Onko heitä? Toki, molemmat mummoni esimerkiksi. 50-luvulla perheensä perustaneet naiset valitsivat tarkoin miehen hienon ammattinimikkeen ja rahamäärän vuoksi. Jos oli kaunis, niin tietenkin piti käyttää se hyväksi saadakseen olla rouva tohtori tai ruova johtaja, vanhoja statuksia arvostettiin ja köyhiä katsottiin kieroon, ei ollut muuta statusta naisilla tiedossa kuin rouva isoherra aviomies. Mistä naiset sai rahaa, perintöä ei yleensä saa nuorena ja nainen jäi kotiin hoitamaan lapsia ja kaikki raha tuli miehen palkasta. Miksi valita köyhä mies, kun silloin se tarkoitti, että sinä olet itse köyhä. Ei ihme, että naiset 'valitsivat korvillaan ja miehet silmillään', korvat kuulevat kun hienoksi rouvaksi nimitellään ja palkka kilahtaa. Mutta tämä muuttui,ehkä äitini vielä haaveili tulevansa tärkeäksi ruovaksi, mutta muuttuneet ajat johtivat hänet hippi-isäni luokse, kun hippi oli itsekin. Sitten synnyin minä ja lapsena luin mummoni kammottavia naisten romaaneja, joissa herra lääkäri tulee ja rakastuu, mutta oliko tällä mitään realistista arvoa enään sukupolvelleni, ei ollut. Pienestä tytöstä lähtien pohdittiin mikä olisi alani oikeana uranaisena, kun olin niin hirveän älykäs lapsikin, niin perheeni aidosti uskoi minusta olisi vaikka presidentiksi, jos olen jotain oppinut maailmasta, ei presidentiksi valinnalla ole mitään tekemistä ainakaan älyn kanssa, todellakaan. Naiset eivät enään jää kotiin, miehen palkan ottajiksi, kaikilla on omat tulot ja useilla, miehet tulee ja menee. Kun täällä taas joku itsensä neroksi nimittänyt mies huutelee naiset haluvat vain rahaa ja statusta, kai hän vain mummoja deittailee...
Naiset jotka arvostavat statusta ja rahaa
39
213
Vastaukset
- 17+3
No miten selität että hyvä tuloisimmista miehistä 90% on varattuja, mutta työttömistä miehistä suurin osa sinkkuja?
- 5+7
Työttömys jo sinänsä voi tuoda paljon ongelmia perheeseen, jotka johtavat riitoihin erimielisyyksiin ja lopulta eroon. Työttömistä miehistä täällä on jo monia ketjuja väännetty, lue vaikka uudestaan, mikä työtön ei kelpa.
- inttäkää
En minä selitä mitään jota en todellakaan ole nähnyt elämässäni, kaikki kaverini ovat menneet tyhjätaskujen kanssa naimisiin, minä erityisesti... kyllä yhdellä n. 15 vuotta vanhemmalla tutulla on miehenä tietotekniikan tohtori, mutta ovat olleet yhdessä lukiosta asti, enkä voi ymmärtää, mitä hän näkee tässä torvelossa, mutta omapa on asiansa. Ei ne tilastot yleensä ole mitään täysin selkolukuisia, kait jossain minun elinpiiristä kaukana on vielä naisia, joille kelpaa olla rouva isokenkä, arvelisin, että jossain kovin konservatiivisessa persulandiassa, missä haaveillaan paluusta 50-luvulle, kyläyhteisöt??? En ole koskaan nähnyt tai kuullut. Ehkä kumminkin tilaston suurin osa on aika vanhoja ihmisiä, tuossa juuri oli aloitus hyvin varakkaasta atm:stä ja itse asiassa tunnenkin yhden tällaisen etäältä, EU-lakimies huippuvirassa, naisille pikkuruinen olmi, yksin elelee.
- zzzzzzqqqqqqqqbbbbbbbbbb
Huomaa se että nämä syys/seuraus suhteet ovat sellaisia että niistä ei aina tiedä kumpi on enemmän syy kuin seuraus. Harvemmin tämän lajin asioissa se onkaan niin että syys/seuraus suhde menisi pelkästään vain toisin päin. Se menee lähes aina molemmin päin, ja se sitten on tapauskohtaista miten päin se kulloisessakin tapauksessa painottuu. Toki ihmisillä on aina tapana tulkita syy/seuraus-suhde sen mukaan miten he haluaisivat asian selittää, ja miten se heidän kannaltaan hyvältä vaikuttaa. Ja kun näin on niin ihmiset usein itse vielä uskovatkin vakaasti omaan tulkintaansa tästä määrittämästään syy/seuraus suhteesta. Nämä tällaiset syy/seuraus-argumentit joita oman mielensä mukaan tehdään ovat hyvin yleisiä, tyypillisesti esim. talousasioihin liittyvissä jutuissakin näitä tehdään kun omia asioita halutaan ajaa.
- herätys nyt
Ei kukaan halua köyhää työtöntä miestä, höpsö. :D Toki ulkonäkö ja luonnekin merkkaavat, mutta kyllä miehen taloudellinen asema on hyvin tärkeä tekijä.
- inttäkää
Minä rakastan aviomiestäni yli kaiken ja hänen tulonsa 0 euroa jo koko suhteen ajan. Ulkonäkö upea ja maailman ihanin luonne.
- Yeah baby
inttäkää kirjoitti:
Minä rakastan aviomiestäni yli kaiken ja hänen tulonsa 0 euroa jo koko suhteen ajan. Ulkonäkö upea ja maailman ihanin luonne.
Pointsit sulle kun et ole rahan perässä
- inttäkää
Yeah baby kirjoitti:
Pointsit sulle kun et ole rahan perässä
En ole avannut koskaan naista joka olisi (paitsi mummo ikäisiä). Ja aviomiehestäni ovat aina liian monet naiset kiinnostuneet.
- inttäkää
inttäkää kirjoitti:
En ole avannut koskaan naista joka olisi (paitsi mummo ikäisiä). Ja aviomiehestäni ovat aina liian monet naiset kiinnostuneet.
Minä täällä naisia vaan availen :) t puuttuu-tavannut siis :)
- Naisasialooseri.
inttäkää kirjoitti:
Minä täällä naisia vaan availen :) t puuttuu-tavannut siis :)
Tottakai naiset ovat rahan perässä ja tyhmähän sinä olet jos olet miehesi ulkonäön perusteella valinnut, se kun on katoavaista toisin kuin raha ja omaisuus joka vaan lisääntyy.
Et ole vain varakkaalle miehelle kelvannut koska et ole kaunis, siitähän se kenkää puristaa, myönnä pois. Äläkä ala valehtelemaan, että sinua on muka rikkaat miehet yrittäneet iskeä. - a.p.
Naisasialooseri. kirjoitti:
Tottakai naiset ovat rahan perässä ja tyhmähän sinä olet jos olet miehesi ulkonäön perusteella valinnut, se kun on katoavaista toisin kuin raha ja omaisuus joka vaan lisääntyy.
Et ole vain varakkaalle miehelle kelvannut koska et ole kaunis, siitähän se kenkää puristaa, myönnä pois. Äläkä ala valehtelemaan, että sinua on muka rikkaat miehet yrittäneet iskeä.Minä kierrän kaikki rikkaat kaukaa, kyllä nekin mun mukaan lähtis, mut ne harvat kenelle olen suuni avannut ovat kyllä aika tapauksia olleet. Yksikin äijä sosiologi ja ruma vaimo ja kateudesta kiehui joka asian suhteen, katteli mua kateena ja haukkui miestäni työttömäksi... se on sitä röhkimistä, mitä suurin osa ihmisistä harrastaa, alistamista, persoonallisuushäiriöisiä kun suurin osa ihmisistä on, huvitti vaan koko äijä. Niin sullahan on se oikein kuningashäiriö näiden possujen keskellä. Oot sitten kait pennusta lähtien nähnyt mitä sikoja ihmiset on, mulle selvis vasta, no, aivan liian myöhään. Kovin harvoin tapaa ihmisiä, jotka ovat vain syvimmillään hyviä. Tapasin yhden sattumalta, se oli kyttä. Hollywood antaa kuvan, että normi-ihminen on hyvä pohimmiltaan, ei normi-ihminen on alistava possu, en minä enkä mieheni ja se on tosiaan noin 5 ihmistä kun olen elämässäni tavannut, jotka pohimmiltaan vain hyviä, outo ilmiö. Ahneuden sanelema miesvalinta on tosi porsas juttu, mutta mitä hittoa näiltä olioilta voi odottaa? Ja sitten kumminkin ne meidän kahden perään aina ovat...outoa. Psykopaattimiehetkin tuntuvat minusta löytävän sen unelmiensa naisen, se on pelottavinta. Sit kerran tapasin naisen joka näytteli kaltaistani, ajattelin kiva tyyppi, meni pari vuotta huomasin hän leikkii minun kaltaista, koska elää miesten huomiosta, huomionhakuinen persoonallisuushäiriö, mietinkin, kun ei sitä naiset kiinnostanut hetkeäkään. Asuin Helsingin rikkaiden alueella, mä vihasin niitä. En muista kertaakaan edes pitäneeni rikasta miestä, potentiaalisena miehenä, semmosia tylsiä patologisia nyhverötaviksia.
- Kіs-kіsu
a.p. kirjoitti:
Minä kierrän kaikki rikkaat kaukaa, kyllä nekin mun mukaan lähtis, mut ne harvat kenelle olen suuni avannut ovat kyllä aika tapauksia olleet. Yksikin äijä sosiologi ja ruma vaimo ja kateudesta kiehui joka asian suhteen, katteli mua kateena ja haukkui miestäni työttömäksi... se on sitä röhkimistä, mitä suurin osa ihmisistä harrastaa, alistamista, persoonallisuushäiriöisiä kun suurin osa ihmisistä on, huvitti vaan koko äijä. Niin sullahan on se oikein kuningashäiriö näiden possujen keskellä. Oot sitten kait pennusta lähtien nähnyt mitä sikoja ihmiset on, mulle selvis vasta, no, aivan liian myöhään. Kovin harvoin tapaa ihmisiä, jotka ovat vain syvimmillään hyviä. Tapasin yhden sattumalta, se oli kyttä. Hollywood antaa kuvan, että normi-ihminen on hyvä pohimmiltaan, ei normi-ihminen on alistava possu, en minä enkä mieheni ja se on tosiaan noin 5 ihmistä kun olen elämässäni tavannut, jotka pohimmiltaan vain hyviä, outo ilmiö. Ahneuden sanelema miesvalinta on tosi porsas juttu, mutta mitä hittoa näiltä olioilta voi odottaa? Ja sitten kumminkin ne meidän kahden perään aina ovat...outoa. Psykopaattimiehetkin tuntuvat minusta löytävän sen unelmiensa naisen, se on pelottavinta. Sit kerran tapasin naisen joka näytteli kaltaistani, ajattelin kiva tyyppi, meni pari vuotta huomasin hän leikkii minun kaltaista, koska elää miesten huomiosta, huomionhakuinen persoonallisuushäiriö, mietinkin, kun ei sitä naiset kiinnostanut hetkeäkään. Asuin Helsingin rikkaiden alueella, mä vihasin niitä. En muista kertaakaan edes pitäneeni rikasta miestä, potentiaalisena miehenä, semmosia tylsiä patologisia nyhverötaviksia.
Tämä oli uutinen, että sosiologi on rikas. Täytyy olla huono ihminen.
- inttäkää
Onko kellään muuten tietoa tästä: toinen mummoni oli suosittu kaunotar köyhemmästä perheestä ja vaarini oli hyvästä taustasta todella komea lääketieteen opiskelija ja isäni vahinkolapsi. Eikö ennen vanhaan naiset, kun 'oikean saaliin' löysivät, niin hieman unohtaneet sen ehkäisyn sopivasti? Mummoni on juuri tällä tavalla 'ovelan oloinen' luonne :)
- sellaisia ne ovat
Naiset ovat selviytyjiä. Selviytyjä tietää mitä pitää tehdä pysyäkseen elossa. Selviytyjän motto on: "Naisen pitää tehdä, mitä naisen täytyy tehdä pysyäkseen elossa."
Jos selviytyjän pitää hankkiutua raskaaksi rikkaalle miehelle, sitten hankkiudutaan raskaaksi rikkaalle miehelle. Selviytyjällä ei asiassa ole moraalisia ongelmia. Selviytyminen on heidän arvonsa, joka määrittelee moraalin.
Eipä asiassa sinällään ole tuomittavaa, kunhan mieskin ymmärtää, että on tekemisissä selviytyjän kanssa. - Totta toinenpuoli
sellaisia ne ovat kirjoitti:
Naiset ovat selviytyjiä. Selviytyjä tietää mitä pitää tehdä pysyäkseen elossa. Selviytyjän motto on: "Naisen pitää tehdä, mitä naisen täytyy tehdä pysyäkseen elossa."
Jos selviytyjän pitää hankkiutua raskaaksi rikkaalle miehelle, sitten hankkiudutaan raskaaksi rikkaalle miehelle. Selviytyjällä ei asiassa ole moraalisia ongelmia. Selviytyminen on heidän arvonsa, joka määrittelee moraalin.
Eipä asiassa sinällään ole tuomittavaa, kunhan mieskin ymmärtää, että on tekemisissä selviytyjän kanssa.Jos Viron Anu Sagimin kaltainen, niin mahdollista, totta.
Kuitenkaan kaikki Viron kauniitkaan naiset eivät samaa polkua käy. Venäjällä moni toimi/toimii. Ikäänkuin siellä ei olisi polkua ohittaa se, kuten moni myös tekee.
Tuo ei ole yleisluonteinen luonne, vaan se miten tilanteet näkee. - lääkäri ei tiennyt?
ai, ihan itsestäänkö ne lapset tulevat ja ehkäisy on naisen asia? Ihan kuin vaarilla ei olis ollut vaihtoehtona pitää housut jalassa ja vahingossa tullut isäks? Ei uskois lukeneesta miehestä.. hehhehh.. tosin välineet on olleet vaikeammin saatavilla.
- inttäkää
lääkäri ei tiennyt? kirjoitti:
ai, ihan itsestäänkö ne lapset tulevat ja ehkäisy on naisen asia? Ihan kuin vaarilla ei olis ollut vaihtoehtona pitää housut jalassa ja vahingossa tullut isäks? Ei uskois lukeneesta miehestä.. hehhehh.. tosin välineet on olleet vaikeammin saatavilla.
Vaarini tiesi varmasti, mutta kun hemaiseva nainen ehdottaa kuumaa seksiä heti ja nyt voi kortsut unohtua. Voi olla myös puhdas vahinko.
- paris jr
Minuun kyllä vetoavat enemmän varakkaat miehet. Edellytäen tietysti, että muutkin asiat ovat kunnossa. Ei miehen superrikas tarvitse olla, mutta hyvin toimeentuleva kumminkin.
Toisaalta, kyllä itsekin näen vaivaa markkina-arvoni ylläpitämiseen. Opiskelen yliopistossa ja teen töitä. Liikun monipuolisesti ja paljon pysyäkseni mallin mitoissa. Puhun sujuvasti useaa kieltä ja käyttäydyn kohteliaasti. Kaiken kukkuraksi noudatan täysin vegaanista ruokavaliota, en polta ja juon vain hyvässä seurassa lasin tai kaksi. Pukeudun tyylikkäästi ja huolehdin hygieniasta. En ole täydellinen, mutta teen kaikkeni ollakseni paras mahdollinen versio itsestäni.
En kuitenkaan vaadi keneltäkään mitään sellaista, mitä minulla ei ole. Toisin sanoen, rikas ei tarvitse olla, mutta kyllä, se on iso plussa. Olen vain rehellinen.- Hyvä hyvä
Senkin sika! Miten saatatkin olla vain miehen rahojen perään?!
No ei vaineskaan. Hyvä vain että olet rehellinen. Eikö fyrkka ja veganismi ole vähän ristiriidassa? Mitä enemmän rahaa, sen enemmän kulutusta ja sen suurempi ekologinen jälki.
- Ex PUA
Siis nämä on juuri näitä irrationaalisia naisia.
Minun yksi exä oli ihan rahavallan lumoissa ja edusti ura-ajattelua, mutta silti saattoi puhua eläintein ja ihmisten oikeuksista (jos ei koskenut niitä, joita se itse polki).
Toisaalta, myös yliopistonaisista olen tapaillut joitakin, ja eräs feministinä itseään pitävä tykkäsi minusta niin baarissa (olimme tavanneet bileissä ja väitelleet) että meille sanottiin että hankkikaa huone.
Eihän näissä nyt ole järjen häivää.
Mutta mitäpä nainen ei tekisi, että voisi oikeuttaa pinnallisuutensa ja voiton maksimoimisensA?
"En kuitenkaan vaadi keneltäkään mitään sellaista, mitä minulla ei ole. Toisin sanoen, rikas ei tarvitse olla, mutta kyllä, se on iso plussa. Olen vain rehellinen."
Uh, kuinka reilu sinä olet! :D - timantinkova
Eiväthän nuo asiat markkina-arvoasi juurikaan nosta salilla käyntiä ja kohteliaisuutta lukuunottamatta. Vaikutat aika kovalta naiselta ja se on iso turn-off useimmille miehille.
- Ex PUA
Naiset valehtelevat päin naamaa, ja muun osan ajasta ne kehittelevät rationalisointihamsterillaan erinäisiä tekosyitä käytökselleen.
Tuo käytös on toki valinta, mutta sekin on lopulta vain "sydämensä kuuntelemista", että naidaan ylöspäin.
Mistäs muuten johtuu, että juuri ätmit ovat täällä epävapaaehtoisessa selibaatissa ja alemmassa yhteiskuntaluokassa?- työttömän morsian
Selittäskö kasautuva huono-osaisuus asiaa? Tematiikasta löytyy runsaasti tietoa, jos viitsii etsiä.
- Ex PUA
työttömän morsian kirjoitti:
Selittäskö kasautuva huono-osaisuus asiaa? Tematiikasta löytyy runsaasti tietoa, jos viitsii etsiä.
Mikä selittää sen, on vain naisten hypergamia.
Naiset tekevät kaikkensa että näiden päälle kasaantuu entisestään huono-osaisuutta, ja naiset ovat niitä jotka ovat ensimmäisinä pettämässä he joilla alkaa mennä huonosti. - wanha wirsi...
Ex PUA kirjoitti:
Mikä selittää sen, on vain naisten hypergamia.
Naiset tekevät kaikkensa että näiden päälle kasaantuu entisestään huono-osaisuutta, ja naiset ovat niitä jotka ovat ensimmäisinä pettämässä he joilla alkaa mennä huonosti.Laitapa linkkiä tutkimustietoon, joka todistaa suomalaisten naisten olevan hypergamisia. Miten se edes onnistuu, kun miehillä menee tilastojen mukaan huonommin (huonommin koulutettuja, enemmän päihde etc. ongelmia, enemmän työttömyyttä jne jne)?
Ihmiset ovat pariutuessaan homogamisia, ja mitä pahaa siinä on? - Ex PUA
wanha wirsi... kirjoitti:
Laitapa linkkiä tutkimustietoon, joka todistaa suomalaisten naisten olevan hypergamisia. Miten se edes onnistuu, kun miehillä menee tilastojen mukaan huonommin (huonommin koulutettuja, enemmän päihde etc. ongelmia, enemmän työttömyyttä jne jne)?
Ihmiset ovat pariutuessaan homogamisia, ja mitä pahaa siinä on?Naiset ovat pariutuessaan HYPERgamisia, ja siinä on se paha, että ne ovat silloin huoria jotka tuhoavat yhteiskunnan juostessaan sairaan kiimansa perässä, mikä sijoittuu ainoastaan miehen statukseen ja omaisuuteen.
Eikö tälläinen rahavalta ja kovat arvot ole tuhoneet maailmaa jo tarpeeksi?
Ai niin, naisena sinun pitää saada nauttia niistä ilman kritiikkiä, ja hakea tekosyy miehistä. - hypergamia my ass
wanha wirsi... kirjoitti:
Laitapa linkkiä tutkimustietoon, joka todistaa suomalaisten naisten olevan hypergamisia. Miten se edes onnistuu, kun miehillä menee tilastojen mukaan huonommin (huonommin koulutettuja, enemmän päihde etc. ongelmia, enemmän työttömyyttä jne jne)?
Ihmiset ovat pariutuessaan homogamisia, ja mitä pahaa siinä on?Hakusanalla "homogamia" Google antaa ensimmäiseksi tulokseksi Homogamia ja nuorten naisten avioliitot (jossa todetaan suomalaisessa parinmuodostuksessa olevan homogamiaa. Homogamia poissulkee hypergamian, koska ei voi olla molempia.)
I'll rest my case.
- {~}
En tiedä onko heitä. Ainakaan naiset Suomessa eivät tutkitusti elä miesten rahoilla.
En yleistä itsestäni, kerron vaan millaista omassa lähipiirissä. Äitini oli isää varakkaampi (varakkaasta perheestä) heidän mennessä yhteen. Kaikki mieheni ovat olleet itseäni vähemmän koulutettuja, samoin taitaa olla siskoillani. Viimeksi tänä kesänä olin ystävän häissä, joissa sulhanen oli amis ja morsian akateemisen loppututkinnon suorittanut.
Kaiken kaikkiaan horinat kaikista naisista rahan ja statuksen perässä miestä valitessa tuntuu vierailta, ei oikein kuulosta suomalaisen ja pohjoismaalaisen kulttuurin ilmiöltä.- Taasnäitä
"Ainakaan naiset Suomessa eivät tutkitusti elä miesten rahoilla."
- Tutkis kuule lisää. Kaikki asumistuet ja muut tulonsiirrot menee tässä maassa naisille ja myös julkisen sektorin naissuojatyöpaikat ovat ahkerien miesten maksamia ja ylläpitämiä. Nyt kun miesten oikeat työpaikat ja sen mukana verotulot vähenevät tulee sosiaalipumminaisille vielä hätä. Toistaiseksi näyttää vielä tyyneltä kun velkaa otetaan kuin viimeistä päivää. Kun se tie on käyty loppuun niin nähdään miten taloudellisesti itsenäisiä naiset tässä maassa oikeasti ovat. Espanjasta voi katsoa esimerkkiä: Kaupallisen pillun tarjonta on räjähtänyt ja menestyvät miehet ovat yhtäkkiä kiinnostavia.
- capital isti
Minusta kyse ei ole pelkästään rahasta tai pelkästään hyvästä ammatista/koulutuksesta. Aika usein esimerkiksi yliopistotutkinnon suorittaminen osoittaa edes jonkinlaista kykyä sitoutua ja toimia tavoitteellisesti. Jos ihminen ei siedä yhtään kuria, instituutioita tai toisen pillin mukaan tanssimista, niin usein sellaisilta ihmisiltä jää myös koulutukset saamatta eikä työhistoriassakaan ole kovin pitkiä työpätkiä.
Oman kokemukseni mukaan esimerkiksi pitkäaikaistyöttömät, jotka eivät oikeastaan edes halua tehdä töitä ovat sellaisia, jotka edustavat niitä arvoja, joita taas itse halveksin. Minä arvostan paljon enemmän sitä, että näkee vaivaa tavoitteidensa eteen ja haluaa edetä ammatillisesti ja kehittyä. Koska minä itsekin käytän vapaa-aikaani itseni kehittämiseen ammatillisesti jne, niin tietysti mieluiten haluaisin myös sellaisen parisuhteen, jossa mies ajattelee samoin. Raha sinällään ei ole tärkeintä, mutta onhan se mukavaa, että sillä rahalla saa esimerkiksi kivan kodin rauhalliselta asuinalueelta ja rahalla voi esimerkiksi käydä yksityisellä hammaslääkärillä.- Ex PUA
Rationalisointihamsteri ylistämässä pinnallisia arvoja, ja vetelemässä henkilön hyvyyden ja tittelin välille yhtäsuuruusmerkkejä.
- älä nyt viitsi
Otetaan toisenlainen näkökulma.
Jos sivistyksestä ja tieteistä pitävä henkilö on sairastunut esimerkiksi masennukseen ja sen vuoksi on jäänyt koulut käymättä. Miksi tuollainen mies ei kelpaa?
Hänhän edustaa juuri niitä arvoja joita arvostat, ja hän näkee joka päivä enemmän vaivaa tavoitteidensa eteen kuin henkilö joka käy työssä pelkän palkan vuoksi.
