Moikka! Tossa on tullu kolme kesää ajettua kevyellä maantiepyörällä n 5 lenkkiä viikossa, noin 35 -50 km kerta. Nyt ostin maantiepyörän joutuessa talviteloille, kaks kutosen maastopyörän. Pyörä painaa 14,5 kg ja oli hieman yli 500e hintainen. Kolmisen viikkoa tahkonut liki puolet lyhempiä lenkkejä, niin olen huomanut, että saan saman treenin ja kalorien polton maastopyörällä huomattavasti lyhemmällä matkalla ja aikaakin menee vähemmän. Lisäksi maasturi on pirun mukava ajettava vaikkain vauhti on hiljaisempi.
Olenko tuon treenin ja kalorien suhteen pihalla vai onko asia näin? Ajan kesällä maantiepyörällä n 27 keskaria ja maasturilla menee siinä 18-19 km/h keskinopeudella, tosin syke tuntuu olevan kovempi maasturilla ajessani.
Kalorien kulutus pyöräilyssä?
7
285
Vastaukset
- ris MK
Kyllähän asia varmaan nuin on. Huomaat itse lenkin jälkeen helposti eron, kuten kerroit. Minä ajan tollasella halvalla maasturilla lenkit ympäri vuoden, mulla on hyvä olo lenkin jälkeen ja nautin polkemisesta erilaisia reittejä ajellen.
- andrees68
aika matalilla keskareilla sää ajelet mutta oman tuntemuksen mukaanha se täytyy ajella......itse ajan maantiepyörällä keskarit 29-33kmh riippuen lenkeistä 30-150km.....maastopyörällä 20-50km lenkit keskarit pyörii 25-27kmh.........ja totta on kyllä se että maastopyörällä junttaillessa kalorit kuluu erityyliin ku maantie tsygällä....vaihtelu on mukavaa ....maastopyörällä on rennompi ajo asento mutta siliti ykkösjuttu itsellä on kyllä maantiepyöräily
- mmmtrr
aika/syke siinä kalorit.matkalla mitään merkitystä.
- 354253
Pyörällä ei ole merkitystä, ainoastaan käytetyllä teholla/ sykkeellä. Maasto-tai maantiepyörällä pääsee samaan kulutukseen samassa ajassa !!!
- mmmxmxx
Mieluummin ajan pitkän lenkin kevyesti rullaavalla pyörällä kuin lyhyen lenkin huonosti rullaavalla. Cyclocrossarillani missä maantierenkaat, max lenkit n. 100 kilsaa, 26-tuumasella maasturilma 30-40 kilsan lenkit ja käy kunnolle.
- treenari kli
samaa mieltä. ajoin vuosia maasturilla lenkit ja cyclon tultua hankittua jätin maasturin syys/talvi/kevät pyöräksi, vaan empä ole sillä ajanut, kun cyclo toimii ympäri vuoden.
mieluummin ajan pitemmän lenkin ajallisesti ja matkallisesti saman treenin eteen, saatikka raskaalla maasturilla lyhyen lenkin. Niin paljon vaan on kivempi ajaa hyvin rullaavalla ja kevyemmällä pyörällä. - suosittelen..
treenari kli kirjoitti:
samaa mieltä. ajoin vuosia maasturilla lenkit ja cyclon tultua hankittua jätin maasturin syys/talvi/kevät pyöräksi, vaan empä ole sillä ajanut, kun cyclo toimii ympäri vuoden.
mieluummin ajan pitemmän lenkin ajallisesti ja matkallisesti saman treenin eteen, saatikka raskaalla maasturilla lyhyen lenkin. Niin paljon vaan on kivempi ajaa hyvin rullaavalla ja kevyemmällä pyörällä.Tuo cyclocross on sitten vaan pyörä vailla vertaa. Itse pidin sitä muutama vuosi sitten täysin turhana keksintönä, koska on olemassa maantie- ja hybridipyörä sekä tietysti maasturi. Kaksi vuotta sitten maantiepyöräni sanoi sopimuksensa irti ja hybridinikin oli parhaat päivät nähny, joten päädyin cycloon. Päivääkään en ole katunut ostopäätöstä jamuita pyöriä ei ole ikävä. Tää mun peli maksoi pari vuotta sitten 1300e ja painaa 12kig, eli keskitason kulkineesta on kyse. Kertakaikkiaan loistava pyörä aktiivi lenkeille, työmatkoille ym ym.... Niin, näihinhän saa nastarenkaat, lokarit ja tarakat, ken niin haluaa, itselläni ei ole kuin juomapullo teline ja talvella valot ja heijastimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637