..vai onko se jo päättynyt? Tiedosta kiitollinen.
Milloin Ramadan päättyy??
55
1945
Vastaukset
- Elli23
Ramazan päättyy 13.11. Eli ei enää pitkä aika... :) Hienosti ollaan jo yli puolenvälin, tänään jo 18. paastopvä meneillään.
Ihan uteliaisuuttani kysyisin, että onko sinulla puoliso, joka pitää Ramazania? Itselläni vastaavanlainen ensikertainen kokemus menossa :)- tyttö
mä luulin että se loppui jo.. kun alko uusi kuukausi..
tuli vaan mieleeni että mites on seksin laita..
saaks sitä harrastaa ihan normaalisti ramadanin aikana???? - Annemari
tyttö kirjoitti:
mä luulin että se loppui jo.. kun alko uusi kuukausi..
tuli vaan mieleeni että mites on seksin laita..
saaks sitä harrastaa ihan normaalisti ramadanin aikana????Siksi minäkin tässä kyselen, koska olen saanut erillaista infoa Ramadanista. Miesystäväni viettää ramadania, voimme kyllä tavata, mutta seksiä emme harrasta, koska en ole vaimo. Eli odotellaan rauhassa:))
- päättyy
Annemari kirjoitti:
Siksi minäkin tässä kyselen, koska olen saanut erillaista infoa Ramadanista. Miesystäväni viettää ramadania, voimme kyllä tavata, mutta seksiä emme harrasta, koska en ole vaimo. Eli odotellaan rauhassa:))
Muistaakseni 14.11 (voi olla päivän parin heitto) kestää kuukauden, mutta ei tietysti mene aina kalenterikuukauden mukaan.
Juominen, syöminen, tupakka ja seksi kielletty auringon nousun jälkeen, kunnes taas aurinko laskee. Yleensä Ramadanin viettäjillä tarkka oma kalenteri, jossa on minuutilleen lasketut ajat silloin sallittu syödä jne.
Ruokailu aloitetaan yleensä taateleilla, keitolla, pullalla tai muulla makealla. Mielellään syödään myös yhdessä muiden Ramadania viettävien kanssa.
Päättyminen iso juhla; lahjoja annetaan pikkulapsille. - Tyttö
päättyy kirjoitti:
Muistaakseni 14.11 (voi olla päivän parin heitto) kestää kuukauden, mutta ei tietysti mene aina kalenterikuukauden mukaan.
Juominen, syöminen, tupakka ja seksi kielletty auringon nousun jälkeen, kunnes taas aurinko laskee. Yleensä Ramadanin viettäjillä tarkka oma kalenteri, jossa on minuutilleen lasketut ajat silloin sallittu syödä jne.
Ruokailu aloitetaan yleensä taateleilla, keitolla, pullalla tai muulla makealla. Mielellään syödään myös yhdessä muiden Ramadania viettävien kanssa.
Päättyminen iso juhla; lahjoja annetaan pikkulapsille.Ramadan siirtyy aina vuosittain n 12pvällä. Eli lähemmäksi kesää mennään.
Töissä oleminen on nyt vähän rasittavaa, mutta illalla valmiiseen pöytään istuminen on todella juhlaa. Mieheni on valmistanut joka päivä monta ruokalajia. Tuntuu että kannatti paastota koko päivä. Suosittelen myös "ei muslimeille", vatsakin saa välillä rauhoittua ja tietää miltä tuntuu kun on jano ja nälkä. Olkaamme kiitollisia jokapäiväisestä leivästämme! - Elli23
Annemari kirjoitti:
Siksi minäkin tässä kyselen, koska olen saanut erillaista infoa Ramadanista. Miesystäväni viettää ramadania, voimme kyllä tavata, mutta seksiä emme harrasta, koska en ole vaimo. Eli odotellaan rauhassa:))
Ei se vielä ole päättynyt, vaikka alkoikin uusi kuukausi. Se päättyy 13.11. tai silloin on ramazanin viimeinen päivä tänä vuonna. Osoitteesta www.diyanet.gov.tr/turkish/vakithes_imsakiye.asp löytyy lisää infoa ja tarkat päivämäärät.
- ...
Hei!
Itsekin tässä Ramadania viettelen vaikka en muslimi olekaan (ehkä joskus), muslimimiehen kanssa kylläkin naimisissa. Monta hyvää piirrettä tähänkin liittyy vaikkei sitä moni suomalainen usko! Tylsä aina selittää kaikille... päivän jaksaa töissä ihan hyvin, elimistö tottuu muutamassa päivässä uuteen rytmiin.
Taateleita syödään tosiaan paljon... ja itse asiassa ylipäänsäkin syödään paljon, vaikka se nyt ei tainnut se islamin perusajatus olla.
Suomalaisten Ramadania viettävien kokemuksista olisi kiva kuulla lisää! "Supisuomalaisten" kanssa kun näistä asioista on niin kauheen vaikea keskustella, kun ne niiden omat negatiiviset käsitykset istuu päässä vaikka mitä tekisit!
Jään mielenkiinnolla odottelemaan tarinoita kokemuksistanne!- Nainen-75
vietän ramadania. Aluksi vain vapaapäivinä, mutta nyt myös arkisin. Töissä en ole viitsinyt puhua kenellekkään. Ei jaksa selvittää.
On aivan ihana mennä illalla kotiin kun ruoka odottaa pöydässä ja istumme rauhassa illastamaan ja nauttimaan. - Mies -35
Nainen-75 kirjoitti:
vietän ramadania. Aluksi vain vapaapäivinä, mutta nyt myös arkisin. Töissä en ole viitsinyt puhua kenellekkään. Ei jaksa selvittää.
On aivan ihana mennä illalla kotiin kun ruoka odottaa pöydässä ja istumme rauhassa illastamaan ja nauttimaan.Nuorempana uskoin Joulupukkiin. Muistan vieläkin kuin eilisen päivän ollessani 16v. kun äitini, erittäin huomaavaisesti toki, kertoi että Joulupukkia ei itse asiassa ole olemassakaan.
Kolme päivää itkin yötä päivää. Sitten, muutaman viikon kuluttua helpotti. Nyt vanhempana, itse asiassa aikuisena, uskon Joulupukkiin tosi vähän enää.
Olen ruvennut uskomaan Allahiin, Muhamediin, jne. Erittäin kiitollinen olen sille papille, kuka lie, joka aina kerran vuodessa Mekassa tähtää taivaalle, ja tarkkailee herkeämättä kuun sirpin asentoa. Kun on sirpillä oikea asento Tärkeimpään Moskeijaan nähden, niin julistaa että Ramadan on alkanut. Kiitos tälle herkeämättömän tarkkasilmäiselle uskonoppineelle. Mistä minä muuten tietäisin milloin on ruvettava yöllä syömään? Siis kysyn vaan, mistä ihmeestä tietäisin? Toinen, minua viisaampi tietää ja ilmoittaa. Kiitos ! Todella, tuhatkertainen kiitos! Yöllä syön, niinkuin 600 miljoonaa kanssani.
600.000.000 muslimia ei voi olla väärässä. Luku on liian suuri jotta jotta olisivat väärässä.Te, jotka ette syö yöllä, olette väärässä.
Syön suuria määriä taateleita öisin minäkin. Toki kyllä muutakin.
Joulupukki on muutaman vuoden kuluttua, kun sen kokonaan olen unohtanut, kuin paha uni vain. Miksi kukaan voi uskoa tuollaiseen typeryyteen, siis Joulupukkiin, kun niin paljon parempaa on tarjolla: Ihana Ramadan, kuun sirpin mukaan tarkasti laskettu, siis oikea. 600 vuotta sitten oikein oivallettu, ihanasti laskettu, kaikille ilmoitetaan ILMAISEKSI. - Nainen
Mies -35 kirjoitti:
Nuorempana uskoin Joulupukkiin. Muistan vieläkin kuin eilisen päivän ollessani 16v. kun äitini, erittäin huomaavaisesti toki, kertoi että Joulupukkia ei itse asiassa ole olemassakaan.
Kolme päivää itkin yötä päivää. Sitten, muutaman viikon kuluttua helpotti. Nyt vanhempana, itse asiassa aikuisena, uskon Joulupukkiin tosi vähän enää.
Olen ruvennut uskomaan Allahiin, Muhamediin, jne. Erittäin kiitollinen olen sille papille, kuka lie, joka aina kerran vuodessa Mekassa tähtää taivaalle, ja tarkkailee herkeämättä kuun sirpin asentoa. Kun on sirpillä oikea asento Tärkeimpään Moskeijaan nähden, niin julistaa että Ramadan on alkanut. Kiitos tälle herkeämättömän tarkkasilmäiselle uskonoppineelle. Mistä minä muuten tietäisin milloin on ruvettava yöllä syömään? Siis kysyn vaan, mistä ihmeestä tietäisin? Toinen, minua viisaampi tietää ja ilmoittaa. Kiitos ! Todella, tuhatkertainen kiitos! Yöllä syön, niinkuin 600 miljoonaa kanssani.
600.000.000 muslimia ei voi olla väärässä. Luku on liian suuri jotta jotta olisivat väärässä.Te, jotka ette syö yöllä, olette väärässä.
Syön suuria määriä taateleita öisin minäkin. Toki kyllä muutakin.
Joulupukki on muutaman vuoden kuluttua, kun sen kokonaan olen unohtanut, kuin paha uni vain. Miksi kukaan voi uskoa tuollaiseen typeryyteen, siis Joulupukkiin, kun niin paljon parempaa on tarjolla: Ihana Ramadan, kuun sirpin mukaan tarkasti laskettu, siis oikea. 600 vuotta sitten oikein oivallettu, ihanasti laskettu, kaikille ilmoitetaan ILMAISEKSI.miksi Ramadania vietetään?
Minä olen muslimi ja kyllä "uskon" joulupukkiin. Miksen uskoisi, sehän on vain hauskan pitoa, eikä liity uskontoon mitenkään.
- Nainen 55
Onko totta, ettei mies voi edes tavata tai puhelimessa puhua naisystävänsä kanssa ramadanin aikana? Tuntuu niin oudolta kun ei kuule toisesta mitään.
- huuhaahihhuli
Ei ole totta. Tavata voi ja keskustella, koskea ei saa päiväaikaan ja seksi on kielletty avioliiton ulkopuolella.
- *.*
Ei ole totta.
Keskusteleminen ja tapaaminen on ihan luvallista naisystävän kanssa. Halaillakin voi, mutta vasta sitten illalla ja yöllä. Naimattomien miesten, eli niiden joilla ei ole vaimoa, kuuluu pidättäytyä seksistä ramadanin aikana.
Meillä kyllä halaillaan ja suukotellaankin päivällä kun satutaan kotiin yhtä aikaa. Makkarihommat kuuluu yöhön ramadanin aikana.
Mistä maasta sun miesystävä on?
Voihan tietenkin olla, että heillä on toisenlaisa paikallisia tapoja. - Iisa88
Minkä maalainen mies on? Onko yleisesti harjoittava muslimi? Ja kuinka kauan olette tunteneet, asuuko mies Suomessa?
- Nainen 55
Iisa88 kirjoitti:
Minkä maalainen mies on? Onko yleisesti harjoittava muslimi? Ja kuinka kauan olette tunteneet, asuuko mies Suomessa?
Mies on Algeriasta ja olemme tunteneet noin vuoden. Asuu Suomessa.
- tunisia
Nainen 55 kirjoitti:
Mies on Algeriasta ja olemme tunteneet noin vuoden. Asuu Suomessa.
jos 55 nimimerkissäsi tarkoittaa ikää, voin valitettavasti 99% varmuudella sanoa että sinua viilataan lissiin... mutta siis ei todellakaan estä mikään tapaamasta kavereitaan(olivat ne sitten vain kavereita tai sitten jotain vähän enemmän).
Minä olen ollut ramadanin aikaan nykyisen mieheni, sillloisen poikaystäväni perheen luona, emme toki saaneet nukkua samassa huoneessa(oli ramadan tai ei) ennen kuin avioiduimme, mutta jos joitakin esteitä tyttöystävien tapailemiseen olisi, en usko että mieheni perhe olisi antanut minun olla heidän kotonaan ramadanin aikana. - Nainen 55
tunisia kirjoitti:
jos 55 nimimerkissäsi tarkoittaa ikää, voin valitettavasti 99% varmuudella sanoa että sinua viilataan lissiin... mutta siis ei todellakaan estä mikään tapaamasta kavereitaan(olivat ne sitten vain kavereita tai sitten jotain vähän enemmän).
Minä olen ollut ramadanin aikaan nykyisen mieheni, sillloisen poikaystäväni perheen luona, emme toki saaneet nukkua samassa huoneessa(oli ramadan tai ei) ennen kuin avioiduimme, mutta jos joitakin esteitä tyttöystävien tapailemiseen olisi, en usko että mieheni perhe olisi antanut minun olla heidän kotonaan ramadanin aikana.Niin olen itsekin ihmetellyt sitä. Sen vielä ymmärrän että seksiä ei harrasteta jos ei olla naimisissa mutta että edes viestejä ei saisi lähettää tai hän ei ainakaan vastaa niihin tuntuu oudolta. Kai olen sitten liian sinisilmäinen.
- tunisia
Nainen 55 kirjoitti:
Niin olen itsekin ihmetellyt sitä. Sen vielä ymmärrän että seksiä ei harrasteta jos ei olla naimisissa mutta että edes viestejä ei saisi lähettää tai hän ei ainakaan vastaa niihin tuntuu oudolta. Kai olen sitten liian sinisilmäinen.
taitaa olla jotkut muut syyt taustalla ja nyt käyttää ramadania tekosyynä... näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...
Valitettavaa mutta tiedätpä ainakin millaista peliä äijä pelaa :( - Nainen 55
tunisia kirjoitti:
taitaa olla jotkut muut syyt taustalla ja nyt käyttää ramadania tekosyynä... näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...
Valitettavaa mutta tiedätpä ainakin millaista peliä äijä pelaa :(Tarkoiyatko että taustalla on toinen nainen? Mutta eihän ramadanin aikana saa harrstaa ulkopuolista seksiä ja hän on oikea muslimi.
- Kuka tuota tietää
Nainen 55 kirjoitti:
Tarkoiyatko että taustalla on toinen nainen? Mutta eihän ramadanin aikana saa harrstaa ulkopuolista seksiä ja hän on oikea muslimi.
Paha sanoa kun ei tiedä teidän suhteesta mitään, mutta taustalla voi esim. olla vaimo, ja miehesi haluaa olla hänelle "uskollinen" Ramadanin ajan.....
Tai sitten ehkä mies vaan on niin täysin rakastunut ettei pysty pitämään näppejään erossa sinusta, ja joutuu siksi katkaisemaan yhteyden kokonaan. - Nainen 55
Kuka tuota tietää kirjoitti:
Paha sanoa kun ei tiedä teidän suhteesta mitään, mutta taustalla voi esim. olla vaimo, ja miehesi haluaa olla hänelle "uskollinen" Ramadanin ajan.....
Tai sitten ehkä mies vaan on niin täysin rakastunut ettei pysty pitämään näppejään erossa sinusta, ja joutuu siksi katkaisemaan yhteyden kokonaan.Vaimoa ei ole se on varma, Toivottavasti syynä on tuo toinen juttu sitten,
- Terve järki käyttöön
Nainen 55 kirjoitti:
Vaimoa ei ole se on varma, Toivottavasti syynä on tuo toinen juttu sitten,
Älä nyt hyvä ihminen ole noin sinisilmäinen ja luottavainen!
Ihan kaikella ystävyydellä.
Mieti ikäeroasi miehen kanssa ja mitä yhteistä teillä on, muutenkin kuin vain miehen puheiden perusteella.
Kuka kustantaa elämänne,nyt ja tulevaiuudessa jne?
Mistä tiedät 100%:sti miehen taustat ja todellisen elämäntilanteen?
Älä anna vedättää itseäsi. - Kuka tuota tietää
Nainen 55 kirjoitti:
Oletko varma ettei Algeriassa ole vaimoa odottamassa?
- kusetuksen makua....
Nainen 55 kirjoitti:
hei haloo!!!?? Et voi tosissasi uskoa että mies ei sen takia pitäisi yhteyttä koska haluaa sinua niin paljon :D
Juttelin ohimennen tästä asiasta mieheni kanssa ja hän sanoi heti että koska ramadanin aikana on valehtelu kielletty, mies ei voi sinua tavata koska ei voi valehdella sinulle normaaliin tapaansa.
Voisit tietysti valaista tilannettasi hieman, eli onko teillä todella suuri ikäero? oletko varakas? onko sinussa jotakin muuta minkä avulla mies hyötyisi sinusta?
Ilmeisesti mies on jo suomessa, joten oleskelulupa löytyy? eli se taas tarkoittaa 99% varmuudella että löytyy myös vaimo tai ainakin ex vaimo? - old blue eyes
Nainen 55 kirjoitti:
On se kamalaa, että tuon ikäinen ihminen on sinisilmäinen kuin teinityttö.
- Rissakainen
Mä kyllä ihmettelen niitä muslimeja, jotka ovat olevinaan niin uskovaista, että ja kuitenkin viettävät hurskaasti ramadania kotona maaten. Tämä on mahdollista kun ollaan Kelan ja sossun rahoilla. Eikös se ole haram-rahaa kun kuitenkin suuri osa valtion tuesta tulee (tulosiirtoina valtiollta kunnille) esim. alkoholiverona, tupakkaverona ynnä muuna. Joten silloin ramadania ei Jumalakaan hyväksy?
- Nainen 55
Meillä ei ole yhtään ikäeroa ja mies on eronnut lasten yksinhuoltaja. En tiedä mitä hän valehtelisi minulle. Voihan tietenkin jotain olla, mutta kyllä vuodessa aika hyvin oppii tuntemaan toisensa.
- Se toinen vaimo
Nainen 55 kirjoitti:
Meillä ei ole yhtään ikäeroa ja mies on eronnut lasten yksinhuoltaja. En tiedä mitä hän valehtelisi minulle. Voihan tietenkin jotain olla, mutta kyllä vuodessa aika hyvin oppii tuntemaan toisensa.
Onko tämä ex-vaimo suomalainen vai Algerialainen?
Jos on suomalainen niin hänellä voi hyvinkin olla islam-vaimo Algeriassa ja perheenyhdistämishakemus vetämässä...
Itse luulin tuntevani mieheni läpikotaisin, mutta niinhän tuolla oli koko ajan vaimo ja lapset Tuniasiassa odottamassa, tietäen ja hyväksyen tavat joilla herra heille parempaa elämää petasi. Ja olimme yhdessä 6 vuotta, naimisissa 2. - Nainen 55
Se toinen vaimo kirjoitti:
Onko tämä ex-vaimo suomalainen vai Algerialainen?
Jos on suomalainen niin hänellä voi hyvinkin olla islam-vaimo Algeriassa ja perheenyhdistämishakemus vetämässä...
Itse luulin tuntevani mieheni läpikotaisin, mutta niinhän tuolla oli koko ajan vaimo ja lapset Tuniasiassa odottamassa, tietäen ja hyväksyen tavat joilla herra heille parempaa elämää petasi. Ja olimme yhdessä 6 vuotta, naimisissa 2.Onpa surullista kuultavaa. Tämä mies ei ole Algeriassa käynyt yli vuoteen. En jaksa uskoa toiseen vaimoon, mutta kuka heistä tietää.
- ????????????????????
Nainen 55 kirjoitti:
"on eronnut lasten yksinhuoltaja"
waaaw... onkohan herra sama jonka minä tiedän? Yh-iskä ja ex-vaimo suomalainen. Lapsista kaikki ei asu isällä. Kuulostaako samalta?
En ole koskaan tavannut herraa henk.koht, mutta netissä on juteltu muutama kuukausi ja kovasti tahtoisi tavata. En ole tuntenut suurempaa kiinnostusta lipeväkieliseen herraan, mutta hän kyllä haluaisi puhelinnumeroa ja läheisempää tuttavuutta. Olen sanonut vielä miettiväni.
Onko tuo sinun miesystäväsi juuri nyt viettämässä ramadania kotimaassaan. - Se toinen vaimo
Nainen 55 kirjoitti:
Onpa surullista kuultavaa. Tämä mies ei ole Algeriassa käynyt yli vuoteen. En jaksa uskoa toiseen vaimoon, mutta kuka heistä tietää.
Ei hänkään käynyt avioliittomme aikana kertaakaan yksin kotimaassaan, ja seurusteluaikanakin vain kerran. Erotessamme lapset olivat 2, 5 ja 7 vuotiaita, eli nuorin oli yhteisen lomamatkamme aikana alullepantu. En sitten tiedä missä välissä ovat sen ehtineet hoitaa, harvoin kuitenkaan yhdellä kertaa onnistuu ja emme olleet missään välissä yli 50 metrin päässä toisistamme...
- Rissakaiskalle:
Sinullako ei ole muuta tekemistä kuin muslimien tekemisten tarkkailu? Kenen rahoittamana sinä sitä harrastat?
C'mon, nainen (?), käy katsomassa kuinka moni muslmi on töissä (ja monet vielä paastoavatkin sen lisäksi!) - miten mahdollista???
Ei hänkään käynyt avioliittomme aikana kertaakaan yksin kotimaassaan, ja seurusteluaikanakin vain kerran. Erotessamme lapset olivat 2, 5 ja 7 vuotiaita, eli nuorin oli yhteisen lomamatkamme aikana alullepantu. En sitten tiedä missä välissä ovat sen ehtineet hoitaa, harvoin kuitenkaan yhdellä kertaa onnistuu ja emme olleet missään välissä yli 50 metrin päässä toisistamme...
Miten miehesi on voinut olla samaan aikaan naimisissa kanssasi ja Tunisialaisen vaimon kanssa? koska Tunisiassa on lain mukaan yksiavioisuus!!! vai oliko liittonne rekisteröity vain Suomessa?
- Se toinen vaimo
miten mahdollista??? kirjoitti:
Miten miehesi on voinut olla samaan aikaan naimisissa kanssasi ja Tunisialaisen vaimon kanssa? koska Tunisiassa on lain mukaan yksiavioisuus!!! vai oliko liittonne rekisteröity vain Suomessa?
Voi, oletko niin sinisilmäinen, että luulet lakien merkitsevän samaa koko maailmassa kuin ne merkitsevät Suomessa?
Jälkikäteen olen saanut tietää, että hän oli jo naimisissa ennen kuin tapasimme. Ilmeisesti rahalla saanut ns. puhtaat paperit, jotta pystyi menemään uudestaan naimisiin. Liitto rekisteröitiin molemmissa maissa, ainakin tietääkseni. Onhan se virkailija Tunisian päässä voinut olla lahjottu myös...
Onneksi nämä asiat selvisivät minulle ennen kuin avioeromme virallistettiin, joten liittomme mitätöitiin. Virallisesti en siis ole eronnut, vai edelleenkin ihan naimaton nainen. - Jaahas...
Voi, oletko niin sinisilmäinen, että luulet lakien merkitsevän samaa koko maailmassa kuin ne merkitsevät Suomessa?
Jälkikäteen olen saanut tietää, että hän oli jo naimisissa ennen kuin tapasimme. Ilmeisesti rahalla saanut ns. puhtaat paperit, jotta pystyi menemään uudestaan naimisiin. Liitto rekisteröitiin molemmissa maissa, ainakin tietääkseni. Onhan se virkailija Tunisian päässä voinut olla lahjottu myös...
Onneksi nämä asiat selvisivät minulle ennen kuin avioeromme virallistettiin, joten liittomme mitätöitiin. Virallisesti en siis ole eronnut, vai edelleenkin ihan naimaton nainen.No sinun asemassasi ei luulisi olevan pokkaa haukkua yhtään ketään sinisilmäiseksi.... :o)
toki elämässä kaikki on mahdollista mutta kaksinnaiminen Tunisiassa on kyllä
mahdotonta...tuskin liittoanne on koskaan siellä rekisteröity... - Se toinen vaimo
Jaahas... kirjoitti:
No sinun asemassasi ei luulisi olevan pokkaa haukkua yhtään ketään sinisilmäiseksi.... :o)
toki elämässä kaikki on mahdollista mutta kaksinnaiminen Tunisiassa on kyllä
mahdotonta...tuskin liittoanne on koskaan siellä rekisteröity...Myönnän että olin sinisilmäinen silloin. En ole enää.
Niin sinisilmäinen en ole koskaan ollut, että olisin kuvitellut koko maailman seuraavan lakeja yhtä vimmatusti kuin suomalaiset tekevät.
Menimme siellä rekisteröimään liittomme, ja saimme ihan samanlaiset paperit kuin ystäväpariskuntamme. Tästä meidän tapauksestamme huolestuneena ystävättäreni päätti myöhemmin tarkistaa itse tulkin avustuksella josko heidän liittoaan on rekisteröity ja onko miehen taustassa jotain hämärää. Heillä kaikki oli kunnossa.
Eli jos meidän liittoamme ei Tunisiaan rekisteröity, oli virkailija sitten lahjottu. Paperit kuitenkin olivat kunnossa ja viralliset. - tunisialaisenvaimo2
Myönnän että olin sinisilmäinen silloin. En ole enää.
Niin sinisilmäinen en ole koskaan ollut, että olisin kuvitellut koko maailman seuraavan lakeja yhtä vimmatusti kuin suomalaiset tekevät.
Menimme siellä rekisteröimään liittomme, ja saimme ihan samanlaiset paperit kuin ystäväpariskuntamme. Tästä meidän tapauksestamme huolestuneena ystävättäreni päätti myöhemmin tarkistaa itse tulkin avustuksella josko heidän liittoaan on rekisteröity ja onko miehen taustassa jotain hämärää. Heillä kaikki oli kunnossa.
Eli jos meidän liittoamme ei Tunisiaan rekisteröity, oli virkailija sitten lahjottu. Paperit kuitenkin olivat kunnossa ja viralliset.kerroin tapauksestasi tunisialaiselle miehelleni ja hän sanoi että tapaus on täysin mahdoton, koska vaikka tunisiassa virkailijoita pystyykin lahjomaan rahalla ja täten saamaan minkälälaisen paperin hyvänsä.. on liitto pitänyt hyväksyttää suomen suurlähetystössä että se olisi suomessakin pätevä, ja tästä ei rahallakaan selviä. Ellei miehesi ole mennyt naimisiin kanssasi jonkun toisen henkilöllisyydellä.
- Se toinen vaimo
tunisialaisenvaimo2 kirjoitti:
kerroin tapauksestasi tunisialaiselle miehelleni ja hän sanoi että tapaus on täysin mahdoton, koska vaikka tunisiassa virkailijoita pystyykin lahjomaan rahalla ja täten saamaan minkälälaisen paperin hyvänsä.. on liitto pitänyt hyväksyttää suomen suurlähetystössä että se olisi suomessakin pätevä, ja tästä ei rahallakaan selviä. Ellei miehesi ole mennyt naimisiin kanssasi jonkun toisen henkilöllisyydellä.
Samalla henkilöllisyydellä olivat molemmat liitot. Miten muuten olisin voinut sen saada selville, että herra oli jo naimisissa?
- niin se vaan on
Samalla henkilöllisyydellä olivat molemmat liitot. Miten muuten olisin voinut sen saada selville, että herra oli jo naimisissa?
Se nyt vaan ei ole mahdollista, tunisiassa kaksinnaiminen on laitonta kuten joku jo mainitsikin. Olet tainnut tulla kusetetuksi oikein pahemman kerran, tai sitten vainoharhaisena ehkä kuvitellut koko asian?
Tosin kun lapsista puhuit, niin jos tunisiassa naimaton nainen saa lapsen, lapsen isä selvitetään poliisin taholta ja mies pakotetaan naimisiin naisen kanssa. Jos tietysti paikallinen kylähuora saan lapsen ja isä ehdokkaita koko kylällinen, eikä mitään keinoa selvittää isää niin lapsi laitetaan presidentin "nimille", näin ainakin vielä entisen presidentin aikaan. Joten jos miehellä lapsia on ainakin ollut naimisissa lapsien äidin kanssa... mutta erota hänen on pitänyt ennen kun on kanssasi naimisiin mennyt.
- Nainen 55
Ei kuulosta samalta. Ihan Suomessa viettää aikaansa.
- Nainen 55
Kerro vielä missä päin Suomea tämä herra asustaa?
- ????????????????????
Nainen 55 kirjoitti:
Kerro vielä missä päin Suomea tämä herra asustaa?
On pääkaupunkiseudulta.
En tiedä tarkalleen onko kotimaassaan vaiko ei, mutta ainakin haaveili matkustamisesta.
En ole ollut herraan juurikaan yhteydessä, koska en ole itse ollut suomessa.
Hän on kuitenkin kertonut olevansa yh-isä. Onkohan suomessa kuinka monta noita algerialaisia yh-isiä?
Komea ja lipeväkielinen mies ainakin kuvien perusteella. - Ka kuvastako näkköö?
???????????????????? kirjoitti:
On pääkaupunkiseudulta.
En tiedä tarkalleen onko kotimaassaan vaiko ei, mutta ainakin haaveili matkustamisesta.
Hän on kuitenkin kertonut olevansa yh-isä. Onkohan suomessa kuinka monta noita algerialaisia yh-isiä?
Komea ja lipeväkielinen mies ainakin kuvien perusteella.Kuvien perusteella lipeväkielinen? Miltä näyttää lipeväkielinen mies?
- Päivän paras!
On pääkaupunkiseudulta.
Komea ja lipeväkielinen mies ainakin kuvien perusteella.Repesin ihan totaalisesti. Lisää tällaisia kielikuvia!
- ????????????????????
Ka kuvastako näkköö? kirjoitti:
Kuvien perusteella lipeväkielinen? Miltä näyttää lipeväkielinen mies?
Toivottavasti sun päiväs ei mennyt ihan pilalle tosta yhdestä väärin muodostetusta lauseesta, sorry kamalasti.
Korjaus: Komea mies ainakin kuvien perusteella ja lipeväkielinen.
Ok? - lipevä
Ka kuvastako näkköö? kirjoitti:
Kuvien perusteella lipeväkielinen? Miltä näyttää lipeväkielinen mies?
No se tietysti lipoo kuvassa kielellään sillai lipevästi.
- Suomi on vaikeeta
Toivottavasti sun päiväs ei mennyt ihan pilalle tosta yhdestä väärin muodostetusta lauseesta, sorry kamalasti.
Korjaus: Komea mies ainakin kuvien perusteella ja lipeväkielinen.
Ok?No eipä menny pilale... Päinvastoin sain nauraa taas :D
- Nainen 55
Päivän paras! kirjoitti:
Repesin ihan totaalisesti. Lisää tällaisia kielikuvia!
Kerropa vielä mikä miehen etunimi on tai anna edes vinkki nimestä niin tiedän onko kyseessä tämä lipeväkielinen herra.
- Lopettakaa
Nainen 55 kirjoitti:
Kerropa vielä mikä miehen etunimi on tai anna edes vinkki nimestä niin tiedän onko kyseessä tämä lipeväkielinen herra.
nyt, hyvät naiset! Tai jatkakaa keskustelua privaatisti. Tosi noloa kun naiset käyvät julkisesti tällaista keskustelua.
- ????????????????????
Nainen 55 kirjoitti:
En viitsi tänne nimeä laittaa. Ja onko se nimi sitten edes oikea.
Hän on kuitenkin asunut suomessa jo kauan ja puhuu suomea sujuvasti.
En ole tuota herraa livenä tavannut, enkä taida tavatakaan, koska itselläni on ollut jonkunlainen luottamuksen puute häntä kohtaan koko ajan. On vähän liian "hunajainen" puheissaan.
Toivon hänelle kaikkea hyvää elämäänsä, kuin myös sinulle Nainen 55, riippumatta siitä onko hän sinun miesystäväsi tai ei. - Nainen 55
En viitsi tänne nimeä laittaa. Ja onko se nimi sitten edes oikea.
Hän on kuitenkin asunut suomessa jo kauan ja puhuu suomea sujuvasti.
En ole tuota herraa livenä tavannut, enkä taida tavatakaan, koska itselläni on ollut jonkunlainen luottamuksen puute häntä kohtaan koko ajan. On vähän liian "hunajainen" puheissaan.
Toivon hänelle kaikkea hyvää elämäänsä, kuin myös sinulle Nainen 55, riippumatta siitä onko hän sinun miesystäväsi tai ei.Niin tosi on tarviiko nimen olla oikea tai edes pikkakunnan mistä hän esittäytyy.
Netissä kaikki on mahdollista, Hyvää jatkoa sinullekin.
- Lipevä
Onko tämä lipeväkielinen herra nyt sitten ottanut yhteyttä?
- ????????????????????
Ei ainakaan minuun.
- Nainen 55
Kyllä vaan. Osoittautui täysin patologiseksi valehtelijaksi, josta en tiennyt puoliakaan. Oli lähtenyt vähän ennenkuin ramadan päättyi kotimaahansa ja sanoi, että kaipaan häntä vielä enemmän kun hän on kauemmin poissa. Plus että osoittautui oikeaksi sekin, ettei kaikki lapset asu hänen kanssaan. Voi kuinka hienoa tuntea itsensä täysin jymäytetyksi.
- ????????????????????
Auts... eli tää mies todennäköisesti juuri tuo sama, joka on yrittänyt tehdä tuttavuutta minuun.
Onpa hyvä tietää, että pysyy kaukana. Huh huh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1872748- 1642559
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182277Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31749Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2091476"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591474Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311222Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää971174Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3711089