Eroon sokerista ja vehnästä

apuakaipaamassa

Hei!
Eli minnuu on nyt kovasti alkanut ärsyttämään tämä sokerin ja vehnäisten/gluteenillisten tuotteiden vetäminen joka päivä. Haluaisin tästä koukutuksesta eroon keinolla millä hyvänsä, sillä se ei iholle tee hyvää, eikä todellakaan elimistölle. Painossani tämä myös nykyään näkyy (167/69kg) ja keikunkin juuri ylipainon rajalla.
Tänään kyllä melkein onnistuinkin olemaan ilman sokerituotteita, vehnää etc. mutta sitten repsahdin syömään keksejä ja siinä sivussa vielä leipääkin, ja nyt kyllä kaduttaa..
Sitä kaikkea moskaa kun oppii pienestä pitäen vetämään, niin on siitä eroon pääseminen muodostunut jo aika hankalaksi tehtäväksi. Miulla on kyllä ollut välillä sokerittomia/gluteenittomia/maitotuoteettomia päiviä, mutta ne ovat tosiaan aina kestäneet vain sen yhden päivän ajan. Ongelma on myös siinä, että alaikäisenä asun vielä kotonani, ja kaapeista löytyykin kaikkea sellaista, mitä en itse tarpeelliseksi edes näe (vaaleaa leipää, lisäaineilla kuorrutetut tuotteet etc.) Äitini on siitä hankala tapaus, että hänen mielestään tämmöinen on vain äärimmäisyyksiin asti menemistä - hän on itse vetänyt pienestä pitäen kaikkea vehnäistä tavaraa, eikä sen takia paljoa ole samaa mieltä kanssani.
Olen myös yrittänyt saada äitiäni suostumaan siihen, että ostaisimme luomua kaiken lisäainemoskan sijasta, mutta kuten arvata saattaa, vastaus on ei. Leivästä ei myöskään suostu luopumaan. Miun mielestä ruokamainonnan ym. uhri, kun ei suostu uskomaan, etteivät vehnät ym. ole mitään hyviä hiilihydraattilähteitä, taikka edes välttämättömiä terveysboostaajia elämässä.

Joten olisin kiitollinen, jos tulisi hyödyllisiä vinkkejä siihen, kuinka pystyä pitämään tämä moskalakko päällä ilman repsahduksia. Painoa en yhtään halua lisää.

1

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää lihava

Itse söin monta palaa leipää päivässä, söin pastaa päivittäin ja muutaman karkkipussinkin viikossa. Ne maistuivat jotenkin niin taivaalliselta, mutta tietenkin kostaantui lihavuutena. Oma neuvoni ei välttämättä toimi sinuun, mutta itseäni auttoi kun aloin lukemaan sokerin ja vehnän haitoista enemmän jotta ajattelin aina negatiivista niitä nähdessäni. Sen lisäksi aloin syömään tuoreita vihanneksia, koska tykkäsin esim. lantun, porkkanan tai kukkakaalin tekstuurista suussani. Toimivat terveellisinä snäkkeinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5091
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4333
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1312
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      913
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe