Joka uskoo siis Jeesukseen Kristukseen saa syntinsä anteeksi ja syntyy uudesti! Saa Pyhän Hengen, joka todistaa Jeesuksesta Kristuksesta!
Joka kääntyy kristityksi, saa syntinsä anteeksi!
43
181
Vastaukset
- kösäpyinti
Joo, Jeesukseen Kristukseen uskominen on tärkeää, mutta ehkä vielä tärkeämpää on uskoa Jeesusta Kristusta. Niillä on nimittäin eroa :).
Hyvä aloitus silti. Aamen sille, ja kiitos sulle.Usko Jeesukseen ei ole lähtöisin ihmisestä itsestään se on lahja Isältä sitä ei oteta vaan saadaan.
- ...
kuulija1 kirjoitti:
Usko Jeesukseen ei ole lähtöisin ihmisestä itsestään se on lahja Isältä sitä ei oteta vaan saadaan.
Ei, kyllä ihmiselläkin oma osansa kuten parannuksen teko ja valinta haluaako olla kuuliainen Jumalalle.
... kirjoitti:
Ei, kyllä ihmiselläkin oma osansa kuten parannuksen teko ja valinta haluaako olla kuuliainen Jumalalle.
Ihmisellä on se osuus pelastukseen ottamalla vastaa armo jonka Jeesus tarjoaa. Kaikki muu tulee lahjana rakkausesta Jeessukseen tahtominen että tekeminen.
- ...
kuulija1 kirjoitti:
Ihmisellä on se osuus pelastukseen ottamalla vastaa armo jonka Jeesus tarjoaa. Kaikki muu tulee lahjana rakkausesta Jeessukseen tahtominen että tekeminen.
Ihmisen ei tarvitse tehdä parannusta? Syntiä saa tehdä niin paljon kuin haluaa?
... kirjoitti:
Ihmisen ei tarvitse tehdä parannusta? Syntiä saa tehdä niin paljon kuin haluaa?
Se onkin jumlattomien tie.
- bvghyui89
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Ylösnoussut Jeesus on omilleen Jeesus eikä kristus!
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."- 139
Äh. Miten väärin voikaan lukea Raamattua. Tuossa kohdassahan tarkoitetaan sellaisia eksyttäjiä, jotka ITSE väittävät olevansa Kristus. Siis esiintyvät Kristuksena - tietenkin :D.
Jeesus on omilleen nimenomaan Kristus. - armosta olemme
Olemme syntisiä mutta armahdettuja syntisiä jos turvaamme Jeesuksen Golgatan ristintyöhön.
- Veri puhdistaa
"http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'"
Tuo on ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa
1. Joh kirje 1:9-10 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja PUHDISTAA meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
1. Joh kirje 3:8 -9 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh kirje
3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan LAPSIA, eikä ole VIELÄ käynyt ilmi, MITÄ MEISTÄ TULEE. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3:3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, PUHDISTAA ITSENSÄ, niinkuin hän on puhdas.
3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
3:5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. 3:6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä NÄHNYT eikä häntä TUNTENUT.
3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.
Joh 15:1-6 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. - ii76vc
Veri puhdistaa kirjoitti:
1. Joh kirje 1:9-10 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja PUHDISTAA meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
1. Joh kirje 3:8 -9 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh kirje
3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan LAPSIA, eikä ole VIELÄ käynyt ilmi, MITÄ MEISTÄ TULEE. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3:3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, PUHDISTAA ITSENSÄ, niinkuin hän on puhdas.
3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
3:5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. 3:6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä NÄHNYT eikä häntä TUNTENUT.
3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.
Joh 15:1-6 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.lahtareiden uskoa tuollainen!!!
- Sanan miekka
ii76vc kirjoitti:
lahtareiden uskoa tuollainen!!!
Synnistä ei pääse irti ilman Kristuksen henkeä:
Room 8:13
Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Joh 15:1-6 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. PYSYKÄÄ MINUSSA, niin minä PYSYN TEISSÄ. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Matteuksen evankeliumi 3:11
"Minä kastan teidät VEDELLÄ parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja TULELLA" - Room 6:15-23
Sanan miekka kirjoitti:
Synnistä ei pääse irti ilman Kristuksen henkeä:
Room 8:13
Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Joh 15:1-6 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. PYSYKÄÄ MINUSSA, niin minä PYSYN TEISSÄ. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Matteuksen evankeliumi 3:11
"Minä kastan teidät VEDELLÄ parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja TULELLA"Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla?
Pois se!
Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne PYHITYS, JA SEN LOPPU ON IÄNKAIKKINEN ELÄMÄ.
Sillä SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. - Kuulkaa ja nähkää
ii76vc kirjoitti:
lahtareiden uskoa tuollainen!!!
"Lahtareiden uskoa tuollainen!!!"
Ai tällainen?:
Raamatun ilmoitukseen täytyy ensin uskoa, jotta voi olla kristitty:
Matt
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ETTE TUNNE KIRJOITUKSIA, ettekä Jumalan VOIMAA.
Room 10:17
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. - ???
Pitäisikö otsikon olla ennemminkin:
Joka kääntyy kristityksi, ei voi olla enää luterilainen?
(Ei pelkkä kasterituaali tee ihmisistä kristittyjä. Jos näin olisi, niin Hindutkin olisivat kristittyjä?) Veri puhdistaa kirjoitti:
1. Joh kirje
Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.Olen vähän ihmeissäni.
Kyllähän HINDUTKIN saavat syntinsä anteeksi, jos muistavat mennä Ganges- jokeen vuosittain. Ei Jeesusta siihen tarvita.
- parempi aloittaa ajo
Hyvä aloitus, ja toivoisin todella että mahdollisimman moni luterilainen luopuisi Lutherin opista ja kääntyisi kristityksi, eli opiskelisi kristinuskoa, liittyisi Kirkon jäseneksi ja seuraisi Kristuksen opetusta.
Lutherin oppi pitää tietenkin unohtaa aivan aktiivisesti. Kristinuskon perusteidenkin opiskelu vie aikansa, joten on aina parempi aloittaa ajoissa kuin liian myöhään.- pöhöpöhö
Höpö höpö.
- Ja vain sen takia et
pöhöpöhö kirjoitti:
Höpö höpö.
Tarkoitatteko te, että voi hyvin jatkaa Lutherin seuraamista ja olla ikään kuin omasta mielestään eräänlainen kristitty, vaikka ei olekaan mitään muuta kuin luterilainen, ja silti voi pelastua?
Ja vain sen takia, ettei ole itse edes viitsinyt ottaa asioista mitään selvää! - pöhöpöhö
Ja vain sen takia et kirjoitti:
Tarkoitatteko te, että voi hyvin jatkaa Lutherin seuraamista ja olla ikään kuin omasta mielestään eräänlainen kristitty, vaikka ei olekaan mitään muuta kuin luterilainen, ja silti voi pelastua?
Ja vain sen takia, ettei ole itse edes viitsinyt ottaa asioista mitään selvää!Höpö höpö. Ei siinä mitään Lutheria seurata, vaan Jeesusta, jonka seuraamisesta myös Luther on saanut armon opettaa niin merkittävällä tavalla, että on syntynyt hänen nimeään kantava kirkkokunta, jossa Jeesusta seurataan.
Jee Jeesukselle! Jeesus on tie, totuus ja elämä niin luterilaiselle kuin muillekin kristityille.
Sinikka-pappi.- puhu joskus totta
"Jee Jeesukselle! Jeesus on tie, totuus ja elämä niin luterilaiselle kuin muillekin kristityille.
Sinikka-pappi."
Etköhän Sinikka-pappi nyt vähän lausunut muunneltua totuutta? Kuinka moni luterilainen on uskossa Jeesukseen? Kuinka usein muuten kirkonmenoissa Sinikka-pappi uskallat mainita nimen Jeesus? Et kai vaan sinäkin vaan hoe Jeesuksen arvonimeä Kristus?
Täällä suuresti häiritsee se, että nämä luterilaiset eivät enää uskalla puhua totta, vaan puhuvat kyllä luterilaisille menneen ajan termein ja lausein, mutta ovat jo aikoja sitten käytännössä hylänneet kristilliset arvot ja totuudet. - klpo
Kyllä Martin Luther, Lars Levi Laestadius ja Ev.Luterilaiset papit ja piispat julistavat vain ja ainoastaan Evankeliumia! Eli eivät neuvo itseään seuraamaan vaan Jeesusta Kristusta Jumalan luo.
- kui22
"bvghyui89
24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."
Sinäkö olet sitä mieltä että Jeesus puhui tuon ed. kumoten olevansa Kristus?
Kyllä Raamatun mukaan Jeesus on nimenomaan Kristus, se on ilmeistä. Tässä olen samaa mieltä kuin 139 vastasi sinulle että tulee niitä jotka väittävät olevansa hän, sitä tuo lause tarkoittaa.
Eikö ole yksi paikka Raamatussa jossa kielletään juoksemaan niiden perässä jotka tulevat väittämään että Kristus on täällä tai tuolla.." Älkää juosko perässä"
Mitä kirjaa sinä luet ja mistä oppisi ammennat? - Uskon alku
Mitä tarkoittaa kristityksi, eli opetuslapseksi kääntyminen:
Snl 28:13
Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta JOKA NE TUNNUSTAA JA HYLKÄÄ, se saa armon.
Kääntymiseen liittyy aina omien syntien tunnustaminen ja niiden hylkääminen. Ennen tuota ei ole kääntynyt. Armoa ei voi saada ennen syntien hylkäämistä ja syntien tunnustamista. Vain se saa armon, joka näin tekee.
1. Joh kirje 1:9-10
JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Ilman parannusta ei ole uskoa:
Matt 4:19 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
Luuk 13:2-3 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän? Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ELLETTE TEE PARANNUSTA, niin samoin te kaikki hukutte.- Kristuksen opetuksen
Opetuslapseksi kääntyminen edellyttää siis parannuksen tekemistä, ja ennen kaikkea se tarkoittaa Kristuksen opetuksen hyväksymistä! Kaikki harhaopit, kuten Lutherin opetus pitää hylätä ja unohtaa, jos ihminen haluaa seurata Kristusta.
- kjhgytfr
Rikollisella kristinuskolla, luterilaisillakaan EI OLE JEESUKSEN PERUSTAMIA SEURAKUNTIA EIKÄ JEESUKSEN OPETUSLAPSIA OPETTAMASSA JOTEN OLET EKSYTETTY!
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Markuksen evankeliumi:
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Luukkaan evankeliumi:
10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
HUOM!
Älä testaa olevasi Jeesuksen opetuslapsi JOS ET OLE 100% VARMA SIITÄ!
- Melkein maaliin?
Olet oikeassa tuolta osin, ei kaikkia syntejä:
Matt
12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
Luuk
12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
Juud kirje 1:17-23 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee PILKKAAJIA, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan." Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi. Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten; toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.- Kääntykää!
Tämän takia homo ei voi koskaan olla kristitty, ellei hän ensin halua luopua homoudestaan ja tehdä parannusta. Sama koskee kaikkia syntejä.
Kirkko siunaa hengelliseen työhön ihmisiä, jotka eivät varmasti ole Jeesuksen opetuslapsia, eli kristittyjä.
Siksi kirkko on tuhoutumassa.
Kirkko on hyljännyt toiminnallaan Jumalan ja siksi Jumala on hyljännyt kirkon. - lkjhgf
Kääntykää! kirjoitti:
Tämän takia homo ei voi koskaan olla kristitty, ellei hän ensin halua luopua homoudestaan ja tehdä parannusta. Sama koskee kaikkia syntejä.
Kirkko siunaa hengelliseen työhön ihmisiä, jotka eivät varmasti ole Jeesuksen opetuslapsia, eli kristittyjä.
Siksi kirkko on tuhoutumassa.
Kirkko on hyljännyt toiminnallaan Jumalan ja siksi Jumala on hyljännyt kirkon.höpö höpö!!!
homot ja homopapitkin ovat kristittyjä!
mutta
Jumalaa ja Jeesusta palvelevia KRISTILLISIÄ he eivät ole!
Aito, Jeesuksen seuraaja on kristillinen.
Jeesuskaan ei ollut kristitty vaan kristillinen.
Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia herra jumalineen
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien seurakuntalaisia opetusslapsineen
Älkää sotkeko näitä toisistaan eroavia oppeja ja seurakuntia
toisiinsa osoittakaa edes sen verran kunnioitusta... - Aivan toki näin!
lkjhgf kirjoitti:
höpö höpö!!!
mutta
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien seurakuntalaisia opetusslapsineen
toisiinsa osoittakaa edes sen verran kunnioitusta...Niin ja erityisesti pitää muistaa, että Lutherin seuraajat ovat luterilaisia, ja on aivan turha tulle keromaan, että he olisivat nyt jollakin tavalla oikeita kristittyjä! Kristityt ovat Kirkon jäseniä, luterilaiset luterialaisten seurakuntien jäseniä.
- Tietoa Sanasta
lkjhgf kirjoitti:
höpö höpö!!!
mutta
toisiinsa osoittakaa edes sen verran kunnioitusta..."höpö höpö!!!
homot ja homopapitkin ovat kristittyjä!"
Et taida ymmärtää, mitä sana kristitty tarkoittaa? Se ei tarkoita johonkin kirkkokuntaa tai seurakuntaan kuulumista nimellisesti, vaan opetuslapsena olemista.
Jeesuksen opetuslapsi = kristitty
Apt 11:26
Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.
Jeesuksen seuraaminen tarkoitaa, että on hänelle kuuliainen ja kulkee samaan suuntaan hänen esimerkkiään seuraten.
Jos joku esimerkiksi jatkaa rikollista elämää murhamiehenä, huorintekijänä, pedofiilinä, avionrikkojana tms, hän ei voi olla Jeesuksen opetuslapsi, eli kristitty.
Aivan samat periaatteet koskevat homojakin: heidänkin tulee ensin tehdä parannus haureuden harjoittamisesta, jotta he voisivat olla Jeesuksen opetuslapsia.
Eivät homot ole tässä suhteessa mikään poikkeus.
Kaikille niille on sama armo annettu, jotka he tunnustavat ja hylkäävät syntinsä.
Tämä ei tarkoita, etteikö Jeesuksen opetuslapsi voisi koskaan langeta pois opetuslapseudestaan. Jokainen voi nousta ja lähteä uudelleen seuraamaan Jeesusta. Eri asia on jos kääntyy takaisin tuolla Jeesus tiellä ja lähtee vastakkaiseen suuntaan.
APT 2:38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää PARANNUS ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
1 Joh kirje
5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
Kilvoitus on uudelleensyntymistä. Jumala kirjoittaa lakinsa Jeesusta seuraavien opetuslapsien sydämiin.
Hebr
8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Joka ei anna Jumalan kirjoittaa sydämeensä ja kovettaa sen, ei voi olla Jeesuksen opetuslapsi, eli kristitty. - Kääntyminen
Aivan toki näin! kirjoitti:
Niin ja erityisesti pitää muistaa, että Lutherin seuraajat ovat luterilaisia, ja on aivan turha tulle keromaan, että he olisivat nyt jollakin tavalla oikeita kristittyjä! Kristityt ovat Kirkon jäseniä, luterilaiset luterialaisten seurakuntien jäseniä.
Homoutta harjoittavat homoseksuaalit eivät voi olla kristittyjä ( Jeesuksen opetuslapsia ) sanan varsinaisessa merkityksessä.
Homoseksuaalit voivat kyllä uskoa:
Jaak 2:17-26 Samoin USKOKIN, JOS SILLÄ EI OLE TEKOJA, ON ITSESSÄÄN KUOLLUT.
Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; RIIVAAJATKIN SEN USKOVAT ja vapisevat.
Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Kristityn täytyy uskon lisäksi kääntyä.
Room 1.
Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, MAAILMAN LUOMISESTA ASTI NÄHTÄVINÄ, niin ETTEIVÄT HE VOI MILLÄÄN ITSEÄNSÄ PUOLUSTAA, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden MUUTTANEET katoavaisen ihmisen ja lintujen ja NELIJALKAISTEN ja MATELEVAISTEN kuvan kaltaiseksi.
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään ITSE omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden JUMALA ON HYLJÄNNYT HEIDÄT häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. - Joh 3:36
Kääntyminen kirjoitti:
Homoutta harjoittavat homoseksuaalit eivät voi olla kristittyjä ( Jeesuksen opetuslapsia ) sanan varsinaisessa merkityksessä.
Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; RIIVAAJATKIN SEN USKOVAT ja vapisevat.
Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Room 1.
Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, MAAILMAN LUOMISESTA ASTI NÄHTÄVINÄ, niin ETTEIVÄT HE VOI MILLÄÄN ITSEÄNSÄ PUOLUSTAA, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden MUUTTANEET katoavaisen ihmisen ja lintujen ja NELIJALKAISTEN ja MATELEVAISTEN kuvan kaltaiseksi.
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään ITSE omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden JUMALA ON HYLJÄNNYT HEIDÄT häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
- kaiken lisäksi kirjo
Kääntyminen kirjoitti:
Room 1.
Sentähden JUMALA ON HYLJÄNNYT HEIDÄT häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."homoseksuaalit eivät voi olla kristittyjä"
No mutta sentään! Miten te sitten voisitte olla kristitty, tehän seuraatte Lutherin oppia ja hylkäätte Kristuksen teille niin rakkaan Lutherinne tähden!
Ja kaiken lisäksi kirjoitatte liian pitkiä maallikkosaarnoja, joita kukaan ei jaksa lukea! Mutta miksi kenenkään pitäisikään? Harhaoppi on harhaoppi, eikä se mitenkään selittelemällä parane! - kjhgfd
Aivan toki näin! kirjoitti:
Niin ja erityisesti pitää muistaa, että Lutherin seuraajat ovat luterilaisia, ja on aivan turha tulle keromaan, että he olisivat nyt jollakin tavalla oikeita kristittyjä! Kristityt ovat Kirkon jäseniä, luterilaiset luterialaisten seurakuntien jäseniä.
Jumalaa ja Jeesusta seuraavat ovat kristillisiä.
rikollisen kristinuskon paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset ovat kristittyjä joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettamassa niin kuin Jeesus käski:
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- klpo
JEESUS SANOI:"JOKA EI KOKOA, HAJOITTAA!"
Huonosti käy, jos hylkää Lutherin! Kun Luther kehoittaa ihmisä vain uskomaan Jeesukseen!, niin hylkääjät joutuvat tekemään päinvastoin.
Mutta Evankeliuminn uskomisella on suuri palkka!
Kolossilaiskirjeen mukaan,Jumala siirtää sellaiset Jeesuksen Kristuksenn valtakuntaan ja antaa synnitanteeksi!
Kolossalaiskirjeen 1. lukua
"Armo olkoon teille ja rauha Jumalalta meidän isältämme ja Herralta Jesukselta Kristukselta!
3. Me kiitämme Jumalaa ja meidän Herran Jesuksen Kristuksen Isää, ja rukoilemme aina teidän edestänne,
4. Sittekuin me kuulimme teidän uskonne Kristuksessa Jesuksessa ja teidän rakkautenne kaikkia pyhiä kohtaan,
5. Sen toivon tähden, joka teille taivaissa tallelle pantu on, josta te ennen sen totisen evankeliumin saarnan kautta kuulleet olette,
6. Joka teidän tykönne tullut on, niinkuin myös kaikkeen maailmaan, ja hedelmän kantaa*, niinkuin teissäkin hamasta siitä päivästä, jona te sen kuulleet olette ja Jumalan armon totuudessa tunsitte;
7. Niinkuin te myös meidän rakkaalta kanssa palvelialtamme Epaphraalta opitte*, joka teidän edestänne Kristuksen uskollinen palvelia on,
8. Joka myös on meille ilmoittanut teidän rakkautenne hengessä.
9. II. Sentähden myös me siitä päivästä, jona me sen kuulimme, emme lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että te hänen tahtonsa tuntemisella täytettäisiin kaikkinaisessa hengellisessä viisaudessa ja toimessa,
10. Että te soveliaasti vaeltaisitte*, kelvaten kaikissa Herralle, ja hedelmän tekisitte kaikissa hyvissä töissä ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa,
11. Ja vahvistetuksi tulisitte kaikella voimalla, hänen kunniansa väkevyyden jälkeen, kaikkeen kärsivällisyyteen ja pitkämielisyyteen ilon kanssa.
12. III. Ja kiittäkäät Isää, joka meitä soveliaaksi tehnyt on pyhäin perimisen osallisuuteen valkeudessa,
13. Joka meitä pimeyden vallasta pelasti* ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan,
14. Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta*, nimittäin syntein anteeksi antamus,"
Luterilaiset pysykööt luterilaisessa kirkossa ja toiset omissaan, niin eivät huku 16 sylen vesiin väliinputoajina! - klpo
Apostoli Paaval on Jeesuksen kutsuma ja Pyhän Hengen valitsema apostoli, joka julisti toisten apostolien hyväksymää Evankeliumia. Apostoli Pietari mainitsee kirjeessään apostoli Paavalin ja todistaa hänen Evankeeliuminsa apostoliseksi ja siten okeaksi, muttta varoittaa häneen rupeamista kielletyksi! Luther tunnusti jokaisen apostolin julistukset oikeaksi ja piti Raamattua ylimpänä ohjeenaan ja kristiillisen opin perustana, jonka mukaa Evankeliumia pitää julistaa! Ja luterilaiset pitävät Raamatun yhtäläisessä arvossa. "Jumala muuttaa väärät profeetat koiriksi!" Ja luterilaisuuden pilkaajien toiminta vaiikuttaa tuollaiselta koiran haukunnalta!
Ja nuo löytyy Uudesta Testamentista! - irti kirkoista
Joko olet eronnut kirkosta?
Tästä linkistä se tapahtuu helposti:
http://www.eroakirkosta.fi
. - klpo
Netin kautta voi liittyä Ev.Lut.kirkkoon:LiityKirkkoon.fi, Ev.Lut.Kirkon sivu.
- jhgytfdre
Se on raatelevien petojen yhteisö...:
http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
"Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
***(KP)
Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
Joku muu taas sanoisi että hyväksymällä Allahin tahdon pelastuu, toinen toteaisi, että tietä pelastukseen ei ole, vaan nirvanaan ja sielulliseen vapautumiseen. Sinä uskot mihin uskot, muut kuka mihinkin. Yhteistä kaikilla uskojilla on vain se, ettei yksikään niistä pysty perustelemaan väitteitään mitenkään.
Muuten, eikö yhtään tunnu, että olet joutunut juonittelun kohteeksi? Vanha testamentti ei paljoa kadotuksesta puhu. Vaikka Jahve siellä käyttäytyykin kuin psykoottinen diktaattori, jättää se kuitenkin uhrinsa rauhaan niiden kuoltua. Sitten tuli Jeesus ja Johannes kastaja,jotka keksivät synnit ja helvetit ja varsin sopivasti heillä tietenkin oli sitten se keino niistä vapautumiseen.
Kristinuskon mukaanhan kaikki olemassaoleva on jumalan luomusta, siis ne sinun syntisi ja saatanakin. Eikös sinun pitäisi vaan hyväksyä jumalan tahto, ja oikein syleillä sitä syntisyyttäsi, jumalan luomusta?- ja valkeus tuli
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen - ei syntiseksi.
Paholainen eli käärme vietteli ihmisen syntiin. Hän halusi tuhota Jumalan luomuksen.
Paholainen ei ymmärtänyt, että luotu ei ole koskaan luojaansa viisaampi.
Jumalan tarkoitus on erottaa pimeys valkeudesta ja niin hän vielä tekeekin.
Pimeydelle on paikka varattuna.
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1446232Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1933864- 312741
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4782740- 2012365
- 1852033
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1341495- 581314
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371294Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891064