Voiko pahaa puolisoa pettää?

Synti vai siunaus

Olen rakastunut mieheen, jonka tiesin olevan naimisissa. Rakastuin häneen aluksi ystävänä, sittemmin miehenä. Suhteemme syvennyttyä, hän on paljastanut traagisen avioliittonsa salat; hän on naimisissa narsistin kanssa. Hän ja heidän lapsensa kärsivät kotonaan. Mies haluaisi ottaa eron vaimostaan, mutta narsistit ovat tiettävästikin mahdottomia voittaa, ja eron tultua tämä yrittäisi tehdä kaikin mahdollisin keinoin miehen elämästä hankalaa. Mies ei uskalla erota.

Sen sijaan hän hakee rakkautta ja hellyyttä meidän suhteestamme. Onko siis väärin pettää, jos puoliso on mahdottoman ilkeä?

29

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas tyhmä muija

      Rakastuneena sitä uskoo kaikenlaista soopaa mitä toinen suustaan päästää. Tottakai hän sulle kertoo, että vaimo on narsisti yms. että saisi sut koukkuunsa ja pääsisi panemaan sua. Pitäähän sun hyvänen aika hyvä mies pahan noidan kynsistä pelastaa. Eikö vaan?

      Ihan oikeasti. Ethän sä tiedä heidän parisuhteestaan mitään. Mies voi valehdella sulle ja ollakin itse se narsisti. Älä ole tyhmä. Sano miehelle, että tuu sitten hakee mua kun olet eronnut.

      • Synti vai siunaus

        Hyvä kommentti, olen sitä jo aiemmin miettinytkin. Sokeana en siis ole tässä suhteessa pyörinyt. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

        Eli onko mies aina parisuhteen sika? Tiedän, että miehillä on halukkuutta useisiin seksikumppaneihin. Kuitenkin tiedän myös, että narsismi on todellinen asia, josta kärsii niin miehet kuin naisetkin.

        Olen tuntenut miehen neljä vuotta, ja tuntemukseni perusteella uskallan sanoa, että hän on ennen kaikkea narsistin vastakappale. Erittäin epäitsekäs.


      • 17 + 9
        Synti vai siunaus kirjoitti:

        Hyvä kommentti, olen sitä jo aiemmin miettinytkin. Sokeana en siis ole tässä suhteessa pyörinyt. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

        Eli onko mies aina parisuhteen sika? Tiedän, että miehillä on halukkuutta useisiin seksikumppaneihin. Kuitenkin tiedän myös, että narsismi on todellinen asia, josta kärsii niin miehet kuin naisetkin.

        Olen tuntenut miehen neljä vuotta, ja tuntemukseni perusteella uskallan sanoa, että hän on ennen kaikkea narsistin vastakappale. Erittäin epäitsekäs.

        Pysy erossa alaikäisten lasten isästä. Ei tarvitse analysoida yhtään syvemmin.


      • on syntiä
        Synti vai siunaus kirjoitti:

        Hyvä kommentti, olen sitä jo aiemmin miettinytkin. Sokeana en siis ole tässä suhteessa pyörinyt. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

        Eli onko mies aina parisuhteen sika? Tiedän, että miehillä on halukkuutta useisiin seksikumppaneihin. Kuitenkin tiedän myös, että narsismi on todellinen asia, josta kärsii niin miehet kuin naisetkin.

        Olen tuntenut miehen neljä vuotta, ja tuntemukseni perusteella uskallan sanoa, että hän on ennen kaikkea narsistin vastakappale. Erittäin epäitsekäs.

        Narsismi ei puhkea tuosta vaan. Eli mies on kuitenkin joskus rakastunut tähän naiseen, mennyt naimisiin ja perustanut perheenkin. Ja ilmeisesti elänyt ihan oikeaa perhe-elämää vuosia. En siis ihan helpolla uskoisi narsismi-höpinöitä. Luultavasti mies vain keksinyt tämän selitykseksi syrjähypylle.

        Ja jos siis oikeasti olet huolissasi, että onko pettäminen syntiä, niin molemmathan te siinä yhtä kymmenestä käskystä rikotte. Eli eikös se syntiä ole.


      • Keskustelun aloittaj
        on syntiä kirjoitti:

        Narsismi ei puhkea tuosta vaan. Eli mies on kuitenkin joskus rakastunut tähän naiseen, mennyt naimisiin ja perustanut perheenkin. Ja ilmeisesti elänyt ihan oikeaa perhe-elämää vuosia. En siis ihan helpolla uskoisi narsismi-höpinöitä. Luultavasti mies vain keksinyt tämän selitykseksi syrjähypylle.

        Ja jos siis oikeasti olet huolissasi, että onko pettäminen syntiä, niin molemmathan te siinä yhtä kymmenestä käskystä rikotte. Eli eikös se syntiä ole.

        Asia ei ole ihan näin yksinkertainen. Narsisti voi olla aluksi hyvinkin miellyttävä, - narujen veteleminen alkaa vasta kun ansaan on pudottu.

        En kysynyt ketään epäröimään, onko vaimo narsisti. Jos se unohdettaisiin nyt kokonaan.

        Miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos puolisosi eristäisi sinut ystäviltäsi ja sukulaisiltasi, juoksuttaisi sinua kotitöissä kuin palvelijaa, langettaisi kaikki virheet sinun syyksesi ja ties mitä? Etkä vain pääse tilanteesta pois. Oisko pahat paikat, kuule?

        Tottakai tämä on syntiä, koska niinhän kymmenen käskyä sanoo. Muttei kymmenen käskyä ole ainoa moraalin määrittäjä. Entä jos hyvän toiminnan määrittäisikin se, että pyritään saamaan mahdollisimman paljon hyvää mahdollisimman monelle. Tai että paha saa palkkansa.


      • ope.5
        Synti vai siunaus kirjoitti:

        Hyvä kommentti, olen sitä jo aiemmin miettinytkin. Sokeana en siis ole tässä suhteessa pyörinyt. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

        Eli onko mies aina parisuhteen sika? Tiedän, että miehillä on halukkuutta useisiin seksikumppaneihin. Kuitenkin tiedän myös, että narsismi on todellinen asia, josta kärsii niin miehet kuin naisetkin.

        Olen tuntenut miehen neljä vuotta, ja tuntemukseni perusteella uskallan sanoa, että hän on ennen kaikkea narsistin vastakappale. Erittäin epäitsekäs.

        Mieti seuraavia asioita:

        " Eli onko mies aina parisuhteen sika?"

        Jos olisit itse naimisissa tuon kaltaisin miehen kanssa, joka sanoisi sinua narsistiksi, niin mitä pitäisit siitä? Luottaisitko sellaiseen mieheen vai ottaisitko eron?"

        " Olen tuntenut miehen neljä vuotta, ja tuntemukseni perusteella uskallan sanoa, että hän on ennen kaikkea narsistin vastakappale. Erittäin epäitsekäs."

        Miten epäitsekkyys n ja narsistin vastakohta korreloi uskottomuuden kanssa?

        Sinulla taitaa olla käsiteet sekaisin....


      • Keskustelun aloittaj
        ope.5 kirjoitti:

        Mieti seuraavia asioita:

        " Eli onko mies aina parisuhteen sika?"

        Jos olisit itse naimisissa tuon kaltaisin miehen kanssa, joka sanoisi sinua narsistiksi, niin mitä pitäisit siitä? Luottaisitko sellaiseen mieheen vai ottaisitko eron?"

        " Olen tuntenut miehen neljä vuotta, ja tuntemukseni perusteella uskallan sanoa, että hän on ennen kaikkea narsistin vastakappale. Erittäin epäitsekäs."

        Miten epäitsekkyys n ja narsistin vastakohta korreloi uskottomuuden kanssa?

        Sinulla taitaa olla käsiteet sekaisin....

        Pyysin kommentteja tilanteessa, jossa vaimon tiedetään olevan narsisti. Ettekö voi vaan uskoa, että narsisteja on olemassa ja osa heistä on päätynyt naimisiinkin?

        Liika epäitsekkyys on vain haitaksi. On mieheltä tervettä haluta hakeutua tilanteesta pois. Tässä tapauksessa se näyttäytyy uskottomuutena.


      • tässä kommentti
        Keskustelun aloittaj kirjoitti:

        Pyysin kommentteja tilanteessa, jossa vaimon tiedetään olevan narsisti. Ettekö voi vaan uskoa, että narsisteja on olemassa ja osa heistä on päätynyt naimisiinkin?

        Liika epäitsekkyys on vain haitaksi. On mieheltä tervettä haluta hakeutua tilanteesta pois. Tässä tapauksessa se näyttäytyy uskottomuutena.

        Jos vaimo tiedetään narsistiksi, miestä pitäisi auttaa saamaan elämänsä mallilleen ennen minkään uuden suhteen aloittamista. Uskottomuus tuo vain yhden ongelman lisää miehen elämään.


      • Tunkiolla haisee
        Keskustelun aloittaj kirjoitti:

        Pyysin kommentteja tilanteessa, jossa vaimon tiedetään olevan narsisti. Ettekö voi vaan uskoa, että narsisteja on olemassa ja osa heistä on päätynyt naimisiinkin?

        Liika epäitsekkyys on vain haitaksi. On mieheltä tervettä haluta hakeutua tilanteesta pois. Tässä tapauksessa se näyttäytyy uskottomuutena.

        Todellakin tiedän, että narsisteja on olemassa. Tiedän myös sen, että heistä halutaan eroon - sen sijaan että väkisin jäätäisiin liittoon ja vedetään vielä toinen nainenkin mukaan siihen kärsimään!

        Tule sitten uudestaan kysymään, kun hän on kertonut vaimolleen eroaikeistaan tai tehnyt jotakin muuta konkreettista narsistista irrottautuakseen.

        Vaimon ei tiedetä olevan narsisti. Vaimon väitetään olevan narsisti.


      • BEM
        Keskustelun aloittaj kirjoitti:

        Pyysin kommentteja tilanteessa, jossa vaimon tiedetään olevan narsisti. Ettekö voi vaan uskoa, että narsisteja on olemassa ja osa heistä on päätynyt naimisiinkin?

        Liika epäitsekkyys on vain haitaksi. On mieheltä tervettä haluta hakeutua tilanteesta pois. Tässä tapauksessa se näyttäytyy uskottomuutena.

        Jos nyt sattuisi olemaan niin, että asiat ovat niin kuin mies sanoo.

        Parempi kuitenkin on, että annat hänet tehdä eron ensin (tiedät sen itsekin, mutta etsit vain oikeutusta miehen uskottomuudelle). Eron tekeminen ei ole mahdotonta narsististakaan.

        Narsisti nainen saattaa toisesta naisesta kuultuaan seota ihan totaalisesti ja seurauksena voi olla jotakin Rautavaaran tragedian tyyppistä ja myöskään sinä et ole turvassa.

        Luultavasti mies kuitenkin satuilee sinulle ihan omiaan. Narsismista on helppo syyttää kun menee huonosti.

        Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, erottuani narsistisesta vaimostani n. vuosi sitten.


      • Satusetä vv
        BEM kirjoitti:

        Jos nyt sattuisi olemaan niin, että asiat ovat niin kuin mies sanoo.

        Parempi kuitenkin on, että annat hänet tehdä eron ensin (tiedät sen itsekin, mutta etsit vain oikeutusta miehen uskottomuudelle). Eron tekeminen ei ole mahdotonta narsististakaan.

        Narsisti nainen saattaa toisesta naisesta kuultuaan seota ihan totaalisesti ja seurauksena voi olla jotakin Rautavaaran tragedian tyyppistä ja myöskään sinä et ole turvassa.

        Luultavasti mies kuitenkin satuilee sinulle ihan omiaan. Narsismista on helppo syyttää kun menee huonosti.

        Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, erottuani narsistisesta vaimostani n. vuosi sitten.

        Jos asiat sattuisivat olemaan niin kuin mies sanoo, niin kannattaa hakea apua ammattilaiselta.

        Toisen naisen sotkeminen kuvioon ei auta ketään. On toiselta naiselta aika naiivia ajatella "auttavansa", ja mieheltä aika härskiä "ottaa apua" kakkossuhteen muodossa.


      • 6+ 4
        BEM kirjoitti:

        Jos nyt sattuisi olemaan niin, että asiat ovat niin kuin mies sanoo.

        Parempi kuitenkin on, että annat hänet tehdä eron ensin (tiedät sen itsekin, mutta etsit vain oikeutusta miehen uskottomuudelle). Eron tekeminen ei ole mahdotonta narsististakaan.

        Narsisti nainen saattaa toisesta naisesta kuultuaan seota ihan totaalisesti ja seurauksena voi olla jotakin Rautavaaran tragedian tyyppistä ja myöskään sinä et ole turvassa.

        Luultavasti mies kuitenkin satuilee sinulle ihan omiaan. Narsismista on helppo syyttää kun menee huonosti.

        Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, erottuani narsistisesta vaimostani n. vuosi sitten.

        Narsistivaimosta ei saa ottaa eroa. Eikö muutaman päivän takainen tragedia opettanut mitään? Lapset tarvitsevat suojelua.

        Vaikka harva narsisti tappaa lapsiaan, useimmat aiheuttavat pitkäaikaisen sielunvamman. Isän pitää olla paikalla suojelemassa kaiken vapaa-aikansa. Töistäkin on ehkä välttämätöntä erota.


      • Minun mielipiteeni
        6+ 4 kirjoitti:

        Narsistivaimosta ei saa ottaa eroa. Eikö muutaman päivän takainen tragedia opettanut mitään? Lapset tarvitsevat suojelua.

        Vaikka harva narsisti tappaa lapsiaan, useimmat aiheuttavat pitkäaikaisen sielunvamman. Isän pitää olla paikalla suojelemassa kaiken vapaa-aikansa. Töistäkin on ehkä välttämätöntä erota.

        Jos ei saa ottaa eroa, niin sitten ei saa kyllä pettääkään. Pettämisestähän se narsisti vasta raivostuu.

        Itse olen sitä mieltä, että saa ottaa eron. Ei tule suostua manipuloitavaksi.


      • 9 + 15
        Minun mielipiteeni kirjoitti:

        Jos ei saa ottaa eroa, niin sitten ei saa kyllä pettääkään. Pettämisestähän se narsisti vasta raivostuu.

        Itse olen sitä mieltä, että saa ottaa eron. Ei tule suostua manipuloitavaksi.

        Narsistivaimon mies on niin helisemässä perheensä kanssa, että millekään uusille suhteille ei ole tilaisuutta.

        Paitsi jos mies päättää hylätä lapsensa ja pelastaa itsensä. Se kai on yleisin selviytymismalli.


    • kokemuksesta sanon

      Miehet satuilee mitä vaan jos vierasta tekee mieli. Puolisonsa hän on itse valinnut ja on valinnut myöds piittaamattomuuden. Jos hän olisi kunnon mies, niin ei vaimoaan mustamaalaisi ja toista salaa panisi. Nämä pelimiehet osaavat käyttäytyä hyvin niin halutessaan, ovat siistejä ja semmoisia mammanpoikamaisia ihanne vävykokelaita. Jos mies puhkuu kunnollisuutta ja puhuu pahaa vaimostaan, pitäisi hälytyskellojen soida ja lujaa. Suhteenne ei ole nyt rehellisellä pohjalla.

    • Tunkiolla haisee

      Kysyt että voiko - no totta kai voi. Tarkoitit mahdollisesti, että onko se moraalisesti sallittua. Siihen en ota kantaa.

      Sen sijaan en nielisi tuota tarinaa. Minuakin vähän aikaa sitten liehitteli yksi herra, joka avautui aikaisemmista avioliitoistaan. Ovelasti hän kuvasi kaksi persoonallisuushäiriöistä, mahdotonta naista - käyttämättä kertaakaan ilmausta narsismi tai persoonallisuushäiriö.

      Jossain vaiheessa aloin haistaa palaneen käryä ja menin kysymään, että mihin sinä muuten heissä alunperin ihastuit. Siitähän mies vimmastui: Hän ei rupea ottamaan vastuuta muiden aikaa sitten tehdyistä virheistä. (Enhän minä sitä kysynyt.)

      Tuumasin muutaman viikon ja aloin nähdä manipuloivan ja itsekorosteisen käytöksen. En tiedä mitä eksät oikeasti olivat, mutta mies itse oli ainakin osa ongelmaa.

      - Liikuttava tarina tuolla miehelläsi. Narsistin uhri. Pakko jäädä liittoon. Muuten voi käydä huonosti. Ja sinäkin ajattelit sitten olla surkeasti riippuvainen hänen narsistivaimostaan? Sitähän sinä olet, koska olet kakkonen ja joudut joustamaan. Mies laittaa sinut joustamaan.

      Minä en usko tuota.

      • täytyy kokeilla

        Uppooks toi narsisti-juttu ihmisiin. Tehoaiskohanse miehiinkin. Näin naisena kokeilen tota tarinaa seuraavaks. Onkin ollut jo tarinat loppu. Kaikkiin ne ihmiset uskookin.


      • kokeiltavaa
        täytyy kokeilla kirjoitti:

        Uppooks toi narsisti-juttu ihmisiin. Tehoaiskohanse miehiinkin. Näin naisena kokeilen tota tarinaa seuraavaks. Onkin ollut jo tarinat loppu. Kaikkiin ne ihmiset uskookin.

        Narsismisanaa viljellään ehkä liikaa.Mutta, jos tuo toinen kerran on mahdoton ja suhde ei toimi ja halutaan pitää siitä kiinni kynsin hampain,tavan vuoksi niin ei muutakuin uutta kehiin.Pettäminen vois olla ihan oikein,ite en pystyis mut jos pystyt niinsiitä vaan.


    • sivistystä

      Aloittajalle. Luin kaikki kymmenkunta vastausta, ja joka ikinen halusi solvata sinua avionrikkojaksi ja miestä valehtelijaksi. No se niistä.

      Naisnarsisteja on, ja erotilanteessa näiden luonteen pirullisuus kulminoituu uskomattomiin mittoihin. Manipuloimalla sosiaalitoimi ja virkavalta saadaan lapset erotettua isästään pysyvästi, samalla tehtaillen isästä perättömiä syytteitä esim. perheväkivallasta tai insestistä. Mitäpä sitä yksittäinen kiltti mies mahtaa tantta-armeijaa vastaan, jolle dramaqueen-äiti on kyynelsilmin selittänyt omaa versiotaan todellisuudesta. Lue pari klassikkokirjaa mm. Naamiona terve mieli ja saman kirjoittajan uudempi, naisnarsisteihin keskittyvä opus. Ole miehen tukena parhaaksi katsomallasi tavalla.

      • Keskustelun aloittaj

        Kiitos, tätä minä olen kaivannut!


      • Vai semmoinen terapi
        Keskustelun aloittaj kirjoitti:

        Kiitos, tätä minä olen kaivannut!

        Selvä - tiesit jo etukäteen, millaisen vastauksen halusit. Toki vähän ihmettelen, että miksi sitten edes kysyt.

        On muitakin narsismiaiheisia kirjoja kuin Raimo Mäkelän Naamiona terve mieli. On esimerkiksi Paula Salomäen kirja Narsismin tiedostaminen. Salomaalla on se näkemys, että ns. julkinarsistin lisäksi piilonarsisteja: usein he ovatkin pari keskenään. Kummallakin on se ongelma, että he eivät tunnista eivätkä kunnioita omia ja toisten rajoja.


    • Keskustelun aloittaj

      ...kaivannut sitä, että joku tässä nyt edes hoksaa asian laidan, eikä vaan epäile ja puhu paskaa miehistä.

      Tämä kyllä jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi suomi24 keskustelukseni. Taso oli pettymys, vaikkei odotukset suuret olleetkaan.

      Jatkakaa jauhamista, minä poistun.

      • truth hurts

        Totuus tästä miehestä tulee sinulle ilmi ennen pitkää kuitenkin. Totuus satuttaa joskus. Valitettavasti tunnen yhden täsmälleen kuvaukseesi sopivan tapauksen ja vastaavista olen sittemmin lukenut useita viestejä. Manipuloimalla mies saa asiat näyttämään ihan toiselta ja itsestään antaa niin hyvän ja kiltin vaikutelman. Yleisesti ottaen sellainen hän on vaikkapa tuttujen ja työkavereiden silmissä. Hänelle on tärkeä luoda hyvä kuva itsestään muille. Usein nauttii myös vallasta, tekee omapäisiä päätöksiä vaikka yrittääkin luoda empaattisen vaikutelman. Jouduin itse raskaasti pettymään kun mies paljasti ihan toiset kasvot!


      • 6 + 10
        truth hurts kirjoitti:

        Totuus tästä miehestä tulee sinulle ilmi ennen pitkää kuitenkin. Totuus satuttaa joskus. Valitettavasti tunnen yhden täsmälleen kuvaukseesi sopivan tapauksen ja vastaavista olen sittemmin lukenut useita viestejä. Manipuloimalla mies saa asiat näyttämään ihan toiselta ja itsestään antaa niin hyvän ja kiltin vaikutelman. Yleisesti ottaen sellainen hän on vaikkapa tuttujen ja työkavereiden silmissä. Hänelle on tärkeä luoda hyvä kuva itsestään muille. Usein nauttii myös vallasta, tekee omapäisiä päätöksiä vaikka yrittääkin luoda empaattisen vaikutelman. Jouduin itse raskaasti pettymään kun mies paljasti ihan toiset kasvot!

        Minua ei kiinnosta, satuttaako keskustelun aloittaja itsensä. Minua ei kiinnosta, miten käy keskustelun miehelle tai tämän vaimolle. Ainoa kiinnostava asia on se, miten hyvin miehen lapset pärjäävät.


    • sivistystä

      Truth hurts, päätelmäsi on siis että koska mies vuosien päästä uskoutui olevansa naimisissa narsistin kanssa --> mies on narsisti. Vaikka nainen olenkin niin tässä kohtia naisen logiikkaa en ihan ymmärtänyt.
      Itse olen likeisesti tutustunut erääseen miespuoliseen entiseen narsistin puolisoon. Häneltä kyllä vietiin vuosiksi mahdollisuus osallistua mitenkään lastensa elämään kasvatuksellisesti tai edes tapaamalla. Eivät suhteet etävanhempaan koskaan palaudu normaaleiksi lähivanhemman harjoittaman manipulaation jälkeen.
      Kun tytön äidin "kumppani" ahdisteli seksuaalisesti tytärtä, isän ilmoitus viranomaisille kuitattiin "entinen aviomies on katkera ja yrittää häiritä perheensä elämää". Ikäviä juttuja.

      • 3 + 6

        "Kun tytön äidin "kumppani" ahdisteli seksuaalisesti tytärtä, isän ilmoitus viranomaisille kuitattiin"

        Tästä syystä narsistinaisesta ei saa koskaan erota. Vain pysymällä liitossa mies pystyy jotenkin suojelemaan lapsiaan.


      • Minun mielipiteeni

        Vaimon narsismi ei ole moraalinen oikeutus mennä sekaantumaan kuvioon, ja lasten näkökulmasta on jotakuinkin varmaa, että se toinen nainen ei millään lailla "auta". Lapset tulevat ihan syystä ja oikeutetusti vihaamaan salasuhteen kakkosnaista, jos käry käy.

        Oli mies narsisti tai ei, on joka tapauksessa vähintäänkin arveluttavaa jäädä suhteeseen narsistivaimon kanssa ja sekoittaa siihen vielä toinen nainen. Se on julmaa toista naista kohtaan, joka odottaa ja toivoo ties mitä. Sehän on sen toisen naisen hyväksikäyttöä. Se on julmaa myös lapsia kohtaan, koska lapset tulevat kärsimään tuosta sotkusta - ja sotkua on luvassa aivan varmasti.

        Narsistista saa ja voi erota. Kun hakee ammattiapua ja on jämäkkä ja tiedostaa riskit, narsistista pääsee irti.

        Jos miesparkaa jotenkin pitäisi auttaa, se tapahtuisi ammattilaisen kanssa. Toinen nainen ei ratkaise tätä sotkua mitenkään. Mitä pitäisi päätellä siitä, että miesparka ei hae ammattiapua vaan luikkii toisen naisen luo? Ehkä laskelmoivaa narsismia tai ehkä vain pelkkää heikkoutta, mutta mitään hyvää tuosta ei seuraa.

        Ap: sinä kuulet sen, mitä sinä haluat kuulla. Se on käynyt tässäkin keskustelussa ilmi. Se tekee sinusta helpon uhrin, ja toisaalta sinulla on taipumusta itselläsikin selittää asioita parhain päin.

        Hankkikaa apua, ja laita mies hankkimaan apua. Oikeasti. Kaikki muu on itsekästä aikuisten lapsellisuutta.


    • uskollinen perheenis

      Onko kirjoituksen aloittaja itse sinkku? Mikäli olet, niin voin miehenä kertoa, että omasta kaveripiiristänikin löytyy naimisissa olevia miehiä, jotka "satuilevat" mitä tahansa saadakseen vierasta jalkoväliä. Lienee toimivaa surkutella tilannettaan ja hakea siten sääliä ja vierasta vakoa. Tuo esitetty näkemys hänen omasta narsistisuudestaan on mielenkiintoinen juuri sen vuoksi, että narsistit ovat manipulointi mestareita. Mieti vielä eri rajapintoja ja sitä salliiko omatuntosi ja etiikkasi toisen perheen särkemisen? Voihan mies olla oikeassakin, mutta toinen ääripää on vain sinun saaminen sänkyyn ja hylkääminen tämän jälkeen. Kaveripiirin saunaillassa kehutaan sitten muille, että kaadoin muuten senkin mimmin sänkyhommiin. Itse inhoan moista, mutta olen joutunut kuuntelemaan kehuja saunailloissa.

    • 3+5

      Onko väärin varastaa ihan vähän, kun joku jossain ryöstää kokonaisen pankin?
      AP, sinun tekojesi oikeus tai vääryys ei riipu rakastamasi (?) miehen tai hänen vaimonsa teoista. Jos haluat osallistua pettämiseen, siitä vain (senhän halusit kuulla), mutta oikein se ei ole.

      Mies on sitoutunut tiettyihin asioihin menneessään naimisiin ja hänen ne asiat pitää selvittää. Se on hänen asiansa. Sinä päätät omasta puolestasi, millainen ihminen haluat olla. Jonkun toisen silmissä sinä voit olla se paha tyyppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe