Olen tapaillut nyt pian vuoden verran miestä, joka tienaa ensinnäkin lähes tuplasti mitä minä. Jo suhteen alusta lähtien tähän päivään saakka minua on vaivannut hänen suhtautumisensa rahaan. Kun käymme lounaalla tai ravintolassa syömässä tai yhdellä maksamme aina poikaystäväni aloitteesta erikseen. Kerran kun saimme laskun pyytämättä yhdessä hän ilmoitti että voi maksaa, ja heti samaan hengenvetoon ilmoitti että sinä voit sitten hoitaa vaikka ruokaostokset. Erityisesti tässä loukkaa myös se, että kun minä tuon hänelle (minun maksamaa) vaikka pizzaa tai mäkkiruokaa kotiin, niin hän ei edes kysy mitä on velkaa vaan syö tyytyväisenä minun maksamani ruoat. Vaikka menisimme lounaalle heti seuraavana päivänä, ostaa hän taas jälleen vain ja ainoastaan oman ruokansa, ja minä maksan oman 5€ ruokani itse, vaikka olen juuri edellisenä iltana ostanut hänelle hänen pyytämänsä ruoat.
Missä on vika? Eihän tällainen voi olla normaalia käytöstä? Olen tuonut hänelle tuliaisia, synttärilahjoja, nimipäivälahjoja ostanut hänen pyytämiään pieniä kodinesineitä ja hyvin harvoin hän tarjoutuu maksamaan ja itse en kehtaa pyytää. Olen näistä raha-asioista sanonut, mutta silti hänen käytöksensä ei ole muuttunut.
tuntuu kurjalta ja pahalta, ja ahdistaa voiko tällaisen ihmisen kanssa ikinä suunnitella yhteistä tulevaisuutta?
Poikaystäväni piheys loukkaa
40
2252
Vastaukset
- 6 + 8
Loukkaantuminen osoittaa sinulta luonneongelman; ei sinulla ole mitään oikeutta mielessäsikään vaatia muilta huomionosoituksia saati lahjoituksia.
Mutta saita mies on kyllä kaikin puolin pettymys.
Valitan. - !!!!
Nyt vain otat itseäsi niskasta kiinni, ja koura ojossa PYYDÄT (tai vaadit) joka sentin häneltä, ihan jokaisesta tavarasta, jonka hän on pyytänyt sinua ostamaan, ihan jokaisesta ateriasta, jonka hän syö sinun ostamaasi ruokaa. Ja ennen kaikkea LOPETAT kaikkien lahjusten kantamisen moiselle tyypille!
Eikä tuollaisen ihmisen kanssa mitään molempia tyydyttävää tulevaisuutta voi suunnitella. Hänen perusluonteensa ei tule koskaan muuttumaan. Parempi, kun rupeat pikkuhiljaa tekemään surutyötä suhteesta luopumiseksi. Tuon tyyppisen ihmisen kansa ei kukaan koskaan voi olla onnellinen. Pyydä ihan selvin sanoin häneltä korvaus ruoista, jotka ostat hänelle.
Minusta on itsestäänselvää, että kumpikin kustantaa omat syömisensä ja juomisensa, mutta ei niitä onneksi euron tarkkuudella ole tarvinnut laskea; toinen maksaa tällä kerralla ja toinen seuraavalla, jne.
Se, voiko isojen tuloerojen suhde toimia pitemmällä aikavälillä, on oma kysymyksensä. Onko teillä esim samanlaiset lomanviettotavat vai saattaako käydä niin, että toinen ilmoittaa haluavansa matkalle kohteeseen X eikä sinulla ole mahdollisuutta lähteä mukaan?- Jussijussijussijussi
Onneksi olet vasta vuoden verran tapaillut, ja huomannut tuollaisen epäkohdan suhteessasi mieheen. Voit yrittää keskustella hänen kanssaan, mutta muista että hän voi muuttua vain jos itse sitä haluaa. Mieti millaista olisi parisuhde tuollaisen kanssa, joka laskee joka pennin, ja ainoastaan omaksi hyväkseen.
- tetet4r5e
No jopas on tapaus! Ei tyyppi tuosta tokene = ala huomaamaa, että toimii törpösti, joten mitäs jos tästä lähin löisit kylmästi kuitin eteen kaikesta, mitä hänelle ostat ja toteat, että toimit nyt juuri niin kuin hän toimii sinua kohtaan. Jos siitä suuttuu, niin tekee itsestään vielä suuremman tollon.
- tyttönen
Erityisen pahalta tuntuu, koska kyseinen ihminen on muuten todella lämmin ja rakastettava minua kohtaa. En vaan yksinkertaisesti pysty kuvittelemaan meitä yhdessä perheenä, jos joka asiasta pitää kitsastella noin kovasti, mutta sittten kuitenkin hyvällä omalla tunnolla hän ostaa itselleen lähes viikottain uusia vaatteita tai joskus kalliimpaa elektroniikkaa. En vaan ymmärrä ajastusta, jos kertoo rakastavansa toista niin miten voi käyttäytyä noin tökerösti? :(
- Kіs-kіsu
Totta kai se on lämmin ja rakastettava, koska se ei maksa mitään.
Älä opeta miestä huonoille tavoille, olet vastuussa myös meille muille naisille siitä minkälaisia törhöjä jatkossa on liikenteessä. Tuo saa luvan maksaa pimpistään markkinahinnan.
Mun mielestä ei kannata hirveesti miettiä miksi on tollanen. Se on sen luonne, eikä noi ihmiset muutu (kuin pahempaan suuntaan). - Kiltti mies.
Kіs-kіsu kirjoitti:
Totta kai se on lämmin ja rakastettava, koska se ei maksa mitään.
Älä opeta miestä huonoille tavoille, olet vastuussa myös meille muille naisille siitä minkälaisia törhöjä jatkossa on liikenteessä. Tuo saa luvan maksaa pimpistään markkinahinnan.
Mun mielestä ei kannata hirveesti miettiä miksi on tollanen. Se on sen luonne, eikä noi ihmiset muutu (kuin pahempaan suuntaan).Miks sä ruokit sitä jos se ei maksa. Oma mokasi. Osta ittelles ruokaa vain. Kai se joskus oppii arvostamaan jos et tuo ruokaa sille joka päivä nokan eteen. Oot kai kovin nuori vielä ja sua on helppo käyttää hyväksi. Opit kantapään kautta.
- Tildaqw
Olin 4 vuotta tuollaisen kanssa. Pistimme kaiken puoliksi, mutta kyllä se olin minä(n) joka tarjosi enemmän mitä hän. Säästi kaikessa missä pystyi ja maksatti jopa kavereillaan baari-illat. Kerran tuli kännissä kotiin ja pyysi että menen maksamaan taksin kun hänellä "ei ole rahaa". Totesin ettei kuule minullakaan. Mies kävi siirtämässä rahaa säästötililtään käyttötililleen, oli kuitenkin niin humalassa ettei kunnolla siihen kyennyt ja pyysi minua auttamaan. Hänellä oli säästöjä kertynyt yli 30 000 e!!! Kyllä siipeilemällä säästää.
- Tyttönen
Voi ei, todella ikävän kuulosta. Vaikuttiko tämä asia teidän eronne? Emme asu yhdessä, mutta siitä on ollut puhetta. En vain tiedä haluanko muuttaa ihmisen kanssa yhteen kenessä häiritsee tuollainen asia noin paljon, etenkin kun hän itse ei asiaa näin nää.
- Jenniina
Tyttönen kirjoitti:
Voi ei, todella ikävän kuulosta. Vaikuttiko tämä asia teidän eronne? Emme asu yhdessä, mutta siitä on ollut puhetta. En vain tiedä haluanko muuttaa ihmisen kanssa yhteen kenessä häiritsee tuollainen asia noin paljon, etenkin kun hän itse ei asiaa näin nää.
Ennustan, että jos muutatte yhteen, sinä saat maksaa vuokraa hänenkin puolestaan, sekä tietenkin ruoka-, vesi- ja sähkökuluista suurimman osan.
- ...
Jenniina kirjoitti:
Ennustan, että jos muutatte yhteen, sinä saat maksaa vuokraa hänenkin puolestaan, sekä tietenkin ruoka-, vesi- ja sähkökuluista suurimman osan.
Aivan varmasti noin tulee käymään!
- eieieieieieieieieiei
Tyttönen kirjoitti:
Pihin miehen kanssa ei kannatta muuttaa yhteen.
Tuttavani muutti yhteen tuollaisen miehen kanssa, kaikki pistettiin puoliksi. Sitten saivat lapsen ja tuttavani jäi äitiyslomalle/hoitovapaalle ja tulot tietenkin romahtivat tosi paljon, mies vaati kuitenkin että nainen maksaa kaikesta puolet. Muuttivat vähän ennen vauvan syntymää miehen ok-taloon jonka lainoista tuttuni maksoi 65% olihan hänellä edllisestä liitosta lapsi joka muutti hänen kanssaan. Myös ruuan tuttuni osti itselleen, lapselleen ja miehen kanssa tehdylle yhteiselle vauvalle. Mies kävi syömässä kalliisti ravintoloissa, matkusti ulkomailla, hankki hienon auton ja tuttuni mietti millä ruokkia lapset.
En yhtään ihmettele että heille tuli ero kun yhteinen lapsi oli reilu 3v, eron jälkeen tuttuni joutui taistelemaan elatusavusta ja mies ei vieläkään suostu tapamaan lastaan.
Miettikää mihin te panette itsenne kun menette pihin äijän kanssa yhteen. Tuttuni sai jotain 1500€ kuussa rahaa ja mies tienasi 10000€ ja silti pääosan maksuista maksoi nainene
- raha puhuu
Pikkusummilla kannattaa yleensä suhteen alussa testata, miten suhtautuu asioiden jakamiseen tai tarjoamiseen. Jos ei ole vastavuoroisuutta ja sinua ei voi ilahduttaa edes pienelläkään vastavuoroisuudella, tuskin tunteidenkaan tasolla haluaa tai tulee mieleen toivoa sinulle hyvää. Suhtautuminen rahaan ja sen jakamiseen heijastaa suhtautumista tunteisiin. Ilmeisesti pikkusummankin säästö on hänestä tärkeämpää kuin tasapuolinen suhde, eikä hän näe myöskään sitä, että suhteesta voisi panostamalla myös saada. Monella tasolla.
- panostusss
Joo.
Olen huomannut että nimenomaan rahan käyttä suhteessa naiseen paljastaa miehestö ehkä eniten.
Ne tyypit, jotka vaativat kaiken puolitusta, ja oikein kyttäävät ettei vaan pistä mitääm yhteiseen likoon ovat yksinkertaisesti parisuhdekelvottomia; miettivät vain omaa etuaan toisen ja yhteisen kustannuksella.
Miehet jotka mielellään pistää rahaa kaikkeen yhteiseen, ja eritoten ottavat naisen tulotason huomioon ovat usein tunnetasollakin välittävämpiä, avoimempia ja huolehtivaisempia. Aika törkeetä pistää kaikki puoliksi, jos nainen esim tienaa paaljon vähemmän, sillä silloin naiselta menee prosentuaalisesti enemmän rahaa siihen yhdessä hengailuun/syömiseen jne).
Siksi kiinnitän huomiota jo ensi treffeillä siihen maksaako mies, vai alkaako kinastelemaan laskusta tms.
kuka haluaa olla suhteessa miehen kanssa joka ei panosta siihen millään lailla. - kummitus
panostusss kirjoitti:
Joo.
Olen huomannut että nimenomaan rahan käyttä suhteessa naiseen paljastaa miehestö ehkä eniten.
Ne tyypit, jotka vaativat kaiken puolitusta, ja oikein kyttäävät ettei vaan pistä mitääm yhteiseen likoon ovat yksinkertaisesti parisuhdekelvottomia; miettivät vain omaa etuaan toisen ja yhteisen kustannuksella.
Miehet jotka mielellään pistää rahaa kaikkeen yhteiseen, ja eritoten ottavat naisen tulotason huomioon ovat usein tunnetasollakin välittävämpiä, avoimempia ja huolehtivaisempia. Aika törkeetä pistää kaikki puoliksi, jos nainen esim tienaa paaljon vähemmän, sillä silloin naiselta menee prosentuaalisesti enemmän rahaa siihen yhdessä hengailuun/syömiseen jne).
Siksi kiinnitän huomiota jo ensi treffeillä siihen maksaako mies, vai alkaako kinastelemaan laskusta tms.
kuka haluaa olla suhteessa miehen kanssa joka ei panosta siihen millään lailla.Minä en kyllä naisena ymmärrä tuota ajattelutapaa. Minusta on itsestäänselvää, että molemmat maksavat omat kulunsa, ellei olla erikseen sovittu yhteisestä taloudesta. On toki ihana yllätys jos toinen joskus tarjoaa jotain pientä, mutta minusta on käsittämätön ajatus että aikuinen työssäkäyvä ihminen odottaisi tai vaatisi toiselta ihmiseltä almuja. Kuulostaa enemmän hyväksikäyttösuhteelta kuin rakkaudelta.
- Luolamies..
kummitus kirjoitti:
Minä en kyllä naisena ymmärrä tuota ajattelutapaa. Minusta on itsestäänselvää, että molemmat maksavat omat kulunsa, ellei olla erikseen sovittu yhteisestä taloudesta. On toki ihana yllätys jos toinen joskus tarjoaa jotain pientä, mutta minusta on käsittämätön ajatus että aikuinen työssäkäyvä ihminen odottaisi tai vaatisi toiselta ihmiseltä almuja. Kuulostaa enemmän hyväksikäyttösuhteelta kuin rakkaudelta.
Nainen vaistomaisesti etsii tuleville lapsilleen resursseja, turvaa ja vakautta. Mies taas etsii vaistomaisesti lisääntymisväyliä. Sukupuolten evoluutiointressit eivät kohtaa.
- tuttu juttu
Se ominaisuus ei yleensä muutu miehessä. Yksi mies petti kumppaniaan ja oli pihi, itsekäs myös.
- oppeliini1
Tuo on juuri seurustelun tarkoitus: oppia tuntemaan toinen ennenkuin menee avioliitton tai alkaa lisntyään.
Nyt sinä tiedät millainen tuo mies on.
Haluatko sinä pienistä tuloistasi alkaa elättämään tuota unelmien urhoa, on vain sinun yksin päätettävissä.
Vihjeenä - useampi nainen kuin arvaatkaan käyttää miehen elättämisen sijasta rahansa itsensä kouluttamiseen ja eteenpäinviemiseen. - 6+15
Ei kannata jatkaa tommosen äijän kanssa.
Ja sano miehelle että toi eväs maksoi 15€ ja sun annos 7,50 maksatko nyt vai laitatko tilille. Pihien kanssa täytyy olla itsekin pihi tai sitten jättää se.
Mä en ikinä pystyis seukkaan miehen kanssa joka laskee kuinka paljon mä olen sille velkaa.- tyttönen
Kiitos vastauksista. Tämä asia vaivaa minua vaan enemmän ja enemmän. En todella uskalla suunnitella yhteistä tulevaisuutta tämän kyseisen miehen kanssa, koska pidän häntä aika ajoittain itsekkäänä ihmisenä. Todella harmin paikka, koska hän on muuten niin lämmin ja lempeä minulle, ja toivoo kovasti että voisimme muuttaa yhteiseen omaan asuntoon ensi vuonna. On ollut ikävää huomata että nämä hänen piirteensä vaikuttavat minuun näin vahvasti, jotta mietin todella vakavissani eroa.
- lasku ja oppi
Nöy, nöy!
Koska mies syö kuitenkin annoksesta enemmän kuin nainen, miehen pitää maksaa 9 e ja naisen 5.5 euroa. Muutenhan nainen edelleenkin maksaa miehen syömisistä. - Helppo elämä
tyttönen kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Tämä asia vaivaa minua vaan enemmän ja enemmän. En todella uskalla suunnitella yhteistä tulevaisuutta tämän kyseisen miehen kanssa, koska pidän häntä aika ajoittain itsekkäänä ihmisenä. Todella harmin paikka, koska hän on muuten niin lämmin ja lempeä minulle, ja toivoo kovasti että voisimme muuttaa yhteiseen omaan asuntoon ensi vuonna. On ollut ikävää huomata että nämä hänen piirteensä vaikuttavat minuun näin vahvasti, jotta mietin todella vakavissani eroa.
Kaikkien on helppo olla lämpimiä ja lempeitä kun elämä on helppoa ja saa olla pihi sekä itsekäs.
Jos haluat tietää kuka hän on miehiään ennen yhteen muuttoa, otat tuon raha-asian esille suoraan ja kerrot mitä mieltä olet siitää. Katso kuinka pitkälle hänen lämpimämsä riittää, kun tulee riitaa, kriisiä, ja ongelmia, kun olette eri mieltä asiasta ja katso että sovitte ne asiat ENNEN yhteenmuuttoa (ja sitä että sinä hoidat koko kahden ihmisen talouden).
Ei se meistä mitään kerro, kun menee hyvin. Se kertoo meistä kaiken, kun menee huonosti, kun tulee riitoja, kun pitää joustaa, selvittää ja ymmärtää.
Itsekäskin pystyy olemaan lämmin ja lempeä, kun kaikki menee niin kuin hän haluaa.
JOS siis oikeasti haluat tietää kuka hän on (ja kuka sinä itse olet). - ankeatäti
Helppo elämä kirjoitti:
Kaikkien on helppo olla lämpimiä ja lempeitä kun elämä on helppoa ja saa olla pihi sekä itsekäs.
Jos haluat tietää kuka hän on miehiään ennen yhteen muuttoa, otat tuon raha-asian esille suoraan ja kerrot mitä mieltä olet siitää. Katso kuinka pitkälle hänen lämpimämsä riittää, kun tulee riitaa, kriisiä, ja ongelmia, kun olette eri mieltä asiasta ja katso että sovitte ne asiat ENNEN yhteenmuuttoa (ja sitä että sinä hoidat koko kahden ihmisen talouden).
Ei se meistä mitään kerro, kun menee hyvin. Se kertoo meistä kaiken, kun menee huonosti, kun tulee riitoja, kun pitää joustaa, selvittää ja ymmärtää.
Itsekäskin pystyy olemaan lämmin ja lempeä, kun kaikki menee niin kuin hän haluaa.
JOS siis oikeasti haluat tietää kuka hän on (ja kuka sinä itse olet).Kiitos tästä - hieno kommentti ja niin totta joka sana. Aloittan kannattaa miettiä tätä ja meidän muiden myös.
Vaikkeissa asioissa ja vaikeina hetkinä ihminen punnitaan.
- Yhteiset säännöt
Ap kertomuksesi tuo esiin rahan vaikutuksen elämään, sillä on suuri merkitys.
Jokaisen suhteen on jo siinä hetkessä kun yhteen mennään keskusteltava rahan käyttötavat. Eli miten maksetaan elämisen ja kodin hankintojen kulut. Niistä on selkeä kuva ja toimintatapa.
Jos niitä yrität jälkeenpäin muuttaa, on varmaa että särö liittoon tulee ja alkaa etääntyminen. Ja etääntymisestä seuraa yleensä ero. Eli sillä rahan käytöllä ja muillakin kodin säännöillä on suuri merkitys ja ne pitää laatia ennen yhteen muuttoa ja muutoksissa, kuten työttömyys, lasten saanti asioita pitää pystyä muuttamaan lei tulevistakin asioista on syytä keskustella samassa tilanteessa.
Samoin pitäisi pystyä laatimaan säännöt harrastusten määrästä ja kotona olemisen sääntö.
Kun ne on kunnossa ja hyväksytty, silloin on edes jokin mahdollisuus uskoa turvaavaan suhteeseen.
Tällä tavoin voi ajatella, onko edes mitään mahdollisuutta elää yhdessä. - 2+20
Joo, niinkuin moni täällä jo todennut, niin vaikeaahan tuo olisi rakentaa yhteistä tulevaisuutta. Vaikka pistäisittekin tarkan jaon yhteen muuttaessa että kummatkin maksaa kaiken puoliksi, ja uskaltaisit pyytää mieheltä hänen osuutensa ruoasta, miten käy kun/jos lapsi syntyy?
Mulle on ollut itsestäänselvyys pienestä pitäen ettei pidä olla liian tarkka rahojen suhteen parisuhteessa. Mallia on näyttänyt vanhemmat, jotka maksaa esim kauppareissuja suht 50/50, vuorottelevat siis, ja tietty jos toinen liikenteessä ja kaupassa tarvii käydä, ei tule ininöitä että "kun mä kävin viimeksi", vaan osataan joustaa. Tähän pyrin omassakin suhteessa. Vuorotellen maksetaan jos isot ostokset kaupasta mukaan esim viikonlopuksi, jos ulkona syödään niin yleensä ollaan sovittu erikseen että jos toinen nyt tarjoaa kun toinen maksoi viimeksi. Jos toisella rahat tiukilla niin voi sopia että ensi kerralla hän sitten maksaa.
Tietty voi puolittaa niinkin että kummatkin maksaa omat kulunsa, käyhän se niinkin, mutta hyvä että vakavissasi mietit tulevaisuutta,ja toivon että pystyt jakamaan ajatuksesi myös miehesi kanssa, sillä joskus se että tulee tietoiseksi siitä että joku juttu häiritsee niin pahasti parisuhdetta että harkitaan eroa auttaa tätä osapuolta ymmärtämään tilanteen, ja ottaa sinut vakavasti. - köyhä myös
Jos haluat joskus lapsia, niin älä vaan ryhdy tekemään niitä hänen kanssaan! Saat nimittäin mieheltä rahaa lapsen menoihin vasta hirveän taistelun kanssa ja lapsihan jos joku tarvitsee kuitenkin vaunut, pinnasängyn, vaippoja, vaatteita jne. Hän tuskin myöskään suostuu elättämään sinua, jotta voisit jäädä kotiin hoitamaan vauvaa, jolloin sinun on pakko mennä töihin kun vauva on alle vuoden ikäinen.
Jos haluat olla hänen kanssa yhdessä, ryhdy vaativammaksi. Jos raha on hänelle elämässä tärkeintä, hän etsii sellaisen naisen, joka on tarpeeksi kiltti ja hellämielinen, jotta nainen alistuu hänen sääntöihinsä. Itse en enää suostu sellaiseen. itse asiassa nyt sinkkuna en enää viitsi käydä enää treffeilläkään, koska miehet olettavat ilman muuta, että nainen maksaa jne, sillä kerran treffikumppanini jopa tokaisi, että "varmaan voit heittää mut matkalla kotiin" ja se lenkki olisi ollut n. 40 km! - jiiri jaka
Ei hätää, sovitte molemmat hyvin yhteen, koska raha vaikuttaisi olevan tärkeää. Lahjojen ostossa kannattaa huomioida, että ei kannata odottaa toisen myös antavan lahjoja. Pikemmin kokea vain antamisen iloa.
- nojooooooo
Minä ja muija ostellaan jatkuvasti jotai jomman kumman rahoilla.eikä mitää kitinää..ota sitten joku tuhlaajapoika joka antaa rahaa ku roskaa
."rakkautta"
- Huuruharakka
Pahoittelen tätä toteamusta mutta harvemmin se luonne muuttuu noiden raha-asioiden, toisen muistamisen lahjoilla suhteen..
Toki vasta seurustelette niin voihan miehellä olla tiukka linja rahan kanssa ja eri näkemys kuinka sitten mahdollisesti avioiduttua ja perheellisenä toimisi? Mutta harvemmin se mieli muuttuu..
Asuin nuorena likkana myös hyvin pihin miehen kanssa. Itse kyllä rahoitin meidän lomia ja moottoripyörää ym sivutöideni avulla. :D Sitä hupsuna halusi lahjoa toista.. vaikka takasin saattoi tulla tyyliin karkkipussi ja oli varakkaampi kuin minä. Järkiinnyin sitten muutaman vuoden kuluttua.
Nykyään meillä on ukon kanssa sekä omat ja yhteiset rahat. Kumpikin ostelee mitä tykkää ja lahjotaan molemminpuolin. Tiukkina aikoina on katsottu miten eletään tarkemmin mutta koskaan ei ole kolikoita laskettu. Hiukan pienemmät tulot itselläni ja tällöin mies makselee pikkusen isompia laskuja ja korvaan ne kyllä hoitamalla asioita ja kotia enemmän vuorostani. Ei ole valitellut ikinä :) - pihi rakkaudessa
Panostuss kirjoitti naulan kantaan. Mies, joka ei halua antaa 'rakkaallensa', ovat myös tunteissaan saitoja. Ap kirjoitti, että kaverinsa on lämmin ja välittävä, mutta toisaalta ap kirjoittaa kokemuksestaan, että miehelle raha on aina ykkönen ja ap tulee jäljessä.
Ap on tunne-elämältään kypsä, koska hän tiedostaa, että yhteinen tulevaisuus ei näytä hyvältä. On olemassa miehiä, joille rakkaus, oma rakas tulee ykkösenä, eikä raha.
On epätodennäköistä, että kaverisi muuttuu, ainakaan tässä parisuhteessa. Ap kertoi miten mies kokee säästävänsä, kun oma kulta maksaa. Kuitenkin hän ei halua antaa itse omalle kullalleen. Ap ei ehkä tiedosta, mutta kysymys on saituudesta myös tunteiden suhteen. Sinä ap et koe olevasi miehellesi tärkeä ja rakas. Et olekaan, koska raha on hänelle tärkeintä.
Sinun täytyy tehdä omat päätöksesi, mutta minkälainen yhteinen tulevaisuutenne olisi? Tätä samaa. - analysoija
Miehesi näkökulma on hieman yksi oikoinen. Sinä yrität muuttaa häntä anteliaammaksi tuomalla kaikenlaisia lahjoja. Miehellesi ei todennäköisesti ole kertaakaan käynyt mielessä että sinä odotat jotain takaisin. Hän vain luulee, että olet hupsu joka tulee onnelliseksi lahjojen antamisesta. Hän tuskin itse antaa yhtään kenellekään mitään tavaroita.
Millä tavalla miehesi on pyytänyt? Omasta mielestään ei varmaan ole pyytänyt mitään. Olet varmaan halunnut selvittää mistä miehesi tykkää ja hän on sanonut että nyt sitten ja tätä jos se kerran tekee sinut onnelliseksi.
Lisäksi hän saattaa epäillä, että yrität vaivihkaa saada hänen rahansa käyttöön pieni pala kerrallaan.
Kolmanneksi hän ei varmastikaan ymmärrä miksi jollekin ihmiselle pitää ostaa jotain. Jokainen ostaa itselleen mitä pystyy ostamaan.
Eli kuulostaa kommunikaatio ongelmalta. Sinun pitää sanoa suoremmin, että haluat hänen rahat. Suhteen alkuvaiheessa sitä ei kannata kovin suoraan sanoa.- nopnop
jos ei ymmärrä, siitä kärsii vain itse. Mitenhän useimmat parit kuitenkin selviää tuostakin "ongelmasta" onnellisina, ajatteletko, että kaikissa suhteissa joku yrittää viedä toiselta jotakin. Saa olla yksin, jos noin haluaa ajatella. Olisi köyhä, niin tajuaisi, mitä on toisesta välittäminen. Yks lati liikaa, et ymmärtäisi siitä mitään.
- Kіs-kіsu
Ei ole mikään "kommunikaatio ongelma", mies on vain syvältä hanurista ja eläköön ja kuolkoon yksinäisenä.
- analysoija
nopnop kirjoitti:
jos ei ymmärrä, siitä kärsii vain itse. Mitenhän useimmat parit kuitenkin selviää tuostakin "ongelmasta" onnellisina, ajatteletko, että kaikissa suhteissa joku yrittää viedä toiselta jotakin. Saa olla yksin, jos noin haluaa ajatella. Olisi köyhä, niin tajuaisi, mitä on toisesta välittäminen. Yks lati liikaa, et ymmärtäisi siitä mitään.
Jos ei ymmärrä siitä kärsii molemmat, ainakin ap kärsii piheydestä. Mies kärsii vasta sitten kun ap:n mitta tulee täyteen.
"ajatteletko, että kaikissa suhteissa joku yrittää viedä toiselta jotakin."
Kaikissa suhteissa on kaksi eri ihmistä ja heillä on erilaiset käsitykset siitä mihin rahat käytetään. Miehet haluavat miesten juttuja ja naiset haluavat naisten juttuja.
Onnellisissa suhteissa osataan ymmärtä, että minun rahat kuuluu laittaa johonkin tosi typerään kun toinen niin haluaa. Toisin sanoen minä en saa sitä mitä haluan, koska rahat menevät toisen haluamiin turhuuksiin. Ap:n mies ei vain ymmärrä tätä.
Ap:n ongelma on se, että hän kuvittelee omalla esimerkillä herättävän vastavuoroisuuden tunteen ja katkeroituu.
Miehet eivät ymmärrä mitään vihjeitä. Mies ajattelee, jopas nyt jotakin tuo se vaan ostelee minulle kaikkea mitä haluan. Pudistelee ehkä päätään ja ajattelee, että onpa outoa.
Mies ymmärtää suoraa puhetta, kuten sen, että minä haluan sinulta lahjoja, muuten koen, ettet rakasta minua.
Toinen mitä miehet ymmärtää on seksillä kiristäminen. Palkitaan seksillä kun ollaan saatu joku rakkauden osoitus, muuten pihdataan. Kun mies kysyy, miksi pihtaat, ap voi sanoa, että et huomioi minua samalla tavalla tavaroilla kuin muita lahjotaan.
Onnellisissa suhteissa tämä tapahtuu niin hienovaraisesti, ettei kukaan edes huomaa sitä. - näkökulma.
analysoija kirjoitti:
Jos ei ymmärrä siitä kärsii molemmat, ainakin ap kärsii piheydestä. Mies kärsii vasta sitten kun ap:n mitta tulee täyteen.
"ajatteletko, että kaikissa suhteissa joku yrittää viedä toiselta jotakin."
Kaikissa suhteissa on kaksi eri ihmistä ja heillä on erilaiset käsitykset siitä mihin rahat käytetään. Miehet haluavat miesten juttuja ja naiset haluavat naisten juttuja.
Onnellisissa suhteissa osataan ymmärtä, että minun rahat kuuluu laittaa johonkin tosi typerään kun toinen niin haluaa. Toisin sanoen minä en saa sitä mitä haluan, koska rahat menevät toisen haluamiin turhuuksiin. Ap:n mies ei vain ymmärrä tätä.
Ap:n ongelma on se, että hän kuvittelee omalla esimerkillä herättävän vastavuoroisuuden tunteen ja katkeroituu.
Miehet eivät ymmärrä mitään vihjeitä. Mies ajattelee, jopas nyt jotakin tuo se vaan ostelee minulle kaikkea mitä haluan. Pudistelee ehkä päätään ja ajattelee, että onpa outoa.
Mies ymmärtää suoraa puhetta, kuten sen, että minä haluan sinulta lahjoja, muuten koen, ettet rakasta minua.
Toinen mitä miehet ymmärtää on seksillä kiristäminen. Palkitaan seksillä kun ollaan saatu joku rakkauden osoitus, muuten pihdataan. Kun mies kysyy, miksi pihtaat, ap voi sanoa, että et huomioi minua samalla tavalla tavaroilla kuin muita lahjotaan.
Onnellisissa suhteissa tämä tapahtuu niin hienovaraisesti, ettei kukaan edes huomaa sitä.Ajatteleppas hetki sitä, mitä on yhteinen hyvä oman individualismin sijaan. Ei suhteessa menetys siitä lähtökohdasta, että toisen hyvän pitää olla toiselta pois. Kompromissienkin tarkoitus on tähdätä yhteiseen hyvään. Se on täysin eri asia kuin miehen tai naisen oma itsekäs hyvä. Kyllä suhteessa raha-asioidenkin suhteen tulee katsoa samaan suuntaan molempien parhaaksi, kuten kaikissa muissakin asioissa. Jos on hyvin mustavalkoinen lähtökohta, että toisen hyvä on aina itseltä pois, ei kannata suhteeseen mennä tai voi pohtia omia ajatusrakennelmia. Ei suhteessa ole tarkoitus olla toista vastaan tai toisen huonoksi vaan yhteiseksi hyväksi. Se vaatii joskus kompromisseja, mutta toisaalta jos molemmat on asiassa mukana, niinkuin yleensä on, jostakin voi luopua, jotakin saada tilalle.
- uskomatonta38
Minä eroaisin tuollaisesta moukasta!! Hänen saituus kuvastaa sitä millainen hän on!! Hän on itsekäs oman edun tavoittelija kaikessa muussakin. Hänen rahan käyttönsä kuvastaa hänen todellista luonnettaan.
- ainapitäämaksaasaatana
Vitun ämmät jokka vaan juoksee rahan perässä.haistakaa vittu
- pihin perhe
Liika piheys kyllä on iso ongelma jo alkuunsa ja sitten jos kuitenkin hankitte perheen, lapset ovat sinun kustannettaivia eivät hänen...usko pois..pihi mikä pihi..
- varoituksellista
No onhan tuo vakavan mietintämyssyn paikka. Joko vetäytyä pois tai sitten ainakin ns. nostaa kissa pöydälle ja keskustella elämän periaatteista, ja jos ei muutoshalukkuutta ole, niin vetäytyä pois. Tosin kun muutos voisi olla vain taktisesti tilapäistä, niin turvallisinta ja varminta on poistua heti takavasemmalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799