jakeluauton kuljettajan työ

mika

minkähänlaista tuo jakeluautonkuljettajan työ on ja paljonko sillä tienaa?

19

23342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juki

      ei sillä älyttömiä tienaa mutta hauskaa hommaa ei tartte olla samassa paikassa pitkää aikaa

      • mika

        onko se miten raskasta fyysisesti (minulla ei ole huippukunto) ja onko työaika 7-16?


      • Never again
        mika kirjoitti:

        onko se miten raskasta fyysisesti (minulla ei ole huippukunto) ja onko työaika 7-16?

        Puristetaan kaikki mehut irti, haukutaan seläntakana, onneton palkka, ruokiksia ei anneta pitää ja vittuillaan kiitokseksi. Näin ainakin hesassa eräässä firmassa.


      • jkuviuvk
        Never again kirjoitti:

        Puristetaan kaikki mehut irti, haukutaan seläntakana, onneton palkka, ruokiksia ei anneta pitää ja vittuillaan kiitokseksi. Näin ainakin hesassa eräässä firmassa.

        normi meininki... pysyy mieli ja motivaatio erittäin korkealla:)


      • Anonyymi
        Never again kirjoitti:

        Puristetaan kaikki mehut irti, haukutaan seläntakana, onneton palkka, ruokiksia ei anneta pitää ja vittuillaan kiitokseksi. Näin ainakin hesassa eräässä firmassa.

        Itse aloitin oppisopimuksella kyseiset hommat ja ollut alalla kuukauden päivät ja voin allekirjoittaa että näin on myös pirkanmaalla.


    • inho

      hullun hommaa vaadi 14e tunti.jos ne puhuu tes..isstä sano et 8h jälkeen tulee aina 2 50% ja siitä eteen päin 100% ja kato vastaus.vedin viimeks yhtä paskahousupomoa dunkkuun..........

      • samoilla kannoilla

        se on totta pyydä lakisääteiset työsopimukset niin jäät ilman röitä.persaukiset pikkuvipparit lulee olevansa isoja pomoja.en suosittele.


      • jukkis
        samoilla kannoilla kirjoitti:

        se on totta pyydä lakisääteiset työsopimukset niin jäät ilman röitä.persaukiset pikkuvipparit lulee olevansa isoja pomoja.en suosittele.

        palkkaus alkaa varmaan 7eH varsinkin vuokrafirma,mutta yleensä se on urakka hommaa niikuin postijooninkin työ.Kamat ulos niin saat lähtee oli sit 6 tai 12 timmee.ellet löydä heti parkkipaikkaa,etsimisen maksat itse,sakkolapun maksat itse,monasti laitureille on jonoa.voi mennä monta minuttia hukkaan.että silleen.


    • Rantsu-34

      hetkellä on tuntipalkka kiitos.

      • MM

        Palkkataulukot 1.10.2010 tai lähinnä sitä
        tunti 2-viikko

        Kuorma-auton-, pumppuauton- ja pyöräkuormaajankuljettaja
        alle 4 vuotta 11,92 953,60
        4-8 vuotta 12,07 965,60
        8-12 vuotta 12,48 998,40
        yli 12 vuotta 12,77 1021,60


      • ex-kuski_
        MM kirjoitti:

        Palkkataulukot 1.10.2010 tai lähinnä sitä
        tunti 2-viikko

        Kuorma-auton-, pumppuauton- ja pyöräkuormaajankuljettaja
        alle 4 vuotta 11,92 953,60
        4-8 vuotta 12,07 965,60
        8-12 vuotta 12,48 998,40
        yli 12 vuotta 12,77 1021,60

        Kannattaa hakea suoraan johonkin tunnettuun isohkoon kuljetusfirmaan/lähettifirmaan. Liksat tulevat ajallaan ja maksetaan kaikki mitä pitää ja lomat pyörii normaalisti. Pikku yrittäjät kusettavat minkä kerkiävät. Tosin pienten firmojen hyvänä puolena on se, että auton saa yleensä kotiin ja omia ajoja saa myös ajaa. Pakuhommissa ei liksat paljoa eroa k-a:n tes:sistä. Paikkoja 30-50/pvässä, kuorma-autolla sitten paljon vähemmän. Talvella ihan marakatti hommaa.Työt ovat yleensä 8-16 ma-pe. Sitten jos jotain kauppa-ajoa tms, niin työt voi alkaa vaikka 4.00. Kannattaa katsoa mihin hakee. Helppoa työtä, jos hakee sellaista. Musiikkia kuuntelet ja ei kauheeta stressiä. Homma ei ole raskasta tosiaankaan. Työt eivät lopu ikinä. Pelkoa lomautukselle joutumisesta ei ole. Jos joutuu, niin firman vaihto. Kuljetukset liikkuvat aina. Käy ihmeessä kokeilemassa. Varsin mukavaa päivähommaa, vkloput vapaat. Töitä ei tarvitse kantaa kotiinsa ikinä. Muista tehdä kirjallinen työsopimus, jossa noudatetaan kuljetusalan TES:siä ja liity välittömästi kuljetusalan liittoon. Saat sitten jälkikäteen haettua rahasi pois korkojen kera, jos joku juntti pikkufirman pomo ei maksa palkkaa. Voin kyllä nimetä useamman hyvän firman pk-seudulta, mikäli täällä päin asut. Kerro lisää.

        Ps. kuorma-auto hommissa saa tehdä ylitöitä, joten 10h työpäivillä mennään heittämällä yli 2000e/kk bruttona. Roskakuskit varsinkin tekevät varsin kovia tilejä. Jakeluhommat iisejä, kaljan ajoon älä lähde, se on raskasta! Joku vaihtolavan kuskaaja, helpompaa hommaa ei varmaan olekkaan tai sitten joku työmailla pörräävä k-a kuski joka ottaa lunta/hiekkaa kyytiin ja vie toiselle työmaalle tms. Piereskelet autossa rokki soiden spaddu huulessa. Helppoa rahaa!


      • Lihakuski
        ex-kuski_ kirjoitti:

        Kannattaa hakea suoraan johonkin tunnettuun isohkoon kuljetusfirmaan/lähettifirmaan. Liksat tulevat ajallaan ja maksetaan kaikki mitä pitää ja lomat pyörii normaalisti. Pikku yrittäjät kusettavat minkä kerkiävät. Tosin pienten firmojen hyvänä puolena on se, että auton saa yleensä kotiin ja omia ajoja saa myös ajaa. Pakuhommissa ei liksat paljoa eroa k-a:n tes:sistä. Paikkoja 30-50/pvässä, kuorma-autolla sitten paljon vähemmän. Talvella ihan marakatti hommaa.Työt ovat yleensä 8-16 ma-pe. Sitten jos jotain kauppa-ajoa tms, niin työt voi alkaa vaikka 4.00. Kannattaa katsoa mihin hakee. Helppoa työtä, jos hakee sellaista. Musiikkia kuuntelet ja ei kauheeta stressiä. Homma ei ole raskasta tosiaankaan. Työt eivät lopu ikinä. Pelkoa lomautukselle joutumisesta ei ole. Jos joutuu, niin firman vaihto. Kuljetukset liikkuvat aina. Käy ihmeessä kokeilemassa. Varsin mukavaa päivähommaa, vkloput vapaat. Töitä ei tarvitse kantaa kotiinsa ikinä. Muista tehdä kirjallinen työsopimus, jossa noudatetaan kuljetusalan TES:siä ja liity välittömästi kuljetusalan liittoon. Saat sitten jälkikäteen haettua rahasi pois korkojen kera, jos joku juntti pikkufirman pomo ei maksa palkkaa. Voin kyllä nimetä useamman hyvän firman pk-seudulta, mikäli täällä päin asut. Kerro lisää.

        Ps. kuorma-auto hommissa saa tehdä ylitöitä, joten 10h työpäivillä mennään heittämällä yli 2000e/kk bruttona. Roskakuskit varsinkin tekevät varsin kovia tilejä. Jakeluhommat iisejä, kaljan ajoon älä lähde, se on raskasta! Joku vaihtolavan kuskaaja, helpompaa hommaa ei varmaan olekkaan tai sitten joku työmailla pörräävä k-a kuski joka ottaa lunta/hiekkaa kyytiin ja vie toiselle työmaalle tms. Piereskelet autossa rokki soiden spaddu huulessa. Helppoa rahaa!

        Ei se nyt niin yksioikoista ole että kaikki pienemmät firmat kusettajia järjestään olisivat, kyllä sieltäkin hyviä palkanmaksajia löytyy yllin kyllin. Noista työajoista voisi sanoa että harvassa firmassa työaika on 8-16. Kappaletavarapuolella työaika on usein aamukuudesta iltapäivällä neljään, elintarvikepuolella tavarat täytyy usein olla kaupassa ennen ovien aukeamista. Eli siellä työaika useimmiten alkaa aamuyöstä, useimmiten 02.00-04.00 välisenä aikana, firmasta riippuen. Ja loppuu sitten kun on tavarat saatu ajettua kauppaan, työvuoron pituus on paikasta riippuen 8-12 tuntia. Eli työaika ei todellakaan ole mikään kahdeksasta neljään minuutilleen, vaan päättyy epäsäännöllisesti silloin kun on työt saatu tehtyä. Ja elintarvikepuolella on myöskin viikonlopputöitä, eli lauantai- ja sunnuntaiaamuina kauppajakelua. Kappaletavarapuolella yleensä homma on vittumaisempaa, purkupaikat on ihan mitä sattuu, kuljetettava tavara epäsäännöllisen muotoista ja hankalammin sidottavaa, kauppajakelussa taas on kunnolliset lastauslaiturit ja kuormat helpommin sidottavia. Eli paremmat purkupaikat ja helpommat kuormat, mutta aikaisemmat aamuherätykset ja viikonlopputöitä. Edellinen kirjoittaja on näköjään ollut jossain helpossa hommassa kun on noin positiivista kuvaa maalailemassa. Jakeluhomma on fyysisesti rasittavaa ja on ihan turha kuvitella että mäissä hommissa selviäisi helpolla. Näissä hommissa pärjää jos on työtä pelkäämätön ja ahkera, jos haluaa mahdollisimman vähällä työllä selvitä, kannattaa valita mieluummin joku toinen ammatti. Hyvänä puolena on työn liikkuvuus, saa kiertää ympäriinsä erilaisissa maisemissa ja nähdä muutakin kuin sen saman maiseman työhuoneen ikkunasta. Eikä kukaan ole niskaan hengittämässä. Jos tykkää itsenäisestä työstä, tämä on ehdottomasti paras ammatti. Itse olen ajanut jakeluautolla lihakuljetuksia kauppoihin lähes 8 vuotta ja tykkään jakelutyöstä. Lihajakelu tosin on sieltä raskaimmasta päästä, kaasupullojen ja juomien jakelun ohella.


      • ex-kuski_
        Lihakuski kirjoitti:

        Ei se nyt niin yksioikoista ole että kaikki pienemmät firmat kusettajia järjestään olisivat, kyllä sieltäkin hyviä palkanmaksajia löytyy yllin kyllin. Noista työajoista voisi sanoa että harvassa firmassa työaika on 8-16. Kappaletavarapuolella työaika on usein aamukuudesta iltapäivällä neljään, elintarvikepuolella tavarat täytyy usein olla kaupassa ennen ovien aukeamista. Eli siellä työaika useimmiten alkaa aamuyöstä, useimmiten 02.00-04.00 välisenä aikana, firmasta riippuen. Ja loppuu sitten kun on tavarat saatu ajettua kauppaan, työvuoron pituus on paikasta riippuen 8-12 tuntia. Eli työaika ei todellakaan ole mikään kahdeksasta neljään minuutilleen, vaan päättyy epäsäännöllisesti silloin kun on työt saatu tehtyä. Ja elintarvikepuolella on myöskin viikonlopputöitä, eli lauantai- ja sunnuntaiaamuina kauppajakelua. Kappaletavarapuolella yleensä homma on vittumaisempaa, purkupaikat on ihan mitä sattuu, kuljetettava tavara epäsäännöllisen muotoista ja hankalammin sidottavaa, kauppajakelussa taas on kunnolliset lastauslaiturit ja kuormat helpommin sidottavia. Eli paremmat purkupaikat ja helpommat kuormat, mutta aikaisemmat aamuherätykset ja viikonlopputöitä. Edellinen kirjoittaja on näköjään ollut jossain helpossa hommassa kun on noin positiivista kuvaa maalailemassa. Jakeluhomma on fyysisesti rasittavaa ja on ihan turha kuvitella että mäissä hommissa selviäisi helpolla. Näissä hommissa pärjää jos on työtä pelkäämätön ja ahkera, jos haluaa mahdollisimman vähällä työllä selvitä, kannattaa valita mieluummin joku toinen ammatti. Hyvänä puolena on työn liikkuvuus, saa kiertää ympäriinsä erilaisissa maisemissa ja nähdä muutakin kuin sen saman maiseman työhuoneen ikkunasta. Eikä kukaan ole niskaan hengittämässä. Jos tykkää itsenäisestä työstä, tämä on ehdottomasti paras ammatti. Itse olen ajanut jakeluautolla lihakuljetuksia kauppoihin lähes 8 vuotta ja tykkään jakelutyöstä. Lihajakelu tosin on sieltä raskaimmasta päästä, kaasupullojen ja juomien jakelun ohella.

        Heh, vähän kyllä kiillottelin työnkuvaa paremmaksi. Eihän tuohon marakatti hommaan kukaan täysjärkinen jää parin vuoden jälkeen, sen verran kypsää v-mäistä hommaa. Ihmisetkin katsovat sua halveksuen "siinä taas yksi kouluja käymätön luuseri tekee huonolla palkalla paska duunia mikä ei muille kelpaa"... Ainakin siltä itsestä tuntui monesti ja naiset eivät kyllä yhtään arvostaneet kun kertoi mitä teki. :S Onneksi löytyy paremmin palkattuja hommia mitkä eivät vaadi kokemusta. Jos noin ahkerasti tekisit varasto hommissa överiä, niin liksasi olisi hiukan eri luokkaa mitä se nyt on. ;) 12h päiviä kun painaisi suoritteet katossa, niin ai ai. Avainsana on siis Logistiikka työntekijä. En tiedä missä päin asut, mutta liksat ja edut ovat paljon paremmat kuin kuskin hommissa ja homma on kevyempää. Kysy lisää jos kiinnostaa, tai laita s.posti os. niin kerron lisää. Vakituisia paikkoja on auki jatkuvasti.


      • Ihmiset ajattele mitää halua. Mitä tietävät naiset oppimisesta tai ei oppimisesta? Ehkä joku B korttilinen tykkä jakeluauton duunista. Minä tykkän ajamisesta. Pomo hengittä niskaan kun et välita kuorman ajoissa. Sitäpaitsi yliopiston tutkinnon suorittanut otta työb kotiin mikä ei kiinosta. Elämässa on muutakin kun rahaa.


    • töitä kaipailee

      Morjens.
      Täs on kaveri Uudeltamaalta
      Oon Kuorma-autoo ajellu nelisen vuotta ja varastohommiikin tehnyt, Haastatteluja kierrelly mut ei viel tärpänny kerroppas hyvä duunifirma,mieluiten kuljetusalalta myös varastohommat huomioidaan mut maksavat yleensä kaupan tes mukaan on aika heikko
      Jätekuskin paikkoja paljon vapaana myös, onko niistä kokemusta?
      laitaha meilii jos haluut jeesii työnhauan suhteen [email protected]

    • Ammattipätevyys

      Jakeluhommat on todellakin niin rankkaa ja perseestä kuin vain suinkin voi olla. Ikinä et ole tarpeeksi nopea, tavara voi olla käytännössä aivan mitä joten vaihtelua riittää mutta voi myös olla täyttä paskaa vain esim: kerran jouduin rahtaamaan 30 kpl 10 kg painoisia hierontakiviä hieromoon joka sijaitsi kolmannessa kerroksessa eikä talossa tietenkään ollut hissiä. Tämän jälkeen seuraavalle paikalle piti viedä rakennustyömaalle 300 kg ikkuna ja kaiken kukkuraksi koko tontti puolen metrin kinoksen vallassa. Työpäivät alkoi joka ikinen aamu klo 5.00 ja päätty joskus illalla klo 18.00 jälkeen myös Lauantaisin!. Tahti oli sen mukasta ettei tupakkitaukoa ehtiny pitää puhumattakaan ruokatauoista joten päivän ensimmäisen lounaan sai kotona iltakahdeksan aikaan. Joskus ehti peräti ajaessa syödä leivän tai pari ja sillä on jaksettava. Tästä johtui sitten se ettei enää saanut nukuttua öisin koska elimistön kehon kello meni täysin sekaisin. Jakelupaikkoja saattoi olla päivittäin 80 yksityistä joiden osoitteista ja sijainnista ei ollut hajuakaan. Siinä kiireessä piti vielä katsoa kartasta suurinpiirtein missä suunnassa pitäisi olla. Navigaattorin näpyttelyyn ei ollut aikaa. Pomo soitteli vähän väliä että mikä kestää kun pitäisi olla jo seuraava kuorma päällä. Olen siis 6 kk ajanut jakeluhommia mm: Fazerille,Keskolle,Pullapirtille ja Itellalle ja tullut siihen tulokseen ettei ole ihmisen hommaa. Ei siis ihme että täällä lapissakin näkee kokoajan uusia kuljettajia nuiden pikkufirmojen autojen ratissa mukaanlukien myös edellisen firmani. Hommaisivat kunnolla resursseja eikä kuormittais kaikkea muutamalle kuskille ni olisi kaikilla helpompaa

    • Anonyymi

      Sen huomasin, että pienet firmat tuntuivat kyllä täyttävän sen jakelukuskin aikataulun varrelle mahdollisimman monta keikkaa, että heille yrittäjille jäisi itselleen mahdollisimman paljon voittoa. Sinällään loogista ja sen seurauksena aikataulu oli sitten sellainen ettei siellä pahemmin ihmetelty vaan hommaa kyllä riitti. Toisaalta, jos yrittäjät ovat työnantajina ok, niin voipi olla ihan hyvä työpaikkakin.

      Kyllä ne kuskit ne 2x10 min tauot pystyi silti pääosin pitämään ja pidemmillä reiteillä 45 min ruokatauon. Vihaiset kauppiaat valittivat helposti, jos vähänkin myöhässä, mutta ei toki kaikki ja se kliseinen kovistelu, että meidän kaupan jakelija vaihtuu, jos ootte jatkossakin myöhässä.

      Eräskin kuski kertoi kuinka talvella oli puu kaatunut myrskyn jälkeen tiellä ja hän oli 1 h 30 min myöhässä ennen kuin puu saatiin pois tieltä raivattua, niin kauppias huusi perillä sitten naama punaisena vaikka kuski kertoi puun haitanneen toimitusta. Asiakkaat jaksaa natista ja valittaa, mutta osa ihan normaaleja ja ymmärtäväisiä. Pomotkin saattavat huutaa, jos tunaroi auton kanssa tai rikkoo lastia. Monilla omavastuut satasia vakuutuksista, joten ne jää sitten yrittäjän tappioks, joka siis syynä huutoihin.

      Monesti oli helpottunut olo, että kohta pääsee pois kun keikat ajettu ja kerrankin 8 h päivä, niin puhelin soi ja kuskille lisäkeikka, jonka myötä päivä venyikin 10-12 h pituiseksi. Aikatalut elää siis koko ajan ei koskaan ole varmaa milloin työpäivä loppuu paitsi kun ne lain määräämät ajotunnit on täynnä, niin ei saisi ainakaan ajella enempää, silloin pomo soittaakin toiselle kuskille, jolla tunteja on käytettävissä.

      Huonot kelit tekee omat haittansa. Kovilla pakkasilla jakeluauton hytti on koko ajan kylmä ja vetoisa. Diesel ei lämpeä kuten bensa-auto vaikka webastoa pitäisikin aluksi päällä ennen ajoon lähtöä. Lyhyt kaupunki pätkäajossa ei motti lämpene ellei käydä isoilla tiellä reitin varrella, jolloin paremmin puhaltaa. Sitten voi juuttua tiettyihin mäkiin ja paikkoihin. Lumihangessa lavojen puljailu on ihanaa hommaa kun ei se pumppukäry kulje oikein lumessa. Rakennustyömaille meni melko useinkin niitä yli tuhannen kilon kaakelilavoja, joita nyittiin sieltä kuormatilasta siihen perälaudalle ja puskettiin pumppukärryillä sivuun.

      Se oli syvältä kun saneerasivat kerrostaloja jossakin ja siellä oli raksatyömaa. Olivat tilanneet sinne korkeita keittökaappejeja ja muuta rakennusmateriaalia. Työmaa oli ihan keskeneräinen eli betonia kaikki seinät jne. ja hissiäkään ei ollut käytössä. Niin just ekat työpäivän 2,5 h meni kantaessa niitä rojuja sinne kolmanteen kerrokseen. Välillä piti kyllä levätä. Joutui monta reissua tekemään, jotta tavarat saatiin kaikki toimitettua porraskärryn avulla. Niin tämä koko homma oli vasta työpäivän alku ja otti suuresti voimille.

    • Anonyymi

      Mulla on palkka 16,09 tunti jakeluauton ratissa pirkanmaalla. Siis ihan tessi palkka. Ajan kahta eri vuoroa vuorotellen, aamu ja päivä. Ja kyllä ehtii tauot pitään.

      • Anonyymi

        Mikä firma ja millaset työ ajat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe