Pikkujoulu on jo ovella

lord.boredom

Pimppalooran "Unelmia ja toimistohommia"-ketjusta (ja työpaikan intrassa olleesta ilmoituksesta) tuli mieleeni, että pian on taas se aika vuodesta, kun kerätään pääomaa seuraavan vuoden häpeänsekaisia paniikkikohtauksia varten. On pikkujoulujen aika.

Se aika, kun me tylsät markkupekat seuraamme sivusta, kun työpaikan sonnit vievät naisia, niin naimisissa olevia kuin sinkkujakin, kuin pässejä narussa ensin tanssiin, lopulta aviorikokseen.

Se aika, kun me tylsät markkupekat silti juomme tarjolla olevaa halpiskonjakkia, jotta loppuillasta sanoisimme toimitusjohtajalle jotain niin uskomattoman typerää, että jopa siinä kunnossa tulee heti mieleen, ettei tuotakaan sammakkoa saa enää sanomattomaksi.

Se aika, kun me tylsät markkupekat ympäripäissämme änkeämme karaokeen , jossa kerrankin äänenvoimakkuutemme nousee tavanomaisesta toimistomutinasta lähes kantavaksi soraääneksi, ja laulamme pahasti nuotinvierestä vaikka juuri "Unelmia ja toimistohommia" (olen muuten oikeasti laulanut sen jossain työpaikan juhlissa), joiden sanoja emme aivan täysin muista. Lopuksi joku tuttava tulee alentuvasti hymyssäsuin lohduttamaan: "ihan hyvin sä vedit".

Se aika, kun me tylsät markkupekat käymme tanssilattialle, ja notkumme siellä ruostuneen peltimiehen notkeudella naisten väistelessä ja varoessa kuin ruttolaista - tai modernimmin ebolapotilasta - etteivät vahingossa joudu kontaktiin.

Se aika, kun me tylsät markkupekat nousemme ainoina yksin taksiin muiden jatkaessa kimppakyydeillä, ja seuraavana aamuna oksennamme vessanpönttöön, joka olisi muuten pitänyt pestä jo aikoja sitten. Sitten kun tokenemme, oksennamme uudestaan kun muistamme toimitusjohtajalle antamamme lausunnon. Ja uudestaan, kun muistamme karaoke-esityksen. Ja uudestaan, kun muistamme "tanssin" ja ehkä puolihuolimattomasti esitetyn kohteliaisuuden naiselle: "Hei, örr hei Sanna, sä oot hei tosi kaunis nainenggghh ja hyvä jätkä oho eiku mä tarkoitan et siis tosi hyvä tyyppi oi vitt eiku oho mun pitää mennä kusel eiku pissalle".

Seuraavan pikkujoulun kynnyksellä sitten muistamme, mitä joskus keväällä selvittyämme pahoista traumoista lupasimme. Otan laulutunteja ja käyn tanssikurssilla. Olen tosissani - niitä olen harkinnut, ja jos niitä nyt ei ihan unelmiksi voi laskea, toivoisin että osaisin laulaa paremmin ja että osaisin tanssia edes välttävästi, tarvitsin niitä taitoja koskaan tai en. Tänäkin vuonna ne jäivät kyllä kumpikin tekemättä, taas.

34

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vittuun koko virma

      Työpaikan naiset on niin rumia että jää pikkujoulut väliin kuten aiempinakin vuosina.

      • Olen eri mieltä. Ja vaikka niin olisikin, niin ensinnäkin he laittautuvat iltaa varten, ja toisekseen se aluksi nautittu ja illan mittaan "nautittu" konjakki kaunistaa heitä edelleen.


      • vittuun koko virma
        lord.boredom kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Ja vaikka niin olisikin, niin ensinnäkin he laittautuvat iltaa varten, ja toisekseen se aluksi nautittu ja illan mittaan "nautittu" konjakki kaunistaa heitä edelleen.

        Pelkkä laittautuminen ei meidän virman naisten kohdalla riitä mihinkään, tarvittaisiin plastiikkakirurgia ja rasvaimuja.

        Itseni kohdalla en ole koskaan huomannut että rumemmat naiset alkaisivat kiinnostaa vaikka kuinka olisi promilleja veressä.


    • Ikinä koskaan ei pidä sekoittaa työtä ja yksityiselämää. Ever! Ja se on pitänyt aina ja tulee pitämään. Ei sekoilla työkavereiden kanssa.
      Onneksi juon aika "sivistyneesti", eli ei pelkoa karaokesta tai toimitusjohtajan jututtamisesta. Työpaikan juhlista olen aina tajunnut lähteä ajoissa pois, ettei ole tarvinnut hävetä itseään.
      Myötähäpeää olen kyllä muiden puolesta tuntenut...

      • En ole välttämättä eri mieltä -- vaikka ihmettelen samaan aikaan niitä puheita, joiden mukaan "sen jonkun" "voi löytää työpaikalta". Ei vissiin koske kaikkia, tai jotain.


      • lord.boredom kirjoitti:

        En ole välttämättä eri mieltä -- vaikka ihmettelen samaan aikaan niitä puheita, joiden mukaan "sen jonkun" "voi löytää työpaikalta". Ei vissiin koske kaikkia, tai jotain.

        Varmaan joku voi löytää, mutta mulla itselläni on sen suhteen toi sääntö.
        Kyllä se aina vaikuttaa työhön jos siihen on tunteita sotkettu. Ja mitä jos homma kariutuukin ja toinen ei osaakaan suhtautua eroon aikuismaisesti...? Perin kiusallista kyllä.


      • Finnish Pie
        pimppaloora kirjoitti:

        Varmaan joku voi löytää, mutta mulla itselläni on sen suhteen toi sääntö.
        Kyllä se aina vaikuttaa työhön jos siihen on tunteita sotkettu. Ja mitä jos homma kariutuukin ja toinen ei osaakaan suhtautua eroon aikuismaisesti...? Perin kiusallista kyllä.

        Mut sähän olit nykyään joku opiskelija, eiks niin? Opiskelijabileissä suorastaan pitää sekoilla ja paneskella.


      • Finnish Pie kirjoitti:

        Mut sähän olit nykyään joku opiskelija, eiks niin? Opiskelijabileissä suorastaan pitää sekoilla ja paneskella.

        Juu olen nykyään opiskelija, mutta 38-vuotiaana aikuisopiskelijana nyt ei ehkä tule niin sekoiltua ja paneskeltua ympäriinsä.


      • pimppaloora kirjoitti:

        Varmaan joku voi löytää, mutta mulla itselläni on sen suhteen toi sääntö.
        Kyllä se aina vaikuttaa työhön jos siihen on tunteita sotkettu. Ja mitä jos homma kariutuukin ja toinen ei osaakaan suhtautua eroon aikuismaisesti...? Perin kiusallista kyllä.

        Ei se missään nimessä pienissä organisaatioissa toimi. Mutta luulisi että isommassa firmassa on sen verran "tilaa", että ajatus ei ole mahdoton. Siis jos valkkaa sellaisen, jonka kanssa ei ole päivittäistä tekemistä tai pääsääntöisesti tekemistä lainkaan. Ja vaikka olisikin, niin konsernissa meillä on tuhansia ihmisiä, kai sieltä tarvittaisi löytyisi vaihtoehtoisia töitä jommallekummalle, jos nyt satuttaisiin sekoilemaan vakavasti.

        En nyt yritä tässä perustella mitään, ei ole kiikarissa ketään tai mitään, ja vaikka olisikin niin tällä naamalla... Lähinnä tuumiskelen sitä, että minunlaisellekin tyypille joku tuollainen olisi parhaita tapoja löytää joku. Tarkoitan, että käytännössä en voi ikinä hurmata ketään tuosta noin vaan, vaan pitäisi aina tuntea toinen jotenkuten. Siksi työkuviot on tavallaan teoriassa potentiaalinen vaihtoehto, vaikkakin riskillinen pelkästään jo mainitsemastasi syystä.


      • k6y65uyh
        pimppaloora kirjoitti:

        Juu olen nykyään opiskelija, mutta 38-vuotiaana aikuisopiskelijana nyt ei ehkä tule niin sekoiltua ja paneskeltua ympäriinsä.

        Unohdit mainita että olet myös lihava.


      • lord.boredom kirjoitti:

        Ei se missään nimessä pienissä organisaatioissa toimi. Mutta luulisi että isommassa firmassa on sen verran "tilaa", että ajatus ei ole mahdoton. Siis jos valkkaa sellaisen, jonka kanssa ei ole päivittäistä tekemistä tai pääsääntöisesti tekemistä lainkaan. Ja vaikka olisikin, niin konsernissa meillä on tuhansia ihmisiä, kai sieltä tarvittaisi löytyisi vaihtoehtoisia töitä jommallekummalle, jos nyt satuttaisiin sekoilemaan vakavasti.

        En nyt yritä tässä perustella mitään, ei ole kiikarissa ketään tai mitään, ja vaikka olisikin niin tällä naamalla... Lähinnä tuumiskelen sitä, että minunlaisellekin tyypille joku tuollainen olisi parhaita tapoja löytää joku. Tarkoitan, että käytännössä en voi ikinä hurmata ketään tuosta noin vaan, vaan pitäisi aina tuntea toinen jotenkuten. Siksi työkuviot on tavallaan teoriassa potentiaalinen vaihtoehto, vaikkakin riskillinen pelkästään jo mainitsemastasi syystä.

        No isoissa yrityksissä se onkin eri asia, kun ei koko aikaa tarvitse toista katsella töissäkin. Sellainen 24/7 työsuhde vois olla vähän rasittava; töissä töitä ja kotonakin puhutaan töistä.


      • pimppaloora kirjoitti:

        Juu olen nykyään opiskelija, mutta 38-vuotiaana aikuisopiskelijana nyt ei ehkä tule niin sekoiltua ja paneskeltua ympäriinsä.

        Villiä opiskelijaelämäähän tämä on minullakin jälleen. Sinne vain nuorison sekaan bilettämään. :)


      • pimppaloora kirjoitti:

        No isoissa yrityksissä se onkin eri asia, kun ei koko aikaa tarvitse toista katsella töissäkin. Sellainen 24/7 työsuhde vois olla vähän rasittava; töissä töitä ja kotonakin puhutaan töistä.

        Ehkä tässä tullaan siihen, että naisilla on varaa valkata pariutumisareena vähän mieltymysten ja fiiliksen perusteella, kun taas miehenä joutuu huomioimaan kaikki mahdollisuudet, mikäli ei halua kuolla vanhanapoikana.


      • lord.boredom kirjoitti:

        Ehkä tässä tullaan siihen, että naisilla on varaa valkata pariutumisareena vähän mieltymysten ja fiiliksen perusteella, kun taas miehenä joutuu huomioimaan kaikki mahdollisuudet, mikäli ei halua kuolla vanhanapoikana.

        No en mä nyt tiedä onko noinkaan.
        Ehkä johtuu vaan siitä, että olen työskennellyt pienissä yhteisöissä, joissa ei olisi tullut kuuloonkaan suhteiden virittely työkaverin kanssa.
        Isommassa talossa sen ei kai ole niin väliä.

        Nyt nukkuun siitä :)
        Zzzzzz


    • Lord_Fantasy

      Loordi haaveilee taas kuumasta seksistä röökaavan milffin kanssa monitoimilaitteen päällä.

      • haaveeksi jää

        Jokavuotinen ilmiö tämä haave.


      • Oih! Mieluusti saa milffi johdatella minut paheeseen ja synteihin siivouskomeron hämärässä, peppua skannaavan monitoimilaitteen päällä! Ja vielä nukkumaan pitäisi mennä...


    • mies.

      Olen kerran ollut työpaikan pikkujouluissa ja työpaikan naiset oli humalassa niin ällöttäviä kuin olla ja voivat. 40kg ylipainoiset naiset haukkuivat muita rumiksi ja suvaitsemattomiksi. Mua ei haukkuneet sen takia kun olin paikalla mutta muita kyllä. Kerroin kyllä muille mitä ne oli puhelleet ja siitähän soppa syntyi.

      Naisen luonne tulee humalassa esiin parhainten ja en ole 5 vuoteen käynyt työpaikan pikkujouluissa.

      • Juoruämmät kokoontuu

        Naiset tykkää puhua selän takana pahaa muista.


      • Äädämi
        Juoruämmät kokoontuu kirjoitti:

        Naiset tykkää puhua selän takana pahaa muista.

        Siinä onkin suunnilleen ainoa syy, miksi menen pikkujouluihin, pilluahan en sieltä saa. Sitä paitsi suurin osa työpaikan naisista on lihavia kulttuuritäti-tyylisiä vanhoja lehmänkantturoita, joita en edes halua panna ja ne harvat pantavan näköiset ovat jonkun Sarasvuo-tyylisen menestyjä-clownin nussintavallan alaisia, eivätkä minulle reikäänsä suostu antamaan. Mutta jos en ole paikalla puolustamassa etujani, niin taatusti kaikki ura- ja ylennyspellet ym. nuolijat ja niille pillua antavat horot yrittävät mustamaalata minua ja saada potkituksi pihalle seuraavassa YT:ssä.


    • m28.

      Olenko ainut joka ei ole vielä 28 ikävuoteen mennessä ollut ikinä missään pikkujouluissa?

      • Et ole, et veikkosella. Minulla on ikää 43 vuotta enkä edes tähän ikään mennessä ole ollut missään työpaikan pikkujouluissa.

        En kyllä usko, että olemme menettäneet mitään ihmeellistä, ehkä pikemminkin päinvastoin.


    • karaokea ja kinkkua

      Olen Pinppiksen kanssa samoilla linjoilla. En itsekään suostu missään tapauksessa mihinkään pikkujoulusähläilyihin. Yleensä lähden kotiin jo ennen kuin ns. ilo on ylimmillään. Olen tylsä, mutta toisaalta enpähän ole ikinä joutunut tilanteisiin, joissa muisti menisi tai että löytäisi itsensä jonkun ventovieraan sängystä täysin yllättäen.

      Ehkä tilanne olisi toinen, jos olisi niin isossa yrityksessä töissä, että siellä olisi useita satoja ihmisiä töissä. Kaipaan kuitenkin suhteessa omaakin aikaa, joten äkkiseltään idea parisuhteesta oman työpaikan työkamun kanssa kuulostaa aika kamalalta. Tosin jos mies olisi ihana, niin aika lailla varmaan menisi suunnitelmat ja lupaukset uusiksi.

      Loordin kanssa voisin kyllä lähteä pikkujoulujen jatkoille, heh.

      • Voi miten hyödyllinen lista. Edellisessä työpaikassa mokasinkin pikkuljouluissa aina oikein kunnolla, kun en tajunnut että tuo seksin harrastaminen tiettyjen kollegoiden kanssa on niin tärkeätä. Pitääkin tulostaa noita monta kappaletta että varmasti muistaa säännöt, jos tässä nyt jossakin vaiheessa sinne työelämäänkin vielä takaisin päätyisi.


    • Jos aiheeseen yhtään liittyy, niin voisin yhden tapauksen kertoa. Olin atk-liikkeessä töissä ja sinne tuli vanhempi ulkomaalaistaustainen ehkä jotain thaisukua omaava nainen. Kyseli netistä sinkku-palstoja. Googlasin treffipalstoja ja huomasin kostuvan p.lluntuoksun, kun se siinä ihan vieressä oli seisaallaan.

      Myöhemmin tuli takaisin ja kutsui mua nimellä ja olisi palkinnut kenties seksillä, mutta pomo oli nyt paikalla, niin en tehnyt kuitenkaan mitään ja annoin pakit. Ehkä olisi pitänyt ottaa yhteystietoja tms.

      • kerro meille

        Mistä päättelit, että olisi palkinnut jotenkin?
        Miltä tuoksuu kostuva p.llu?


      • Äädämi

        Kai edes runkkasit jälkeenpäin? Runkkasit ja kuvittelit, miten panet sitä thaikkua takaapäin myyntitiskillä, ruikit mällit pilluun ja sitten komennat pomoa tylysti: "Nuole mun mällit aisuri!"


      • Äädämi kirjoitti:

        Kai edes runkkasit jälkeenpäin? Runkkasit ja kuvittelit, miten panet sitä thaikkua takaapäin myyntitiskillä, ruikit mällit pilluun ja sitten komennat pomoa tylysti: "Nuole mun mällit aisuri!"

        Onpa tämä samainen pomo saanut suuhoitoa eräältä naiselta, joka maksoi velkansa sillä. Naisen veli oli seinän takana.

        Nämä tarinat on tosia.


      • Melkoinen vajukki

        taitaa tämä ujo.atm40 olla.


      • ujo.atm40
        Melkoinen vajukki kirjoitti:

        taitaa tämä ujo.atm40 olla.

        Sulaudun sitten hyvin porukkaan.


    • never mind

      Muistan yhden työpaikan pikkujoulun kun työpaikan markkupekka hakkasi työpaikan maijan pikkujouluissa kun maija ei antanut pillua. Siinä sit oli onneks muuta porukkaa jotka meni väliin. markkupekka sai potkut töidtä sitten. itse hiljaisena hiirenä ei naiset musta kiinnostu.

    • Pikkujouluaika on jännää aikaa noin muutenkin. Ravintolat on täynnä ihmisiä, jotka pääsevät ulos illanviettoon sen kerran vuodessa. Sitten otetaankin ilo irti koko illasta... Juodaan koko vuoden alkoholimäärä yhdessä illassa, tapellaan, kähmitään kaikkia, ehdotellaan kaikille, petetään ehkä omaa kumppania jne.

      Ihmisten pitäisi käydä useammin ulkona viihteellä, jotta ei syntyisi näitä pikkujoululegendoja, joista sitten koko vuosi puhutaan...

      Mulla on tänä vuonna kahdet pikkujoulut tiedossa, ehkä kolmannetkin, jos menen deitiksi yhdelle tyypille.

      • Tule vain rohkeasti deitiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe