Kovimpa näyttää olevan salaista tuo uusi kuntakoselvitys. Elokuun ensimäinen päivä alkanut ja vuodenvaihteeseen mennessä pitäis olla selvitykset valmiina. Julkisuuteen, siis kuntalaisille joita selvitys koskee ei mitään tietoa annettu. Olen kysellyt torniolaisilta valtuutetuilta asiane etenemisestä, mutta he ovat ilmeisesti tehneet valan että että heilä ei ole oiketta asiasta hiiskuakkaan. Kyllä nyt pitäis ensi töikseen panna Ruotsalainen ja Mäkitalo pikaisesti vaihtoon. Epä uskois että eletään kakstuhatta kymmenluvun puoliväliä. Edellinen kuntajakoselvittäjä sentäs uskalsi järjestää kuntalaisten kuulemistilaiksuuksiakin. Siis pyytäkää Ruotsalainen ja Mäkitalo ministeriöltä että teidät vapautettais välittömästi tehtävästä joihin teidän taidoillanne ei tehtävää voi hoitaa!
Kuntajakoselvitys?
9
245
Vastaukset
Yle perämeri "Kemissä jäänyt rattijuoppoja jo 200 eli enemmän kuin koko viime vuonna yhteensä.
Torniossa rattijuopumuksia on kirjattu alle 50 eli vajaa neljännes Kemin määrästä. " ja "Kemissä poliisin tietoon tuli tammi- ja syyskuun välisenä aikana lähes 3200 rikosta, mikä on yli kolmannes enemmän kuin Torniossa." Niin että eikö yhteen vaan : D- Luprye
Siksihän niitä rattijuoppoja on niin vähän torniossa kun ne hampit on muuttant kemiin
- ewjtwo
Liitytään ylitornion kans kimppaan, siellä ei ole talous kuralla vielä.
- Late Lapista.
Mitä iloa siitä on jos 4-5 köyhää kuntaa liittyy yhteen? eihän siitä tule kuin yksi hele vetin iso köyhä kunta ! säästöäkään ei tule koska joutilaaksi jäävillä virkamiehillä on 5 vuoden irtisanomis suoja! Sitten kun 4,5 vuoden päästä isoon ja köyhään kuntaan liitetään jälleen yksi köyhä kunta, jatkuu joutilaiden irtisanomis suoja jälleen 5 vuotta ! ne ovat nämä poliittiset pellemme selustansa tuirvanneet! AINA !
Ennen vanhaan hyvään aikaan poliittiset luotto ukot hoitivat kansalaisten yhteisiä asioita, nykyisin ne hoitavat yhteiset rahahamme omiin taskuihinsa ! VALITETTAVASTI !
Late Lapista.
Late Lapista. - Antti kauppakeskukse
Tornio on velkaantunut viimeisen kolmen vuoden aikana niin paljon ettei yksikään lähikunta asukkaineen halua tulla maksamaan meidän torniolaiseten kulutus juhalan jälki laskua.
- talousjohtaja2014
Anteeksi, Torniolla velkaa on JO NYT enemmän kuin Kemillä. Tutustupas kaupunkimme tilinpäätökseen ja taseeseen, kiitos.
Kemin ja Tornion tilinpäätökset 2013.Kemi lainakanta 79,4M.Tornio 55,5M.Että se siitä !
- Että se siitä...
Konsernilainat 2013 tilinpäätöksessä
Kemi 164513164€
Tornio 151236296€
Kemillä siis velkaa 13,3 miljoonaa enemmän, kuin Torniolla.
Yhtä kaikki! Talousjohtaja on niitä kuuluisia Upsalan ekonoomeja : D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091175
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116998- 125906
- 93749
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72501