Man-of-Mystery!

Masa

Sinulla kontrolli pelaa; "Hyvä, hyvä" kuin Atrian mainoksessa mummo tokaisee!! Meillä kaikilla olisi himputin hyvä maa asua, jos vain kunnioittaisimme toisiamme, samaan tyyliin kuin isämme ja äitimme puhalsivat yhteen hiileen, taistellessaan "suurta ja mahtavaa" vastaan... "Suomi muka suomalaisille"... mielestäni suomalaisia ovat kaikki ne, jotka tuntevat niin... eiköhän anneta kaikkien halukkaiden tehdä samaa!!

5

475

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitatko tuota alempana olevaa "Varför talar ni inte svenska"-ketjua, ja jos tarkoitat sitä - niin selvennätkö hieman, mitä siitä (allekirjoittanut on kysymysmerkkinä siihen asti)? T. MM.

• Masa

koska mielestäni kaikki "homottelu" on mallia jälkeläisillemme... itse olen "vain puolihurri", en ruotsinkielinen homo... halusin vaan keskustelua aiheesta, miksi suomenkieliset jyrää, muillakin on varmasti sanottavaa, esim. saamelaiset, mutta miksi kukaan ei uskaltaudu, no siksi, kun jos käytät alkuperäiskansan(saame) kieltä, sinut luokitellaan joksikin sellaiseksi, mikä ei ainakaan koulusta ole tuttu, eipä silti, murkkuikäinen poikani kertoo jo nyt, että koulu on takalistosta, "ei sitä homopetteriä jaksa kukaan kuunnella"... sitä en toivo, mutta tarvittaisiin taas sota, joka tyhjentäisi kansakunnan muistin kaikesta epäolennaisesta... eikö tälle menolle saada mitenkään suitseja, no ei, koska olemme ohjelmoidut vapaalle tahdolle!!

• Masa kirjoitti:

koska mielestäni kaikki "homottelu" on mallia jälkeläisillemme... itse olen "vain puolihurri", en ruotsinkielinen homo... halusin vaan keskustelua aiheesta, miksi suomenkieliset jyrää, muillakin on varmasti sanottavaa, esim. saamelaiset, mutta miksi kukaan ei uskaltaudu, no siksi, kun jos käytät alkuperäiskansan(saame) kieltä, sinut luokitellaan joksikin sellaiseksi, mikä ei ainakaan koulusta ole tuttu, eipä silti, murkkuikäinen poikani kertoo jo nyt, että koulu on takalistosta, "ei sitä homopetteriä jaksa kukaan kuunnella"... sitä en toivo, mutta tarvittaisiin taas sota, joka tyhjentäisi kansakunnan muistin kaikesta epäolennaisesta... eikö tälle menolle saada mitenkään suitseja, no ei, koska olemme ohjelmoidut vapaalle tahdolle!!

kuittaan tämän luetuksi. Kiitos Sinulle asiallisesta kirjoituksesta! T. MM.

• järkeäkin
        Masa kirjoitti:

näyttää löytyvän. Ihmettelen kyllä täyssuomenkielisenä ruotsinkielisessä kunnassa asuvana, että koskaan kukaan "hurri" ei ole nimitellyt minua finnjäveliksi tai muuksi. Kaikki yrittävät palvella minua äidinkielelläni vaikka se ei aina onnistukaan. Vanhat paapatkin metsäpolulla vääntävät tämän murteen "kirjakielelle", jotta minäkin ymmärtäisin ja on siinä selvitelty ajokoiran katoamiset ja kanttarellipaikat. Anteeksi nyt vaan, mutta minusta ruotsinkieliset suomalaiset ovat paremmin kasvatettuja kuin suomenkieliset.
        Nythän joku tasa-arvovaltuutettu puuhaa jo sellaista lakia, että kouluissa tulee kieltää "huora" sanan köyttö. Me tänne emme sellaista kieltoa kaipaa, ei täällä lapset kulje raitilla ja huutele huoria ja homoja.

• Masa
        järkeäkin kirjoitti:

näyttää löytyvän. Ihmettelen kyllä täyssuomenkielisenä ruotsinkielisessä kunnassa asuvana, että koskaan kukaan "hurri" ei ole nimitellyt minua finnjäveliksi tai muuksi. Kaikki yrittävät palvella minua äidinkielelläni vaikka se ei aina onnistukaan. Vanhat paapatkin metsäpolulla vääntävät tämän murteen "kirjakielelle", jotta minäkin ymmärtäisin ja on siinä selvitelty ajokoiran katoamiset ja kanttarellipaikat. Anteeksi nyt vaan, mutta minusta ruotsinkieliset suomalaiset ovat paremmin kasvatettuja kuin suomenkieliset.
        Nythän joku tasa-arvovaltuutettu puuhaa jo sellaista lakia, että kouluissa tulee kieltää "huora" sanan köyttö. Me tänne emme sellaista kieltoa kaipaa, ei täällä lapset kulje raitilla ja huutele huoria ja homoja.

vaikka välillä eri suuntiin, oikeastaan hyvinkin usein, mutta mitä sitten... olen kyllä huomannut, että "hyvinkasvatus" kulkee suvussa, ei niinkään aluettain... en tiedä kumpaa olen saannut, mutta lountaista on ainakin se, etten juo jääkaappiin notkuen maitoa suoraa purkista... tiedän, miten syödä rapuja, ja montako kirkasta ryyppyä on soveliasta ottaa per saksi... ruokapöydässä saa puhua, muttei pierrä, mikä sinäänsä sotii ihmisen hyvinvointia vastaan, voi niitäkin bileitä Roomassa, mutta oikeesti... olen tällä hetkellä uusperheen miespuolinen riesa, jota puhutellaan vain simultaanitulkin(äiti) välityksellä, suoraa kommenttia ei tule mistään, paitsi, jos erehtyy sanomaan sanan EI... jollei minulla olisi suvultani perittyjä euroja, saisin pakkasella kävellä kesäsandaaleilla, koska lapsen hyvä kehitys kuulemma vaatii 1000e:n kotiteatterin, satelliitteja hyväksikäyttävän kännykän, vähintään 40 turhaa kanavaa sisältävän tv:n korttipaikkalaajennuksen, digitaalisen multimediasämplerin jne., niin ja tietty, vesijäähdytteisen tietokoneen... jos olisin J.Karjalaisen tavoin "köyhä keppikerjäläinen", minussa ei olisi mitään sellaista ominaisuutta, mikä kiinnostaisi naisia, rahalla saa ja hevosella pääsee... naiset vastatkaa, eikö se riitä, että hyväilen ja hellin, suukottelen erogeeniset alueet "kuntoon", ja vasta sitten, ujutan "olematonta oskariani", kukaan ei muuten koskaan saanut Oskaria, paitsi vastanäyttelijä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4817
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2178
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1822
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1445
    5. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      33
      1365
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1361
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      20
      1309
    8. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      316
      1077
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe