Terve kaikille musiikin ystäville!
Onks tääl ketään todellisia TOTO diggareita??
Olis mukava vaihtaa juttua. Itse olen TOTO-fani
20- vuoden kokemuksella..
TOTO
12
1229
Vastaukset
- kömpelö
Toton Africa on mielestäni maailman hirvein biisi...eipä muuta...
- G. Porgy
No moikka!
En tiedä mitkä kriteerit sulla on "todelliselle"
TOTO diggarille, mutta itselle kolahti toi Rosanna
tosi rajusti muistaakseni tossa 80-luvun alkupuolella. Africahan on ilmeisesti sieltä
samoilta ajoilta, mutta en noteerannut sitä silloin kovin korkealle. Pidin sitä silloin jotenkin "lällynä" biisinä. Nykyään kun sen kuulee
(soi muuten tosi usein radiossa) sitä oikeen pysähtyy kuuntelemaan ja aina siitä löytää jotain uutta ja nyt se kuuluukin mun mielestä TOTOn parhaisiin kipaleisiin. 70-luvun tuotantoa en tunne kovin hyvin muuten kuin muutaman kokoelma levyn kautta.Ostin tässä muutama vuosi sitten Steve Lukatherin soololevyn LUKE. Mitä mieltä olet siitä? Mulle tuli ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen mieleen että ei taida kaverilla olla siviilissä ihan asiat kunnossa ku oli jotenkin niin synkän oloisia biisejä vaikka en nyt niin kovin hyvin englantia osaakkaan.Muuten levy kyllä tuntuu kerta kerralta paremmalta. Niin kyllä mullakin rupee tulemaan parikymmentä vuotta tuota "faniutta" täyteen.Pitäisköhän sitä juhlistaa jotenkin?- Luke
Terve!!
Mä omistan kaikki Toton levyt ja vaikka paljon on tullu niitä kuuneltua,ni silti aina löytyy biiseistä jotain uutta. Se on kyl munki mielestä yllättävän synkkä levy se Lukatherin LUKE.Mielestäni Lukatherin varhaisemmat soololevyt Candyman ja Lukather ovat loistavia. Kannattaa hankkia jos sinulla ei vielä niitä ole. Ne ovat aivan erilaista kuin tämä viimeinen.Vaikka ei levu Lukekaan huono ole, mutta niin erilainen kuin aiemmat. TOTOlta tulee muuten keväällä uusi levy. Luultavasti toukokuussa. Ja sen jälkeen maailman kiertue. Viimeksi kun TOTO vieraili Suomessa olin juhlistamassa sitä eturivissä. Samaan pitää pyrkiä taas kesällä... - Mikael Forsby
Luke kirjoitti:
Terve!!
Mä omistan kaikki Toton levyt ja vaikka paljon on tullu niitä kuuneltua,ni silti aina löytyy biiseistä jotain uutta. Se on kyl munki mielestä yllättävän synkkä levy se Lukatherin LUKE.Mielestäni Lukatherin varhaisemmat soololevyt Candyman ja Lukather ovat loistavia. Kannattaa hankkia jos sinulla ei vielä niitä ole. Ne ovat aivan erilaista kuin tämä viimeinen.Vaikka ei levu Lukekaan huono ole, mutta niin erilainen kuin aiemmat. TOTOlta tulee muuten keväällä uusi levy. Luultavasti toukokuussa. Ja sen jälkeen maailman kiertue. Viimeksi kun TOTO vieraili Suomessa olin juhlistamassa sitä eturivissä. Samaan pitää pyrkiä taas kesällä...!
Hauskaa että pidät totosta niin että oikein eturivissä olet ollut kuulemassa. Mun mielestä Rosanna ja Africa on molemmat ihan ookoo ralleja, mutta noin yleisesti ottaen toto edustaa meikäläiselle lähinnä negatiivisia assosiaatioita. Tällä tarkoitan sitä, miten hienolla tuotannolla, soitolla ja soundeilla meikataan musiikin todellisen substanssin puuttumista, eli sitä ettei oikeasti ole yhtään mitään sanottavaa.
Kaikki mun tuntemani toto-diggarit ovat itse kitaristeja, jotka saavat kicksejä Lukatherin soitosta mutta eivät koskaan puhu biiseistä biiseinä, vaan ennemminkin hienojen kitaralickien ilmentyminä. Eli vähän sama ilmiö kuin Steve Vailla, jolta musiikin tekijänä karkasi mopo käsistä heti kun Zappa-pesti oli ohitse.
Mutta nämä siis ovat vain mun subjektiivisia näkemyksiäni - viime kädessähän kuulija itse määrittelee oman suhteensa musiikkiin ja jokaisella on lupa nauttia siitä mikä mukavimmalta tuntuu. - Tota noin Toto
Mikael Forsby kirjoitti:
!
Hauskaa että pidät totosta niin että oikein eturivissä olet ollut kuulemassa. Mun mielestä Rosanna ja Africa on molemmat ihan ookoo ralleja, mutta noin yleisesti ottaen toto edustaa meikäläiselle lähinnä negatiivisia assosiaatioita. Tällä tarkoitan sitä, miten hienolla tuotannolla, soitolla ja soundeilla meikataan musiikin todellisen substanssin puuttumista, eli sitä ettei oikeasti ole yhtään mitään sanottavaa.
Kaikki mun tuntemani toto-diggarit ovat itse kitaristeja, jotka saavat kicksejä Lukatherin soitosta mutta eivät koskaan puhu biiseistä biiseinä, vaan ennemminkin hienojen kitaralickien ilmentyminä. Eli vähän sama ilmiö kuin Steve Vailla, jolta musiikin tekijänä karkasi mopo käsistä heti kun Zappa-pesti oli ohitse.
Mutta nämä siis ovat vain mun subjektiivisia näkemyksiäni - viime kädessähän kuulija itse määrittelee oman suhteensa musiikkiin ja jokaisella on lupa nauttia siitä mikä mukavimmalta tuntuu....että täältäkin löytyy vielä ihmisiä jotka ymmärtää että jokaisella "kaiffarilla" on oma musiikkimaku ja annetaan arvoa sille. Jokainenhan kuuntelee sellaista musiikkia mistä tykkää. Ei siihen pitäisi kenenkään tulla elvistelemään tyyliin että:" vitun runkkuhomo toi on ihan perseestä toi sun suosikkimusiikki"....jne.
kuten täällä porukalla on valitettavan usein tapana tehdä.
- Petra
Mahtavaa musiikkia, sanokoon muut mitä haluaa.
Odotellen seuraavaa konserttia... Petra- luke
kiitti Petra!
Oon kyl samaa mieltä sun kaa!! olitko muuten viime keikalla? - Petra
luke kirjoitti:
kiitti Petra!
Oon kyl samaa mieltä sun kaa!! olitko muuten viime keikalla?Joo kyllä olin viime keikalla, toisella rivillä seisoskelemassa.
- toto diggari
se on ehkä amerikkalaisista rock bändeistä tunnetuin ja myös siksi musiikillisia nyansseja sisältävä on tosi hyvää. ja bändissä on kovia äijä soittamassa esim. maailman teknisin rumpali simon phillips ja myös jazz pianistina tunnettu dave. ttttt;mikko
- Beku
Milloin tuo Suomen Euroviisuedustaja
on ollut Totossa?
Ettei vain laulaisi Africa-levyllä? - imisitteensä
Steve lukather on sovinisti paskakasa. Aivasama mitä hoilaa.
- noinsuunnillee254
Sinä taidat olla vaan kännissä tai rapulassa ?
Luka on mainio mies kaikin tavoin.
MInullaon lähes kaikki toto levyt mutta ne on niin huonosti
masteroitu ja mixattu että lähes kärsimystä kuunnella.
onneksi on tulossa uudet remaster.versiot, täytyy kai ostaa kaikki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029