Internetiä selaillessa tulee usein vastaan lehtiartikkeleita, joissa käsitellään vanhuuteen liittyviä ongelmia erityisesti terveyden alalla samoin kuin mahdollisuuksia ongelmien lieventämiseen.
Olisikin hyvä, jos olisi ketju, johon niitä voidaan sijoittaa ja josta jokainen tiedonhaluinen voi niitä keskitetysti lukea. (Olisi siten periaatteessa vähän samantapainen kuin väliin parjatut musiikkilinkkiketjut.)
Sellaisista artikkeleista voisi hyvinkin moni kiinnostua palstalla. Onhan terveys ja sen ylläpito lähellä kaikkia ja jokaista.
Tulkoon tähän aloitukseen nyt yksi sellainen artikkeli,jossa käsitellään muistia:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2014110518810602_tr.shtml
terveys ja muisti
9
77
Vastaukset
- elontie
Kiitos hyvästä linkistä, jossa paljon terveystietoa!
Aivan hyvä idea olisi tuo terveyspalsta, sieltä voisi hyvin jokainen napata
tärkeää tietoa myös itselleen.
Se myös aktivoisi ihmisiä pitämään parempaa huolta itsestään.
Nimi voisi olla vaikka "Terveyspirtti", tai joku tuon tapainen.
Siellä olisi mukava käydä uusia vinkkiä kuulostelemassa. - kofeini
TV:stä tuli juttua m.m. kahvista.
Siinäoli tutkittu vaaleaa ja tummapaahtoista kahvia ja huomattiin vaalean olevan
parempaa.
Siitä löytyi joitain terveellisiä fenoideja, joia saa myös hedelmistä.
Itse olen vaistomaisesti ollut aina sen vaaleapaahtoisen ystävä.- papunen.
Miten lie.
"Herkkävatsaisille Aro vinkkaa, että esimerkiksi Etelä-Euroopan maissa nautittu tummapaahtoinen kahvi voisi olla usein Suomessa juotua vaaleaa terveellisempää karvaammasta maustaan huolimatta.
– Mahavaivoja ei näyttäisi olevan niin paljoa tumman kahvin ja espresson juojilla. Mutta asiasta ei ole tieteellistä tutkimusta, se perustuu yksilöllisiin kokemuksiin."
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/laakari--nain-kahvi-vaikuttaa-terveyteesi/2358556
- eppu2
Jostain luin hiljan, että naisilla kuumat aallot heikentää muistia, mutta tilanne palautuu, kun ne on ohi.
Meillä on terveyspalsta,joten mitään uutta emme voi laatia,mutta viivähdä hetkeksi,tai kohota kuntoasi vois menetellä yhtymäkohtaan.
Kuntopiiriläinen ama mukana kunnonkohennuksessa- 21.... 3
Missä meillä (siis 70 ) on täällä muka jo terveyspalsta? Missä? Meillä on omat ikään liittyvät ongelmamme.
" ...mutta viivähdä hetkeksi,tai kohota kuntoasi vois menetellä yhtymäkohtaan."
- Mistä edellä olevassa on kyse? Mitä tuo oikein tarkoittaa? Ei vaikuta oikein ymmärrettävältä ajatuksenkululta. - Toivontytär
21.... 3 kirjoitti:
Missä meillä (siis 70 ) on täällä muka jo terveyspalsta? Missä? Meillä on omat ikään liittyvät ongelmamme.
" ...mutta viivähdä hetkeksi,tai kohota kuntoasi vois menetellä yhtymäkohtaan."
- Mistä edellä olevassa on kyse? Mitä tuo oikein tarkoittaa? Ei vaikuta oikein ymmärrettävältä ajatuksenkululta.Rituliini tarkoitti varmaan Suomi24:n terveyspalstaa. Sieltä löytyy monenlaista pohdintaa ja kysymyksiä ainakin sairauksista.
- nousu-vesi
Meidän ikäihmisten omat taudit ja haittatekijät arjessa muisti liikunta ja mitä kaikkea tähän ikään mahtuu, on hyvä että niistä voisi kirjoittaa täällä.
Olen kurkistellut edellä mainittuille palstoille enkä ole monenkaan ikäistemme siellä kirjoittaneen. - NÄIN nyt
Viina vie muistinkin, rahoista puhumattakaan. Vieläkin joku voi viinan vaikutuksen alaisena pelata kotinsa.
"Sari Helin: Some-kansa puolustaa hanakammin viinaa kuin hyväksikäytettyjä lapsia
Tapahtui näinä päivinä, että somelainen vapaus julistaa viinan ilosanomaa oli uhattuna, kirjoittaa Sari Helin blogissaan."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k303700Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet491608- 731328
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751171Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911031Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1701021- 78862
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua37760Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?47735- 39699