Uskoo ken tahtoo

Tuossa joku aika sitten luin kommentin, jossa sanottiin, että "entäs, jos joku kiinnostuu" (kirjoitan joku, koska piilohomoja ja -lesboja on palstallakin) ainakin niistä "hyvistä" kommenteista mitä joku (mieluiten rekisteröitynyt) käyttäjä kirjoittaa.

Tämä on toki mahdollista, kaikkihan on loppuviimeksi mahdollista, mutta kissa siis pöydälle:

1) Hyviä kirjoituksia/kommentteja ei ole ilman huonoja
2) Hyviä päiviä ei ole ilman huonoja päiviä
3) Aikaa ei ole ilman kiirettä
4) Tämä ei ole seuranhakupalsta, mutta tavallaan eräs "sosiaalisen median" muoto, jota tosin vaivaa kasvottomuus, hymiöistä huolimatta
5) Itse en ole palstalla vahvoinekin mielipiteineni etsimässä ketään, elän muutenkin niin, että tulee, jos on tullakseen.
6) Nettideiteissä ja vaikka chatissä voi olla tarkoitus hakea seuraa, palstalla ei
7) Aktiivikirjoittajien kannattaisi olla rekisteröityneitä käyttäjiä, osaltaan tiedän, että rekisteröitymistä vältetään, jotta voidaan "puhua suu puhtaaksi"
8) En sano, että kärkevät ja eriävät mielipiteet ruokkivat hdelmällistä keskustelua, mutta esimerkiksi itsellä ei ole edes tarkoitus "keskustella" vaan pikemmin ilmaista mielipide
9) Kaikki ei voi miellyttää, kaikkia ei tarvitse miellyttää
10) Summa summarum, ihastuahan voi käytännössä missä tahansa, keneen tahansa, mutta käytännössä kuvattomuus, anonyymius ja loppuviimeksi "laki sananvapaudesta" alentaa keskustelun tason joskus "alimman tason" mukaiseksi - sivistyneetkään eivät vältä alatyylin ilmaisuja, koska ne on "yleisesti hyväksyttyjä ja asiaan kuuluvia" niin suuren osan palstalaisista mielestä.

Itse olen muun muassa kertonut psykiatrian ylilääkärilleni ja hoitajalleni, että kirjoittelen netissä, "puran tuntojani". Peukaloakin on joistain kommenteista tullut, joten ei tämä "hukkaan" ole mennyt.

Viimeisenä sanana kuitenkin se, että internet on ympäristö, jossa on niin paljon helpompi olla kaikkea muuta kuin mitä ihminen oikeasti, IRL, on, mutta vahvojakin mielipiteitä täytyy sietää, ei ne kasvotusten muutu mihinkään, vaikka niitä ei "kirkossa kuuluttaisikaan". Olen jo pitkään muun muassa S24-chatissä vaatinut sitä, että krijautuminen omalla nimellä ja vaikka TUPAS-tunnistautumisella, mutta anonyymiutta arvotaa palveluntarjoajakin liikaa.

Jos yksityisyydensuoja ei olisi niin "IN", saataisiin huomattavan paljon enemmän oikeaa keskustelua aikaan, ilman alatyylin ilmauksia, tosin sana ei ole teko, mutta tekoa taas ei saa tekemättömäksi.

En nyt tähän viestiin kirjoita niitä negatiivisia piirteitä, joita sanotaan suuri osa naisista kantaa, mutta kunnes toisin todistetaan, oma mielipide on oikea. Ja aina löytyy joku, joka on samaa mieltä, jopa vastakkaisesta sukupuolesta.

17

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikisinkkulaiva

"Jos yksityisyydensuoja ei olisi niin "IN", saataisiin huomattavan paljon enemmän oikeaa keskustelua aikaan, ilman alatyylin ilmauksia, tosin sana ei ole teko, mutta tekoa taas ei saa tekemättömäksi."

Määrittele "oikea keskustelu". Tarkoitatko sitä, että ei olisi ollenkaan niitä alatyylin ilmauksia, vai myös sitä, että hymistellään ja myötäillään toisia? Nimittäin niin tuppaa yleensä käymään, jos ei voi olla anonyymi, ainakin silloin, kun keskustellaan polttavista aiheista. Esim. yhdessä sähköpostiryhmässä itsekin jatkuvasti harjoitin itsesensuuria ihan vaan joidenkin mielipiteiden suhteen, kun en halunnut kompromettoida itseäni.

Täydellinen anonymiteetin puute itse asiassa usein lähes tappaa koko keskustelun, mutta rekattu nimimerkki on kieltämättä ihan hyvä välimuoto, koska siinä voi ilman pelkoa ilmaista mielipiteitään, mutta samalla täytyy pitää huolta oman nimimerkin "maineesta".

• Vastavuoroisen vuorovaikutteisin keskustelun osaa jokainen, jos haluaa. (Internetissä) on helppo "töksäyttää" vain oma mielipide ja useimmat eivät edes lue vastauksia kommentteihinsa.

Ja ne, jotka lukevat vastaukset, eivät taas luonnostaan lähde kantaansa tai mielipidettään muuttamaan, vaikka koulutustasoja katsomatta korjataan asiavirheitä ynnä muita.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, ei siinä mitään, mutta väitöskirjaa en lähtisi kirjoittamaan. En koe vastaavaa hyötyä siitä, että "väittelen" tuntemattoman kanssa ylipäätään missään mistään.

• ikisinkkulaiva
        foreveralone666 kirjoitti:

Vastavuoroisen vuorovaikutteisin keskustelun osaa jokainen, jos haluaa. (Internetissä) on helppo "töksäyttää" vain oma mielipide ja useimmat eivät edes lue vastauksia kommentteihinsa.

Ja ne, jotka lukevat vastaukset, eivät taas luonnostaan lähde kantaansa tai mielipidettään muuttamaan, vaikka koulutustasoja katsomatta korjataan asiavirheitä ynnä muita.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, ei siinä mitään, mutta väitöskirjaa en lähtisi kirjoittamaan. En koe vastaavaa hyötyä siitä, että "väittelen" tuntemattoman kanssa ylipäätään missään mistään.

Joo, ei väittely minuakaan nykyään enää juuri kiinnosta, mutta välillä aina heitän vähän tai vähän enemmänkin provosoivia viestejä Youtubessa tai joillain keskustelupalstoilla, kun tykkään ravistella ns. vallitsevia käsityksiä ihmiselämästä ja maailmasta. Mutta blogin pitäminen on parempi vaihtoehto, jos haluaa tosissaan filosofoida jostain asiasta ja jakaa ajatuksiaan muille.

• ikisinkkulaiva kirjoitti:

Joo, ei väittely minuakaan nykyään enää juuri kiinnosta, mutta välillä aina heitän vähän tai vähän enemmänkin provosoivia viestejä Youtubessa tai joillain keskustelupalstoilla, kun tykkään ravistella ns. vallitsevia käsityksiä ihmiselämästä ja maailmasta. Mutta blogin pitäminen on parempi vaihtoehto, jos haluaa tosissaan filosofoida jostain asiasta ja jakaa ajatuksiaan muille.

Noh, myönnettäköön, että... Kun päivittäinen "sosiaalisuus" on sitä, että netissä tekee tiettäväksi mikä on mielestään huora ja mikä ei, niin kovin hedelmällistä keskustelua ei saa aikaan.

Tosin, itse koen niin, että ihmiset virtuaalimaailmassa eivät ole todellisia, joten katson, että sammakoiden suusta päästäminen on ihan ok. Olkoonkin niin, että alatyylin ilmaisut ovat yleisesti paheksuttuja, mutta pidän omituisena sitä, että poikkeuksetta, jälleen kerran, naisten todellista käyttäytymistä ei paheksuta enää koskaan missään.

Olen omalla tavallani surullinen siitä, että niinkin tärkeästä asiasta kuin seksi, on tullut avosuhteiden, yhden illan juttujen, pikapanojen ja seksisuhteiden pelinappula, mutta asiaa lienee mahdoton muuttaa ennen em. tavalla toimivan ihmisen kuolemaa.

Kuolema taas itsessään on vakava asia, mutta ihan samalla tavalla seksissäkin on säännöt kuin missä tahansa muualla.

Ken ei niitä ymmärrä tai kunnioita, ei ole lainkaan tyyppiäni. Ja kuten olen moneen kertaan sanonut, sana ei ole teko, mutta tekoa ei saa tekemättömäksi.

• "mutta rekattu nimimerkki on kieltämättä ihan hyvä välimuoto, koska siinä voi ilman pelkoa ilmaista mielipiteitään, mutta samalla täytyy pitää huolta oman nimimerkin "maineesta". "

Jos keskusteluihin voisi osallistua vain ja ainoastaan rekatulla nimimerkillä, jonka luominen edellyttäisi kirjautumista pankkitunnuksilla tms., niin olisi paljon helpompi nähdä, kuinka monet osallistuisivat tiettyihin keskusteluihin, kannattaisivat tiettyjä mielipiteitä jne. Toki nytkin tunnistaa monta vakkarikirjoittajaa, vaikka he esiintyvätkin samassakin keskustelussa useina eri henkilöinä, mutta uusi lukija saattaa kuvitella, että joku ätmi-idea saa tosi monen henkilön kannatuksen, vaikka yksi ja sama ihminen spämmäisi ketjussa.

Itseäni ei huoleta, millaisen maineen nimimerkkini saa. Sen on ehkä voinut huomatakin :D En ole koskaan aikeissa tavata ketään palstan kautta, enkä itsestäni kerro niin yksityiskohtaisia tietoja, että minut voisi tunnistaa. En keksi asioita enkä suoranaisesti valehtele, mutta muunnan tarvittaessa yksityiskohtia (esim. jos kirjoitan aikuisesta pojastani ja hänen tyttöystävästään, niin kyseessä saattaa olla aikuinen poika ja hänen tyttöystävänsä tai aikuinen tyttäreni ja hänen poikaystävänsä, aina on kuitenkin kyse ihan olemassaolevista ihmisistä ja asioista), en myöskään kerro mistä päin milloinkin kirjoitan eli olenko toimistolla, kotona, työmatkalla vai esimerkiksi hotellissa. Ihan siltä varalta, että joku sittenkin olettaa tuntevansa minut ja seuraa tekemisiäni myös Facebookissa.

Niin ja, toivottavasti tämä ei tule järkytyksenä, nimenihän ei oikeasti ole helka :D

• ikisinkkulaiva

"Itseäni ei huoleta, millaisen maineen nimimerkkini saa. Sen on ehkä voinut huomatakin :D En ole koskaan aikeissa tavata ketään palstan kautta, enkä itsestäni kerro niin yksityiskohtaisia tietoja, että minut voisi tunnistaa."

Joo, tarkoitin lähinnä esim. vaikka Kauppalehden palstalla, jossa jutellaan politiikasta ynnä muusta, niin siellä kannattaa pitää omalla nimimerkillä jonkunlainen "maine", jos haluaa, että kukaan viitsii vastata viesteihisi tai ottaa vakavasti mitään, mitä kirjoitat. Eli kyse ei ole omasta tosielämän maineesta, vaan sen luomasi nimimerkin vakavastiotettavuudessa kyseisellä foorumilla. Mutta Suoli24 nyt on ihan lukunsa, täällä ei kannata välittää vittuakaan mistään. :D

• "Itseäni ei huoleta, millaisen maineen nimimerkkini saa. Sen on ehkä voinut huomatakin :D En ole koskaan aikeissa tavata ketään palstan kautta, enkä itsestäni kerro niin yksityiskohtaisia tietoja, että minut voisi tunnistaa. En keksi asioita enkä suoranaisesti valehtele, mutta muunnan tarvittaessa yksityiskohtia (esim. jos kirjoitan aikuisesta pojastani ja hänen tyttöystävästään, niin kyseessä saattaa olla aikuinen poika ja hänen tyttöystävänsä tai aikuinen tyttäreni ja hänen poikaystävänsä, aina on kuitenkin kyse ihan olemassaolevista ihmisistä ja asioista), en myöskään kerro mistä päin milloinkin kirjoitan eli olenko toimistolla, kotona, työmatkalla vai esimerkiksi hotellissa. Ihan siltä varalta, että joku sittenkin olettaa tuntevansa minut ja seuraa tekemisiäni myös Facebookissa."

Samat. Esim. profiilissa julkisena oleva syntymäaikani ei ole aito syntymäaikani, vaan päivämäärä on arvottu ja vuosi -1 1 (kiitos Suomi24:n, joka ei kykene näyttämään ikää ilman että antaisi sille aidon syntymäpäivän). Joitain muita mitättömiä yksityiskohtia tulee toisinaan myös muunneltua mahdollisen aukottoman tunnistamisen vaikeuttamiseksi.

• outsider1 kirjoitti:

"Itseäni ei huoleta, millaisen maineen nimimerkkini saa. Sen on ehkä voinut huomatakin :D En ole koskaan aikeissa tavata ketään palstan kautta, enkä itsestäni kerro niin yksityiskohtaisia tietoja, että minut voisi tunnistaa. En keksi asioita enkä suoranaisesti valehtele, mutta muunnan tarvittaessa yksityiskohtia (esim. jos kirjoitan aikuisesta pojastani ja hänen tyttöystävästään, niin kyseessä saattaa olla aikuinen poika ja hänen tyttöystävänsä tai aikuinen tyttäreni ja hänen poikaystävänsä, aina on kuitenkin kyse ihan olemassaolevista ihmisistä ja asioista), en myöskään kerro mistä päin milloinkin kirjoitan eli olenko toimistolla, kotona, työmatkalla vai esimerkiksi hotellissa. Ihan siltä varalta, että joku sittenkin olettaa tuntevansa minut ja seuraa tekemisiäni myös Facebookissa."

Samat. Esim. profiilissa julkisena oleva syntymäaikani ei ole aito syntymäaikani, vaan päivämäärä on arvottu ja vuosi -1 1 (kiitos Suomi24:n, joka ei kykene näyttämään ikää ilman että antaisi sille aidon syntymäpäivän). Joitain muita mitättömiä yksityiskohtia tulee toisinaan myös muunneltua mahdollisen aukottoman tunnistamisen vaikeuttamiseksi.

Tosin itse en ole mitenkään neuroottinen palstalaisten tapaamisen suhteen. Päinvastoin, olisi kiva tavat joku palstalainen.

• Loppuviimeksi on aika se ja sama, IMO, että mitä netissä kirjoittaa, milloin kirjoittaa, koska ketään ei kuitenkaan kiinnosta.

Itse olen ollut pari kertaa puhuttelussa työpaikalla sosiaalisesta mediasta, mutta olen katsonut, että kyseessä on vain esimiesten kyttääminen ja töidensä puute.

• "Loppuviimeksi on aika se ja sama, IMO, että mitä netissä kirjoittaa, milloin kirjoittaa, koska ketään ei kuitenkaan kiinnosta."

Saattaa se kiinnostaa, mutta tällä palstalla elävä käsitys, että näillä kirjoituksilla muutettaisiin suomalaisten naisten ajatusmaailmaa, asenteita ja käytöstä, on kertakaikkiaan korni. Meitä nais"vakkareita" on täällä kahden käden sormilla laskettava määrä, eivätkä kirjoitukset heitä mielipiteitämme suuntaan eikä toiseen. Jos tänne joskus eksyy joku uusi, etenkin nuori nainen, niin hän ei taatusti jää lukemaan huorittelujanne.

Suurin osa ystävistäni ja tuttavistani ei edes tiedä, kuka on Laasanen, saati että he seuraisivat Sinkut-palstan keskusteluja.

• helka kirjoitti:

"Loppuviimeksi on aika se ja sama, IMO, että mitä netissä kirjoittaa, milloin kirjoittaa, koska ketään ei kuitenkaan kiinnosta."

Saattaa se kiinnostaa, mutta tällä palstalla elävä käsitys, että näillä kirjoituksilla muutettaisiin suomalaisten naisten ajatusmaailmaa, asenteita ja käytöstä, on kertakaikkiaan korni. Meitä nais"vakkareita" on täällä kahden käden sormilla laskettava määrä, eivätkä kirjoitukset heitä mielipiteitämme suuntaan eikä toiseen. Jos tänne joskus eksyy joku uusi, etenkin nuori nainen, niin hän ei taatusti jää lukemaan huorittelujanne.

Suurin osa ystävistäni ja tuttavistani ei edes tiedä, kuka on Laasanen, saati että he seuraisivat Sinkut-palstan keskusteluja.

Olet siis huoraamisen ja "vapaan seksuaalisuuden toteuttamisen" kannalla. EI siis tarvitse ottaa kantaa kirjoituksiini jatkossakaan.

• foreveralone666 kirjoitti:

Olet siis huoraamisen ja "vapaan seksuaalisuuden toteuttamisen" kannalla. EI siis tarvitse ottaa kantaa kirjoituksiini jatkossakaan.

Olisit pettynyt, jos me toisinajattelijat emme ottaisi kantaa kirjoituksiisi ;)

• helka kirjoitti:

Olisit pettynyt, jos me toisinajattelijat emme ottaisi kantaa kirjoituksiisi ;)

Yrität varmaan olla vitsikäs? Minäkin olisin, jos istuisin pankin päällä ja saisin kaiken nenän eteen kannettuna tekemättä mitään, koskaan.

Harmi, että asiattoman viestin ilmoituksesta pitää kirjoittaa perustelu.

• "4) Tämä ei ole seuranhakupalsta"

Kelle on kelle ei.

"6) Nettideiteissä ja vaikka chatissä voi olla tarkoitus hakea seuraa, palstalla ei"

Ai, no kukin taaplaa tyylillään.

• ht ...

Juu. Jos nyt ei ala suoraan mitään deitti-ilmoituksiaan tänne spämmäämään, niin miksipä ei saisi täälläkin seuraa halutessaan ohimennen hakea. Saahan sitä töistäkin seuraa hakea jos sopiva sattuu kohdalle vaikkei siellä sen takia ollakaan.

Tosin tämä on kyllä todella huono paikka siihen, joten paljon järkevämpiä vaihtoehtojakin olisi.

• ht ... kirjoitti:

Juu. Jos nyt ei ala suoraan mitään deitti-ilmoituksiaan tänne spämmäämään, niin miksipä ei saisi täälläkin seuraa halutessaan ohimennen hakea. Saahan sitä töistäkin seuraa hakea jos sopiva sattuu kohdalle vaikkei siellä sen takia ollakaan.

Tosin tämä on kyllä todella huono paikka siihen, joten paljon järkevämpiä vaihtoehtojakin olisi.

Tulin palstalle ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta reilu vuosi sitten. Rekisteröidyin (hei jösses soikoon vuosipäivä oli viime torstaina!) suurimmalta osin siksi, että voisin tutustua ihmisiin, ehkä jopa löytää poikkiksen. Säälittävää, tiedän.

Mikään uutinenhan se ei ole, että olen ollut varmaan aktiivisin aloitteentekijä täällä - ehkä jopa koskaan :-D Jälkikäteen olen hävennyt ja katunut mutta en kyllä enää kadu yhtäkään aloitetta, kadun vain sitä miten olen toiminut joidenkin kanssa. Olen ollut aika scheisse muutamalle ja jos nyt sattuisivat tämän lukemaan, niin olen pahoillani, että käyttäydyin niin huonosti ja ajattelemattomasti :-(

Nyt ihan viime aikoina olen tajunnut, että vaikka minä olen sanonut, että se joidenkin miesten tapa pokailla aina heti jotain toista, jos on saanut pakit on hiukan paheksuttavaa ja osoitus siitä, että "kuka vaan" kelpaa, niin tajusin, että minähän olen ollut ihan samanlainen! Kääk! En ole siis sen parempi - paitsi tietenkin minun "pokailuni" ovat perustuneet kuitenkin muuhun kuin ulkonäköön.

En tiedä onko tämä niin huono paikka seuranhakuun tai kaverin hakemiseen, kunhan tajuaa mitä pitää ottaa huomioon ja toimii tarpeeksi varovaisesti.
        Jonkinlaista osviittaa ihmisestä,saa toisen kirjoituksisita mutta pitäisi aina kuitenkin muistaa, että kaikki eivät täällä välttämättä ole sitä mitä sanovat.
        Järkevämpiä paikkoja seuranhakuun toki on mutta tuntuu, että nettideittailu ei ole näin huonoitsetuntoista varten kuten ei kapakat tai yökerhot. En ole töissä enkä harrasta mitään joten jäljelle ei paljon jää paikkoja jossa tutustua.

Mitään suhdetta en ole saanut tätä kautta ja jälkiviisaasti ajateltuna onneksi. Olen kuitenkin tutustunut livenä ja meilitse mukaviin ja mielenkiintoisiin ihmisiin, jotka ovat olleet hyvin paljon samanlaisia kuin millaisen käsityksen heistä on saanut palstalla. Vaikka en romanttista suhdetta ole saanut "palstasekoilujeni" :-D seurauksena, niin olen saanut meilikavereita ja yhden kaverin ja se on ollut paras anti mitä olen saanut palstalta, koska loppujen lopuksi eniten kaipaan ja tarvitsen kavereita, joiden kanssa voin viettää aikaa: jutella, käydä leffassa, museossa, kaffella jne. ja minun on helppoa poistua mukavuusalueeltani eli kodistani.

• ht ...
        femnerd kirjoitti:

Tulin palstalle ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta reilu vuosi sitten. Rekisteröidyin (hei jösses soikoon vuosipäivä oli viime torstaina!) suurimmalta osin siksi, että voisin tutustua ihmisiin, ehkä jopa löytää poikkiksen. Säälittävää, tiedän.

Mikään uutinenhan se ei ole, että olen ollut varmaan aktiivisin aloitteentekijä täällä - ehkä jopa koskaan :-D Jälkikäteen olen hävennyt ja katunut mutta en kyllä enää kadu yhtäkään aloitetta, kadun vain sitä miten olen toiminut joidenkin kanssa. Olen ollut aika scheisse muutamalle ja jos nyt sattuisivat tämän lukemaan, niin olen pahoillani, että käyttäydyin niin huonosti ja ajattelemattomasti :-(

Nyt ihan viime aikoina olen tajunnut, että vaikka minä olen sanonut, että se joidenkin miesten tapa pokailla aina heti jotain toista, jos on saanut pakit on hiukan paheksuttavaa ja osoitus siitä, että "kuka vaan" kelpaa, niin tajusin, että minähän olen ollut ihan samanlainen! Kääk! En ole siis sen parempi - paitsi tietenkin minun "pokailuni" ovat perustuneet kuitenkin muuhun kuin ulkonäköön.

En tiedä onko tämä niin huono paikka seuranhakuun tai kaverin hakemiseen, kunhan tajuaa mitä pitää ottaa huomioon ja toimii tarpeeksi varovaisesti.
        Jonkinlaista osviittaa ihmisestä,saa toisen kirjoituksisita mutta pitäisi aina kuitenkin muistaa, että kaikki eivät täällä välttämättä ole sitä mitä sanovat.
        Järkevämpiä paikkoja seuranhakuun toki on mutta tuntuu, että nettideittailu ei ole näin huonoitsetuntoista varten kuten ei kapakat tai yökerhot. En ole töissä enkä harrasta mitään joten jäljelle ei paljon jää paikkoja jossa tutustua.

Mitään suhdetta en ole saanut tätä kautta ja jälkiviisaasti ajateltuna onneksi. Olen kuitenkin tutustunut livenä ja meilitse mukaviin ja mielenkiintoisiin ihmisiin, jotka ovat olleet hyvin paljon samanlaisia kuin millaisen käsityksen heistä on saanut palstalla. Vaikka en romanttista suhdetta ole saanut "palstasekoilujeni" :-D seurauksena, niin olen saanut meilikavereita ja yhden kaverin ja se on ollut paras anti mitä olen saanut palstalta, koska loppujen lopuksi eniten kaipaan ja tarvitsen kavereita, joiden kanssa voin viettää aikaa: jutella, käydä leffassa, museossa, kaffella jne. ja minun on helppoa poistua mukavuusalueeltani eli kodistani.

No niin. Siinäpäs oli ihan mielenkiintoinen tunnustus ja varmasti kokemuksen kautta palstan tietyt mahdollisuudet ymmärtänyt. Ja varmasti toisaalta palstan hankaluudet oikeiden suhteiden kannalta.

Itse en tosiaan oikein usko että palsta olisi se paras paikka suhteen hakuun, mutta jos rekisteröityy, niin silloinhan täällä on helppo vähintään tekstipohjaisesti privaatisti tutustua ihmisiin. Kunhan muistaa että ei sokeasti usko mitä ja ketä vaan. Ja ainahan voi jonkun uskomattoman onnenkantamoisen kautta tavata sen oikean palstankin kautta. Hyvin epätodennäköistä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe