käsillä seisonta, voltit

vanhallaiällävoimail

en tiedä mihin tämä olisi sopinut... eli tahtoisin oppia käsilläseisontaa, ehkä jopa kävelyä, mutta jos edes ensiksi pysyisi pystyssä nurin päin.

Mitkä on hyviä vinkkejä?
Miten saa käsivarsia vahvemmiksi? Miten löytää tasapaino?

Olen nainen, ja alavartalossa enemmän voimaa kuin käsivarsissa noin lähtökohtaisesti, mutta pystyn pari leukaa vetämään ja seinää vasten opin parissa päivässä nousemaan käsille...

mutta en vielä edes uskalla yrittää nousta käsien varaan ilman tukea, pelkään mätkähtäväni selälleni.

3

230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40v voimistelija

Minäkin olen opetellut näitä liikkeitä vanhalla iällä, aloitin telinevoikan 36-vuotiaana.
      Olet jo pitkällä jos osaat mennä käsiseisontaan sinää vasten. Hyvä tapa hakea tasapainoa ja oikeaa asentoa on tehdä kässäri siten että olet hiukan irti seinästä, vaikka vain 30 cm ja yritätä olla koskematta seinään. Seinä on tukena jos meinaa kaatua.
      Seuraavaksi opetteli käsiseisontakuperkeikka. Siinä mennään ensin kässäriin ja kun kässäri lähtee kaatumaan selän suuntaan, pyöristetään selkä, leuka rintaan, kädet koukkuun ja rullataan kässäristä pallona alas kuten kuperkeikassa. Tätä kannattaa harjoitella aluksi niin että teet kässärin patjan edessä ja kuperkeikan sitten patjalle. Liikkeessä selän asento täytyy vaihtua. Kässärissä selkä on vähän kaarella ja katse ranteisiin, heti kun lähtee kaatumaan, muutetaan selän kaari pyöristykseksi.
      Kun osaat tämän, voit harjoitella käsiseisonnassa pysymistä ja käsilläkävelyä turvallisesti. Kaatumistilanteessa vaan kuperkeikalla alas.

Käsivoimia saa punnertamalla, leukoja vetämällä, käsiseisontoja tekemällä, dippejä tekemällä yms yms.

Onko paikkakunnallasi aikuisten telinevoikkaryhmää? Siellä saa harjoitella juuri näitä juttuja ja on hyvät välineet, permanto, patjoja...

• pari kyssäriä

Onko näin vanhalla iällä vielä voinut oppia telinevoimistelua? Itseäni myös kiinnostaa. Olen 35, kohta 36. Voimaa on, mutta ei tasapainoa. Nurmeksessa tosin ei taida olla telinevoikkaryhmää. En ainakaa löytänyt. Tuleeko jalkoja treenattua myös telinevoimistelussa?

• horselife

Käsillä seisontaa voi vaikka kokeilla niin että joku on takanas ja ottaa jaloistas kii ja sit kokeilet niin et se tyyppi vaan seisoo siinä ja ottaa kii jos meinaat kaatua:) ite en osoo viä kunnolla mut osaan tehä ilman seinää, koska pelkään sitä seinää et lyön mun pääni siihen. Eli en ikinä oo tehny seinää vasten joten onnee vaan opettelemiseen. Mä ainakin sain mun seisonnan hoksaammalla sen tavan. Ja se tuli mullakin virheestä :') yritin tehö kärrynpyörää mut menin vähan liiaan niinkun epävinossa(?) Ja liian vähän vauhtia niin siinä se vaan tuli. Sit vaan olin sillee omg ja tein vaan uudestaan ja uudestaan. Silon en saanu jalkoja suoraan ylös pysymään enkä vieläkään koska seinä on vähä pahis. Kyl mä seinille rageenki ku tulee niihin vähä liikaa törmäiltyä. Just yks päivä mä juoksin seinää päin... siis miten v
      mä ees onnistuin siinä... ? En ny kirjota tästä mitään romaania (koska tää on jo) mut harjottele vaan sitä kasillä seisontaa ehk kuukausi. (Mul tuli kahes kuukaudes) varmaan ihmettelet miks jaksan kirjottaa näin paljon... ittekki kyl ihmettelen... mut eilisest tais jäädä vähän energiaa... mut tää romaani vois päättyä tähän. En enää ikinä jaksa kirjottaa koska ny sormet meni ihan huonoks... siis on kyl kiva syksy ollu ja huvää joulun ootusta:) moi moiii

Olen puhunut

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      207
      2814
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      66
      968
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      119
      962
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      942
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      317
      909
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      505
      852
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      758
    Aihe