Olen kirjoittanut englannista B:n lukioaikaan. Ymmärrän kohtuu hyvin englantia, mutta puhuminen takeltelee. Sanavarasto ei ole vielä tarpeeksi laaja ja puhuminen jännittää kovasti. Olen kuitenkin menossa puoleksi vuodeksi Englantiin töihin. Työpaikalla puhutaan englantia. Todennäköisesti vapaa-ajalla tulen myös käyttämään englantia, ellen satu saamaan suomalaista kämppistä. Mitä veikkaatte - Puhunko kolmen kuukauden tai edes puolen vuoden päästä sujuvaa englantia?
Missä ajassa oppii puhumaan lontoota?
5
238
Vastaukset
- Marcku
Älä jännitä. Se on meidän suomalaisten yleisin virhe.
Sen kun puhut vaan vaikka vähän änkyttäisitkin, kun sanoja haet.
Yllättävän nopeasti tulee lontoo taittumaan kun vettä vaan! Kiitos kannustuksesta Marcku! :) Kovasti toivon englannin kielen parantuvan. Sen vuoksi lähdenkin töihin Englantiin.
- Mfm
Varmasti puhut 3 kk:n päästä sujuvasti. Itse ainakin edistyin hirveesti viikossa.l
- jimi3
Itse lähes samassa tilanteessa, mutta työpaikkaa ei vielä ole. Ymmärsinkö oikein, että sinulla on jo työpaikka? Miten onnistuit haastattelussa kielitaidollasi?
Kyllä. Takelellen, mutta ilmeisesti tuli sen verran sanoja oikeassa järjestyksessä, että haastattelija ymmärsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672415- 661387
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww761210EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41137- 79855
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19800- 43688
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta83672Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe25649- 30646