Hei! Osaisitteko ystävälliset ihmiset sanoa, mikä työ nykypäivänä olisi mahdollisimman itsenäinen/EI-ryhmätyövaltainen? Itseäni ei kiinnostaisi lähteä tiimitöiden ihmissuhdeselkkauksiin, vaan haluaisin olla mahdollisimman suuren osan työajasta itsekseni tai tehdä asiakaspalvelutöitä. Työkaverit sen sijaa haluaisin pitää melko etäisinä. Onko näitä aloja enää, vai pakotetaanko kaikki ihmiset tiimipelureiksi? Erittäin suuret kiitokset vastauksista! T:Epätoivoinen(ko)
itsenäiset/yksinäiset työt
12
7057
Vastaukset
- tomppeli
Yksi sellainen on lähinnä eläkeikää olevien ukkeleiden pikkufirmat, jotka antavat piut nykyajan hömpsötyksille, tosin niissä moni muukin asia on vähän vanhanaikaista.
Itsenäisiä töitä:
Freelancer: toimittaminen, kääntäminen, kirjoittaminen, sarjakuvien piirtäminen
Oma yritys: ompelimo, elektroniikkateollisuuden alihankintaa, kioski.. kävele kaupunkisi tai lähimmän kaupunkisi kauppakatua ja katso mitä kaikkea kadun varrelta löytyy.
Oma sivutyöni, josta yritän kasvattaa yrityksen ja lähteä tekemään sitä itsenäisesti on erittäin itsenäistä, liittyy hiukan johonkin noista ylläolevista, tarkemmin en kerro. - Marjaana
Ilman palkka- ja vaatimustasotoiveita on vaikea päätellä muita vaatimuksiasi, mutta näissä saat olla aika yksin:
* postinjakaja
* siivooja (kodit)
* jakelija/lähetti
* yövartija
* terveydenhoitaja esim. koulussa
* teollisuuden työt esim. vaneritehtaassa
* pienet kaupat, kioskit ja ravintolat
* taksikuski
* matkaopas
* perhepäivähoitaja
* käsityöläinen - alkuperäinen
Kiitti paljon vinkeistä! Olen tällä hetkellä yliopistossa, mutta juuri oman alani työt ovat todella sosiaalisia. Ongelmani onkin se, että haluaisin melko korkeasti koulutettuun ammattiin, eikä niitä oikein ole yksinäisiä löytynyt. Olen melko kunnianhimoinen sekä uraihminen. Palavereja yms. voisi olla silloin tällöin, mutta pääasiassa toivoisin työn olevan itsenäistä ja rauhallista. Eikö tämmöistä työtä korkeakoulu alalta ole löydettävissä?:( Tosin perhepäivähoitajan ammatti kyllä myös kiehtoo...
- tomppeli
Otsikossahan se. Tutkijan homma olisi luultavasti minunkin hommani ollut, jos olisin päässyt yliopistoon. Alalla kuin alalla on nykyään yksityisyrityksiä, joten se on toinen vaihtoehto myös korkeasti koulutetuille.
- rauhaa hakeva
Tutkija olisi todella unelma-ammattini, mutta olen kuullut paljon varoituksia siitä, ettei tutkijoille ole töitä, valmistun suoraan kortistoon jos tutkijaksi aion...Todella stressaavaa ja masentavaa tämä nykyaika! Tai ehkä sitten olen syntynyt täysin väärällä aikakaudella...Yksinäinen vaeltaja ei taida enää tähän maailmaan sopia;(
- joopa joo
Tutkijan työn sisältö riippuu alasta jolla on tutkijana. Tuntuu aika hassulta sanoa olevansa tutkija täsmentämättä sitä.
- hehpäheh
Käsittääkseni tässä ei ole kukaan väittänytkään olevansa tutkija. Alasta riippumatta, tutkijan työ on yleisesti ottaen itsenäistä ja yksinäistä.
- etäilijä
Jos koulutustaustasi sopii vähän vaativampiin tehtäviin, niin sinulle saattaisi sopia asiantuntijatehtävät jossain hajautetussa organisaatiossa,joissa saman toimeksiannon parissa työskentelevät ihmiset ovat sijoittuneina ympäri maailmaa. Yhteydenpito tapahtuu pääasiassa sähköisesti ja työtoverit ovat etäisempiä. Tällaisia tehtäviä löytyy monista globaalisti toimivista yrityksistä.
Kannattaa ilmaista halu omaan rauhaan vaikka sanomalla, että "on vahva sosiaalisen eristyneisyyden sietokyky." - alkup.
Kiitti vinkistä! Itse en ollutkaan tullut ajatelleeksi kyseistä vaihtoehtoa. Etätyö kuulostaa kyllä varteenotettavalta vaihtoehdolta, ja täytyykin ottaa siitä enemmän selvää.
- hehhehhhee
minä kerran menin työhaastattelussa sanomaan, että olen "erakko" luonteinen, sen jälkeen ei tullut vastakaikua siltä suunnalta.
- tyyppi
No mihinkäs työhön hait? Ei i nyt ihan missä tahansa haastattelussa kannata erakoksi itseään mainostamaan.
- madjfkfk
jokin julkisen sektorin virka; museo virkalija
yliopistotutkija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1373832Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä682711Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla492699Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi852483Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "332350Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1051468SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past821342Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6381309Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1631163Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611066