Elämän pahin virheesi?

Nainen1234

Mikä on pahin moka jonka olet elämässäsi tehnyt?
En usko että kukaan sanoo ettei ole koskaan tehnyt mitään väärää. Ei varsinkaan jos on jo elämää nähnyt eikä ole enää parikymppinen jolla elämä vasta edessä.
Olen huomannut että sananlasku: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, pitää niin paikkaansa.

42

4023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahin sulattaa

      Ehkä minulla kun menin naimisiin ja nainen ei rakastanutkaan.Elin valheessa,nyt joudun olemaan hänen kanssa tekemisessä monta vuotta lasten takia

      • 1+1

        Lopeta tuollainen ajattelu "ollaan lasten takia yhdessä". Hukkaat elämäsi täysin. Kun lapset ovat isoja, niin olet jo vanha ja rutinoitunut kaavoihisi, joka ei johda mihinkään.

        Erotkaa ja pitäkää vaikka vko / vko lapsia vuorotellen. Näin pystyt panostamaan lapsiisi täysillä joka toisen viikon ja joka toisen viikon ITSEESI.


    • ääliö

      Täytyy myöntää, että tuon ensimmäisen miehen matkaan lähtö on se suurin virhe, minkä olen elämäni aikana tehnyt. Nyt voi tietysti puolustella, että nuorena sitä uskoo ja luottaa, mutta olisi silloin ehkä kannattanut odotella muutama vuosi eikä rynnätä suin päin elämään ydessä.
      Sitten sitä yritti ja yritti, vierähti 24 vuotta ennen kuin järki löytyi ja annoin periksi.
      Nyt on toki saanut jo elämästä uuden mallin, mutta paljon katkeruutta noihin vuosiin mahtuu.

      • Suuurin virhe

        Minä en niin pitkään odottanut n,15 vuotta. Puoliso eli palkkatyölle vapaa-aikanakin,toi ongelmat kotiinkin,jauhoi henkisesti sairaasta työkaverista. Odotin muutosta,väsyin,unohti perheen. Mielensairautta on raskas katsoa,ei voinut auttaa.Toivottavasti ei sairastuttanut meitä muita. Nyt elelen lasten kanssa ja yritä koota itseni.Kasvattaa muutama vuosi. Virhe oli kun lähdin hänen mukaan,rakastuneena.


    • pettynyt pahasti

      Luottaa mieheen ja tukea hänen uraansa omat tarpeet ylittäen. Mies käytti hyväksi, piti salasuhteita ja valehteli joka suuntaan. MInulle jäi vaan arvet ja velkaa...

      • mutta miten saada

        No miulla toisippäin.Mikä kaikkein pahinta en enää luota vaikka on kunnollisiakin naisia,en erota.Velkaa ei jäänyt kaiken itse maksanut.Olen vapaa kuin taivaan lintu,vain lapset ilona tai joskus taakkana.


    • ak47ka

      Itse koen, että "paha moka" tulee tehtyä siinä kohtaa, kun loukkaa / vahingoittaa toista ihmistä todella syvästi. Tiedän, että osa käytöksestäni teki niin exälle, no onneksi nyt, muutama vuosi eron jälkeen, olemme antaneet puolin ja toisin anteeksi ja olemme hyvissä väleissä.

      Kaksi varsinaista "virhearviointia" olen tehnyt: nuoruuden liitto täysin sinisilmäisenä "untuvikkona" pohjautui tunteeseen, jota LUULIN rakkaudeksi. Mies oli vanhempi ja kokeneempi ja koin, että hän rakastui minuun mielettömästi ja se tunne veti imuunsa... Pas-kat, mies oli tullut elämässään siihen pisteeseen, että piti löytää sopivan naiivi ja nuori nainen, josta muokata oman mielen mukainen vaimo. Puolen tusinaa vuotta valui likaviemäriin tämän kotityrannin kanssa.

      Toinen oli se, etten odottanut ns normaalia arkea tavattuani toisen miehen, vaan sata lasissa mentiin kohti uusia seikkailuja, hänkin juuri eronnut. Sitten, kun normaali arki koitti, kumpikin totesi, että reisille meni...Ja jos olisin malttanut toppuutella vauhtia, olisin ehkä jo silloin päätynyt nykyisen miesystäväni kanssa yhteen... Mene ja tiedä... Nykyinen mies ystäväni on tarinassani se "taakse jätetty", joka löytyi sittemmin edestä... Jotain positiivistakin siis.

    • ,.,.,,.

      Elämässäni olen tehnyt kyllä pari virhettä, mutta sellaiseksi en niitä kuitenkaan laske. Nimittäin siitä syystä, ettei kukaan tee virheitä tahallaan. Valinnat kun tehdään sen hetkisen tietämyksen pohjalta. Hyvin mukavaakin elämää vanhoista valinnoista saattaa olla takana useita vuosia, ehkä vuosikymmeniä. Elämää, ei virheitä. Jo kauan sitten ajattelin kuullessani Edith Piafin laulua "non, je ne regrette rien": voi kun vanhempana voisin laulaa edelleen noin. Nyt olen yli 50v ja yhdyn edelleen tuohon. En kadu mitään. Suurempia virheitä, mokia ei ole tullut tehtyä. Eikä kukaan koskaan ole edes valittanut minun tehneen häntä kohtaa jotenkin perustavanlaatuisesti väärin.

      • eteenpäin

        Virhe ja virhe on niin suhteellin käsite Jälkikäteenajateltuna ei ole muuta tehnytkään kuin virheitä. On ollut hauskaakin vaikka on töpännyt.


      • Edith oli oikeassa

        En kadu minäkään muuten en olisi mä!


    • Liika luotto

      Suurin virhe = luottamus ihmiseen, joka "ei tehnyt virheitä tahallaan"

      Opetus: typerään ja epärehelliseen ei kannata luottaa, hän ei tee virheitä tahallaan, mutta jälki on tosi pahaa.

    • virheiden virhe

      Avioituminen

    • --------

      Avioehdon puuttuminen.

      • gkgkjj

        Niin minullakin. Vaikkei se kamalasti haittaa. Menetin vain 20000e osituksessa. Isäni kuoli yllättäen eikä hän ehtinyt tehdä testamenttia.

        Erosta hankalasta miehestä ja sen tuomasta vapaudesta kannattaa maksaa vaikka enemmänkin. Perinnöstä en sitä kyllä toista kertaa maksaisi. Varmuuden vuoksi marssin tekemään testamentin, ettei lapset joudu samanlaiseen tyhmään tilanteeseen.


    • Kakkosmies

      Jätin lääkiksen kesken.

      • jdidiw

        Kakkosmies, kannattaa vetää itses kiikkun kun tollaista oot menny tekemään.


    • Onnellisesti yksin

      Menin narsistin kanssa aikoinaan naimisiin

    • siinäpä se

      Ehdottomasti kun aloitin kokeileen tupakann polttoa ja jäin koukkuun. Älkää kokeilko. Toiseksi avioero.

    • Never again

      Nykyinen avioliitto. Myöhästä katua - lasten vuoksi...

    • 3 days&over 30 years

      Elämäni suurin virhe: rakastuin Napapiirin toukokuussa 1983 perfect match-mieheen, suureksi surukseni kadotin hänet silmistäni ja siten valitettavasti koko elämästäni. Jokaikinen kerta tuon jälkeen miestä suudellessani olen kuvitellut, että huulillani on vuoden 1983 suloinen suutuntuma. Pettymys on karvas: kaikki mitä minulla on siitä jäljellä ovat suloiset muistot elämäni kolmesta suloisimmasta intohimoisten suudelmien päivistä. Life sucks, sometimes it really does.

    • kireä

      Että olen ollut turhan stressaantunut ja kireä läheisilleni.
      No ikää vasta 23. Yritän relata

    • Mikä on virhe?

      En ajattele elämän asioita mokina, vain tapahtumina, joista toiset ovat hyviä ja toiset vähemmän hyviä. Minkä tyydytyksen ihmiset siitä saavat, että jotain juttua jäädään märehtimään vaikkapa loppuiäksi? Syvältä ja estää eteenpäin menemistä ja varsinkin avoimesti asioiden näkemistä.

      Viisas ja valistunut näkee virheet oppimateriaalina, ei noloina mokina tms. hävettävinä ja ehkä piilotettavinakin asioina.

    • täh

      En yrittänyt tarpeeksi tehdä suhteeni eteen (lasten isä) vaan päästin suhteen omalta osaltani näivettymään. Opin siitä.

      Ero oli kuitenkin oikea ratkaisu kuten myös se, että oltiin lasten takia muutama viimeinen vuosi yhdessä. Kukaan ei siitä kärsinyt tai saanut traumoja, kuten viisaat täällä aina väittää. Saimme vaan koko perhe aikaa kadvaa. Lapset isommiksi ja minä&mieheni valmiiksi eron suhteen.

      Kadun yhtä lyhyttä suhdetta, johon lähdin vaikka vaisto sanoi, ettei olisi pitänyt. Päätin kerrankin seikkailla... ja se morkkis melkein tappoi minut. Opin siitä.

      Jeps... historia on tehnyt minusta tämän ihmisen, mutta noita kadun silti.

      • katunut kalaststaja

        Kadun kun olen katunut katumista.


      • Katumuskatekismus
        katunut kalaststaja kirjoitti:

        Kadun kun olen katunut katumista.

        Kadun kun jätin lakaisematta kadun vaikka olin talkkari ja sitten kadun mies.


      • Anonyymi

        Oliko neekeri mies?


    • Positiivinen potilas

      Olen virheetön mies. Sata prosenttia. Olen eronnut ja karannut ja vaikka mitä on tapahtunut elon aikana. Mutta eiväthän ne ole mokia vaan järkeä.
      Olen valioyksilö, edelleen. Ikää päälle 50.

      • Omahyväinen moukka

        Kun kukaan ei ole virheetön, niin valioyksilöksi tulee vasta sitten, kun tiedostaa omat erheensä, vaikka ei niihin ole jäänyt makaamaankaan. Sinun ns. virheesi käyvät hyvin ilmi lyhyestä kommentistasi, tutustu niihin.


    • Cain X

      Olin osallinen toisen ihmisen kuolemassa. Siinä voi jokainen miettiä omien virheidensä suuruutta.

    • Anonyymi

      Pahin virhe minkä ihminen voi itselleen tehdä on aloittaa amis,ikä?

      • Anonyymi

        Ammattikoulussa voi opiskella monia aloja. Jos et pidä ammatistasi opiskele toinen, jossa voit hyödyntää aikaisemmin opittua.
        On paljon parempi opiskella tai olla töissä kuin että vain laiskottelee kotona.


    • Anonyymi

      Ryhdyin suhteeseen, kun ei parempaakaan tekemistä ollut.

    • Anonyymi

      Juuri näin. Jos entisistä vaikenee, kyllä kaverit niistä laulelee!

    • Anonyymi

      Uskoin liian hyvään ja petyin uskooni toisesta. En osannut luovuttaa, kuin vasta silloin, kun oli jo liian myöhäistä.

    • Anonyymi

      Kerran liukastuin banaanin päälle ja se laukaisi ketjureaktion jossa minä vahingossa kaaduin tulevan vaimoni päälle. Menimme sitten parin vuoden päästä naimisiin ja oltiin erittäin onnellisia vähän aikaa mutta tietyissä tilanteissa tuli banaanipuhetta ja päädyin sanomaan että olisin toivonut että naikkonen olisi liukastunut suoraan MINUN banaanini päälle ensitapaamisella. Suuttui niin että mustaksi muuttui ja heitti pois asunnosta päivän päästä tapahtuneesta. Tapahtumasta on nyt pari kuukautta ja olen ruvennut täysipäiväiseksi lihansyöjäksi sen takia, neuvoja?

    • Anonyymi

      En nyt osaa ihan heti sanoa mikö olisi kaikkein pahin. Monenmoista on tullut tehtyä.

      • Anonyymi

        Suurin ongelmahan on se, että tekisin valtaosan asioista edelleen ihan samalla tavalla, vaikka tiedän, ettei niistä aina ole hyvää seurannut. Varsinkin jos olisin asioista niillä samoilla tiedoilla tekemässä, niin samoin toimisin edelleen. Paljon on myös sellaista, ettei tiedä miten olisin voinut toimia toisin. Aina ei paljon ole vaihtoehtoja, varsinkaan hyviä.


    • Anonyymi

      Se että join ennen alkoholia

    • Anonyymi

      Vaihdoin kerran auton renkaat vääriin paikkoihin ja jouduin purkamaan. Tästä on jo vuosia.

      Toinen oli myös paha: laitoin vahingossa liikaa suolaa ruoan päälle. Meni monta viikkoa itkiessä.

    • Onhan tuota tullut kaikenlaista touhuttua ja säädettyä, mutta en pidä mitään niistä virheinä, vaan oppitunteina, osa elämän koulua.

    • Anonyymi

      Alkoholismi ja opiskelujen kesken jättäminen, ja rikosrekisteri.

    • Anonyymi

      Menin naimisiin.... M43v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      2190
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      59
      1851
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1685
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1612
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1584
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      135
      1483
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe