Team on kädettömien liitto

Vituttaa niin ettei,

Kirjapaino malmilla jakoi potkuja aikas usealle,vanhat helevettiin ja nuorta tilalle samalle penkille. Valitus Teamiin ei tuottanut mitään tulosta vaikka vedottiin ikärasismiin. Uudet YT ja lisää kenkää,luottis sanoi että ensiksi lähtee kokonaan liittoon kuulumattomat ja sen jälkeen Loimaan liittoon ja sitten vasta Teamiin kuuluvat. Lähtöjärjestys oli Teamilaiset pihalle ja Loimaan heput ja kokonaan liittoon kuulumattomat saivat jäädä. Kysymys kuuluukon että kannataako Teamiin maksaa todella isoa jäsenmaksua kun Loimaaseen pääsee vuosimaksulla joka on todella pieni verrattuna Teamin maksuihin ja se ei vaikuta påskaakaan kun aletaan irtisanoa porukkaa. Teamista ei ollut mitään apua näissäkään potkuissa.

30

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmäkö olet

Kertamaksu Loimaan kassaan ja se oli siinä. Team on nyhvöjen oma klubi joka ajaa omia etujaan ja pas-kaakaan välitä duunareista.

• paljon nähnyt

Kirjapainoala on jo pitkään ollut paaria-ala. Kirjapainoja on edelleen enemmän kuin tarpeeksi ja kilpailu töistä on kovaa. Töiden hinnat on poljettu alas ja katemarginaalit ovat ohuita ja usein jopa -0 touhua. Työehdot ja "edut" ovat usein minimaalisia. Palkat ovat usein korkeintaan taulukkopalkkoja, jos niitäkään, ainakin Etelä-Suomea pohjoisempana. Ilmaista tai puoli-ilmaista työvoimaa on hyvin tarjolla. Työharjoittelijoita ja vuokratyöntekijöitä käytetään vakituisen korvikkeena.

Liitosta ja luottikesta ei oman kokemukseni mukaan ole YT-neuvotteluissa ja työsuhteiden purkamisissa ollut juuri apua. Lähinnä käsien levittelyä ja näennäistä voivottelua.

• Raha kyllä kelpaa

Teamille mutta apua ei saa muuta kun voi,voi,voi,. Vaihdetaan liittoa ja maksetaan vähemmän.

• Liitto huijaa aina

Ammattiliittojen pääasiallinen tehtävä on huijata palkansaajia.

• Leenukka1234

Täytyy todeta meni usko teamiin. Työpaikalla oli pl vaalit. Kaikille jäsenille ei edes annettu äänestys oikeutta . Koska esimiehet toimi yövuoron vaaliavustijina.
      Toinen ehdokas on vaatinut uusia vaaleja. Liitto vastaa eivät voi puuttua. Käsittämätöntä.

• paperimies62

Mitä ihmettä työnjohtajat avustajina. Team varmaan ottaa varmaan seuraaviin kokouksiin työnantaja liitot mukaan ääntenlaskijoiksi. Mikä yritys ja ala? Eikö työpaikalla ole pääluottamusmies ja vaalilautakunta mitä ne on ajatelleet. Miten liitto voi hyväksyä eikä tee mitään. Annan teille ohjeen ilman teitä ei ole koko liittoa. Turha on ihmetellä että loimaa kutsuu jos työpaikkatasolla mennään tällä tasolla. Itse eroisin saman tien liitosta jossa teamin käytös on tämmöistä. Kuka on teamin puheenjohtaja nukkuu varmaan rauhassa toivoo lisää jäseniä. Oletteko soittaneet esim iltalehteen tulisi hyvä juttu ammattiliitoista hyvää pr. Älkää luovuttako. Tsemppiä.

• mimmiliinukka

itse olen maksanut jäsenmakua tänä vuona 520€ eli kahdessa vuodessa 1000€ . Jos meillä olisi vaalit enkä saisi äänestysoikeutta tällä 1000€lla. Kyllä loimaan kassa tulisi mieleen. Olen aivan varma että äänestysohjeet on jaettu. Voittaneella ei varmasti valittamista. Tästä saatto tulla teidän liitolle kalliit vaalit. Jos kolmekin eroaa. Noin -1500€ vuodessa. Mietikää mitä teette itse SuPerin jäsen jossa sain äänestää 4 vuotta sitten. Teamilla näyttää olevan omat säännöt. Miksi esimiehet mukana?

• lprkaukas

Sen verran kommentoin jos paperiliitossa olisi työnjohtajat vaaliavustajina kaikki eroaisivat liitossa. Team haluaa paperiliittoon kanssa yhteistyötä eiköhän tämä esimerkki kerro kaiken. Näyttää olevan liitto joka haluaa vaan jäsenien rahat.

• eläkeukkeli

Ei hemmetti onko tämä totta. Uudet vaalit kannattaa järjästää tällä työpaikalla. Tässä firmassa tulee suuria ongelmia seuraavat kaksi vuotta elävät jossitelussa. Ihmettelen että valituksi tullut hyväksyy tilanteen. Itsen olen toiminut 90 luvulla luotiksena metalliliitossa. Silloin ei työnjohtajilla ollut mitään asiaa vaalilppuihin. Team ihmettelen jos liiton johtaja on hyväksynyt tämmöisen tavan. Itse toisin asian liitossa julkiseksi ja kertoisn että näin tapahtui ja liitto ottaa opiksi.

• Kalpa7474

Kaikkea kuullut ja nähnyt. Mitä tekee työnjohtajat liiton vaaleissa. Ei hyvä päivää. Mitä joku tai jotkut ajatelleet. Ei varmaan lue minkään ammattiliiton säännöissä jos vaalit tulee pomot hoitaa vaalit. Ei me savolaisetkaan olla niin kieroja. Ihmettelen miten tämmöinen toiminta on mennyt läpi. Ihan vaan vinkiksi hävinneelle hae ytk mainoksia. Muuten Kalpa on seuraava suomenmestari. Sen verran kattelin Teamin sivuja on tainut ottaa liikaa useita ammattialoja tessejä löyty pirusti. Miten tommonen hallitaan. Lopputulos näyttää olevan unohdetaan jäsenet.

• Viilinki

Kyllä tämä liitto on kokemukseni mukaan sellainen, että perusduunari ei saa apua ongelmatilanteessa. Jäsenmaksuilla tunnutaan vain pyörittävän raskasta organisaatiota, jossa rivijäsen on vain maksumies. Kannattaisi muistaa kuka liiton työntekijöiden palkan maksaa. Ovat ilmeisesti liian tyytyväisiä asemaansa. Toki asioiden etenemiseen vaikuttaa myös se, millainen sattuu olemaan työpaikan luottamusmies.

• plustv

team liitto=rahastus itsellä oli ongelmia työsuhteessa ei tullut apua. Samat kokemukset kuin viilinkillä. Ammattiliitot mitä te haluatte rahaa ja rahaa.... Fakta on se että teitä kiinosta maksava jäsen. Olen katsellut vaali keskustelua pl vaaleissa. En tiedä missä on tapahtunut soittaakaa esim vaikka MOT tv ohjelma paikalle.

• näkemiin

Kaikki ytk kassaan siellä jo 360 000 jäsentä. Liitot on kuin Neuvostoliitto hajoavat joskus ei nuoret liity. Kuka haluaa maksaa 1.6% palkasta liittoon jos ei todellisuudessa hyödy mitään. Itse olen saanut kahtena vuotena 5%palkankorotuksen työnantajalta. Itse erosin teamista tänä vuona.

• ytkkissa

lpr kaukas tervetuloa vaan teamiin paperiliitto liittyy teamiin. Nyt teilläkin on avustajina työnjohtajat. Tästä liitosta tulee iso mammutti joka ei varmasti hallitse miljoonaa tessiä. Meni muutenkin usko sak:on ehdottavat 1,2% eläkenostoa. Ajaako ne todella jäsenien etuja 0 korutuksin. Hyvä team ja muut liitot.

• Kalpa7474

Team hyväksyy tänään sopimuksen. Ei yllätys team ammattiliitto ei aja jäsenten etuja vaan hyväksyy kaiken. Tärkeintä on saada jäsenmaksut ja lisää jäseniä. Miten team voi hyväksyä 3 lisäpäivää ja eläkemaksu korotuksen. Hyvä HELI.

• kushis

Ottakaa mallia atk ja pamista

• pilkki62

Helppo on team in Helin sanoa kyllä sopimuksella. Kun puuliitto ja Paperiliitto liittymässä teamiin

• Vasemmistoura

Tuliko uudet vaalit? Veikkaan että ei . Team haluaa vain jäseniä. Jotta voi tallinnan laivalla pitää koulutuspäivä.

• EEVALiiiNa

Itse olen tämä teamin alaisissa töissä. Jokusen vuoden maksoin myös jäsenmaksun.
      600-700€ meni jäsenmaksuihin. Maailman kallein kalenteri ja lehti. Miksi ammattiliitot on. Ongelmia ei ole monellakaan ihmisellä työpaikalla. Ikävä kyllä työnantaja voi toimia miten itse haluaa. Näillä jäsenmaksuilla maksetaan todella hyvää palkkaa team konttorin väelle. Tarkistin muutaman edunvalvojan tulot 50-60 000€ vuodessa. Mitä team saanut aikaan 0,4% palkan korotuksen. Itse sain viime vuona 5% korotuksen työantajalta ja tänävuona tuli toinen 5% lisää. Miksi maksaisin kun voin itse neuvotella palkkani? Siitäkö että jollakin on ongelmia työnantajan kanssa. MItä ne minulle kuuluu. Lomat on team neovotellut. Minulle aivan sama. Onhan suomessa työaikalaki joka riittäisi minulle. Loimaa on ollut hyvä. Sähköpostia ja tiedotuksia tippuun kivasti Ja jos työantaja rikkoo lakia voit tehdä poliisille rikosilmoituksen. Miettikää 20 vuodessa maksatta yli 10 000€ jäsenmaksuja. Mitä sillä saatte. Ja tuo vaali keskustelu yllä huh huh. Hyvä team kaikkea sitä kuulee.

• Raineri1973

Pura lue tuo yllä oleva. Mieti onko hyvä olo hyvin menee.....

• Suosikkijärjestelmä

EEVALiiiNa, sait itse 5% palkankorotuksen, mutta saiko muut työkaverisi. Liiton ideahan on siinä, että myös ne työpaikan hiljaiset saisivat jotain pientä palkanlisää , jotka ei muuten saisi korotuksia ollenkaan.
        Omasta kokemuksestani (lukuisia työnantajia eri aloilta 70-luvulta lähtien):
        Palkan suuruudella ei paljoakaan ole tekemistä sen kanssa oletko tehokas ja hyvä työntekijä vai et. Palkka perustuu useinkin yksinomaan pärstäkertoimeen. Suosikkijärjestelmään. Onneksi on TES johon voi vedota tarvittaessa. TES on periatteessa se perälauta. Monessa työpaikassa sekin helposti alitetaan, jos työpaikalla ihmiset eivät ole järjestäytyneitä oman alansa ammattiliittoon.

• EEVALiiN

Perälauta taidat olla teamin edunvalvoja. Turha sinun on kommentoida palkkoja. Sain vaativan työn siksi palkkaani nostettiin. Lisäksi tein kaksi keksintöä vuoden aikana. Saiko muut työkaverit? Muillekin pitäs antaa jos jollakin on ajatuksia? Mene Neuvostoliittoon siellä oli perälauta mutta ei perämoottori.

• Hannupassi
        Suosikkijärjestelmä kirjoitti:

EEVALiiiNa, sait itse 5% palkankorotuksen, mutta saiko muut työkaverisi. Liiton ideahan on siinä, että myös ne työpaikan hiljaiset saisivat jotain pientä palkanlisää , jotka ei muuten saisi korotuksia ollenkaan.
        Omasta kokemuksestani (lukuisia työnantajia eri aloilta 70-luvulta lähtien):
        Palkan suuruudella ei paljoakaan ole tekemistä sen kanssa oletko tehokas ja hyvä työntekijä vai et. Palkka perustuu useinkin yksinomaan pärstäkertoimeen. Suosikkijärjestelmään. Onneksi on TES johon voi vedota tarvittaessa. TES on periatteessa se perälauta. Monessa työpaikassa sekin helposti alitetaan, jos työpaikalla ihmiset eivät ole järjestäytyneitä oman alansa ammattiliittoon.

Tänään pamahtii vielä kouluttajille palkkaa 6% prosenttia lisää. Eli palkka nousu 20 % kahdessa vuodessa. Onneksi erosin liitosta olisi imenyt tästäkin 1.6% tosin team haluaa perälauta. Itsellä palkka vapaasti henkittävä. Tämäkin graafisesta alalla. Team miksi liittyisi liittoon? Nykänen pääluottamusmies tasoa 0. Ei näy ei kuulu hiljainen yt menossa. Kokematon taitaa olla. Ikävä vanhaa. Oli mies joka uskalsi avata suunsa. Nykyinen istuu ja istuu penkillä ei tee mitään näkyvää. Tämäkö on teamin tahto. Tästä piti vielä maksaa. Näkemiin odotan uusia vaaleja katsotaan jos liitytään 10v maksettiin hyvästi team.

• Korhoräpä

Team on demari voitoinen jossa vasemmisto työntekijöiden on oltava hiljaa. Liittoon touhuihin ei pitäisi politiikkaa sotkea.

• Venemummo

Missä oli tänään liiton pääluottamusmies hienoa että maksetaan 20% palkan lisää. Konsernin johtoryhmän jäsen paikalla ei yhtää kysymystä. Team kelpaa jäsenmaksut mutta Ruohonjuuri tasolla tökkii pahasti. Sitten ihmetellään miksi ytk kutsuu. ....

• Teamonpetturi

Ihan höpöhöpö liito ei auttanut minuakaan yhtään työsuhteen riitauttamisessa, vaikka minulla oli todisteita ja mustaa valkosella. Työn antaja jäi vielä 3 kiini valehtelusta. Silti peruttiin jutun käsittely ei viedä oikeuteen. EIkä sitä asiaa edes oikeasti viitsitty tutkia tai tehdä yhtään mitään mitä kuuluisi tehdä. Uskottavuus on mennyt todellakin.

• Gemshowpai

Itelläkin luvattiin vakkaripaikkaa. Pomo lupasi moneen kertaan suullisesti. Työt loppu viime viikolla. Nykyinen PL lehmä istuu kahvilla ja hauskaa sillä on. Ei tehnyt mitään. Helvetin hieno team höpö höpö liitto.

• TiiaGema

Jeps meilläkin Teamin alaisia töitä. Alana kirjatyöntekijät. Suht iso Vantaalla oleva talo. Joka talossa on pääluottamusmiehiä ja meilläkin on kuullemma viikossa kaksi pl päivää. Ei näy ei kuulu. Mihin hävisit vaalien jälkeen. Infoja ja tilaisuuksia jossa ennen liiton miehet puhuivat. Nyt 11.5 eli ei näkynyt 5 kuukauteen. Pääluottamusmies maksettu hiljaiseksi. 20% palkan lisää tekee talon mieheksi/naiseksi. Kiva katsella kun hommia kiristetty ja tehostettu ja ns. pakkolomia. Kukaan ei puutu ja kommentoi. Antaisin teamille ohjeen valvokaa kenttää ne teille palkan maksavat. Miksi maksan liiton maksuja kun kukaan ei puolusta minua. Määrättiin lomalle en itse halunnut. Ja pomputellaan eri osastoille.
      Olen nähnyt tässä talossa kaksi hyvää plmiestä. Naiset miettikää jatkossa mitä haluatte. Itsekkin nainen. Itselle tärkeitä asioita ovat kokemus, rohkeus, uskallus. Nykyinen uusi, kokematon, ja oppimaton ei näy ei kuulu. Mistä TEAM maksan työttömyysturvasta? Jonka saisin muualtakin? 550€ viime vuona lehti ja kalenteri nyt pakkolomalla kyllä kannattaa kun kukaan ei puolusta. Varapääkin ties kuka ei näy nimeä missää ei muuten ole nykyisen pl nimeä missään tiedän vain etunimeltä.

• Tiiage

PL kuulemma sairaslomalla. Missä vara . PL tissit kasvaa ja perse leviää. Ja naama rusketuu. Työsuhteet loppuu hyvä että team edustaa....ja missä on liitto kun tuotanto supistuu ei missään kun liittoa raha vain kiinostaa .

• Valtioltaeläkkeelle

Voin lämpimästi suositella eroamista TEAM liitosta. Täysin rahastusta koko pulju. Voin vannoa ja alleviivata, kun ongelmia tulee, TEAM liitosta on täysin turha apuja kysellä. Vetoavat aina johonkin verukkeisiin ja pesevät kätensä keissistä kuin keissistä.

Virkani puolesta tiedän lukemattomia tapauksia, joissa TEAM liitto on luistellut niin sanotuista "velvollisuuksistaan".

Suosittelen todententeolla pohtimaan muita vaihtoehtoja, kuin kuulua, tai edes harkita liittyvänsä TEAM liittoon, täysin huijaista koko homma.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60