Mediaani 2928 e/kk ja keskipalkka, keskiarvo 3284 e/kk.
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2014101418743476_tb.shtml
yllätkö sinä suomalaisten keskipalkkaan?
45
154
Vastaukset
Yllän (keskiarvoon) enkä paljon sitä enempää saakaan :/
- 30+30
"Yllän (keskiarvoon) enkä paljon sitä enempää saakaan :/"
Jotenkin sain sellaisen käsityksen että olet ns. uranainen, jolla on haastava ja mielenkiintoinen ja tietysti korkeasti palkattu työ???
Taidatkin olla pelkkä toimistotäti :D 30+30 kirjoitti:
"Yllän (keskiarvoon) enkä paljon sitä enempää saakaan :/"
Jotenkin sain sellaisen käsityksen että olet ns. uranainen, jolla on haastava ja mielenkiintoinen ja tietysti korkeasti palkattu työ???
Taidatkin olla pelkkä toimistotäti :DNiinhän ne palstatotuudet syntyvät; joku luulee jotain ja alkaa levittää sitä totuutena.
En todellakaan, mutta maailman keskiarvoon varmaan yllän.
- Juu...
noin 3700 tulee kuussa eli keskiarvo ylitetään
- En.
Olen työtön ja saan työmarkkinatukea toimeentulotukea
- Hujoppi.
Teen kahta työtä enkä yllä tuohon keskiarvoon.
Olen myyntialalla ja olen nähnyt laskelman jonka mukaan myyntialan keskiarvon on 4000 euroa. Näkisipä vain joskus ne tulot. - ht ...
Ylsin yli tuon tulon, mutta juuri nyt ei ole enää tuloja kun ryhdyin virallisesti työttömäksi työnhakij..., eikun siis naisenhakijaksi. Riippuu suomalaisen byrokratian pilkunviilauksesta, tuleeko tuloni olemaan toistaiseksi tasaiset 0e/kk vai jotain muuta.
- Nöff nöff
Nii tost kekipalkast eiole viel veroi napattu pois? entie mikä järki siin on jos ihmine 6000 euroo tienaa kuus ni siit menee puolet veroihi, mitä jos 1000 euron kuukauspalkasta menis puolet veroihi, pärjäiskö suomes sil?
- Vieteriukko.
Miinuspeukkua kuule sun kirjoitukselles.
- Gammaromeo
Ei kuuden tonnin palkasta mene kuin n. 2000 euroa veroihin ja veroluonteisiin maksuihiin hieman riippuen siitä, että missä kunnassa on kirjoilla, maksaako kirkollisveroa ja mitä verovähennyksiä voi tehdä
- ATMaisteri
Gammaromeo kirjoitti:
Ei kuuden tonnin palkasta mene kuin n. 2000 euroa veroihin ja veroluonteisiin maksuihiin hieman riippuen siitä, että missä kunnassa on kirjoilla, maksaako kirkollisveroa ja mitä verovähennyksiä voi tehdä
"Ei kuuden tonnin palkasta mene kuin n. 2000 euroa veroihin ja veroluonteisiin maksuihiin hieman riippuen siitä, että missä kunnassa on kirjoilla, maksaako kirkollisveroa ja mitä verovähennyksiä voi tehdä"
Menee paljon enemmän, koska mukaan pitää laskea myös ns. työnantajan sivukulut. Koska työnantajalle ei ole merkitystä maksaako hän palkkaa vain sivukuluja, työnantajan sivukulut ovat lopulta pois työntekijältä.
Eli oikea vertailu on mitä työnantaja maksaa kokonaisuudessaan vs mitä työntekijä saa. - Gammaromeo
ATMaisteri kirjoitti:
"Ei kuuden tonnin palkasta mene kuin n. 2000 euroa veroihin ja veroluonteisiin maksuihiin hieman riippuen siitä, että missä kunnassa on kirjoilla, maksaako kirkollisveroa ja mitä verovähennyksiä voi tehdä"
Menee paljon enemmän, koska mukaan pitää laskea myös ns. työnantajan sivukulut. Koska työnantajalle ei ole merkitystä maksaako hän palkkaa vain sivukuluja, työnantajan sivukulut ovat lopulta pois työntekijältä.
Eli oikea vertailu on mitä työnantaja maksaa kokonaisuudessaan vs mitä työntekijä saa.Työntekijä luonnollisesti yleensä välittää vain siitä, että paljon hänen bruttopalkastaan menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin.
- ATMaisteri
Gammaromeo kirjoitti:
Työntekijä luonnollisesti yleensä välittää vain siitä, että paljon hänen bruttopalkastaan menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin.
"Työntekijä luonnollisesti yleensä välittää vain siitä, että paljon hänen bruttopalkastaan menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin."
Kyllä, koska suurin osa työntekijöistä ei tajua että pitkässä juoksussa ns. työnantajan kulut ovat myös hänen palkastaan pois. Neuvoitteluissahan työnantajilta vaaditaan niin paljon kuin he vain suostuvat maksamaan, ja työnantajapuoli laskee sen mukaan mitkä ovat kokonaiskustannukset. Hyvinvointivaltion holhoamat lampaat ovat vain niin typeriä etteivät tajua asiaa.
Esimerkkinä:
Työnantajan sivukulut 500 EUR
Bruttopalkka 1 500 EUR
Työntekijän sivukulut 500 EUR
= työnantaja maksaa 2 000 EUR, työntekijä saa 1 000 EUR.
Työnantajan sivukulut 0 EUR
Bruttopalkka 2 000 EUR
Työntekijän sivukulut 1 000 EUR
Sama lopputulos. - From ATM to YTM
ATMaisteri kirjoitti:
"Työntekijä luonnollisesti yleensä välittää vain siitä, että paljon hänen bruttopalkastaan menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin."
Kyllä, koska suurin osa työntekijöistä ei tajua että pitkässä juoksussa ns. työnantajan kulut ovat myös hänen palkastaan pois. Neuvoitteluissahan työnantajilta vaaditaan niin paljon kuin he vain suostuvat maksamaan, ja työnantajapuoli laskee sen mukaan mitkä ovat kokonaiskustannukset. Hyvinvointivaltion holhoamat lampaat ovat vain niin typeriä etteivät tajua asiaa.
Esimerkkinä:
Työnantajan sivukulut 500 EUR
Bruttopalkka 1 500 EUR
Työntekijän sivukulut 500 EUR
Työnantajan sivukulut 0 EUR
Bruttopalkka 2 000 EUR
Työntekijän sivukulut 1 000 EUR
Sama lopputulos.Noin juuri.
Tämähän on vanha kikka jossa asiaa kutsutaan eri nimellä, jotta se saataisiin myytyä kansalle. Kun eläkemaksun suurinta osaa kutsutaan työnantajan maksuksi, eivät ihmiset valita miksi eläkemaksu on huimat 24,2% ikäluokalle jonka eläkeikää nostetaan ja eläkkeitä tullaan leikkaamaan.
Sama logiikka on kassojen ja liittojen maksuissa, ne myydään ihmisille ajatuksella että pakollisella työttömyysvakuutusmaksulla saa peruspäivärahan tms, mutta pikkusummalla saa ostettua mahdollisuuden ansiosidonnaiseen - joka kuitenkin todellisuudessa rahoitetaan sillä pakollisella maksulla ja veroilla.
Tai että rikas herra X saa "verottomia osinkoja" koska niistä yhtiöveronhan maksaa yhtiö eikä herra X itse - joka tietysti omistaa yhtiön :D - ei riitä
ATMaisteri kirjoitti:
Eli oikea vertailu on mitä työnantaja maksaa kokonaisuudessaan vs mitä työntekijä saa.Menee nyt muutenkin enemmän veroihin. Ei minulle jää neljää tonnia käteen kuudesta tonnista. Pelkkä perusveroprosentti on 30% pakolliset maksut. Lokaatio Helsinki, lähes 300 keur asuntolainan korot vähennyksenä.
- Gammaromeo
From ATM to YTM kirjoitti:
Noin juuri.
Tämähän on vanha kikka jossa asiaa kutsutaan eri nimellä, jotta se saataisiin myytyä kansalle. Kun eläkemaksun suurinta osaa kutsutaan työnantajan maksuksi, eivät ihmiset valita miksi eläkemaksu on huimat 24,2% ikäluokalle jonka eläkeikää nostetaan ja eläkkeitä tullaan leikkaamaan.
Sama logiikka on kassojen ja liittojen maksuissa, ne myydään ihmisille ajatuksella että pakollisella työttömyysvakuutusmaksulla saa peruspäivärahan tms, mutta pikkusummalla saa ostettua mahdollisuuden ansiosidonnaiseen - joka kuitenkin todellisuudessa rahoitetaan sillä pakollisella maksulla ja veroilla.
Tai että rikas herra X saa "verottomia osinkoja" koska niistä yhtiöveronhan maksaa yhtiö eikä herra X itse - joka tietysti omistaa yhtiön :DHyvähän se vaan on, jos ihmiset ovat keskimäärin tyytyväisiä vallitsevaan systeemiin.
- Gammaromeo
ei riitä kirjoitti:
Menee nyt muutenkin enemmän veroihin. Ei minulle jää neljää tonnia käteen kuudesta tonnista. Pelkkä perusveroprosentti on 30% pakolliset maksut. Lokaatio Helsinki, lähes 300 keur asuntolainan korot vähennyksenä.
Tein tuossa pikkulaskelmat. Jos tienaa vuodessa 72000 euroa, asuu Helsingissä, on alle 53-v, kuuluu kirkkoon ja jos ei ole tehtävissä mitään vähennyksiä, niin käteen jää 3740 euroa. Kyllähän tuo kieltämättä on alle 4000 euron myönnän, mutta lähempänä selvästi sitä kuin 3000 euroa.
Sitten jos alkaa vähentää noista tuloista asuntolainankorkoja, kotitalousvähennystä, työmatkakuluja, liiton tai työttömyyskassan jäsenmaksuja niin saatetaan hyvinkin päästä päälle 4000 euron. On myös huomattava että jos tienaa 6000 euroa kuussa kiinteästi, niin lomarahat tulevat siihen vielä päälle.
Yli 90 % suomalaisista ei valittaisi jos tienaisi 6000 €/kk bruttona.
http://vero.fi/fi-FI/Asioi_verkossa/Laskurit - aiempi
Gammaromeo kirjoitti:
Tein tuossa pikkulaskelmat. Jos tienaa vuodessa 72000 euroa, asuu Helsingissä, on alle 53-v, kuuluu kirkkoon ja jos ei ole tehtävissä mitään vähennyksiä, niin käteen jää 3740 euroa. Kyllähän tuo kieltämättä on alle 4000 euron myönnän, mutta lähempänä selvästi sitä kuin 3000 euroa.
Sitten jos alkaa vähentää noista tuloista asuntolainankorkoja, kotitalousvähennystä, työmatkakuluja, liiton tai työttömyyskassan jäsenmaksuja niin saatetaan hyvinkin päästä päälle 4000 euron. On myös huomattava että jos tienaa 6000 euroa kuussa kiinteästi, niin lomarahat tulevat siihen vielä päälle.
Yli 90 % suomalaisista ei valittaisi jos tienaisi 6000 €/kk bruttona.
http://vero.fi/fi-FI/Asioi_verkossa/LaskuritMinä valitan :) Olen työtehtäviin nähden tällä hetkellä palkkakuopassa :)
- KroisosMarkkanen
aiempi kirjoitti:
Minä valitan :) Olen työtehtäviin nähden tällä hetkellä palkkakuopassa :)
Minäkin valitan. 5986 brutto, 2734 netto ja autoetu, kun työnantaja ei raski maksaa kilometrikorvauksia. En kuulu kirkkoon ja maksan isotuloisena 870 € elatusta lapsista, jotka asuvat luonani noin 3 viikkoa kuukaudesta, valtion mielestä kun olen etävanhempi. Yritän pystyä asumaan tässä vuokra-asunnossa, jossa muksuillekin olisi huoneet ja maksan siitä 1242 € vuokraa. Lopuilla kuudellasadalla sitten syön, syötän lapset ja aivan v...tusti jää sitten hummaamiseen.... :( On se kivaa olla isotuloinen. Mitään asumistukia, kodinhoitotukia tai muutakaan ei minulle tietysti isotuloisena kuulu.
Vastaavasti työttömälle exälleni rahaa virtaa ansiosidonnaisen päivärahan jälkeen asumistuesta ? euroa, minun maksamana elatusmaksuna tuo 870 €, lapsilisinä noin 450 € eli hänen omien sanojensakin mukaan enemmän kuin minulle.
Tervetuloa vaan kaikki isotuloiseksi. Tämä yhteiskunta kaipaa teitä rahoittamaan tämän järjettömän systeemin.... - Hippi 0€
KroisosMarkkanen kirjoitti:
Minäkin valitan. 5986 brutto, 2734 netto ja autoetu, kun työnantaja ei raski maksaa kilometrikorvauksia. En kuulu kirkkoon ja maksan isotuloisena 870 € elatusta lapsista, jotka asuvat luonani noin 3 viikkoa kuukaudesta, valtion mielestä kun olen etävanhempi. Yritän pystyä asumaan tässä vuokra-asunnossa, jossa muksuillekin olisi huoneet ja maksan siitä 1242 € vuokraa. Lopuilla kuudellasadalla sitten syön, syötän lapset ja aivan v...tusti jää sitten hummaamiseen.... :( On se kivaa olla isotuloinen. Mitään asumistukia, kodinhoitotukia tai muutakaan ei minulle tietysti isotuloisena kuulu.
Vastaavasti työttömälle exälleni rahaa virtaa ansiosidonnaisen päivärahan jälkeen asumistuesta ? euroa, minun maksamana elatusmaksuna tuo 870 €, lapsilisinä noin 450 € eli hänen omien sanojensakin mukaan enemmän kuin minulle.
Tervetuloa vaan kaikki isotuloiseksi. Tämä yhteiskunta kaipaa teitä rahoittamaan tämän järjettömän systeemin....Ihan oikein teille paskat! Mitäs olette ahneita. Vittu mä nauran! Käykää vaan niitä vitun korkeakoulujanne. Ai vittu mä nauran!
- exyrittäjä
Hippi 0€ kirjoitti:
Ihan oikein teille paskat! Mitäs olette ahneita. Vittu mä nauran! Käykää vaan niitä vitun korkeakoulujanne. Ai vittu mä nauran!
Luulet sä pelle, että tää kauaa näin jatkuu? Ja mitä vitun ahneutta se on, jos joku yrttää elätää tätä yhteiskunta ja sivussa vaikka perheensä? Ymmärrän hyvin isotuloisen vitutuksen, tää saatanan sosialidemokratia on suomen syöpä. Kyllä Suomella on paskanen loppu edessä, jos työnteko ei kannata enmpää ku loisiminen
- Kroisos Senttinen
exyrittäjä kirjoitti:
Luulet sä pelle, että tää kauaa näin jatkuu? Ja mitä vitun ahneutta se on, jos joku yrttää elätää tätä yhteiskunta ja sivussa vaikka perheensä? Ymmärrän hyvin isotuloisen vitutuksen, tää saatanan sosialidemokratia on suomen syöpä. Kyllä Suomella on paskanen loppu edessä, jos työnteko ei kannata enmpää ku loisiminen
Jos nyt oletetaan että lähes 6000 euroa/kk tienaava Kroisos Markkanen kirjoittaa ikävästä tilanteestaan totta, niin samaan aikaan 10-20 samoilla tuloilla olevaa pärjää oikein mukavasti! Mulle oikein hyvin sinänsä sopii, jos joutuisin maksamaan paljon palkkaveroja, koska käytännössä se meinaisi sitä että samalla jäisi myös itselle paljon nettona rahaa käteen.
- exyrittäjä
Kroisos Senttinen kirjoitti:
Jos nyt oletetaan että lähes 6000 euroa/kk tienaava Kroisos Markkanen kirjoittaa ikävästä tilanteestaan totta, niin samaan aikaan 10-20 samoilla tuloilla olevaa pärjää oikein mukavasti! Mulle oikein hyvin sinänsä sopii, jos joutuisin maksamaan paljon palkkaveroja, koska käytännössä se meinaisi sitä että samalla jäisi myös itselle paljon nettona rahaa käteen.
Ei se vaan noin mee. Itse joskus yrittäjänä noihin tuloihin pääsin, mutta kun se bruttotulojen nousu jostain kahdesta tonnista kuutee ei lisää nettoa kun tonnin. Samalla joutuu maksamaan kaikki yhteiskunnan maksut kovimman mukaan, päivähoidot sun muut. Sitten ku yrittäjällä tulot taas tippuu nii verot pysyy kyllä toista vuotta tapissa, se on sitte yrittäjän kuolema. Ja yrittäjänä tuohon saatanan veroon ei kuulu sitten ees mitää sosiaaliturvaa, siis ittelle. Kaikille palkkaamillee duunareille ne totta kai tulee ku manulle illallinen!
- Gammaromeo
exyrittäjä kirjoitti:
Ei se vaan noin mee. Itse joskus yrittäjänä noihin tuloihin pääsin, mutta kun se bruttotulojen nousu jostain kahdesta tonnista kuutee ei lisää nettoa kun tonnin. Samalla joutuu maksamaan kaikki yhteiskunnan maksut kovimman mukaan, päivähoidot sun muut. Sitten ku yrittäjällä tulot taas tippuu nii verot pysyy kyllä toista vuotta tapissa, se on sitte yrittäjän kuolema. Ja yrittäjänä tuohon saatanan veroon ei kuulu sitten ees mitää sosiaaliturvaa, siis ittelle. Kaikille palkkaamillee duunareille ne totta kai tulee ku manulle illallinen!
Yrittäjänä tietysti on eri tilanne. Mutta jos kuvitellaan että minulla lapsettomalla palkansaajalla bruttotulot olisivat palkkatulona 2000€/kk ja tulot nousisivat -> 6000€/kk, niin kyllä siinä jäisi minulla n. 2000 euroa enemmän käteenkin. Enemmistö työssäkäyvistä on kuitenkin palkansaajia eikä yrittäjiä.
- Gammaromeo
Kyllähän naisenhakemisesta pitäisi maksaa palkkaa. Hotelli- ja matkakulut pitäisi korvata, jos lähtee vaikka (t)yömatkalle naapurimaakuntaan. Yökerhossa tms. paikassa työskentelystä pitäisi maksaa yö- ja viikonloppulisät ja ylimääräisiin kuluihin kuten esim. ravintolaviinoihin pitäisi saada verohallinnon kulloinkin määrittelemä päiväraha, jos työnantaja ei ruokia ja juomia kustanna.
- Hämärän rajoilta
Jos joskus tienaisin edes puolet tuosta, olisin tyytyväinen, vaikka samalla kokisinkin, etten ole ansainnut edes tuota. Kun on näin vanhaksi ehtinyt elää tekemättä palkallista työtä, aivoihin on ehtinyt iskostua pysyvästi ajatus, ettei millään tekemiselläni voi olla lainkaan rahallista arvoa.
- PohPuhPih
Aika alkaa olla kypsä uudelle Irwinille tai muulle teräväsanaiselle tyypille seuraavan viiden vuoden sisään.
Ja ei sitten mitään kämäistä Paleface-mallista itkua, vaan vähän reippaampi ja ivallisempi asenne.
http://www.youtube.com/watch?v=VD6zQqlrWEQ
Carpe diem.
- Pennonen
mul on parhaimmillaan ollu käteen jäävä osuus kuukaudes 2400 euroo, mut siinsai hulluna tehä ylitöitä.
- ATMaisteri
Tuo on tilastoharha. Vertailussa kun on mukana vain säännöllisessä kokopäivätyössä olevat. Vähemmistö suomalaisista kuuluu tähän kategoriaan.
Ikäkin täytyy muistaa. Nelivitosten keskipalkka on toista kuin kolmevitosten tai kaksvitosten.- Gammaromeo
Määräaikaisisssa kokopäivätöissä olevatkin lasketaan nähdäkseni mukaan säännöllisesti kokopäivätyötä tekeviin. Määräaikaisten mediaani kuukausiansio on 2500 ja risat eli vakituisten mediaaniansio nousee päälle 3000 euron.
- ei tilastossa
Gammaromeo kirjoitti:
Määräaikaisisssa kokopäivätöissä olevatkin lasketaan nähdäkseni mukaan säännöllisesti kokopäivätyötä tekeviin. Määräaikaisten mediaani kuukausiansio on 2500 ja risat eli vakituisten mediaaniansio nousee päälle 3000 euron.
Minä en saa palkkaa enkä työttömyysetuuksia senttiäkään. Pääomatuloja sentään on niidenkin edestä.
- Örkki
no uudelmaal ne suuri palkkaset asustaaki ja siel on suurinosa suomen kansalaisist eduskunnan pelleineen.
En yllä. Tonni kuussa lisää käteen kelpais tännekin.
- insinörtti
Olen 25-vuotias ja palkkaa tulee hieman alle 3500€/kk
- Norway on my mind...
Norjassa saisit vähintään tuplaten tuon.
Suomen ja Norjan palkkauksen erot ovat kyllä mielenkiintoisia: Suomessa sairaanhoitajan ja insinöörin palkat ovat valovuosien päässä toisistaan. Norjassa sh:na alkupalkka oli vajaa 6000 €. Sikäläinen bf, tekniikan maisteri (vastaava kuin DI) muutaman vuoden työkokemuksella sai n. 8000. Ero vain 2000, joka elinkustannuksilla korjattuna tarkoittaisi jotain reilun tonnin eroa suomalaisen DI:n ja sh:n palkassa (nyt se on ehkä ~3000 €).
Taas näitä tilastoja. Jotenkin hauskaa, että roskalehdet, kuten Ilta-Sanomat ja Talous-Sanomat, revittelevät vähintään kerran kuussa kaikenlaisilla palkkatilastoilla, ja joka kerta kommenttilaatikot pursuavat viestejä, joissa julistetaan ettei varmana saa tuollaisia palkkoja kukaan muu kuin Arkadianmäen herra ja toimitusjohtajat.
Eipä se mitään - samasta harhasta kärsitään varmaan joka desiilillä. Kun töissä ympäröi itsensä saman tulotason ihmisillä, kuvittelee helposti oman tulotasonsa olevan normi, vaikka periaatteessa jossain takaraivossa kolkuttaisi ettei näin taida kuitenkaan olla. Tilastoilla voi - kunhan tutkii tilaston rajoitteita kriittisesti - palauttaa realiteetit ja todeta, että jopa ATM on saanut menestyä elämässään edes yhdellä mittarilla.- 3+10
En yllä mitenkään, paras kuukausiansio bruttona ilman ylitöitä on ollut 2580e ja tuo siis 3vuorolisien kanssa, vissiin jokainen viikonloppu oli töitä tuossa palkassa.
Eipä ole ikinä tuommoisia tuloja ollut. Joskus oli bruttona maksimissaan hiukan yli pari tonnia ja nyt sitten juhlitaan ihan peruspäivärahalla, jee.
- SekaSikiö
Kivastippa masensi nuo tilastot taas, vaikka just palkankorotuksen sain. Pitää tehdä 12 tuntista päivää näköjään vähän useammin, että noihin summiin alkaa yltämään.
- työtön atm
En.
Ei tule tuollaisia palkkoja minun käteen kuin harvoin.
Vuonna 2005 sain tuollaisen kuukaisitilin kun maksettiin sisällä olevat työaikajoustot ja pitämättömät pekkaset ylityökorvauksina mutta ei muuten.
Ja vieme vuonna tuli toisen kerran kun yhteen laskettiin kahdesta duunista saman kuun aikana tienatut rahat.
Eivät nuo keksiansiolaskelmat vastaa lähellekkään jokaisen tavisamiksen tulotasoa. Heitä sentään on suurin osa väestöä.- Gammaromeo
Kuitenkin sitten ne, jotka maks. ammattikoulupohjalta tienaa 3500 /kk kyllä tällaisissa keskusteluissa tuovat sen mielellään esiin. Eivät he varmastikaan kaikki trolleja ole. Tuo on siis täysin totta yleisesti, että koulutustaso keskimäärin vaikuttaa huomattavasti palkkaan.
Gammaromeo kirjoitti:
Kuitenkin sitten ne, jotka maks. ammattikoulupohjalta tienaa 3500 /kk kyllä tällaisissa keskusteluissa tuovat sen mielellään esiin. Eivät he varmastikaan kaikki trolleja ole. Tuo on siis täysin totta yleisesti, että koulutustaso keskimäärin vaikuttaa huomattavasti palkkaan.
No kyllähän kova ammattimies alallaan voi tienata tuollaisia tuloja. Tunnenkin ihan pari kovatasoista rakennusalan miestä jotka tienaavat kolmattakymppiä tunti.
Mutta heillä on pitkä ura useampia vuosikymmeniä saman työnantajan palveluksessa ja ammattitaito on aivan omaa luokkaansa.
mutta harvalukuisia ovat tuollaiset erikoismiehet.
- Kokoomuslainen80
Viime kuussa tulot oli n. 35000€, eikös se aika lähellä ole jo keskiansiotasoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6062426Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131925Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231760Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641458JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191406- 651301
- 1221184
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22960Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16938Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66853