Itselläni on ollut nyt sellaista vääntöä muslimimiehen kanssa että olen hermoromahduksen partaalla. Mikään ei tunnu olevan oikein tai tarpeeksi hänelle.
Juttelin eilen pitkästä aikaa erään toisen muslimimiehen kanssa ja tajusin yhtäkkiä että ehkä olen täysin vääränlainen nainen luonteeltani olemaan muslimin kanssa.
Jos meille tulee erimielisyyksiä niin puolustan kovasti itseäni joka taas hermostuttaa miehen ja riita senkun paisuu. Olen tottunut taistelemaan exmieheni kanssa joka oli suomalainen ja jatkan tätä samaa tyyliä nyt muslimin kanssa.
Eilen tosiaan juttelin tuttavani kanssa joka kertoi millaisia arabinaiset ovat. Olen aina luullut että huutavat ja melskaavat miehilleen mutta ovatkin täysin erilaisia parisuhteessa. He kuuntelevat miestä, ovat ns. cooleja eivätkä ns. "pidä puoliaan" parisuhteessa. Ovat siis hillittyjä jota minä en tosiaankaan ole.
Mies väittääkin useasti että olen hullu. Suuttuu tuon tuosta kun puolustan itseäni asioissa.
Millaisia naisia te olette jotka olette suhteessa arabeihin ? Oletteko rauhallisia vai temperamenttisia ? Tämä on kulttuuriasia jota en ole tajunnut aikaisemmin. Ajan häntä siis pois sillä että en osaa käyttäytyä oikein :( Alistumisesta tässä ei kuitenkaan ole kyse . Se ei tule kuuloonkaan.
Millainen nainen luonteeltaan sopii muslimille ?
119
2411
Vastaukset
- muslimimiehen vaimo
Todennäköisesti muslimimiehetkin on erilaisia kuten myös suomalaiset miehet luonteeltaan. En ole kertaakaan tapellut mun mieheni kanssa. Hän ei ole ikinä huutanut tai solvannut. Mutta huomaa kyllä sen että hän on tottunut siihen että nainen tottelee ja tekee niin kuin hän sanoo. Voisin väittää että tavallisella suomalaisen naisen räväkällä luonteella voi olla haastavaa ryhtyä parisuhteeseen muslimimiehen kanssa. Mies on perheen pää ja nainen kuuluu olla kuuliainen jne
- suomeksi sanottuna
Eli alistua.
- yksimusliminvaimo
Meillä se tilanne menee tällä hetkellä niin että mies tuntuu ärsyttävän alistuvalta. Oli pari erimielisyyttä joista toin kantani hyvin suoraan esiin. Mutta miksi sen pitää näissä parisuhteissa muka mennä aina niin, että toinen on päällikkö ja toinen alistuja?? En minä ainakaan halunnut olla kumpikaan...
Mahdollisesti miehen pelko siitä, että suomalainen nainen kuvittelee olevansa häneen nähden liian luja, saattaa saada miehen vielä entisestään korostamaan omaa päällikköyttään. Mutta kyllä nämäon minun mielestä hyvin henkilöstä riippuvia juttuja. Jos mies on sellainen ettei keskustele ja ettei hänen tarvi piitata vaimon tunteista, niin kyllä lähtisin sellaisen miehen tyköltä matkoihini (olkoon suomalainen tai ulkomaalainen mies). Mutta jos se on oikeasti päässyt menemään siihen pisteeseen, yrittäisin kuitenkin herättää hänen tunteet ja järjen siten että kärsivänä tästä asiasta hänelle kertoisin, ja vasta siinä vaiheessa kun olisin varma että sääliä ei tule niin uhkaisin erolla ja tarkoittaisin sitä myös. Se on ainakin varma että huono suhde ei itsestään parane. Molempien pitää haluta ottaa toinen huomioon. Huonosta suhteesta myös kärsii aivan turhaan, koska ilman sitä on kuitenkin parempi. - Mies090909
alistuva orja
- 143
Kuinkahan monen suomalaisen miehen mielestä tempperamenttinen nainen on ihannepuoliso? Miksi naisista käytetään tuota ilmaisua edes? Miksei vain sanota suoraan ja käytetä oikeaa nimeä, agressiivinen? Kuinka moni nainen haluaa "tempperamenttisen" miehen? Ehkä olisi parempi kysyä millainen luonne sopii parisuhteeseen.
- 4+6
Sullahan totuudet sekaisin, tempperamenttinen on agressiivinen? Ja kiltti on aludtuvako? Sanakirjan voisit vaikka lukaista eikä juoruja suomi24ssa
- 143
4+6 kirjoitti:
Sullahan totuudet sekaisin, tempperamenttinen on agressiivinen? Ja kiltti on aludtuvako? Sanakirjan voisit vaikka lukaista eikä juoruja suomi24ssa
Sanakirjan mukaan tempperamenttinen on luonteeltaan vilkas tai impulssiivinen. Jos joku kuvailee itseään kuten ap, sanoisin, että hän on luonteeltaan agressiivinen.
Minä en henkilökohtaisesti jaksaisi olla parisuhteessa kenenkään kanssa, joka pyrkii ratkaisemaan ongelmat “taistelemalla”. Onko taisteleminen mielestäsi, vilkasta tai impulssiivista? Ei, se on agressiivista.
Killteydestä en maininnut mitään. Ei, mielestäni kiltteys ei ole alistumista. Kiltteys on toisen ihmisen kunnioittamista ja joskus joustamista omissa tarpeissa. Tiedän, joustaminen on hirveän epämuodikasta...
Ihan oikeasti, miehet ja naiset, muslimit, kristityt, budhalaiset jne, kumman valitsisitte puolisoksi rauhallisen vai tempperamenttisen ihmisen? Aika helppo valinta... - 4+6
143 kirjoitti:
Sanakirjan mukaan tempperamenttinen on luonteeltaan vilkas tai impulssiivinen. Jos joku kuvailee itseään kuten ap, sanoisin, että hän on luonteeltaan agressiivinen.
Minä en henkilökohtaisesti jaksaisi olla parisuhteessa kenenkään kanssa, joka pyrkii ratkaisemaan ongelmat “taistelemalla”. Onko taisteleminen mielestäsi, vilkasta tai impulssiivista? Ei, se on agressiivista.
Killteydestä en maininnut mitään. Ei, mielestäni kiltteys ei ole alistumista. Kiltteys on toisen ihmisen kunnioittamista ja joskus joustamista omissa tarpeissa. Tiedän, joustaminen on hirveän epämuodikasta...
Ihan oikeasti, miehet ja naiset, muslimit, kristityt, budhalaiset jne, kumman valitsisitte puolisoksi rauhallisen vai tempperamenttisen ihmisen? Aika helppo valinta...Niin sinun mielestä. Impilssiivinen ja vilkas ei tarkoita että agressiivinen ja halua taistella asioista. Mitä jos joku näkee kilteyttä nössöytenä ja alistumisella, eli olen kiltti en oma mitään mielipiteitä, en koskaan puolusta mielipiteitäni...olen nuoliskelija kenties?? Et taida tykätä tuosta määritelmästä...
Vilkas ja impulssiivinen ei ole hyökkäävän agressiivinen, mielestäni se on vaan ihminen joka helpommin ja herkemmin ilmaisee tunteita tai reagoi asioihin eikä ole perus...kuollut joka tilanteessa. Ihminen joka vaikka nauraa paljon, on sellainen aina menossa oleva, monta rautaa tulessa... itkee kun itkettää, ja kilju onnesta kun siltä tuntuu. Tuoko on agressiivista? Hiljainen ja rauhallinen voi jopa väitellä ja "taistella" enemmän asioista... eli silloin hän onkin agressiivinen mielestäsi.
Joka tapauksessa, jokainen näkee ja ymmärtää asioita omalla tavalla. Se mikä mulle on turkoosia toisen mielestä se onkin vihreä ja jonkun mielestä sinistä. - 143
4+6 kirjoitti:
Niin sinun mielestä. Impilssiivinen ja vilkas ei tarkoita että agressiivinen ja halua taistella asioista. Mitä jos joku näkee kilteyttä nössöytenä ja alistumisella, eli olen kiltti en oma mitään mielipiteitä, en koskaan puolusta mielipiteitäni...olen nuoliskelija kenties?? Et taida tykätä tuosta määritelmästä...
Vilkas ja impulssiivinen ei ole hyökkäävän agressiivinen, mielestäni se on vaan ihminen joka helpommin ja herkemmin ilmaisee tunteita tai reagoi asioihin eikä ole perus...kuollut joka tilanteessa. Ihminen joka vaikka nauraa paljon, on sellainen aina menossa oleva, monta rautaa tulessa... itkee kun itkettää, ja kilju onnesta kun siltä tuntuu. Tuoko on agressiivista? Hiljainen ja rauhallinen voi jopa väitellä ja "taistella" enemmän asioista... eli silloin hän onkin agressiivinen mielestäsi.
Joka tapauksessa, jokainen näkee ja ymmärtää asioita omalla tavalla. Se mikä mulle on turkoosia toisen mielestä se onkin vihreä ja jonkun mielestä sinistä.Nyt et tainnut lukea kunnolla mitä kirjoitin. Tarkoitin, että tempperamenttinen ja agressiivinen ovat kaksi eri asiaa ja mielestäni nämä luonteenpiirteet sekoitetaan usein. Negatiivinen agressiviinen korvataan “leikkisällä” tempperamenttisella.
Impulssinen ja vilkas, eli tempperamenttinen ei myöskään minun mielestäni tarkoita agressiivista. Jos joku kuvailee itseään kuin ap (taistelee, puolustaa mielipiteitään agressiivisesti) en saa kuvaa temperamenttisestä ihmisestä, vaan agressiivisesta. Tempperamenttinen on juurikin eläväinen, hauskaa seuraa, joka ilmaisee myös positiivisia tunteita voimakkaasti.
Eteenkin agressiivisia naisia kuvataan usein tempperamenttisiksi. Miehiä kutsutaan usein oikeilla nimillä, kuten “itsekäs k**ipää”. No, leikki sikseen… Kenenkään, miehen tai naisen ei tulisi suvaita agressiivista kumppania. - 4+6
143 kirjoitti:
Nyt et tainnut lukea kunnolla mitä kirjoitin. Tarkoitin, että tempperamenttinen ja agressiivinen ovat kaksi eri asiaa ja mielestäni nämä luonteenpiirteet sekoitetaan usein. Negatiivinen agressiviinen korvataan “leikkisällä” tempperamenttisella.
