Olen 15-vuotias poika ja painan 80kg. Kauanko menee pudottaa 10kg painoa pois tällä tahdilla? Aamulla yleensä en syö mitään paitsi juon kupin kahvia, sen jälkeen poljen pyörällä kouluun, koulussa saatan syödä jotain. SItten taas iltapäivällä pyörällä sama matka kotiin, kotona juon kupin kahvia ja yleensä syön mitä jääkaappiin on tuotu, illalla syön yleensä leivän ja juon teetä. Käytän koirani noin 10-15 min kävely/hölkkäys lenkillä iltaisin ja sen jälkeen teen 20 vatsaa ja 20 punnerrusta. Viikonloppuisin tulee joskus juotua limua ja syötyä sipsejä...energiajuomat ja limut olen vaihtanut veteen ja vissyihin.
Jos on jotain vinkkejä niin saa toki jakaa tännekkin niitä :)
Tiedän kyllä että aamupala on "päivän tärkein ateria" mutta aamuisin ei oikein maistu mikään...
Hieman painoa pois.
4
76
Vastaukset
- Kohtaonjoulu!
Pituus oli muuten jotain 160-165cm väliltä...
- Monipuolista ruokaa
Hei!
Minkälainen on ollut aiempi ruokavaliosi? Mitä muutoksia olet siis tehnyt siihen? Sinuna söisin ihan normaalisti terveellistä ruokaa ja lisäisin liikuntaa. Menisikö aamiaiseksi vaikka jokin hedelmä? Tai lasi tuoremehua kahvin sijaan? Koulussa ehdottomasti lounas. Iltapäivällä pieni välipala, myöhemmin lämmin päivällinen (kuulostaa siltä, ettet syö lämpimiä aterioita juurikaan).
Kuinka pitkä koulumatka on? Hyvä että menet pyörällä, mutta energiankulutuksen kannalta on väliä, onko matka 1 vai 10km päivittäin. Lenkkeily on myös hyvä homma. Pituutta kannattaisi yrittää lisätä niin, että esim. joka toinen päivä kävisit puolen tunnin lenkillä ja joka toinen tunnin lenkillä. Kävele alussa ja lopussa, hölkkää keskimatkasta (tämä on myös koiralle hyvä, saa tarpeensa tehtyä ensin). Olet muistanut myös lihaskunnon. Määrää kannattaa ruveta lisäämään, mutta sitten sitä ei ole pakko tehdä päivittäin, vaan esim. joka toinen päivä lyhemmän lenkin yhteydessä. Liikkeisiin ottaisin lisäksi selät ja kyykyt. Voisit myös hankkia käsipainot tai kahvakuulan, jos haluat.
Pointtini on siis se, että olet kasvuiässä oleva nuori, jonka kannattaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti sekä liikkua n. tunti päivässä. Tällä pyöreys katoaa itsestään, sillä osa energiasta menee vielä kasvuun. Vinkkejä terveelliseen elämään (uni, liikunta, ruoka..) saat vaikkapa terveystiedon ja kotitalouden kirjasta. Tsemppiä! 10 kilon pudottamiseen menee noin 2-4kktta riippuen ylipainon määrästä. - 16+20
Yleensä laihat ihmiset syövät aamupalan, mutta lihavat eivät. Mieti sitä, ja sitten uudestaan maistuuko.
- Kohtaonjoulu!
Kiitos näinkin hyvästä palautteesta! Tosiaan ruokavalioni oli alunperin muuten samanlainen kuin nytkin mutta viikonloppuisin join paljon limua ja söin noin 2 kertaa enemmän.... kilometrejä koulumatkalla on 3,6km jonka poljen usein isolla vaihteella. Ja aamupalaksi täytyy keksiä jotain! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308438Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17766Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?64670Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588