Moi!
Mitä mieltä olette tästä dieetistä.
Tässäkin rajoitetaan hiilihydraattien määrää ja lisätään proteiinia, mutta ei kermaa eikä kovia rasvoja.
SBD – South Beach Diet
Vaihe 1: Kahden viikon ’kieltäytyminen’
Nämä 2 viikkoa on vaikeimmat. Tämä aikana on mahdollisuus laihtua jopa 8 kiloa riippuen aloituspainosta.
’Dieetti’ sallii kunnon annokset proteiinia, hyviä rasvoja sekä matalan GI:n omaavia hiilihydraatteja, joita tarvitaan mm. veren sokerin kontrolliin. Kuitenkin kun tämä vaihe loppuu, kaikkien karkki-, sokeri-, leipomo- tms. tuotteiden himon tulisi olla hävinneet.
Joka päivä tulisi syödä jopa 6 kertaa, joten nälän ei pitäisi yllättää. Jos näin kuitenkin käy, annosten koot ovat tod.näk. liian pienet. Annosten tulee olla normaalin kokoisia, tarpeeksi isoja viedäkseen nälän, mutta ei enempää (ei ähkyä). Eikä tarvitse laskea mitään kaloreita/hiilihydraatteja!!!
Voit vapaasti syödä 1. vaiheessa:
Naudanliha: Mahdollisimman rasvattomat osat, (sisäpaisti, ulkopaisti, ulkofile, sisäfile, jauheliha...)
Sianliha: Keittokinkku, File-pekoni, ulko- ja sisäfile
Vasikanliha: kyljykset, leikkeleet..
Siipikarja (nahaton): kalkkunan- ja broilerin rintaleike/file, kalkkunapekoni
Kalat ja äyriäiset: kaikenlaiset kalat ja äyriäiset.
Juusto (rasvaton tai vähärasvainen): amerikkalainen, cheddar, raejuusto, maidoton tuorejuusto (esim. soija-), feta, mozzarella
Pähkinät: maapähkinävoi, maapähkinät, pecan- ja pistaasipähkinät.
Kananmunat: ei rajoitusta. Käytä halutessasi rasvattomia munavalmisteita.
Tofu: käytä pehmeää, vähärasvaista tai kevyttä tofua. Makeuttamaton soijamaito.
Vihannekset ja palkokasvit: latva-artisokat, parsa, pavut ja palkokasvit, parsakaali, kukkakaali, selleri, kurkku, munakoiso, salaatti, sienet, pinaatti, tomaatti, kesäkurpitsa.
Rasva: kasvisrasvat, rypsiöljy, oliiviöljy
Mausteet: kaikki mausteet, joihin ei ole lisätty sokeria.
Sekalaista: (kovat)makeiset (korkeintaan 75 kaloria päivässä): kaakaojauhe (sokeroimaton), keinotekoiset makeutusaineet.
Kahviin/teehen voi laittaa rasvatonta maitoa halutessaan.
Vältettavia ruokia 1. vaiheessa:
Naudanliha: maksa, kylkipihvit, muut rasvaiset osat.
Vasikanliha: rinta;
Siipikarja: kanansiivet, reidet ja koivet, kalkkunansiivet, ankka, hanhi, siipikarjatuotteet (teolliset).
Sianliha: hunajakinkku;
Juusto: Brie, Edam, kaikki täysrasvaiset juustot.
Vihannekset ja palkokasvit: ohra, punajuuret, pitkäpavut/ lehmänpavut/mustasilmäpavut , porkkanat, maissi, pintopavut, bataatti, perunat, jamssi.
Hedelmät: vältä kaikkia hedelmiä ja hedelmämehuja 1. vaiheen aikana.
Tärkkelys: vältä kaikkia tärkkelyspitoisia ruokia 1. vaiheen aikana, mm. kaikkea leipää, muroja, puuroa, riisia, pastaa, piirakoita, perunoita, leivonnaisia.
Maito: vältä kaikkia maitotuotteita 1. vaiheen aikana (jäätelo, maito, jogurtti...). Kahviin/teehen voi laittaa rasvatonta maitoa halutessaan.
Alkoholi: vältä kaikkea alkoholia 1. vaiheen aikana.
2.Vaihe
Kahden viikon jälkeen aletaan taas syödä monipuolisemmin, mm. täysjyväleipää, tummaa riisiä ja -pastaa, mysliä, kuitupitoisia muroja, puuroa, maitotuotteita, hedelmiä ja marjoja, sekä vihanneksista muita kuin punajuuria, porkkanoita, maissia ja perunoita (näitäkin voi toki syödä, mutta harvoin). Vältä kakkuja, pullia, keksejä, vaaaleata leipää/pastaa/riisiä. Ideana on tuoda vaiheessa 1 olleita kiellettyjä aineksia pikkuhiljaa takaisin ruokavalioon. Ei kaikkia samaan aikaan eikä kertarysäyksellä.
Aloita esim. lisäämällä lounaaseen/välipalaan hedelmä, lisää seuraavaksi esim. aamupuuro/pala leipää jne. jne... Painon lasku hidastuu hieman (’terve’ painonlasku on 0,5-1,0 kg/viikossa) Pysyttele tässä 2-vaiheessa kunnes olet saavuttanut tavoitepainosi. Mikäli painosi alkaa nousta, palaa takaisin 1.vaiheeseen.
Onnistumisen ’salaisuus’ on glykeeminen indeksi (GI) joka luokittelee hiilihydraatit sen mukaan miten ne vaikuttavat veren sokeriin. Tavoite on syödä enemmän hiilihydraatteja samalla kun painosi laskee. Jos lisäät omenan ja palan leipää/aamupuuron ruokavalioosi päivässä ja painosi laskee, hyvä. Jos kokeilet omenaa, kahta leipäpalaa ja banaania päivässä ja huomaat että painonlasku pysähtyy, olet mennyt liian ’pitkälle’. Vähennä jotain tai kokeile muita hiilihydraatteja.
Ole tällä ’varovaisella polulla’ niin kauan kuin olet vaiheessa 2, syöden useimpia hyödyllisiä hiilihydraatteja ja kiinnittäen huomiota siihen miten ne vaikuttavat sinuun. Varo myös ruokia, jotka saavat aikaan ’himon’.
Ruoat, joita voit taas syödä:
Hedelmät: Omenat, marjat, cantalope-meloni, viinirypäleet, greippi, mangot, appelsiinit, persikat
Maitotuotteet: Maito (rasvaton / 1%.) jugurtti, viili...
Tärkkelys (käytä varoen): bagelit (täysjyvä), ruis-/täysjyvä-/rouhe-/täysjyvävehnä- leipä, puurot (kaura-, ruis-, ohra- jne. [EI PIKA]), murot (täysjyvä esim. ALLBRAN, CHEERIOS), pasta (täysjyvä, esim. kaura- ruis-), täysjyväriisi, pitaleipä
Vihannekset ja palkokasvit: ohra, mustasilmäpavut, pintopavut, bataatti, jamssi.
Sekalaista: Suklaa (tumma, säästeliäästi), vähärasvainen vanukas
Ruoat, joita voi syödä joskus/ joita voit välttää kokonaan:
Tärkkelys: vaalea leipä/sämpylät, pullat, keksit, maissihiutaleet, vaalea pasta, vaalea riisi, riisikakut, riisipuuro
Vihannekset: Punajuuri, porkkana, maissi, peruna
Hedelmät: Banaani, säilykehedelmät, ananas, rusinat, vesimeloni
Sekalaista: Hunaja, hillo, jäätelö
Vaihe 3 (loppuelämäsi...?)
Tämä on ylläpitovaihe, näin syöt lopun elämääsi. Se on kaikkein liberaalein vaihe. Voit jatkaa välipalojen syöntiä, mutta saatat pärjäät ilmankin niitä.
Aina tulee hetki, jolloin herkuttelet ’liikaa’. Näinä aikoina voit mennä takaisin 1.vaiheeseen viikon/parin ajaksi. Pääset takaisin tavoitepainoosi ja siirryt suoraan takaisin 3. vaiheeseen.
ÄLÄ UNOHDA (kaikissa vaiheissa)
1. Juo ainakin 8 lasillista vettä/kivennäisvettä/kahvia/teetä/makeuttamattomia virv.juomia päivässä
2. Jenkeissä juodaan de-caf kahvia (kofeiinitonta) ja suositus on rajoittaa kofeiinin juontia 1
kuppiin/päivä. Itse ainakin huomasin, että voin huonommin kofeiinitonta kahvia juodessa, joten
juon suosiolla kunnon kahvia!
3. Ota päivässä multivitamiinitabletti ja b-vitamiinitabletti.
4. Ota päivässä kalkkitabletti (500 mg miehet [kaikenikäiset] ja alle 50v. naiset,
1000 mg yli 50v. naiset)
Maitotuotteet ovat sallittujen listalla ekassakin vaiheessa. Esim. siis maustamattomat rahkat ja jugurtit.
Paprika ja sipuli ovat "sallittuja" ihan alusta alkaen.
Hyvähiilihydraattinen dieetti
25
3818
Vastaukset
- Minnu
Miksi ihmisten pitää tehdä kaikesta niin vaikeaa?
"Juusto (rasvaton tai vähärasvainen): amerikkalainen, cheddar, raejuusto, maidoton tuorejuusto (esim. soija-), feta, mozzarella "
Näyttäkää mulle vähärasvainen cheddarjuusto...?
"Ruoat, joita voi syödä joskus/ joita voit välttää kokonaan:
Vihannekset: Punajuuri, porkkana, maissi, peruna
Hedelmät: Banaani, säilykehedelmät, ananas, rusinat, vesimeloni"
Tuossa olikin lueteltu kaikki ne, mitä on laihduttaessa järkevää / terveellistä syödä, joissa ei ole paljoakaan energiaa mutta muuten kaikkea vitamiineistä lähtien.
Mitä järkeä on luopua hedelmistä ja vihanneksista, ja sitten ottaa purkista vitamiinit?- Ensimmäinen
Eihän ohjeessa kaikkia hedelmiä ja vihanneksia jätetä pois vaan vain muutamia.
Ja koska ohjeet ovat jenkkilästä tulleet, siellä on varmaankin myös vähärasvaista cheddaria, joten suomen oloissa voi varmaankin sen jättää syömättä ja korvata jollain vähärasvaisella juustolla.
Ja mitähän vitamiineja lienee jäljellä säilykehedelmissä. Voihan syödä omppuja ja sitrushedelmiä ja vaikka mitä muita. Ja myös vihanneksia ja kasviksia on paljon jotka sisältävät enemmän vitamiineja kuin peruna ja punajuuri.
Tämä keskustelupalsta on tietääkseni juuri vähä ja hyvä-hiilihydraattisia dieettejä varten, eli odotan perusteltuja mielipiteitä, jos jollakin on tietoa, tai kokemusta.
Tarkoitin esim. verrattuna atkinsiin, että mitä mieltä vähärasvaisemmasta vaihtoehdosta.
- ei millään
Paino voi pudota 8 kiloa kahdessa viikossa mutta LAIHTUA ei voi niin paljoa. Ainut tapa nimenomaan laihtua noin lyhyessä ajassa on amputointi.
- Kokeillut
Moi!
Olen ollut SBD:llä neljä viikkoa. Ensimmäisen kahden viikon aikana paino laski 6 kg. Nyt sitä on lähtenyt jo 8 kg. Olo on hyvä ja energiaa riittää enemmän kuin aikaisemmin. Olen myös lisännyt liikuntaa reippaasti, ettei kaikki mikä häviää olisi lihasta.
Vyötärö on kaventunut 6 cm, vatsa 8 cm, peppu 5 cm ja käsivarsi 2 cm. (En ole käynyt kirurgilla.)
Paras dieetti mitä olen koskaan koittanut ja kaikkea on tullut yritettyä, myös normaalia hyvää syömistä ruokaympyrän mukaan ja liikuntaa.
Jotkut vaan tarvitsevat jotain ohjeita ja sääntöjä pitääkseen itsensä kurissa ja saadakseen tuloksia.
Mollatkaa vaan, mutta mielestäni jos joku saa laihdutettua vaikka sitten ihmedieetillä on se aina parempaan suuntaan, kuin tyytyä kantamaan kilonsa, jos ei normaaleilla "hyväksytyillä" keinoilla onnistu. Tietysti paino pitää sitten vielä saada pysymään poissa, mutta se on sen ajan murhe.
Tyytyväinen SBD:läinen - ei millään
Kokeillut kirjoitti:
Moi!
Olen ollut SBD:llä neljä viikkoa. Ensimmäisen kahden viikon aikana paino laski 6 kg. Nyt sitä on lähtenyt jo 8 kg. Olo on hyvä ja energiaa riittää enemmän kuin aikaisemmin. Olen myös lisännyt liikuntaa reippaasti, ettei kaikki mikä häviää olisi lihasta.
Vyötärö on kaventunut 6 cm, vatsa 8 cm, peppu 5 cm ja käsivarsi 2 cm. (En ole käynyt kirurgilla.)
Paras dieetti mitä olen koskaan koittanut ja kaikkea on tullut yritettyä, myös normaalia hyvää syömistä ruokaympyrän mukaan ja liikuntaa.
Jotkut vaan tarvitsevat jotain ohjeita ja sääntöjä pitääkseen itsensä kurissa ja saadakseen tuloksia.
Mollatkaa vaan, mutta mielestäni jos joku saa laihdutettua vaikka sitten ihmedieetillä on se aina parempaan suuntaan, kuin tyytyä kantamaan kilonsa, jos ei normaaleilla "hyväksytyillä" keinoilla onnistu. Tietysti paino pitää sitten vielä saada pysymään poissa, mutta se on sen ajan murhe.
Tyytyväinen SBD:läinenPainonpudotus ja laihtuminen ovat kaksi eri asiaa. 8 kiloa EI VOI LAIHTUA KAHDESSA VIIKOSSA. Luehan tuo edelläoleva isoilla kirjaimilla kirjoitettu vielä uudelleen kahteen-kolmeen kertaan, jotta menisi lopultakin perille! Lue oikein hitaasti.
- OlliL
ei millään kirjoitti:
Painonpudotus ja laihtuminen ovat kaksi eri asiaa. 8 kiloa EI VOI LAIHTUA KAHDESSA VIIKOSSA. Luehan tuo edelläoleva isoilla kirjaimilla kirjoitettu vielä uudelleen kahteen-kolmeen kertaan, jotta menisi lopultakin perille! Lue oikein hitaasti.
tiedät itsekin varsin hyvin että kun laihdutetaan niin paino putoaa.
Ihan sama vaikka siitä onkin aina jokin osa nesteitä ja lihasmassaa. - Lueppa ite
ei millään kirjoitti:
Painonpudotus ja laihtuminen ovat kaksi eri asiaa. 8 kiloa EI VOI LAIHTUA KAHDESSA VIIKOSSA. Luehan tuo edelläoleva isoilla kirjaimilla kirjoitettu vielä uudelleen kahteen-kolmeen kertaan, jotta menisi lopultakin perille! Lue oikein hitaasti.
Moi!
Mikä ihmeen jauhaja sä oikeen oot. Lueppa toi mun teksti uudelleen. Mähän kirjotinkin että paino on pudonnut 8 kg. Mulle on ihan sama jos sä luulet että oon katkassu vaikka molemmat kädet sen hyväksi. Ja toiseksi on ihan sama vaikka se olis lihasta mitä on osaksi lähtenyt nimittäin sitäkin kyllä piisaa. Ja huomasitko myös nuo sentit mitä on lähtenyt ongelmakohdista.
Lopeta jauhaminen ja anna toisten pudottaa painoa. Sillä jos kauan jaksaa jatkaa dieettiä lähtee varmasti myös läskiä pois. - laihtunut
ei millään kirjoitti:
Jos vaaka näyttää vähemmän niin sinä väität ettei ihminen ole laihtunut. Sinulla lienee aivan omat fysiikan lait. Eli jos sinulla on ruokakassi jossa on litran pullo vettä. Otat sen pois kassista niin kassin paino ei ole vähentynyt,koska se on vettä. Jos ihmisen paino putoaa on hän myös laihtunut. Omaat kyllä erikoisen ja omintakeisen tavan ajatella. Omistat ilmeisesti vaa,an joka pystyy erottelemaan veden ja rasvan osuuden painon pudotuksen yhteydessä. Rasvan osuus on siis laihtumista ja veden osuus painonpudotusta. Hanki äkkiä patentti vehkeelle tai lopeta p...an jauhaminen.
- ei muuta
laihtunut kirjoitti:
Jos vaaka näyttää vähemmän niin sinä väität ettei ihminen ole laihtunut. Sinulla lienee aivan omat fysiikan lait. Eli jos sinulla on ruokakassi jossa on litran pullo vettä. Otat sen pois kassista niin kassin paino ei ole vähentynyt,koska se on vettä. Jos ihmisen paino putoaa on hän myös laihtunut. Omaat kyllä erikoisen ja omintakeisen tavan ajatella. Omistat ilmeisesti vaa,an joka pystyy erottelemaan veden ja rasvan osuuden painon pudotuksen yhteydessä. Rasvan osuus on siis laihtumista ja veden osuus painonpudotusta. Hanki äkkiä patentti vehkeelle tai lopeta p...an jauhaminen.
siinähän sitten laihdutte
- laihtunut
ei muuta kirjoitti:
Itse puntinnostoa harrastavana voin vakuuttaa ettei surkastu mutta alkavat näkyä,kun laihtuu.
- En kyllä usko
ei muuta kirjoitti:
Ihanko totta että lihakset surkastuu jos ei syö perunaa,maissia,vaaleita leipiä, makaroonia, puhdisttetua riisiä ym. hiilihydraattipommeja.
SDB sallii toisessa vaiheessa ruisleivän, tummat riisit ja makaroonit, hedelmät ja marjat,(ja paljon muita) ns. hyvähiilihydraattiset ruoka-aineet. Lue nuo SDB ohjeet hieman tarkemmin, vain ensimmäinen kaksiviikkoinen on rajoitetumpi.
SDB:n ohjeet ovat Atkinsin ja ruokaympyrän väliltä. - tapi
En kyllä usko kirjoitti:
Ihanko totta että lihakset surkastuu jos ei syö perunaa,maissia,vaaleita leipiä, makaroonia, puhdisttetua riisiä ym. hiilihydraattipommeja.
SDB sallii toisessa vaiheessa ruisleivän, tummat riisit ja makaroonit, hedelmät ja marjat,(ja paljon muita) ns. hyvähiilihydraattiset ruoka-aineet. Lue nuo SDB ohjeet hieman tarkemmin, vain ensimmäinen kaksiviikkoinen on rajoitetumpi.
SDB:n ohjeet ovat Atkinsin ja ruokaympyrän väliltä.Olen noudattanut atkinssin ja heikkilän ruokaohjeita jo 2,5vuoden ajan eikä lihakseni ole surkastuneet. Nuo heitot ovat vain pelkkää kiusaa.
- luuviulu
OlliL kirjoitti:
tiedät itsekin varsin hyvin että kun laihdutetaan niin paino putoaa.
Ihan sama vaikka siitä onkin aina jokin osa nesteitä ja lihasmassaa.läski on ikuista. Eli oon kyllä sitä mieltä, että se tavoiteltu laihtuminen on sitä että läski häviää. Lihaksia jokainen haluaa kohtuudella, eikä niitä tuukaan liikaa ellei syö mömmöjä. Nesteen määrä taas on ihmiselimistössä vakio. Sen voi tilapäisesti saada vähäisemmäksi, mutta kyllä se pian taas palautuu normaaliksi. Sitä paitsi nestevajauksesta kärsivät ihminen sairastuu tavalla tai toisella.
- Niin mutta
luuviulu kirjoitti:
läski on ikuista. Eli oon kyllä sitä mieltä, että se tavoiteltu laihtuminen on sitä että läski häviää. Lihaksia jokainen haluaa kohtuudella, eikä niitä tuukaan liikaa ellei syö mömmöjä. Nesteen määrä taas on ihmiselimistössä vakio. Sen voi tilapäisesti saada vähäisemmäksi, mutta kyllä se pian taas palautuu normaaliksi. Sitä paitsi nestevajauksesta kärsivät ihminen sairastuu tavalla tai toisella.
Onko olemassa mitään keinoa laihduttaa, ettei menettäisi myös lihasmassaa tai nestettä. Sitä paitsi usein lihavilla ihmisillä nestettä kertyy ylimääräistä, miksei myös laihoilla. Olo paranee mikäli saa nuo turvotukset häviämään. Onhan tietysti nesteenpoistolääkkeet, mutta eikös ole parempi saada ne pois oikeilla ruoka aineilla kuin pillereillä.
- Luuviulu
Niin mutta kirjoitti:
Onko olemassa mitään keinoa laihduttaa, ettei menettäisi myös lihasmassaa tai nestettä. Sitä paitsi usein lihavilla ihmisillä nestettä kertyy ylimääräistä, miksei myös laihoilla. Olo paranee mikäli saa nuo turvotukset häviämään. Onhan tietysti nesteenpoistolääkkeet, mutta eikös ole parempi saada ne pois oikeilla ruoka aineilla kuin pillereillä.
Turvotusta on kahdesta syystä:
1. syö liian suolapitoista ruokaa. Itse en lisää omiin kotiruokiin koskaan suolaa, kun sitä tulee kaupan ruoista ja leivistä ym. riittävästi.
2. Sairaus, lähinnä siis sydämen vajaatoiminta.
Jos rupeaa väkisin poistamaan nestettä elimistöstä, seurauksena on nestevajaus, kuten äsken mainitsin. - laihduttaja
tapi kirjoitti:
Olen noudattanut atkinssin ja heikkilän ruokaohjeita jo 2,5vuoden ajan eikä lihakseni ole surkastuneet. Nuo heitot ovat vain pelkkää kiusaa.
Olen ollut SBD:llä vajaan kuukauden ja laihtunut hiukan yli 5 kg. Vatsasta on hävinnyt eniten ja vatsalihakset tulleet enemmän esille. Olen kuntoillut koko ajan, sitähän SBD kehoittaa myös tekemään. Olen kyllä aikaisemminkin kuntoillut joten ei mikään suuri muutos minulle.
Hyvin on mennyt ja paino vaan putoaa vaikka syön välillä 6 ateriaa päivässä. Minulla oli ennen hirveä makeanhimo ja söin karkkeja joka päivä. Nyt ei enää tee makeaa niin paljoa mieli, ihme ja kumma. Suosittelen lämpimästi kaikille, erityisesti pömppömahaisille. - Yksi monista
tapi kirjoitti:
Olen noudattanut atkinssin ja heikkilän ruokaohjeita jo 2,5vuoden ajan eikä lihakseni ole surkastuneet. Nuo heitot ovat vain pelkkää kiusaa.
..Kirjoitit että olet ollut 2,5vuotta tällä "kiistelyllä" dietillä. kysyisinkin kuinka paljon olet laihtunut ja mikä oli aloituspainosi silloin 2,5 vuotta sitten?
Olen itse aloitellut noin kaksiviikkoa sitten, ja on tullut muutama repsahdus mutta jatkan edelleen kun tuntuu niin helpolta.
Painoa putosi eka viikolla 5,9kg mutta parinpäivän päästä vaaka näytti kahden kilon nousua eli pudotusta 3,9kg. Nyt en taida uskaltaa vaakaan mennäkkään että en pettyisi. - Utelias
laihduttaja kirjoitti:
Olen ollut SBD:llä vajaan kuukauden ja laihtunut hiukan yli 5 kg. Vatsasta on hävinnyt eniten ja vatsalihakset tulleet enemmän esille. Olen kuntoillut koko ajan, sitähän SBD kehoittaa myös tekemään. Olen kyllä aikaisemminkin kuntoillut joten ei mikään suuri muutos minulle.
Hyvin on mennyt ja paino vaan putoaa vaikka syön välillä 6 ateriaa päivässä. Minulla oli ennen hirveä makeanhimo ja söin karkkeja joka päivä. Nyt ei enää tee makeaa niin paljoa mieli, ihme ja kumma. Suosittelen lämpimästi kaikille, erityisesti pömppömahaisille.Onko sinulla paljon ylimääräistä (pudotettavaa) olisi kiva tietää miten SBD vaikuttaa eri painoisilla laihduttajilla.
Itselläni pudotettavaa oli noin 25 kg alussa. Nyt olen ollut kuukauden SBD:llä ja paino on pudonnut 8 kg, eli "enää" olisi jäljellä 17 kg. Uskon että tahti hidastuu , mutta jos ensi kesänä olisi lähellä tavoitetta. - tapi
Yksi monista kirjoitti:
..Kirjoitit että olet ollut 2,5vuotta tällä "kiistelyllä" dietillä. kysyisinkin kuinka paljon olet laihtunut ja mikä oli aloituspainosi silloin 2,5 vuotta sitten?
Olen itse aloitellut noin kaksiviikkoa sitten, ja on tullut muutama repsahdus mutta jatkan edelleen kun tuntuu niin helpolta.
Painoa putosi eka viikolla 5,9kg mutta parinpäivän päästä vaaka näytti kahden kilon nousua eli pudotusta 3,9kg. Nyt en taida uskaltaa vaakaan mennäkkään että en pettyisi.Alkupainoni oli 98.5kg. Ja pudotin painoni 78kg. Toki repsahduksia on tullut ja niitä tulee väkisinkin esim kun kyläilee tai ulkomaanmatkoilla on vaikea noudattaa diettiä tiukasti. Nykyisin painoni on n.80-83kg ja on pysynyt siinä jo pari vuotta. Minulla painon vaihtelu on aika rajua,viikonloppu kaveriden mökillä saattaa nostaa sitä parikin kiloa. Mutta nyt kun tietää konstit ei tarvitse olla siitä huolissaan,palaa vain takaisin vähähiilihydraattiseen ruokavalioon.
- jäi vaivaamaan
saako siis 1. vaiheen aikana käyttää rasvatonta rahkaa ja jugurttia? Ensin kiellettiin kaikki maitotuotteiden käyttö ja ohjeen lopuksi rasvattomia tuotteita kuitenki sallittiin.
Ja sitten toinen juttu: onko esim. kuiva siideri ja viini ihan täysin kiellettyjä? Joissain on meinaan todella vähän hiilareita?
Olisko mahdollisesti mitään ruokaohjeita antaa?
Rupes meinaan dieetti todella kiinnostaan.- Kokeillut
Ohjeita on hieman päivitetty ja siksi lopussa tuo lisäys maitotuotteista, se on tullut vasta myöhemmin. Ilmeisesti on huomattu, että maitotuotteet eivät ole huonoja ensimmäisessäkään vaiheessa.
Ykkösvaiheessa ei kuulu nauttia alkoholia, mutta sitten parin viikon jälkeen punkku on hyvä vaihtoehto, mikäli siitä tykkää, ennemmin kuin siiderit. - laihduttaja
1 vaiheen aikana saa käyttää vain rasvatonta maustamatonta rahkaa tai jugurttia. Ei siis edes esim vähärasvaisia marja- tai hedelmäjugurtteja. Vanilijan makuinen vähärasvainen jugurtti on sallittu. Lisäyksenä 1 vaiheeseen myös että tomaattien määrä EI ole enää rajoitettu(ennen 1kpl/pvä). Samoin kahvia saa juoda.
1 vaiheessa ei saa juoda YHTÄÄN alkoholia. Toisessa vaiheessa hiukan punaviiniä. - Ihmettelijä
laihduttaja kirjoitti:
1 vaiheen aikana saa käyttää vain rasvatonta maustamatonta rahkaa tai jugurttia. Ei siis edes esim vähärasvaisia marja- tai hedelmäjugurtteja. Vanilijan makuinen vähärasvainen jugurtti on sallittu. Lisäyksenä 1 vaiheeseen myös että tomaattien määrä EI ole enää rajoitettu(ennen 1kpl/pvä). Samoin kahvia saa juoda.
1 vaiheessa ei saa juoda YHTÄÄN alkoholia. Toisessa vaiheessa hiukan punaviiniä.Täällä tuntuu olevan jatkuvasti sellaista porukkaa, joka tarvitsee selkeät toimintaohjeet, esim. "saa syödä tuota ja ei saa syödä tuota". Miksette jumalauta jätä kaikkea hötöä ruoastanne kerralla? Mitään ihmedieettejä ei tarvita. Pikkulapsetkin tietävät mitä kannattaa suuhunsa pistää. Ja jos eivät tiedä, lukevat ravinto-oppaista.
- Ihmettelijälle
Ihmettelijä kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan jatkuvasti sellaista porukkaa, joka tarvitsee selkeät toimintaohjeet, esim. "saa syödä tuota ja ei saa syödä tuota". Miksette jumalauta jätä kaikkea hötöä ruoastanne kerralla? Mitään ihmedieettejä ei tarvita. Pikkulapsetkin tietävät mitä kannattaa suuhunsa pistää. Ja jos eivät tiedä, lukevat ravinto-oppaista.
Mikshän nämä laihdutuspalstat ovat olemassa...
Kaikilla ei ole itsekontrolli niin hyvä, että pystyisi kieltäytyä kaikesta roskasta mitä pikaruokaketjut ja myös kaupat nykyään tarjoavat. Eikös ole hyvä jos on jotain keinoja myös niille jotka eivät osaa tehdä itse oikeita valintoja syömisen suhteen. Jos dieetti ohjeilla saa tulosta aikaan ja niitä pystyy noudattamaan eikö se ole vain hyvä.
Mikä sinä olet alentamaan muita ihmisiä. Ehkä täydellinen... - forevermore
Kokeillut kirjoitti:
Ohjeita on hieman päivitetty ja siksi lopussa tuo lisäys maitotuotteista, se on tullut vasta myöhemmin. Ilmeisesti on huomattu, että maitotuotteet eivät ole huonoja ensimmäisessäkään vaiheessa.
Ykkösvaiheessa ei kuulu nauttia alkoholia, mutta sitten parin viikon jälkeen punkku on hyvä vaihtoehto, mikäli siitä tykkää, ennemmin kuin siiderit.Hei 'kokeillut'. Mitenkä on tuon porkkanan laita, sekin on vähän epäselväksi jäänyt. Osaatko sanoa onko se tosiaan sallittu vasta toisessa vaiheessa, vai saako syödä joka ekassa?
Tai osaako joku muu sanoa?
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752