Impulssinen ja vilkas, eli tempperamenttinen ei myöskään minun mielestäni tarkoita agressiivista. Jos joku kuvailee itseään kuin ap (taistelee, puolustaa mielipiteitään agressiivisesti) en saa kuvaa temperamenttisestä ihmisestä, vaan agressiivisesta. Tempperamenttinen on juurikin eläväinen, hauskaa seuraa, joka ilmaisee myös positiivisia tunteita voimakkaasti.
Eteenkin agressiivisia naisia kuvataan usein tempperamenttisiksi. Miehiä kutsutaan usein oikeilla nimillä, kuten “itsekäs k**ipää”. No, leikki sikseen… Kenenkään, miehen tai naisen ei tulisi suvaita agressiivista kumppania.Ok, nyt tuli selkoa. Olen samaa mieltä, ei niitä sais sekoittaa tai tarkoittaa toisella toista.
- soome keeli
143 kirjoitti:
Ihan oikeasti, miehet ja naiset, muslimit, kristityt, budhalaiset jne, kumman valitsisitte puolisoksi rauhallisen vai tempperamenttisen ihmisen? Aika helppo valinta...Mitäköhän sanakirjaa siellä on oikein selailtu? Ainakaan suomen kielen anakirjassa kun ei taida olla sellaisia sanoja kuin "tempperamenttinen", "impulssiivinen" tai "agressiivinen". Kannattaa ihan pikkiriikkisen verran satsata oikeinkirjoitukseen. Jos ei osaa edes kirjoittaa peruskäsitteitä oikein, on viestin uskottavuus aika heikoissa kantimissa.
- ottakaaselvaa
Olla tempreramenttinen???? Ujo, hiljainen, rauhallinen, vilkas temperamentti? Temperamenttejakin,on erilaisia. Agressiivinen persoonallisuuden piirre on yksi temperamentin muoto.
- olen-kuullut_sellaista
143 kirjoitti:
Ihan oikeasti, miehet ja naiset, muslimit, kristityt, budhalaiset jne, kumman valitsisitte puolisoksi rauhallisen vai tempperamenttisen ihmisen? Aika helppo valinta...Kyllä jotkut miehet haluavat naisen joka pistää miehen "aisoihin".
- Nellianna
Hei, minusta uskonto ei voi olla jokin syy kohdella muita ihmisiä oudosti, jos joku vetoaa uskontoonsa puolustellakseen käytöstään niin kannattaa miettiä millainen se ihminen oikein on. Normaalit miehet ei oleta että naisen pitää myönnellä eikä saa sanoa mitään, siis tämä koskee mitä vain uskontoa, ei voi ajatella että pitää olla joku tietty luonne että sopii jonkin uskonnon kanssa. Kyllä jokaisen pitää voida sanoa mielipiteensä ja myös puolustaa itseään. Toinen juttu niin itse en kannata mitään taisteluja ja huutamista ihmissuhteissa, mutta joskus sattuu sellaistakin ja yhtä suuri oikeus naisella on siihen kuin miehelläkin. Tietty siinä usein käy just niin että kun toinen korottaa ääntään, niin toinenkin alkaa huutaa ja riita tosiaan paisuu. Mutta ei silti voi olettaa että toinen vain kuuntelee kun toinen huutaa. Että itse kyllä välttäisin sellaisia tyyppejä jotka väittää että on hullu jos puolustaa itseään.
- niin se vain on...
Paras vaihtoehto muslimimiehelle on muslimivaimo!!!
- porsasonparas
Muslimimies tarvitsee porsaan seksileluksi
- Anonyymi
Niin on. Suominaiset on suomalaisia. Ei sekoteta rotuja.
- en pelkää enää
Kuule, minulla on sama tilanne. Mieheni olettaa, että nainen ei sano vastaan eikä sano kielteisiä mielipiteitä asioista tai etenkään liittyen hänen toimintaansa. Sellaisia ovat hänen sukulaisnaisensa...vaikka miten miehen käytös ottaisi päähän, niin hymyilevät eivätkä sano halaistua negatiivista sanaa miehelle. Itse en aio tulla sellaiseksi...minulla on lapset ja perhe ja kodin "vapaus" puolustettavana. Nyt en voi mennä "miehen mukaan", vaan tässä kodissa kyllä minunkin tahdollani on suuri merkitys. Mutta pitkään tein sen virheen, että pelkäsin sitä, että mies ottaa ja lähtee...näin hän pääsi tavallaan niskan päälle. Mutta nyt kun olen sitä mieltä, että eropaparit lähtevät, jos minusta tuntuu liian kurjalta (en tosin ole tätä koskaan sanonut miehelle mutta varmasti näkyy asenteestani...en enää anele vaan totean, että tarvitsetko kenties apua laukkujen pakkaamisessa, jos hän ottaa askeleen erouhkausten suuntaan), en pelkää enää tahdon taistoja. Mies on alkanut suhtautua hitusen nöyremmin minunkin tahtooni. On asioita joista en jousta...mm.. se että pienen lapsen on saatava tulla viereen nukkumaan jos häntä vaikka pelottaa...että saan valvoa illalla niin myöhään kuin itseäni huvittaa...että perheenjäsenet saavat käydä jääkaapilla vaikka keskellä yötä...että miehelläni ei ole oikeutta huutaa tai kiroilla minulle...että lapsen elämää ei saa rajoittaa liikaa uskonnon nojalla...
Olen minäkin saanut kuulla, että olen hullu ja sairas ja vaikka mitä. Mutta nyt olen rakentamassa rajoja. Jos mies lähtee tuolla tielle, niin saman tien viime aikoina olenkin ehdottanut, että soitapa kaverille ja mene sinne pariksi viikoksi tai kuukaudeksi rauhoittumaan. Ja jos mies on ollut vihainen siitä, että olen "pomottanut" niin viimeksi esim sanoin vaan, että joo joo enkä viitsi enää kiinnittää mieheen mitään huomiota. En enää pelkää sanoa sanottavaani. - neuvoja kaivataan
Kiitos vastauksistanne. Täsmennän vielä että en ole ns. pirttihirmu vaan ihan tavallinen suomalainen nainen. En siis pomota ketään. Mutta koska en ole alistuva / hillitty/ kylmän rauhallinen tai yltiökiltti niin tämä ei oikein sovi muslimimiehelle. Ja tämähän johtuu erilaisista kulttuureista, ei meitä suomalaisia naisia ole opetettu käyttäytymään miestä kohtaan siten kuin esim arabinaisia. Se mikä heille on ihan normaalia on meille vierasta. Tämä aukeni vasta nyt minulle kun tosiaan juttelin erään toisen muslimimiehen kanssa.
En tiedä pystynkö muuttamaan itseäni mutta kokeilen asiaa. Yritän olla hillitympi tästä eteenpäin. Katsotaan miten käy ja muuttuuko mikään.- Nellianna
Asia ei tietty kuulu minulle yhtään mutta mietin vain kannattaako luonnettaan yrittää muuttaa jonkun toisen takia, jos ei kuitenkaan mitenkään järkyttävästi käyttäydy. Eikö miehesi voi vain hyväksyä sinut sellaisena kuin olet. Sitten tuli mieleen että ehkä miehesi kokee olevansa riitatilanteessa altavastaajana jos sinä olet enemmän sanavalmis ja siksi käyttäytyy noin, voi olla että häneltä ikään kuin loppuu sanat ja hän siksi yrittää estää sinua puhumasta kun ei itse tiedä enää mitä vastaisi. No en tiedä sopiiko tämä yhtään teidän tilanteeseenne. Mutta siis ihan käytännön tilanteessa niin voisit vaikka seuraavan kerran alkaa kuunnella kuulokkeilla musiikkia kovaa jos mies ei lopeta sitä huutamista, niin silloin et kuule sitä ja kyllä se lopettaa kun tajuaa että et kuule mitään tai mennä vähäksi aikaa toiseen huoneeseen ja laittaa oven lukkoon. Nämä ei tietty ratkaise itse ongelmaa mutta voivat sopia johonkin yksittäiseen tilanteeseen.
- en pelkää enää
Ei siihen pirttihimua tarvita. Minä olen luonteeltani hyvinkin alistuva ja kilttikin. Mutta se riittää, että olet jotain mieltä tai kaikki ei mene juuri niin kuin mies haluaa. Minä väitän, että kannattaa olla sitä mitä on. Et voi lopulta elää siten, että annat periksi kaikessa ja kadotat oman tahtosi ja oman itsesi. Ole se mikä olet. Miksi haluaisit takaisin keskiajalle kun naiset olivat miehen omaisuutta ja joutuivat sen takia alistumaan miehen tahtoon mitä ikinä hän sitten tahtoikin? Anna miehelle tilaa mutta älä anna hänen tehdä sinusta tahdotonta. Olen tosiaan tajunnut kuten tuo toinen vastaaja ehdotti...anna sen miehen kiukuta mitä lystää...älä ole siitä millänsäkään...mutta älä anna periksi tärkeissä asioissa.
- en pelkää enää
en pelkää enää kirjoitti:
Ei siihen pirttihimua tarvita. Minä olen luonteeltani hyvinkin alistuva ja kilttikin. Mutta se riittää, että olet jotain mieltä tai kaikki ei mene juuri niin kuin mies haluaa. Minä väitän, että kannattaa olla sitä mitä on. Et voi lopulta elää siten, että annat periksi kaikessa ja kadotat oman tahtosi ja oman itsesi. Ole se mikä olet. Miksi haluaisit takaisin keskiajalle kun naiset olivat miehen omaisuutta ja joutuivat sen takia alistumaan miehen tahtoon mitä ikinä hän sitten tahtoikin? Anna miehelle tilaa mutta älä anna hänen tehdä sinusta tahdotonta. Olen tosiaan tajunnut kuten tuo toinen vastaaja ehdotti...anna sen miehen kiukuta mitä lystää...älä ole siitä millänsäkään...mutta älä anna periksi tärkeissä asioissa.
...Älä siis lähde huutamaan tai haukkumaan tms...silloin alennut miehen tasolle. Pidä tahtosi ja itsetuntosi mutta anna miehen riidellä yksinään. Kun hän on taas "järjissään" niin voit todeta, että esim sinun haukkuminen yms ei ole hyväksyttyä teidän perheessä.
- entinen orja
...Älä siis lähde huutamaan tai haukkumaan tms...silloin alennut miehen tasolle. Pidä tahtosi ja itsetuntosi mutta anna miehen riidellä yksinään. Kun hän on taas "järjissään" niin voit todeta, että esim sinun haukkuminen yms ei ole hyväksyttyä teidän perheessä.
Kokemusta on aivopesusta ymymymym...aloin muuttumaan eri ihmiseksi, en ollut enää minä. Erosin, ei ollut muuta mahdolisuutta, nyt olen taas onnellinen, vaikka kestikin kauan erosta toipua. Ei koskaan enää muslimimiestä minulle, never!
- Nellianna
Sitä vielä että minusta kyllä ensin kannattaa sanoa takaisin niin kauan kuin jaksaa, mutta jos ei saa suunvuoroa tai toinen ei millään tajua lopettaa ja alkaa jo rasittaa koko riita, niin silloin voi vaikka mennä eri huoneeseen tai just alkaa kuunnella täysillä sitä musiikkia tai sanoa jotain tyyliin jos et nyt heti lopeta niin lähden ulos tai vastaavaa. Ja mitään haukkumista ei tarvi kuunnella yhtään, eikö ole aika törkeä muutenkin sellainen mies joka alkaa naista haukkumaan, siis vaikka riidelläänkin niin eihän sitä mitä vain voi mennä sanomaan. Ja olen kyllä vähän sitäkin mieltä että miehen pitäisi itsestäänkin tajuta milloin lopettaa ettei aina vain jatka jotain vouhkaamista, mutta tietty joskus voi mennä vähän yli. Siis minulla ei ole mitään kokemusta muslimimiehen kanssa seurustelusta että ihan yleisesti vain, mutta eikö samat säännöt päde kaikkiin.
- Jokapaikanhirmu
Muslimimiehet tarvitsevat paaalljoonn koulutusta vaimon kulttuuriin, Jos se ei passaa hakekoot kansalaisuutta muualta. Tasa-arvosta ei myönnytystä milliäkään, mamu tarvitsee suominaista mutta suominainen ei tarvitse mamua. Näin se vaan on ja pitkät lätinät pois.
- Anonyymi
Nellianna kirjoitti:
Asia ei tietty kuulu minulle yhtään mutta mietin vain kannattaako luonnettaan yrittää muuttaa jonkun toisen takia, jos ei kuitenkaan mitenkään järkyttävästi käyttäydy. Eikö miehesi voi vain hyväksyä sinut sellaisena kuin olet. Sitten tuli mieleen että ehkä miehesi kokee olevansa riitatilanteessa altavastaajana jos sinä olet enemmän sanavalmis ja siksi käyttäytyy noin, voi olla että häneltä ikään kuin loppuu sanat ja hän siksi yrittää estää sinua puhumasta kun ei itse tiedä enää mitä vastaisi. No en tiedä sopiiko tämä yhtään teidän tilanteeseenne. Mutta siis ihan käytännön tilanteessa niin voisit vaikka seuraavan kerran alkaa kuunnella kuulokkeilla musiikkia kovaa jos mies ei lopeta sitä huutamista, niin silloin et kuule sitä ja kyllä se lopettaa kun tajuaa että et kuule mitään tai mennä vähäksi aikaa toiseen huoneeseen ja laittaa oven lukkoon. Nämä ei tietty ratkaise itse ongelmaa mutta voivat sopia johonkin yksittäiseen tilanteeseen.
Sinkkuna helpompaa ko muslimin muijana. Ruskeat munat yök....
- muslimimiehen vaimo
En tiedä onko nyt varsinaisesti uskonnolla merkitys tohon mutta nämä miehet on sellaisesta kulttuurista missä naiset ei käyttäydy kuten suomalaiset naiset. Heille ei ole tuttua se että nasella on omia mielipiteitä ja tuo ne suoraan julki. monikulttuurisessa suhteessa molemmat joutuu tekemään kompromisseja. Meillä ei ole ollut koskaan riitoja eikä mies ole koskaan kohdellut minua huonosti sanallisesti tai muutenkaan. Hänen käytöksestään kyllä kuitenkin huomaa hänen itsevarmuutensa ja tietoisuutensa hänen asemastaan miehenä. Tämä ei ole meille ollut ongelma koska meidän tapa elää sopii mainiosti minulle vaikka se tarkoittaakin että siivoaminen ja ruuanlaitto on minun työ. Ainoa asia missä olen joutunut muuttamaan tapani on pukeutumisessa, ennen saatoin liikkua jossain verkkareissa ja krokseissa ja mun mies ei tästä tykännyt. Mun miehen mielestä nainen pitää pukeutua hyvin ja tyylikkäästi joten nyt on kroksit heitetty pois ja korvattu korkokengillä jne.
- Nellianna
Kulttuurijutut kyllä vaikuttaa vaikka ei olisikaan muslimi kun eri maissa on omat tapansa ja mihin tyyliin käyttäydytään. Itselläni on jonkinlainen kaukosuhde ulkomaalaisen miehen kanssa ja huomaa tosiaan välillä että on eri tapoja, mutta siis ne eivät ole ehkä ihan noin perustavanlaatuisia kuin te kuvaatte tässä keskustelussa. Pakko tietty tehdä jotain kompromisseja ja on vaikeaa välillä päättää voiko jossain asiassa joustaa vai ei ja kuka joustaa missäkin. Mutta kun vain tapaillaan välillä niin voi muun aikaa elää omaa elämäänsä miten tykkää, näkee sitten mitä tekee myöhemmin. Minullakin on tämä suhde vaikuttanut pukeutumistyyliin vähän samansuuntaisesti kuin sinulla, itse en kyllä ole koskaan ollut oikein verkkarityyppiä mutta nyt on mennyt täysin eri suuntaan ja vaatteita kerääntyy ihan järkyttävästi. Että omasta mielestäni esim juuri vaateasiassa voi joustaa ja tehdä toisen mieliksikin jotain. Mutta joo joissakin kulttuureissa miehet on aika itserakkaita, tekee mieli välillä palauttaa maan pinnalle. Ja tämä kirjoitukseni taisi mennä jo ihan pois alkuperäisestä aiheesta.
- pensselitäti
Missä asioissa miehesi on tehnyt kompromisseja? Entä mitä kotitöitä hän tekee?
- kysymys sinulle
Nellianna kirjoitti:
Kulttuurijutut kyllä vaikuttaa vaikka ei olisikaan muslimi kun eri maissa on omat tapansa ja mihin tyyliin käyttäydytään. Itselläni on jonkinlainen kaukosuhde ulkomaalaisen miehen kanssa ja huomaa tosiaan välillä että on eri tapoja, mutta siis ne eivät ole ehkä ihan noin perustavanlaatuisia kuin te kuvaatte tässä keskustelussa. Pakko tietty tehdä jotain kompromisseja ja on vaikeaa välillä päättää voiko jossain asiassa joustaa vai ei ja kuka joustaa missäkin. Mutta kun vain tapaillaan välillä niin voi muun aikaa elää omaa elämäänsä miten tykkää, näkee sitten mitä tekee myöhemmin. Minullakin on tämä suhde vaikuttanut pukeutumistyyliin vähän samansuuntaisesti kuin sinulla, itse en kyllä ole koskaan ollut oikein verkkarityyppiä mutta nyt on mennyt täysin eri suuntaan ja vaatteita kerääntyy ihan järkyttävästi. Että omasta mielestäni esim juuri vaateasiassa voi joustaa ja tehdä toisen mieliksikin jotain. Mutta joo joissakin kulttuureissa miehet on aika itserakkaita, tekee mieli välillä palauttaa maan pinnalle. Ja tämä kirjoitukseni taisi mennä jo ihan pois alkuperäisestä aiheesta.
Missä kulkee joustamisen raja, mihin voit suostua miehen mieliksi?
- Nellianna
kysymys sinulle kirjoitti:
Missä kulkee joustamisen raja, mihin voit suostua miehen mieliksi?
Siis minusta voi kokeilla uusia asioita jos toinen ehdottaa ellei ne ole jotain heti vastenmieliseltä tuntuvia. Voihan olla ettei vain ole tullut mieleen joku juttu aikaisemmin mutta se onkin ihan kivaa omastakin mielestä. Ajattelen jotenkin niin että elämään voi tulla uusia juttuja ja se laajentaa näkökulmaa. Mutta että jos mies tai kuka vain ehdottaisi että jätän jotain tekemättä niin se voisi ollakin hankalampi juttu. Eli jos teen vaikka asioita A, B ja C, niin voin kokeilla lisäksi D:tä, jos toinen sellaista ehdottaa mutta jos ehdottaisi että lakkaan tekemästä vaikka C:tä kokonaan niin reagoisin varmaan tyyliin, teen mitä huvittaa ei kuulu sinulle. Mutta lähinnä tarkoitin että pienissä asioissa voi joustaa toisen mieliksi, esim. juuri pukeutuminen mutta en kyllä siinäkään joustaisi niin paljon että laittaisin päälleni jotain rumia vaatteita jonkun mieliksi.
- kompro missit
pensselitäti kirjoitti:
Missä asioissa miehesi on tehnyt kompromisseja? Entä mitä kotitöitä hän tekee?
Tämä on tärkeä pointti. Niitä kompromisseja pitää tehdä suurin piirtein tasapuolisesti. Jos siinä ei ole tasapainoa, vaan yksi vie ja toinen vikisee, niin parisuhde ei ole terveellä pohjalla.
- ei hyvää päivää
Ukoille täytyy heti ensmäisenä näyttää kaapin paikka niin että varmasti menee jakeluun, jos ei oo kotonansa mitään opetettu!
- vanha kansa
Vanhoissa sananparsissa on vinha perä... nykyajan nuoret naiset eivät taida tietää elämän tosiasioita.
- Nellianna
vanha kansa kirjoitti:
Vanhoissa sananparsissa on vinha perä... nykyajan nuoret naiset eivät taida tietää elämän tosiasioita.
No olen minäkin kuullut tuon sanonnan kaapin paikasta.
- neuvoja kaivataan
Yksi asia on myös tuo pukeutuminen mitä olen miettinyt. En kauheasti innostu siitä että mun pitäs olla kokoajan seksikäs korkokenkineen ja punaisine tiukkoine mekkoineen. Tämä on myös kulttuuriero. Meillä ei naiset ole jatkuvasti ja kotona sen näköisiä kuin oltaisiin menossa baariin iltaa viettämään. Mutta arabinaiset ovat, sen tiedän aivan varmasti. Heillä se on opetettu asia ja kaikki naiset tekevät siellä niin.
Suomalaiselle naiselle se on todella outo asia . Minusta seksikäs voi olla muutenkin kuin pukeutumalla kotona tuolla tavoin.
Ei minusta taida olla tähän suhteeseen. Jos pitää olla tuppisuuna ja keikaroida vaatteilla kotonakin.- Nellianna
Siis onkohan se nyt ihan noin yksioikoista että pitää olla tuppisuuna, ei varmaan kannata vetää liian jyrkkiä johtopäätöksiä noin vain. Mutta en minäkään kyllä pystyisi olemaan hiljaa vaikka joku sellaista vaatisi, enkä kyllä haluaisikaan pystyä, ihme touhua jos ei saa sanoa mielipiteitään. Vaikea kyllä uskoa että se ihan niin voi olla, etkö voi vielä puhua asiasta miehen kanssa niin sillä se selviää. Itse muuten olen alkanut tykkäämään vaatteilla keikaroimisesta kotonakin ja seksikkäistäkin vaatteista. Ei se kyllä Suomessa ole tapana ja joskus vähän ihmetelläänkin.
- en minä ainaskaan
Enpä ole koskaan kotona pukeutunut tiukkaan punaiseen mekkoon ja korkokenkiin. Meillä on kaikki paljain jaloin, minä, mies ja lapset. Johan alakerran naapuri tulisi kiukkuiseksi jos kopistelisin täällä korkokengillä. Minä olen kotona yleensä kotivaatteissa (esim löysät kotihousut ja T-paita tai sitten mukava trikoomekko) ja mies verkkareissa. Miksi minä pukeutuisin kuin juhliin kun mies löhöö verkkareissa? Siis arabimies.
- ....................
en minä ainaskaan kirjoitti:
Enpä ole koskaan kotona pukeutunut tiukkaan punaiseen mekkoon ja korkokenkiin. Meillä on kaikki paljain jaloin, minä, mies ja lapset. Johan alakerran naapuri tulisi kiukkuiseksi jos kopistelisin täällä korkokengillä. Minä olen kotona yleensä kotivaatteissa (esim löysät kotihousut ja T-paita tai sitten mukava trikoomekko) ja mies verkkareissa. Miksi minä pukeutuisin kuin juhliin kun mies löhöö verkkareissa? Siis arabimies.
joo minunkin kurdi ies, haluaa että ollaan löysissä kivoissa vaatteissa kotona, mutta sisäkengät pitäisi olla aina.
ihan alusvaatteissa parhaiten tykkäisi kun itsekin lähes ilkosillaan ja joskus tosiaan sitäkin kotona on, niin lämpimillä minäkin sitten viihdyn ihan alusvaatteissa, ei toderllakaan kotona tuollaista, ja pitkät mekot on äidillään ja siskoillaan aian kun olen heidät skypestä nähnyt, eri todellakaan mitään seksi vaatteita ???
ulos mennessä kuitenkinn pitää olla tyylikös mutta ei tarvitse korkokenkiä, hieman koroliliset mielellään kuitenkin , joista itsekin kovin pidän, tosin miehelläni on aika huono vaate maku, minun suhteen kun tokmanni vaatteett köy, ja jotkut ihan tosi kamaliakin joita haluaisi minun pitävän, kuin haluaisikin minulle välillä rumat vaatteet ^^' - Anonyymi
Naisen EI kuulu olla seksikäs kuin omalle miehelle omassa sängyssä. Naisen kuuluu olla siisti ja puhdas ei seksikäs ainakaan toisille miehille.
- muslimimiehen vaimo
Siis haluan tarkentaa että en siis kotona pyöri missään punaisessa mekossa ja korkokengissä. Pukeudun asiallisesti ja hyvin kun mennään ulos vaikka vaan lähikauppaan tai kahvilaan. En omista mitään bilevaatteita ja mun vaatteet ei ole huorahtavia vaan ihan asialliset. Ulosmentäessä pitää olla hiukset laitettuna jne.
Kotona saatan vaikka pyöriä yöpaidassa ja paljainjaloin.
Toinen asia missä olen huomannut meidän kulttuurieron on se että miehellä on vaikeaa ymmärtää tätä suomen byrokratiaa. Nyt paperisotaa käydessä naimisiin menoa varten hän on monta kertaa sanonut että eikö me vaan nyt voida mennä ja yrittää "näillä papereilla" kun kaverikin meni, hermostuu siitä kun yritän selvittää että on turha pyrkiä mennä siitä missä aita on matalin. Hänen maassaan ehkä asiat sujuu niin että työnnetään tukku rahoja tiskin alta virkailijalle ja homma on selvä, täällä taas pitää täytellä miljoonaa paperia ja toimittaa toiset miljoona tosistusta leimoineen.
Hyvät puolet miehessä on se että hän on suunnattoman pihi. Rahaa ei saa törsätä ja mitään turhaa ei tarvitse ostaa. Itse olen ollut aina elänyt hieman yli varojeni ja nyt olen oppinut tulla toimeen huomattavasti pienemmällä määrällä rahaa.
Hän kyllä osallistuu siivoukseen kotona vaikka se onkin pääasiassa mun tehtävä. Vie roskat ulos auttaa mattojen kanssa sekä tiskaa jos tiskit jäänyt multa hoitamatta ja olen töissä. Joten eipä mulla valittamista. Toistaiseksi siis ei ole ollut riitoja meillä mistään. Muutaman kerran hän on hermostunut mun sanomisista esimerkiksi jos olen epäillyt hänen rakkauttaan minua kohtaan. Ääntään hän ei ole ikinä kohottanut mutta tekee kyllä selväksi mistä ei pidä.- Nellianna
Minäkin olen ihan sählä raha-asioissa, rahat vain menee johonkin. Miten muuten olet löytänyt tuollaisen miehen joka ei koskaan korota ääntään eikä riitele, siis kuulostaa tosi hienolta ja kadehdittavalta. Kaikki miehet joiden kanssa minä olen ollut, ovat kyllä joskus riidelleet ja korottaneet ääntään ja tämä nykyinen kaukosuhde on montakin kertaa.
- en minä ainaskaan
Eivät kaikki miehet vaadi samanlaista pukeutumista naiselta, vaikka arabimaista tulisivat. Meillä mieheni on huomauttanut vaatteistani vain kerran tai pari...toinen kerta oli kun olin laittanut kauniin mekon, niin hän pyysi, että en sellaisia käyttäisi ulkosalla vaan pukeutuisin ihan tavallisesti (eli housut ja nahkarotsi - pukeudun yleensä hyvin poikamaisesti). Hiuksista hän ei ole koskaan sanonut yhtikäs mitään. Hänen mielestään mihinkään kauppaan ei tarvitse tälläytyä. Ja tottahan se on...kuka siellä ketään ehtii ja viitsii ihastella. Ainoa asia mistä mieheni on valittanut, on se, että kaupungilla kuulemma naiset tuoksuvat niin ihanalle ja minun hajuvedet on kamalia. No voi voi...minä kun en niitä kemikaalikoktaileja päälleni pistä ja käytän vain ja ainoastaan luonnonkosmetiikkaa ja hajuvesiä...ja minä pidän hajuvesistäni...eivät ainakaan haise kemikaaleilta. Pitkään myös taistelin, että mies luopui niistä karmeista miesten parfyymeistä, kun me muut perheenjäsenet emme voineet edes hengittää kun hän sellaista kemikaalia suihki päällensä. Jos mieheni nyt sitten haaveilee kemikaalintuoksuisesta naisesta, niin ainakin hänellä on mistä uneksia :). Ja minun ex-miesystävä (arabi hänkin) tykkäsi minun hajuvesistäni ja käytti niitä itsekin. Että makunsa kullakin.
- muslim31
muslimiehen vaimolle, onko miehesi kosovon albaani?
- Falimenderit
Ihan uteliaisuuttani kysyn sinulta muslim 31, että miksi kysyit muslimin vaimolta onko hänen miehensä kosovon albaani? Minun mieheni on kosovon albaani, niin sillä uteliaisuuteni heräsi :).
- muslimimiehen vaimo
En tiedä miten minun kohdalleen on sattunut mies joka ei ääntään korota, ei hänen tarvitse, asiat tulee puhumalla selväksi eikä ole ollut syitä riitoihin. Alusta asti olemme paljon jutelleet. Jos hän ei jostain asiasta tykkää hän kyllä kertoo sen mutta asiallisesti ja perustellen miksi ei pidä ja hän myöskin kuuntelee minun mielipiteitäni.
Mieheni on afrikkalainen, ei kosovon albaani- 143
Eipä minunkaan mieheni korota ääntään. Meillä riidat hoituu järkevästi keskustelemalla. Hän on sanonut itsekkin, ettei halua huutaa ja räyhätä minulle. Olen hänelle liian rakas, jotta hän käytöksellään pahoittaisi minun mieleni. Minä ajattelen samoin. Meille molemmille lähimmäisten kunnioitus on erittäin tärkeää. Puolison, vanhempien, ystävien. Hän myös arvostaa sitä, etten minä tulistu helposti.
Minunkin mieheni on afrikkalainen muslimi. - Nellianna
143 kirjoitti:
Eipä minunkaan mieheni korota ääntään. Meillä riidat hoituu järkevästi keskustelemalla. Hän on sanonut itsekkin, ettei halua huutaa ja räyhätä minulle. Olen hänelle liian rakas, jotta hän käytöksellään pahoittaisi minun mieleni. Minä ajattelen samoin. Meille molemmille lähimmäisten kunnioitus on erittäin tärkeää. Puolison, vanhempien, ystävien. Hän myös arvostaa sitä, etten minä tulistu helposti.
Minunkin mieheni on afrikkalainen muslimi.Kiinnostavaa keskustella näistä, liittyykö se ettei korota ääntään teidän mielestänne jotenkin uskontoon tai afrikkalaisiin tapoihin vai onko ihan yksilöllinen ominaisuus?
- muslimimiehen vaimo
Nellianna kirjoitti:
Kiinnostavaa keskustella näistä, liittyykö se ettei korota ääntään teidän mielestänne jotenkin uskontoon tai afrikkalaisiin tapoihin vai onko ihan yksilöllinen ominaisuus?
Mun mielestä ihan yksilöllinen asia. Kaikkihan me ollaan eriluontoisia. Jos hän korottaisi minulle ääntänsä tekisin minä todennäköisesti samoin. Hänen rauhallisuus siis tarttuu minuunkin vaikka olenkin luonteeltani erilainen.
- Että, jos, vaikka, jotta
muslimimiehen vaimo kirjoitti:
Mun mielestä ihan yksilöllinen asia. Kaikkihan me ollaan eriluontoisia. Jos hän korottaisi minulle ääntänsä tekisin minä todennäköisesti samoin. Hänen rauhallisuus siis tarttuu minuunkin vaikka olenkin luonteeltani erilainen.
Hyvä trollaus... Kysymyksissä ja vastauksissa tosin samat kirjoitusvirheet, joten helppo jäljittää :-).
- 143
Nellianna kirjoitti:
Kiinnostavaa keskustella näistä, liittyykö se ettei korota ääntään teidän mielestänne jotenkin uskontoon tai afrikkalaisiin tapoihin vai onko ihan yksilöllinen ominaisuus?
Kumpaakin, sanoisin minä. Mieheni kotimaassa toisten kunnioitus on viety ihan toisiin sfääreihin. :) Mutta hän on myös rauhallinen ihminen, joka tietää ettei joka asiasta kannata hermostua.
Ps. Viitaten trollaus väitteeseen. Anteeksi kirjoitusvirheet. Minulla on lukihäiriö. - Nellianna
Että, jos, vaikka, jotta kirjoitti:
Hyvä trollaus... Kysymyksissä ja vastauksissa tosin samat kirjoitusvirheet, joten helppo jäljittää :-).
Minusta ainakin tämä on asiallinen ja kiinnostava keskusteluketju, ei kai tässä trollausta ole. Itse olen aikaisemminkin lukenut tätä foorumia mutta en ole koskaan vastannut mihinkään kun on ollut aika outoja aloituksia, mutta nyt osallistuin kun vaikutti ihan järjelliseltä.
- Nellianna
muslimimiehen vaimo kirjoitti:
Totta nimenomaan käy niin että jos toinen alkaa riidellä ja korottaa ääntään, niin toinen helposti lähtee mukaan, pitäisi vain pysyä rauhallisena. Ei onnistu minulta aina ja jos totta puhutaan niin olen kyllä itse monesti ollut se ensimmäinen äänensä korottaja. Jos toinen alkaa inttää jotain niin saatan hermostua siitä.
- Nellianna
143 kirjoitti:
Kumpaakin, sanoisin minä. Mieheni kotimaassa toisten kunnioitus on viety ihan toisiin sfääreihin. :) Mutta hän on myös rauhallinen ihminen, joka tietää ettei joka asiasta kannata hermostua.
Ps. Viitaten trollaus väitteeseen. Anteeksi kirjoitusvirheet. Minulla on lukihäiriö.Joissakin kulttuureissa varmaan kunnioitetaan enemmän toisia ihmisiä, minustakin muiden kunnioittaminen ja arvostaminen on tärkeää, mutta ehkä täällä Euroopassa se on päässyt vähän unohtumaan arkielämässä, muille puhutaan monesti ikävästi ja ollaan itsekkäitä. Että siinä asiassa olisi opittavaa muualta.
- myhoney
143 kirjoitti:
Ps. Viitaten trollaus väitteeseen. Anteeksi kirjoitusvirheet. Minulla on lukihäiriö.Minun mieheni maassa valkoisille saa valehdella ja naiset ovat alinta kastia. Ett'ä
tämmöisestä maasta on mieheni kotoisin. - jore4
myhoney kirjoitti:
Minun mieheni maassa valkoisille saa valehdella ja naiset ovat alinta kastia. Ett'ä
tämmöisestä maasta on mieheni kotoisin.Mitä suomihorot valitatte. Olette itse vapaaehtoisesti tunkeneet päänne silmukkaan joten pitäkään vaan lujasti kiinni kultamuna mulsustanne.
- eläkeukko
143 kirjoitti:
Minunkin mieheni on afrikkalainen muslimi.Eihän se ole riitaa jos ei korota ääntään. Käsittelette vaan näkemyseroja sivistyneesti.
Riitaan kuuluu nimen omaan riidellä ja vieläpä niin äänekkäästi, että naapuritkin kuulee mistä riidellään.
- muslimin vaimo
Niin, kertoo varmaan jotain meistä suomalaisista toi riiteleminen. Jossain toisessa ketjussa joku kirjoitti että on ulkomailla seurannut vastaavanlaisia keskustelufoorumeita kun täällä mutte ei ole koskaan törmännyt niin negatiivissävytteisiin viesteihin kuten täällä on jatkuvasti. Ehkäpä emme osaa kunnioittaa toisia. Oma henkilökohtainen mielipide on että jos asia ei mua kiinnosta tai minuun liity tai minulla ei ole mitään positiivista sanottavaa olen mieluummin hiljaa kun solvaan muita.
- Nellianna
Minäkin olen vähän seurannut muunmaalaisia foorumeita ja pakko sanoa kyllä että suomalaisilla foorumeilla on negatiivisempaa porukkaa, osa on tosi tylyjä ja aggressiivisenkin oloisia, en tiedä mitä tyyppejä ne on kun IRL ei koskaan tapaa sellaisia ihmisiä. Ja harmi kun moni varmaan haluaisi keskustella näistä asioista asiallisesti suomen kielellä. Mutta en siis ole kuin paria foorumia vähän seurannut kun ei ehdi, että voihan niitä ulkomaalaisiakin foorumeita olla mitä vain.
- muslim31
ihan kysyin muuten vain että onko mies kosovon albaani
- Nellianna
Oletko jo ehtinyt puhua miehen kanssa ja pääsittekö mihinkään yhteisymmärrykseen? Ehkä et ole vielä saanut asiaa selvitettyä, vaikeista jutuista puhumista helposti siirtää ja siirtää. Mutta olisi kiinnostava kuulla saitteko asian ratkaistua.
- Kate22
Hei "entinen orja", minulla on samanlaisia kokemuksia, olisin kiinnostunut juttelemaan enemmän.....??
- olintyhmä
Mun entiselle muslimi miehelle ois pitäny olla aina myöntyväinen. Kaikki piti melkein tehdä niin kun hän halus. Kadotin oman luonteeni, minusta tuli mielistelijä. Olen oikeasti räväkkä ja vahva luonne. Mutta hän oli väkivaltainen ja aggressiivinen joten pelkäsin häntä. Sä et saa nousta miehen yläpuolelle, hänellä on oma kunnia. Ei nainen saa olla yläpuolella. Hän myös rankaisi minua eri tavoilla jos en toiminut hänen mielen mukaan, mykkäkoulua ja asunnosta ulos heittämistä. Hieman narsistinen tyyppi. Elämä on nyt tosi ihanaa kun saa olla oma itsensä ja pistää ihmisille vastaan. Ei tarvi mielistellä, palvoa ja palvella. Sitä ne musumiehet haluu. Ei kiitos enää mulle, haluun länsimaisen tasa-arvoisen suhteen. Vierailepas miehes perheen luona ja kato miten se kohtelee äitiään ja siskojaan, samas luultavasti luvassa sulle. Tai pahempaaki. Kato ei o arabi pojalla äitin voittanutta:) jos et oo vielä naimisis, niin harkitse tarkkaan. Sit kun olet vaimo niin sun viimeinenkin itsemääräämisoikeus menee. Mä sain sit lopulta turpaani kun olisin halunnut tehdä oman mieleni mukaan. Onneks meillä ei ollut lapsia. Nyt mä oon villi ja vapaa oma itteni taas:) eikä ne musut niin erikoisii sängys oo. Ei sen takii kannata lähtee niiden matkasn. Jos löydät hyvän musun, ei aggressiivine, vakkarityö, ollu euroopas kauan, avoin maailmankatsomus niin wht not. Mutta musu on musu eikä muuksi muutu. Harkitkaa todella tarkkaan!!!!!
- PerheOnParasta
No olipas taas kurja tarina. Minun mieheni kohtelee äitiään kun kuningatarta. Pitää huolta ja mm. tekee ruokaa. Mukava nainen, joka opettanut poikansa hyvin. Minua kohdellaan samalla lailla. Kunnioitusta löytyy minua ja kaikkia muitakin kohtaan. Mieheni perhe ei ole arabeja... Mutta en heitäkään niputtaisi tuolla tavalla.
Ei kai ole mitään tiettyä tyyppiä, joka sopii muslimille, kaikki ovat erilaisia. Mun mies on muslimi ja ollaan molemmat hyvin rauhallisia persoonia. Välillä kinastellaan, mutta nekin sovitaan aika nopeasti. Mies ei ikinä ole määrännyt millaisia vaatteita saan pitää tai en saa pitää. Itseään ei kannata muuttaa miehen takia vaan ole oma itsesi, jos mies ei tätä hyväksy, mieti minkälainen mies sinulle sopii, sinun elämä tämä on ja välillä pitää ajatella itseään.
- Islam = alistuminen
Onko sinulla alistumisfetissejä? Siinä tapauksessa edellytykset muslimisuhteeseen ovat olemassa.
- neuvoja kaivataan
Ei ole mikään trolli tämä. Suhteemme on poikki tällä hetkellä koska emme ymmärrä toisiamme. Ja minä kun olen temperamenttinen niin en osaa pitää suutani kiinni.
Vaikea liitto suomalaisen miehen kanssa takana ja totuin niin olemaan puolustuskannalla siinä että tämä on ikäänkuin jäänyt päälle.
Kaikenkaikkiaan epäilemme molemmat toisiamme, luottamusta ei ole. Mies epäilee uskollisuuttani koska olen suomalainen nainen ja hänellä on tietynlainen kuva meistä. Minä taas epäile häntä koska suomalaisilla on tietynlainen kuva heistä.
Tässä on kuitenkin muitakin asioita mitä hän odottaa minulta ja joihin en kykene.- Nellianna
Kurjaa että kävi noin, mutta toisaalta varmaan hyvä pitää ainakin taukoa että asiat selkenee molemmille. Luottamus on niin tärkeä asia ettei siinä oikein voi tehdä kompromisseja, molemmilla pitäisi olla noista asioista sama kanta. Mutta siis jotenkin ihmettelen tuota temperamenttisuusjuttua, miten siitä voi kehittyä hirveä ongelma, eihän temperamenttisuus ole mikään paha asia, enkä tajua miksi jonkun pitäisi pitää suunsa kiinni. Ei minulle ole kukaan sanonut mitään tyyliin pidä suusi kiinni, vaikka puhun tosi paljon ja olen sanomassa mielipiteitänikin joka paikassa ja joskus aika suoraankin. Ihan tavallista että sellaisia tilanteita voi tulla kenelle vaan.
- Tahdoton myös
Alistuva.
- sinisilmäisyysonpop
Hieno keskusteluketju!
Suomalaisen naisen on opittava asiat kokemalla, kantapään kautta. Muslimeillahan on varsin korostettuna se, että mies on perheen pää. Naisen rooli on olla hyvin ymmärtävä ja myöntyvä miestä kohtaan. Tämähän sopii hyvin vahvoille, itsenäisille ja ajattelemaan oppineille suomalaisille naisille. Vai sopiiko?
Yhtälö on täydellinen jos kyseinen mies tuodaan Suomeen, ja perheen elatuksesta vastaa vain työssä käyvä suomalainen nainen. Näin muslimimiehellä on mahdollisuus keskittyä olennaiseen eli olemaan perheen pää.
Mielestäni parisuhde on kahden tasa-arvoisen ihmisen yhteistoiminnan tulos, joka perustuu yhteisiin arvoihin ja siihen, että kumpikin voi olla juuri se mikä on. Islam tarjoaa tähän erinomaiset puitteet, not.- bibicha
Olen itsenäinen, ajattelemaan oppinut ja vahva nainen, jolle tasa-arvo on itsestään selvä asia. Olen onnellisesti avoliitossa muslimin kanssa. ;) Olemme molemmat juurikin sitä mitä ollaan, ihan vaan oma itsensä. Meillä on samanlaiset moraaliset arvot ja tulemme erinomaisesti toimeen, paljon paremmin kuin mitä olen suomalaisten miesten kanssa tullut. Minulle on tärkeää ilmaista mielipiteeni ja keskustella asioista, mikä ei ole ollut kovinkaan mahdollista aikaisempien kokemuksieni perusteella suomalaisten miesten kanssa.
- RaakaWatson
bibicha kirjoitti:
Olen itsenäinen, ajattelemaan oppinut ja vahva nainen, jolle tasa-arvo on itsestään selvä asia. Olen onnellisesti avoliitossa muslimin kanssa. ;) Olemme molemmat juurikin sitä mitä ollaan, ihan vaan oma itsensä. Meillä on samanlaiset moraaliset arvot ja tulemme erinomaisesti toimeen, paljon paremmin kuin mitä olen suomalaisten miesten kanssa tullut. Minulle on tärkeää ilmaista mielipiteeni ja keskustella asioista, mikä ei ole ollut kovinkaan mahdollista aikaisempien kokemuksieni perusteella suomalaisten miesten kanssa.
Juuri noin, kun ihmisillä on sama arvomaailma niin silloin suhdekin toimii. Valitettavaa on se että muslimeilla tunnetusti ei ole mitään moraalia eikä mitään arvoja joten et sinäkään voi kovinkaan hyvä ihminen olla. Omasta mielestäsi varmasti olet hyvinkin korkean moraalin omaava, mutta se on sitä muslimien kaksinaismoraalia se. Kaikki mitä kirjoitit kertoo nimenomaan moraalin rappiosta.
- tyhw4yhqw4
RaakaWatson kirjoitti:
Juuri noin, kun ihmisillä on sama arvomaailma niin silloin suhdekin toimii. Valitettavaa on se että muslimeilla tunnetusti ei ole mitään moraalia eikä mitään arvoja joten et sinäkään voi kovinkaan hyvä ihminen olla. Omasta mielestäsi varmasti olet hyvinkin korkean moraalin omaava, mutta se on sitä muslimien kaksinaismoraalia se. Kaikki mitä kirjoitit kertoo nimenomaan moraalin rappiosta.
voi kuule varmasti monin kerroin sinua parempi, sinua huonompaa ihmistä olekaan, ajatusmaailmasikin on niin sairas...miten kehtaatkin.
- RaakaWatson
tyhw4yhqw4 kirjoitti:
voi kuule varmasti monin kerroin sinua parempi, sinua huonompaa ihmistä olekaan, ajatusmaailmasikin on niin sairas...miten kehtaatkin.
Niinpä, minähän se olen paholaisesta seuraava vai mitä.
Katsotaan nyt mitä minä olen tehnyt. Olen tuonut julki millaisia ihmisiä muslimit ovat, mistä islamissa on kysymys.
Entä mitä muslimit ovat tehneet. Tappaneet, raiskanneet ja lievimmillään kupanneet erinäisiä valtioita. Harvat ovat tuottavia yksilöitä yhtään missään.
Ja kaikki tämä viittaa siihen että minä olen huono ihminen. Jep jep. - Tiernatyttö
Sinä varmaan sitten tunnet monta muslimia ja olet tutustunut heihin, kun tiedät noin hyvin millaisia muslimit ovat? Ei kyllä osu yhtään yksiin sun kuvaukses oikean muslimin luonteen kanssa. Avomieheni on uskovainen muslimi ja minä olen uskovainen kristitty ja tulemme toimeen vallan mainiosti. Aivan kuten bibicha kertoi omasta suhteestaan on meillä samalla tavalla mieheni kanssa ihmisinä samanlaiset arvot ja ajatukset.
Islam on rauhan uskonto ja koraani ehdottomasti kieltää tappamisen. Raiskaaminen ei tule kuulonkaan sillä naista pidetään islamissa korkeimpana Allahin jälkeen. Se joka kohtelee naista kaltoin, ei ole oikea muslimi. Mikähän siinä on, että kaikki tuntuvat unohtaneen esimerkiksi kristinuskon ristiretket ja muut kristinuskon nimissä suoritetut verilöylyt historiasta. Jokaisessa ihmisryhmässä ja uskonnossa ovat mädät omenansa, mutta siitä ei tarvitse syyttää asiaan kuulumattomia. - RaakaWatson
Tiernatyttö kirjoitti:
Sinä varmaan sitten tunnet monta muslimia ja olet tutustunut heihin, kun tiedät noin hyvin millaisia muslimit ovat? Ei kyllä osu yhtään yksiin sun kuvaukses oikean muslimin luonteen kanssa. Avomieheni on uskovainen muslimi ja minä olen uskovainen kristitty ja tulemme toimeen vallan mainiosti. Aivan kuten bibicha kertoi omasta suhteestaan on meillä samalla tavalla mieheni kanssa ihmisinä samanlaiset arvot ja ajatukset.
Islam on rauhan uskonto ja koraani ehdottomasti kieltää tappamisen. Raiskaaminen ei tule kuulonkaan sillä naista pidetään islamissa korkeimpana Allahin jälkeen. Se joka kohtelee naista kaltoin, ei ole oikea muslimi. Mikähän siinä on, että kaikki tuntuvat unohtaneen esimerkiksi kristinuskon ristiretket ja muut kristinuskon nimissä suoritetut verilöylyt historiasta. Jokaisessa ihmisryhmässä ja uskonnossa ovat mädät omenansa, mutta siitä ei tarvitse syyttää asiaan kuulumattomia.Ohhoh. Olihan paljon paskaa yhdessä kirjoituksessa. Kuka muka uskoo sanaakaan kunkaikki todisteet, koraani mukaanlukien, kertoo päinvastaista.
Ensinnäkin islamissa rauha koskee vain toisia muslimeja ei vääräuskoisia. Toisekseen nainen on miehen omaisuutta, et punctum.
Se mitä niljakas mususi tekee on taqyiia. Ota selvää mitä se tarkoittaa. - sassibien
Jos leimaat ihmisiä heidän uskomuksien mukaan niin voinko leimata sinut stereotyyppiseksi perussuomalaiseksi juntiksi? Kaikki vaan kaljaa kittaavia, puhekyvyttömiä möriseviä ukkoja, joilla on niin ahdasmielinen ajatusmaailma ettei voi ymmärtää että on selvinnyt 2015 luvulle. :)
- sassibien
Niin ja uskonnon kyllä voi pitää erillään omista ajatuksista ja itsestään. Se, että joku sanoo olevansa kristitty ei kokemuksieni mukaan ole sitä että hän käy kirkossa sunnuntaisin eikä syö katkarapua, kuten raamattu sanoo.
- RaakaWatson
sassibien kirjoitti:
Jos leimaat ihmisiä heidän uskomuksien mukaan niin voinko leimata sinut stereotyyppiseksi perussuomalaiseksi juntiksi? Kaikki vaan kaljaa kittaavia, puhekyvyttömiä möriseviä ukkoja, joilla on niin ahdasmielinen ajatusmaailma ettei voi ymmärtää että on selvinnyt 2015 luvulle. :)
Leimaa ihan vapaasti, onhan se toki oikeutesi. Koska ilmeisesti et viitsi etsiä selitystä sanalle taqyiia niin turha sitä on jänkätä.
Faktaa on se että minun kommenttini muslimeista perustuu heidän antamiin tietoihin ja sinun kommenttisi minusta perustuu arvailuihisi. - sassibien
Miksi epäilet etten tiedä sanan merkitystä? Tiedän, mutten ymmärrä miksi siitä mulle jankutat.
Faktaa on se, että minun kommenttini sinusta perustuu sinun antamiin tietoihin ja mielipiteisiin täällä foorumilla jonne jaksat ahkerasti kommentoida muslimeista, se kertoo jo aika paljon. :) Jos jokaisen muslimin (1,3 miljardia) voit näiden tietojesi perusteella leimauttaa taqyiiaa tekeviksi, naisia hakkaaviksi ja kyvyttömiksi seurustelemaan ei muslimin kanssa, taitaa sinulla olla jokin asennevamma ja ahdasmieli. Miten edes pärjäät suomen ulkopuolella? - RaakaWatson
sassibien kirjoitti:
Miksi epäilet etten tiedä sanan merkitystä? Tiedän, mutten ymmärrä miksi siitä mulle jankutat.
Faktaa on se, että minun kommenttini sinusta perustuu sinun antamiin tietoihin ja mielipiteisiin täällä foorumilla jonne jaksat ahkerasti kommentoida muslimeista, se kertoo jo aika paljon. :) Jos jokaisen muslimin (1,3 miljardia) voit näiden tietojesi perusteella leimauttaa taqyiiaa tekeviksi, naisia hakkaaviksi ja kyvyttömiksi seurustelemaan ei muslimin kanssa, taitaa sinulla olla jokin asennevamma ja ahdasmieli. Miten edes pärjäät suomen ulkopuolella?Kiitos kysymästä, pärjään oikein hyvin.
Turha meidän on vääntää kättä asiasta koska ilmiselvästi et tiedä mistä puhut.
Toivottavasti saat piakkoin nauttia islamista. - sassibien
Harmi, ettet pysty vastaamaan siihen mitä kirjoitin, ymmärrän kyllä että välillä menee sormi suuhun. :)
- RaakaWatson
sassibien kirjoitti:
Harmi, ettet pysty vastaamaan siihen mitä kirjoitin, ymmärrän kyllä että välillä menee sormi suuhun. :)
En pysty en, mutta ei se johdu siitä etteikö minulla olisi vastausta vaan siitä että et osaa kirjoittaa. En viitsi arvailla mitä tarkoitat.
- boeing777
Ei kyllä sun on nyt muututtava, huntu päähän ja sitä rataa. Itsepä olet kohtalosi valinnut.
- hrtyhrh
Myös vaimon tulot ovat miehen rahaa ja kylmän viileesti voi olla oma vaimo kotimaassa odottamassa tai järjestetty avioliitto kun talorahat tai voitelu kullat suvulle tienattu rahalähetyksillä.
- ällämääkbäär
Ällähin musu-ukko kun hakkaa kalleimman kamelinsakin hengiltä niin "vääräuskoisen" naisen kaula katkeaa yhdellä viillolla. Kannattaa kiertää nuo murjaanit kaukaa!
- Nimi_erkki
Muslimimies sopii vahvoille ja itsenäisille naisille joille tasa-arvo on itsestään selvyys ja pettäminen ja parisuhdeväkivalta eivät tule kysymykseenkään.
- äbäwäbämogomogo
Musukuukerit yleensä käyvät hyvin vaimoiksi pers'jalkaisille ja pitkäselkäisille suomalaisille navettapiioille, jotka kaipaavat "väriä" ja "eksotiikkaa" elämänsä. Afrikasta on tulossa ihan jonossa sulhaskandidaatteja tyrkylle. Ei muuta kun valitsemaan oma elätti!
- eläkeukko
Jos nainen ei kerta pärjää Suomalaisen miehen kanssa, turha on lähteä opettamaan tapoja muslimi miehelle.Harva Suomalainen nainen haluaa alistua.
Sitä niittää, mitä kylvää. - hyivittumikälehmä
Yleensä ne naiset on lihavia, huorahtavia ja helveti rumia.
Pitää olla perässä vedettävä, että pystyy käyttämään helpommin hyväksi. - Mensan_testi
Tee Mensan älykkyystesti. Jos tulos on 80 tai alle, sovit muslimille. Yllättävän moni nainen sopii.
- ggghhh
Mielisairas tai vähän yksinkertainen, tai mikäli elopaino on yli 100 kiloa
- annelitempakka
Hyi helvata mitä musumaani patjoja olette!!
- musulmaaninhuorat
Kuulkaahan laardipersehuorat, menkää sinne musulmaanimaahan jakamaan löysää
lorttopilluanne. Sylettää lukea tollaista.
Musulmaanit raiskaa, silpoo ja tappaa lapsia, katsokaa tämä ja miettikää.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042619583260_uu.shtml - Tiernatyttö
No huhhuh mitä kommentointia. Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni eikä uskonnosta. Avomieheni on uskovainen muslimi ja minä olen uskovainen kristitty. Meillä puhutaan ja ollaan juuri niin kuin itse on eikä kumpikaan tahdo toista alkaa muuttaamaan millään lailla. Me riidellään ihan samalla tavalla, kuin muutkin pariskunnat, mutta emme kumpikaan ole huutavaa sorttia. Kerron kyllä oman mielipiteeni ja mies kertoo omansa. Hyvin pärjätään ja puhutaan asioita aina auki. Kenellekään ei jää mitään epäselvää.
- RaakaWatson
Vähänpä mistään tiedät.
- mussumuslimi
niin avomiehesi,mutta mietippä jos tästä ählämistä joskus tulee aviomihesi.arvaappa vaan vieläkö juttelette muusta kun muslimi uskosta.
- sonicmaster
RaakaWatson kirjoitti:
Vähänpä mistään tiedät.
Oletko oikeasti niin typerä, että luulet jonkun muun tietävän enemmän parisuhteesta muslimin kanssa kuin joku ketä seurustelee muslimin kanssa? Omistatko logiikkaa?
- RaakaWatson
sonicmaster kirjoitti:
Oletko oikeasti niin typerä, että luulet jonkun muun tietävän enemmän parisuhteesta muslimin kanssa kuin joku ketä seurustelee muslimin kanssa? Omistatko logiikkaa?
En omista logiikkaa, se on aivan vapaasti kaikkien käytettävissä.
Tekstisi on niin ala-arvoista että eihän siihen viitsi edes vastata. Opettele kirjoittamaan. - finnishininargentina
Noh noh älä ole niin vihainen aina kaikille, löysää vähän ;)
- marseliino
heitä vittuun se ählämi ja etsi itsellesi italiaano.
- annelitempakka
V*ttu samanlainen karvaranne
- perusjuttu
muslimille sopii vain ahlämi
- ygjok
Mä olen ainakin vääränlainen muslimille. Olen siveellisesti pukeutuva ja uskovainen. Luonteeltani olen kova väittelemään politiikasta, uskonnosta ja yhteiskunnasta. Enkä suostu uskostani luopumaan, se on kantanut minua monen tragedian läpi. Suostun toki keskustelemaan ja väittelemään heidän kanssaan.
- pensselitäti
Onneksi sinun ei ole mikään pakko ryhtyä lähempiin tekemisiin muslimin kanssa. Suomessahan on loppujen lopuksi aika vähän muslimeja.
Millaiset miehet sopivat sinulle ja ovat kiinnostuneita sinusta?
- neuvojakaivataan
Olen ketjun aloittaja. Tänään tuli selville sellainen asia että kyselen mieheltä liikaa asioita kuulemma. Tämä on hiertänyt jopa nykyistä ystävä-suhdettamme. Hän ei kertakaikkiaan ole ymmärtänyt sitä miksi kyselen kun yritän auttaa häntä hänen elämäntilanteessaan jossa on monia ongelmia.
No kerroin että meillä suomalaisilla on tapana kysellä asioita ystäviltämme joista välitämme. Tämä oli kuulemma asia jota hän ei ole tiennyt suomalaisista. Siis onko todella niin että lähi-idän maissa ei ole tapana kysellä mitään toisten asioista ? Tietääkö joku että liittyykö tämä heidän kulttuuriinsa ? Vai onko niin että tämä on taas jotain muuta.- pensselitäti
Niiden tuntemieni pariskuntien osalta, jossa kumpikin puoliso on lähtöisin samasta muslimimaasta, voin kertoa, että miehen puhelin soi vähintään tunnin välein ja vaimo kyselee, missä sitä ollaan ja mitä tehdään, kun mies on töissä tai opiskelemassa. Myös miehet soittelevat vaimolleen tuhka tiheään. Lisäksi soitellaan sukulaisille ja kavereille, tavataan heitä ja ollaan kaikin tavoin paljon yhteyksissä.
En usko, että kyselemisen oudoksunta johtuu ainakaan "kulttuurista". Jos olette toisille läheiset, mutta mies ei pidä siitä, että kyselet hänen asioitaan, hänellä ei ole puhtaita jauhoja pussissaan.
- mielisairas
Pähkähullu
- vitunhullut
On teillä lortoilla ongelmat. Mutta ei hätää rikkihapolla ne ongelmat häviää niinkuin tälläkin naisella: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/10/19/article-1221077-06DF030A000005DC-899_233x423.jpg
- neuvojakaivataan
Juu olen jo aikoja sitten epäillyt miehen " jauhoja". Nykyisin yritän olla ystävä hänelle vaan mutta kun sekin tuottaa hankaluuksia koska en saa kuulemma kysellä asioista. Hän tarkoittaa asioita hänen elämässään, ei mitään sellaista että " missä nyt olet " tms. Koska hän on neuvoja vailla oleskelulupansa vuoksi niin pakostakin siinä tulee kyseltyä vähän kaikkea. Ja siitä hän ei pidä. On kuitenkin itse kertonut aika paljonkin asioita minulle elämästään mutta jos itse otan puheeksi ko. asioita niin niistä ei saa puhua. Ja tosiaan kerroin hänelle että meidän kulttuurissa voidaan puhua kaikesta ystävien kesken, siihen hän sanoi että " ahaa, uusi asia hänelle suomalaisista, hän ei ole tiennyt ". Kaikenkaikkiaan outo tapaus. Mutta siis hän on nykyisin ystävä, ei kumppani.
- freeeee
Minulla on muslimi mies. Ollaan oltu naimisissa nyt 8 vuotta.
Emme asu Suomessa mutta olen itse suomalainen. Ja kuten suomalaiset naiset yleensä, olen topakka ja itsenäinen.
Mieheni hullaantui juuri luonteeseeni! Alkoi piirittää minua sitkeästi, Vei sitten lopulta melkein "väkisin". Tein hänelle heti paikalla selväksi miten suomalainen nainen toimii, ja mitä en siedä. Hänestä se oli jotenkin "eksoottisen kiehtovaa", eikä ole tähän mennessäkään valittanut. Enkä minä!
Olemme pyrkineet yhdistäa parhaat puolet hänen kulttuuristaan ja parhaat suomalaisesta kulttuurista. Olemme tehneet kompromisseja, mm. se, että kunnioitan hänen tarvettaan olla miesporukassa kavereittensa kanssa. Hän ei yritä rajoittaa minun vapauttani, vaikka olen huomannut tietynlasita mustasukkaisuutta ja omistamisen halua.
