Matkustelu sinkkunaisten ykkösharrastus?

................

Kun selailee profiileja niin huomaa 95 % sinkkunaisten profiileista mainittavan että nainen rakastaa matkailua ja tekee monta matkaa vuodessa. Usein lisäksi profiiliin on lisätty joku lomakuva. Tuli mielee nyt Suomen ollessa syvemmässä lamassa kuin 90-luvun alussa että ovatko kaikki noiden profiilien naiset tosiaan niin hyvätuloisia että on varaa laittaa vuodessa monta tonnia matkoihin:D

100

649

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyt ja YTiMekäs

On.

• mies..

Itselle on pienoinen turnoff tuollainen jatkuva matkustelu, yleensä skippaan tuollaiset matkustelua hehkuttava profiilit..

• hullujako ootte

No, miksei naishenkilö saa nauttia elämästään? ;)

• turhia olentoja
        hullujako ootte kirjoitti:

Turistit levittävät vain ebolaa. Täysin turhia olentoja. Kunhan puoli-ihmiskuntaa kuolee turistien levittämän ebolan myötä, turismi kielletään lailla, ja mantereelta toiselle saa matkustaa vain täyden lääkärin tarkistuksen jälkeen.

• oikeus nautintoon
        hullujako ootte kirjoitti:

Jatkuva lentely on epäekologista ja kertoohan tuo luonteestakin, että on impulsiivinen kokemusten perässä juoksija, jolla on varmasti paljon "säätöjä" ja "hoitoja" ceeveessään.

• Työssäkäyvä, yksinelävä ihminen kyllä pystyy hyvinkin reissaamaan useitakin kertoja vuodessa.
      Ja pikkasen pienituloisempanakin saa sen verran halutessaan säästöön, että pääsee kerran vuodessa viikonloppureissulle, jos vielä jaksaa etsiä edullisia vaihtoehtoja.
      Mä kävin keväällä viikonloppureissulla euroopassa ja koko homma hotelleineen ja lentoineen oli vain 300 €.

Tosin ymmärrän tuosta myös ton sun pointin. Se on nyt niin trendikästä nyt mainita matkustelu harrastukseksi, vaikkei kävis kun Tallinnassa kerran vuodessa :D

• Aivan kuin ihmiset kertovat harrastavansa oopperaa, kun käyvät näyttämässä naamaansa Savonlinnassa tai laskettelua, kun käyvät pääsiäisenä firman vuokramökillä pari päivää dokaamassa.

Tosin olen minäkin huomannut, että naiset pistävät mieluusti rahansa matkailuun, kun miehet ostavat autoja tai elektroniikkaa. Ehkäpä näiden naisenkipeiden autoilijoiden kannattaisi vaihtaa halvempaan autoon ja nähdä vähän maailmaa. Siellä voi jopa päätyä naimisiin, kuten allekirjoittanut.

• 12+5

Tallinnaan ap:n mainitsemalla monella tonnilla? Meniköhän ap:n pointti sittenkin viuhuen ohi?

• 12+5 kirjoitti:

Tallinnaan ap:n mainitsemalla monella tonnilla? Meniköhän ap:n pointti sittenkin viuhuen ohi?

Ei, kun sulta tais mennä mun pointti ohi.

Oletan, että hän siis puhuu treffiprofiileista, joten eihän aloittajakaan itseasiassa tiedä paljonko profiilin naisilla menee matkoihin rahaa.
        Voidaan kirjoittaa profiilissa harrastukseksi matkustelu, mutta käydäänkin ruotsinlaivalla tai Tallinnassa kerran vuodessa.
        Lukija sitten luo sen mielikuvan kalliista matkusteluharrastuksesta, tosin se voi tietty olla tarkoituskin...

Ja asian vierestä, kyllä, Tallinnaankin saa varmasti menemään monta tonnia jos haluaa majoittua oikein todella hienosti kalleimman hotellin sviitissä, syödä ja juoda vähän isommalla rahalla. Jos on rahaa, niin mikä ettei.

• ht ...
        pimppaloora kirjoitti:

Ei, kun sulta tais mennä mun pointti ohi.

Oletan, että hän siis puhuu treffiprofiileista, joten eihän aloittajakaan itseasiassa tiedä paljonko profiilin naisilla menee matkoihin rahaa.
        Voidaan kirjoittaa profiilissa harrastukseksi matkustelu, mutta käydäänkin ruotsinlaivalla tai Tallinnassa kerran vuodessa.
        Lukija sitten luo sen mielikuvan kalliista matkusteluharrastuksesta, tosin se voi tietty olla tarkoituskin...

Ja asian vierestä, kyllä, Tallinnaankin saa varmasti menemään monta tonnia jos haluaa majoittua oikein todella hienosti kalleimman hotellin sviitissä, syödä ja juoda vähän isommalla rahalla. Jos on rahaa, niin mikä ettei.

Itse olen noita profiileita aikoinaan selailleena käsittänyt että useimmiten se matkustelusta hehkuttaminen todellakin tarkoittaa joitain ulkomaanmatkoja (ja usein noita risteilyjä selvästi pidemmälle).

Samaten on tullut tavattua joku tällainen 50v nainenkin, jonka varallisuus on edelleen käytännössä se 0e, kun on pienipalkkaisessa duunissa ja kaikki ylimääräinen mitä tilille kertyy, käytetään aina siihen johonkin matkaan. Ne matkat on siis se elämän kohokohta, jota varten oikeastaan edes vaivaudutaan käymään töissä ja keräämään rahaa tilille.

Tavallaan nykyään ymmärrän tuon. Etenkin jos ei ole lapsia, niin mitäs sitä rahaa säästämään, ei se sitten haudassa enää lohtua tuo. Parempi nautiskella elämästä vielä kun voi.

• Ei matkoihin tarvitse montaa tonnia rahaa laittaa. Kyseessä on siis sinkkunaiset: oletetaan, että maksavat itse matkansa. Lennot saanee halvalla, kun ostaa tarjouksesta (käsittääkseni hullareilla niitä saa, ainakin aiemmin niiltä sai halvahkoja matkoja kun itse ostin). Hotellinkaan ei tarvitse olla viiden tähden tavaraa, kunhan nyt ei luteita ole eikä tarvitse maksaa luonnossa hostellin vauvojapotkivalle portsarille. Muutamalla satasella saa siis parhaimmillaan matkan. Jos ei ole kovin kulutusluonteinen, ei tuohon päälle välttämättä tule paljoa. Monissa köyhemmissä Euroopan maissa ruokaa saa suhteellisen huokeaan hintaan verrattuna Suomeen.

Jos sitten nainen sanoo tekevänsä monta matkaa vuodessa, se tarkoittaa vähintään kahta. Se voi olla jopa tasan kaksi. Menee siis jotain ehkä tonnin verran, ei välttämättä tietty sitäkään. Lisää säästöä tulee siitä, että nuori sinkkunainen, ja varmaan vanhempikin, matkustaa todennäköisesti kavereidensa kanssa. Hitto, eiväthän naiset käy yksin edes elokuvissa, joten tuskin matkoillakaan. Oli miten oli, se merkitsee vielä lisää säästöä hotellikuluihin.

Hyvätuloinen ei tarvitse olla. En nyt ihan suoraan sanoen muista enää, mitä vaikka 3 tonnin palkasta jää käteen, mutta kuvittelen että se on jotain päälle 2 tonnin. Sanotaan 2 tonnia. Vuokran jälkeen käteen jää 1,5 tonnia. Ruokaan menee ehkä pari sataa -- nuori nainen ei syö raskaasti, mutta voi toisaalta vaatia laatua. Vaatteisiin menee ehkä toiset kolme sataa kuussa (tässä saatan kyllä osua räikeästi alakanttiin, mutta tuskin kai joka kuukausi menee paljoa tuosta yli?). Kädessä tonni. Kotivakuutukset, sähkö, puhelin, kuukaudessa varmaan joku satanen. Bussikortti, viiskymppiä. 850 euroa siis jäljellä. Vaikka muihin satunnaisiin menoihin menisi sitten 350 euroa, käteen jää 500 euroa jolla tekee helposti jo matkan. Joka kuukausi.

• 5+4

et taida olla ainakaan pk-seudulta edes , noilla menoilla :D

• Yo bro!

"Hyvätuloinen ei tarvitse olla. En nyt ihan suoraan sanoen muista enää, mitä vaikka 3 tonnin palkasta jää käteen"

Ebin servaus palsta-apinoille :D

• niin?
        Yo bro! kirjoitti:

"Hyvätuloinen ei tarvitse olla. En nyt ihan suoraan sanoen muista enää, mitä vaikka 3 tonnin palkasta jää käteen"

Ebin servaus palsta-apinoille :D

Tuolla lordin mainitsemalla palkalla ollaan keskituloisia.

• 5+4 kirjoitti:

et taida olla ainakaan pk-seudulta edes , noilla menoilla :D

Olen kyllä. En maksa vuokraa sinänsä, mutta lainanlyhennys ja yhtiövastike on yhteensä jotain 800 euroa. Ottaen huomioon etten asu halvimmalla alueella edes Helsingin sisällä, voisin kuvitella että vuokra olisi 500 euroa sinkkunaisen kodissa, varsinkin jos asuu Vantaalla, tai on saanut muuten hyvän diilin asunnosta eikä vaadi ihan keskustaa.

Bussikortti on viiskymppiä kuussa (seutulippu tietysti vähän enemmän, jos asuinpaikka on se Vantaa ja työpaikka olisi toisessa kaupungissa). Onko muissa kustannuserissä muka sitten jotain pääkaupunkiseutulisää? Ehkä ruoassa? Minulla menee ehkä pari sataa euroa ruokaan, ja siinäkin on liikaa ottaen huomioon, että työpaikka tarjoaa lounasedun.

• 5+4
        lord.boredom kirjoitti:

Olen kyllä. En maksa vuokraa sinänsä, mutta lainanlyhennys ja yhtiövastike on yhteensä jotain 800 euroa. Ottaen huomioon etten asu halvimmalla alueella edes Helsingin sisällä, voisin kuvitella että vuokra olisi 500 euroa sinkkunaisen kodissa, varsinkin jos asuu Vantaalla, tai on saanut muuten hyvän diilin asunnosta eikä vaadi ihan keskustaa.

Bussikortti on viiskymppiä kuussa (seutulippu tietysti vähän enemmän, jos asuinpaikka on se Vantaa ja työpaikka olisi toisessa kaupungissa). Onko muissa kustannuserissä muka sitten jotain pääkaupunkiseutulisää? Ehkä ruoassa? Minulla menee ehkä pari sataa euroa ruokaan, ja siinäkin on liikaa ottaen huomioon, että työpaikka tarjoaa lounasedun.

No joo, 500 jos asuu Korsossa plus siihen seutulippu... terveellinen ruokavalio on kyllä päälle sen 250e/kk...jos ei tyydy halpaan perusruokaan (kuten peruna, makarooni, leipää).

Palkka 3000e, ei kuitenkaan ole ihan mikään peruspalkka, sanoisin että useammalla se on se 2100e/kk.

Kuitenkin, tuloilla 2100e/kk pääsee myös matkustamaan sen parisen kertaa vuodessa, jos ei tuhlaa kaikkia baareihin ja hömpötyksiin.

• 5+4 kirjoitti:

No joo, 500 jos asuu Korsossa plus siihen seutulippu... terveellinen ruokavalio on kyllä päälle sen 250e/kk...jos ei tyydy halpaan perusruokaan (kuten peruna, makarooni, leipää).

Palkka 3000e, ei kuitenkaan ole ihan mikään peruspalkka, sanoisin että useammalla se on se 2100e/kk.

Kuitenkin, tuloilla 2100e/kk pääsee myös matkustamaan sen parisen kertaa vuodessa, jos ei tuhlaa kaikkia baareihin ja hömpötyksiin.

Priorisointikysymys. Laskelmani ei kaadu, vaikka vuokra olisi sitten sen pari sataa enemmän. Jos nainen rakastaa matkustelua, niin ehkä sitten ei tarvitse uusia kenkäkaappia joka kuukausi, eli vaatemenot eivät ole kolmeasataa kuussa. Joku palstanainen voisi ehkä vahvistaa tai esittää todenmukaiset laskelmat?

Oli miten oli, todellakin halutessaan voi matkustaa pari kertaa vuodessa, enemmänkin jos ei mitään muuta käyttöä rahoille ole ja suunnittelee vähän matkojaan.

• 5+4 kirjoitti:

Nyt vasta tajusin, mitä kirjoitit palkasta. En nyt sitten tiedä, onko "useammalla" vain kahden tonnin palkka -- voi olla, siinä kohdassa myönnän että voin olla sokea. Siltikin pitää miettiä, millainen nainen tykkää matkustelusta? Oikeaa vastausta ei tietenkään ole, mutta arvelisin että tyypillisimmillään korkeasti koulutettu nainen, vähintään nyt AMK-taustainen. Siinä vaiheessa 2100 euroa kuukaudessa on aika vähän.

(Ymmärrän tietysti, ettei koulutustakaan välttämättä korreloi palkan kanssa - kirjastonhoitajat ja varhaiskasvatuksessa työskentelevät korkeastikin koulutetut eivät kamalasti platinaluottokorttejaan vinguta luksusliikkeissä).

• näin täällä
        niin? kirjoitti:

Tuolla lordin mainitsemalla palkalla ollaan keskituloisia.

Karu totuus on , että lukumääräisesti suuri osa suomalaisia on pienituloisia!

Säälittäen totean, että minulle 3000 eur/kk (brutto) on haavepalkka.

Tienaan 2500 eur/kk (brutto) eli 1800 eur/kk netto, ja pelkät asumiskulut on yli 1100 eur/kk...

• lord.boredom kirjoitti:

Nyt vasta tajusin, mitä kirjoitit palkasta. En nyt sitten tiedä, onko "useammalla" vain kahden tonnin palkka -- voi olla, siinä kohdassa myönnän että voin olla sokea. Siltikin pitää miettiä, millainen nainen tykkää matkustelusta? Oikeaa vastausta ei tietenkään ole, mutta arvelisin että tyypillisimmillään korkeasti koulutettu nainen, vähintään nyt AMK-taustainen. Siinä vaiheessa 2100 euroa kuukaudessa on aika vähän.

(Ymmärrän tietysti, ettei koulutustakaan välttämättä korreloi palkan kanssa - kirjastonhoitajat ja varhaiskasvatuksessa työskentelevät korkeastikin koulutetut eivät kamalasti platinaluottokorttejaan vinguta luksusliikkeissä).

No itseasiassa noilla naisvaltaisilla aloilla esim. hoitoalalla palkka saattaa jäädä tuohon lähemmäs paria tonnia jos ei ole hyviä lisiä.
        Myyjät, siivoojat, lastentarhanhoitajat... Ainakin mitä mun tuttavapiirissä on, eivät kyllä kukaan tienaa lähellekään kolmea tonnia.

Ja mitä tulee tuohon vaatteiden ostamiseen, niin entisessä elämässä se saattoi olla lähellä tuota muutamaa satasta kuukaudessa, mutta nykyään ei todellakaan. Sanoisin, että ehkä keskiverto työssäkäyvä nainen ostaa vaatteita jollain 100 €:lla kuukaudessa keskimäärin. Joka kuukausi eikä joka vuosikaan tarvitse ostaa esim. kallista talvitakkia, eikä talvikenkiä. Kerran hankittu kunnollinen käsilaukkuarsenaalikin riittää loppuelämäksi. Mutta tämä siis on mun näkemys asiaan.

• 5+4
        lord.boredom kirjoitti:

AMK-koulutus ja koulutusalaa vastaava työpaikka niin, kyllä, siinä 3000e/kk helposti ollaan.

I

• halvemmallakin saa
        näin täällä kirjoitti:

Karu totuus on , että lukumääräisesti suuri osa suomalaisia on pienituloisia!

Säälittäen totean, että minulle 3000 eur/kk (brutto) on haavepalkka.

Tienaan 2500 eur/kk (brutto) eli 1800 eur/kk netto, ja pelkät asumiskulut on yli 1100 eur/kk...

Ihmettelen kun ihmiset elävät yli varojen. Mutta et taida asua sinkkuna yksin vuokralla.

• 5+4 kirjoitti:

AMK-koulutus ja koulutusalaa vastaava työpaikka niin, kyllä, siinä 3000e/kk helposti ollaan.

I

Niin arvelinkin. Uskon kyllä, jos Pimppaloora kertoo ettei kukaan hänen tuttavapiiristään tienaa lähellekään kolmea tonnia... mutta omassa tuttavapiirissäni toisaalta vain harva tienaa sen alle. Siis töissäolevista tuttavistani, tietysti työelämän ulkopuolella olevilla tilanne on huonompi.

• ätmi
        5+4 kirjoitti:

I

Aivan naurettavaa yliyksinkertaistamista.

• ----
        pimppaloora kirjoitti:

No itseasiassa noilla naisvaltaisilla aloilla esim. hoitoalalla palkka saattaa jäädä tuohon lähemmäs paria tonnia jos ei ole hyviä lisiä.
        Myyjät, siivoojat, lastentarhanhoitajat... Ainakin mitä mun tuttavapiirissä on, eivät kyllä kukaan tienaa lähellekään kolmea tonnia.

Ja mitä tulee tuohon vaatteiden ostamiseen, niin entisessä elämässä se saattoi olla lähellä tuota muutamaa satasta kuukaudessa, mutta nykyään ei todellakaan. Sanoisin, että ehkä keskiverto työssäkäyvä nainen ostaa vaatteita jollain 100 €:lla kuukaudessa keskimäärin. Joka kuukausi eikä joka vuosikaan tarvitse ostaa esim. kallista talvitakkia, eikä talvikenkiä. Kerran hankittu kunnollinen käsilaukkuarsenaalikin riittää loppuelämäksi. Mutta tämä siis on mun näkemys asiaan.

Keskivertonainen ostaa satasella kuussa vaatteita? En taida uskoa ja varmasti jotain kuluttamistutkimusta löytyy, kunhan jaksan kaivaa joku päivä.

• 5+4
        ätmi kirjoitti:

Aivan naurettavaa yliyksinkertaistamista.

Kerro miksi?

Alemalla amk-tutkinnolla, jos aloitat koulutustasi vastaavissa työtehtävissä se aloituspalkka on jo siinä 2500e/kk. Vuosi-pari kun teet töitä niin voit vaatia jo sen 3000e/kk. Tietenkin jos osat jotain muutakin kuin kahvitella ja sinkku-palstalla roikkua päivät pitkät.

• 5+4 kirjoitti:

Kerro miksi?

Alemalla amk-tutkinnolla, jos aloitat koulutustasi vastaavissa työtehtävissä se aloituspalkka on jo siinä 2500e/kk. Vuosi-pari kun teet töitä niin voit vaatia jo sen 3000e/kk. Tietenkin jos osat jotain muutakin kuin kahvitella ja sinkku-palstalla roikkua päivät pitkät.

Moniko saa nykypäivänä heti koulutustaan vastaavan työpaikan AMK-tutkinnolla? Toki niitä on, mutta selvä vähemmistö.

• pimppaloora kirjoitti:

En ole töissä, joten rahaa ei mene vaatteisiin 300 edes vuodessa. Työssäkäyvillä tilanne on varmaan ihan eri ja riippuu vielä mitä työtä tekee.

Korkeintaan jos minun pitää ostaa uudet talvikengät ja -takki niin rahaa menee helposti 300 jo noihin.

Olen vuosien saatossa ostanut sen verran vaatteita ja kun pidän vaatteitani todella kauan, niin vaatteita on itse asiassa ihan hirveästi. Minulla on käytössä lähes 20 vuotta vanhoja paitoja enkä edes kehtaa sanoa miten vanhoja vanhimmat vaatteni ovat. Palstalaiset pyörtyisivät niille sijoilleen :-D

• ytmi
        femnerd kirjoitti:

En ole töissä, joten rahaa ei mene vaatteisiin 300 edes vuodessa. Työssäkäyvillä tilanne on varmaan ihan eri ja riippuu vielä mitä työtä tekee.

Korkeintaan jos minun pitää ostaa uudet talvikengät ja -takki niin rahaa menee helposti 300 jo noihin.

Olen vuosien saatossa ostanut sen verran vaatteita ja kun pidän vaatteitani todella kauan, niin vaatteita on itse asiassa ihan hirveästi. Minulla on käytössä lähes 20 vuotta vanhoja paitoja enkä edes kehtaa sanoa miten vanhoja vanhimmat vaatteni ovat. Palstalaiset pyörtyisivät niille sijoilleen :-D

ei jeesus nainen, nyt kyllä suosittelen rättien uusimista, Itselläni menee pelkästään jalkineisiin yli 1000 euro per vuosi, kelloista puhumattakaan.

• ätmi
        5+4 kirjoitti:

Kerro miksi?

Et ilmeisesti ole tästä tietoinen, mutta AMK:sta voi itse asiassa valmistua monelle eri alalle, joiden palkkataso vaihtelee.

• 30+30
        pimppaloora kirjoitti:

"Myyjät, siivoojat, lastentarhanhoitajat... Ainakin mitä mun tuttavapiirissä on, eivät kyllä kukaan tienaa lähellekään kolmea tonnia."

Noissa hommissa ei ilman ylitöitä pääse edes lähelle kahta tonnia.

• onpas vaikeata
        ätmi kirjoitti:

Et ilmeisesti ole tästä tietoinen, mutta AMK:sta voi itse asiassa valmistua monelle eri alalle, joiden palkkataso vaihtelee.

Miksi hankkii sellaisen amk-tutkinnon jos tehtaalla perusduunarina saa jo sen 2500 ilman mitään koulutusta.

• Yökyöpel
        onpas vaikeata kirjoitti:

Miksi hankkii sellaisen amk-tutkinnon jos tehtaalla perusduunarina saa jo sen 2500 ilman mitään koulutusta.

Yhteiskunnassa yleisesti ottaen arvosteaan koulutusta. Mieluummin otan 2000 kuussa nettoavan amk-pohjaisen naisen kuin saman summan tienaavan työläisnaisen.

• lord.boredom kirjoitti:

Niin arvelinkin. Uskon kyllä, jos Pimppaloora kertoo ettei kukaan hänen tuttavapiiristään tienaa lähellekään kolmea tonnia... mutta omassa tuttavapiirissäni toisaalta vain harva tienaa sen alle. Siis töissäolevista tuttavistani, tietysti työelämän ulkopuolella olevilla tilanne on huonompi.

Se vähän riippuu millä alalla työskentelee. Omassa kaveripiirissäni on enemmistö naisista töissä juuri hoitoalalla (lasten, vammaisten ja vanhusten hoidossa) ja palkat on pieniä.
        Siskoni taas on amk-sairaanhoitaja ja tienaa lähemmäs tuota 3000 €.
        Ja sitten on niitä kavereita, jotka painavat 3-vuoroduunia tehtailla ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista ilman minkäänlaista koulutusta.

Itse downshiftasin elämäni kertaheitolla alkuvuodesta. Jäin pois ihan hyväpalkkaisesta duunista ja hain opiskelemaan. Nyt ollaan sitten koulussa ja teen töitä siinä sivussa. Hyvin pärjää, kun asennoituu oikein :)

• ätmi
        onpas vaikeata kirjoitti:

Missä ihmeen tehtaalla? Onko Suomessa vielä sellaisiakin?

• 12+6
        ätmi kirjoitti:

Missä ihmeen tehtaalla? Onko Suomessa vielä sellaisiakin?

ei tietenkään kun kaikki ovat korkeastikoulutettuja työttömiä odottelemassa että tulisi kutsu vähintään siihen presidentin virkaan

• ätmi
        12+6 kirjoitti:

ei tietenkään kun kaikki ovat korkeastikoulutettuja työttömiä odottelemassa että tulisi kutsu vähintään siihen presidentin virkaan

Tai tuotannon ulkomaille siirtäneitä eläkeläisiä.

• ytmi kirjoitti:

ei jeesus nainen, nyt kyllä suosittelen rättien uusimista, Itselläni menee pelkästään jalkineisiin yli 1000 euro per vuosi, kelloista puhumattakaan.

Sinä oletkin ytmi ja käyt töissä. Mutta en kyllä ymmärrä miten jalkineisiin voi mennä yli 1000 vuodessa. Varsinkaan en ymmärrä sitä miksi pitäisi ostaa vuosittain kelloja? Ihan kummallista.

Miksi minun pitäisi hankkia uusia vaatteita? En käy töissä ja olen enimmäkseen kotona. Vanhat vaatteeni kelpaavat ihan mainiosti itselleni. Ei minulla ole varaa eikä intressiäkään kuluttaa vaatteisiin hirveästi rahaa. Lihavana kaikki vaatteet vielä näyttävät hirveiltä päällä.

Minulla on niin paljon vuosien saatossa (2000-luvulla) ostettuja vaatteita, että osa on vieläkin käyttämättömiä. Eivät ne mitään muotivaatteita olleet ostettaessakaan, joten siinä mielessä ovat suht ajattomia.

Tiedän, että enemmistö ihmisistä ei pitäisi vaatteitaan niin kauan kuin minä. Heitän vaatteen pois sitten vasta kun siinä on useampia reikiä tai kangas on kulunut ihan ohueksi. Tuolloinkin kyllä pidän vaatetta siihen asti kun kangas repeytyy ja nyt puhun yöpuvuista, em mistään ihmisten ilmoilla pidettävistä vaatteista :-D

• kateus on pahasta

Mitä maksaa montaa tonnia? No jos sun matkat ovat luksusta joista tonneja maksetaan niin jotkut pärjää vähemmällä.

Viimeinen 7pv lomamatka Kyprokselle maksoi 200e menot siellä. Ja matkustelu ei tarkoita kahden viikon lomamatkoja, ne voivat olla lyhyitä 3pv kaupunkilomia halvalla tarjouslennolla, vaikkapa 40e Tre-Lontoo-Tre pari yötä siellä.

Mutta jotkut eivät vaivaudu ja ostavat valmismatkoja tonnilla per viikko ja ihmetellään miten muilla riittää varat matkustella.

• tsallense

Voihan sitä tykätä tosi paljon matkustelusta, vaikkei joka vuosi reissaisikaan ulkomaille. Omassa profiilissanikin mainitsen, että tykkään matkustelusta, sillä pari hienointa kokemusta elämässäni on ollut tosi mahtava reissu ulkomaille.

Sinkkuna on aika helppoa reissata, koska on äkkilähtöjä ja halpalentoyhtiöiden reissuja. Netistä on tosi helppoa etsiä itsekin esim. Ebookersin ja Trivagon kautta lentoja ja hotelleja tai sitten voi ostaa jonkun valmismatkan. Esimerkiksi Hulluilla Päivillä Stockalta saa välillä tosi hyviä tarjouksia matkoista. Paljon kalliimpaa reissaaminen on esimerkiksi 4-henkiselle perheelle.

Nykyäänhän on muuten sohvasurffausta ja muita tosi edullisia tapoja reissata. Harva kai enää matkustaa Interreilillä, mutta matkustustapoja on monia.

• "Nykyäänhän on muuten sohvasurffausta ja muita tosi edullisia tapoja reissata. Harva kai enää matkustaa Interreilillä, mutta matkustustapoja on monia."

Nykyisin pääsee pällistelemään katunäkymiä Google Streetviewissä jos ne niin kiinnostavat.

Tulevaisuudessa suuri osa matkustelusta hoidettaneen virtuaalilaseilla (Oculus Rift yms.). Jostain Louvresta vain 3d-malli laseihin, ja Mona Lisaa pääsee ihmettelemään niin läheltä kuin haluaa ilman ryysistä ympärillä.

• 14+20
        outsider1 kirjoitti:

"Nykyäänhän on muuten sohvasurffausta ja muita tosi edullisia tapoja reissata. Harva kai enää matkustaa Interreilillä, mutta matkustustapoja on monia."

Nykyisin pääsee pällistelemään katunäkymiä Google Streetviewissä jos ne niin kiinnostavat.

Tulevaisuudessa suuri osa matkustelusta hoidettaneen virtuaalilaseilla (Oculus Rift yms.). Jostain Louvresta vain 3d-malli laseihin, ja Mona Lisaa pääsee ihmettelemään niin läheltä kuin haluaa ilman ryysistä ympärillä.

Jos sinulla olisi mahdollisuus päästä matkalle avaruuteen tai katsoa avaruusmatka 3D-laseilla, kumman valitsisit? Oletetaan, että sinulla olisi asiasta vaitiolovelvollisuus, joten mahdollinen brassailu jossain jollekin ei vaikuta valintaan.

• 14+20 kirjoitti:

Jos sinulla olisi mahdollisuus päästä matkalle avaruuteen tai katsoa avaruusmatka 3D-laseilla, kumman valitsisit? Oletetaan, että sinulla olisi asiasta vaitiolovelvollisuus, joten mahdollinen brassailu jossain jollekin ei vaikuta valintaan.

3D-lasit tietenkin. Avaruusmatka olisi varmasti erittäin epämukava ja vaivalloinen, ja mikä pahempaa, vaarallinen.

• aisuri timppa

Ja nuorten naisten panoreissut kustantaa usein aisuri-isukki.

• 5+3

Ihme kiinnostus mitä muut tekee elämällään? Eläkää sitä omaa elämäänne.

• Jii007

Tämä matkustelu innostus on aivan järkyttävää. Millähän rahalla nämä minun ikäiset nuoret naiset ravaa siellä ulkomailla? Mamma och pappa betalar.
      Sitten miehenkin pitäisi olla maailmaa nähnyt ja innokas matkaaja, joka maksaakin matkan sen naisen puolesta. HIAAAAAAAARRRRGGGH!!!!!!

Jos mies ei matkustele jonnekin Ibizalle tai Pariisiin niin on ihan juntti, joka ei tajua mistään mitään. Anteeksi nyt vaan jos ei yhtään kiinnosta tuhlata vähäisiä rahojaan turhuuteen. Kyllä minuakin matkustelu kiinnostaa, mutta hieman eri merkeissä kuin jossain bilettämisessä ja nussimisessa. Toisaalta onhan se helppoa käydä siellä Ibizalla nussittamassa itseään kun harva tietää siitä täällä Suomessa, maine säilyy.

• Voi voi

Nyt rassaa Ibitzan matkakuvat?

Kylläpä olet kateellinen.

Ja naisia solvataan kateelliseksi. Tässähän jää jo moni naapurin mummelikin toiseksi kun sinuun verrataan, yhtä tylsät jutut teillä.

• Jii007
        Voi voi kirjoitti:

Nyt rassaa Ibitzan matkakuvat?

Kylläpä olet kateellinen.

Ja naisia solvataan kateelliseksi. Tässähän jää jo moni naapurin mummelikin toiseksi kun sinuun verrataan, yhtä tylsät jutut teillä.

En minä ole siitä kateellinen, että naiset matkustelee. Vituttaa vaan kun miehenkin pitäisi harrastaa ihan samaa ja vielä osallistua kustannuksiin.

Ei naisen tarvitse alkaa harrastaa samoja asioita kuin minun, saati sitten osallistua kustannuksiin.

En pidä sitä kateellisuutena, että naista vaikka rassaa se, että minä teen palapelejä ja vaadin häntäkin tekemään ja vielä maksamaan puolet. Sellaisesta saakin hermostua.

• uyghu6iu4t56765y66i5
        Jii007 kirjoitti:

En minä ole siitä kateellinen, että naiset matkustelee. Vituttaa vaan kun miehenkin pitäisi harrastaa ihan samaa ja vielä osallistua kustannuksiin.

Ei naisen tarvitse alkaa harrastaa samoja asioita kuin minun, saati sitten osallistua kustannuksiin.

En pidä sitä kateellisuutena, että naista vaikka rassaa se, että minä teen palapelejä ja vaadin häntäkin tekemään ja vielä maksamaan puolet. Sellaisesta saakin hermostua.

Miksei nainen voi matkustella yksin omalla rahalla kun ukko hakkaa pleikkaa tm. kotona? Tunnen tuollaisen pariskunnan, olleet yhdessä toistakymmentä vuotta.

• Jii007
        uyghu6iu4t56765y66i5 kirjoitti:

Miksei nainen voi matkustella yksin omalla rahalla kun ukko hakkaa pleikkaa tm. kotona? Tunnen tuollaisen pariskunnan, olleet yhdessä toistakymmentä vuotta.

En minä tiedä vanhemmista pariskunnista. Tarkoitin kommentissani nuoria naisia, kuten sieltä voikin poimia.

Vanhemmat naiset on muutenkin paljon ymmärtäväisempiä kuin nuoret.
        Suurelle osalle nuorista naisista se on hirveä turn off jos mieluummin lähtee vaikka Norjaan kuin jonnekin Ibizalle nussimaan ja örveltämään.

• uyghu6iu4t56765y66i5
        Jii007 kirjoitti:

En minä tiedä vanhemmista pariskunnista. Tarkoitin kommentissani nuoria naisia, kuten sieltä voikin poimia.

Vanhemmat naiset on muutenkin paljon ymmärtäväisempiä kuin nuoret.
        Suurelle osalle nuorista naisista se on hirveä turn off jos mieluummin lähtee vaikka Norjaan kuin jonnekin Ibizalle nussimaan ja örveltämään.

No ei itse vajaa nelikymppisenä osaa ajatella 20 vuotiaita naisina vaan lapsina.

• Hah ahaha a
        Jii007 kirjoitti:

"Tämä matkustelu innostus on aivan järkyttävää. Millähän rahalla nämä minun ikäiset nuoret naiset ravaa siellä ulkomailla? Mamma och pappa betalar.
        Sitten miehenkin pitäisi olla maailmaa nähnyt ja innokas matkaaja, joka maksaakin matkan sen naisen puolesta. HIAAAAAAAARRRRGGGH!!!!!!"

Taidat olla pahemmanluokan SAITURI!!!!

Laskeskelet jossain peräkammarissa ropojasi ja pelkäät että joku nainen koittaa hyötyä sinusta.

Voi ressua..

• Jii007
        uyghu6iu4t56765y66i5 kirjoitti:

No ei itse vajaa nelikymppisenä osaa ajatella 20 vuotiaita naisina vaan lapsina.

Ymmärrän. Itse yleensä kun puhun naisista niin tarkoitan nuoria naisia, koska ne nyt enemmän liittyy minun elämääni kuin ne nelikymppiset.
        Yleensä kyllä puhun vain naisista, koska en jaksa laittaa sitä nuorta siihen eteen. Tytöistäkään ei oikein enää voi puhua kun ovat täysi-ikäisiä ja suurin osa on jo nussituttanut itseään.

• Jii007
        Hah ahaha a kirjoitti:

"Tämä matkustelu innostus on aivan järkyttävää. Millähän rahalla nämä minun ikäiset nuoret naiset ravaa siellä ulkomailla? Mamma och pappa betalar.
        Sitten miehenkin pitäisi olla maailmaa nähnyt ja innokas matkaaja, joka maksaakin matkan sen naisen puolesta. HIAAAAAAAARRRRGGGH!!!!!!"

Taidat olla pahemmanluokan SAITURI!!!!

Laskeskelet jossain peräkammarissa ropojasi ja pelkäät että joku nainen koittaa hyötyä sinusta.

Voi ressua..

En ole mikään saituri, mutta totta helvetissä lasken rahojani, että mihin on varaa ja mihin ei.
        Työttömänä ja köyhänä on vähän paha tuhlailla. Eikä todellakaan tulisi mieleen pyytää keneltäkään sukulaiseltani rahaa yhtään mihinkään.

• iiuuytrrrrrrrrrrrr

Niin no moni laittaa rahansa viihde-elektroniikkaan tms. ja samalla rahalla reissaa jo jonkin verran. Itsekin olen esimerkiksi tehnyt kuukauden neljä maata kattavan reissun 500-600 egellä.

• Kukkuuu..

Taas iski kateus?

Palstapervoa potuttaa kun naisilla on kivaa.

• Ikisinkku M

Se onkin huvittavaa kun varmaan kuvittelee että aktviivinen matkailuhistoria on plussaa vaikka miehen silmissä se muuttuu aktiiviseksi panohistoriaksi kun tyhmäkin tajuaa että luultavasti naisella on ollut jonkunlainen lomaromanssi paikallisen karvaranteen kanssa lähes joka reissulla. Kiva siinä on sitten lähteä rakentamaan yhteistä tulevaisuutta kun etelän nussijamestarien mällit muhii naisen sisuksissa.

• Kyllä on hauskaa

No löytyihän se asian ydin sieltä!
        Ihan vaan mahdotonta ätmin ajatella että naiset paskat nakkaa siitä, mitä joku peräkammarinpihi heidän matkustelustaan ajattelee.

• Ikisinkku M
        Kyllä on hauskaa kirjoitti:

No löytyihän se asian ydin sieltä!
        Ihan vaan mahdotonta ätmin ajatella että naiset paskat nakkaa siitä, mitä joku peräkammarinpihi heidän matkustelustaan ajattelee.

Niin varmaankin nakkaa mutta miksi ne sitten hakee sitä seuraa niillä profiileillaan, eikö ne karvarannepanot muutaman kerran vuodessa tyydytäkään riittävästi?

• ohoh .
        Ikisinkku M kirjoitti:

Niin varmaankin nakkaa mutta miksi ne sitten hakee sitä seuraa niillä profiileillaan, eikö ne karvarannepanot muutaman kerran vuodessa tyydytäkään riittävästi?

No voi pitääkö ne matkakuvat sitten piilottaa ettei vaan aikuinen mies hermostu niistä?
        On se vaan vaikeeta olla nainen.

Jos joku on niin sairas päästään että tuntematta edes ihmistä olettaa matkustelun olevan pelkkää seksiturismia, niin se kertoo enemmän siitä miehestä kuin naisesta. Niinhän ne mustasukkaiset vahtaajamiehetkin ovat yleensä itse pettäjiä, siksi naisiaan vahtivat.

Ja terve nainen haluaa seksiä säännöllisesti, eikä vaan muutaman kerran vuodessa,. Voi teitä hönöjä.

• Ikisinkku M
        ohoh . kirjoitti:

No voi pitääkö ne matkakuvat sitten piilottaa ettei vaan aikuinen mies hermostu niistä?
        On se vaan vaikeeta olla nainen.

Jos joku on niin sairas päästään että tuntematta edes ihmistä olettaa matkustelun olevan pelkkää seksiturismia, niin se kertoo enemmän siitä miehestä kuin naisesta. Niinhän ne mustasukkaiset vahtaajamiehetkin ovat yleensä itse pettäjiä, siksi naisiaan vahtivat.

Ja terve nainen haluaa seksiä säännöllisesti, eikä vaan muutaman kerran vuodessa,. Voi teitä hönöjä.

No ei kai niitä piilottaa tarvitse, paitsi jos karvarannekin niissä esiintyy :D, muttei niillä reissuilla elvistelläkään tarvitse.

• bumlebum

Ajatteletko ihan oikeasti noin vai onko tuo vaan sellainen kiva väittely :) Eihän ihmiset voi olla oikeasti noin rajoittuneita, en pysty uskomaan tuota sinusta.

• Ikisinkku M
        bumlebum kirjoitti:

Ajatteletko ihan oikeasti noin vai onko tuo vaan sellainen kiva väittely :) Eihän ihmiset voi olla oikeasti noin rajoittuneita, en pysty uskomaan tuota sinusta.

No kieltämättä vähn yritin provota, aika huonosti onnistui :(

• bumlebum
        Ikisinkku M kirjoitti:

No kieltämättä vähn yritin provota, aika huonosti onnistui :(

Kun menee yli niin sen kyllä huomaa, ja epäilee että ihminen vain kiusaa :) Ehkä toisella nimimerkillä ei herättäisi epäilystä.

• ätmi 36.

Minulla on tilillä yli 100 tonnia enkä ole ulkomailla käynyt 15 vuoteen.

• Ex PUA

Heti kun nainen matkustaa maanisesti, kuten aika moni suomalainen nainen, tulee minulle toisaalta mieleen mielikuvituksettomuus, toisaalta Timpan perhe jonka edesottamuksista olemme täälläkin lukeneet.

• papuja papuja

No mielikuvituksen puuttesta ei sinua voida syyttää. Sitähän kaikki pöhköt juttusi ovat.
        Vai maanista matkustelua, hanki kuulepas
        -lääkkeet
        -elämä

• Ex PUA
        papuja papuja kirjoitti:

No mielikuvituksen puuttesta ei sinua voida syyttää. Sitähän kaikki pöhköt juttusi ovat.
        Vai maanista matkustelua, hanki kuulepas
        -lääkkeet
        -elämä

Voi sitä ironian määrää, kun sinunlainen täysin tärähtänyt femakko sanoo noin toiselle.

• mielummin oikeamäärä
        Ex PUA kirjoitti:

Voi sitä ironian määrää, kun sinunlainen täysin tärähtänyt femakko sanoo noin toiselle.

Jaa, voit olla täysin tärähtänyt ja mikä ettet femakkokin jos siltä tuntuu.
        Suosittelen silti ottamaan ne lääkkeet

• Ex PUA
        mielummin oikeamäärä kirjoitti:

Jaa, voit olla täysin tärähtänyt ja mikä ettet femakkokin jos siltä tuntuu.
        Suosittelen silti ottamaan ne lääkkeet

Juuri tuota minä meinasin.

• 9+8

Toisaalta jos naisella ei ole esim autoa niin jo niillä säästetyillä rahoilla pystyy matkustamaan.
      Itse miehenä maksan pelkästään auton vakuutuksesta 1400e ja bensoihin menee varmaan vielä 1700e..

• :DDD

mullakin on pihalla avaruusraketti ja sillä kulkeminen maksaa, eipäs paljon matkustele sitten

• ohnoes

Naisen ei tarvitse hankkia autoa, koska sellainen löytyy mieheltä.

• 9+8

niin ja tuon lisäksi tietenkin se 27000€ mitä auto itsessään maksoi, ihanan kallista.
        Tuolla rahasummalla matkustelee jo jonkun verran.

• Sexual Jihad

Naisen seksuaalisuus puhkeaa entistäkin eläimelliseen kukkaan matkaillessa eksoottisissa kehitysmaissa.

• fuub

Työmatkalla sinkkunaiset käy. Porauslautoille hommiin. Istuttamaan siemeniä.

• porauslautoilla

kuuleman mukaan sama nainen voi joutua saman miehen perseraiskaamaksi useana päivänä. Hhmm, jostain syystä nainen lähtee useamman kerran saman perseraiskaajan matkaan;)

• Antimatkailija

Naisten touhuissa rehottaa kaksinaismoralismi. Ollaan huolissaan ympäristöstä ja äänestetään vihreitä, mutta samaan aikaan pitää matkustella ympäri maailmaa ja tuhlata luonnonvaroja. En pahemmin matkustele ulkomailla ja enkä kyllä äänestä vihreitä, enkä ole nainenkaan.

• Juuri tänä aamuna jäin bussissa kuuntelemaan, kun takanani naisääni kertoi kaverilleen/tutulleen/kuka lie ollutkin, lähtevänsä ensi kuussa puoleksi vuodeksi matkoille. Matka alkaa kuulemma perheen kanssa Thaimaasta, sen jälkeen hän ilmeisesti jatkaa yksin (?) Malesiaan, Indonesiaan ja lopulta Australiaan. Neitokainen jäi sitten pois bussista ennen minua niin että näin kuka puhuja oli, ja hän osoittautui nuoreksi, tosi kauniiksi naiseksi.

Nyt tuli mielikuva, kuinka ätmit olisivat kiristelleet hampaitaan ja ajatelleet näitä palstajuttuja, jos olisivat olleet minun tilallani :) Itse olin pelkästään kateudesta vihreä, voidapa ottaa puoli vuotta lomaa ja lähteä kaukomaille..

Tonnia en ole euroaikana tainnut kertaakaan maksaa yksittäisestä matkasta, käytän halpislentoyhtiöitä ja halpishotelleja. Ja lennot ovat ainoa vaihtoehto, jos Suomesta meinaa jonnekin pitkän viikonlopun ajaksi ehtiä.

• Äädämi

Vitunjakomatkailua se on. Käyvät nussituttamassa huoranvittujaan jollain karvakäsigigoloilla ja vielä maksavat siitä. Suomalaiselle eivät anna pillua edes rahasta. Ei nimittäin tarvitse, kun valtio on asettunut aviomiehen asemaan eräänlaiseksi välikädeksi ja antaa sosiaalitukina ja suojatyöpaikkojen palkkoina tuottavaa työtä tekeviltä miehiltä pakkoverotettua rahaa ilman että tarvitsee horon reisiä levittää vastineeksi. Sitten kelpaa matkailla ja jakaa ja jakaa ja jakaa ja jakaa...

• Kurppa vastaa

Eräs naisystäni lähti viettämään akkaporukassa 50 v synttäreitään

Löysi reissun aikana itselleen miehen Ovat olleet matkan jälkeen kimpassa
        tosin asuen erillään liki 10 vuotta

Reissaavat nyt yhdessä maailmalla ja viettävät aikaansa yhdessä ja molemmat
        tahoillaan omissa jutuissaan

Ystäväni sai mahtavan 50 v synttärilahjan vuosiksi eteenpäin Tiedän miehen
        kohtelevan heteromiehenä naista hyvin ja arvostavan häntä tasa-vertaisena
        elämän kumppaninaan ja rakkaana ihmisenä

Samanmieliset löysivät toisensa lomamatkansa aikana

Olivat molemmat tahoillaan eronneet vuosia sitteen ja löysivät toisensa vasta
        lomamatkalla

• Näin on marjat

Onhan se mukavaa matkustella, mutta kyseessä on sen verran yleinen ja jopa arkinen ilmiö nykyään, ettei sen avulla kannata ehkä kerätä irtopisteitä.

• ryppis

Tässä onkin erikoinen tilanne: taloudellisesti mee hyvin, mutta silti matkustellaan enemmän kuin koskaan. Työttömät, opiskelijat ja vaikka ketkä matkustavat myös. Ainakaan ei voi sanoa, että ton asial osalta olisi ennen olleet asiat paremmin. Suomen matkailutase on lähes miljardin miinuksella vuodessa.

Itse olen myös huomannut saman asian profiilien osalta. Monesta jää epäsuoraan tai ihan suoraankin sellainen meilikuva, että matkustelu on tärkein asia elämässä. Tiedä sitten miten yhteisolo sujuisi, jos itsellä ei ole samanlaisia ajatuksia.

• Naiset tykkää

matkustella, koska kulli exotique kiinnostaa.

• Gurppanen

Eikös se ole hyvä, että profiilissa kerrotaan, että mistä tykkää? Jotkut tykkää matkustelusta, jotkut ei. Minusta kyse on priorisoinnista. Itsekin tunnen erään vanhemman pariskunnan, jossa mies tissuttelee omilla rahoillaan kaljaa, kun taas vaimo niillä omilla rahoillaan matkustelee, mutta kun on yhteinen omakotitalo ja muutenkin kumpikin antaa toisensa olla omanlainen, niin järjestely toimii hyvin. Toisella on harrastuksena dokaaminen, toisella matkat.

Minulla menee niin vähän rahaa päihteisiin, että mieluummin laitan ne rahat johonkin itseäni kiinnostavampaan. Joka vuosi ei ole varaa käydä ulkomailla, kun asuntolainanlyhennykset ja auton ylläpito vie sen verran rahaa kuitenkin. Ehkä ensi kesänä olisi varaa lähteä reissuun, jos ei tule muita yllättäviä menoja. Tapanani on säästää rahat ennakkoon ja sitten lähteä reissuun. Vanhempieni rahoja tai velkarahaa en reissuihin käytä, vaan päinvastoin kannustan omia vanhempianikin reissaamaan vielä, kun ovat hyväkuntoisia.

Ihmetyttää, että jos sinkkunainen omilla tuloillaan reissaa ja harrastaa, niin mitä se katkerilta ATM-äijiltä on pois? Onko ATM:ien itsetunto niin huono, että heti luullaan, että matkusteleva nainen hyökkäisi heidän lompakon kimppuun, jos yhden kerran erehtyy pyytämään treffeille? Jos minä olen käynyt kouluni ja opiskellut ammattiin ja teen töitä (alussa ihan pask- hommia pienellä liksalla), niin totta kai sitä rahaa voi käyttää huvituksiinkin kuten reissaamiseen.

Jos jotkut harrastaa seksiä lomallaan, niin mikäs siinä. Itse en kyllä ole koskaan harrastanut seksiä ulkomailla, vaan nautinnoksi riittää hyvä ruoka, maisemat, kulttuuri ym. Valokuvaan paljon, istun kahviloissa, kävelen paljon, katselen nähtävyyksiä jne. En istu tavernoissa dokaamassa ollenkaan.

• Late bloomer

"The world is a book. If you never travel, you will only get to read one page."

Aika ennakkoluuloisia kommentteja kyllä tässä ketjussa. Äkkiseltään kuulostaa siltä, että reissun kuin reissun oletetetaan automaattisesti olevan biletysreissu jossakin massaturismikohteessa. Sellaisia biletysreissuja harrastavasta naisesta en itsekään kiinnostuisi, mutta haluaisin kyllä naisesta seuraa esimerkiksi vaellusreissuille periaatteessa missä päin maailmaa tahansa. Viikon parin reissut Euroopassa ovat maksaneet itselleni luokkaa 100 euroa per päivä, joten kahdenkin viikon reissu voi olla hyvästi alle 2000 euroa.

• ryppis

"The world is a book. If you never travel, you will only get to read one page."

Mielestäni ennakkoluuloisia kommentteja näkyy moneen suuntaan. Joku saattaa tällä paltalla pitää matkustelua panomatkoina, mutta aika usein myös katsotaan,e ttä matkustelu olisi jonkunlainen edellytys sivistykseen ja mielen avartamiseen. Siinäkin näkökannassa voi mennä ennakkoluuloisuuden puolelle.

Ihmiset tosiaan harrastavat ja käyttävät rahojaan erilaisiin asioihin. Jotkut matkustavat, jotkut bilettävät, jotkut keräävät varallisuutta, jotkut syövät kalliisti, jotkut ostavat palveluita ja relaavat itse enemmän... Kenenkään elämäntapavalintojen ei pitäisi olal toisilta pois, mutta aika useinhan niitä ihmetellään. Sinkkuuteen asia liittynee juuri siltä kannalta, miten erilaiset elämäntyylit saisi sovitettua.

• 101% hetero

Matkustele. Se on homoille.

• Näin tällä kertaa

Matkustelu on kivaa, kaikenlaisen uuden näkeminen ja kokeminen, vaikka rahaa ei olekaan matkustaa joka kuukausi. Kulttuurit on mielenkiintoisia. Ehkä jos jonain päivänä olisi aikaa ja tarpeeksi rahaa, voisi kokeilla kuukauden interreilaamista.

• Niin se on

Kannattaa sitten ottaa kondomeja mukaan.

• luontomatkailija N

Minäkin rakastan matkustelua ja matkustelenkin useaita kertoja vuodessa. Ei siihen kyllä montaa tonnia vuodessa mene, jokunen satanen korkeintaan. "Matkailu" kun ei tarkoita yksistään ulkomaanmatkailua, kotimaassakin on voi matkustella lähellä ja vähän kauempaa.

• Voi apua!

On se niin kamalaa kun naiset matkustaa.

Eipä taida olla mitään sellaista, mikä ei palstavajukin mielestä ole naisentekemänä ihan järkyttävää.

Mutta siis eihän täällä mitään naisvihaa esiinny
      eikä katkeruutta
      eikä kateutta

annamunkaikkikestää

• Niin se on

No tietenkin likainen mielikuvitus muovaa asian niin, että naisten matkailu = seksimatka johonkin machomaahan.

• ht ...

Antaa naisten vaan matkustaa jos haluavat. Omapa on asiansa.

Mutta valitettavasti taas itseäni ei erityisesti vaikkapa noi etelänmatkat, yms. kiinnosta juuri ollenkaan. Kun on yhden aurinkorannan nähnyt kaupustelijoineen niin on nähnyt ne kaikki. (Vain kaupustelijoiden kieli vaihtuu, ja se mitä ne kaupustelevat.)
        Sen takia valitettavasti ei oikein kuulosta matchaavalta tuollaisten naisten kanssa elintavat.

Niitä naisia tosiaan tuntuu vaan löytyvän todella paljon nettideiteistä.

Joko se matkailu on universaali naisten himo - tai sitten ahkerasti matkailevat naiset ovat luonteeltaan sellaisia, että eivät vaan sovi yhteen kenenkään miehen kanssa ja sen takia roikkuvat ikuisesti siellä nettideitissä muiden löytäessä parisuhteen ja poistuessa markkinoilta.

Mutta tosiaan. Toiset tykkää matkustella. Toiset ei. Toiset tykkää lentää viikoksi aurinkorannalle. Toiset tykkää kiertää maailmaa aina pari kuukautta kerrallaan. Jokainen menköön tyylillään. Tietysti harmi vaan että usein muuten mielenkiintoisen kumppanin matkustelutyyli ei ehkä osu yksiin oman kanssa.

• Näin on marjat
        ht ... kirjoitti:

Mutta valitettavasti taas itseäni ei erityisesti vaikkapa noi etelänmatkat, yms. kiinnosta juuri ollenkaan. Kun on yhden aurinkorannan nähnyt kaupustelijoineen niin on nähnyt ne kaikki. (Vain kaupustelijoiden kieli vaihtuu, ja se mitä ne kaupustelevat.)
        Sen takia valitettavasti ei oikein kuulosta matchaavalta tuollaisten naisten kanssa elintavat.

Joko se matkailu on universaali naisten himo - tai sitten ahkerasti matkailevat naiset ovat luonteeltaan sellaisia, että eivät vaan sovi yhteen kenenkään miehen kanssa ja sen takia roikkuvat ikuisesti siellä nettideitissä muiden löytäessä parisuhteen ja poistuessa markkinoilta.

Mutta tosiaan. Toiset tykkää matkustella. Toiset ei. Toiset tykkää lentää viikoksi aurinkorannalle. Toiset tykkää kiertää maailmaa aina pari kuukautta kerrallaan. Jokainen menköön tyylillään. Tietysti harmi vaan että usein muuten mielenkiintoisen kumppanin matkustelutyyli ei ehkä osu yksiin oman kanssa.

Ihan hyvä näkökulma.

Saattaa olla, että matkusteluinnon taustalla on voimakas vapaudenkaipuu. Siinä valossa ihmisen voi olla hankala sitoutua, vaikka sellaisesta unelmoisikin jossain yhteydessä.

• 555556666666
        ht ... kirjoitti:

Olen joskus kuullut naiselta ettei ikinä halua rajojen ulkopuolelle, tuokin kyllä kuulostaa jotenkin juntin ahdasmieliseltä ja jopa rasistiselta.

• Eurooppalainen mies
        555556666666 kirjoitti:

Olen joskus kuullut naiselta ettei ikinä halua rajojen ulkopuolelle, tuokin kyllä kuulostaa jotenkin juntin ahdasmieliseltä ja jopa rasistiselta.

Mikäpä siinä, jos viihtyy hyvin omalla reviirillään. Tuntemattoman voi kokea myös uhkana ja matkailu maksaakin.

• Brilliant Boy

"Arent holidays brilliant? You can go for the other countries, like to France or to the other one."

• sinkkumies.

Matkailu on huono harrastus. Rahaa menee paljon hukkaan ja lentokoneet saastuttavat ympäristöä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163