Kun mies ei tee mitään....

Pauliina^*

Miten teidän liitossa hoituu kotityöt, ruuan valmistus, kaupassa asiointi, laskujen maksu, pihatyöt, lasten kouluasiat.... Minä teen meillä kaiken tuon ja vielä enemmänkin. Kun joskus mainitsen että olisi hienoa jos hänkin ottaisi osaa, alkaa jän huutaa lapsille että nyt siivoamaan tai jän heittää leluja roskiin. Toinen vaihtoehto on että erotaan sitten. Kun tätä on kstkunut jo 23 vuotta tulee pikkuhiljaa katkeruus etten taida olla minkään arvoinen. Olen kateellinen ystävätterieni siitä että heidän miehensä ottavat osaa näihin asioihin. Mutta onko passiivinen mies yleisempi kuin osallistuva ja huomioiva?

11

219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikisinkku M

Akka tekee kaikki nuo. Itse teen vapaaehtoistyötä eli korjailen Wikipediaa kaiket ajat.

• ei ne opi

Meillä meni 10v noin, sitten ymmärsin potkia ukon pihalle ja elämä helpotti kun oli 1 "lapsi "vähemmän.

• 70 / 66

Kuten meillä liittomme alkupuolella 5-vuotta ja myöhemmin samaa rataa 12-vuotta.
      Kertaakaan vaimoni ei purnannut.
      Tuon viimeisen rupeaman jälkeen lopetin töissä käymisen.

• udlmms

Lopeta tekeminen. Lopeta. Sillä näet mikä vaikutus asiaan on. Olet tottuttanut miehen liian hyvään.

• kiltti mies.

Hahahhaha. Sun pitää nyt vaan nauttia ja kasaa palvella miestäs lun olet tuon miehen valinnut.

• Händi män

Itse teen ruokaa, siivoan, käyn kaupassa, pyykkään, silitän, korjaan elektroniikkalaitteet, remontoin, huollan auton, ostan lapsille vaatteita, hoidan lapset päiväkotiin, hoidan lasten iltatoimet.

Ainiin mutta niin tekee puolisonikin pl. noi "miesten hommat."

• 18 + 19

"Itse teen ruokaa,"

En.

"siivoan,"

En.

"käyn kaupassa,"

Käyn.

"pyykkään, silitän, korjaan elektroniikkalaitteet, remontoin, huollan auton,"

En, en, en, en, en.

"ostan lapsille vaatteita, hoidan lapset päiväkotiin, hoidan lasten iltatoimet."

En, en, en. Lapset tosin jo melkein aikuisia.

• Ruusunkukka Nuppunen

Miten kehtaat pyytää mieheltäsi mitään kotitöitä! Mies on perheen pää ja sinun pitää häntä nöyrästi ja kuuliaisesti palveleman. Jos hän näkisi tämän aloituksesi, niin syvästi pettyisi sinuun. Ethän sitä halua, vaan kynnysmatto olet ja sen osan itse elämässäsi hyväksynyt.

Sinä voit itse päättää hyväksytkö tuollaista käytöstä. Valittaminen täällä ei auta mitään. Itse en olisi ollut viikkoakaan vapaaehtoisena kotiorjana.

• Cloetta...

Meillä on pakko tehdä molempien kotitöitä koska ainakaan minä en suostu tekemään kaikkea yksin. Esimerkiksi olen sanonut, että minun puolestani ikkunat saavat jäädä pesemättä ellei mies niitä pese, ja hän pesee. Emme kuitenkaan tee asioita pakosta vaan siksi, että elo on mukavampaa kun hommat hoituu.

Teillä on varmasti aika tiukassa nuo roolit ja toisaalta voisi kysyä, saako mies tehdä asioita omalla tavallaan vaan pitääkö ne tehdä sinun tavallasi. Jos näin, ei hyvä.

Kotitöiden jako menee jotensakin näin: Mies tekee ulkotyöt, hoitaa auto-asiat ja kuskaamiset. Minä teen sisätyöt ja kotiostokset. Yhdessä siivotaan, en suostu siivoamaan yksin.

• 10+11

Meillä tehdään kotitöitä aika 50-50. Mies tekee kaikki pihatyöt (lumenluonti, auton pesu ja huolto jne) sekä remppahommat (korjaukset, kasaamiset, imurin tyhjentämiset). Kotitöitä teen minä varmaan 60%. Mies tekee myös joskus yksin ja joskus kanssani ruokaa, siivotaan yhdessä myös usein. Pyykkiäkin osaa pestä ja laittaa kuivumaan, muttei oikein kaappiin viikata, eikä yhtään silittää. Imuroi usein. Kaupassakin käydään yleensä yhdessä. Minä siivoan aina vessat ja keittiöt, huolehdin kukista, vaatteista jne. Sekä yleensä tiskeistä ja yleisestä järjestyksestä. Lapsia ei ole.

• ei sentään laikki

Voi että olisipa tuollainen vaimo tai vaikka puoletkin tekisi. Sattu minun tuurilla vähätöinen vaimo onneksi tajusi lähteä opettelemaan aikuisiässä elämää. Touhukasta tai reipasta olen etsinyt kivien ja juurelta. Olen väsynyt hoitamaan kaiken,nyt on toki pakkokin. Onhan meitä miehiäkin jotka tekee ja tekee tarvittaessa hyvääkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe