Miten päästä eroon

Myymipeikko

kaljamahasta?

17

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+13

      Kaikki on kiinni kalorimääristä, ala tarkkailemaan tuoteselostuksia ruoka-aineista edes pari päivää niin tiedät mitä kaikki suunnilleen sisältää. Voi tulla shokkina miten vähän esim pastaa voi syödä ettei kalorimäärät ylity.
      Ensin pitää ottaa selville mikä on se ylläpitomäärä kaloreita päivässä, sanotaan vaikka että 2000 niin siinä tapauksessa sun pitää päivässä syödä esim 1500 niin syntyy 500 vaje jolloin laihdut sopivalla tahdilla.

      • no shit sherlock

        Sanot sille vaan että häivy.

        Ai niin mutta sä et ollutkaan se nainen..?


    • Myymipeikko

      Kyl sitä päiväs vähintäs se 3000 kalorii tulee..

    • atm.

      Lopettamalla kaljan juonti ja grillisafkojen syönti. Itse lopetin ja ei ole mahaa enää. Treenasin mutta en laskenut kaloreita vaan liikkusin joka päivä salilla tunnin verran.

    • Karppi-Barbie

      Karppaamalla lähtee.

    • 7+14

      Syöt vaan paljon jotain salaattia ja sitten vähennät rasvaisia ruokia pois.

      • 5+4

        Huono neuvo. Lihakset lähtee tolla ohjeella ensimmäisenä.


    • 1+13

      Erikoisia neuvoja ihmisiltä neuvoa jonkun tietyn asian jättämistä pois kun kaikki on kiinni kaloreista, karppaaminenkin perustuu vain siihen että myös kalorimäärä tippuu.

      Tuntuu että ihminen haluaa uskoa kaikkia hokkuspokkusdieettejä mielummin kuin suosiolla laskisi kaloreita.

      • Karppaus...

        Ei se nyt ihan niinkään ole. Kalorit on pelkkä energian mittayksikkö. Ihminen on biologinen olento ja eri ruoka-aineet vaikuttaa eri tavalla.

        Karppaus perustuu siihen, että hiilarit nostaa verensokeria ja vapauttaa entsyymejä, jotka varastoi rasvaa. Jos syöt hiilareita ja rasvaa, niin rasva varastoituu. Syntyy kaljamaha. Jos et syö hiilareita tai syöt niitä vain vähän, niin verensokeri on tasaisempi ja rasvaa käytetään energian lähteenä eikä sitä varastoida.

        Jos vähennät pelkkiä kaloreita miettimättä yhtään mitä syöt, niin olet vain nälkäinen ja väsynyt, sillä elimistö säästelee energiaa, jota ei saa tarpeeksi ja tunnet olosi väsyneeksi.

        Tästä on ihan tutkimustietoa. Pelkkä kalorien tiputtaminenkin toki toimii, jos haluat olla nälkäinen ja väsynyt koko ajan. Karpatessa saa syödä itsensä kylläiseksi, kunhan välttelee lihottavia hiilareita.


      • 1+13
        Karppaus... kirjoitti:

        Ei se nyt ihan niinkään ole. Kalorit on pelkkä energian mittayksikkö. Ihminen on biologinen olento ja eri ruoka-aineet vaikuttaa eri tavalla.

        Karppaus perustuu siihen, että hiilarit nostaa verensokeria ja vapauttaa entsyymejä, jotka varastoi rasvaa. Jos syöt hiilareita ja rasvaa, niin rasva varastoituu. Syntyy kaljamaha. Jos et syö hiilareita tai syöt niitä vain vähän, niin verensokeri on tasaisempi ja rasvaa käytetään energian lähteenä eikä sitä varastoida.

        Jos vähennät pelkkiä kaloreita miettimättä yhtään mitä syöt, niin olet vain nälkäinen ja väsynyt, sillä elimistö säästelee energiaa, jota ei saa tarpeeksi ja tunnet olosi väsyneeksi.

        Tästä on ihan tutkimustietoa. Pelkkä kalorien tiputtaminenkin toki toimii, jos haluat olla nälkäinen ja väsynyt koko ajan. Karpatessa saa syödä itsensä kylläiseksi, kunhan välttelee lihottavia hiilareita.

        Tietenkin kalorien tiputtamisen ohella pitää ruokavalio olla laadukas muutenkin. Paljon proteiinia ja hyviä rasvoja ja vitamiineja.


      • Karppaus...
        1+13 kirjoitti:

        Tietenkin kalorien tiputtamisen ohella pitää ruokavalio olla laadukas muutenkin. Paljon proteiinia ja hyviä rasvoja ja vitamiineja.

        Hiilarit on ravintosisällöltään muutenkin niin heikkoa ruokaa. Sitä tulee syötyä nälkään koska siitä saa nopeasti mahan täyteen, vaikka fiksumpaa olisi täyttää se jollain muulla kuin sokerilla ja jauhoilla.


    • juoppoätmi

      Kaljamaha on hyvä, ei siitä kannata päästä eroon.
      #Kaljamaha

    • Oivoi. Pitäisi itsekin alkaa katsomaan vähän tarkemmin mitä syö. Tuntuu joka syksy tulevan tämä sama tilanne, että kun liikunnan määrä vähenee syömisen pysyessä ennallaan niin meinaa alkaa housut kiristämään.

      • vink, vink

        Nussiminen kuluttaa tehokkaasti kaloreita.


      • mies..

        Mulla tuppaa käymään samoin, ulkona kun alkaa olemaan kylmät kelit eli alle 10-15 c niin oma lenkkeilyinto putoaa dramaattisesti. Ruokahalu pysyy mullakin kuitenkin samana..
        Itsellä on tapana pitää suht kireitä farkkuja jolloin tiedän tarkasti milloin pitää ryhtyä toimiin jos haluaa mukavamman olon farkuissa :D


      • Kirjoitteleeko stellaria pyörä-foorumille?


    • 2+4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe