huono ihminen :(

huono ihminen

juu tuota tossa vanhemmat juuri haukkuivat minua huonoksi ihmiseksi... ei yhtään toki tuntunut missään...

haluaisinkin kysyä onko ketään muuta kutsuttu huonksi ihmiseksi lähipiirin toimesta? (perhe, ystävät jne.)

8

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön

      On haukuttu, ja TÄYSIN ILMAN SYYTÄ. ...Ja vaikka syytä olisikin, vanhempien tehtävä ei ole haukkua omaa lastaan. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Ei ole normaalia eikä tervettä että vanhemmat haukkuvat omaa lastaan. Lapselle kuuluu antaa rakkautta ja hyväksyntää. Vanhempiaan ei valitettavasti voi valita, mutta sen voit valita miten heihin suhtaudut, eli tässä tapauksessa suhtaudut heihin niin että et ota heidän sanojaan itseesi, hehän itse ovat huonoja ihmisiä/vanhempia kun kohtelevat omaa lastaan noin.

    • -tytär-

      Kyllä on haukuttu. Ja se tuntuu hyvin kohtuuttomalta. Yleensä syy on ollut se, kun aikuisenalapsena en ole lähtenyt mukaan kaikenlaisiin "hullutuksiin". Tai olen ilmaissut heistä eriävän oman mielipiteen jostakin asiasta.Tai olen puolustanut jotain ihmistä, jota ovat väärin kohdelleet, tai arvostelleet kohtuuttomasti.
      Olen kuulut usein olevani; -laiska, -mielenvikainen, -yksinkertainen, -valehtelija, -varas -ahne, -tyhmä, -osaamaton, -itsekäs, ja -kateellinenkin vielä.

      Tämä on siitä jännä juttu, että nämä samat adjektiivit kuvaavat lähinnä omaa vanhempaa. Jotka käyttävät/käyttivät tätä termistöä loukatakseen ja alistaakseen minua omaan tahtoonsa. Ja toimimaan niin, kuin hän haluaa. (peilikö?)

      • Anna minulle neuvoja

        Olen äiti, rumia sanoja teistö käytetty, jos näin on. Kertoisitteko miten sinä esimerkiksi saisit lapsesi/nuoresi siivoamaan huoneensa haukkumatta laiskaksi. Otetaan eaimerkki: Äiti pyytää sinua siuvoamaan huoneesi, sanoo sen päivästä toiseen, mitään ei tapahdu viikkoon, niin pitäisikö äitin siivota huone, antaa olla, haukkua laiskaksi, vai miten pitäisi toimia? Tämä oli ehkä huono esimerkki tämä huoneen siivous mutta... Jos sinä olisit äiti niin neuvo kuinka olisi hyvä toimia ja kasvattaa?


      • -tytär-
        Anna minulle neuvoja kirjoitti:

        Olen äiti, rumia sanoja teistö käytetty, jos näin on. Kertoisitteko miten sinä esimerkiksi saisit lapsesi/nuoresi siivoamaan huoneensa haukkumatta laiskaksi. Otetaan eaimerkki: Äiti pyytää sinua siuvoamaan huoneesi, sanoo sen päivästä toiseen, mitään ei tapahdu viikkoon, niin pitäisikö äitin siivota huone, antaa olla, haukkua laiskaksi, vai miten pitäisi toimia? Tämä oli ehkä huono esimerkki tämä huoneen siivous mutta... Jos sinä olisit äiti niin neuvo kuinka olisi hyvä toimia ja kasvattaa?

        Hei, olen kolmen aikuisenlapsen äiti ja jopa yhden pienen pirpanan mummikin jo. Kyselit tuota, että miten lapset saa siivoamaan. Meillä oli viikottainen siivouspäivä. Pienempänä auttelin tietysti lapsia heidän siivoustoimissaan. Siis lähinnä ohjasin siivousta. Ja kun kasvoivat vähän isommiksi. Annoin heille valinnanmahdollisuuden siivoamisen suhteen. Eli, lapset saivat itse valita, mitä he tekevät vapaehtoisesti. (imurointi, luuttuaminen, mattojenpuistelu, tiskikone, (tyhjennys, täyttö). Siis siivous toimitettiin koko perheen voimin yhtäaikaisesti.

        Toki kapinointia ilmeni aina joskus. Mutta kyllä se toimi aika mukavasti.
        Nyt kun heillä on jo jokaisella omat kodit. Paikat näyttää pysyvän hyvässä kunnossaja ne äidin opit on menneet perille.

        Huutaminen nimittäin saa aikaiseksi aina kapinamieltä. Vapaehtoisessa valinnassa lapsi tekee valitsemansa työn omasta tahdosta. Kiitos ja kehu saa myös tekijän silmät loistamaan. Eli, positiivinen kannustaminen pistää lapset yrittämään entistä enemmän.
        Ja jos joskus joutuu "komentamaan". Valvotaan, että komentoa on noudatettu. Se opettaa vastuuta lapselle, tai nuorelle aikuiselle.


    • itsepäinen neito

      Kerran pienenä kuulin äitini paasaavan isälleni kelvottomuuttani. Epäonnistunut ihminen, mielenvikainen, luuseri... Olin siis koulukiusattu, ja sen seurauksena kärsin masennusoireista, paniikkikohtauksista ja erilaisista pelkotilanteista. Pärjäsin kuitenkin aina koulussa, en juonut alkoholia tai polttanut tupakkaa, käyttäydyin hyvin. Olin vain hyvin surullinen, peloissani ja yksinäinen. Itse pidin itseäni vahvana, koska kaikesta huolimatta kävin koulussa, harrastin ja pärjäsin. Tuntui todella kohtuuttomalta, ja olo siitä, että kiusaaminen oli ansaittua ja omaa syytäni, voimistui entisestään.

      • -tytär-

        Juuri tämä syyllistäminen on kaikkein pahin kaltoinkohtelun muoto. Jota jotkut vanhemmat harrastavat. Tavallaan mitätöivät ja alistavat jälkikasvuaan.
        Mutta on hyvä muistaa se tosiasia, että sinä et ole syyllinen vanhempiesi käytökseen. Tiedän, että syyllisyydestä on hyvin vaikea päästä eroon. Mutta yritä kuitenkin. Ajattele kaikkia niitä hyviä asioita/taitoja, joita sinulla on. Se nostaa kummasti itsetuntoa. Vain sinä tiedät omat vahvuutesi.


    • selitys

      Vanhemmat haukkuvat lapsiaan, jotta saavat heidät valtaansa. Vanhemmat pyrkivät tuhoamaan lapsensa itsetunnon, vain jotta tämä alistuisi, ei sanoisi vastaan ja tekisi aina kuten vanhemmat haluavat.

      Mitä vanhemmat sitten haluavat? Ilmaisen orjan omille vanhuudenpäivilleen, jolloin on jo liian myöhäistä, kun lapsi ei enää silloin uskalla päästää irti tästä ongelmasuhteesta. Kun lapsi jää hoitamaan vanhempiaan, eikä ole edes kumppania joka puhuisi tätä vastaan, saavat vanhemmat sen mitä olivat aina tahtoneetkin: orjan, joka tottelee.

      Terveen sielun merkki on se, että lapsi alkaa epäillä ajoissa, että olenko tosiaan niin huono ihminen.

      Vastaus on: et tietenkään ole.

      • -tytär-

        Hieno kirjoitus :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2143
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1812
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1487
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      118
      1387
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe