uutta mailaa hankkimassa

joku_vaan...

Olen nyt pelaillut viimeset viisi vuotta Wilsonin HyperCarbon 9:llä. Nyt on kuitenkin sen verran tullut voimaa lisää, että olisi melkein uuden mailan hankinnan vuoro (entisen mailan varsi on TODELLA taipuisa). Olisiko jollain suositella jotain mailaa. Hinta >130?...

8

4465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rajis

      Kipin kapin jonnekin sulkishallille kokeilemaan mailoja!

      Jokaisella merkillä on sen verran paljon eri malleja, että varmasti omaan käteen sopivan löytää. Mutta tuo testaaminen on ehdoton edellytys!

      • Rajis

        Sellaisia Suomessa havaittuja tunnettuja merkkejä ovat esim. Yonex, Forza, Carlton, Wilson, Tred, Fukuda, Victor...

        Unohdinkohan mitään?


      • Ile
        Rajis kirjoitti:

        Sellaisia Suomessa havaittuja tunnettuja merkkejä ovat esim. Yonex, Forza, Carlton, Wilson, Tred, Fukuda, Victor...

        Unohdinkohan mitään?

        Ehkä ainoa laadukkaampi merkki joka puuttu tuosta listasta on Babolat.


      • Ile

        Sulkishalleilla ei kyllä valitettavasti useinkaan ole kovin korkeatasoisia mailoja testattavana tai vuokrattavana. On myös muistettava, että mailan jänteet ja niiden jännitys vaikuttaa huomattavasti pelituntumaan, minkä vuoksi erilailla jännitettyjen mailojen vertailu on vaikeaa, ja jopa harhaanjohtavaa.

        Paras tapa testaamiseen on mailojen lainaaminen toiselta aktiivi- (tai kilpa-) pelaajalta (tasostasi riippuen).

        Mailavalintaan vaikuttaa paljon myös pelityyli, esim. oletko hyökkäävä (paljon iskulyöntejä jne.) vai puolustava pelaaja, minkä perusteella sitten valitset jäykemmän tai joustavamman varren, kärkipainoisen tai tasapainoisemman mailan, jne..


      • Anonyymi
        Ile kirjoitti:

        Sulkishalleilla ei kyllä valitettavasti useinkaan ole kovin korkeatasoisia mailoja testattavana tai vuokrattavana. On myös muistettava, että mailan jänteet ja niiden jännitys vaikuttaa huomattavasti pelituntumaan, minkä vuoksi erilailla jännitettyjen mailojen vertailu on vaikeaa, ja jopa harhaanjohtavaa.

        Paras tapa testaamiseen on mailojen lainaaminen toiselta aktiivi- (tai kilpa-) pelaajalta (tasostasi riippuen).

        Mailavalintaan vaikuttaa paljon myös pelityyli, esim. oletko hyökkäävä (paljon iskulyöntejä jne.) vai puolustava pelaaja, minkä perusteella sitten valitset jäykemmän tai joustavamman varren, kärkipainoisen tai tasapainoisemman mailan, jne..

        Ruoholahden Palloiluhallin myynnissä olevista mailoista kaikista löytyy testerit, jota voi vuokrata, myös kalliimpia huippumailoja, jotka kaikki jännitetään siellä Yonexin laatujänteillä ellei maahantuoja ole toimittanut niitä valmiiksi jännitettyinä eli eikun testaamaan.


    • Ile

      Jos etsit jäykempivartista ja etupainoisempaa mailaa kategoriassa "kilpamailat", kannattaa tutustua Yonex MusclePower 99:iin.

      Kyseessä on yksi Yonexin parhaista mailoista, jolla pelaa eräät maailman huiputkin. Maila vaatii kyllä jonkiverran tekniikkaa ja voimaakin, mutta oikeissa käsissä loistava maila.

      Ovh on 190-200 €, mutta seurojen kautta ja tarjouksista sen voi saada 150 eurolla.

      • joku_vaan_

        Uusi maila lähti tilauksee. Päädyn muutaman testin perusteella tohon Yonexin Armortec 500 mailaan (127?). Tuntui omaan käteen sopivalta. Miten muuten Yonexin jänteet? Millaset "tehdasjänteet" noissa on, pitääkö leikata saman tien pois? Minkälaisiin kiloihin jännitetty?


      • Ile
        joku_vaan_ kirjoitti:

        Uusi maila lähti tilauksee. Päädyn muutaman testin perusteella tohon Yonexin Armortec 500 mailaan (127?). Tuntui omaan käteen sopivalta. Miten muuten Yonexin jänteet? Millaset "tehdasjänteet" noissa on, pitääkö leikata saman tien pois? Minkälaisiin kiloihin jännitetty?

        Yleensä tehdasjänteet ovat kyllä tosi surkeita, mutta kokeilemallahan se selviää.

        Kaikki laadukkaat mailat tulevat kyllä tavallisesti ilman jänteitä, joten "ongelmaa" ei siinä suhteessa kyllä pääse muodostumaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe