Pyöräilun kulutus

10414

Paljonkohan pyöräily/tunti mahtaa kuluttaa kaloreita? Siis sellasinen normi poljen tässä töihin -vauhti, ei mikää hirveä kilpasotkotus, muttei hidas matelukaan. Olen käsittänyt että enemmän kuin kävely, vähemmän kuin hölkkä.

Olen siis parikymppinen nainen, 55kg painan.

5

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cuba libre

25km pyöräily noin 600kcal

• 10414

Missä ajassa tuon 25km polkee suunnilleen? En pysty mittaamaan matkaa. Ja paljonhan kulutus vaihtelee eri henkilöillä? Itse kuitenkin kulutan todnäk vähemmän kuin joku laskettu keskivertoihminen, jolle nuo tulokset on yleensä annettu, joten en tiedä mitenhän paljon nuo arviot kohdallani voisi heittää..?

• Eijaeijaei
        10414 kirjoitti:

Missä ajassa tuon 25km polkee suunnilleen? En pysty mittaamaan matkaa. Ja paljonhan kulutus vaihtelee eri henkilöillä? Itse kuitenkin kulutan todnäk vähemmän kuin joku laskettu keskivertoihminen, jolle nuo tulokset on yleensä annettu, joten en tiedä mitenhän paljon nuo arviot kohdallani voisi heittää..?

Jos et itse pysty, niin voisitko kertoa sijainnit jollekin, joka googlemapsia hyväksi käyttäen auttaa sinua.

Ihmiset pyöräilee eri vauhtia ja riippuu se pyörästäkin.

Painan melkein 80kg ja olen tänä vuonna pyöräillyt 4000km. Laihtunut muutaman kilon. Pelkällä liiknnalla ei laihdu.

• 10414
        Eijaeijaei kirjoitti:

Jos et itse pysty, niin voisitko kertoa sijainnit jollekin, joka googlemapsia hyväksi käyttäen auttaa sinua.

Ihmiset pyöräilee eri vauhtia ja riippuu se pyörästäkin.

Painan melkein 80kg ja olen tänä vuonna pyöräillyt 4000km. Laihtunut muutaman kilon. Pelkällä liiknnalla ei laihdu.

Pyöräilen edestakaisin yhtä aluetta, josta osa kulkee käytännössä keskellä metsää, joten ei se matkan piduuden laskeminen nyt vaan onnistu.

Ja tiedän kyllä että pyöräilee eri tahtia, mutta kai nyt jonkilaisen keskiarvon voi määrittää?

Enemmän nyt kiinnostaa se olisiko jollain tietoa siitä miten paljon nuo kulutus arviot heittää hyvin eri ikäisillä painoisilla ja eri sukupuolta olevilla henkilöillä?

Kiitos nyt teille vastaamaan vaivautuneille kuitenkin

• cuba libre
        10414 kirjoitti:

Pyöräilen edestakaisin yhtä aluetta, josta osa kulkee käytännössä keskellä metsää, joten ei se matkan piduuden laskeminen nyt vaan onnistu.

Ja tiedän kyllä että pyöräilee eri tahtia, mutta kai nyt jonkilaisen keskiarvon voi määrittää?

Enemmän nyt kiinnostaa se olisiko jollain tietoa siitä miten paljon nuo kulutus arviot heittää hyvin eri ikäisillä painoisilla ja eri sukupuolta olevilla henkilöillä?

Kiitos nyt teille vastaamaan vaivautuneille kuitenkin

Kun se pyöräilyvauhti on kovasti yksilöllistä, niin matkan perusteella saisi paremman arvion. 25 km kuitenkin on 25km, mateli sen tai meni vauhdilla... Hyväkuntoinen pyöräilijä voi vetästä 50km tunnissa, jolloin kaloreitakin todennäköisesti on yli 1000 palanut. Osta joku halpa mittari siihen pyörään... Tuskin se paljoa maksa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      164
      10292
    2. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      55
      2813
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      80
      2508
    4. 85
      2351
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      147
      2084
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      235
      1898
    7. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      44
      1382
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1345
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      115
      1197
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      34
      873
    Aihe