Tuollainen masentunut mieshän työskentelee jatkuvasti itseään kehittääkseen ja saavuttaakseen tavoitteensa, eli voittaakseen sairautensa.
Väität ettei raha sinällään ole tärkeintä, joten mikä sinulla olisi esteenä siinä että alkaisit seurustelemaan masentuneen kanssa?
Jos totta puhun, sinun kanssa minä en seurustelisi sekuntiakaan. Ei siksi että olet käynyt koulusi ja hankkinut ammatin joka on sinulle mieluinen, tai että olet pinnallinen. On vain ja ainoastaan yksi syy miksi en sinua katsoisi paria sekuntia kauempaa, ja se on sinun tyhmyytesi.
Tyhmyytesi estää sinua näkemästä asioita laajemmalta kannalta. Olet ehkä älykäs ja olet ollut kuulolla koulussa, mutta viisasta sinusta ei saa tekemälläkään.
Pitkäaikaistyöttömyys ei ole työttömien vika, vaikka äärioikeistolaisena idioottina yrität sitä itsellesi niin selittää (koska se on niin helppo selitys, vähän kuin sekin kuinka Jumala on luonut maailman). Pitkäaikaistyöttömyys ei ole myöskään koulutuksen, viitseliäisyyden tai sitoutumisen puutetta.
Me elämme maailmassa joka on aivan toisenlainen kuin vielä kaksikymmentä vuotta sitten. Meidän hyvinvointiyhteiskuntaa ollaan jatkuvasti ajamassa alas. Työpaikat viedään ulkomaille ja Suomeen jäävät työpaikat on tarkoitettu vain asiantuntijoille ja suunnittelijoille, joita ei tarvita kuin kourallinen ja joiden vaihtuvuus työpaikoilla on hyvin hidasta.
Anna kun arvaan että Yhdysvallat on sinusta hieno yhteiskunta?
Seuraavan kahdenkymmenen vuoden kuluessa meidän maksuton koulutus on rajoitettu pelkästään peruskouluun, meidän sosiaalitukemme on vähennetty niin minimiin että työttömistä ja sairaista tulee orjatyötä tekeviä jotta pysyisivät hengissä. Toki orjatyöstä käytetään toisenlaista nimeä.
Vaikka vielä nykyäänkin puhutaan maksuttomasta terveydenhuollosta, sen maksut, eli omavastuut ovat kasvaneet jatkuvasti. Vaikka täällä puhutaan maailman parhaasta terveydenhuollon laadusta, sitä ei tosiasiassa saa kuin ne jotka ovat valmiita maksamaan paljon, ja muut joutuvat jäämään rahan puutteen vuoksi kuolemaan.
Hoitoa ei ole saatavilla kaikille, enkä nyt puhu pelkästään elintensaajien jonoista, vaan esimerkiksi mielenterveydenhoidosta. Yhä enemmän jää jalkoihin ne jotka vielä pystyisivät kevyellä tuella töihin, ja taas avohoitoon joudutaan laittamaan niitä jotka kipeästi vaatisivat laitoshoitoa. Tuota ei tietenkään kutsuta vähentämiseksi, vaan priorisoinniksi.
Jos sinä kuvittelet eläväsi lottovoittajien maassa ja että tämä on hyvinvointiyhteiskunta jossa työttömät ovat tehneet tarkoituksella virheitä, olet pahasti väärässä, eikä sinulla ole mitään käsitystä historiasta tai yhteiskunnan toiminnata ylipäätään. Käy vähän matkustelemassa muissa maissa, ja tutustu toki meidän omaankin lähihistoriaan, niin saat käsityksen mihin suuntaan olemme menossa. - Kіs-kіsu
älä nyt viitsi kirjoitti:
Otetaan toisenlainen näkökulma.
Jos sivistyksestä ja tieteistä pitävä henkilö on sairastunut esimerkiksi masennukseen ja sen vuoksi on jäänyt koulut käymättä. Miksi tuollainen mies ei kelpaa?
Hänhän edustaa juuri niitä arvoja joita arvostat, ja hän näkee joka päivä enemmän vaivaa tavoitteidensa eteen kuin henkilö joka käy työssä pelkän palkan vuoksi.
Tuollainen masentunut mieshän työskentelee jatkuvasti itseään kehittääkseen ja saavuttaakseen tavoitteensa, eli voittaakseen sairautensa.
Väität ettei raha sinällään ole tärkeintä, joten mikä sinulla olisi esteenä siinä että alkaisit seurustelemaan masentuneen kanssa?
Jos totta puhun, sinun kanssa minä en seurustelisi sekuntiakaan. Ei siksi että olet käynyt koulusi ja hankkinut ammatin joka on sinulle mieluinen, tai että olet pinnallinen. On vain ja ainoastaan yksi syy miksi en sinua katsoisi paria sekuntia kauempaa, ja se on sinun tyhmyytesi.
Tyhmyytesi estää sinua näkemästä asioita laajemmalta kannalta. Olet ehkä älykäs ja olet ollut kuulolla koulussa, mutta viisasta sinusta ei saa tekemälläkään.
Pitkäaikaistyöttömyys ei ole työttömien vika, vaikka äärioikeistolaisena idioottina yrität sitä itsellesi niin selittää (koska se on niin helppo selitys, vähän kuin sekin kuinka Jumala on luonut maailman). Pitkäaikaistyöttömyys ei ole myöskään koulutuksen, viitseliäisyyden tai sitoutumisen puutetta.
Me elämme maailmassa joka on aivan toisenlainen kuin vielä kaksikymmentä vuotta sitten. Meidän hyvinvointiyhteiskuntaa ollaan jatkuvasti ajamassa alas. Työpaikat viedään ulkomaille ja Suomeen jäävät työpaikat on tarkoitettu vain asiantuntijoille ja suunnittelijoille, joita ei tarvita kuin kourallinen ja joiden vaihtuvuus työpaikoilla on hyvin hidasta.
Anna kun arvaan että Yhdysvallat on sinusta hieno yhteiskunta?
Seuraavan kahdenkymmenen vuoden kuluessa meidän maksuton koulutus on rajoitettu pelkästään peruskouluun, meidän sosiaalitukemme on vähennetty niin minimiin että työttömistä ja sairaista tulee orjatyötä tekeviä jotta pysyisivät hengissä. Toki orjatyöstä käytetään toisenlaista nimeä.
Vaikka vielä nykyäänkin puhutaan maksuttomasta terveydenhuollosta, sen maksut, eli omavastuut ovat kasvaneet jatkuvasti. Vaikka täällä puhutaan maailman parhaasta terveydenhuollon laadusta, sitä ei tosiasiassa saa kuin ne jotka ovat valmiita maksamaan paljon, ja muut joutuvat jäämään rahan puutteen vuoksi kuolemaan.
Hoitoa ei ole saatavilla kaikille, enkä nyt puhu pelkästään elintensaajien jonoista, vaan esimerkiksi mielenterveydenhoidosta. Yhä enemmän jää jalkoihin ne jotka vielä pystyisivät kevyellä tuella töihin, ja taas avohoitoon joudutaan laittamaan niitä jotka kipeästi vaatisivat laitoshoitoa. Tuota ei tietenkään kutsuta vähentämiseksi, vaan priorisoinniksi.
Jos sinä kuvittelet eläväsi lottovoittajien maassa ja että tämä on hyvinvointiyhteiskunta jossa työttömät ovat tehneet tarkoituksella virheitä, olet pahasti väärässä, eikä sinulla ole mitään käsitystä historiasta tai yhteiskunnan toiminnata ylipäätään. Käy vähän matkustelemassa muissa maissa, ja tutustu toki meidän omaankin lähihistoriaan, niin saat käsityksen mihin suuntaan olemme menossa.Oli ketju mikä tahansa, aina tulee kiire ilmoittaa eri mieltä ja sukupuolta olevalle, ettei tämän kanssa ainakaan seurustelisi. Hyödyllinen tieto tietysti.
- Älä nyt viitsi
Kіs-kіsu kirjoitti:
Oli ketju mikä tahansa, aina tulee kiire ilmoittaa eri mieltä ja sukupuolta olevalle, ettei tämän kanssa ainakaan seurustelisi. Hyödyllinen tieto tietysti.
Halusin vain osoittaa sen että tyhmyys ei katso koulutustasoa.
Se ei edes korreloi, sillä tyhmyyttä ei saa sekoittaa tietämättömyyteen. Sivistyneillä on yleensä laajemmat tiedot ja näkökulmat maailmaan, jotka myös perustuvat tiedoille. Mutta väite että työttömät ovat laiskoja, itse aiheuttaneet työttömyytensä, jne, osoittaa sen että koulut eivät ole ylläkirjoittanutta naista ainakaan sivistäneet, eikä varsinkaan viisastuttaneet.
Mietihän itsekin kuinka typerä tuollainen väite on. Suurin osa työttömistä on ollut töissä. Kuka nykymaailmassa olisi niin hullu että jäisi tarkoituksella työttömäksi, kun tuet eivät kata elämistä.
Vain hyvin mitätön joukko on myöskään valmistunut suoraan koulusta työttömäksi loppuelämänsä ajaksi. Sitäkin pienempi joukkio on ilman työtä vapaaehtoisesti. Ja tuokin ryhmä on suurimmalta osin valinnut elämäntapansa siten että elävät itse maasta, joten he eivät myöskään kuluta mitään yhteiskunnasta.
Pitkäaikaistyöttömillä on ongelmana se että ikääntyessään heidän mahdollisuutensa saada työtä uudelleenkoulutuksen jälkeenkin on hyvin heikkoa. Eivät nuoret ole pitkäaikaistyöttömiä koska ikä ei vaan riitä.
Mieti nyt itsekin. Jos työantajana on ylläkirjoittaneen naisen tapainen henkilö, hän jättää pitkäaikaistyöttömän ottamatta töihin koska pitää sellaista ihmistä laiskana. Mitä muuta siitä syntyy kuin työttömyyden kierre jota ei voi katkaista. Täytyykö siitäkin syyttää työtöntä?
Tuollaiset äärioikeistolaisten älyttömyydet ovat aivan uskomatonta kuultavaa, ja vielä naiselta, jotka yleensä valitsevat miehen sen perusteella kuinka he pystyvät naisen elättämään. Eli varsinaiset loiset haukkuvat työttömiä loisiksi.
- burb
Kyllä se raha ja status ilmiselvästi ratkaisee, vaikka sitä ei monet halua suoraan myöntää, vaan keksivät tekosyitä asialle. Monet suhteen alut ovat kusseet nimenomaan rahaan, siihen, että nainen vaati mieheltä työssäkäyntiä (ts. rahaa) ja siihen liittyvää statusta (pitää täyttää sosiaalinen paine), muuten ei kelpaa.
Osalla tämä johtuu ihan puhtaasta ahneudesta ja osalla juuri sosiaalisesti paineesta, jonka takia ei joko uskalleta elää mitenkään poikkeavasti ta sitten tarkoitus on vaan herättää muissa ihmisissä mahdollismman paljon kateutta. Vaikea sanoa onko yleisin syy ahneus vai sosiaalien paineen aiheuttama pelko, mutta selitysten lammasmaisuuden takia veikkaan jälkimmäistä.
Tässä ei tunnu auttava sekäänn, että muuten mieltymykset olisivat hyvin samanlaisia ja läppä toimisi heti ensi näkemältä. Ei vaikka fyysiselläkin tasolla homma olisi jo todettu toimivaksi. Siitä huolimatta raha ja status ajaa kaiken edelle.
Mulla on ollut varmaan siinä kymmenkunta säätöä naisten kanssa ja vain pari on loppunut muihin syihin kuin rahaan. Yksi nainen vaikutti kännissä vaan niin sekopäiseltä, että päätin olla enää ottamatta yhteyttä ja yhden kanssa huomasi äkkiä, ettei toiminut oikein millään tasolla. Molemmilla keroilla yhteistä oli se, että säätö loppui lyhyeen ja siten on vaikea tietää, vaikea tietää olisiko raha tullut esteeksi. Muuten esteeksi on tullut nimenomaan raha, vaikka muuten ongelmia ei ollut.- a.p.
Kyllä pistin jutussa ihan tosissani, en vain ollut tavannut ketään naista joka on tällainen, mutta tuo saksalainen tutkimus sai minut ymmärtämään, vaikka olenkin itse kauhulla tällaiseen suhtautuva, minulle mies on ihana olento, jolta odotan vain hyvää kohtelua ja seksuaalista haluttavuutta ja tapaamani naiset ajattelevat pitkälle hyvin samoin, meitä on ihan loputtomasti kyllä, mutta on toisia ihmisryhmiä, mitkä kierrän kaukaa, koska nämä ihmisryhmät inhottavatja käsittääkseni he eivät ymmärrä myöskään kaltaisiani, sieluttomiksi heitä kutsuin jo teininä, mutta kyllä myös nähtävästi heitä on olemassa, uraihmiset, asuntolainoineen ja materialistisine unelmineen, minä olen kait jonkunlainen hipsteri ja ei raha kyllä miestä paranna minusta, paremminkin huonontaa, tylsiä. Joskus joudun katsomaan näitä ihmisiä ja vielä kuukausien jälkeen ottaa päähän, että heitäkin on. No vuosia olen iihmetellyt näitä syytteitä naisten rahan perässä juoksemisesta ja se on nyt loppu, tiedän keitä nämä miehet tarkoittavat ja kyllä aioin pysyä yhä yhtä kaukana heistä. Eli olin kyllä väärässä, mutten itseni tai ympärillä olevieni naisten puolesta. Salaa toivon, että miehet viisastuu ja etsii itselleen naisen joka ei rahaa katso, jos ne vaikka lopulta kuolisivat sukupuuttoon :)
- burb
"Salaa toivon, että miehet viisastuu ja etsii itselleen naisen joka ei rahaa katso, jos ne vaikka lopulta kuolisivat sukupuuttoon"
Varmasti monet etsiikin, mutta näitä on vaan todella vähän. Ei ole kovin todennäköistä, että juuri omalle kohdalle osuu sellainen. - timantinkova
Jos haluaa fiksun ja hyvännäköisen naisen parisuhteeseen ja lapsia hänen kanssaan, niin pitää olla aika vitun töissä. Tuohon ei ole olemassa mitään poikkeuksia. Veikkaan, että vela-naisilla on keskimäärin hieman vaatimattomammat kriteerit miehen tulojen suhteen, mutta ei työttömyys ainakaan turn-on ole koskaan, paitsi ehkä jossain ääriliikkeissä.
Tyhmä ja hyvännäköinen on sitten eri asia, mutta ei kai sellaisen kanssa kukaan halua seurustellakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837