Itsetunto vähän koholla

OldTimer

S24:n keskustelut tällä Nettideittailu-palstalla ovat aina hiukan negatiivissävytteisiä, niinpä ajattelin heittää väliin jotain positiivistakin.

Olen 55-vuotias, eronnut n. 6 v. sitten, kolmen tyytölapsen isä. Asun tällä hetkellä yksin, kun nuorinkin tytär muutti omilleen tässä jokin aika sitten. Käyn kokopäiväisesti töissä, talous on ok kunnossa ja muutenkin ulkoiset puitteet on ihan asialliset.

En koe itseäni mitenkään komeaksi, itse asiassa päinvastoin, mutta silti olen saanut Treffien kautta jonkin verran viestejä, missä ulkoista olemustani on kehuttu. Ja se mikä oikeasti nostaa itsetuntoa, minua on usein luultu huomattavasti nuoremmaksi kuin mitä kalenterivuodet kertovat. Olen ilmeisesti syntynyt ns. nuoreen kroppaan :-)

Minulla oli tuossa vajaa vuosi sitten lähes puoli vuotta kestänyt suhde 8 vuotta nuoremman naisen kanssa, eikä missään vaiheessa suhdetta ikäeromme ollut mikään ongelma, suhde päättyi ihan muista syistä. Ja huomioitavaa on myös se, että hän teki aloitteen.

Samoin sain n. kuukausi sitten viestin itseäni 9 vuotta nuoremmalta naiselta, joka hänkin totesi, että olisi arvioinut ikäni selkeästi pieleen, ellei sitä tietoa olisi profiilissani ollut. Eikä kuulema ulkonäössäkään ole mitään vikaa. Tämän naisen suhteen valitettavasti välimatka estää asian pidemmällemenemisen. Kuitenkin kirjoitellaan toisillemme aina kun siltä tuntuu.

Eli kaikesta negatiivisuudesta huolimatta vielä täältäkin löytyy ihmisiä, joille "virallinen" ikä ei ole varsinaisesti kynnyskysymys.

Ihmiset kannattaa ottaa ihmisinä, unohtaa raadollinen ulkoisten määreiden tuijottaminen ja antaa persoonallisuuden ratkaista, mikä toinen ihminen pohjimmiltaan on. Muistakaa, että teidän ei tarvitse pitää kaikista, eikä kaikkien tarvitse pitää teistä. Mutta mahdollisuudet tavata se oikea kasvaa, jos unohdetaan turhat krumeluurit :-)

11

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan uteliaisuudesta: miten avomielisesti suhtautuisit, jos 64-vuotias nainen tekisi aloitteen?

      • OldTimer

        Riippuisi varmaan aloitteentekijästä. Mikäli hänestä tulisi fiilis, että löytyisi yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja samantyyppinen elämänkatsomus, niin mikä ettei.

        Katsoin eilen Studio55 jakson missä oli vieraana Lenita Airisto, ja siinäpä esimerkiksi sellainen lady, ettei ole antanut ikävuosien (77) itseään "mummouttaa". Teräviä ja perusteltuja mielipiteitä.


    • 6+17

      Harvinaisen negatiivinen avaus. Pelkkää omakehua ja oman tilanteen hehkutusta.

      • OldTimer

    • Irmeli 31v

      Rohkeasti vaan nuorempaa kehiin, älä anna palstan hitaiden "helkojen" masentaa.

      • 10+5

        Mitä masentavaa on kysymyksessä toimiiko ikäero myös toiseen suuntaan?


    • mää vaan.,...

      No jaa...en nyt tiedä mitä negatiivistä aloituksessa oli...hyvä että joku kirjoittaa joskus muutakin kuin haukkuja :-)
      Onhan se totta että ihmiset on hyvin erilaisia ja joku näyttää/vaikuttaa nuoremmalta kuin toinen...
      itse olen 48v...enkä pidä ap.n ikäistä lainkaan mahdottomana kumppanina...mutta siinä rajoilla kuitenkin
      Mietin lähinnä sitä että eläkeikä on suhteellisen sama kaikilla aloilla ja kun itse on tiiviisti työelämässä vielä pitkään, niin olisiko kumppani joka jää pian eläkkeelle se oikea vaihtoehto?
      Olen vastaillut 45-58v miehille koska jotenkin naisena koen että lähempänä 40 oleva mies ehkä haluaa vielä lapsia ym...joita en taas itse enää halua/voi saada...siksi mielummin vanhempi
      mutta vaikeita asioita...eikä kukaan toinen voi kenenkään ratkaisuja arvostella...jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee :-)

      Ja positiivisella asenteella pärjää pidemmälle :-)

      • OldTimer

        Hyvä että edes joku osaa ottaa aidosti positiiviseksi tarkoittamani kirjoituksen vastaan positiivisesti :-)

        Omaa eläkeikääni en ole vielä edes ajatellut, se tulee sitten kun tulee, jos sattuu sinne asti elämään. Tuskin silloinkaan pukeudun teryleeneihin ja lippahattuun tai aloita seuraamaan televisiosta saippuasarjoja :-D

        Sen allekirjoitan kyllä, että jokainen voi haeskella juuri sellaisia kumppaneita kuin itsestä parhaalta tuntuu, ei siinä ole kenelläkään nokan koputtamista. Täällä keskusteluissa vaan tuo ikäasia tuntuu olevan kovasti tapetilla. Jännä juttu sinänsä, kun jotenkin oletan ettei elävässä elämässä ensimmäisenä olla uudelta tuttavuudelta papereita tivaamassa :-)


      • Miesystäväni ei ole ihan yhdeksää vuotta minua vanhempi, mutta juuri tuo eläkesia minuakin näillä kierroslukemilla (itse 40 , hän siis 50 ) mietitytti. Yhdeksän vuotta on pitkä aika sellaiselle elämälle, jossa toinen on vapaaherra/-rouva ja toinen tekee vielä pitkää työpäivää.

        Päätin kuitenkin olla murehtimatta asiaa vielä tässä vaiheessa ja ottaa päivän kerrallaan.


    • pollyannie

      Olen onnekseni lopettanut nettideittailun uskoakseni lopullisesti. Mutta niiden vähien treffien kohdalla joita olen käynyt läpi, olen todennut että juuri ikäryhmässä 45-59 hajontaa on melkoisesti siinä miten biologinen kello ja ikä korreloivat. Pari todella kurttuista alle 50-vuotiasta kavaljeeria (laihoja poikia, urheilullisia) tuli nähtyä ja viimeisin 59-vuotias oli niin poikamainen ja komea, että meidän 8 vuoden ikäeroa ei olisi uskonut. No eihän mistään tietenkään mitään tullut, mutta kannattaa ihan oikeasti elävässä elämässä pyrkiä näkemään niitä nettiprofiili-ihmisiä. Pieni osa yllättää iloisestikin!

    • eitädikäs

      Minusta alle kymmenen vuoden ikäero suuntaan tai toiseen ei ole vielä mitään. Siinä ikähaarukassa melkeinpä iässä kuin iässä löytyy kaikenlaista, kaikentasoista, jos nyt tuota tasosanaa saa käyttää, vaikka se vähän ikävä onkin. Jos omaan ikääni vertaan ja toista sukupuolta kun nyt heterona enemmän katselen, niin heistä löytyy todella monenlaista. Vanhempi saattaa olla nuorekkaampi, kepeämpi elämänasenteeltaan, sporttisempi, hyvännäköinen ja nuorempi melkeinpä eltaantunut, synkeä, lösähtänyt, ei kovin vetoava ulkomuodoltaan. Tietysti suurin osa on jotain eri kombinaatioita näistä tai jotain ihan muuta. Tarkoitan sanoa että ikäero ei ole niin merkittävä asia tässä - 10:ssä vuodessa itseen verrattuna kuin joku muu asia. Ja niiden muiden asioiden perusteella ne valinnat tehdään, käykö jutut ns. yhteen, miten huumori, elämänasenne, ajanviettotavat yms. osuvat yhteen. Se kemia...

      Itse olen ehkä jossain määrin ikäistäni nuoremman oloinen. Ei se pelkästään mikään positiivinen asia ole, eikä pelkästään ulkonäköseikka. Jossain määrin koen olevanu hullu, höpsö, enkä vanhalla tavalla höppänä, vaan niin kuin nuoremmat ihmiset. Tyylinikin on hieman nuorekkaampi kuin monilla ikäisilläni, ei toki ihan teinimuodin mukainen, mutta en luovu pitkistä hiuksista ja käytän istuvia farkkuja, koska kroppaa ne imartelevat kivasti. Nuoremmat miehet miellyttävät kaikin puolin hieman enemmän kuin vanhemmat. Noin keskimäärin, sanoisin, koska kyllä samalla tavalla nuorekkaita miehiä löytyy niissä vähän itseäni vanhemmissakin.

      Äh, en edes pidä sanasta "nuorekas", mutta pakko käyttää kun en parempaakaan keksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      433
      3130
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2512
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      370
      2359
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe