi.

Sun pitää vaan miettiä, että opitko kestämään miehesi äijähuumoria, oman kokemukseni mukaan ihmiset eivät tässä suhteessa juuri muutu. Sun mies sentään suostuu keskustelemaan pettämishuumoristaan, vaikkei selvästikään ymmärrä miten se loukkaa ja nakertaa sun luottamusta häneen.

• lyhyesti

"Eli olenko vain tosikko?" -KYLLÄ "Vai onko minulla huono itsetunto vai..?" -KYLLÄ "Yhdessä vaiheessa saatoin sanoa samalla mitalla takaisin ja otin huumorilla, mutta en jaksa loputtomiin kuunnella tuollaisia puheita." -AINUT VAIHTOEHTO, JOS MIELIT MIESTEN KANSSA TULLA JUTTUUN, ETKÄ PÄÄTYÄ SIKSI "NALKUTTAVAKSI ÄMMÄKSI", MITÄ PAKOON LÄHDETÄÄN RAKASTAJAN LUO "Alan aika herkästi kuvittelemaan kaikenlaista vaikka puheet ovatkin vain puheita..." -KUTEN ITSEKIN JO ÄLYÄT, VIKA LÖYTYY OMIEN KORVIESI VÄLISTÄ, EI MISTÄÄN MUUALTA. RELAX VAAN! JOS UKKOS OIKEESTI KÄVIS VIERAISSA, EI SE HEITTÄIS TOLLASTA HUUMORIA. TOMMOSET JUTUT ON ENEMMÄN KUIN ARKIPÄIVÄÄ AINAKIN MEIDÄN KAVERIPORUKASSA JA NE TOSIAAN ON VAAN JUTTUJA. NÄIN NE ÄIJÄT VAAN JUTUSTAA, THAT´S IT.

• Alma

jotka heittävät sitä läppää ja panevat vieraita naisia. Tiedät heti kaksi miestä tuttavapiirissä ja varmuudella.

• päivänkakkaroilla höystetty

sinä olet tosikko. minulla on saman tapainen ukko, hän on ollut aina samanlainen höpöttelijä, ei niitä kaikkia juttuja kannata eikä kyllä voikaan otta tosissaan...
      Ennemmin huolestuisin kun leikin lasku loppuu, silloin on merkki ettei uskalla ottaakaan asiaa enää edes leikillään esille, ettei vaan jäisi kiinni...
      Näin minä ajattelen, minusta huumori on vain suola ja sokeri synkkään syksyyn!

• Satu-M

Huumori on tottakai tärkeää, mutta huumoriakin voi olla monenlaista. Et minusta ole tosikko, ei minustakaan ole hauskaa kun mieheni vitsaili muista naisista, miten hän haluaisi niitä. Se vitsailu kyllä loppui kun kerroin pahastuneeni. Ei hänkään pahaa tarkoittanut, tajusi myöhemmin ettei se todellakaan ollut hauskaa. Minusta muista naisista vitsailu osoittaa kunnioituksen puutetta..

• päivänkakkaroilla höystetty
        Satu-M kirjoitti:

Huumori on tottakai tärkeää, mutta huumoriakin voi olla monenlaista. Et minusta ole tosikko, ei minustakaan ole hauskaa kun mieheni vitsaili muista naisista, miten hän haluaisi niitä. Se vitsailu kyllä loppui kun kerroin pahastuneeni. Ei hänkään pahaa tarkoittanut, tajusi myöhemmin ettei se todellakaan ollut hauskaa. Minusta muista naisista vitsailu osoittaa kunnioituksen puutetta..

tokihan se on yksilöllistä, mutta ainakaan minä en koe sitä kunnioituksen puutteena tai muutenkaan loukkaavana. Olen tuntenut poikaystäväni 4 vuotta joista reilun puolen vuoden ajan olemme seurustelleet, ehkä sitten totuin tähän läpän heittoon tuona aikana jolloin emme seurustelleet...(?)
        Olen toki joskus miettinyt, miltä moinen läppä mahtaa muista kuulostaa, mutta sivuuttanut sen kuten muutkin saman tyyliset ajatukset:'mitä sillä on väliä mitä muut ajattelee!'
        Minä kuitenkin tiedän kenestä hän pitää oikeasti ja ketä oikeasti haluaa, ja mieshän ei olisi mies jollei joskus katselisi muita kauniita naisia ja jopa haaveilisi niistä... (enkä nyt tarkota että pitäisi kuitenkaan ajatuksen tasolta siirtyä sitten käytäntöön!)

• nainen

Mitäs jos nainen heittää härskiä läppää miespuolisten kavereiden kanssa? Eikö siinä ole vähän sama homma? Ei kaikkien miesten huumorintaju kestä tyttöystävän ronskeja puheita. Se on yksilöllistä.

• Beata

Hei aada,

minusta tuntuu siltä, että exäsi toilailut ovat jättäneet syvät arvet sinuun ja alitajuisesti pelkäät samojen toilailujen tapahtuvan nykyisen poikaystäväsi maailmassa.

Ota asia niin huumorilla kuin voit: exäsi ei heittänyt läppää vaan toimi, nykyisesi heittää läppää mutta ei toimi :D

Tiedän, että se on aika huumorintajua koettelevaa jos mies JATKUVASTI heittää tommosta "tyhmää läppää" virolaisista siivoojista, tykitä ihan samalla mitalla takaisin, siis huumorilla, vaikka että "niin ja mulle voi hankkia semmosen kiinteen sporttisen 28 vuotiaan latinomiehen imuroimaan lattioita ja hoitamaan vähän muitakin "paikkoja" tai no miten niin pitäisi hankkia, mullahan on jo sellanen, ups..." :D

Poikaystäväsi selvästikin rakastaa vain ja ainoastaan sinua, ajattele noista sen jutuista vaan että ne on vaan huonoa läppää ja se kuuluu miehen luonteeseen :)

• aada

Kiitos sinulle (kuten kaikille muillekin) vastauksesta! Oikeassa olet, että exä jätti minuun syvät arvet ja siksi pelkään nykyäänkin, vähän turhaan varmasti..

Yritän nyt alkaa muuttamaan suhtautumistani poikaystäväni "huumoriin" ja vaikka alkaa sanoa samalla mitalla takaisin. Tiedä sitten alkaako poikaystäväni heittämään vain enemmän tuollaista läppää kun huomaa, ettei se enää minua haittaa ja kestänkö sitä "huumoria" sitten ihan loputtomiin asti... mutta se on sen ajan murhe =)

Tiedän, että poikaystäväni rakastaa vain ja ainoastaan minua ja näyttää sen, joten tuskin minulla on pelättävää. Mutta kiitos exän, joka jätti minuun sellaisen "entäpä jos se kuitenkin"-fiiliksen. Ehkä pääsen siitä joskus eroon.

Kiitos ja mukavaa loppusyksyä! =)

• Ilon filosofi
        aada kirjoitti:

Kiitos sinulle (kuten kaikille muillekin) vastauksesta! Oikeassa olet, että exä jätti minuun syvät arvet ja siksi pelkään nykyäänkin, vähän turhaan varmasti..

Yritän nyt alkaa muuttamaan suhtautumistani poikaystäväni "huumoriin" ja vaikka alkaa sanoa samalla mitalla takaisin. Tiedä sitten alkaako poikaystäväni heittämään vain enemmän tuollaista läppää kun huomaa, ettei se enää minua haittaa ja kestänkö sitä "huumoria" sitten ihan loputtomiin asti... mutta se on sen ajan murhe =)

Tiedän, että poikaystäväni rakastaa vain ja ainoastaan minua ja näyttää sen, joten tuskin minulla on pelättävää. Mutta kiitos exän, joka jätti minuun sellaisen "entäpä jos se kuitenkin"-fiiliksen. Ehkä pääsen siitä joskus eroon.

Kiitos ja mukavaa loppusyksyä! =)

Meillä se olen minä. Aina kun kämppä on hävityksen kauhistus eli siis aina, alan vitsailla komean ruåtsalaisen heteromiehen siivouspalvelujen tilaamisesta. Olen myös suunnitellut, kuinka sitten kun voitan lotossa, meille tilataan Brasiliasta komia allaspoika. Johnny Deppin varattuvuutta kiusoittelin kerran kullalleni, ja välillä telkkaa katsellessani silmät kiinnittyvät upeapyllyiseen urokseen ja, noh, saatan siitä jotain mainitakin. Silti rakastan ja kunnioitan miestäni enkä minä oikeasti edes tekisi mitään hölmöä. Paitsi Johnny Deppin kanssa!

• Mies

Itse olen viljellyt samanlaisia sanontoja, avopuolisoni on huumorintajuinen, hän sanoi haluavansa siinä tapauksessa arabipojan "henkilökohtaiseksi avustajakseen", jos minä otan virolaistytön kotiapulaiseksi.

Älä ota niin tosissaan noita juttuja!

Muista myös se, että jos mies kokeilee vierasta naista, ei hänellä ole tunteita pelissä. Hän tyydyttää vain biologisen tarpeensa.

• Eräs vaan

Hei,
      Ex-mieheni harrasti myös saman suuntaista huumoria. Vastasin yleensä samalla mitalla takaisin. Siis jos hän haaveili virolaisesta au-pairista, minä sanoin, että sitten otetaan myös komea nigerialainen puutarhuri. ;) Meni hiljaiseksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe