Miehen exä pakkomielle?

diipadaadiu

Olen ollut mieheni kanssa n. puolen vuoden ajan. Tiedän miehen exän. En tunne häntä, mutta tiedän. Mä jatkuvasti vertaan itseäni tähän exään. En siksi, että olisin rumempi tms. vaan siksi, että haluan olla parempi kuin hän, joka tavalla. Rakkaampi miehelleni kuin hän oli koskaan. 

Mua itseänikin jo ehkä rasittaa tämä ja miestä varsinkin kun kyselen, että mites exän kanssa... toiseksi olen tehnyt löytöjä miehen kodissa, kihlakuvat tallessa ja sormukset. Heillä on kuitenkin exänsä kanssa erosta aikaa neljä vuotta luulisi edellisen elämän olevan jo haudattuna ennen suhteen aloittamista. Myös on exänsä kanssa tekemisissä. Mun mielestä exät on exiä.

Ilmeisesti mulla on hiton huono itsetunto? Miten tästä eroon? Nämä ajatukset alkoi tulla vasta sen jälkeen kun huomasin ettei kuvia haluttu heti laittaa pois ja minä jouduin sormukset viemään pois.

9

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies.

      Ei ihme, jos et osaa käsitellä asiaa. Pakkomielteesi kihlakuvien ja sormusten hävittämisestä kertoo siitä, että et usko olevasi miehesi exän veroinen.

      Olisit vaan oma itsesi ja uskoisit, että se riittää. Parisuhde ei ole kilpailua. Et voi olla "parempi" kuin miehesi exä. Voi olla erilainen tai tietyissä asioissa samanlainen, mutta ihmisten toisinsa vertaileminen ei parisuhteissa koskaan johda hyviin lopputuloksiin.

      Kun kerran miehesi haluaa säilyttää muistoja entisestä elämästään, hänellä on siihen täysi oikeus. Ainoastaan silloin, jos kihlakuva on yöpöydällä tai sormus sormessa sinulla on syytä asiaan puuttua.

      • diipaduudaa

        No miksi asia pitäisi vain niellä? Jos heidän suhteesta on kerta 4 vuotta aikaa miehen kertoman mukaan ja mies oisi voinut ennen uutta suhdetta pyyhkiä nuo kuvat pois tai laittaa sellaiseen talteen mistä niitä ei oisi löytynyt eikä säilyttää missään keittiön kaapissa.


      • Mies.
        diipaduudaa kirjoitti:

        No miksi asia pitäisi vain niellä? Jos heidän suhteesta on kerta 4 vuotta aikaa miehen kertoman mukaan ja mies oisi voinut ennen uutta suhdetta pyyhkiä nuo kuvat pois tai laittaa sellaiseen talteen mistä niitä ei oisi löytynyt eikä säilyttää missään keittiön kaapissa.

        Miksi nuo tavarat sinua häiritsevät?


      • diipaduudaa
        Mies. kirjoitti:

        Miksi nuo tavarat sinua häiritsevät?

        Koska alussa ollaan sanottu ettei menneitä enään muistella ja kuulemma oli kaikki hävitetty ja unohdettu. On vaikea olla muistelematta ja unohtamatta kun koko ajan tulee vastaan tällaisia yllätyksiä ja tässä voidaan paksusti muutenkin. Ja jos luottamusta halutaan niin ei ainakaan helpota oloa. Toinen muutenkin reissuhommissa joten ajatukset ehtii vellomaan päässä, kun ei saa heti vastausta ja selvyyttä asioihin.


      • diipaduudaa
        Mies. kirjoitti:

        Miksi nuo tavarat sinua häiritsevät?

        Että kysynpä vain miten voin olla ajattelematta asiaa ja unohtaa kun tällaisia tulee vastaan. En syytä miestä, mutta voisi silti ajatella. En minäkään raijaa exien kuvia tänne...


      • Mies.
        diipaduudaa kirjoitti:

        Koska alussa ollaan sanottu ettei menneitä enään muistella ja kuulemma oli kaikki hävitetty ja unohdettu. On vaikea olla muistelematta ja unohtamatta kun koko ajan tulee vastaan tällaisia yllätyksiä ja tässä voidaan paksusti muutenkin. Ja jos luottamusta halutaan niin ei ainakaan helpota oloa. Toinen muutenkin reissuhommissa joten ajatukset ehtii vellomaan päässä, kun ei saa heti vastausta ja selvyyttä asioihin.

        "Koska alussa ollaan sanottu ettei menneitä enään muistella ja kuulemma oli kaikki hävitetty ja unohdettu"

        Siinä vaiheessahan se virhe onkin jo tehty.
        Tuollaisia sopimiksia ei kannata tehdä, koska on aivan varmaa, että ne aiheuttavat mielipahaa tulevaisuudessa (mistä tämä tapaus on hyvä esimerkki)

        Kenenkään ei voi koskaan luottaa, jos kaisesta mahdolisesta haluaa löytää merkkejä epäluottamuksesta.

        Itse haluaisin säilyttää todisteet eletystä elämästäni. Kihlasormusta en missään tapauksessa hävittäisi, enkä myöskään valokuvia. Se ei tarkoittais kuitenkaan sitä, että haluaisin exäni kanssa palata yhteen.


    • hip hurraa

      olet suhteessa jossa et luota toiseen, olisko aika tajuta ne teot ei ne sanat sanonnan merkitys. jos olet nähnyt toisen kyynelehtivän ex:n kuvia katsoessa, sitten kannattaa huolestua silloin olisit siinä vain sen takia kun ex ei tule takaisin... mitä pidempi menneisyys toisen kanssa sen vahvemmin se mukana kulkee..

      mä en ole ikinä tajunut tätä että kaikki pitää hävittää - historia meillä on kaikilla. jos se ei ole "tavarana" se on kuitenkin päässä ja sieltä sitä ei pois saa.

      kannattaisiko rauhoittua, sahaat vain omaa jalkaasi tuolla vouhkaamisella.. aloitit hävittämällä ne kihlasormukset.. tällä annan viittaan siihen että kaikille ex ei ole vain ex, toisilla tärkeä ihminen kulkee tavalla tai toisella mukana matkassa loppu elämän...

      • diipadudaa

        No itse hän sanoi kun sormukset vein pois, että saan kuulemma viedä että en mä niitä vain vienyt.


    • kultaliikkeeseenkö

      Jaa a, koeta pysyä järjissäsi ja kuuntele itseäsi
      Olivatko kuvat vielä kehyksissä???!! Sormukset jossain kirjahyllyssä laatikossa vai?
      Syystäkin vauhkoonnut, kai mmiehetkin vauhkoontuisivat tuollaisesta, antaa vaikuteman että elelee pikkasen menneessä, mut ehkä oot törmänny varsinaiseen lapamatojumittajasyrjäytyneeseen. Kysy oliko kihlaus elämäsi isoin ja tärkein asia. Sulla on aina mahdollisuus laittaa suhde jäähylle, sinänsä laiska jäbä jos ei itse toimita sormuksia pois vaikka lähimpään kanikonttoriin, sama kai se jos olisit ne vaikka metsään heittänyt?minne sä siis veit ne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      141
      8624
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1413
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      64
      1221
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1185
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1067
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      140
      1038
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      805
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      798
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      771
    10. 45
      737
    Aihe