Mihin työhön sinut pistettäisiin sodan syttyessä?

Tykinruokaa

Minä varmaan joutuisin muonituksen puolelle, kokki kun olen. Olen myös läski ja rapakuntoinen, joten tuskin kelpaisin tositoimiin. Ellei minua sitten lähetettäisi tykinruoaksi, mikäli nykysodankäynnissä sellaista toimintaa on.

63

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottamari<3

Jaa,.jos naiset pakotettaisiin myöskin sotaan, niin kännykän putsaajaksi ja lataajaksi voisin ilmottautua.

• Siihen taito riittää

Nykyisen elämäni huomioon ottaen, istuisin netissä ja trollaisin jollain sotapropaganda sivuilla.

• Res. penismies

Voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi siittämään uusia sotilaita kaatuneiden tilalle. Luonnonmenetelmällä totta kai. Vegaanivakaumukseni ja glutamaattiyliherkkyyteni tähden mikään purkkiin runkkiminen ei tule kysymykseen.

• Perustamiskeskukseen tarkistamaan palvelukseen määrättyjen papereita. Tätä hommaa jopa piti tulla harjoittelemaan kertausharjoitukseen.

• Kivääri kouraan ja todennäköisesti asetettaisiin pitämään huoli, että nörtit saa trollata rauhassa.

• multitalenttireiska

Varmaan rakentamiseen ja vesihuoltoon, kun on niitä tullut työkseenkin tehtyä. Metallityötkin onnistuu. Ikää on sen verran että nuoremmat joutuu juoksemaan siellä etulinjassa.

• piiloalfa

Olen reservinkieltäytyjä, mutten ole jostain syystä saanut kutsua täydennyspalvelukseen, vaikka sen pitäisi tulla 12 kuukauden kuluessa hakemuksen jättämisestä. Siitä on kohta 10 vuotta...

"Täydennyspalveluksen suorittaneet reservinkieltäytyjät ovat vapautettu armeijasta myös kriisin aikana. Sen sijaan reservienkieltäytyjät, jotka eivät ole käyneet täydennyspalvelusta, joutuvat kriisin sattuessa vakaumuksentutkintalautakunnan eteen."

• Sairaanhoitajana

joutuisin johonkin joukkosidontapaikalle? Cyber-sodassa paikattaisiin näppiksillä vaurioituneita sormenpäitä tmv.?

• korjaan...

kyber*

• rhy uyutr5 t5t5

Keskitys leirille nääntymään, jostain syystä

• 14+16

Entä mihin mielenterveysongelmaiset laitettaisiin soda syttyessä? Kertokaa nyt joku viisaampi.

• Örkki

Minä olen vartiomies.

• Perässä mars!

Mä johtaisin tätä rupusakkia ja ampuisin jokaisen henkilökohtaisesti joka hangottelisi vastaan tai yrittäisi karata.

• tst-lähetti

Olisin pioneerien taistelulähetti eli ajaisin enduro-pyörällä.

• Elämä jatkuu samana?

Mikä olisi naisten tehtävä jos sota syttyisi? Siis niitten naisten jotka eivät ole käyneet armeijaa?

• stoogestit

Pitää mamut ja mokkamunat tyydyttyneinä. Ei nyky suomilutkilta kannata odottaa muuta kuin jalkojen levitystä. Sitten myöhemmin jalat leviää Venäjän sotilaille. Vapaaehtoisesti.

• kiva homma

tykin ruuaksi etulinjaan ensimmäisten joukossa elinaikaa korkeintaan 10min ja ensimmäississä autoissa tuodaan jalat edellä monttuun mutta pääseepä ajelemaan

• Hmmm...

Tiedä sitä... Rakentamaan ehkä jotain mitä nyt tarviikaan rakentaa. Tai ehkä tiedusteluun. Toisaalta olen liian kyseenalaistava luonne ja saattaisin toimia ominpäin, mikä ei taas johdossa oleville henkilöille välttämättä sopisi...

• se on tosi

eikös sinut kapiainen ammu jos et tottele käskyä ja jos ei ammu niin joudut kenttä oikeuteen ja mikähän on rangaistus ei kai vaan kuolema

• se on tosi kirjoitti:

eikös sinut kapiainen ammu jos et tottele käskyä ja jos ei ammu niin joudut kenttä oikeuteen ja mikähän on rangaistus ei kai vaan kuolema

Kapiaista saattaisi vituttaa huomata olevan tyhmempi kuin minä... :D

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Kapiaista saattaisi vituttaa huomata olevan tyhmempi kuin minä... :D

Jos se sen huomaa niin ei kai se niin tyhmä ole etteikö sitten etulinjaan heittäisi tykinruuaksi ja esimerkiksi muille.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Jos se sen huomaa niin ei kai se niin tyhmä ole etteikö sitten etulinjaan heittäisi tykinruuaksi ja esimerkiksi muille.

Jos sillä leikkaisi edes vähän, se huomaisi sen, että ehkä mun kans on parempi tulla juttuun ja saada pidettyä mut omalla puolella. Ja jos leikkaisi vielä paremmin, antaisi mulle tiedusteluhommissa vapaat kädet toimia. Se hyödyttäisi kaikkia. Olisi erittäin typerää ajaa minut pätemällä pätemättömyydellä vastapuolen leiriin...

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Jos sillä leikkaisi edes vähän, se huomaisi sen, että ehkä mun kans on parempi tulla juttuun ja saada pidettyä mut omalla puolella. Ja jos leikkaisi vielä paremmin, antaisi mulle tiedusteluhommissa vapaat kädet toimia. Se hyödyttäisi kaikkia. Olisi erittäin typerää ajaa minut pätemällä pätemättömyydellä vastapuolen leiriin...

Juurihan totesit että se on tyhmempi kuin sinä niin ei kai siltä voi odottaa mitään tuollaisia pidempiä päättelyketjuja, kyllä se sinne etulinjaan osoittaisi tiedustelemaan.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Juurihan totesit että se on tyhmempi kuin sinä niin ei kai siltä voi odottaa mitään tuollaisia pidempiä päättelyketjuja, kyllä se sinne etulinjaan osoittaisi tiedustelemaan.

Toisaalta mä jostain syystä luulen, että sotatilanteessa tiedusteluun päätyessä en joutuisi olemaan tekemisissä niin tyhmien ihmisten kanssa...

Mut samapa se. Me mennään kisun kanssa Kuubaan... :D

• oletko käynyt armeij
        Ikisinkku M kirjoitti:

genio ei se nyt ihan noin mene jos käsky on genio menee vartio vuoroon just ny niin genio menee vartioon tai ampuu siihen paikkaan ei kymmentä kertaa käsketä olit sitten viisas tai et mutta vartioon menet kyllä siellä muutkin haluaisi mennä käskyn kuultaessa vartioon niin minä keitän kahvit eka ja käyn koisimaan menen ehkä kun herään ja kannattais tulla juttuun ja päästää kotiin

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Toisaalta mä jostain syystä luulen, että sotatilanteessa tiedusteluun päätyessä en joutuisi olemaan tekemisissä niin tyhmien ihmisten kanssa...

Mut samapa se. Me mennään kisun kanssa Kuubaan... :D

Kyllä sitä varmaan minun pitäisi uhrautua sinne kuuban retkelle kisun seuraksi kun juurihan annoit ymmärtää että menettäisimme lahjakkaan tiedustelumiehen jos sinä lähtisit, ei Suomella oikeastaan ole varaa semmoiseen menetykseen mutta minä varmaan joutaisin ihan hyvin :D

• oletko käynyt armeij kirjoitti:

genio ei se nyt ihan noin mene jos käsky on genio menee vartio vuoroon just ny niin genio menee vartioon tai ampuu siihen paikkaan ei kymmentä kertaa käsketä olit sitten viisas tai et mutta vartioon menet kyllä siellä muutkin haluaisi mennä käskyn kuultaessa vartioon niin minä keitän kahvit eka ja käyn koisimaan menen ehkä kun herään ja kannattais tulla juttuun ja päästää kotiin

Heh, se olis kuule resurssien hukkaamista ja väärinkäytttöä passittaa mut johonkin vartiovuoroon. Sitä varten on palstaätmit sun muut tyypit :D

• Ikisinkku M kirjoitti:

Kyllä sitä varmaan minun pitäisi uhrautua sinne kuuban retkelle kisun seuraksi kun juurihan annoit ymmärtää että menettäisimme lahjakkaan tiedustelumiehen jos sinä lähtisit, ei Suomella oikeastaan ole varaa semmoiseen menetykseen mutta minä varmaan joutaisin ihan hyvin :D

Sä et viihtyisi meidän kanssa. Tuntisit itses ulkopuoliseksi. Mut toisaalta... Kyllä yks juoksupoika, joka käskystä margaritat ja rommit hakisi, siinä samalla menis... :D

Tiedä, vaikka hommattaisi sulle palkinnoksi hyvästä palvelusta sellainen neitsyt-kuubatar... :D

• Genio.Mente kirjoitti:

Sä et viihtyisi meidän kanssa. Tuntisit itses ulkopuoliseksi. Mut toisaalta... Kyllä yks juoksupoika, joka käskystä margaritat ja rommit hakisi, siinä samalla menis... :D

Tiedä, vaikka hommattaisi sulle palkinnoksi hyvästä palvelusta sellainen neitsyt-kuubatar... :D

Toki sillä kuubattarellakin olisi asiasta sanansa sanottavana...

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Heh, saat uskoa että että sulle margritoja kantaisin, vaikken yleensä tarjoile niin kisulle voisin jonkun hakeakin jos se niillä alkaisi lämpenemään :D Tietysti jos siellä ne kuubattaret kovin kimpussa alkaisi pyörimään niin kai sitä niitäkin vähän voisi varalta juottaa.

• Kapinen kapiainen
        Genio.Mente kirjoitti:

Heh, se olis kuule resurssien hukkaamista ja väärinkäytttöä passittaa mut johonkin vartiovuoroon. Sitä varten on palstaätmit sun muut tyypit :D

Kai sinä nyt seistä osaat vaikka muna ei seisokaan. Eli kelpaat vartioon ihan hyvin.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Heh, saat uskoa että että sulle margritoja kantaisin, vaikken yleensä tarjoile niin kisulle voisin jonkun hakeakin jos se niillä alkaisi lämpenemään :D Tietysti jos siellä ne kuubattaret kovin kimpussa alkaisi pyörimään niin kai sitä niitäkin vähän voisi varalta juottaa.

Kyllä sä kantaisit ihan kiltisti. Ja olisit vielä onnellinen siitä kunniasta... :D

• Kapinen kapiainen kirjoitti:

Kai sinä nyt seistä osaat vaikka muna ei seisokaan. Eli kelpaat vartioon ihan hyvin.

Kelpaan, kelpaan, mutta niin kuin jo totesin. Resurssien hukkaamista. Jos upseerit eivät osaa sodan aikana hyödyntää resursseja oikein, saatan loikata vastapuolelle jo ennen kuin mitään tehtäviä aletaan edes jakamaan...

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Kyllä sä kantaisit ihan kiltisti. Ja olisit vielä onnellinen siitä kunniasta... :D

Ohhoh, kunhan et vaan pitkästy odotellessa :D Nyt kyllä kieltämättä alkaa selittymään tuo sinun nimimerkkivalintakin.

• pottuja kuorimaan ed
        Genio.Mente kirjoitti:

Kelpaan, kelpaan, mutta niin kuin jo totesin. Resurssien hukkaamista. Jos upseerit eivät osaa sodan aikana hyödyntää resursseja oikein, saatan loikata vastapuolelle jo ennen kuin mitään tehtäviä aletaan edes jakamaan...

oletko kehitys vammainen niin sitten ymmärrän resurssien tuhlaamisen

• pottuja kuorimaan ed kirjoitti:

oletko kehitys vammainen niin sitten ymmärrän resurssien tuhlaamisen

Resurssien tuhlaaminen on sinunlaiset upseerit. Saavat paljon vahinkoa aikaseks sotatilanteissa.

Ps. Et edes vaivautunut ottamaan selvää miksi olisin eniten hyödyksi tiedustelutehtävissä....

• Ikisinkku M kirjoitti:

Ohhoh, kunhan et vaan pitkästy odotellessa :D Nyt kyllä kieltämättä alkaa selittymään tuo sinun nimimerkkivalintakin.

Ethän sinä kilttinä ja kunnollisena miehenä voisi oikein muutakaan... :D

Mut totuuden nimissä täytyy todeta, että kyllä tässä asiassa kisullakin olisi sanansa sanottavana. Tuskin minusta juomankantajaa saisi(tte), mutta sinusta voi se juomankantaja tulla silti. Tosin ehkä yhdelle vähemmän kuin mitä tässä ylempänä suunnittelin... :D

Ps. Nimimerkkini ei ole minun valitsemani, vaan eräs toinen on sen valinnut minulle...

• kova kuri
        Genio.Mente kirjoitti:

Resurssien tuhlaaminen on sinunlaiset upseerit. Saavat paljon vahinkoa aikaseks sotatilanteissa.

Ps. Et edes vaivautunut ottamaan selvää miksi olisin eniten hyödyksi tiedustelutehtävissä....

ei sitä sinulta kysytä menet mihin käsketään minäkin haluan olla sodassa astronautti ja lentää kuuhun ja varmasti moni muukin mutta menet mihin käsketään älä nyt olematonta söperrä käsky nyt hyökätään niin lähdet karkuun kyllä sinut ammutaan ja saakin ampua rintama karkuruudesta ja jos minä olisin se kun käskee niin käsken kerran voin käskeä toisenkin kerran mutta kolmatta kertaa en käske kärsi seuraukset siitä paikasta annan rangaistuksen ja jos en saa rangaista niin kenttä oikeuteen juttele siellä sitten mutta ei siitä mitään tule jos käsketään niin toinen menee ajelemaan rekkaa yksi ongelle yksi lähtee kahville yksi rupeaa metsä töihin

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Ethän sinä kilttinä ja kunnollisena miehenä voisi oikein muutakaan... :D

Mut totuuden nimissä täytyy todeta, että kyllä tässä asiassa kisullakin olisi sanansa sanottavana. Tuskin minusta juomankantajaa saisi(tte), mutta sinusta voi se juomankantaja tulla silti. Tosin ehkä yhdelle vähemmän kuin mitä tässä ylempänä suunnittelin... :D

Ps. Nimimerkkini ei ole minun valitsemani, vaan eräs toinen on sen valinnut minulle...

Eh, ei se kiltteys ja kunnollisuus kyllä mitään nöyristelyä tarkoita ja siltähän se alkaisi tuntumaan jos hyvksikäytöltä haiskahtaisi. Ei ne siellä intissäkään saaneet väkisin turhaan sinkoilemaan niin tuskinpa se kuubassakaan onnistuisi sen paremmin.

• kova kuri kirjoitti:

ei sitä sinulta kysytä menet mihin käsketään minäkin haluan olla sodassa astronautti ja lentää kuuhun ja varmasti moni muukin mutta menet mihin käsketään älä nyt olematonta söperrä käsky nyt hyökätään niin lähdet karkuun kyllä sinut ammutaan ja saakin ampua rintama karkuruudesta ja jos minä olisin se kun käskee niin käsken kerran voin käskeä toisenkin kerran mutta kolmatta kertaa en käske kärsi seuraukset siitä paikasta annan rangaistuksen ja jos en saa rangaista niin kenttä oikeuteen juttele siellä sitten mutta ei siitä mitään tule jos käsketään niin toinen menee ajelemaan rekkaa yksi ongelle yksi lähtee kahville yksi rupeaa metsä töihin

Kyllä minulta olisi syytä kysyä, jos minun osallistumistani siihen haluttaisiin. Olisi tyhmää olla kysymättä ja ottamatta selvää mihin minusta ja muista olisi. Ja mihin ei olisi...

Mut onnekseni mun ei tarvitse miettiä sellaisia. Mähän kerroin jo ylempänä häippäseväni Kuubaan. Hoitakaa te viisaat homma himaan parhaaksi näkemällänne tavalla. Heh, en tule osallistumaan siihen kun se ajatusmaailmanne on mitä on...

• Ikisinkku M kirjoitti:

Eh, ei se kiltteys ja kunnollisuus kyllä mitään nöyristelyä tarkoita ja siltähän se alkaisi tuntumaan jos hyvksikäytöltä haiskahtaisi. Ei ne siellä intissäkään saaneet väkisin turhaan sinkoilemaan niin tuskinpa se kuubassakaan onnistuisi sen paremmin.

Ikinä ei pidä aliarvioida ihmisten miellyttämisen halua ja tarvetta...

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Ikinä ei pidä aliarvioida ihmisten miellyttämisen halua ja tarvetta...

eipä tietenkään mutta niitä miellyttämisenhaluisia on ehkä helpompi löytää muista kuin minusta. Toki minäkin voin olla miellyttävä mutta se yleensä kyllä vaatii vähän sitten vastavuoroisuutta ja kun harvemmin olen vailla mitään niin motivoituminen voi olla aika heikkoa.

• Ikisinkku M kirjoitti:

eipä tietenkään mutta niitä miellyttämisenhaluisia on ehkä helpompi löytää muista kuin minusta. Toki minäkin voin olla miellyttävä mutta se yleensä kyllä vaatii vähän sitten vastavuoroisuutta ja kun harvemmin olen vailla mitään niin motivoituminen voi olla aika heikkoa.

:D

Oletko ihan varma? Minusta sinä yrität miellyttää minua täällä aika useinkin. Olet huomannut, että minun kanssani on paljon kivempaa olla väleissä kuin päinvastoin...

• vai kysellään
        Genio.Mente kirjoitti:

Kyllä minulta olisi syytä kysyä, jos minun osallistumistani siihen haluttaisiin. Olisi tyhmää olla kysymättä ja ottamatta selvää mihin minusta ja muista olisi. Ja mihin ei olisi...

Mut onnekseni mun ei tarvitse miettiä sellaisia. Mähän kerroin jo ylempänä häippäseväni Kuubaan. Hoitakaa te viisaat homma himaan parhaaksi näkemällänne tavalla. Heh, en tule osallistumaan siihen kun se ajatusmaailmanne on mitä on...

vai täytyy vielä kysyä että viittiikö herra genio lähteä rintamalle oikein ravintolaan pitää sinut viedä ja konjakki kahvien kera kysellä ja anoa suostumustasi ja nukutko hotellissa aina helikopteri vie hotelliin nukkumaan kun et viitsi sotia ja tulet rintamalle kun tykkäät voi nyt sentään tai menet vihollisen puolelle mitä vihollinen ajettelee karkurista ja luopiosta varmaan kaikkea hyvää ja vai kuubaan rintamalle sinä menet ja vartioon niinkuin käskettiin

• vai kysellään kirjoitti:

vai täytyy vielä kysyä että viittiikö herra genio lähteä rintamalle oikein ravintolaan pitää sinut viedä ja konjakki kahvien kera kysellä ja anoa suostumustasi ja nukutko hotellissa aina helikopteri vie hotelliin nukkumaan kun et viitsi sotia ja tulet rintamalle kun tykkäät voi nyt sentään tai menet vihollisen puolelle mitä vihollinen ajettelee karkurista ja luopiosta varmaan kaikkea hyvää ja vai kuubaan rintamalle sinä menet ja vartioon niinkuin käskettiin

*huoh*

Minä en tule olemaan ensimmäisten joukossa jota sotaan tullaan hakemaan. Mutta jos minut sellaiseen halutaan, on syytä olla kohtelias ja pyytää kohteliaasti... :D

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

:D

Oletko ihan varma? Minusta sinä yrität miellyttää minua täällä aika useinkin. Olet huomannut, että minun kanssani on paljon kivempaa olla väleissä kuin päinvastoin...

Itse en ole kyllä mitenkään erityisesti enemmän yrittnyt miellyttää kuin muitakaan, minähän kun olen miellyttävä kaikkia kohtaan jotka nyt vähänkään täällä kykenee keskustelemaan likikään järkevästi enkä edes viitsi lähteä kaikkiin provoiluihin mukaan kun täällä nyt on kuitenkin vähän eri juttu kuin tosielämässä jossa siinäkin kyllä olen johonkin rajaan asti mieluummin sovitteleva kuin riitelevä vaikka jotkut itsepäisenä virheellisesti ehkä pitävätkin. Silti on turha kuvitella että väkisin saa pakotettua mihinkään, on sitäkin joskus yritettäneet huonolla menestyksellä.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Itse en ole kyllä mitenkään erityisesti enemmän yrittnyt miellyttää kuin muitakaan, minähän kun olen miellyttävä kaikkia kohtaan jotka nyt vähänkään täällä kykenee keskustelemaan likikään järkevästi enkä edes viitsi lähteä kaikkiin provoiluihin mukaan kun täällä nyt on kuitenkin vähän eri juttu kuin tosielämässä jossa siinäkin kyllä olen johonkin rajaan asti mieluummin sovitteleva kuin riitelevä vaikka jotkut itsepäisenä virheellisesti ehkä pitävätkin. Silti on turha kuvitella että väkisin saa pakotettua mihinkään, on sitäkin joskus yritettäneet huonolla menestyksellä.

Seliseli...Et ole ensimmäinen etkä viimeinen laatuaan...

Minua miellyttävät rehellisesti omana itsenä olevat ihmiset, ei rooliensa takana piileskelevät tai rooliensa vankina olevat. Se on miellyuttävin piirre jokaisessa ihmisessä. Se oma rehellinen itsensä vaan pitäisi löytääkin ja löytääkseen se, se täytyy ensiksi kadottaa...

• Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

Seliseli...Et ole ensimmäinen etkä viimeinen laatuaan...

Minua miellyttävät rehellisesti omana itsenä olevat ihmiset, ei rooliensa takana piileskelevät tai rooliensa vankina olevat. Se on miellyuttävin piirre jokaisessa ihmisessä. Se oma rehellinen itsensä vaan pitäisi löytääkin ja löytääkseen se, se täytyy ensiksi kadottaa...

No siinähän sitten visioit mielessäsi, aivan sama mutta vähän huvittavaakin kun tunnut luulevan kaiken tietäväsi.

• Ikisinkku M kirjoitti:

No siinähän sitten visioit mielessäsi, aivan sama mutta vähän huvittavaakin kun tunnut luulevan kaiken tietäväsi.

"En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaiken"

-Oscar Wilde-

Heh, ei mulla ole esimerkiksi hajuakaan kaikista näistä jännämies- tai muista vastaavista jutuista. Mutta muista ihmisistä yksilöinä keskustelemalla heidän kanssaan voi selvitä aika paljonkin kaikenlaista... :)

• Majuri Mulkku
        Genio.Mente kirjoitti:

*huoh*

Minä en tule olemaan ensimmäisten joukossa jota sotaan tullaan hakemaan. Mutta jos minut sellaiseen halutaan, on syytä olla kohtelias ja pyytää kohteliaasti... :D

Sotaan kun ei pyydetä. Sinne KÄSKETÄÄN! Ja kun KÄSKY käy, niin silloin TOTELLAAN! Käsi lippaan ja KYLLÄ HERRA SOTAHERRA! Tai muuten se on heti kuula kalloon pelkuruudesta ja kapinoinnista.

• kädet ilmaan

Vaihtaisin voittajan puolelle heti kun mahdollista.

• Ei mihinkään, koska purjehtisin optimistijollallani turvaan Nato-maa Viroon.

• Heh, kyllä se Nato-maa Viro valloitettaisi ennen Suomea...

• Genio.Mente kirjoitti:

Heh, kyllä se Nato-maa Viro valloitettaisi ennen Suomea...

No sitten suuntaisin demilitarisoidulle Ahvenanmaalle. ;-)

• Ratikkakuski kirjoitti:

No sitten suuntaisin demilitarisoidulle Ahvenanmaalle. ;-)

Se voisi olla parempi vaihtoehto...

Katsos kun strsategisesti kantsis ottaa haltuun ne raja-alueet mahdollisen nopeasti. Nato on vihollinen ja sitä ei voida päästää heti sinne kyljen alle. Ne nykyiset muutama hävittääjää siellä meinaa mitään. Ne on aika äkkiä nollattuna.

Suomen tapauksessa taas paljon riippuu siitä, että olisiko Suomi silloin Naton jäsen tai ei. Jos olisi, myös Suomen haltuunotto nopeasti olisi siinä tapauksessa strategisesti järkevä liike. Suomen taas pysyessään puolueettomana(mikä on nykyisin enää vaan tyhjiä sanoja) ja pitämällä Venäjälle vihamieliset joukot pois omalta alueelta, Suomen haltuunotto ei olisi välttämättä kovin tarpeellista. Korkeintaan joukkojen keskittäminen rajall. Jos havaintoja Naton joukkojen kokoontumisesta Suomen ja Venäjän rajalle olisi nähtävissä, olisi mahdollisuus iskeä nopeasti ennen kuin Naton joukkoja yms. on riittävästi iskeäkseen Venäjää vastaan...

Nojoo... Tämä on vaan spekulointia...,

"Voittamattomuus on aina puolustuksessa. Hyökkäyksessä on ainoastaan mahdollisuus voittoon"

-Sun Tzu-

• analyysi
        Genio.Mente kirjoitti:

Se voisi olla parempi vaihtoehto...

Katsos kun strsategisesti kantsis ottaa haltuun ne raja-alueet mahdollisen nopeasti. Nato on vihollinen ja sitä ei voida päästää heti sinne kyljen alle. Ne nykyiset muutama hävittääjää siellä meinaa mitään. Ne on aika äkkiä nollattuna.

Suomen tapauksessa taas paljon riippuu siitä, että olisiko Suomi silloin Naton jäsen tai ei. Jos olisi, myös Suomen haltuunotto nopeasti olisi siinä tapauksessa strategisesti järkevä liike. Suomen taas pysyessään puolueettomana(mikä on nykyisin enää vaan tyhjiä sanoja) ja pitämällä Venäjälle vihamieliset joukot pois omalta alueelta, Suomen haltuunotto ei olisi välttämättä kovin tarpeellista. Korkeintaan joukkojen keskittäminen rajall. Jos havaintoja Naton joukkojen kokoontumisesta Suomen ja Venäjän rajalle olisi nähtävissä, olisi mahdollisuus iskeä nopeasti ennen kuin Naton joukkoja yms. on riittävästi iskeäkseen Venäjää vastaan...

Nojoo... Tämä on vaan spekulointia...,

"Voittamattomuus on aina puolustuksessa. Hyökkäyksessä on ainoastaan mahdollisuus voittoon"

-Sun Tzu-

En ole sotilasstrategi, mutta näin olen itsekin ajatellut. Eli siinä vaiheessa jos venäjä ryhtyy Suomea miehittämään on natomailla muutakin ajateltavaa, kuin Suomen alueellinen koskemattomuus. Paras strategia on yrittää pysyä konfliktista erossa. Muutenkin jos vähänkään seuraa Jenkkilän keskustelua, niin siellä on yhä enenevää haluttomuutta osallistua raskaasti Euroopan puolustukseen.

Eli on vähän lapsellista ja lammasmaista kuvitella, että USA tai joku muu tulee ja hoitaa likaiset hommat, lopulta jenkkejä (tai heidän rikkaita yliherrojaan) kiinnostaa ainoastaan oman mukavan elämänsä turvaaminen, yleensä muiden kustannuksella.

• analyysi kirjoitti:

En ole sotilasstrategi, mutta näin olen itsekin ajatellut. Eli siinä vaiheessa jos venäjä ryhtyy Suomea miehittämään on natomailla muutakin ajateltavaa, kuin Suomen alueellinen koskemattomuus. Paras strategia on yrittää pysyä konfliktista erossa. Muutenkin jos vähänkään seuraa Jenkkilän keskustelua, niin siellä on yhä enenevää haluttomuutta osallistua raskaasti Euroopan puolustukseen.

Eli on vähän lapsellista ja lammasmaista kuvitella, että USA tai joku muu tulee ja hoitaa likaiset hommat, lopulta jenkkejä (tai heidän rikkaita yliherrojaan) kiinnostaa ainoastaan oman mukavan elämänsä turvaaminen, yleensä muiden kustannuksella.

On lapsellista kuvitella, että Suomi pysyy erossa sodassa Naton ja Venäjän välisessä konfliktissa. Katsokaa karttaa.

• isänmaan puolesta

Simputtamaan DarkFearia.

• Ikisinkku41?

Nou broblem. Tiesin jo aikanaan hyvinkin tarkkaan oman tehtäväni, ja tiedän edelleenkin nelikymppisenä hyvinkin tarkkaan, vaikka tehtävä ja ympäristö on muuttunut. Sen verran monta kovaa ja vapaaehtoista harkkaa on takana päin)

• Reservin aisuri

Eiköhän minut pistettäisi ajelemaan rintamalottien pillukarvoja ja nuolemaan upseerien mällinjämät heidän käytetyistä huoranvituistaan.

• auktoriteettiongelma

varmaankin pääsisin ensimmäisten joukossa teloitettavaksi.

• asdfghjkllll

Tod.näk. jäisin byrokratian rattaisiin ja yrityäisin varustautua itse, tai sitten johonkin varikkohommiin joka olisi tietysti hyvä paikka aseistaa itsensä.

• multitool

En tiedä mutta todennäköisesti johonkin varikolle. Pääasia, että olisi sisähommaa. Ei tuolla sateessa ja ojanpohjilla välitä lompsia. Ja onnekseni en enää ole etulinja-ikäinenkään. Järkeväähän olisi tosiaan huomioida henkilön työhistoria, että mihinkä on taipumuksia.
      Jos mokoma maahanhyökkäys olisi realistinen, siis muuta kuin nato-uskovaisten meuhkaamista, niin pakko myöntää, että ensimmäinen ajatukseni on pakeneminen maasta. Miten tuo sitten toteutuisi, tai jäisi toteutumatta, on ihan toinen juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1468
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      65
      1439
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      161
      1331
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1207
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1141
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      264
      1015
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      967
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      55
      936
    9. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      903
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      83
      888
    Aihe