Suku on pahin

aattutiv

Ja sukuun avioliitonkatta tulleet suorastaan petoja.

6

192

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidetty miniätyttöne

      Ainakin minun mieheni suku kunnioittaa minua vähän turhankin paljon, vaikka olen miestäni yhdeksän vuotta nuorempi. He ovat suorastaan ylpeitä siitä, että voivat sanoa olevansa minulle sukua. Osuutensa asiaan lienee sillä, että tyttönimeni on maassamme tunnettujen kulttuuri- ja talouselämän vaikuttajien nimi - sukua kun olemme.

      Myöskään minun suvullani ei koskaan ole ollut yhtään mitään miestäni ja hänen sukuaan vastaan, päinvastoin, hän on ollut erittäin tervetullut sukuun. Sukuni on nähnyt, että meillä on hyvä yhdessä.

      Jos suku ei hyväksy jonkun puolisonvalintaa, he voivat olla oikeassakin. Yhtä hyvin he voivat olla väärässä.

      • paljonko maksoit?

        Juu, rahalla saa ja hevosella pääsee vaikka rikkaisiin naimisiin.


      • Gullenbergin suvusta

        Jo on pellejä kun nimi vaikuttaa. Ihan sama vaikka nimi olisi kalppinen, perslävestä me kaikki olemme tulleet, sieltä samasta reiästä.


        Minkähän alan vaikuttaja sitten itse mahdat olla? Vanhojen äijien asiantuntijako?

        Suvulle ei kuulu pätkääkään kenenkään puolisonvalinta sillä itselleen sitä valitaan eikä suvulle.

        Olkoon suku oikeassa tai väärässä niin sehän on heidän ongelmansa ei muiden.

        Me ollaan oltu yhdessä yli 30v ja sukujen mielipiteillä ei ole koskaan ollut mitään vaikutusta. Ei sitä puolisoa valita sukua varten vaan ihan itselleen.

        Ihmisen pitää tehdä virheensä jos puolison valinta ei ole onnistunut eikä siinä pidä suvun sorkkia. Suvusta pitää oasta irrottautua ja alkaa elään itsenäistä elämää.

        Läheisriippuvaisuus on sitä että ollaan sekä suvun kanssa "naimisissa" ja puolisonkin pitäisi liittyä samaan lahkoon.


      • Pidetty miniätyttöne
        paljonko maksoit? kirjoitti:

        Juu, rahalla saa ja hevosella pääsee vaikka rikkaisiin naimisiin.

        No niin varmaankin. Puolisoni ja minun varallisuudessa ja tuloissa ei ole kovinkaan suurta eroa. Viisautesi pätee siis varmasti meihin molempiin - kumpikaan meistä ei ole maksanut toiselle tai toisen suvulle mitään.


      • myös pidetty miniä
        Gullenbergin suvusta kirjoitti:

        Jo on pellejä kun nimi vaikuttaa. Ihan sama vaikka nimi olisi kalppinen, perslävestä me kaikki olemme tulleet, sieltä samasta reiästä.


        Minkähän alan vaikuttaja sitten itse mahdat olla? Vanhojen äijien asiantuntijako?

        Suvulle ei kuulu pätkääkään kenenkään puolisonvalinta sillä itselleen sitä valitaan eikä suvulle.

        Olkoon suku oikeassa tai väärässä niin sehän on heidän ongelmansa ei muiden.

        Me ollaan oltu yhdessä yli 30v ja sukujen mielipiteillä ei ole koskaan ollut mitään vaikutusta. Ei sitä puolisoa valita sukua varten vaan ihan itselleen.

        Ihmisen pitää tehdä virheensä jos puolison valinta ei ole onnistunut eikä siinä pidä suvun sorkkia. Suvusta pitää oasta irrottautua ja alkaa elään itsenäistä elämää.

        Läheisriippuvaisuus on sitä että ollaan sekä suvun kanssa "naimisissa" ja puolisonkin pitäisi liittyä samaan lahkoon.

        Taidan olla pumpulissa kasvanut, sillä kirjoituksesi järkytti minua.

        Tietysti olemme kaikki tulleet maailmaan samalla tavalla - joskin sinun tietämyksesi ihmisen biologiasta on vajaa. Ympäristöllä ja kasvatuksella siis on todellakin suuri merkitys - meidän perheessä ja suvussa ei ikimaailmassa olisi käytetty samanlaisia ilmaisuja kuin sinä käytät. Geeneilläkin lienee merkityksensä, keskieurooppalaiset sukujuureni kenties vaikuttavat siihen, että en ole ns. metsäläinen. Metsäläisyydessä on paljon hyviäkin puolia, mutta kirjoituksesi ilmensi vain sen negatiivisia piirteitä.

        En oikein saa otetta siitä, miksi pidät pelleinä ihmisiä, jotka arvostavat ns. hyviä sukujuuria. Eihän se millään tavoin sulje pois sitä, että jokaisessa ihmisessä arvostetaan myös hänen henkilökohtaisia, suvusta riippumattomia piirteitään!

        Pidetyllä miniätyttösellä ja hänen puolisollaan on yhdeksän vuoden ikäero, ei hänen miehensä siis mikään vanha äijä ole.

        En myöskään ymmärrä, miksi suvusta pitäisi irrottautua. Meillä on erinomaiset suhteet sekä omaani että puolisoni sukuun. Ei se estä meitä elämästä itsenäistä elämää!

        Et tunne lainkaan termin 'läheisriippuvuus' merkitystä.


    • nilkki oot

      Joo, sitä kautta kynitään oikea suku,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe