TOTO

luke

Terve kaikille musiikin ystäville!

Onks tääl ketään todellisia TOTO diggareita??
Olis mukava vaihtaa juttua. Itse olen TOTO-fani
20- vuoden kokemuksella..

12

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kömpelö

      Toton Africa on mielestäni maailman hirvein biisi...eipä muuta...

    • G. Porgy

      No moikka!

      En tiedä mitkä kriteerit sulla on "todelliselle"
      TOTO diggarille, mutta itselle kolahti toi Rosanna
      tosi rajusti muistaakseni tossa 80-luvun alkupuolella. Africahan on ilmeisesti sieltä
      samoilta ajoilta, mutta en noteerannut sitä silloin kovin korkealle. Pidin sitä silloin jotenkin "lällynä" biisinä. Nykyään kun sen kuulee
      (soi muuten tosi usein radiossa) sitä oikeen pysähtyy kuuntelemaan ja aina siitä löytää jotain uutta ja nyt se kuuluukin mun mielestä TOTOn parhaisiin kipaleisiin. 70-luvun tuotantoa en tunne kovin hyvin muuten kuin muutaman kokoelma levyn kautta.Ostin tässä muutama vuosi sitten Steve Lukatherin soololevyn LUKE. Mitä mieltä olet siitä? Mulle tuli ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen mieleen että ei taida kaverilla olla siviilissä ihan asiat kunnossa ku oli jotenkin niin synkän oloisia biisejä vaikka en nyt niin kovin hyvin englantia osaakkaan.Muuten levy kyllä tuntuu kerta kerralta paremmalta. Niin kyllä mullakin rupee tulemaan parikymmentä vuotta tuota "faniutta" täyteen.Pitäisköhän sitä juhlistaa jotenkin?

      • Luke

        Terve!!
        Mä omistan kaikki Toton levyt ja vaikka paljon on tullu niitä kuuneltua,ni silti aina löytyy biiseistä jotain uutta. Se on kyl munki mielestä yllättävän synkkä levy se Lukatherin LUKE.Mielestäni Lukatherin varhaisemmat soololevyt Candyman ja Lukather ovat loistavia. Kannattaa hankkia jos sinulla ei vielä niitä ole. Ne ovat aivan erilaista kuin tämä viimeinen.Vaikka ei levu Lukekaan huono ole, mutta niin erilainen kuin aiemmat. TOTOlta tulee muuten keväällä uusi levy. Luultavasti toukokuussa. Ja sen jälkeen maailman kiertue. Viimeksi kun TOTO vieraili Suomessa olin juhlistamassa sitä eturivissä. Samaan pitää pyrkiä taas kesällä...


      • Mikael Forsby
        Luke kirjoitti:

        Terve!!
        Mä omistan kaikki Toton levyt ja vaikka paljon on tullu niitä kuuneltua,ni silti aina löytyy biiseistä jotain uutta. Se on kyl munki mielestä yllättävän synkkä levy se Lukatherin LUKE.Mielestäni Lukatherin varhaisemmat soololevyt Candyman ja Lukather ovat loistavia. Kannattaa hankkia jos sinulla ei vielä niitä ole. Ne ovat aivan erilaista kuin tämä viimeinen.Vaikka ei levu Lukekaan huono ole, mutta niin erilainen kuin aiemmat. TOTOlta tulee muuten keväällä uusi levy. Luultavasti toukokuussa. Ja sen jälkeen maailman kiertue. Viimeksi kun TOTO vieraili Suomessa olin juhlistamassa sitä eturivissä. Samaan pitää pyrkiä taas kesällä...

        !

        Hauskaa että pidät totosta niin että oikein eturivissä olet ollut kuulemassa. Mun mielestä Rosanna ja Africa on molemmat ihan ookoo ralleja, mutta noin yleisesti ottaen toto edustaa meikäläiselle lähinnä negatiivisia assosiaatioita. Tällä tarkoitan sitä, miten hienolla tuotannolla, soitolla ja soundeilla meikataan musiikin todellisen substanssin puuttumista, eli sitä ettei oikeasti ole yhtään mitään sanottavaa.

        Kaikki mun tuntemani toto-diggarit ovat itse kitaristeja, jotka saavat kicksejä Lukatherin soitosta mutta eivät koskaan puhu biiseistä biiseinä, vaan ennemminkin hienojen kitaralickien ilmentyminä. Eli vähän sama ilmiö kuin Steve Vailla, jolta musiikin tekijänä karkasi mopo käsistä heti kun Zappa-pesti oli ohitse.

        Mutta nämä siis ovat vain mun subjektiivisia näkemyksiäni - viime kädessähän kuulija itse määrittelee oman suhteensa musiikkiin ja jokaisella on lupa nauttia siitä mikä mukavimmalta tuntuu.


      • Tota noin Toto
        Mikael Forsby kirjoitti:

        !

        Hauskaa että pidät totosta niin että oikein eturivissä olet ollut kuulemassa. Mun mielestä Rosanna ja Africa on molemmat ihan ookoo ralleja, mutta noin yleisesti ottaen toto edustaa meikäläiselle lähinnä negatiivisia assosiaatioita. Tällä tarkoitan sitä, miten hienolla tuotannolla, soitolla ja soundeilla meikataan musiikin todellisen substanssin puuttumista, eli sitä ettei oikeasti ole yhtään mitään sanottavaa.

        Kaikki mun tuntemani toto-diggarit ovat itse kitaristeja, jotka saavat kicksejä Lukatherin soitosta mutta eivät koskaan puhu biiseistä biiseinä, vaan ennemminkin hienojen kitaralickien ilmentyminä. Eli vähän sama ilmiö kuin Steve Vailla, jolta musiikin tekijänä karkasi mopo käsistä heti kun Zappa-pesti oli ohitse.

        Mutta nämä siis ovat vain mun subjektiivisia näkemyksiäni - viime kädessähän kuulija itse määrittelee oman suhteensa musiikkiin ja jokaisella on lupa nauttia siitä mikä mukavimmalta tuntuu.

        ...että täältäkin löytyy vielä ihmisiä jotka ymmärtää että jokaisella "kaiffarilla" on oma musiikkimaku ja annetaan arvoa sille. Jokainenhan kuuntelee sellaista musiikkia mistä tykkää. Ei siihen pitäisi kenenkään tulla elvistelemään tyyliin että:" vitun runkkuhomo toi on ihan perseestä toi sun suosikkimusiikki"....jne.
        kuten täällä porukalla on valitettavan usein tapana tehdä.


    • Petra

      Mahtavaa musiikkia, sanokoon muut mitä haluaa.
      Odotellen seuraavaa konserttia... Petra

      • luke

        kiitti Petra!

        Oon kyl samaa mieltä sun kaa!! olitko muuten viime keikalla?


      • Petra
        luke kirjoitti:

        kiitti Petra!

        Oon kyl samaa mieltä sun kaa!! olitko muuten viime keikalla?

        Joo kyllä olin viime keikalla, toisella rivillä seisoskelemassa.


    • toto diggari

      se on ehkä amerikkalaisista rock bändeistä tunnetuin ja myös siksi musiikillisia nyansseja sisältävä on tosi hyvää. ja bändissä on kovia äijä soittamassa esim. maailman teknisin rumpali simon phillips ja myös jazz pianistina tunnettu dave. ttttt;mikko

    • Beku

      Milloin tuo Suomen Euroviisuedustaja
      on ollut Totossa?
      Ettei vain laulaisi Africa-levyllä?

    • imisitteensä

      Steve lukather on sovinisti paskakasa. Aivasama mitä hoilaa.

      • noinsuunnillee254

        Sinä taidat olla vaan kännissä tai rapulassa ?
        Luka on mainio mies kaikin tavoin.
        MInullaon lähes kaikki toto levyt mutta ne on niin huonosti
        masteroitu ja mixattu että lähes kärsimystä kuunnella.
        onneksi on tulossa uudet remaster.versiot, täytyy kai ostaa kaikki?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe