Oletko oikeasti hyödyllinen työnantajallesi

Muiden mielestä sank

Rupesin tässä miettimään nyt kun on viisi markkaa täynnä, että kuinka monta vuotta työelämästäni olen oikeasti ollut hyödyllinen työnantajalleni. Tulin siihen lopputulokseen, että puolitoista vuotta. Se oli silloin 90-luvun alussa kun firma olisi mennyt nurin ellei uutta tuotetta olisi saatu nopeasti markkinoille. Meitä oli sellainen parikymmentä jannua jotka pistettiin silloin kaikki peliin suunniteltiin laite mitä oikeasti myytiin hyvin.

On ollut todella merkillistä huomata, että kaiken muun ajan olen joko opetellut uusia hommia tai sitten vaan puuhastellut jotain mistä ei ole koskaan tullut mitään. Osaan olla aika vakuuttava, varsinkin työhaastatteluissa ja cv:ni näyttää hyvältä koska olen ollut monessa arvostetussa hommassa mutta mutta en tosiaan ole saanut paljon mitään oikeasti aikaiseksi. Kumma juttu miten sitä voi elämässä näinkin pärjätä.

8

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mouthfullofit

Paskanjauhajat pärjäävät, sen tietää jokainen.

• Pelikato

Hieno kuulla! Itse olen myös Hannu Hanhena ajautunut työelämässä tuurilla hyville palkoille koulutukseen nähden. En saa mitään aikaiseksi koska ei kiinnosta, mutta jotenkin päivät ja vuodet menee. Menetetty vapaa-aika harmittaa tietenkin.

Onhan se tietenkin hyvä että meillä on työelämä ja yhteiskunta jossa ei syrjäydytä liian helposti vaan suojatöitä riittää. Ja eihän se lopulta ole tärkeää onko yksilö tuottava vaan se että liike-elämä pyörii ja raha liikkuu.

• imnotfinnanymore

Tää on itseasiassa nykyaikaa; kaikki aika menee kaikenlaisen turhan osoittamiseen, byrokratiaan ja kehityskeskusteluihin. Ihmisten oikeat ideat ja luovuus on torpedoitu jo ajat sitten. Kuulema nimenomaan Suomessa on tämä nerouden ja luovuuden torpedointi vahvoilla.
      Ei voi sano kuin sorge! Onneksi en asu enää suomessa.
      Jatkakaa.

• oman elämän sankari

Homman nimi on tämä nykypäivänä et ole minkään arvoinen työnantajallesi saahan se kauniita höpistä totuus on toinen näin se vaan on ei muuta kun vithuun koko työelämästä kukaan itseensä kunnioittava ei moisessa paskassa ryve

• kilometrejä takana

"On ollut todella merkillistä huomata, että kaiken muun ajan olen joko opetellut uusia hommia tai sitten vaan puuhastellut jotain mistä ei ole koskaan tullut mitään."

Tavallinen sorvin ääressä työnsä tehnyt ei voi sanoa samaa. Tuo alku menee kyllä noin eli olen opetellut koko ajan uusia hommia, mutta sitten olen aina niitä hommia myös tehnyt käytännössä.

En silti epäile, että mitä korkeammalle hierarkiassa noustaan, sitä todennäköisemmin tuo esittämäsi pitää paikkansa ja sieltä löytyy tavallaan turhaa porukkaa.

• hanttityössä

Itse ainakin yritän olla mahdollisimman vähän hyödyksi työnantajalleni, inhottava ajatus että minulla tehtäisiin voittoa, yritän ainakin minimoida sen.

• jkhkjhk

Ihan kiva... Te Hannu Hanhet. Minä olen kai se Aku Ankka... Tai siltä ainakin tuntuu. Yritän kehittää itseäni, opiskelin jatkotutkinnonkin. Ja koko ajan tietty töissä, paitsi välillä opintovapaalla. Mutta en siis työttömänä, millä voisi olla negatiivinen vaikutus.

Silti... Ei meinaa irtoa nykyisen koulutukseni mukaisia hommia. Mun työnantajani ei kai usko muhun, vaikka mulla olisi paljon uutta tietoa. Ehkä en osaa olla niin vakuuttava.

• lkfjsdkgjsdklgjdl

Tällä surkealla palkalla kysyn mieluummin että onko tästä työstä hyötyä minulle... kun miettii tätä paskaduunia niin eipä tule oikein mitään positiivista mieleen. Käyn töissä vain siksi että ei ole muutakaan toimeentulon mallia luotu tähän yhteiskuntaan eikä nykyään löydy vaihtoehtoisiakaan töitä mutta kun kaikki vaan kallistuu koko ajan mutta palkka ei nouse milloinkaan niin jossain vaiheessa kyllä otan loparit ja pistän hanskat tiskiin ja heitän moraalinkin metsään kun rehellisyys ja rehtiys tarkoittaa nykyään sitä että on vain röyhkeiden ja häikäilemättömien paskapäiden vedätettävissä, mitään muuta arvoa sillä ei ole.
      Ihan sama olisi vaikka ryöstää kauppa, ei sillä ole mitään väliä kun kauppakin ryöstää hinnoissa niin viimeisen päälle asiakkaita kuin mahdollista...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1328
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1164
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1023
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      280
      938
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      303
      926
    Aihe