Olen kirjoittanut englannista B:n lukioaikaan. Ymmärrän kohtuu hyvin englantia, mutta puhuminen takeltelee. Sanavarasto ei ole vielä tarpeeksi laaja ja puhuminen jännittää kovasti. Olen kuitenkin menossa puoleksi vuodeksi Englantiin töihin. Työpaikalla puhutaan englantia. Todennäköisesti vapaa-ajalla tulen myös käyttämään englantia, ellen satu saamaan suomalaista kämppistä. Mitä veikkaatte - Puhunko kolmen kuukauden tai edes puolen vuoden päästä sujuvaa englantia?
Missä ajassa oppii puhumaan lontoota?
5
156
Vastaukset
- Marcku
Älä jännitä. Se on meidän suomalaisten yleisin virhe.
Sen kun puhut vaan vaikka vähän änkyttäisitkin, kun sanoja haet.
Yllättävän nopeasti tulee lontoo taittumaan kun vettä vaan! Kiitos kannustuksesta Marcku! :) Kovasti toivon englannin kielen parantuvan. Sen vuoksi lähdenkin töihin Englantiin.
- Mfm
Varmasti puhut 3 kk:n päästä sujuvasti. Itse ainakin edistyin hirveesti viikossa.l
- jimi3
Itse lähes samassa tilanteessa, mutta työpaikkaa ei vielä ole. Ymmärsinkö oikein, että sinulla on jo työpaikka? Miten onnistuit haastattelussa kielitaidollasi?
Kyllä. Takelellen, mutta ilmeisesti tuli sen verran sanoja oikeassa järjestyksessä, että haastattelija ymmärsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374