Olen laihtunut 15 kiloa. Normaalipainon ylärajasta lähelle alarajaa ja olen nykyään todellakin hoikka. Kaiken olen saanut aikaiseksi syömällä vähemmän kuin kulutan ja liikuntaa en ole harrastanut pätkääkään, kun en ehdi.
ensin kun laihdutin niin kukaan ei sanonut mitään, mutta huomasin arvostelevia katseita. Kateuttako? En puhunut kenellekään laihduttamisestani, koska se ei kuulu kenellekään.. Jos töissä tarjottiin karkkia yms. herkkuja, niin sanoin olevani vain herkkulakossa.
Sitten muutama kuukausi oman tavoitteeni täyttymisen jälkeen alkoi ns. "ilkeily".
Esim. - Menehän sinä, kun olet tollanen laiheliini
- Eihän toi mitään syö, turha sille on mitään tarjota
- Sun on puolet päästä kadonnut jonnekin
jne. jne.
Kukaan ei ole vielä suoraan tullut sanomaan, että "oletpas sinä laihtunut kovasti" tms. jota olisin ennemminkin odottanut.
Onhan kommentit hauskoja ja vitsikkäitä, mutta mitä hittoo? Mitä väliä? En itse ikinä sano kenenkään ulkonäöstä itse mitään (hyvää enkä pahaa) jos pyydetään kommentoimaan, niin en ikinä ainakaan pahaa. Kaikki näyttävät siltä kuin näyttävät ja se on jokaisen henkilökohtainenhelvetti, jos ei tykkää siitä miltä näyttää.
mikä pakko on kommentoida ääneen toisten ulkonäköä
3
65
Vastaukset
- äläkuuntele
Kateellisten puhetta, samaa olen huomannut osassa omaa lähipiiriä, mutta onneksi niitä fiksuja on enemmän. Ole iloinen suorituksestasi ja toisesta korvasta sisään, toisesta ulos
- cuba libre
Ei se tässä tapauksessa painoosi liity. Äläkä itseäsi siitä syyllistä, äläkä muitakan. Jokaisella meillä on omat ongelmansa sekä huonot päivänsä.
Siinä mielessä tämä liittyy laihdutus topikkiin, että ylipaino ei välttämättä lainkaan ole se huonon olon syy. Mahdollisesti yksi seuraus ja terveellisemmillä tavoilla voisi muutkin asiat hoitua hieman paremmin.
Tiedät kyllä hyvin, että ylipainoisia solvataan, lapsesta asti. Samalla tavoin muitakin fyysisiä ihanteesta eroavia poikkeavuuksia, ja liikaa ihanteellisuudessakin oloa myös. Sellaista se on, ei siihen ole pakotietä. Yksi vihke kuitenkin: Syyllistäminen, syyllisti sitten itseään tai muita, ei sitä ongelmaa poista, ei ollenkaan. - Herkkis?
- Eihän toi mitään syö, turha sille on mitään tarjota
Juuri kirjoitit, ettet ota, kun tarjotaan??? Ulkonäön kommentointi on huonoa käytöstä, mutta esim. tuo ei ollut ulkonäön kommentointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959