Avoliitossa elimme ja suhde oli parasta mitä voi olla. Tasapainoinen, reilu ja rakastava. Hellyyttä ja huomiota riitti molemmin puolin. Riitoja toki oli, mutta ei missään vaiheessa mennyt huutoon ja raivareihin. Kunnes minä (mies) ajauduin burnoutiin ja masennukseen työpaineiden vuoksi.
Siihen loppui pikkuhiljaa kaikki. Vetäydyin kuoreeni täysin ja suljin toisen ulkopuolelle. Noin vuoden verran sitä oli jo kestänyt ja itsekkin kun olen aina ajatellut olevani vahva ja kestäväni mitä vaan. Näin ei ollut. Ja avovaimoni ilmoitti muuttavansa pois. Kuukausi siitä tuli ero. Hän pelkäsi että hetken päästä asiat palaavat ennalleen. Eron taustallahan ei ollut mitään kolmansia osapuolia, raivareita tai muutakaan sellaisia tekoja joita joutuisi elämänsä katumaan. Siinäkin suhteessa välimme ovat olleet toisiamme kunnioittavat. Ei pysty edes sanomaan mitään joka loukkaisi toista syvästi.
Näin varmasti olisi käynytkin jos tuota eroa ei olisi tullut. Nyt tässä olen tehnyt kuukausikaupalla töitä käsitelläkseni nuo pahat asiat itseni kanssa ja olen aivan toisenlaisella energialla ja mielellä varustettu.
On tullut kerrottua sisimmästäni aivan kaikki mitä olisin halunnut puhua jo aikaa sitten jos olisin löytänyt rohkeuden aikanaan.
Toki nyt sit on se kamaluus iskenyt kun tuon burnoutin ja masennuksen vuoksi kaatui elämäni paras suhde ja itse kun tiedän olevani juuri sitä miksi aikanaan rakastuimme ja yhteen muutimme.
Emme ole eron jälkeen kunnolla keskustelleet kertaakaan, toki olen sen miljoona kertaa anteeksi pyytänyt sitä etten kyennyt hänelle avautumaan vaikka halusin ja olen koittanut todistaa olevani hänen arvoinen koska siltä tuntuu.
Kyllä uskon, että hänellä rakkautta on, mutta eniten pelkään sitä löytääkö hän koskaan uskoa siihen, että todellakin olen käsitellyt ne asiat joiden takia oma elämä romuttui ja samalla yhteinen elämä.
Varmasti näitä vastaavia tapauksia on lukemattomia.
Haluan ehkä tällä tarinalla kertoa, että vaikka kuinka pahalta ja vaikealta tuntuu välillä oma oleminen ja eläminen niin toisen ulkopuolelle sulkeminen on se viimeisin virhe. Itse tuon opin kantapään kautta ja lukemattomia itkuja on tullut itkettyä. Toivoen vain, että saisi toiselle osittaa olevansa se paras.
Se voi tuntua hyvinkin hävettävältä kertoa toiselle sen että itse on sisältä romuna, mutta oikea tasapainoinen ja välittävä rakkaus on sen arvoinen.
Minkälaisia kokemuksia teillä on?
Masennus ja rakkaus
3
142
Vastaukset
- happyendingstory
Itselleni on käynyt juuri näin. Mieheni paloi loppuun töiden takia ja masentui muutama vuosi sitten ja suhteestamme ei tullut mitään toisen sulkeutuneisuuden vuoksi. Aikani yritin löytää keskusteluyhteyttä ja ehdotin käyntiä ammatti-ihmisellä juttelemassa. Mutta mies vain vetäytyi omiin oloihinsa. Lopulta päätin erota.
Rakastin toki miestäni, mutta pelkäsin masentuvani itse. Ero oli hyvin rankka kokemus koska meillä muuten oli kaikki mennyt niin hyvin ja loistavastikkin.
Puolisen vuotta olimme erossa ja mieheni sai hoidettua asiansa kuntoon. pitkän aikaa jouduin keräämään rohkeutta palatakseni yhteen, koska pelkäsin juuri sitä, että asiat palaavat siihen miksi erosimme. Nyt olemme olleet jo pari vuotta yhdessä tuon eron jälkeen ja meillä menee mitä parhaiten, ensimmäinen lapsi tulossa ja olemme läheisempiä kuin aiemmin. Kävimme pitkiä syviä keskusteluja kyllä ennen yhteenpaluuta koska halusin nähdä todellakin, että hän on ongelmansa selvittänyt.
Jaksamista kirjoittajalle ja anna ensisijaisesti itsellesi aikaa käsitellä kaikki ongelmasi. Naisesi tarvitsee myös aikaa selvittää tunteensa. Älä painosta häntä ja jos hän haluaa palata niin anna hänen itsensä tehdä se päätös. - kannattaa kokeilla.
Ei tuontyypistä kokemusta aivan. Kannattaa käydä keskustelemassa ammattilaisten kanssa. Jos asia tuntuu vähäpätöiseltä tai liian suurelta, niin saat suhteellisuudentajua. Jos käynti on turha, ei se haitaksikaan enää tuossa tilanteessa ole, eihän tuossa tilanteessa ole hävittävää vaan voi saada paljon. Keskusteluyhteyden voi löytää uudestaan. Voi olla turhauttavaa ja näköalatonta itse pyrkiä itseään terapoimaan. Ulkopuolisesta näkökulmasta on varmasti hyötyä. Lisäksi voi saada työkaluja selviytymiseen vastaisen varalle, tuskin masennus on elämän viimeinen ylämäki kummankaan kohdalla.. Pariterapia voi kuulostaa isolta urakala, mutta perheneuvojan puheilla käynti tai pari voi olla molempien kannalta. Tietysti työhön liittyvät ongelmat on hoidettava erikseen työterveyshuollon kautta.
- Jammusetänen
Jos ei muijas kestä yhtä masennustasi sikäli jos kertomasi mukaan muuten ei ole ollut mitään isompia ongelmia niin mitä jäät murehtimaan moisen perään jos häntä ei kiinnosta asioista jutella. Parempiakin löytyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740