Olen tehnyt selväksi, että liitto on ohi sinä päivänä kun hän fyysisesti tai psyykkisesti nostaa kättänsä vahingoittaakseen. Ja hän tietää sen, ja hyväksyy sen. Monet hänen ystävänsä ovat hyvin uteliaita ja kovasti kiinnostuneita tutustumaan pohjoismaalaisiin naisiin. Omalle kohdalleni sattui mies, joka kunnioittaa minua ja rajojani, ja minä hänen. Hänellä on suuri perhe ja suku jotka pitävät tiiviisti yhtä. Minut otettiin avosylin vastaan, enkä ole katunut!
Olen elänyt myös suomalaisen miehen kanssa, mutta jos valita pitää ei kiitos enää! Olen myös tutustunut suomalaiseen naiseen, joka joskus aikanaan lähti matkaoppaaksi ja tutustui sillä matkalla nykyiseen mieheensä. Myös hän on onnellisesti naimisissa, saman luonteinen kuin minä.
Lisäksi on muistettava, että muslimeja on niin valtavan paljon erilaisia! On tiukempia ja on sallivampia. Ihan maasta ja kulttuurista riippuen. Lisäksi minun mieheni oli asunut jo 7vuotta Englannissa kun tutustuimme, joten eurooppalainen elämänmuoto ei ollut hänelle aivan outo.
Mutta kaikki on tapauskohtaista. Ei ketään voi karsinoida samaan karsinaan. On suomalaisia (ja miten hirvittävän paljon!) jotka pahoinpitelee vaimonsa ja perheensä, juo rahat, rikkoo irtaimiston. Jopa tappaa. Emmekä sano, että "kaikki kristityt" ovat tuollaisia! - Anonyymi
Muslimit eivät arvosta naisia. Miesystävä ei edea kaupassa ilkeä kulkea kanssani vaan menee pitän matkaa edellä. En suosittele. Pyrin eroon,mutta alkoi tehdä kiusaa....
- Anonyymi
Oma mieheni on muslimi, tosin ei arabi eikä myöskään afrikkalainen. Emme asu Suomessa vaan suhteellisen modernissa muslimimaassa suurkaupungissa. Mieheni on korkeasti koulutettu ja hyvässä työpaikassa. Siten haluaisin sanoa, että suomalaisten kokemukset Suomessa asuvista muslimimiehistä voivat olla ehkä tavallista negatiivisempia, johtuen siitä että ulkomailla asuessa oma etninen ja uskonnollinen identiteetti herkästi korostuu jos kokee olevansa vähemmistössä tai altavastaajan asemassa. Lisäksi moni Suomeen turvapaikanhakijana yms muuttanut on huonosti koulutettu ja kotoisin jostain takahikiältä tai sitten joku lomatuliaisena Suomeen tullut Alanyan tms turistipaikan rantagigolo. Sanomattakin selvää, etteivät nuo tapaukset anna kovin hyvää kuvaa KAIKISTA maailman muslimimiehistä.
Itse en ainakaan yhtään arvosta sellaista "rusinat pullasta"-luuserimuslimimiestä, jolle suominainen kelpaa oleskelulupaan/kansalaisuuteen, seksiin, kevyeen seurusteluun ja hauskanpitoon mutta ei hyvin kohdelluksi ja arvostetuksi puolisoksi. Monet Suomessa asuvat muslimimiehet eivät suomalaisen naisen kanssa esim. noudata sitä islamin avioliiton perussääntöä, jonka mukaan MIEHEN velvollisuus on kustantaa naisen elanto ja JOS nainen haluaa käydä töissä, kaikki rahat saa nainen pitää itse. Myöskään kotityöt eivät islamin mukaan automaattisesti kuulu kotirouvallekaan, jos nainen haluaa tehdä se on naiselta hyvää hyvyyttä tehty bonus, mutta jos ei halua tehdä, on islamin mukaan miehen palkattava kotiapulainen, siivooja tms. Monet Suomessa asuvat muslimimiehet eivät myöskään osta suominaiselle mitään rantarolexia kalliimpaa lahjaa vaikka omissa kotimaissaan heidän todellakin oletettaisiin antavan puolisolleen aitoja kultakoruja ja muita kalliita lahjoja.
No jaa, mutta tämä käsityksestäni Suomen muslimimiehistä. Poikkeuksia varmasti on. Oma mieheni ei ole tiukkapipomuslimi, hän ei mm rukoile päivittäin, ainoastaan perjantaina rukous yleensä moskeijassa. Ramadanin aikaan ei paastoa, koska vaativassa asiantuntijatyössä ei pysty keskittymään jos ei saa edes juodakaan. Ei tupakoi eikä käytä alkoholia, ei syö sianlihaa eikä muuta kuin halal-teurastettua lihaa. Suomessa ollessamme syö siten pääosin kasvisruokaa kun meidän liha on hänen mielestään epäterveellistä. Toisaalta mieheni identifioi itsensä uskovaiseksi ja pyrkii elämään islamin opetusten mukaan, mikä hänelle tarkoittaa toisten (niin muslimien kuin ei-muslimienkin) hyvää ja arvostavaa kohtelua. Hän on todella ystävällinen, avulias, kova työmoraali, välittää perheestään ja samoin minun perheestäni. Esim. haluaa lähettää rahaa minun iäkkäille vanhemmilleni Suomeen, jotta nämä voisivat palkata siivous yms. apua.
Minua mies kohtelee hyvin, rakastavasti ja arvostavasti mutta toisaalta siitä ei päästä yli eikä ympäri, että muslimimieheni ei ole mikään feministi, vaan hänen mielestään jumala on luonut miehen perheen pääksi. Hän ei pidä eikä hyväksy sitä, että hänelle intetään, nalkutetaan, väitetään vastaan, kyseenalaistetaan, korotetaan ääntä jne. Ei myöskään pidä siitä, että lähden koikkelehtimaan kaupungille ilman että siitä on yhdessä sovittu. Toisaalta hän aina itsekin kertoo minulle minne on menossa ja koska tulee takaisin.
Mieheni ihannenainen on luonteensa puolesta perinteisen naisellinen, kiltti, ei-kovaääninen, ei isolla egolla varustettu, empaattinen, perhekeskeinen, kärsivällinen mutta toisaalta myös maailmaan avoimesti ja uteliaasti suhtautuva, älykäs, kiinnostunut asioista, sivistynyt, keskusteleva, sanavalmis ja hauska. Ei käy baareissa eikä biletä, mutta leffat, ravintolat, museot, matkustelu jne ovat oikein ok. Ulkonäön suhteen mieheni ihannenainen pukeutuu klassisen tyylikkäästi mutta tarpeeksi peittävästi (ei kaapuja eikä huiveja tarvita), pitkät hiukset, ei tatuointeja, meikkaa vain kevyesti, normaalipainoinen ja urheilullinen (urheilemme yhdessä). Millainen nainen EI sopisi miehelleni (eikä mieskään ikinä kiinnostuisi): räväkkä kouvolatukkainen kovaääninen tatuoitu bilettäjä, huonosti koulutettu, ei myöskään näennäisen "vahva" suomalainen nainen tyyliä "osaan mä avata oven itsekin, mitä sä oikein yrität".
Itse en muuten ole muslimi, vaan ihan tapakristitty. Olen itseasiassa joutunut alkamaan uskovaisemmaksi kristityksi kuin mitä aiemmin olin. Mieheni on nimittäin niin vilpittömän aidosti uskova muslimi, ettei hän olisi voinut mennä naimisiin tapakristityn kanssa vaan piti olla nimenomaan uskova kristitty. Muslimimiehille periaatteessa kristitty vaimo on ok mutta monet aidot muslimit kokee (ehkä ihan oikein), ettei pelkkä tapakristillisyys riitä, vaan pitäisi olla aidosti harjoittava. Mieheni toivoo aidosti ja rukoileekin sen puolesta, että joku päivä kääntyisin muslimiksi, mutta ei ikinä sanallakaan ole yrittänyt käännyttää. Joulua ja pääsiäistä juhlimme yhdessä, joskin pääsiäisen suhteen miehelläni on vähän nikottelemista uskonnollisista syistä, mutta hänen velvollisuutensa kristityn naisen puolisona on antaa minun viettää kristillisiä juhlapyhiä. - Anonyymi
Temperamentiltani olen rauhallinen ja ujohko. En tee isoa numeroa itsestäni enkä tykkää olla huomion keskipisteenä. Harvoja riitoja on muutamaan vuoteen mahtunut. Ja ne on päättyneet miehen räjähdykseen ja anteeksi pyyntöön. Olemme luontaisesti samaa mieltä lähestulkoon kaikesta. En tapaile miehiä, en juo, en käy baareissa,pukeudun asiallisesti. Viihdyn kotona. Ymmärrän sen että miehellä on omat kaverit ja omat menot kuten minullakin.
Kysyy luvan jos lähtee johonkin, kertoo kaikki asiat minulle.
Tiedän kaikki hönen työ ym asiat. Tiedän missä on kun on kavereillaan.
Ei mitään ihmeellistä. Toinen toisensa kunnioittamista ja rakastamista. - Anonyymi
Mä suosittelen arabimiestä, jos olet raitis. Islamin usko on saanut monen tuntemani alkoholin suurkuluttajankin luopumaan täysin alkoholista. Hauskaakin voi olla ilman viinaa.
- Anonyymi
Jättäkää muslmimiehet suosiolla rauhaan. Elukoita ovat.
- Anonyymi
Ikinä pystyis koskeen naiseen joka ollu jonku nokikolarin kanssa , sen verran moraalia vaadin olevan .
- Anonyymi
Sillä pitää olla neljä jalkaa ja turkki.
- Anonyymi
Muslimimiehiä on monenlaisia. Ja varmasti on musliminaisia, joilla temperamenttia riittää. Muslimeita ja - muslimitaustaisia miehiä ja naisia on monista eri lähtömaista, jotka eivät ole samasta tuutista. Kulttuurisesti naisen asema ja rooli yhteiskunnassa on ns. muslimimaissa erilainen ja rajatumpi kuin länsimaissa. Kun kaikki olemme oman kulttuurimme kasvattamia, se jättää jälkensä. Yksilötasolla muslimimies voi olla tasa-arvoa kannattava, reilu, kotitöihin osallistuva, kuunteleva jne.. niin voi olla myös suomalainen, vaikka "täydellisiä" taitaa olla vähän.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133808Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283133Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2813002Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin81990- 2411729
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61520- 751311
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2131311Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi361114Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41091