kuinkas moni on aloittanut salilla käynnin laihana, ja nykyään sen näköinen että on sali tullut tutuksi?
välis tuntuu nololta idealta mennä salille laihana, vaikka eihän salilla ketään kuulema kiinnosta mitä teet, paljonko nostat ja mis kunnos oot, ja katsotaan vain positiivisena?
salilla käynnin aloitus laihana
53
4465
Vastaukset
- minun strategia
Minä olin nuorena tosi laiheliini. Nykyään sen näköinen että olen salilla "asunut". Tässä minun neuvoja, mutta kehitä kuitenkin oma strategiasi, mutta tämä on toiminut minulla:
Joka päivä salille ja syöt kunnolla, mutta et illalla, vaikka kohta joku tulee rääkyy että illalla myös koska tarttet rakennusaineita, mutta voin vakuuttaa että jos päivällä syöt hyvin niin et tartte mitään yösyöntejä, lihasta tulee ja pysyt timmissä kunnossa. Älä käy mitään joka toinen päivä, etkä pidä mitään lepopäiviä, se vaan laiskistuttaa, ainakin minut. Naturaalin pitää asua salilla. 7x viikossa salille ja haluat salin lisäksi muuta, niin se on vain plussaa.
Kun haluat salille päästä ja ovi ei aukee (sillä nämä nykyiset sähkölukot jotka kortilla toimii on ihan pas*oja), etkä saa ketään avaamaan ovea, niin eka yrität mennä ovesta läpi mutta jos et pääse niin hajoitat ikkunan ja menet ikkunasta sisälle tekee treenit (maksat sitten myöhemmin sen ikkunan korjauksen), oppivatpahan tekee semmoset lukot jotka toimii. Jos tuntuu joskus ettei jaksa ja haluaisit levätä niin menet ja teet vaan palauttavat treenit ja otat vähän kevyemmin ja venyttelet, kuuntele kroppaa ettet hajoita itseäsi. Jos on esim polvi kipee etkä pysty kyykkää, niin teet staattista pitoa, eli esim hevosseisonta. Sama kaikki muukin, jos ranne kipee, tai kyynerpää, etkä pysty kunnolla hauiskääntöä tekee, niin pidät staattista pitoa, eli painot paikallaan hauiskäännön puolivälissä, näin ei tartte pitää typeriä taukoja minkään pikkuvian takia ja kipu häviää melko pian, kun on staattista pitoa tehnyt. Välillä on toki hyvä tehdä staattista pitoa vaikka ei olisikaan mikään paikka kipeä -staattiset pidot vahvistaa sisäisiä lihaksia.
Ensi Jouluaattona, eli 24.12.2014 voit pitää vapaapäivän treeneistä (tai jos oot kipee ja on kuumetta, niin sillonkin pidät). Jouluna syöt pöydän jouluruuasta tyhjäksi, mässäät suklaata jne :) Seuraavana päivänä taas salille ja vuonna 2015 jouluaattona pidät seuraavan kerran vapaapäivän, ELI VUODESSA YKSI VAPAAPÄIVÄ! Jos matkustat, etsi sali, se piristää kun käy eri saleilla.
Voin vakuuttaa että oot jo ensikesällä kovassa kunnossa ja kaverit katselevat kateellisena, kun lihakset ja verisuonet pullottaa, saatika sitten useamman vuoden kuluttua...
JOS JUOT ALKOHOLIA, RAITISTU!
JOS POLTAT, LOPETA!
JOS KÄYTÄT HUUMEITA, LOPETA!
JOS SYÖT KARKKIA, LOPETA!- yks juttu vielä.
Ainiin, jos ovi ei aukea, niin tota ikkunanrikkomis temppua et tee VIELÄ! Vasta sitten kun olet sen näköinen että olet salilla asunut ja sulla on rahaa säästössä, että pystyt maksaa sen ikkunan. Kun olet isompi sitten sulla on auktoriteettia tehdä mitä haluat ja sinua ymmärretään että salille on pakko päästä, todennäköisesti saat myös oman avaimen sen jälkeen, eikä tartte typeriä avainkortteja enää näytellä.
- Kynäniska36v
Taidat olla tuhkaluukun hoonaaja?
- eräs_voimanostaja
Mahtavat ohjeet hyvää elämää varten. Lisäisi vielä yhden:
JOS PIERAISET, LOPETA! - hevosseisoja
yks juttu vielä. kirjoitti:
Ainiin, jos ovi ei aukea, niin tota ikkunanrikkomis temppua et tee VIELÄ! Vasta sitten kun olet sen näköinen että olet salilla asunut ja sulla on rahaa säästössä, että pystyt maksaa sen ikkunan. Kun olet isompi sitten sulla on auktoriteettia tehdä mitä haluat ja sinua ymmärretään että salille on pakko päästä, todennäköisesti saat myös oman avaimen sen jälkeen, eikä tartte typeriä avainkortteja enää näytellä.
Kyllä kyllä. Isot äijäthän kävelee salille suoraan seinien läpi. Niillä on niin sikana auktoriteettia ja pullottavat verisuonet. Siellä ne sitten tekee hevosseisontaa 24/7 ja kaverit katsoo kateellisena.
- totallydyyyyyyyd
Lihas kasvaa levossa..tolla hommalla saa ittesä vaa loppuun :D treeni-ravinto-lepo siinä pyhäkolminaisuus ja avain menestykseen ja tuloksiin
- Suttar
Kynäniska36v kirjoitti:
Taidat olla tuhkaluukun hoonaaja?
Jonkunhan täytyy rassata reiät auki. Ps. Onko sulla tukossa?
- Salinoob
Sanokaas saliammattilaiset, että kuinka monen kuukauden jälkeen alkaa tuloksia ilmestymään. Ja että kauanko menee jotta saa hartioita leveämmäksi?
- sdfasddsf
Se riippuu ihan siitä mitä siellä salilla teet ja miten syöt.
- voittojen_kotiutus
Rauhoitus nyt. Tuloksia tulee sitten kun tulee. Eikös tarkoituksena kuitenkin ole harrastaa liikuntaa koko loppuelämä? Jos haluat pikavoittoja, parkkeraa sallille mennessäsi sakkopaikalle.
- mekkk
Vuodessa lihakset tottuvat treeniin ja riippuu missä kunnossa olet kun aloitat lihaskuntotreenit ja jos säännöllisest ikäyt niin puolessa vuodessa rupeaa kroppa muuttumaan mutta 5 vuodessa saat kunnon tuloksia. Lähtötilanne se että penkistä menee vaikka 80 kg niin vuoden pasta nostat 120 kg ja sen jälkeen kilot tiukassa eli pitää treenata tosissaan jos tavoite on vaikka 150kg.
- Itse23
Tee perusliikkeitä ja syö paljon proteeinipitoista ruokaa ja pirtelöitä. Puolen vuoden kuluttua voit olla jo aika timmissä kunnossa. Laihana on helpompi aloittaa kuin lihavana.
- salille_hop
Juu ei ole noloa eikä ketään kiinnosta. Terveisin: entinen laiha voimanostaja.
- BodyGuru
Olin minäkin aloittaessani laihanpuoleinen ja kyllähän sitä ikävä kyllä jotkut suhtautuvat niihin turhan karkeasti. Ensinnäkin sun eitartte käydä mitään seittemää kertaa viikossa salilla. Aloita kolmesta ja lisää sitten neljään viiteen kertaan viikossa. Mä olen käynyt nuorempana kolmesti viikossa ja nykyään neljästi viikossa salilla. Hyvän alun jälkeen tulokset rupeaa hidastumaan ja sen jälkeen varsinki lihasten kasvatus vaikeutuu. Mä olen nostanu rautaa pääasiassa bodaten 16 -vuotta mutta alussa en tiennyt varsinkaan ruokahommista mitään ja nostelin liian isoja rautoja, voimaa tuli mutta massaa ei juurikaan. Vuosien myötä sitä oppii pikkuhiljaa uusia asioita ja hioo kaikkea paremmaksi ja toimivaksi.
- Twemu
Itseäni ei ainakaan jaksa kiinnostaa millaisia ihmisiä sielä salilla on. Eli toisinsanoen suhtaudun siihen kaljuun bodariin ihan samallalailla kuin siihen painoaan pudottavaan nelkyt vee koti äitiin. Ja olen siis nuori parikymppinen mies
- noentäsnytsit
Ei ois kandenu käyä liikaa seurakuntasalil.
- Coollllllll
https://www.youtube.com/watch?v=n-uWtKO6JDo Amerikka...Davia Laid ! :)Salille vaan :)
- lllllllllooooc
Siis David Laid. Laihana salille, kun on valmiiksi hoikka vyötärö.
- Untuva_Bull_Hentola
Unohda koko juttu. Nauravat sut ulos sieltä ja elinikäinen häpeä. Talvi tulossa, osta paksutoppatakki, niin itsetunto nousee heti.
- Kemiläinen86
Pikkusen ottaa stereoita, niin kolmessa kuukaudessa laiheliinista he-maniksi.
- nuttiprofessori
https://www.youtube.com/watch?v=lLhOM_91XYw
Ladies man. - foundation
Ei laisinkaan.
https://www.youtube.com/watch?v=OY1K-sbp9jA&index=10&list=PL-BAnNP-TyN9EeZNr8yVv2mo6LKFv2uYH - kyje
Sillä ei ole mitään väliä oletko, laiha vai lihava tai jotain muuta. Salille treenaan jos tuntuu siltä. Suurin osa salilla käyvistä, on ihan tavallisia laihoja tai lihavia tai jotain muuta. Näitä proteiini porsaita on aika vähän, eikä ne ole kiinnostuneita, kuin omasta peilikuvasta. Jokainen pullistelija on joskus ollut" laiha", jokainen on joskus tullut salin ensimmäistä kertaa. Se, että joku on harrastuksessa pidemmällä, ei saa estää ketään aloittamasta tätä harrastusta. Kokemuksesta voin sanoa, ei siellä ketään kiinnosta mitä muut tekee. Miehenä voin vähän naisia vilkuilla mutta ei tuijottaa. Sinne vaan muiden sekaan.
- jlhlflflfl
Kaikki ne lihaskimputkin ovat jostain aloittaneet...vähän vaatetusta ensin päälle, jos se hävettää. En usko, että kukaan toisia kannustava, järkevä tyyppi ketään mollaa. Jos sen tekevät, ovat idiootteja. Uskoisin, että naisissa on enemmän näitä vinoilijoita. Miehet enemmänkin opastavat eteenpäin...
- Mitätekivätkään
Tämä on varmaan Suomi24.fi:n suvakkitoimituksen luurankojen noste. :; Mutta vastaan kuitenkin.
Sinne vaan treenaamaan. Teet säännöllisesti riittävästi. Syöt. Lepäät jne.
Naureskelijat ovat itsetunto-ongelmaisia tyyppejä, joita harvoin näkee. Yleensä punttiksella käy hyvätapaisia ja fiksuja tyyppejä.
Laihana on hyvä olla ja aloittaa tai jatkaa. Läskinä joutuu polttamaan, jos haluaa olla fit, enesin ne pois. - Riina22v
Uinti leventää hartioita ja sillä saa timmin sopusuhtaisen urheilullisen ropan, jota naiset kuolaa perään. Salilta saa itselleen man boobsit ja ruman kropan. Uimari miehet ah
- Mitätekivätkään
Juuri noin :)
- plösö
On noloa, kyllä tosimiehestä pitää pläskiä löytyä.
- truth_sayer
laihana kuntosalille on sympaattista, läskinä kuntosalille on noloa.
- ihantottakysyit
Joo....kylhän se on niin että me kaikki laihat ja lihavat pumpataan ja muokataan itsemme kuntoon ENNEN tonne salille menoa...
Hohoijaa - powerlifter
Kun aloitin kuntosaliharrastuksen 14-vuotiaana oli paino huimat 45kiloa..Siihen aikaan ei ollut internetissä tietoa niinkuin nykyään on saatavilla.Itsekseen kävin salilla ja kokeneemmilta kysyttiin neuvoa jos uskallettiin..Pikku hiljaa niitä tiedon jyväsiä sieltä aina tulikin..Tänä päivänä painan 110kg ja rasvaprosentti on sama kuin aloittaessa voimailu harrastuksen.. yleensä ne isoimmat ja voimakkaimmat tietää eniten treenaamisesta varinkin yksilölajien harrastajat ja kilpailevat urheilijat.Kyllä jokainen pitkään treenannut on nähnyt vaikka minkälaista treenaajaa ja aloittelijaa ja varmasti neuvookin jos et mene kesken treenin kysymään.Eniten minua ainakin siellä vituttaa ylimieliset treenaajat jotka ei palauta painoja paikoilleen ja käyttäytyvät muutenkin kuin kusipäät muita kohtaan. Jokainen on ollut aloittelija ja samassa tilanteessa.Eikun sine vaan sekaan ja tsemppiä treeneihin!
- sirkuliinaas
Älä ole huolissasi pätkän vertaa, mitä toiset ajattelevat hoikkuudestasi. Moni voi kadehtiakin. Tunti kolmesti viikossa tuo näkyviä muutoksia jo kuukaudessa. Riippuu tietysti, miten nollatilanteesta lähdet.
- BodyGuru
Niin ja mitä roinaan tulee niin älä koske vaan panosta ravintoon ja treeneihin tarpeeksi. Jos olkapäitä halua kasvattaa ja ne on huonot kasvamaan niin kannattaa ne treenata kokonaan omana päivänään. Vipunostoja käsipainoilla eri kulmista takaolkapäitä unohtamatta, ja jos olkapäät kestää painojen kasvaessa niin tangolla punnerruksia myös. Mun olkapäät ei tykkää tangosta joten punnerran käsipainoilla.
Tsemiä treeneihin! - RentoMuna
Tule Silver Gymille Stadissa. KVG. Siellä on tavallisia treenaajia, hyvä fiilis, sauna, laitteet ja rauta riittää vahvemmallekin, siisti, tervehenkinen mesta.
Ei mulla muuta. - cidcodisciddicdskfojd
onko toi clicxsense.com sitten hyvä
- näinsevaanon----
Sillä ei ole mitään väliä minkä kokonen olet. Jokanen joka siellä salilla on alottanut treenaamisen, on ollut joskus samassa tilanteessa. Jokanen tulee sinne omalaisenaan. Jotkut liika lihavana, jotkut laihoina. Sillä ei oo mitään merkitystä punttisalilla, ainoastaan se että suoritat saliohjelman.
- Juuhjooh
Jos haluat tuloksia ja olet laiha niin seuraa tätä ohjetta: treenaa 4 tai 5 kertaa viikossa todella kovaa. Syö niin paljon että oksettaa. Loppu aika menee hyvin nukkuessa.
- kovaluu5
No hei halloo! Jos olet uros, niin mieti ny vähän. Ei sinne kannata ruipeloiden mennä itsetuntoaan tuhoamaan. Se on karjujen luola, missä kroppaa näytetään. Jos olet nainen, niin sinne vaan kivat trikoot ylle.
- xx-
Olet oikealla tiellä
- ih-minen
Tohon sarkastiseen heittoon ei voi muuta sanoa kuin että, voi pientä, ehkä sulle on jo kasvanut aivojen tilalle herne. Ethän sä tietysti tosissas noin omahyväinen ole, kaveriporukka vaan manipuloi, eiks niin? Ja pitää lähteä mukaan.
- sairaankomee
Ei siinä mitään jos on vahva mutta ei kannata kuvitella olevansa palvottu jumalpatsas. Lähinnä naurattaa tuollaiset itsetuntonostajat. Kyl sinne salille saa komeat hoikat miehetkin mennä kuntoilemaan. Ja naiset ärjymään.
- Läskimooses
Onko sullakin tiukat pöksyt ja paita? Voin vain kuvitella sut mahtisonnin roikkuvin vatsoin ja löysin pyllyin salin komistuksena.
- Onnelli
Etkös sinä mene sinne kroppaa ja lihasmassaa kasvattamaan? Muista jokaisen olevan siellä itsensä vuoksi, eikä muiden katsottavaksi. Rohkeasti vain. Muutkin ovat aloittaneet alusta. Ole onnellinen, ettet ole lihava, koska harjoittelu olisi rankempaa, ja joutuisit rehkimään XXL- kuteissa.
- siitä_on_hyvä_alottaa
No oot oikeestaan pidemmällä kun mä. Minä meen lihavana salille. Ensin pitäs laihuttaa ja sitten vasta alkaa lihasten rakennus.
- käsiveikko
Minä joskus peruskoulu ikäisenä sen verran ensin kotona voimailin että varmistui, ainakin 50kg penkistä.. se näytti isolta, kaksi keltaista leveää painoa molemmissa päissä tankoa.. joskus hieman nuorempana yksi tuttu nainen näki kun en 40kg jaksanu nostaa.. siksi . Oikeastaan on parempi hankkia kotiin painoja, tulee halvemmaksi kuin kalliit kuntosalimaksut ja voit tehdä hieman kotihommia sarjojen välillä.
Salilla on tietysti sosiaalista mutta se on väärä paikka siihen.. Mitä enemmän juttelet tai esität jotain, se on 1-2 toistoa huonommin vakavasta iso paino liikkeestäsi. - Tehdasasetukset
Convict Conditioning reenin aloittaa sopivasti kotosalta jos ujostuttaa. Jos olet itse itsesi etkä ole muiden kommentit sinusta, niin vaikka heti salille.
Olet joko lihava, laiha, hoikka, tanakka, tukeva, riisitautinen, värikäs, väritön, ev.lut, et ev.lut. tai muuten vain olemassa, kunhan menet vain salille siistinä(et haise erityisen jännältä), oman pyyhkeen kanssa ja kunnioitat toisia nostajia ja kuntosalia, sääntöjä ja muutenkin vain paikkaa, niin mene sellaisena kuin olet.
Ja nauti tekemisestä.- JahaVaiNiii
Ai riuku, no jostakin se on alettava :))))) älä sekoo niihin muskeleihin, niitä saadaan vain hormooneilla ^^
- cyösti
Mieluumin laihana kuin lihavana.
- Lihavamies40
Mä en kehtaa mennä lihavana salille. 12 kg on liikaa painoa mutta en vaan kehtaa.
- Kroterus
Todella noloa on mennä laihana salille. Suosittelen salilla käyntiä ennen, kuin edes harkitsee salille menoa! Vähintään viiden vuoden tehotreeni salilla, niin sitten olet valmis salille!
- 2341234
Omassa Elixiassani ei juurikaan kiinnitetä huomiota muihin treenaajiin, paitsi jos kyseinen henkilö tekee liikkeet päin helvettiä. Sitten on tietysti kaikista kauneimmat ja komeimmat jotka saavat huomion. Muut jäävätkin sitten varjoihin.
- rrr10
Mitäs peräreijän ritareita täällä riehuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11536Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911450Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva182877Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2767Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42721- 101718
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks28718- 7684
- 60673