Mikä on se alin palkka jolla lähdet töihin?
Itse olen laskeskellut että 15 euroa tunti on ehdoton ala-raja jolla työtä teen ja siitäkään ei minulle jäisi kun noin 1100 euroa käyttöön vuokran jälkeen.
Kyllä työstä on tekijälle jäätävä rahaa niin paljon että työ oikeasti kannattaa, nyt kun en tee mitään niin käteen jää vuokran jälkeen 480 euroa - onko tuo 1100 euroa riittävä korvaus siitä että teen raskaita rakennustöitä 8 tuntia ja lisäksi matkat jolloin aikaa kuluu ainakin 10 tuntia päivästä ja palkka tulee 8 tunnilta - vai olenko työtön vailla kiirettä.
Minimipalkka jolla lähdet töihin?
21
163
Vastaukset
Tällä hetkellä tienaan "kevyistä" näyttöpäätetöistä 2500€ per kuukaus, josta otetaan verot ja veron luonteiset maksut. Olen harkinnut työpaikan vaihtoa ja ehdoton minimi, jolla vaihdan työpaikka, on 3000€/kuukausi, mieluiten 3500€.
Matkapuhelinetu on jo nykyisessä työssä, joten siitäkään en luopuisi, ainakaan kovin helpolla.
Lisäksi, jos saan valita, työn tulee sijoittua päivätyöaikaan, eli arkisin (7)-8-16. Arkipyhät palkallisia vapaapäiviä.- 9+16
12e/h, olen kyllä pahasti palkkaloukussa kun on ammattikoulu käytynä. Lähes mahdotonta saada parempaa kuin 12.5e/h ns alan töissä..
- boheemi
En suostu töihin mistään hinnasta - enkä kyllä halua, että unelmanaisenikaan töissä käy.
- 11+3
Sinkut?
(Jos olisin sisälukutaidoton, en kehtaisi pyytää palkkaa lainkaan, vaan olisin kiitollinen, jos joku kaltaiseni vajukin ottaisi päivähoitoon ihan mihin tahansa duunimestaan.) - työtönATM
2800e/kk
- ht ...
Tuo riippuu ihan mistä työstä on kyse.
Viimeksi "peruspalkallisena" tekemääni työtä voisin mennä takaisin tekemään juuri tällä hetkellä, jos palkka olisi vähintään 5000e/kk. (Koska tuota palkkaa ei kukaan tule siitä hommasta tarjoamaan, niin en aio takaisin siihen hommaan nyt mennä.)
Kunhan olen hakannut päätäni vähän aikaa näitten parisuhteen-haku kuvioiden kanssa (ehkäpä jonkun kuukauden vielä, tai vaikka sen puolisen vuotta) ja sen jälkeen luovuttanut - niin sen jälkeen voisin ehkä palata aiempaan rentoon toimistoduuniini 4000e/kk hinnalla. Se on jo ihan realistinen lähtökohta, sillä tuostakin parempaa palkkaa on minulle maksettu, vaikkakin se oli paljon stressaavammasta hommasta (jota en halunnut montaa vuotta tehdä).
Jos en tuohon pääse, niin en aio mitään perus palkollisen hommia tehdä ainakaan pariin vuoteen. Joko työllistän itse itseni... Tai jos en parempaakaan tekemistä keksi, niin ehkä painun hetkeksi vaikka Thaimaaseen nautiskelemaan elämästä. Tai sitten vaan puuhastelen mitä mieleen sattuu täällä Suomessa. Teen vaikka ajan kulukseni taidetta, ryyppään ja notkun baareissa ja harrastan omia juttujani.
Katsoo nyt mihin kaikkeen tässä elämässä viitsii yrittää panostaa. En nyt ainakaan turhaan stressaa enää tulevasta. Suomessa ei nälkää tarvitse nähdä, valtio maksaa jos ei itseään nappaa enää elättää. Kunhan keksii miten parhaiten vedättää - lain sallimissa rajoissa tietenkin - parhaat rahat omaan elämiseen. - MTA-nötöyt
Ei kannata saada pillua, jos ei tee töitä.
- Pimeistä 13 e tunti
13 euroa tunti pimeästi. Lisäksi tietysti nostan kaikki tuet mitä vaan voi.
Perustelut: Olen poikamies jolla ei ole perhettä eikä mitään velvoitteita ketään kohtaan ja en suostu olemaan mikään jonkun porhon palvelija joka tekee hänelle rahaa jotta hän saisi hienon auton, asunnon, lomamatkoja .... - Hämärän rajoilta
Koska en osaa mitään sellaista, jolla olisi vapailla markkinoilla minkäänlaista arvoa tai kysyntää... niin sanotaan vaikka 9 euroa / tunti. Pystyisin maksamaan pienen yksiön vuokran ja muuttamaan omilleni. Elämäni laatu nousisi jo tuolla valtavasti.
(Tietenkin työn täytyisi olla sellaista, että periaatteeni sen sallisivat. Tämä sulkee pois esimerkiksi sen huijauksen ja kotirauhan häirinnän yhdistelmän, joka myös puhelinmyynnin nimellä tunnetaan.)- -------
Mikset hae mitään musiikkiaiheista työtä, kun sitä kuitenkin osaat?
- Hämärän rajoilta
------- kirjoitti:
Mikset hae mitään musiikkiaiheista työtä, kun sitä kuitenkin osaat?
Koska sellaisia ei riitä edes kaikille niille, joilla osaamisen lisäksi on myös mustaa valkoisella osaamisestaan. Itseoppineille vähän sitä sun tätä osaaville amatööreille ei liiemmin ole kysyntää.
(Lisäksi kaikki musiikki- ja laajemminkin kulttuurialan työpaikat saadaan suhteilla. En tunne ketään.) - röyhkeyden huippu
kolmekymppinen luuseri ilman mitään osaamista tai työkokemusta kehtaa vielä asettaa ehtoja joilla suostuu töihin....todella paha asennevamma
Riippuu tietysti vähän työtehtävistä. Nykyisessä paikassani en hyväksyisi palkanalennusta lainkaan, ja käytännössä jos hakisin koulutusta vastaavia töitäni tällä kokemuksella, lähtevät neuvottelut vähintään jostain 4500 euron kuukausipalkasta. Riippuu vähän sitten millaisia etuja olisi tarjolla.
Jos kuitenkin joutuisi työttömäksi, eikä valkkaamisen varaa olisi, niin käteen pitäisi jäädä noin 2000 euroa. Sillä saisi välttämättömät kulut eli asumisen katettua, ja jäisi jotain elämisenvaraa. Periaatteessa vähempikin voisi riittää, mutta vaikea kuvitella enää sellaisia työtehtäviä, joita viitsisi tehdä, ja joka tapauksessa kaikki alle neljällä tonnilla tehdyt työt näyttäisivät lähinnä vitsiltä CV:ssä enää tässä vaiheessa.- juoppo atm
En menisi alle 12 euroa tunnissa töihin enää. Olen ollut orjatöissä josta maksettiin 9 euroa päiva. Luvattiin että jos käyn töissä ja olen hyvä työntekijä niin saan palkkaa. Kävin 2 vuotta joka päivä töissä enkä myöhästynyt töistä ikinä kun muut sentään myöhästyi tai tulivat krapulassa töihin.
En saanut palkkoja enkä kiitosta joten aiheutin työnantajalle 20000 euron vahingot jättämällä tuulensuojalevyjä ja villat pois seinistä. Tein myös paljon muuta jäynää josta kerroin pomolle kun työt loppuivat. Se suuttui ja uhkasi haastaa oikeuteen mutta ei uskaltanut haastaa. En aio mennä töihin jos ei käteen jää vähintään 1300 euroa vuokran ja verojen jälkeen. - Jii007
Menen töihin sitten kun palkan saa pilluna.
- En tiiä
Käykö mikä tahansa pillu?
Seuraavaksi kai on minimipillu-keskustelu. - Jii007
En tiiä kirjoitti:
Käykö mikä tahansa pillu?
Seuraavaksi kai on minimipillu-keskustelu.Naisen pillu sen olla pittää. Parempi jos on vielä kiinni siinä naisessa.
Montakohan pillua kuukaudessa olisi sopiva määrä...
- 229 % tulonnousu
Näköjään läksin hiljattain 2300 €/kk palkalla töihin, kun sitä ennen minulle maksettiin siitä hyvästä etten tee mitään 700 €/kk asumistuki. Ei paha, nyt jää kuitenkin yli tonni kuussa enemmän käteen ja ehkä naisetkin alkavat taas katselemaan minua?
- Muotitietoinen
Voit ostaa sillä tonnilla muotifarkut niin saat varmasti naista.
- aikani on arvokasta
Noin 2500 euroa bruttona, mutta koska minulla ei ole lukiota kummempaa koulutusta niin tuo vaatimaton summakin on mahdottomuus. Lähetin työkkärin vuoksi muutaman työhakemuksen ja palkkatoivomukseksi laitoin aina 15e/h.
Oli muuten kauheaa luettavaa nuo työpaikkailmoitukset Mollin sivuilla. Yhdessä paikassa palkka olisi ollut 8,77 euroa tunnissa, toisessa haettiin "nöyrää" asiakasPALVELIJAA jne. Sitten oli ilmoitus jossa oli kauheasti ärsyttävää businessjargonia ja ilmoituksen luettuani ja hetken pohdittuani tajusin että haettu bookkaaja on käytännössä sama asia kuin puhelinmyyjä. Sitä paikkaa en hakenut. - parhaan ikäineN
No se on juuri se, millä huomenna aamulla töihin lähden. Mut en mä sitä täällä kerro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582187Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt81417Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan801408- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621133- 691000