käsillä seisonta, voltit

vanhallaiällävoimail

en tiedä mihin tämä olisi sopinut... eli tahtoisin oppia käsilläseisontaa, ehkä jopa kävelyä, mutta jos edes ensiksi pysyisi pystyssä nurin päin.

Mitkä on hyviä vinkkejä?
Miten saa käsivarsia vahvemmiksi? Miten löytää tasapaino?

Olen nainen, ja alavartalossa enemmän voimaa kuin käsivarsissa noin lähtökohtaisesti, mutta pystyn pari leukaa vetämään ja seinää vasten opin parissa päivässä nousemaan käsille...

mutta en vielä edes uskalla yrittää nousta käsien varaan ilman tukea, pelkään mätkähtäväni selälleni.

3

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40v voimistelija

      Minäkin olen opetellut näitä liikkeitä vanhalla iällä, aloitin telinevoikan 36-vuotiaana.
      Olet jo pitkällä jos osaat mennä käsiseisontaan sinää vasten. Hyvä tapa hakea tasapainoa ja oikeaa asentoa on tehdä kässäri siten että olet hiukan irti seinästä, vaikka vain 30 cm ja yritätä olla koskematta seinään. Seinä on tukena jos meinaa kaatua.
      Seuraavaksi opetteli käsiseisontakuperkeikka. Siinä mennään ensin kässäriin ja kun kässäri lähtee kaatumaan selän suuntaan, pyöristetään selkä, leuka rintaan, kädet koukkuun ja rullataan kässäristä pallona alas kuten kuperkeikassa. Tätä kannattaa harjoitella aluksi niin että teet kässärin patjan edessä ja kuperkeikan sitten patjalle. Liikkeessä selän asento täytyy vaihtua. Kässärissä selkä on vähän kaarella ja katse ranteisiin, heti kun lähtee kaatumaan, muutetaan selän kaari pyöristykseksi.
      Kun osaat tämän, voit harjoitella käsiseisonnassa pysymistä ja käsilläkävelyä turvallisesti. Kaatumistilanteessa vaan kuperkeikalla alas.

      Käsivoimia saa punnertamalla, leukoja vetämällä, käsiseisontoja tekemällä, dippejä tekemällä yms yms.

      Onko paikkakunnallasi aikuisten telinevoikkaryhmää? Siellä saa harjoitella juuri näitä juttuja ja on hyvät välineet, permanto, patjoja...

      • pari kyssäriä

        Onko näin vanhalla iällä vielä voinut oppia telinevoimistelua? Itseäni myös kiinnostaa. Olen 35, kohta 36. Voimaa on, mutta ei tasapainoa. Nurmeksessa tosin ei taida olla telinevoikkaryhmää. En ainakaa löytänyt. Tuleeko jalkoja treenattua myös telinevoimistelussa?


    • horselife

      Käsillä seisontaa voi vaikka kokeilla niin että joku on takanas ja ottaa jaloistas kii ja sit kokeilet niin et se tyyppi vaan seisoo siinä ja ottaa kii jos meinaat kaatua:) ite en osoo viä kunnolla mut osaan tehä ilman seinää, koska pelkään sitä seinää et lyön mun pääni siihen. Eli en ikinä oo tehny seinää vasten joten onnee vaan opettelemiseen. Mä ainakin sain mun seisonnan hoksaammalla sen tavan. Ja se tuli mullakin virheestä :') yritin tehö kärrynpyörää mut menin vähan liiaan niinkun epävinossa(?) Ja liian vähän vauhtia niin siinä se vaan tuli. Sit vaan olin sillee omg ja tein vaan uudestaan ja uudestaan. Silon en saanu jalkoja suoraan ylös pysymään enkä vieläkään koska seinä on vähä pahis. Kyl mä seinille rageenki ku tulee niihin vähä liikaa törmäiltyä. Just yks päivä mä juoksin seinää päin... siis miten v
      mä ees onnistuin siinä... ? En ny kirjota tästä mitään romaania (koska tää on jo) mut harjottele vaan sitä kasillä seisontaa ehk kuukausi. (Mul tuli kahes kuukaudes) varmaan ihmettelet miks jaksan kirjottaa näin paljon... ittekki kyl ihmettelen... mut eilisest tais jäädä vähän energiaa... mut tää romaani vois päättyä tähän. En enää ikinä jaksa kirjottaa koska ny sormet meni ihan huonoks... siis on kyl kiva syksy ollu ja huvää joulun ootusta:) moi moiii



      Olen puhunut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe