Pulisongit naisella

Parta-naikkonen

Olen vähän päälle kolmikymppinen nainen ja ongelmanani on karvat kasvoissa. Viikset olen käynyt kosmetologilla sokeroimassa, ja olen ollut tuloksiin tyytyväinen. Nyt kuitenkin olen huomannut että karvoitus myöskin leukaperissä ja hieman poskissa on lisääntynyt niin häiritsevästi, että haluaisin jo tehdä asialle jotain. Ilmeisesti tätä leukaperien/poskien karvoitusta ei ole aikaisemmin ollut näin runsaassa mitassa koska en ole sitä aiemmin itselläni huomannut ja olen katsellut vanhoja kuviakin niin kyllä; tämä ongelma on ilmaantunut vasta tämän vuoden aikana. Syynä voi olla raskaus, tai sitten vaihdevuodet(ko?) alkaa jo puskea päälle?? Oli syy mikä hyvänsä niin haluan noista eroon.

Karvat ovat vähän kuin pulisongit ja se on selvästi "hiusmaista" karvoitusta - ohutta ja tiheässä. Lisäksi se jatkuu hieman kaulalle. Yritin niitä itse nyppiä mutta se ei oikein tuntunut tehoavan. Oisko epilointi seuraava kokeilu? Minulla on säärille tarkoitettu epilaattori, tosin olen siltä käsikarvojakin joskus epiloinut niin mietin että sattuukohan se ihan hirveästi kun voisin kuvitella että jos tukkaa repii päästä niin se sattuu!! Ja tuo minun pulisonki-karvoitus kun on tiheää... Onko teillä kokemuksia? Kosmetologi totesi viimeisen viiksisokeroinnin yhteydessä että jos nuita (siis poskihaituvia) alkaa ottamaan pois niin kasvu voi villiintyä, onko tällaista sattunut kellekään? Partahöylällähän nuo lähtis mutta sitten mahdollinen sänki kasvaa tasaisena takaisin enkä halua sitä koska tiedän että se ei tule miellyttämään silmääni! :D Haluaisin tietää kokemuksia millä poistatte itse kasvojen häiritsevät karvat, ja miten käyttämänne keinot ovat tehonneet? Kaikki mahdolliset keinot haluan kuulla, josko niistä minulle jokin sopiva löytyisi... Kiitos! :)

5

3943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytä hyödyksi

      Muuta kampausta ja anna hiusten kasvaa pitkiksi niin noista "pulisonkihiuksista" on vain hyötyä.

      Sokerointi tai muu epilointitapa ei villiinnytä karvankasvua, pikemminkin päinvastoin jos tekee sen säännöllisesti. Höyläämään ei kannata alkaa.

    • Parrakas nainen

      Ap mee sirkukseen duuniin

    • karvaton_kuono

      turkkilaiset parturit hirttää karvat langalla eli nk pinsettimenetelmä - ajan oloon harvenevat ja ohenevat -vielä edullisesti

    • keski_ikäinen

      Aloituksesta on tosin muutama vuosi, mutta aloittajan olisi kannattanut käydä lääkärissä tai varmistaa, aiheuttaako joku sairaus tai hänen käyttämä lääke liikakarvoitusta (kortisoni, epilepsialääkkeet ym.).

      Itselläni on paljon vaaleaa nukkamaista karvaa kasvoissa, ja olen epiloinut sitä. Käytän myös epistickiä, mutta sen käyttö onnistuu parhaiten suun ympärille. Epistick on mielestäni paras väline viiksikarvojen poistoon, kun sen tekee riittävän usein, etteivät karvat pääse liian pitkiksi. Kivuliaisuus vähenee nopeasti. Poskilla on vaikeampi itse käyttää epistickiä, mutta sekin onnistuu. Itse asiassa koko epistick (jousi, jonka molemmissa päissä on kädensijat) on keksitty käsittääkseni lankamenetelmän pohjalta. Niskakarvat poistan tavallisella epilaattorilla (varovasti, etteivät hiukset lähde mukana).

      Epistickillä poistan nykyään myös kulmakarvojen väliset karvat ja yläpuoliset hajakarvat. Alapuoliset yhä nypin. Eli olen saanut vähennettyä kulmakarvojen nyppimistä, ja tulos on luonnollisempi. Toki nykyään on myös muhkeiden kulmakarvojen muoti, eli niitä ei enää viivoiksi nypitä muutenkaan. Eikä vanhenevan naisen kannatakaan enää nyppiä liikaa kulmakarvoja, se vanhentaa olemusta.

    • Anonyymi

      Hei! Keksitkö jonkun tavan pulisonkikarvojesi poistoon? Itselläni ollut myös haaleaa haituvaa leukaperissä ja korvien vieressä poskilla. Nyt toisen raskauden jälkeen huomasin niiden tummuneen, tihentyneen ja pidenneen, näyttävät jo sellaisilta että jotakin niille pitäisi tehdä :( Onko vinkkiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe