Palstalla naiset tapaavat tehdä sen, että usein tuntuvat antavat vinkkejä jotka eivät aina vastaa todellisuutta tai ainakaan kokemusta siitä, miten se todellisuus yleensä menee.
Ruiskukka ja Pimparallaa molemmat ovat puhuneet ujoudesta ja sen osoittamisesta myönteiseen sävyyn.
Rukiitar sanoi että tämä vetoaa häneen, ja Pimperoinen taas ehdotti että se olisi hyvä ottaa aseeksi iskemistyökalupakkiin.
Kuitenkin ujous on itsevarmuuden antiteesi.
Ujous sopii kyllä naisille, ja saa aikaan sen, että he voivat olla helpommin lähestyttäviä, naisellisempia ja näin herättävät miehen syvimmät maskuliiniset vaistot.
Mutta että sitten miehellä?
Kultturissa on vallalla se, että miesten esineellistäminen on mennyt niin pitkälle, että miehen tulisi muistuttaa jotain tunteetonta terminaattoria, vähän kuten psykopaatit ja näin ollen tuollaiset heikkoudet kuten ajoittainen epävarmuus, tai ihastuksestakin johtuva ujous saa aikaan armottoman halveksunnan naiselta.
Joten, onko näitä inhimillisyyden hyväksyviä ja seksistista hypermaskuliinisuutta vaatimattomat naiset muualla olemassa kuin palstalla, vai onko tässä vinkissä sinusta potentiaalia?
Kuitenkin monen liikkuminen pois ATM-luokasta tyssää siihen faktaan, että itsevarmuutta ei voi olla jos ei ole siihen oikeuttavaa kokemusta, ellei sitten ole tuollainen psyko tai narsisti jolla on sitä aiheettomasti, johtuen mielisairaudestaan.
Näin ollen siis ATM tuntee ujoutta ja tietää että hänen ei kannata lähteä ottamaan mahdollisuuksistaan selvää, sillä hänellä on tämä rajoitus joka pitää huolen siitä, että naiset eivät anna hänelle edes mahdollisuutta vaan ainoastaan halveksuntansa.
Ja näin toteutuu osaltaan ATM=ATM=ATM.
Ujous - voimavara vai heikkous?
28
340
Vastaukset
- Näin on marjat
Jos ujous ei periytyisi äidin tai joidenkin tosi komeiden ujomiesten kautta, ujot olisivat kuolleet sukupuuttoon jo ennen jääkautta.
Toisin kuin em ihanaiset palstalaiset, itse en koe ujoutta lainkaan puoleensavetäväksi ominaisuudeksi miehessä. Koen itseni lähinnä kiusaantuneeksi ujon ihmisen seurassa.
Mikä kertoo vain,että me ihmiset olemme erilaisia ja pidämme erilaisista ihmisistä.- Näin on marjat
Mielestäni ujo nainen on ihan jees, eikä se ominaisuus periaatteessa haittaa, mutta ujon naisen kanssa on vaikea tulla juttuun tai tutustua. Tulee tosiaan kiusaantunut ja omituinen olo. Johtuu ehkä siitä etten ole itsekään mikään suupaltti, enkä saa toista avautumaan kovin helposti. Sosiaalisen ulospäinsuuntautuvan naisen kanssa on helpompaa.
- ätmi
Naiset toisinaan valehtelevat, että miehen ujous olisi jotenkin positiivinen piirre, mutta todellisuudessa ulospäinsuuntautunut ADHD-apina on aina se, joka illan päätteeksi käy ruikkimassa mällit paljaalla naisen kimavittuun.
- palstan naiset
todistaa tämän oikeaksi.
Ujouttakin on niin erilaista.
Kyllä muhun vetoaa enemmän mies, joka on hieman epävarma mun läsnäollessa (siis hieman!). Se kertoo siitä, että ei pidä mua itsestäänselvyytenä.
Sellaista pientä ujoutta on söpöäkin katsella toisaalta. Ja jos huomaa, että toinen ei keksi mitään sanottavaa, vaikka selvästi haluaisi jotain sanoa (tässä vaiheessa mä yleensä pelastan tilanteen höpisemällä jotain). Tai se tapa miten mies pyytää puhelinnumeroa vaikka tai jos pitää kädestä kiinni ja käsi on hieman nihkeä... pieniä juttuja siis, joihin kiinnittää huomiota.
Tuollainen pikkuinen ujous on ihan ok alussa, ennen kun tuntee toista kunnolla.
Toki jos se ujous on sitä, että mä joudun kiskomaan jokaisen sanan miehestä ulos, niin sitten ei tule mitään. Ollaan vaan liian erilaisia.
Ja on mullakin ujouden hetkiä jos oikein todella säväyttävä tyyppi tulee juttelemaan, niin kyllä aika hissukaksi meikäläinenkin saattaa muuttua, hyvä jos katsoa uskallan! :D- lottamari<3
Sivistynyt mies on yleensä hiukan ujohko, mutta junttimies ei tunne häpeää mistään, tulee vaikka persvako ja kaljamaha paljaana naisen eteen.
- tää on totuus
Äh, et voi olla joku täynnä itteään, kun tällaisen tekstin ulos päästää, kyllä minustakin ujous on miehessä söpöä, toisaalta ujo atm on minulle ilmaa, kuten tällainen yli-itsevarma seurassa piereskelija, tisseihin kiinni käyvä, fasismista unelmoiva nörtti atm, jättimäisellä egolla ja itsevarmuudella, ainoa ero on se, että jälkimmäisen saapuessa paikalle vaihdan seuraa.
- ymmärtöväinen
No mun miehen täytyy kyl olla puhelias. Itekin puhumisen ammattilainen oon ollu. Silti toivon et alkuun mies puhuu ja minä kuuntelen. Miten mykän miehen voisi viedä esim sukulaisten luo. Exäni oli sellanen et kädet hikos ja joka saatanan sana piti pumpata ulos jos oltiin muiden kans tekemisis. Se vaikuttaa lähinnä törkeältä "olla antamatta mitään tietoa itsestään" kun muut iloisen onnellisesti luottaa ihmisiin ja koittaa olla sosiaalisia. Jollei yritä edes korjata sosiaalisesti rajottavaa ujouttaan esim salpaajahoidol tai harjottelemal tai lääkkeil tai terapial niin sit saa kyl olla yksin.
- haalarit
Introvertteys on eri asia, miehesi oli ujo sekä introvertti.
- scrg
En osaa mieltää ujoutta ja itsevarmuutta toistensa vastakohdiksi koska itsekin koen olevani molempia. Ujo siten, että en halua esim lähestyä ja häiritä tuntemattomia ihmisiä kaupatakseni heille jotain mitä he mitä luultavimmin eivät tarvitse. Ja samalla kuitenkin olen hyvinkin itsevarma, tiedän kuka olen ja mitä osaan enkä edes tiedä miten ujous ulkoisesti mitenkään edes näkyisi. Mistä naisetkaan sitä voisi huomata?
Joten ujous pääsääntöisesti ole sen paremmin vahvuus kuin heikkouskaan. Jossain pua-peleissä ujous varmasti olisi heikkous, mutta ei ne sellaiselle sovikaan.- Ex PUA
Olen tästä muuten aikas samaa mieltä.
Huomioonottavaisuus vaiko ujous? Se että ei usko siihen että toinen ottaisi sinua muuna kuin häiriönä on varmasti eräs ajatus tuossa taustalla.
Ja kyllä pua-peleissä ollaan kyllä täysiä moukareita tuon suhteen, ne "sosiaaliset taidot" ovat totaalista burgerointia, kuin suoraan jostain amerikkalaisesta teinikomediasta.
- 1+20
Ujous ei ole epävarmuutta, eikä epäsosiaalisuutta. Ujous on sitä, että ihminen uusien tuttavuuksien kanssa tarkkailee tilannetta aluksi, ei ns. lämpene niin nopeasti. Alussa ujo on hiljainen ja kuten todettua tarkkaileva, mutta tutustuessaan tulee puheliaammaksi.
Itse en näe ujoudessa mitään muuta kuin hyvää. Saan kiittää synnynnäistä piirrettäni, ujoutta, etten ole koskaan luottanut ns. vääriin ihmisiin, en ajaudu seuraan, jossa en viihdy, enkä kerro asioitani niin, että joudun katumaan. Kaikkea noita kokee säännöllisesti ystäväni, jossa ei ujoutta lainkaan.
Haluan kumppanikseni ujon miehen ja mahdolliset tulevat ujot lapseni haluaisin opettaa arvostamaan ujoutta, niin että he näkevät sen hyvänä ominaisuutena, joka ei estä vaan edistää hyvän elämän elämistä.- 10+14
Lisään vielä:
"Ujous on sekä tunne että tapa toimia, ujous voi ilmetä useimmissa sosiaalisissa tilanteissa, tai tietyissä tilanteissa. Ujo ihminen voi olla myös sosiaalinen ja haluta viettää aikaa muiden kanssa, vaikka se vaatiikin enemmän totuttelua ja varautuneisuuden voittamista.
Ujous ei välttämättä liity mitenkään jännittämiseen tai yleiseen pelokkuuteen, se on vain vaikeutta toimia olla vuorovaikutuksessa ja ilmaista itseään.
Ujous ja hiljaisempi ja varautuneempi luonne on kuitenkin vain luonteenpiirre muiden joukossa. Jos ujo ihminen ei itse siitä kärsi, hän voi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, ja arvostaa kaikkia ominaisuuksiaan. Ujouteen liittyy usein herkkyyttä, myötätuntoa ja kykyä kuunnella ja ymmärtää muita."
www.vahvistamo.fi/vahvistamo/loyda_tunne/ujous
Viimeisessä lauseessa todettujen asioiden vuoksi ujot ovat hyviä auttajia. Heillä ei ole tarvetta olla tilanteen "pääosassa" ja täyttää tilaa, joten autettava pääsee siihen asemaan (joka hänelle kuuluu). - ujo mies..
Hienoa että sentään joku haluaa ujon miehen.. ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.
- puhelias
Kun tuota lukee todella alkaa tuntua positiiviselta, itse olin vain itsevarma, sekä puhelias ja olen todella katunut seura valintojani, kerron usein asioita joita kadun, olen päätynyt mitä kummallisimpiin tilanteisiin, kun en pelkää: olen tutustunut rikollisiin ja jopa siviilipoliiseihin ja netissäkin ilman mitään ennakko varoitusta itseltä tavannut mitä lie fasisteja ja kauhulla katson miesvalintojani nuorempana, yllättävän vaarallisiin ihmisiin olen törmännyt.
- totuus tulee nyt
Pliis...ujousgeeni on periytyvää...älä pliis tee lapsia!!! Se vaikeuttaa heidän elämäänsä päästä huipulle missään tai saada helposti ystäviä ja kumppaneita!!!
- Ex PUA
Minulla on tuo sama piirre.
Olen taipuvainen olemaan joko keskipisteenä tai sitten tarkkailijana.
PUA-opeissa tuo tarkkailijan rooli nähdään pahana, vaikka todellisuudessa se on kyky oppia muiden virheistä ja onnistumisista ja jatkossa osata haistella ilmaa.
- Ujouden lajit
Tämä taitaa olla samanlainen juttu kuin se, kun naiset sanovat tykkäävänsä nörttimiehistä. Väite on tavallaan totta, tavallaan ei. Reunaehdot ovat nimittäin tiukat:
http://themodernsavage.com/2010/05/27/when-a-girl-says-she-likes-nerdy-nice-guys/
Kun nainen sanoo pitävänsä ujoutta puoleensavetävänä miehessä, niin ei pidä luulla, että hän puhuisi baarin nurkkapöydässä yksinään istuvan hintelän olmipojan ujoudesta. Komean, hyvin pukeutuvan, ehkä töiden tai harrastusten kautta tutun, jonkin verran statusta hankkineen miehen lievä ujous voi sen sijaan olla naisen mielestä kiehtova kontrasti. Ja tuollaisen miehen ujous on tietenkin eri asia kuin yksinäisen olmin ujous.- totuus tällä kertaa
Niin se juuri on, sitä minäkin yritän selittää, tosin täytyy sanoa, et status, vaikka 'palsta totuus' onkin joillekin, niin ei kiinnosta millään tapaa, vaikka tämän komean ja älykkään miehen ympäristö pitäisi häntä hc häviäjänä, siis syyttä tietenkin, sellaistakin sattuu.
- RRomantikko
Oon varmaan muutamia kertoja käyny treffeillä ujon kanssa mutta koska olen päästä varpaisiin romantikko, en voisi kuvitella toista tapaamista miehen kanssa joka ei pussaa/halaa/pidä kädestä. Muutenhan suhde muistuttaa lähinnä businessuhdetta eli kylmää ja kovaa.
- 7+11
Ei ujous pussaamista/halaamista/kädestäpitoa poissulje! Omituisia ennakkoluuloja..
- 12+16
Pitää ymmärtää että miehen ujous on söpöä silloin, kun kyseessä on se alusvaatemallina toimiva "nörttimies" jolla onkin täydellinen 10/10 keho ja ainoa asia miksi hän on nörtti on että hän pitää päässään tredikkäitä silmälaseja.
- aftonbladet
Se on hassua kun nykyään on nörtti heti jos lasit päässä tai jos rei ole joku criminal, typerää.
- scrg
Tv:ssä nörttejä esittää suht hyvännäköiset ihmiset, joilla on hassut silmälasit tai jotain. Vähän samoin kuin hollywoodissa rumaa tyttöä näyttelee joku varsin kaunis, jolla vaan on hammasraudat, mutta ei edes vinoja hampaita.
- 10+13
Jep, naisten puheet ei ole totuudenmukaisia. Jos mies on lyhyt rumahko/tavis niin hänen ujous on vain creepyä.
- ???????
10+13 kirjoitti:
Jep, naisten puheet ei ole totuudenmukaisia. Jos mies on lyhyt rumahko/tavis niin hänen ujous on vain creepyä.
Miksi pitää mitätöidä toisten mielipiteet? Jos ujon yhtenä piirteenä on toisen mitätöinti, tuskin kukaan viihtyy hänen seurassaan.
- neiti ruiskukka
Kyllä se ujous on voimavara jos siitä tekee itselleen voimavaran ja on sinut kyseisen ominaisuutensa kanssa. En itsekään tietenkään kaikista ujoista miehistä viehäty, ja ujouskin voi ilmeta esim. ylimielisenä marttyyriytenä, mikä ei tietenkään ole mitenkään toivottavaa.
Mutta siis nimenomaan vaikkapa tutustumistilanteessa ilmenevä pieni ujous ei haittaa, enkä odota tai vaadi mitään sulavaa pelimies käyttäytymistä. Pääasia, että kiinnostusta ilmenee ja sen osaa jotenkin ilmaista, vaikka sitten vähän kömpelömminkin. Yleensä alussa ujommat tarkkailija tyypit myös tuntuvat varmemmin tarkoittavan oikeasti mitä sanovat ja tuntuvat halukkaammilta syvällisempään tutustumiseen eivätkä anna pelkän pintahötön liikaa vaikuttaa. No joo tämä oli nyt tätä mun mutu-tuntumaa.. en tiedä onko asia oikeasti näin. Ja ujoilla ei ehkä oo niin suurta tarvetta korostaa itseään tai olla huomion keskipisteenä, minkä vuoksi voivatkin osoittautua tosi hyviksi kuuntelijoiksi...enkä tarkoita mitään pelkkää hiljaisena pönötystä vaan sitä, että osaa kysyä oikeita ksymyksiä, aistii sen miten paljon toinen haluaa kertoa, eikä utele liikoja ja jaksaa kuunnella kääntämättä keskustelua omiin asioihin tai koskemaan itseään..
Siis monia ujouteen liitettäviä ominaisuuksia on, joita arvostan. Enkä näe sitä miehessä mitenkään suorilta huonona ominaisuutena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760