Onko teillä nainen ostanut miehelleen kihla- ja vihkisormukset? Vai onko niin, että mies ostaa sekä naiselle että itselleen kyseiset sormukset?
Kuka maksaa sormukset?
43
5903
Vastaukset
- 19+10
Kohtuutta on että kumpikin maksaa omansa. Jos tästäkin nousee haloo on parempi pysyä suhteessa ilman sormuksia. Rinkula nimettömässä ei takaa mitään sen kummempaa.
- P+N
Meidän suhteessa kumpikin maksoi oman kihlasormuksensa.
- jynjuynj
Meillä sormusten summat laskettiin yhteen ja maksettiin puoliksi, koska oma sormukseni oli kalliimpi kuin miehen sormus. Maksoin siis osan omasta sormuksestani. Olisi ollut romanttisempaa, jos mies olisi ostanut sormuksen minulle, varsinkin kun se maksoi vain 100 euroa ja mies on hyvässä asemassa työssä ja minä sen sijaan teen vain pienituloisia keikkatöitä. Kai olen vain liian kiltti, kun en halunnut vaikuttaa rahanahneelta. Meillä muutenkaan mies ei koskaan tarjoa mitään tai ostele mulle lahjoja vaan on hyvin tarkka rahoistaan.
- sulhasetkin?
Yhteiskunta ja entiset sulhaset?
- Ostakoot omansa
jynjuynj kirjoitti:
Meillä sormusten summat laskettiin yhteen ja maksettiin puoliksi, koska oma sormukseni oli kalliimpi kuin miehen sormus. Maksoin siis osan omasta sormuksestani. Olisi ollut romanttisempaa, jos mies olisi ostanut sormuksen minulle, varsinkin kun se maksoi vain 100 euroa ja mies on hyvässä asemassa työssä ja minä sen sijaan teen vain pienituloisia keikkatöitä. Kai olen vain liian kiltti, kun en halunnut vaikuttaa rahanahneelta. Meillä muutenkaan mies ei koskaan tarjoa mitään tai ostele mulle lahjoja vaan on hyvin tarkka rahoistaan.
En osta minäkään naisille mitään. Juurikin siitä syystä että kiitos on aina ollut jätetyksi tuleminen. Tienaan kuitenkin hyvin ja olen säästänyt sekä sijoittanutkin isot summat rahaa. Jos joka akalle olis pitäny jotain kallista ostella niin missä se mun omaisuus olisi muualla kuin palasina maailmalla yhden sun toisen korulippaassa.
- 1. Palkinto
Ostakoot omansa kirjoitti:
En osta minäkään naisille mitään. Juurikin siitä syystä että kiitos on aina ollut jätetyksi tuleminen. Tienaan kuitenkin hyvin ja olen säästänyt sekä sijoittanutkin isot summat rahaa. Jos joka akalle olis pitäny jotain kallista ostella niin missä se mun omaisuus olisi muualla kuin palasina maailmalla yhden sun toisen korulippaassa.
Entäpä jos olisi riittänyt, että olisit ostanut jotain joskus yhdelle, joka sitten olisi pysynyt kanssasi? Tiedät siis ongelman mutta et osaa tai ymmärrä tehdä sille mitään ja syytät joka käänteessä naisia. Olet hieno mies!
- Ostakoot omansa
1. Palkinto kirjoitti:
Entäpä jos olisi riittänyt, että olisit ostanut jotain joskus yhdelle, joka sitten olisi pysynyt kanssasi? Tiedät siis ongelman mutta et osaa tai ymmärrä tehdä sille mitään ja syytät joka käänteessä naisia. Olet hieno mies!
Elämäni rakkautta kyllä hemmottelin ja tulos oli jätetyksi tuleminen myös. Joten oli ensimmäinen ja viimeinen ketä hemmottelen. Lahjominen ei tuo rakkautta ja jos se on ainoa syy että nainen pysyy kanssani niin onko se rakkautta? Ei! Vaan hyväksikäyttöä.
- Anonyymi
jynjuynj kirjoitti:
Kauheat teillä säännöt ja ahneet miehet, tai naiset, jotka maksavat kaikki itse tehneet miehistään tämmöisiä, kuin ne nyt ovat! Kiitos.
- Anonyymi
Ostakoot omansa kirjoitti:
Asuuko teidän kanssa joku, HIENOT Miehet?
- tuulos
Aivan selvästi se on naisen asia mun on viedä ne kaniin.
- miesvm_1967x
Meillä molemmat maksoivat omansa.
Olen yllättynyt vastauksista, joiden mukaan molemmat maksavat omansa. Me kun ostimme toisillemme sormukset.
- P+N
Oma sormus oli kalliimpi kuin mun avomiehen joten en usko, että pahoitti mielensä kun maksoin omani itse. :D
P+N kirjoitti:
Oma sormus oli kalliimpi kuin mun avomiehen joten en usko, että pahoitti mielensä kun maksoin omani itse. :D
Tuskinpa. Ei kai tässä sormusasiassa ole oikeaa tai väärää tapaa vaan jokainen pariskunta tekee yhteisen tahtonsa mukaan. Minusta sormus on vähän kuin lahja, jonka antaja maksaa ja antaa toiselle. Muuten minusta olisi tuntunut, että olisin rengastanut itseni.
- Timantteja!!!!!!!!!!
Kihlasormukset maksettiin puokkiin, mutta mies osti sitten omilla rahoillaan minulle vihkisormuksen.
- niippa
Minä tulevaisuudessa maksan mieheni sormuksen ja mies maksaa minun sormukseni teettämisen. Materiaali on olemassa. Timantti ja valkokulta.
- jaaavainiiin
Niin sää ostat juurikin siitä lastenkoneesta mistä saa yllätysmunan joka sisältää sormuksen ja ukkos laitat teettämään timantteja. Juuri näin....
- niippa
jaaavainiiin kirjoitti:
Niin sää ostat juurikin siitä lastenkoneesta mistä saa yllätysmunan joka sisältää sormuksen ja ukkos laitat teettämään timantteja. Juuri näin....
En vaan ostan miehelleni mieluisen sormuksen. Jos mieleistä ei löydy niin teetetään. Ja omaan sormukseeni on minulla jo timantti ja valkokulta-aihio valmiina. Mikä sun ongelmasi on? Jännittääkö sua, et mieheni saa halvemman sormuksen? No aivan taatusti saa. Mut ei kyllä maksa mun sormuksesta muuta kuin kultasepän palkkion.
Ole siis aivan rauhassa ja nuku yösi hyvin.
- nainen...
Exän kanssa se maksoi luottokortilla ja mä maksoin luottokorttilaskun :D Nykyisen kanssa mulla on perintösormus, eli uutta en ostanut ja mies osti itse omansa.
Eipä tuolle sormusasialle mun mielestä ole mitään normia nykyään enää. Eiköhän se ole henkilökohtainen mielipide mikä ratkaisee. Jollekin se on tärkeää, että mies maksaa, jollekin on tärkeää, että itse saa maksaa, jollekin on tärkeintä päästä halvalla koska kyse on vain sormuksesta ja toiset päättää olla ilman sormusta. Jos alottajalle on tärkeää, että mies maksaa naisenkin sormuksen, niin sitten asiasta pitää keskustella. Jos se mies taas ei suostu maksamaan niin sitten voidaankin miettiä onko pari sitten kuinka sopivia keskenään jos raha-asioista ei olla samalla aaltopituudella. Jos alottajalle taas on tärkeää että kumpikin ostaa omansa niin siitä sitten taas keskustelemaan.
Meidän avioliitossa mä tienaan enemmän ja luonnollisesti maksan enemmän, ei ole mulle mikään stressin aihe ja jos tarve olisi ollut, olisin voinut miehelle sormuksen ostaa, minullehan se sormus tärkeämpi onkin, mies olisi pärjännyt vaikka ilman. Yhellä tutulla taas rahat on niin tarkasti omat (asuu yhessä) että jos tää nainen katsoo miehen maksamaa kaapelikanavaa töllöstä ni siitä pitää sitten maksaa päivämaksua. Tai jos käyvät kahvilla jossain ni omansa maksaa. Tää nainen on tosi pahoillaan kun mies ei maksanut sen sormusta, mutta eipä se sille kauhean yllätyksenä voinut tulla.. Mut sittenpä se osti sen itse ja ovat edelleen yhdessä, tosin rahariitoja edelleen.- Tasa-ArvoTonKo
"Jos se mies taas ei suostu maksamaan niin sitten voidaankin miettiä onko pari sitten kuinka sopivia keskenään jos raha-asioista ei olla samalla aaltopituudella."
No johan oli kiero kommentti. Kyllä herkässä tilassa on parisuhde jos todellakin sormuksen osto ja miehen suostumattomuus hommata satojen tai tuhansien helyä on asia joka romuttaa suhteen. Vähän nyt järkeä siihen mikä on oikeasti tunne pitoista rakkautta ja mikä miehen hyväksikäyttöä. - mies ostaa
Tasa-ArvoTonKo kirjoitti:
"Jos se mies taas ei suostu maksamaan niin sitten voidaankin miettiä onko pari sitten kuinka sopivia keskenään jos raha-asioista ei olla samalla aaltopituudella."
No johan oli kiero kommentti. Kyllä herkässä tilassa on parisuhde jos todellakin sormuksen osto ja miehen suostumattomuus hommata satojen tai tuhansien helyä on asia joka romuttaa suhteen. Vähän nyt järkeä siihen mikä on oikeasti tunne pitoista rakkautta ja mikä miehen hyväksikäyttöä.Jos miehellä ei ole varaa edes ostaa molempien kihlasormuksia niin sellainen mitättömyys saa mennä.
- Nainen...,
No johan oli kiero kommentti. Kyllä herkässä tilassa on parisuhde jos todellakin sormuksen osto ja miehen suostumattomuus hommata satojen tai tuhansien helyä on asia joka romuttaa suhteen. Vähän nyt järkeä siihen mikä on oikeasti tunne pitoista rakkautta ja mikä miehen hyväksikäyttöä.No siis tarkoitinkin, että jos nainen olettaa ja tahtoo että mies maksaa asioita mutta mies ei tahdo, niin luvassa on aikamoisia riitoja rahasta tulevaisuudessa, joten kannattaa miettiä sitä, jaksaako moista ja onko se sen arvoista. En tarkoittanut sitä niin, että miehen on pakko maksaa väkisin. Jessus että täällä ollaan herkkäpeppuja ymmärtämään asiat tahallaan väärin. Jos nyt otat vaikka silmän käteen, voit huomata, että minä rahoitan meidän elämän, enkä laita rahalle juurikaan arvoa parisuhteessa. Pointti oli, että jos katsomus rahaan on kovin eriäväinen, haasteita tulossa..
- Tasa-ArvoTonKo
mies ostaa kirjoitti:
Jos miehellä ei ole varaa edes ostaa molempien kihlasormuksia niin sellainen mitättömyys saa mennä.
Ei ole ainakaan itselläni rahasta kiinni ja voisin ostaa vaikka pienen talon arvoisen rinkulan jos niikseen olisi mutta en näe arvoa sellaiselle naiselle joka odottaa että miehen olisi maksettava kaikki. Sopii olla sitten mitättömyys mutta nainen saa kohdallani maksaa omansa. Enemmän se kertoo rakkaudesta ja välittämisestä että raha ei ole ainoa yhdessä pitävä seikka vaan tunteet. Jos mun parisuhde olisi sinunlaillasi kiinni ainoastaan siitä ostanko sormukset ja kieltäydyn niin todellakin sellainen akka saa suksia kuuseen. Tiedänpä heti todelliset tunteet enempiä kyselemättä.
- bthnht
Ei ole ainakaan itselläni rahasta kiinni ja voisin ostaa vaikka pienen talon arvoisen rinkulan jos niikseen olisi mutta en näe arvoa sellaiselle naiselle joka odottaa että miehen olisi maksettava kaikki. Sopii olla sitten mitättömyys mutta nainen saa kohdallani maksaa omansa. Enemmän se kertoo rakkaudesta ja välittämisestä että raha ei ole ainoa yhdessä pitävä seikka vaan tunteet. Jos mun parisuhde olisi sinunlaillasi kiinni ainoastaan siitä ostanko sormukset ja kieltäydyn niin todellakin sellainen akka saa suksia kuuseen. Tiedänpä heti todelliset tunteet enempiä kyselemättä.
On eri asia olettaa, että toinen kustantaisi oman elämisen, kuin antaa toiselle romanttinen lahja. Kihla- tai vihkisormus on osoitus sitoutumisesta ushteeseen ja nainen käyttää sitä joka päinä loppuelämänsä ajan merkkinä, että on juuri sen miehen puoliso. Aika ala-arvoinen alku suhteelle, jos hänen pitäisi se itse itselleen hankkia... Vähän kuin kosisi itse itseään.
Ihmeellisiä miehiä tällä palstalla. Vinkkinä että yrittäkää päästä yli siitä katkeruudesta, mitä joku epäonnistunut suhde aikaisemmin on teihin syövyttänyt, tai muuten uusi suhde menee puihin teidän itsenne toimesta. - Sole mikhän
bthnht kirjoitti:
On eri asia olettaa, että toinen kustantaisi oman elämisen, kuin antaa toiselle romanttinen lahja. Kihla- tai vihkisormus on osoitus sitoutumisesta ushteeseen ja nainen käyttää sitä joka päinä loppuelämänsä ajan merkkinä, että on juuri sen miehen puoliso. Aika ala-arvoinen alku suhteelle, jos hänen pitäisi se itse itselleen hankkia... Vähän kuin kosisi itse itseään.
Ihmeellisiä miehiä tällä palstalla. Vinkkinä että yrittäkää päästä yli siitä katkeruudesta, mitä joku epäonnistunut suhde aikaisemmin on teihin syövyttänyt, tai muuten uusi suhde menee puihin teidän itsenne toimesta.Voi v...tttu! Että heti jos ei ole ostamassa sormuksia niin se on merkki katkeruudesta! Helppohan se on tietenkin elää saamattomana ja passiivisena ja odottaa aina että joku kantaa kortensa sinun nokkasi eteen.
Eikä se sormus mitään takaa nykyaikana näissä heppoisissa suhteissa mitä jokapuolella näkee. Pidän itse jopa huvittavana leikkinä sitä että ollaan kuin pulut smarketin kattoterassilla ja kuherrellaan joidenkin kultasepänliikkeiden ikkunan alla. Yhtälailla se parisuhde on olemassa vaikka ei sormuksia olisikaan. - kummitus
bthnht kirjoitti:
Ihmeellisiä miehiä tällä palstalla. Vinkkinä että yrittäkää päästä yli siitä katkeruudesta, mitä joku epäonnistunut suhde aikaisemmin on teihin syövyttänyt, tai muuten uusi suhde menee puihin teidän itsenne toimesta.Minusta aito lahja on omasta halusta pyyteettömästi annettu ja antajan itse valitsema. Jos nainen osoittaa katalogista tonnin sormusta ja käskee miestä ostamaan sen, niin minusta se on melkein sama kuin pyytäisi suoraan tonnia rahaa. Ja tonni rahaa ehtona avioliitolle... Noh, ei herätä minussa kovin romanttisia mielikuvia, päinvastoin.
Meillä menee muutenkin kaikki ylimääräinen raha yhteiselle häätilille, ja sormusten maksattaminen miehellä tuntuisi lähinnä pelleilyltä, kun kaikki tuon hintaluokan ostot ovat joka tapauksessa hääbudjetista pois. Mutta kukin toki tyylillään.
- 70 / 66
Tuskin tuolla on merkitystä koska minulla ei ole harmaata haisua miten meillä se meni!
- 346567
Mies kosii ja mies ostaa sormukset =).
- 20 + 5
En kyllä surmiksenikaan muista, miten se meni. Siitä on jo niin kauan.
Siinä vaiheessa alkoi olla jo se meininki, että kaikki on joka tapauksessa yhteistä.
Asialla on kai väliä vain, jos kihlaus purkautuu, koska kihlausajan lahjat pitää palauttaa antajalle.
Yksi asia, jota emme ole katuneet, oli ylellinen häämatka. Siihen paloi nuorille ihmisille hurja määrä rahaa mutta jäi myönteiseksi muistoksi lopuksi ikää. - *__*_*_*
Kihla- sekä vihkisormukset ostettiin puoliksi. Tietty omani olivat hinnakkaampia, mutta eipä tuo miestä haitannut :D
- vanhempi pariskunta
Mies maksoi molemmat sormukset sekä huomenlahjaksi kaulakorun minulle.
- ajastaan jäljessä
vanhempi pariskunta kirjoitti:
Mies maksoi molemmat sormukset sekä huomenlahjaksi kaulakorun minulle.
Kihlasormukset ostimme toinen toisillemme. Vihkisormuksen mies osti minulle (tosin sillä ei ollut merkitystä, koska rahat olivat jo tuoloin yhteisiä). Onko nykyään muuten tapana ostaa miehellekin vihkisormus? Kun minä menin naimisiin sormus yleensä ostetiin vain naiselle. (siitä on kyl aikaa melkein 30 vuotta?
- eräs vaan
Olen vanhanaikainen. Mies maksaa sormukset ja sillä selvä :) Hassua ajatella, että nainen maksaisi oman sormuksensa.
- ap kommentoi
Minusta oli outoa maksaa miehen sormus. Hän oli kumminkin kosinut. Mutta hänelle se oli itsestään selvää, että minä ostan hänelle, kun hän ostaa minulle. En alkanut vänkäämään, vaikka asiasta kumminkin huomautin, että onpa hassua maksaa, vaikka toinen oli kosinut..
- höpsp
Vanha tapa oli, että kihlasormus katsottiin lahjaksi, jolloin kihlakumppanit ostivat toinen toisilleen sormuksen.
Kihlauksen mahdollisesti purkautuessa tuli myös kihlauksen aikana annetut lahjat palauttaa.
Vihkisormuksen osti mies morsiamelleen.
Hassua, että joku väittää olevansa vanhanaikainen, kun oikeasti amerikkalaisten leffojen koulima ;)))
Minun näkemys on, että jos tuollaista tarvii miettiä, ette välttämättä ole valmiita sellaiseen sitoumukseen. Kun itse tapasin nyk. mieheni, tuttavuuden alussa oli minun ja sinun rahat, mutta ihan huomaamatta sitä elämät sitten sulautui sen verran yhteen, ettei maksujen jakoa tarvi edes miettiä.
Kyllähän sitä sillä tavoin saa järjestellä, että sovitaan "maksetaan laskut minun opintotuesta ja vuokrat sinun palkasta" mutta ei siinä lasketa mikä on omaa ja mikä toisen. Kun välttämättömät kulut on hoidettu, on kaikki sen jälkeen jäävä raha yhteistä kumminkin, niin ei ole niin väliä kumman tilillä se tarkalleen on.
Jos oikeasti on sitoutunut toiseen ihmiseen, ei siinä jaotella mikä on omaa rahaa ja mikä toisen, vaan kulut hoidetaan yhdessä.- kustantaja?
Emme asu yhdessä, emmekä välttämättä tule asumaankaan. Meillä on eri taloudet, saa olla jatkossakin, ja hyvä niin.
- kummitus
Me ostimme kihlasormukset toisillemme, ja minun vihkisormukseni maksetaan yhteisestä hääbudjetista. Minusta olisi outoa vaatia miestä maksamaan minun valitsemaani sormusta, eikä siitä olisi hyötyäkään koska tuo summa olisi sitten pois niistä rahoista mitä hän voi laittaa häätilille -> muodossa tai toisessa kuitenkin tuntuisi hääbudjetissa.
- meillä näin
Ei tarttenu paljoo miettiä, kun mies työnsi sormeeni molemmat sormukset. Ei tarvinnu kataloogejakaan tutkia, mieheni on sormukset valinnut ja maksanut ja kyllä on hienot :)
- g8li
Älkää ostako ollenkaan, vähemmän vaivaa monessa suhteessa.
Sormuksen haluaja maksaa sen.
- Anonyymi
Miehenä olen maksanut kihlasormukset sekä vihkisormukset. Ex:n siirtyessä seuraavaan mieheen palautti normaaliin jenkki tyyliin vihkisormuksen yöpöydälle. Kihlasormuksen piti.
- Anonyymi
Minä maksoin oman kihlasormukseni ja nainen omansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670