enenmuinoin

Örkki

mies ja naine oli aikuisii jo 16-16 vuotiain, mikä on pysäyttäny tämän kehityksen?
Oli lapsii ja miehet ja naiset hoisi tilaansa tai hallitsi valtakuntaansa.

8

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+15

oletko tosissas

• Örkki

mut mikä tekee nyky nuorista niin avuttomii?

• Ennen muinoin maailma oli aika paljon yksinkertaisempi. Jo 16-vuotiaana oli oppinut suurimman osan taidoista, mitä aikuiselämässä tarvittiin.

• Örkkl

mut nykysi ihmine opiskelee työtömäksi onko sinäkää järkeee?

• lapsi on lapsi

ei ennen muinoinkaan pedofiilejä oltu ehkä sairaan pedofiilin mielestä 16v on aikuinen nainen muka tyttö lapsihan hän vielä on annetaan nuorten olla nuoria katsele niin kuin muinoin miehet aikuisia naisia he kauniita ja seksikkäitä on

• "Ihmisen keskimääräinen elinikä on jatkuvasti kasvanut. Kivikauden ihmisen arvellaan eläneen keskimäärin 20 vuotta. Antiikin kreikkalaisten ja roomalaisten elinikä tunnetaan hautalöydösten perusteella kohtalaisen hyvin ja se näyttää olleen hieman alle 30 vuotta. 1700-luvun lopussa Euroopan asukkaat elivät keskimäärin 35–40 vuotta, 1900-luvun alussa jo noin 50 vuotta. Sen jälkeen kehittyneiden maiden elinajanajanodote on nopeasti kasvanut, mutta monissa kehitysmaissa se on edelleen alle 55 vuotta."
      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01025

Tähänkö ätmit haluaisivat palata?

• Örkki

Mut nykysi vanhukset on riesa ainaki eduskunnan mielestä.. Et mitä sitä turhaa niin vanhaksi elää.

• piiloalfa

Koska ennen lapset auttoivat töissä heti kun siihen fyysisesti pystyivät. He oppivat vastuun jo nuorena. Me 70- ja 80-lukulaiset lienemme ensimmäistä sukupolvea, joka on voinut vaan leikkiä Legoilla ja juosta pihalla ilman huolen häivää. Aikuisuuteen on vaikea siirtyä siitä vapaudesta ja minä en ole ainakaan siinä onnistunut. Olisivatpa vanhemmat edes pakottaneet tekemään läksyt ennen hauskanpitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      150
      3344
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2658
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1524
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1518
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      366
      1453
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1160
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe