Miten saan painon putoamaan

Toivotontapau5

ÄRSYTTÄÄ ihan hirveästi! Olen nyt kuukauden ollut "laihiksella". Olen siis 169cm ja alkupaino mistä lähdin laihduttamaan 67kg. Olen lopettanut alkoholin juomisen(yleensä ennen on tullut joka vkl harrastettua), olen pitänyt tietyistä ruoka-ajoista kiinni, päivässä syön 3-4 kertaa, lounas, välipala, päivällinen, ja viimeiseksi ehkä vielä väli-/iltapala. Nälästä en kärsi ja aamupala ei vain onnistu terv. unikeko.. Olen kokonaan ottanut pois ruokalistaltani pikaruoat (hampparit pizzat ym.) ja myös kaikki herkutkin olen karsinut pois (en siis nyt kuukauteen ole suklaatakaan syönyt, limsaakaan ei ole tullut hörpittyä). Käyn salilla n. 2 krt viikossa (jalat ja kädet), ja loput lihakset hoidan kotona, lisäksi aerobista hikijumppaa myös n. 2 krt viikossa. Olen myös pitänyt kiinni tästä periaatteesta että syön vähemmän kuin mitä kulutan. Painoa tippunut 1 kg siis vain 1!!!! Tällä hetkellä vaaka näyttää 66kg, vaikka alussa pistin tavoitteeksi 59...epätoivoiselta näyttää...Missä mättää ja miten toimia, täytyykö minun aloittaa tämän kaiken lisäksi myös jokin kunnon kunnon dieetti (esim joku atkinsin) että saisin vähän ylimääräistä pois, vai mitä teen oikein väärin? Niin paljon peliin laitettu, epätoivoista tekisi mieli vain jatkaa "peruselämää" ja olla silti samanpainoinen.:(

5

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+4

      Syö aamupala (laihat syövät), muuten kannattaa vähän nipistää niistä annoskoista, lähinnä perunasta, riisistä tms. Kasvikset ja lihat syödä kokonaan.

    • cuba libre

      No, kuukaudessa pari kiloa pois on hyvä tulos. Et siis ole tehnyt mitään väärin.

      Se on hyvä, että jos ruokailurytmi alkaa olemaan kunnossa. Siitä on mitä mainioin jatkaa :)

      Runsas kasvisten käyttö onkin sitten toinen oleellinen tekijä, miten sen kanssa? Kaupasta löytyy jos jonkinmoista, varmasti sinullekin sopivaa, porkkanoita, pakastewokkia, tomaateja, salaatteja, punajuuria vaikka mitä, monipuolisesti kaikkea. Maissi ei niitä parhaita ole, mutta sitäkin voi jonkinverran olla.

      Mikäli haluat tiukentaa dieettiä ja rukata hommaa kohti jojoilua, niin yritä karsia kaikenlaisista turhakkeista, näitä ovat mm:
      - herkut
      - soseet, hillot
      - sokeroidut jogurtit ym ym
      - corn flakesit tms fitness murot
      - proteiinipatukat sekä muut karkit
      Tilalle sellaista terveeliistä peruskamaa
      - Hedelmät sellaisinaan
      - Täysjyväleipää voi jonkinverran olla, mutta vaaleat leivät pois, niissä on yllättävän paljon kaloreita / viipale.
      - Täysjyväviljasta tehty runsaskuituinen puuro myös hyvä
      - Kasviksia, kasviksia
      - Turhanpäiväinen piilorasva pois, katso tuoteselostetta, rasvaa on lykätty yllättävän moneen turhan paljon
      - Rasvaton rahka
      - tuoreita tai pakastettuja marjoja

      Ja unohda noi pikavoitot. Kyllä voit pudottaa painoa nopeasti ääridieeteillä, mutta lopputulos tuskin on mairitteleva, kun siinä ei opi terveeliseen syömiseen ja elimistö menee aliravitsemustilaan.

    • diplomiliikkuja

      Jos haluat oikesti painon alas niin kyllä tiedät mitä tehdä? Lue diplomiliikkuja opastaa teksti ja heitä painonpudotus huolet taka-alalle.

      • hullu mikä hullu

        Elä lue tuon hörhön opastuksia sillä kun on pakkomielle tyrkyttää kaikille tota samaa paskaa


      • diplomiliikkuja
        hullu mikä hullu kirjoitti:

        Elä lue tuon hörhön opastuksia sillä kun on pakkomielle tyrkyttää kaikille tota samaa paskaa

        hullu mikä hullu

        Ei oikein pysty tuohon kommentoimaan kun sinun nimimerkkisi jo kertoo kaiken.
        Jos sinusta tuntuu että olet hullu niin käy vaikka jossain testeissä niin ei tarvitse arvuutella ja tänne siitä kailottaa, eikö vain? Oletko miettinyt jos olet vain hidas hoksaamaan niin silloin ei välttämättä ole hullu, käyt vain vähän hitaalla. Onneksi meitä on monenlaisia ihmisiä ja kaikille löytyy paikka yhteiskunnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe