Oon kohta 15 v poika.Koht 2 vuotta salia tehnyt.Lihasmassa reeniä vetäny ja viimeset 4kk maksimivoimaa.oon huomannu että maksimivoima reenistä ollut pelkkää haittaa.Paikat ei kestä.Olisiko kellään sopivaa treeniohjelmaa ikäiselleni?Tarkoitus olisi päästä mens physiqueen 2017.
Help
2
123
Vastaukset
- bodari99
Moi oon ite 15v poika käyny vuoden salilla ja saanu sinä aikana painoo ylös 15 kg ilman et rasvaprosentti on muuttunu. En oo kasvanukkaa ku pari senttiä eli painon muutos ei johdu pituuskasvusta. Mä käytän tällä hetkellä 4-jakosta ohjelmaaja käyn salilla 4 kertaa viikossa. Jako on kädet, jalat, rinta ja olkapäät, selkä ja vatsat. Teen aina 30-40 sarjaa per treeni yleensä raskaita massaliikkeitä mahdollisimman paljon mutta mahtuu mukaan myös eristäviäkin tietysti. Lisäksi käyn 2 kertaa viikossa lenkillä talvisin vain ylläpitääkseni kuntoa ja keväällä ja kesällä intensiivisenä rasvanpolttotreeninä. Toivottavasti mun vinkeistä oli apua. Muista treenatessasi ennen kaikkea aina supistaa treenattavaa lihasta ja keskittyä että jokaisen sarjan jokainen toisto tuntuu siellä missä pitääkin. Jos ei tunnu kannattaa vähentää painoja ja keskittyä tekniikkaan. Muista myös riittävä lepo ja ruoka. Syö proteiinia vähintään 2 grammaa painokiloasi kohden ja muista muutenkin monipuolinen rupkavalio, riittävät kalorit ja että tarvitset HETI treenin jälkeen ravintoa mihin tarkoitukseen palautusjuoma olisi hyvä hankkia.
- tomppa33
juu!en oo mikää alottelija,et tiiän kumminki nää hommat.Mutta kiitoksii kumminki.ettisin tietoo että minkälaista reeniä kannattais vetää,painot sarjat ja toistot..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,815091Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk483835Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699253398- 802429
- 241909
Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3561622Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271591Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401552Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔151495Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?361377