Hölmösti muotoiltu otsikko mutta tarkoitan siis sitä, että oletetaan että "tapaan" esim. Tinderissä tai jollain treffipalstalla kiva tuntuisen miehen, jonka kanssa vaihdetaan viestejä ja ehkä jutellaan esim. fb:ssäkin, sovitaan käydä kahvilla lähipäivinä, niin
- jos kerran se on pinnallista ja turhaa odotella mitään jalat-alta-meininkiä tai välitöntä ihastumista kun tavataan ekaa kertaa vieraan ihmisen pikaisesti kahvilla niin kuinka monta kertaa olisi hyvä sitä aikaa kalenteriin toista varten varata jotta voi varmistua ettei ne tunteet siitä herää/tai herääkö...?
Mun kokemukset on se, että kaikki joiden kanssa lupauduin treffeille ovat vaikuttaneet ihan kivoilta kun on soiteltukin ennalta ja juttu luistanut hyvin mutta mitään ihastumisen fiiliksiä ei ole ennen tapaamista ollut eikä mitään perhosia vatsassa vaan fiilis, että mennään nyt ja katsotaan mutta ei sen kummempaa. Kaikkien kanssa on ollut ihan kiva jutella ja mä olen sen verran supliikki että aina keksin juteltavaa kyllä mutta kenenkään kanssa ei ole tavattu enää toista kertaa. Joko mua tai molempia ei ole kiinnostanut, itse olen ainakin odotellut jotain ihastumista tai ainakin niin suurta kiinnostusta että jaksaisin raivata kalenterista tilaa seuraavaa tapaamista varten...
Jatkanko mä vaan tätä kahvittelua ja odottelen että joku jossain kohtaa sitten kiinnostaisi enemmän vaan onko parempi tutustua enemmän ennen näkemistä vai sinnikkäästi yrittää tavata useampi kerta vaikkei ekalla vielä kiinnostus herääkkään...?
Taas on Tinderissä muutama mies jutulla, jotka vaikuttaa ihan kivoilta ja ulkonäkökin natsaa mutta mä silti kyllästyn jo parin viestin jälkeen koko touhuun ja lopultahan nekin lopettaa viestittelyn, kuten sata kertaa aiemminkin. Yksi heistä just ehdotti pikaista näkemistä ens viikolle, jotta selviää haluaako molemmat vielä tutustua paremmin.
Kuinka äkkiä selviää onko tästä mihinkään?
32
354
Vastaukset
- nainen*80
Toi tyypin ehdotus tavata ensin vaikka vaan pikaisesti sai kyllä sekin nousemaan karvat pystyyn, koska en mä halua mennä mihinkään pika-arviointiin (vaikka sitä itsekkin olen tehnyt) ja ajattelen, että ehkä hänkin kahlaa vaan naisia toisensa jälkeen läpi liukuhihnalla ja odottaa samaa jalat-alta-tunnetta jota itse olen tehnyt.
Mä en siis enää usko että se tunne tulee heti enkä aio enää tyyppejä tavata sitä odottaen heti mutta en myöskään halua mennä tapaamiseen jossa toinen osa-puoli sitä odottaa.- mies kaks ysi
Niin, tuo deittimainosten antama mielikuva missä vain liitytään -deitataan - rakastutaan on ihan hölynpölyä.Tosi asia kun on miten kuvasitkin; ihmisiä tapaa eikä välttämättä koe sen suurempaa tunnetta, ihastumista tai puhumattakaan rakastumista.
Se että väkisin deittaa vain jonkun kanssa, ei kyllä kuulosta hyvältä. Se mielenkiintoinen ihminen kun herättää olemuksellaan kyllä mielenkiintosi eikä sitä tarvitse kauheasti arpoa olisiko kiva tavata uudestaa vai ei.
Se mitä sinun kannattaisi tehdä on miettiä tarkemmin mitä odotat mieheltä ja minkälainen mies on oikeasti kiinnostava.Tämän jälkeen lähestyt itse sellaisia miehiä, jotka herättävät kiinnostuksen.Jos toinenkin kiinnostuu sinusta, keskity vain tähän yhteen.Kirjoittele n. viikon verran ja jos vielä kiinnostaa, kannattaa tavata.
Itse olen siis kokeillut parin viestin jälkeen tapaamista, viikon ja parin viikon jälkeen tapaamisia joista itse suosin mieluiten tuota yhtä viikkoa.Syynä on että toisesta on saanut jonkilaisen mielikuvan, tietää jotain toisesta mutta ei toisaalta niin paljon etteikö olisi deiteille jutun aiheita.
Tuo parin viestin ja parin päivä kirjoittelun jälkeen tapaaminen oli mielestäni kaikkein tyhjin kokemus.Tapaat vain jonkun, lainkaan hahmottamatta ketä tulet tapaamaan.
- asdf7654
Nettideittailun yleinen ongelmahan tuo on. Itselläni ei syty tunteet kerralla tai kahdellakaan joten oli pakko mennä asenteen voimalla ja katsoa useampi kerta jos toinen näytti vihreää valoa. Ongelma on siinä, että tuo on fake-it-till-you-make-it menoa ja jos omat tunteet ei syty eikä toinen osoittaudukaan kiinnostavaksi niin jätät vaikutelman pelailijasta.
Tämän vuoksi olisi niin paljon helpompaa tutustua livenä ja sitten ihastua jos niin on käydäkseen. Nettideitissä oli pakko vaan katsoa että haluaako nainen tavata uudestaan jolloin siis oli ilmeisesti sitä kemiaa ja sitten jos ulkonäön ja mitattavien ominaisuuksien puolesta nainen oli itsellekin ok niin kokeilla tutustua paremmin. En ala neuvomaan mitä kannattais tehdä, mutta omalta kohdaltani voin sanoa että ihtelläni muutaman treffailukerran jälkeen ei ole koskaan tähänmennessä jäänyt niin voimakasta rakastumisen/ihastumisen fiilistä että henkisalpaantuu, yms...
Vasta sitten on tunteet heränny voimakkaina, kun olen tuntenut naisen pidemmän aikaa ja muiden asioiden takia naisen seurassa ollut.
Parilla tapailukerralla saa jonkinnäköisen kuvan toisesta, niin olen huomannut aika monen kohdalla tuon ensikäsityksen olleen reippaastikkin hakoteillä.- tiedä sitten
Ensikäsitys onkin tosi hankala juttu. Olen pari kertaa tavannut deitin, joka on vienyt jalat alta ;) Toisesta tulikin mieheni, mutta toisen kanssa kun muutaman kuukauden suhde oli, niin sitä vain joutu toteamaan, ettei kiinnosta eli toisen sanomiset ja teot olivat joten epämiellyttäviä :(
Nykyään olen vähän "yliherkkä" kun tapaan jonkun. Koska pystyn puhumaan asiasta kuin asiasta, voi se olla deitille liikaa. Samoin tarkkailen eleitä ja ilmeita. Tuleeko lähelle, koskeeko, onko jotain fiiliksiä mua kohtaan vai näytteleekö pelkästään.
Tässä sitä aikuisena naisena deittailee ja ihmettelee, onko tässä mitään järkeä. Olisko vain parempi olla himassa, niin ei ainakaan tule pettyneeksi. Käyttäisi vain yhden pyön p...oja ;)"Koska pystyn puhumaan asiasta kuin asiasta, voi se olla deitille liikaa."
:) mistä tällaisia löytää?- tiedä sitten
pete_pjn kirjoitti:
"Koska pystyn puhumaan asiasta kuin asiasta, voi se olla deitille liikaa."
:) mistä tällaisia löytää?Pirkanmaalta löytyy :)
- 4+9
tiedä sitten kirjoitti:
Pirkanmaalta löytyy :)
Vai Pirkanmaalta. No olet sitten minunkin profiilin ohittanut monesti koska naisethan menevät vain ulkonäön perässä ei sen mitä ihminen on sisältä. Siksi itse olen kirjoittanutkin profiiliini että avauksia en tee koska naisen biologinenkin oikeus on valita se kumppani.
- asdf7654
4+9 kirjoitti:
Vai Pirkanmaalta. No olet sitten minunkin profiilin ohittanut monesti koska naisethan menevät vain ulkonäön perässä ei sen mitä ihminen on sisältä. Siksi itse olen kirjoittanutkin profiiliini että avauksia en tee koska naisen biologinenkin oikeus on valita se kumppani.
Toisin sanoen, olet kirjoittanut profiiliisi että olet ruma ja katkeroitunut. Onnea valitsemallasi tiellä!
tiedä sitten kirjoitti:
Pirkanmaalta löytyy :)
Sittenhan mie olen kahtellu aivan viärään suuntaan.
- 4+9
asdf7654 kirjoitti:
Toisin sanoen, olet kirjoittanut profiiliisi että olet ruma ja katkeroitunut. Onnea valitsemallasi tiellä!
Aijaa!? Miksiköhän tälle rumalle ja katkeroituneelle silti tulee avauksia naisilta hyvinkin ja viimeksi perjantaina olin deiteillä ihan mukiinmenevän naisen kanssa? Eihän mulla pitäisi olla sinun mielestäsi mitään mahkuja naisiin.
- tiedä sitten
4+9 kirjoitti:
Itse tykkään treffata miehiä, joiden kuvaa en näe :) Myöskään minulla ei ole kuvaa, joten ollaan molemmat tasoissa kun treffeille mennään.
Miksi ihmeessä sinä olet noin katkera? Tulee mieleen, joku pikkunöösi, joka ei ole saanut piparia pitkään aikaan ;)
Toivottavasti en ole sinulle viestiä laittanut ! mehän oltas oltu tukkanuottasilla ennen treffejä. Ja sitä paitsi, en kyllä laita miehelle aloitusviestiä, jos sun profiilissa noin lukee. Kuka nainen voi olla niin tyhmä, että sulle aloitusviestin laittaa ?? - tiedä sitten
pete_pjn kirjoitti:
Sittenhan mie olen kahtellu aivan viärään suuntaan.
Mistäspäin se pete_pjn mahtaa olla ? ;)
tiedä sitten kirjoitti:
Mistäspäin se pete_pjn mahtaa olla ? ;)
Päijät-Hämeessä, Heinolassa luurailen. Tosin töitten puolesta tuolla Saimaan vesistössä pyöriskelen.
- tiedä sitten
pete_pjn kirjoitti:
Päijät-Hämeessä, Heinolassa luurailen. Tosin töitten puolesta tuolla Saimaan vesistössä pyöriskelen.
Voi kun on välimatkaa hiukan liikaa :( No kaikkee ei voi saada ;(
tiedä sitten kirjoitti:
Voi kun on välimatkaa hiukan liikaa :( No kaikkee ei voi saada ;(
Jep. Onhan tuo pikkasen turhan pitkä matka.
Mutta ei tuo ny niin pitkä ole ettenkö mie ny sitä suhais ainaski yhen deitti reissun verran. Mukavaa sitä on kuiteski uusia kasvoja tavata jokatapauksessa.
Elikkäs mitenkäs olis, sovitaanko tärskyt tähän johonkin vaiheeseen?
Ihtelläni on s24:n posti loota köytössä.- tiedä sitten
pete_pjn kirjoitti:
Jep. Onhan tuo pikkasen turhan pitkä matka.
Mutta ei tuo ny niin pitkä ole ettenkö mie ny sitä suhais ainaski yhen deitti reissun verran. Mukavaa sitä on kuiteski uusia kasvoja tavata jokatapauksessa.
Elikkäs mitenkäs olis, sovitaanko tärskyt tähän johonkin vaiheeseen?
Ihtelläni on s24:n posti loota köytössä.Kävin profiilissasi kurkkaamassa :) olet ihan liian nuori mun makuuni ja liian kaukana :(
tiedä sitten kirjoitti:
Kävin profiilissasi kurkkaamassa :) olet ihan liian nuori mun makuuni ja liian kaukana :(
Damn. :(
No mut oikein mukavaa jatkoa siulle ja toivottavast törmäämme siihen ihtellemme sopivaan ja ihanaan kumppaniin. :)
- 18+13
Pitkästä kirjoituksesta huolimatta ap:n näkökulma on tiukasti se, että sen suuren ihastumisen pitäisi tapahtua jossain vaiheessa ja että se on ainoa valintakriteeri. Ap näkee pinnallisen äkki-ihastumisen ainoaksi vaihtoehdoksi, että se sama pinnallinen ihastuminen tapahtuukin vasta toisilla tai kolmansilla treffeillä. Mitäpä jos huomioisit parin valinnassa muitakin tekijöitä, kuten yhteensopivat arvomaailmat, harrastukset, älykkyyden, elämäntavat, musiikki- ja ruokamieltymykset jne. jne. Ainakaan itse en pidä ihastumista kovin tärkeänä, vaan sitä että haluan sen toisen kanssa suhteeseen ja hän haluaa minut.
- AP.
Jos tarkoitat sitä että kumppani tulee valita ilman ihastumista tai tunteita niin se ei kyllä ole mahdollista. Siinä tapauksessahan se olisi sama kun vaan tekee listan sopivista kriteereistä ja näkemättä sovitaan menevämme naimisiin... Kyllähän se ihastuminen, joskus myöhemmin rakastuminen ja seksuaalinen vetovoima on ne asiat jotka erottaa seurustelu kumppanin kavereista. Joten en ymmärrä pointtiasi 18 13!
- 1+7
AP. kirjoitti:
Jos tarkoitat sitä että kumppani tulee valita ilman ihastumista tai tunteita niin se ei kyllä ole mahdollista. Siinä tapauksessahan se olisi sama kun vaan tekee listan sopivista kriteereistä ja näkemättä sovitaan menevämme naimisiin... Kyllähän se ihastuminen, joskus myöhemmin rakastuminen ja seksuaalinen vetovoima on ne asiat jotka erottaa seurustelu kumppanin kavereista. Joten en ymmärrä pointtiasi 18 13!
Jatka sinä sitten jalkovälilläsi ajattelua, kun se on näköjään sinulle tärkeintä. Itse katson kokonaisuutta, kun mietin jonkun ihmisen sopivuutta kumppanikseni.
- lisäys edelliseen
1+7 kirjoitti:
Jatka sinä sitten jalkovälilläsi ajattelua, kun se on näköjään sinulle tärkeintä. Itse katson kokonaisuutta, kun mietin jonkun ihmisen sopivuutta kumppanikseni.
Ihastuminen voi pohjautua ulkonäön ym. lisäksi myös siihen, että sen toinen täsmää siihen kriteerilistaan. Minulle ainakin tulee vau-fiilis esim. siitä jos jonkun profiilissa mainitaan vähän harvinaisempi mielenkiinnon kohde, josta itsekin tykkään - vaikka olisi kuvaton profiili.
- Ap.
1+7 kirjoitti:
No voi jeesus... lienee turha odottaa fiksuja vastauksia täällä palstalla. Onneksi joukossa niitä kuitenkin on myös muutamia eikä pelkästään näitä ^
- Lisäys edelliseen
Ap. kirjoitti:
No voi jeesus... lienee turha odottaa fiksuja vastauksia täällä palstalla. Onneksi joukossa niitä kuitenkin on myös muutamia eikä pelkästään näitä ^
tarkoitin siis tuota 1 7:n vastausta
Ap. kirjoitti:
Ehkä hän ei ole koskaan kokenut sitä, miltä ihastuminen/rakastuminen tuntuu.
Itse luottaisin ensimmäisten treffien fiilikseen, jos vielä netin kautta seuraa hakisin. Kyllä sen tietää, onko toinen ihminen sellainen, josta on kiinnostunut nimenomaan vastakkaisen sukupuolen edustajana.
Itse tapailen nyt kolmatta kuukautta miestä, johon tutustuin yhteisen ystävän kautta. Kun mies tuli ensimmäisen kerran tapaamaan minua, tiesin hänestä vain nimen, iän ja ystävältäni saamani kuvauksen hänen luonteestaan ja arvomaailmastaan (jonka perusteella hän meille järjesti treffit, meillä kun on hyvin pitkälti samanlaiset kiinnostuksen kohteet ja arvot). Muutaman minuutin tutustumisen jälkeen (kävelyllä luonnossa) tiesin, että tämä ihminen kiinnostaa minua, ja onneksi hänen nonverbaalinen viestintänsä antoi ymmärtää samoin.
Sitähän ei tiedä miten pitkälle tämä johtaa, on vielä ihan liian aikaista, mutta kävi miten tahansa niin en ainakaan kadu tätä kokemusta.- 4 + 2
1+7 kirjoitti:
Et ilmeisesti ole ikinä ihastunut, jos luulet siinä olevan kyse jalkovälistä. Toki sekin kuuluu siihen yhtenä osana, en minä ainakaan lähtisi suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jota en haluaisi seksuaalisesti. Mutta ihastuminen on siis monen tekijän summa, eikä yksinkertaisesti selitettävissä. Sen vain tuntee kun se tapahtuu.
- jope77
Minun mielestä voit joko jatkaa liukuhihnatapaamisia kyllästymiseen asti tai sitten voit ottaa riskin jonkun kivan tyypin kanssa ja yrittää oikeasti tutustua hetken. Riskihän on siinä, että orastavan suhteen lopetus tuntuu paljon ikävämmältä sellaisen ihmisen kanssa, jota on jo oppinut tuntemaan, kuin yhden kerran kahviseuran dumppaus. Kummassakaan keinossa ei takuuta ole.
- 1+5
Ihastuminen tapahtuu heti tai ei ollenkaan. Toisaalta kumppanin valinta ihastumisen perusteella on hullua. Ei silloin tule huomioineeksi oikeita yhteensopivuuteen vaikuttavia asioita ollenkaan.
- asdf7654
Ei ole totta.
Perustelu: Olen itse ihastunut aikoinaan naiseen jonka tunsin sitä ennen yli kaksi vuotta.
Todistaaksesi että ihastuminen tapahtuu heti tai ollenkaan, on sinun todistettava vastaavasti, että kukaan (minä mukaanlukien) ei ole koskaan ihastunut naiseen tai mieheen myöhemmin tutustuttuaan ensin muuten. Antaa mennä! :D - minäminäminä
asdf7654 kirjoitti:
Ei ole totta.
Perustelu: Olen itse ihastunut aikoinaan naiseen jonka tunsin sitä ennen yli kaksi vuotta.
Todistaaksesi että ihastuminen tapahtuu heti tai ollenkaan, on sinun todistettava vastaavasti, että kukaan (minä mukaanlukien) ei ole koskaan ihastunut naiseen tai mieheen myöhemmin tutustuttuaan ensin muuten. Antaa mennä! :DPalstan vakkari natsi täällä taas laukoo omia totuuksiaan koko kansan faktoina:)
- ghjkl9876
asdf7654 kirjoitti:
Ei ole totta.
Todistaaksesi että ihastuminen tapahtuu heti tai ollenkaan, on sinun todistettava vastaavasti, että kukaan (minä mukaanlukien) ei ole koskaan ihastunut naiseen tai mieheen myöhemmin tutustuttuaan ensin muuten. Antaa mennä! :DHuono trollaus. Ei tuollaisia väittämiä koskaan tarkoiteta aivan joka ikiseen yksittäistapaukseen päteviksi. Kuten ei äskeistä lausettakaan. Perustelu kuitenkin, koska myös ei-trollaajat voivat olla kiinnostuneita: ihastuminen perustuu ominaisuuksiin, joista saa käsityksen hyvin nopeasti ilman pidempiä keskusteluita ja kyselyitä (ulkonäkö, puheääni, sosiaalisuus (katse, puheliaisuus, fyysinen kontakti), luonne (hymy, jurotus, ujous, pelleily ym.) jne.). Jos ihastumista ei tapahdu em. asioiden perusteella, sitä tuskin tapahtuu esim. neljänsillä treffeillä kun saa kuulla yksityiskohtia vaikkapa toisen työstä, sukulaisista tai lempiruoasta.
- 12+2
ghjkl9876 kirjoitti:
Huono trollaus. Ei tuollaisia väittämiä koskaan tarkoiteta aivan joka ikiseen yksittäistapaukseen päteviksi. Kuten ei äskeistä lausettakaan. Perustelu kuitenkin, koska myös ei-trollaajat voivat olla kiinnostuneita: ihastuminen perustuu ominaisuuksiin, joista saa käsityksen hyvin nopeasti ilman pidempiä keskusteluita ja kyselyitä (ulkonäkö, puheääni, sosiaalisuus (katse, puheliaisuus, fyysinen kontakti), luonne (hymy, jurotus, ujous, pelleily ym.) jne.). Jos ihastumista ei tapahdu em. asioiden perusteella, sitä tuskin tapahtuu esim. neljänsillä treffeillä kun saa kuulla yksityiskohtia vaikkapa toisen työstä, sukulaisista tai lempiruoasta.
Olen miettinyt samaa asiaa mitä ketjun aloittaja monta kertaa ja luin mielenkiinnolla tätä läpi.
Mutta ei tästä ainakaan apua omiin pohdintoihin ollut, osa on sitä mieltä että ihastus tulee joko heti tai ei ollenkaan kun nettitreffailee ja osa taas sitä mieltä, että pitää vaan sinnikkäästi tutustua monta kertaa ja odottaa mahdollisia syvenpiä tunteita vasta sitten kun tuntee paremmin. Ja joku oli sitä mieltä että kummpanin voi valita vaan järkisyden perusteella sen enempää tunteita odottamatta.
Tässä on muuten se ongelma, että pitää kysyä ja varmistaa ennen tapaamista treffikumppanilta mitkä intressit hänella on tapaamiselle (odottaako jotain jalat-alta mahdollisuutta eli onko sitä mieltä että se natsaa joko heti tai ei ollenkaan vai sitten nähdäänkö eka vaan kavereina). Kyllon hankalaa...
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563091Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521772- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951- 44809
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26800