Kuinka moni on kokenut ja kokee jatkuvaa väkivaltaa tai sen uhkaa lähes joka päivä työpaikallaan, niin fyysistä kuin psyykkistä? Teen hoitotyötä lähellä ihmistä ja pelko sekä ahdistus ovat tulleet osaksi työpäivää. Asiakkaat lyövät, haukkuvat, uhkailevat jne. Työpaikan puolelta asioihin on puututtu, mutta asiakkaiden omaiset kieltävät tai vähättelevät tapahtumia. Jos hoitaja käyttäytyisi noun, tulisi potkut, mutta asiakkaat voivat mätkiä turpaan miten huvittaa. Osa asiakkaista purkaa pahaa oloaan, osa on oikeasti vittumaisia. Yritä siinä ymmärtää! On varmaan pakko lopettaa työsuhde, ettei oma mielenterveys ala kärsiä enempää, eivätkä mustelmat ja ruhjeet tunnu kovin kivoilta. Mikä oikeus asiakkailla on käyttäytyä noin, kun hoitajat tekevät kaikkensa heidän eteensä. Työsuojelu ei pelitä, vaikka sitä on yritetty.
Väkivalta työpaikalla
2
160
Vastaukset
- valitettavan totta
Tuttua. Itse töissä kehitysvammaisten parissa ja väkivalta jokapäiväistä. Osalla käytökseen vaikuttaa vamma, mutta osa kyllä tietää mikä sallittua ja mikä ei, ja silti nyrkkiä tulee kera solvausten. Pitkää pinnaa joutuu venyttämään entisestään, mutta rajansa kaikella. Jos on hyvä pomo, se puuttuu asiaan ja yrittää selvitellä, mutta suurella osalla edunvalvoja/omainen ei edes hyväksy moisia totuuksia ja hoitajista tehdään valituksia. Liikaa ei tarvitse sietää. Itse yritän etsiä työpaikkaa, jossa uskaltaisin kääntää selän pelkäämättä.
- uinkj
Ja tuollaisessa työssä on oltava, vaikka on raskaana. Syntymätön lapsi ei kai sitten tarvitse mitään suojelua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066