autoilu saappailla, onnistuuko?

Katinka

Tykkään käyttää korkeita korkoja ja mulla on paljon korko saappaita varsinkin leveiden hameiden kanssa. Mä saan talvella ajokortin mutta voiko korkosaappailla ajaa autoa? En mä kehtaa autokoulun maikalta kysyä. Mä pelkään että sählään polkimilla ja jään johonkin lumivalliin jumiin enkä pysty koroilla kaasuttelemaan autoa......

Onko kellään kokemusta, plees kertokaa! Onko jossain ohjeita miten ajetaa korkosaappailla autoa? Tai jos osaatte neuvoa niin sekin ois hienoa.

46

4545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttu

      Kyllähän se varmaan onnistuu autolla aju korkeissa koroissakin, mutta lenkkarit yms. saattavat olla ehkä hieman mukavammat...Pitemmillä matkoilla ainakin...Sinun pitää itse kokeilla miten se onnistuu!!! Kokemuksesta ohutpohjaiset kengät on parhaat autoilussa!

    • maalaiskreivitär

      opettele ensin ajamaan sitä autoa matalakorkoisilla kengillä. Sitten kun se sujuu, niin kokeile vähän korkeampia kenkiä ja sitten taas korkeampia. Itse olen niin onnettoman huono kuski, etten korkkareilla uskalla ratin taakse lähteä, mutta näkyypä se joiltakin sujuvan.
      minä ainakin haluan tuntea sen pedaalin jalan alla, eli korkeilla platformeilla tai muovikoppuroilla en lähtisi ajamaan.

      Paksupohjaisilla (kumiset ja taipuvat n. 8cm paksut pohjat) saapikkailla olen ajanut ongelmitta. Samoin kengillä missä oli n.6cm jykevä korko. Mutta en millään 12cm, stileteillä..en edes yrittäisi.

      • No, minä ajoin aikoinaan (about 100 vuotta sitten) kuorma-autokortin/yhsitelmäkortin ja oli lähes aina korkea korkoiset korkkarit jaloissa kylläkin farkkujen kanssa, eikä haitannut yhtään menoa ja ajoin niillä myös muutaman henkilöauton ajotunninkin. Se nyt on vain tottumus kysymys. Jos oli/on tottunut korkkareihin, niin niillähän menee vaikka puuhun tarvittaessa... jeps...


    • Baby-Charlie

      Eipä se korkkareilla ajo helppoa oo ensikertalaiselle (nim. eka ajo kortillisena 8cm koroilla). kytkimen käyttö on hankalaa, varsinkin jos korkkareissa on pitkä kärki, joka ottaa kiinni kojelaudan alle joka kerta, kun nostaa jalan pois kytkimeltä. Pitkää matkaa en koroilla ajaisi. Ei muuta kun harjoittelemaan.

    • hanoi

      En mä ainakaan erikseen pidä mitään ajokenkiä, ajan niillä jotka jalassa sattuu olemaan. No okei, juhlakengät on ehkä vähän eri asia.

      Mun autossa on polkimet tosi lähellä toisiaan ja saappailla kun ajan niin välillä olen vahingossa painanut jarrua kun on pitänyt painaa kytkintä. No senhän tietää miten siinä käy, onneksi ei ole sattunut ketään ajamaan juuri perässä. Ja toisekseen kun ne saappaat on liian leveät niille polkimille, niin jää vasen reuna aina välillä jumiin ja poljin ei lähde kiltisti ylös...

      No mutta, sanoisin näin, että kun opit tuntemaan auton selkäytimellä, niin kokeile vasta sitten niitä korollisia kenkiä.

    • autoileva

      Kyllä se pienen harjoittelun jälkeen onnistuu, kannattaa kiinnittää huomiota millaiset matot autossa on. Itse jouduin vaihtamaan matot, kun korkeakorkoiset piikkikorot tarttui mattoon kiinni. Ja kannattaa pitää matot puhtaina, jos käyttää pitkiä ja leveähelmaisia hameita kuten minä käytän ettei tarvitse aina olla hameen pesussa.

      • Sanna

        Itse ajan auto korkosaappaissa aina talvisaikaan. Ei minusta pitkä hame sotkeennu niinkään matosta kuin kuraisesta kynnyksestä. Yleensä tempaisenkin helman reilusti puoleen reiteen, niin ei tule sitten sotkuja hameeseen.

        Tuo jumiin jääminen voi olla pelottavaa, mutta oikeastaan myös hauskaa. Ihan turha pelätä, itsekään en vaivaudu pitämään lapiota mukana: Jos jään jumiin ei tarvitse kuin avata ovi, hieman nostaa hamosen helmaa ja saapasta polkimelle reippaasti. Äkkiä on avuliaita miehiä työntämässä ja nautin säärieni saamasta huomiosta. Miehet vain tykkäävät moisesta ;)

        Nimimerkillä kokeiltu ja toimii!


      • tepi
        Sanna kirjoitti:

        Itse ajan auto korkosaappaissa aina talvisaikaan. Ei minusta pitkä hame sotkeennu niinkään matosta kuin kuraisesta kynnyksestä. Yleensä tempaisenkin helman reilusti puoleen reiteen, niin ei tule sitten sotkuja hameeseen.

        Tuo jumiin jääminen voi olla pelottavaa, mutta oikeastaan myös hauskaa. Ihan turha pelätä, itsekään en vaivaudu pitämään lapiota mukana: Jos jään jumiin ei tarvitse kuin avata ovi, hieman nostaa hamosen helmaa ja saapasta polkimelle reippaasti. Äkkiä on avuliaita miehiä työntämässä ja nautin säärieni saamasta huomiosta. Miehet vain tykkäävät moisesta ;)

        Nimimerkillä kokeiltu ja toimii!

        ahaa, hei millä autolla sä jumiin jäit ja miten?


    • ajokortillinen

      Kyl sen varmast oppii, mut se kaipaa kyl sit opetteluu! Ensin kannattaa kuitenkin käyttää ajaessa jotain lenkkareita!

    • Tifa

      Kyllä onnistuu:) mutta riskejä on aina:(jos lipsahtaa jalka polkimelta tms. mä ajoin heti kun sain kortin n.13cm koroilla ja hyvin meni.

    • ---------

      Pakettiautoa on hyvä ajaa korkokengilläkin, kun polkimia painetaan suoraan alaspäin. Ongelma on vain autoon nouseminen ja pois tuleminen. Varsinkin tiukemman hameen kanssa.
      Henkilöautolla en tykkää ajaa korkkarit jalassa, kun korkoihin tulee rumia naarmuja. Muuten kyllä onnistuu.

    • UrhoL

      Hommaa automaattivaihteinen auto, sopii hyvin naisille ja ajo on taatusti helpompaa vaikka olisi millaiset korot jalassa.

      • JORRMA

        Mitä tolloja naisia täällä on?!

        'oi, kyllä mäkin ajelen 12cm piikkikoroilla ja hyvin sujuu'

        ei teillä mitään tuntoa ole ajamiseen tollaisilla kengillä!


      • HH0
        JORRMA kirjoitti:

        Mitä tolloja naisia täällä on?!

        'oi, kyllä mäkin ajelen 12cm piikkikoroilla ja hyvin sujuu'

        ei teillä mitään tuntoa ole ajamiseen tollaisilla kengillä!

        Minä käytän autoilussa näin syksyllä Hai-saappaita. Niillä on tosi hyvä ajaa.


      • taskuvenus
        JORRMA kirjoitti:

        Mitä tolloja naisia täällä on?!

        'oi, kyllä mäkin ajelen 12cm piikkikoroilla ja hyvin sujuu'

        ei teillä mitään tuntoa ole ajamiseen tollaisilla kengillä!

        Jorrmalla taitaa olla kokemusta, vai onko tuo taas mutu-juttu ?
        Varsinkin vanhoilla kuorma-autoilla oli helpompi ajaa kunnon korkokengillä kuin muilla kengillä, koron sai tuettua lattiaan, eikä jalkaa tarvinnut roikottaa ilmassa.

        On vaan niin kovin helppo tuomita jossain asiassa johon ei itse pysty ?!!


      • Anonyymi
        taskuvenus kirjoitti:

        Jorrmalla taitaa olla kokemusta, vai onko tuo taas mutu-juttu ?
        Varsinkin vanhoilla kuorma-autoilla oli helpompi ajaa kunnon korkokengillä kuin muilla kengillä, koron sai tuettua lattiaan, eikä jalkaa tarvinnut roikottaa ilmassa.

        On vaan niin kovin helppo tuomita jossain asiassa johon ei itse pysty ?!!

        Sanoohan se järkikin , että turvallisempi ajaa tasapohjilla ja henkilö autossa kärsii korot. Ja kuka hieno helma ajaa paketti ja kuorma-autoa koroilla. Työturvallisuus riski!!!!! Itse olen nainen ja en ymmärrä tulolaista. Voihan sitä vaihtaa ajokengät, jos pitää näyttää hyvältä. JÄRKI KÄTEEN!!!!! Ja sitten me saadaan huono maine kun törtöillään liikenteessä. "SIELLÄ ON AKKA RATISSA!!!"


    • nyt automaatilla

      Olen ajanut autoa kaikilla muilla jalkineilla paitsi varvastossuilla tai puukengillä, kortti mulla on ollut 30 vuotta ja korkoa korkeimmillaan 8-9 cm, oon sen verran pitkä että korkeammat korot haittais elämistä muutenkin. Ei ole ollut ongelmia, paitsi ehkä just sen kanssa, että korko tarttuu mattoon. Matot syövät kengän kantapäätä tehokkaasti, joten parhailla jalkineilla en koskaan aja vaan otan silloin vaihtokengät. Korkkareilla ajaminen vaatii penkin, peilien ja ratin säätämistä!!!

    • ====

      Koron on oltava hiukan pyöristetty takaosasta niin ajaminen käy.
      En itse ikinä ajanut muutoin kuin pitkissä housuissa ja matalakorkoisissa kengissä.
      Pakkasella auto hyytyy ja tärisee juhlatamineissa ulkona? Kuvitelma.

      • Mer1

        Laita jalkaan Hai-saappaat. On todella hyvät autoilukengät ,tasapohjaiset ,ja niissä on hyvä tuntuma polkimille. Itse olen käyttänyt niitä paljon autoillessa.


    • sfjfjeriojgeiorj

      Voe helevetti, ei ihme jos naisille sattuu esim. parkkipaikoilla kolareita kun jalassa on auton käsittelyyn täysin kelvottomat korkokengät. P3rkele se auto ei ole mikään lelu vaan liikenneväline jonka kuljettajankin on ensisijaisesti käytettävä sellaisia asuja ja kenkiä etteivät ne missään tapauksessa haittaa auton hallintalaitteiden käsittelyä!

      • Talvinen tie

        Hyvä olisi myös pitää mielessä, ainakin taajaman ulkopuolelle lähdettäessä, että mitä jos se auto jääkin tien varteen... Nykypäivänä kun harvemmin kukaan pysähtyy auttamaan syystä tai toisesta tielle jääneitä. Mieluummin siinä vaiheessa olisi päällä, tai ainakin mukana, sään mukainen vaatetus ihan kenkiä myöden.

        Voin sanoa, että herkkua ei ole tien poskessa odotella "pikkujouluvaatteissa" kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Siinä varttikin tuntuu jo hyvin pitkältä ajalta ja avun saamisessa voi hyvinkin mennä paljon kauemmin. Yhtä kylmältä sielä autossakin alkaa tuntumaan sieltä huonommin herättää harvakseltaan ohi kulkevien huomiota... Kännyköihin kun ei aivan sokeasti kannata luottaa, milloin on akku loppu, milloin ei kuuluvuutta ja voihan se esim siinä tieltä suistumisen aikana hajotakin. Monikohan osaisi edes mitään tehdä, jos auto jättäisi tienvarteen eikä olisi puhelinta, jolla soittaa apua?


    • lukijanne vaan

      kato kato katinka aloitti keskustelun 8.11 ja ei ole sen jälkeen käynyt kommentoimassa asiaa että voiko korkokengillä ajella, mitäs jos menisit suomi24 työntekijä kokeileen asiaa
      vai onko kiirus aloitella muita tyhjänpäiväisiä aloituksia täällä
      keksikää nyt veikkonen palkkanne eteen jotakin terävempää

    • '''

      laita kuule käsikäyttöinenauto,eli invavarusrtus

    • jk.

      va iniin

    • kukkelikuu222

      Nuo varustuksesi ovat parhaimmillaan sänkykamarin puolella.

    • n+2

      Mitä ihmettä? Onnistuu tietysti, laita vaan korkkarit autokoulukerralle päälle, niin asia on selvä. Ps. Istuimen pitää olla riiittävän lähell polkimia :)

      • xtcyviubopn

        tissit pitää olla ratissa kiinni.


      • Hyvin onnistuu 5" korkkareillakin ajaminen.
        Automaattivaihteisella ainakin.


    • Hiacella suomi kulj.

      Kyllä kai autoilu onnistuu lantasaappaatkin jalassa hiacella :D

    • Olen parhaiksi autolla ajamiseen sopivan korkokumisaappaat Nokia Evita mallia on joustavat ja pitää veden ja kuran ja on hyvännäköisetkin valkeat tai mustat ja kokoa 40 Kelpaa kesämökille hurauttaa

      • tui2

        Hai-saappaat jalkaan, ja autoilemaan.


    • Autoilen jatkuvasti vaalea punaisilla hailla.

    • taina12

      Hait on hyvät autoilussa.

    • tuija10

      Tuo ilma lauhtui, niin , että piti laittaa kumpparit jalkaan.

      • Anonyymi

        Minäkin pidän kumisaappaista autoilussa. Niillä on niin hyvä painella polkimia.


    • Anonyymi

      On aina mukava näky, kuin huomaa naisen tulevan autosta ulos korkeakorkoisilla nahkasaappailla !

    • Anonyymi

      Käytän korkosaappaita ajaessa, harmi vain nahkasaappaiden korkojen puolesta, joiden päällys kärsii.

      • Anonyymi

        Korkeakorkoisissa käyttösaappaissani käytän korkojen suojia ajaessa niiden ollen uuden karheita. Ajan ollen ne jää pois, kun tulee muitakin käytön jälkiä, niistä tullen ns. arkisaappaat, joilla kipitän lähikauppaan, tarhaan ja mieheni asioilla, jonne minua juoksuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeakorkoisissa käyttösaappaissani käytän korkojen suojia ajaessa niiden ollen uuden karheita. Ajan ollen ne jää pois, kun tulee muitakin käytön jälkiä, niistä tullen ns. arkisaappaat, joilla kipitän lähikauppaan, tarhaan ja mieheni asioilla, jonne minua juoksuttaa.

        Juuri tuon vuoksi en suosi koroissa nahkapäällystettä. Pyrin valitsemaan sellaiset korot jotka voi maalata uudestaan niiden kuluessa..näin siis käyttökoroissa. Joskus tilanteita että on päällystetyt korot..silloin kangasmatto tai pehmeä pyyhe lattialla suojaa korot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuon vuoksi en suosi koroissa nahkapäällystettä. Pyrin valitsemaan sellaiset korot jotka voi maalata uudestaan niiden kuluessa..näin siis käyttökoroissa. Joskus tilanteita että on päällystetyt korot..silloin kangasmatto tai pehmeä pyyhe lattialla suojaa korot.

        Korkosaappaiden korkojen päällykseen ei voi hankkiessa vaikuttaa, paitsi mittatilaus tapauksissa, mutta silloin liikutaan mielettömissä hinnoissa. Metallikorot on parhaat, mitä tulee kestävyyteen ja huolettomuuteen käytännössä. Metallikorkoisia nahkasaappaita olen usein käyttänyt ajaessa, metallilapuin. Niiden käyttö aiheutti joskus aiemmin paheksuntaa, työpaikoilla jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkosaappaiden korkojen päällykseen ei voi hankkiessa vaikuttaa, paitsi mittatilaus tapauksissa, mutta silloin liikutaan mielettömissä hinnoissa. Metallikorot on parhaat, mitä tulee kestävyyteen ja huolettomuuteen käytännössä. Metallikorkoisia nahkasaappaita olen usein käyttänyt ajaessa, metallilapuin. Niiden käyttö aiheutti joskus aiemmin paheksuntaa, työpaikoilla jne.

        Millaista paheksuntaa ? Tällä viikolla pitänyt pakkasia ja tuullut kylmästi, joten luovuin julkisista. Kurvailin kauppakassillani töihin piikkikorkoisin nahkasaappain sen sujuen hyvin korokepohjista huolimatta. Perillä vaihdan kevyemmät piikkikorot, eikä niiden kopinaa edes huomata.


    • Anonyymi

      Autoilu Saapilla, onnistuuko?

    • Anonyymi

      Lue lisää

      Sanoohan se järkikin , että turvallisempi ajaa tasapohjilla ja henkilö autossa kärsii korot. Ja kuka hieno helma ajaa paketti ja kuorma-autoa koroilla. Työturvallisuus riski!!!!! Itse olen nainen ja en ymmärrä tulolaista. Voihan sitä vaihtaa ajokengät, jos pitää näyttää hyvältä. JÄRKI KÄTEEN!!!!! Ja sitten me saadaan huono maine kun törtöillään liikenteessä. "SIELLÄ ON AKKA RATISSA!!!"

      • Anonyymi

        Ukkojen salajuoni ja sovinistien höpinää on korkoja käyttäviä autoilevia naisia kohtaan. Itse olen parkissa pakittanut liian pitkälle auton nenään piikkikorkonilkkurin lipsuen pedaalilta. Siinä ei naisten maine kärsinyt, sillä olen mies. Ei ollut korkojen syy, vaan aivan omaan piikkiin meni, korvauksia myöten !


    • Anonyymi

      Olen nainen , ja olen ajanut pitkiäkin matkoja autoa Hai-saappaat jalassa.

    • Anonyymi

      Hai- Low saappaat on hyvät autoilukengät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe